Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 7.158 din 31 decembrie 2024 privind raportarea informaţiilor conform art. 61^2 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală
EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 35 din 16 ianuarie 2025
În temeiul prevederilor art. 61^2 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 3 alin. (1) lit. b) şi art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere avizul conform al Ministerului Finanţelor comunicat prin Adresa nr. 746.657 din 20.12.2024,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară emit următorul ordin:
ART. 1
(1) Prezentul ordin reglementează procedura de raportare a informaţiilor privind asigurările de viaţă şi alte produse financiare care fac obiectul obligaţiei prevăzute la art. 61^2 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală, instrucţiunile de completare a formularelor utilizate de entităţile raportoare cuprinzând informaţiile raportate, precum şi termenul de depunere a acestora la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
(2) Prevederile prezentului ordin sunt aplicabile următoarelor categorii de entităţi raportoare:
a) sectorul asigurări-reasigurări: societăţi de asigurare persoane juridice române cu sediul în România, indiferent de forma juridică, precum şi sucursale din România aparţinând societăţilor de asigurare cu sediul în state terţe sau în alte state membre, care desfăşoară activitate de asigurări de viaţă pe teritoriul României în condiţiile legii;
b) sectorul instrumente şi investiţii financiare:
(i) societăţi de servicii de investiţii financiare (S.S.I.F.) care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, cu modificările şi completările ulterioare;
(ii) instituţii de credit care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare, cu alte instrumente financiare decât cele prevăzute la art. 2 alin. (3) din Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
(iii) sucursale înfiinţate în România ale firmelor de investiţii din state membre care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
(iv) sucursale înfiinţate în România ale instituţiilor de credit din state membre care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare, cu alte instrumente financiare decât cele prevăzute la art. 2 alin. (3) din Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
(v) sucursale înfiinţate în România ale societăţilor din ţări terţe care prestează serviciul auxiliar prevăzut la pct. 1 al secţiunii B din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
(vi) depozitari centrali;
(vii) societăţi de administrare a investiţiilor (S.A.I.), astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare şi societăţile de administrare a investiţiilor, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi administratori de fonduri de investiţii alternative (A.F.I.A.), astfel cum sunt definiţi la art. 3 pct. 2 din Legea nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare;
(viii) societăţi de investiţii autoadministrate, astfel cum sunt prevăzute la art. 74 alin. (1), art. 75 alin. (1) şi (2) şi art. 76 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi fonduri de investiţii alternative de tip societate administrate intern (F.I.A.S. administrate intern), astfel cum sunt prevăzute la art. 19 din Legea nr. 243/2019 privind reglementarea fondurilor de investiţii alternative şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
(ix) sucursale din România aparţinând S.A.I./A.F.I.A./ societăţilor de investiţii autoadministrate/F.I.A.S. administrate intern din alte state membre sau ţări terţe care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României în conformitate cu prevederile actelor normative menţionate la pct. (vii) şi (viii).
ART. 2
(1) Entităţile raportoare prevăzute la art. 1 alin. (2) au obligaţia transmiterii la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a informaţiilor privind asigurările de viaţă şi alte produse financiare contractate de persoanele fizice rezidente, semestrial, până la data de 25 a lunii următoare încheierii semestrului, după cum urmează:
a) entităţile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) depun formularul „Declaraţia privind produsele de asigurări de viaţă contractate de persoane fizice rezidente pe teritoriul României“, conform anexei nr. 1;
b) entităţile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b) depun formularul „Declaraţia privind deţinerile de alte produse financiare de către persoane fizice rezidente pe teritoriul României“, conform anexei nr. 2.
(2) Dacă ultima zi a termenului prevăzut la alin. (1) este o zi nelucrătoare, termenul se consideră împlinit la sfârşitul primei zile lucrătoare care îi urmează.
