Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 7.207 din 24 octombrie 2002  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare si a structurii organelor de lucru ale Consiliului National de Atestare si Acreditare pentru Cercetare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 7.207 din 24 octombrie 2002 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare si a structurii organelor de lucru ale Consiliului National de Atestare si Acreditare pentru Cercetare

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 7 decembrie 2002
În conformitate cu prevederile <>art. 34 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã,
în temeiul <>art. 15 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 23/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza dispoziţiilor Ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.106/2001 ,

ministrul delegat la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru activitatea de cercetare emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare şi structura organelor de lucru ale Consiliului Naţional de Atestare şi Acreditare pentru Cercetare, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Consiliul Naţional de Atestare şi Acreditare pentru Cercetare se organizeazã în structura stabilitã prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Atestare şi Acreditare pentru Cercetare, prevãzut în anexa nr. 1, şi îşi va desfasura activitatea conform prevederilor acestuia.
(2) Componenta Consiliului Naţional de Atestare şi Acreditare pentru Cercetare, precum şi a Biroului executiv al acestuia sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul delegat la Ministerul
Educaţiei şi Cercetãrii pentru
activitatea de cercetare,
Şerban Constantin Valeca

Bucureşti, 24 octombrie 2002.
Nr. 7.207.


ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Atestare şi Acreditare pentru Cercetare

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Consiliul Naţional de Atestare şi Acreditare pentru Cercetare, denumit în continuare C.N.A.A.C., înfiinţat în temeiul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, este un organism fãrã personalitate juridicã şi se organizeazã în coordonarea autoritãţii de stat pentru cercetare, conform prezentului regulament.
ART. 2
C.N.A.A.C. are rolul de a evalua unitãţile care intra în componenta sistemului naţional de cercetare-dezvoltare, în scopul atestarii capacitãţii de a desfasura activitãţi de cercetare-dezvoltare şi al acreditãrii unitãţilor componente ale sistemului de cercetare-dezvoltare de interes naţional.

CAP. 2
Structura C.N.A.A.C.

ART. 3
C.N.A.A.C. este constituit din 17 membri, respectiv preşedinte, secretar şi 15 membri specialişti din diferite domenii de activitate, persoane recunoscute pentru competenta profesionalã şi impartialitate, numiţi prin ordin al ministrului delegat la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru activitatea de cercetare.
ART. 4
Structura organelor de lucru ale C.N.A.A.C. este alcãtuitã din:
a) birou executiv;
b) comisii de evaluare;
c) secretariat tehnic.
ART. 5
Activitatea curenta a C.N.A.A.C. este condusã de un birou executiv alcãtuit din 5 membri, respectiv preşedinte, secretar şi 3 membri.
ART. 6
(1) Comisiile de evaluare, denumite în continuare comisii, constituite pe domenii de specialitate, sunt stabilite de C.N.A.A.C.
(2) Fiecare comisie are un preşedinte şi un secretar.
(3) Preşedintele comisiei şi secretarul sunt reprezentanţi ai autoritãţii de stat pentru cercetare.
(4) Comisiile au în componenta 3 membri evaluatori, specialişti de valoare recunoscuta, care nu fac parte din unitãţile supuse evaluãrii, aleşi de C.N.A.A.C. din baza de date cu experţi pe domenii de activitate şi specializãri.
ART. 7
Secretariatul tehnic este asigurat de autoritatea de stat pentru cercetare.

CAP. 3
Numirea şi revocarea membrilor C.N.A.A.C. şi a organelor sale de lucru

ART. 8
(1) Nominalizarea membrilor C.N.A.A.C., precum şi ai organelor sale de lucru se face prin ordin al ministrului delegat la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru activitatea de cercetare, pe baza propunerilor unitãţilor ce desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare şi în urma consultãrii celorlalte organe ale administraţiei publice centrale.
(2) Revocarea membrilor C.N.A.A.C., precum şi ai organelor sale de lucru se face prin ordin al conducatorului autoritãţii de stat pentru cercetare.