(3) Entităţile raportoare depun formularele prevăzute la alin. (1) chiar dacă acestea nu conţin înregistrări, în cazul în care nu s-a identificat nicio asigurare de viaţă, respectiv niciun alt produs financiar raportabil.
(4) Pentru corectarea unor erori de completare a formularelor prevăzute la alin. (1), entităţile raportoare depun declaraţii rectificative, din proprie iniţiativă sau la solicitarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ori de câte ori este cazul, conform anexei nr. 1 sau anexei nr. 2, după caz.
ART. 3
Prin formularul prevăzut în anexa nr. 1 entităţile raportoare transmit informaţii cu privire la poliţele de asigurări de viaţă care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) cel puţin unul dintre contractanţi, asiguraţi şi/sau beneficiari este persoană fizică rezidentă pe teritoriul României, denumită în continuare persoană care face obiectul raportării;
b) au o componentă de acumulare, economisire, investiţie sau de participare la profitul obţinut din fructificarea rezervelor tehnice;
c) sunt în vigoare la sfârşitul perioadei de raportare a declaraţiei sau valabilitatea acestora a încetat în perioada de raportare.
ART. 4
În aplicarea prevederilor art. 61^2 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, sintagma „alte produse financiare“ se referă la:
a) valori mobiliare, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (1) pct. 84 din Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
b) titluri de participare ale organismelor de plasament colectiv (O.P.C.), astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi la art. 3 pct. 45 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 5
(1) Entităţile raportoare prevăzute la art. 2 alin. (1) completează/validează declaraţiile conform formularelor prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, cu ajutorul programelor de asistenţă disponibile pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la adresa www.anaf.ro, secţiunea Servicii online, meniul Descărcare declaraţii electronice, în scopul raportării informaţiilor prevăzute în prezentul ordin.
(2) Orice modificare a formularelor prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 se aduce la cunoştinţa entităţilor raportoare prin publicarea pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în aceeaşi secţiune, cu minimum 15 zile înainte de aplicarea modificărilor efectuate.
(3) Formularele prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 se depun exclusiv în format electronic, pe portalul www.e-guvernare.ro, sub formă de fişiere PDF, care au ataşate fişiere XML, semnate cu certificat digital calificat eliberat în condiţiile Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale şi prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea.
(4) Responsabilitatea obţinerii certificatelor digitale calificate, utilizate atât în procesul de autentificare pe portal, cât şi pentru semnarea electronică a documentelor transmise, este în sarcina entităţilor raportoare.
ART. 6
(1) Informaţiile transmise de entităţile raportoare se gestionează, potrivit prevederilor art. 70^1 din Codul de procedură fiscală, de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
(2) Autoritatea de Supraveghere Financiară poate solicita acces la informaţiile transmise de către entităţile raportoare, pe bază de protocol, prin sistemul informatic PATRIMVEN, în conformitate cu prevederile art. 70^1 din Codul de procedură fiscală.
ART. 7
(1) Prima raportare prin intermediul formularelor prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 se realizează până la data de 25 iulie 2025 pentru perioada de raportare aferentă semestrului I al anului 2025.
(2) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
(3) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
Nicoleta-Mioara Cîrciumaru
Preşedinte Autorităţii de Supraveghere Financiară,
Alexandru Petrescu
ANEXA 1
DECLARAŢIE
privind produsele de asigurări de viaţă contractate
de persoane fizice rezidente pe teritoriul României
1. „Perioada de raportare“
Se completează „Semestrul/Anul“ pentru care se realizează declaraţia.
2. „Declaraţie rectificativă“
Se bifează cu X în situaţia în care declaraţia se depune pentru corectarea unor erori de completare ale entităţilor raportoare. Declaraţia se completează integral, înscriindu-se toate datele şi informaţiile prevăzute de formular, inclusiv cele care nu diferă faţă de declaraţia iniţială care face obiectul declaraţiei rectificative.
Declaraţia poate fi corectată de entităţile raportoare din proprie iniţiativă sau la solicitarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin depunerea unei declaraţii rectificative ori de câte ori este cazul.
Secţiunea A „DATE DE IDENTIFICARE ALE ENTITĂŢII RAPORTOARE“ - se vor completa următoarele date:
1. Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii raportoare;
2. Denumire - se înscrie denumirea entităţii raportoare;
3. Judeţ - se înscrie judeţul sediului entităţii raportoare;
4. Sector - se înscrie, după caz, sectorul sediului entităţii raportoare;
5. Localitate - se înscrie localitatea sediului entităţii raportoare;
6. Adresa - se înscriu strada, numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul poştal ale sediului entităţii raportoare;
7. Rezidenţă în ţara - se alege din listă ţara de rezidenţă a entităţii raportoare;
8. Forma juridică de organizare - se alege una dintre formele de mai jos:
- persoană juridică română;
– sucursală a unei societăţi de asigurare dintr-un stat membru sau dintr-o ţară terţă;
9. Reprezentantul legal/Împuternicitul pentru entitatea raportoare
9.1. Denumire/Nume şi prenume - se completează denumirea sau numele şi prenumele reprezentantului legal/împuternicitului;
9.2. CIF (în România) - se completează CIF al reprezentantului legal/împuternicitului;
9.3. Adresa - se completează adresa reprezentantului legal/împuternicitului.
Secţiunea B „REZUMAT DECLARAŢIE“
- numărul total al persoanelor declarate;
– suma valorilor declarate.
Secţiunea C „DATE AFERENTE POLIŢEI DE ASIGURARE“
Toate informaţiile descrise mai jos se completează pentru fiecare poliţă de asigurare.
C.1. POLIŢA DE ASIGURARE
1. Descriere poliţă:
1.1. Numărul poliţei - se completează cu numărul poliţei.
1.2. Numărul contractului de asigurare - se completează cu numărul contractului de asigurare în temeiul căruia a fost emisă poliţa de asigurare.
1.3. Clasa de asigurări de viaţă - se alege dintre clasele de asigurare prevăzute în anexa nr. 1 secţiunea C din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare:
- Asigurări de viaţă, anuităţi şi asigurări de viaţă suplimentare (clasa C1);
– Căsătorie, naştere (clasa C2);
– Asigurări de viaţă şi anuităţi, legate de fonduri de investiţii (clasa C3);
– Tontine (clasa C4);
– Operaţiuni de capitalizare bazate pe calcule actuariale (clasa C5);
– Administrarea fondurilor colective de pensii (clasa C6);
– Operaţiuni legate de durata vieţii umane, conform legislaţiei asigurărilor sociale (clasa C7).
1.4. Status poliţă - se alege una dintre următoarele opţiuni:
- în vigoare la sfârşitul perioadei de raportare;
– încetată în perioada de raportare.
1.5. Dată de început poliţă - se completează data de la care începe valabilitatea poliţei de asigurare.
1.6. Dată de sfârşit poliţă - se completează data de la care se termină valabilitatea poliţei de asigurare.
1.7. Dată de încetare poliţă - se completează în situaţia în care la pct. 1.4 s-a bifat status poliţă „încetată în perioada de raportare“, prin completarea datei la care valabilitatea poliţei a încetat efectiv.
2. Opţiunile poliţei privind plata beneficiului - se aleg una sau mai multe dintre modalităţile de plată a beneficiului pentru care beneficiarul poate opta conform contractului de asigurare în temeiul căruia a fost emisă poliţa de asigurare:
- anuitate/rentă viageră - se alege în cazul asigurărilor de viaţă care reprezintă o serie de plăţi regulate, la un anumit interval de timp, efectuate de entitatea raportoare pe întreaga viaţă a persoanei care face obiectul raportării;
– anuităţi pe o perioadă determinată - se alege în cazul asigurărilor de viaţă care reprezintă o serie de plăţi regulate, la un anumit interval de timp, efectuate de entitatea raportoare pe o anumită perioadă determinată;
– suma totală - se alege în situaţia în care suma este plătită într-o singură tranşă;
– altă modalitate - se alege în situaţia în care apar alte modalităţi de plată a beneficiului faţă de cele enumerate anterior.