CAP. 4
Atribuţii şi responsabilitãţi

ART. 9
C.N.A.A.C. are, în principal, urmãtoarele atribuţii, competente şi responsabilitãţi:
a) formularea de recomandãri privind reactualizarea criteriilor de evaluare existente, pentru unitãţi din diverse domenii de cercetare-dezvoltare;
b) stabilirea şi actualizarea periodicã a ponderilor criteriilor şi indicatorilor de evaluare, care se aproba de cãtre autoritatea de stat pentru cercetare;
c) stabilirea comisiilor pe domenii de specialitate şi a componentei acestora;
d) asigurarea organizãrii şi desfãşurãrii activitãţii de evaluare;
e) verificarea şi avizarea documentelor de lucru ale comisiilor de evaluare;
f) avizarea rapoartelor de evaluare şi formularea de propuneri privind atestarea/reatestarea, acreditarea/reacreditarea unitãţilor evaluate, în funcţie de rezultatele evaluãrii, pe care le va prezenta spre aprobare autoritãţii de stat pentru cercetare;
g) soluţionarea contestaţiilor.
ART. 10
Biroul executiv asigura buna funcţionare a activitãţii C.N.A.A.C. şi înainteazã spre aprobare autoritãţii de stat pentru cercetare deciziile adoptate, împreunã cu toate documentele justificative.
Acesta are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) asigurarea instruirii comisiilor pe domenii;
b) repartizarea cererilor de evaluare pe domenii şi comisii;
c) aprobarea planificarii derulãrii procesului de evaluare.
ART. 11
Comisiile de evaluare au, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) evalueaza solicitarile de atestare/reatestare, acreditare/reacreditare ale unitãţilor de cercetare-dezvoltare;
b) întocmesc rapoartele de evaluare şi formuleazã propuneri privind atestarea/reatestarea, acreditarea/reacreditarea unitãţilor evaluate;
c) colaboreazã cu secretariatul C.N.A.A.C. pentru actualizarea bazei de date privind unitãţile de cercetare-dezvoltare;
d) rãspund la toate solicitarile C.N.A.A.C. referitoare la domeniul lor de activitate.
ART. 12
Secretariatul tehnic al C.N.A.A.C. are urmãtoarele responsabilitãţi:
a) elaborarea materialelor aferente activitãţii C.N.A.A.C.;
b) verificarea conformitatii documentelor care însoţesc solicitarea de evaluare cu cerinţele prevãzute în Metodologia de evaluare şi atestare a capacitãţii de a desfasura activitãţi de cercetare-dezvoltare şi de acreditare a unitãţilor componente ale sistemului de cercetare-dezvoltare de interes naţional;
c) alcãtuirea şi actualizarea bazei de date cu experţi pe domenii de activitate şi specializãri;
d) propunerea de planificare, organizare şi verificare a derulãrii procesului de evaluare în condiţii optime;
e) comunicarea rezultatelor evaluãrii şi soluţionãrii contestaţiilor;
f) actualizarea datelor din Registrul unic al unitãţilor de cercetare-dezvoltare atestate/reatestate şi acreditate/reacreditate;
g) asigurarea evidentei lucrãrilor;
h) realizarea instruirii comisiilor pe domenii;
i) actualizarea listelor unitãţilor de cercetare-dezvoltare admise sau respinse;
j) elaborarea normelor de timp în vederea retribuirii membrilor C.N.A.A.C. şi ai organelor sale de lucru, care vor fi supuse aprobãrii autoritãţii de stat pentru cercetare.

CAP. 5
Funcţionarea C.N.A.A.C.

ART. 13
C.N.A.A.C. se întruneşte în şedinţe ordinare, la convocarea preşedintelui.
ART. 14
Şedinţele extraordinare ale C.N.A.A.C. se convoacã de cãtre preşedinte la initiativa biroului executiv sau la solicitarea ministrului delegat la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru activitatea de cercetare.
ART. 15
Cvorumul necesar pentru orice şedinţa a C.N.A.A.C. este de doua treimi din numãrul membrilor sãi. La şedinţe pot fi invitaţi şi membrii comisiilor de evaluare.

CAP. 6
Drepturile şi obligaţiile membrilor C.N.A.A.C.

ART. 16
(1) Pentru activitatea desfasurata în afarã activitãţii de baza membrii C.N.A.A.C. şi ai organelor de lucru ale acestuia sunt remuneraţi în conformitate cu <>art. 35 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 .
(2) Plata se asigura de cãtre autoritatea de stat pentru cercetare, pe baza urmãtoarelor documente:
a) raport de activitate individual, prezentat pana la sfârşitul primei decade a lunii urmãtoare şi avizat de preşedintele biroului executiv;
b) foaie de prezenta întocmitã de secretarul C.N.A.A.C., corespunzãtor volumului de activitate cuprins în raport, inclusiv pentru activitatea de analiza şi prelucrare a materialelor în vederea pregãtirii şedinţelor organizate;
c) tabel centralizator pentru retribuirea membrilor C.N.A.A.C. şi ai organelor de lucru ale acestuia, cuprinzând numãrul de ore lucrate, aprobat de conducãtorul autoritãţii de stat pentru cercetare şi dezvoltare.
ART. 17
Orice membru al C.N.A.A.C. care are un interes legat de unitatea supusã evaluãrii trebuie sa se recuze şi sa informeze în scris biroul executiv.




ANEXA 2


I. COMPONENTA
Consiliului Naţional de Atestare şi Acreditare pentru Cercetare

Preşedinte: secretar de stat - autoritatea de stat pentru cercetare
Secretar: 1 reprezentant al autoritãţii de stat pentru cercetare şi
dezvoltare
Membri: 5 reprezentanţi ai autoritãţii de stat pentru cercetare şi
dezvoltare
1 reprezentant al Academiei Romane
3 reprezentanţi ai ministerelor
3 reprezentanţi ai unitãţilor de cercetare-dezvoltare
1 reprezentant al unitãţilor de cercetare din învãţãmânt
1 reprezentant al Patronatului Roman pentru
Cercetare-Proiectare
1 reprezentant al Federaţiei Sindicatelor Lucrãtorilor din
Cercetare-Proiectare din România.


II. COMPONENTA
Biroului executiv al Consiliului Naţional de Atestare şi Acreditare
pentru Cercetare

Preşedinte: preşedintele Consiliului Naţional de Atestare şi Acreditare
pentru Cercetare
Secretar: secretarul Consiliului Naţional de Atestare şi Acreditare
pentru Cercetare
Membri: 3 membri ai autoritãţii de stat pentru cercetare şi dezvoltare



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016