3. Alte opţiuni ale poliţei
3.1. Transfer - se alege una dintre următoarele opţiuni: Da/Nu;
3.2. Răscumpărare în perioada de valabilitate - se alege una dintre următoarele opţiuni: Da/Nu
3.3. Data de la care poliţa are valoare de răscumpărare - se completează doar pentru poliţele pentru care la pct. 3.2 s-a selectat opţiunea Da.
4. Poliţă cesionată în favoarea unui terţ - se indică dacă drepturile de a încasa beneficiile poliţei sunt cesionate sau nu, prin alegerea uneia dintre următoarele valori:
- da;
– nu.
5. Valoarea de capital a poliţei - se aleg una sau mai multe valori de capital asociate poliţei:
5.1. Tip valoare de capital - se aleg una sau mai multe dintre următoarele valori:
- valoare a contului - se alege pentru poliţele de asigurări de viaţă şi anuităţi, legate de fonduri de investiţii;
– altele - se alege pentru orice altă valoare de asigurare reprezentând limita maximă până la care entitatea raportoare răspunde pentru unul sau mai multe evenimente asigurate şi în funcţie de care se stabileşte mărimea primei de asigurare;
– necunoscut - se alege în situaţia în care nu sunt cunoscute valorile de capital, cum ar fi, de exemplu, participarea la profitul/beneficiul obţinut de entitatea raportoare din fructificarea rezervelor tehnice.
5.2. Valoarea - se completează pentru fiecare dintre valorile de capital selectate la pct. 5.1 cu valoarea estimată calculată pentru ultima zi a perioadei de raportare. În cazul poliţelor pentru care la pct. 1.4 s-a bifat status poliţă „încetată în perioada de raportare“, valoarea completată este zero.
5.3. Moneda - se completează moneda din poliţa de asigurare.
C.2. PERSOANE CARE FAC OBIECTUL RAPORTĂRII - se completează informaţii despre contractant (titular), asigurat, beneficiar în cadrul poliţei de asigurări indicate în secţiunea C.1 pct. 1.1.
C.2.1. CONTRACTANT
1. Tip persoană - se alege tipul persoanei:
- persoană fizică;
– persoană juridică;
– entitate fără personalitate juridică.
2. Denumire/Nume şi prenume
3. Adresă/Sediu - se completează cu localitatea, strada, numărul, codul poştal.
4. CIF în România
5. CIF în statul de rezidenţă - se completează numai pentru persoanele rezidente în alt stat membru al UE.
6. Statul de rezidenţă - se completează în situaţia în care a fost indicat un CIF la pct. 5.
C.2.2. ASIGURAT
1. Nume şi prenume
2. Adresă - se completează cu localitatea, strada, numărul, codul poştal.
3. CIF în România
4. CIF în statul de rezidenţă - se completează numai pentru persoanele fizice rezidente în alt stat membru al UE.
5. Statul de rezidenţă - se completează în situaţia în care a fost indicat un CIF la pct. 4.
C.2.3. Beneficiari
1. Tip beneficiar - se completează una sau mai multe dintre următoarele opţiuni, corespunzător tuturor persoanelor fizice rezidente în România care au dreptul să încaseze de la entitatea raportoare orice sume în temeiul poliţei de asigurare (valori de răscumpărare, indemnizaţii de asigurare, indemnizaţii la maturitate etc.):
- beneficiarul are şi calitatea de asigurat;
– beneficiarul este o terţă persoană desemnată de asigurat;
– masa succesorală - se completează în cazul în care în poliţă nu există beneficiari desemnaţi.
2. Date beneficiar - se completează pentru fiecare dintre beneficiarii poliţei corespunzător opţiunii selectate la pct. 1:
2.1. Nume şi prenume
2.2. Adresă - se completează cu localitatea, strada, numărul, codul poştal.
2.3. CIF în România
2.4. Cota-parte deţinută în poliţa de asigurare - se completează cota-parte deţinută.
C.3. EVENIMENT CARE A CONDUS LA ÎNCETAREA POLIŢEI
1. Descriere eveniment
1.1. Tipul evenimentului - se alege din lista de valori:
- risc de deces produs şi avizat - se alege în situaţia în care s-a avizat producerea riscului de deces şi entitatea raportoare are obligaţia de a plăti sau a plătit indemnizaţia;
– poliţă ajunsă la maturitate - se alege atunci când data de sfârşit a poliţei s-a împlinit şi entitatea raportoare are obligaţia de a plăti sau a plătit indemnizaţia la maturitatea contractului;
– răscumpărare totală - se alege atunci când poliţa este răscumpărată în totalitate înainte de maturitate;
– transfer OUT la nivelul entităţii raportoare - se alege atunci când au loc plăţi la nivelul entităţii raportoare ca urmare a transferului poliţei către altă poliţă din portofoliul entităţii;
– transfer OUT la nivel naţional - se alege în situaţia în care au loc plăţi la nivel naţional, ca urmare a transferului poliţei din portofoliul entităţii raportoare în portofoliul altei entităţi raportoare din România;
– transfer OUT la nivel internaţional - se alege în situaţia în care au loc plăţi la nivel internaţional, ca urmare a transferului poliţei din portofoliul entităţii raportoare în portofoliul altei entităţi, localizate în altă ţară;
– alt eveniment - se alege în situaţia în care valabilitatea poliţei a încetat din alte cauze, ca de exemplu reziliere, decesul asiguratului care nu generează o obligaţie de plată a unei indemnizaţii de asigurare etc.
1.2. Data producerii evenimentului - se completează: zi/lună/an.
2. Informaţii financiare despre eveniment
2.1. Modalitatea de plată a sumei cuvenite în urma evenimentului - se alege una dintre următoarele variante, conform opţiunii exercitate dintre opţiunile poliţei indicate la pct. 2 din secţiunea C1:
- anuitate/rentă viageră cu frecvenţă de plată lunară;
– anuitate/rentă viageră cu frecvenţă de plată trimestrială;
– anuitate/rentă viageră cu frecvenţă de plată semestrială;
– anuitate/rentă viageră cu frecvenţă de plată anuală;
– anuităţi pe o perioadă determinată cu frecvenţă de plată lunară;
– anuităţi pe o perioadă determinată cu frecvenţă de plată trimestrială;
– anuităţi pe o perioadă determinată cu frecvenţă de plată semestrială;
– anuităţi pe o perioadă determinată cu frecvenţă de plată anuală;
– suma totală;
– altă modalitate;
– necunoscută - se alege în situaţia în care nu a fost exercitată încă opţiunea privind modalitatea de plată.
2.2. Suma plătită - se completează cu valoarea totală a plăţilor efectuate în perioada de raportare.
2.3. Moneda - se completează moneda în care a fost efectuată plata.
2.4. Număr de anuităţi corespunzătoare sumei plătite
2.5. Număr de anuităţi viitoare
2.6. Nume şi prenume - se completează cu datele corespunzătoare beneficiarului către care s-a efectuat plata.
2.7. CIF în România - se completează cu datele corespunzătoare persoanei nominalizate la pct. 2.6.
2.8. Contul bancar BIC/IBAN/OSIN
C.4. EVENIMENT CARE NU A CONDUS LA ÎNCETAREA POLIŢEI (RĂSCUMPĂRARE PARŢIALĂ)
Se completează valoarea cumulată a tuturor evenimentelor de acest tip produse în perioada de raportare şi data celui mai recent eveniment.
1. Data producerii evenimentului - se completează: zi/lună/an.
2. Informaţii financiare
2.1. Suma plătită - se completează cu valoarea totală a plăţilor efectuate în perioada de raportare.
2.2. Moneda - se completează moneda în care a fost efectuată plata.
2.3. Nume şi prenume - se completează cu datele corespunzătoare beneficiarului către care s-a efectuat plata.
2.4. CIF în România - se completează cu datele corespunzătoare persoanei nominalizate la pct. 2.3.
2.5. Contul bancar BIC/IBAN/OSIN
ANEXA 2
DECLARAŢIE
privind deţinerile de alte produse financiare de către
persoane fizice rezidente pe teritoriul României
1. „Perioada de raportare“
Se completează „Semestrul/Anul“ pentru care se realizează declaraţia.
2. „Declaraţie rectificativă“
Se bifează cu X în situaţia în care rectificarea declaraţiei se realizează pentru corectarea unor erori de completare ale entităţilor raportoare. Declaraţia se va completa integral, înscriindu-se toate datele şi informaţiile prevăzute de formular, inclusiv cele care nu diferă faţă de declaraţia iniţială.
Declaraţia poate fi corectată de entităţile raportoare din proprie iniţiativă sau la solicitarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin depunerea unei declaraţii rectificative.
Secţiunea A „Date de identificare ale entităţii raportoare“ - se vor completa următoarele date:
1. Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii raportoare;
2. Denumire - se înscrie denumirea entităţii raportoare;
3. Judeţ - se înscrie judeţul sediului entităţii raportoare;
4. Sector (dacă este cazul) - se înscrie sectorul sediului entităţii raportoare;
5. Localitate - se înscrie localitatea sediului entităţii raportoare;
6. Adresa - se înscriu strada, numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul poştal, după caz, ale sediului entităţii raportoare;
7. Rezidenţă în ţara - se alege din listă ţara de rezidenţă a entităţii raportoare;
8. Forma juridică de organizare - se alege una dintre formele de mai jos:
- persoană juridică română;
– sucursală a unei entităţi dintr-un stat membru sau dintr-o ţară terţă;
9. Reprezentantul legal/Împuternicitul pentru entitatea raportoare
9.1. Denumire/Nume şi prenume - se completează denumirea sau numele şi prenumele reprezentantului legal/ împuternicitului;
9.2. CIF (în România) - se completează CIF al reprezentantului legal/împuternicitului.
Secţiunea B „Lista persoanelor fizice rezidente care deţin alte produse financiare la sfârşitul perioadei de raportare“^1
^1 Depozitarii centrali furnizează informaţii pentru deţinerile evidenţiate în conturile individuale de instrumente financiare, altele decât cele derivate, deschise în numele proprietarilor persoane fizice rezidente în România.
Se completează pentru fiecare persoană fizică ce deţine alte produse financiare la sfârşitul perioadei de raportare
a) date de identificare a persoanei fizice:
(i) Nume şi prenume;
(ii) CIF;
(iii) Seria şi numărul actului de identitate naţional sau internaţional/paşaportului;
(iv) Adresa de domiciliu - judeţul, localitatea, strada, numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul, sectorul, codul poştal;
(v) Adresa de reşedinţă - judeţul, localitatea, strada, numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul, sectorul, codul poştal;
b) date despre deţinerile de alte produse financiare de la sfârşitul perioadei de raportare:
(i) Tipul instrumentului financiar (valoare mobiliară/titlu de participare al organismului de plasament colectiv);
(ii) Denumire emitent;
(iii) Simbolul instrumentului financiar, dacă este cazul;
(iv) ISIN;
(v) Cantitatea;
(vi) Informaţii referitoare la instrumentele grevate de sarcini: cantitate, valoare luată în garanţie.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: