Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 699 din 4 iunie 2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Grupului pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI - DEPARTAMENTUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII, MEDIUL DE AFACERI ŞI TURISM PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 17 iunie 2014
În temeiul art. 9 alin. (5) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 9 alin. (1) şi (5) din Hotărârea Guvernului nr. 430/2013 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism, cu modificările ulterioare,
ministrul delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediul de afaceri şi turism emite următorul ordin:
ART. 1
Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Grupului pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie nr. 240/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Grupului pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.130 din 30 noiembrie 2004, cu modificările ulterioare, se abrogă.
Ministrul delegat pentru
întreprinderi mici şi mijlocii,
mediu de afaceri şi turism,
Florin Nicolae Jianu
Bucureşti, 4 iunie 2014.
Nr. 699.
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Grupului pentru evaluarea impactului
economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii
CAP. I
Organizarea Grupului pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii
ART. 1
Grupul pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii, denumit în continuare GEIEAN, se constituie ca organism de dialog interinstituţional fără personalitate juridică, pe lângă Departamentul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism, denumit în continuarea DIMMMAT, şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
ART. 2
Evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii reprezintă un instrument destinat îmbunătăţirii calităţii şi coerenţei procesului de reglementare a întreprinderilor mici şi mijlocii din perspectiva dezvoltării durabile a României.
ART. 3
(1) GEIEAN este un organism de dialog interinstituţional pentru dezbaterea impactului actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii, în cadrul căruia membri desemnaţi de ministere şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, camere de comerţ şi industrie, patronate şi organizaţii neguvernamentale de reprezentare a întreprinderilor mici şi mijlocii - membre în Consiliul Economic şi Social - cadre universitare, cercetători, economişti şi organizaţii ale mediului asociativ, emit un aviz consultativ cu privire la oportunitatea promovării actelor normative supuse analizei.
(2) GEIEAN contribuie, prin activitatea desfăşurată, la simplificarea procedurilor administrative şi la prevenirea creşterii nejustificate a costurilor legate de conformarea întreprinderilor mici şi mijlocii cu reglementările în vigoare şi/sau cu propunerile legislative prezentate spre analiză, oferind factorilor de decizie informaţiile necesare cu privire la impactul implementării politicilor publice în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii.
(3) Misiunea GEIEAN este:
a) de a elimina tendinţele de suprareglementare şi efectele negative ale acestora asupra sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii;
b) de a parcurge o etapă preliminară, de adaptare şi de transpunere efectivă şi eficientă a legislaţiei europene, prin analize ex-ante (în special elemente de cost-beneficiu);
c) de dezvoltare a unui cadru de reglementare coerent;
d) de a întări colaborarea interinstituţională şi de a spori transparenţa şi comunicarea în procesul decizional.
(4) GEIEAN are următoarea componenţă:
a) preşedinte;
b) membri: reprezentanţi ai DIMMMAT, desemnaţi prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediul de afaceri şi turism din cadrul direcţiilor de specialitate ale departamentului, câte un reprezentant al instituţiilor şi organizaţiilor menţionate în anexa la prezentul regulament, desemnaţi de conducerea acestora.
(5) La şedinţele GEIEAN pot participa, cu acordul preşedintelui GEIEAN, şi invitaţi din mediul de afaceri, societatea civilă sau din mediul asociativ interesaţi de subiectele ce urmează a fi dezbătute.
(6) Secretariatul GEIEAN este asigurat de către DIMMMAT.
(7) Lista membrilor GEIEAN şi datele de contact ale acestora vor fi afişate pe site-ul DIMMMAT (www.imm.gov.ro)
(8) Preşedinţia GEIEAN se asigură prin rotaţie de reprezentantul DIMMMAT şi un reprezentant al membrilor GEIEAN desemnat de aceştia.
CAP. II
Procedura de evaluare a impactului economic al actelor normative
ART. 4
Evaluarea impactului economic al actelor normative asupra întreprinderilor mici şi mijlocii se realizează în concordanţă cu principiul "Gândiţi mai întâi la scară mică", principiul numărului constant şi principiul proporţionalităţii analizei, variind în funcţie de complexitatea implicaţiilor actului normativ iniţiat.
ART. 5
GEIEAN analizează raportul privind aplicarea Testului IMM şi emite un aviz consultativ cu privire la oportunitatea aprobării proiectului de act normativ evaluat, care se trimite iniţiatorului, prin grija DIMMMAT.
ART. 6
Actele normative supuse analizei sunt din sfera:
a) impozitelor şi taxelor;
b) ajutoarelor de stat;
c) înregistrarea şi autorizarea persoanelor fizice, întreprinderilor individuale, întreprinderilor familiale şi a persoanelor juridice;
d) stabilirea, modificarea condiţiilor, termenelor şi procedurilor referitoare la obligaţiile de raportare.
CAP. III
Atribuţiile GEIEAN şi ale secretariatului
ART. 7
GEIEAN are următoarele atribuţii:
a) analizează raportul privind aplicarea Testului IMM pentru proiectul de act normativ respectiv;
b) efectuează, după caz, analize cost-beneficiu asupra actelor normative în vigoare, la implementarea cărora au fost identificate probleme majore, şi înaintează preşedintelui GEIEAN propuneri în consecinţă;
c) formulează propuneri şi recomandări iniţiatorului propunerii legislative pentru realizarea de analize/sondaje suplimentare referitoare la impactul economic al propunerii respective de act normativ;
d) formulează propuneri de modificare/completare a proiectelor actelor normative cu impact asupra sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, pe baza concluziilor testelor IMM efectuate;
e) adresează institutelor de specialitate solicitări de realizare a unor studii de impact major, în cazul în care rezultatele Testului IMM reliefează necesitatea elaborării acestora;
f) formulează opinii cu privire la implementarea rezultatelor studiilor de impact, pe care le înaintează preşedintelui GEIEAN;
g) înaintează preşedintelui GEIEAN propuneri pentru facilitarea accesului întreprinderilor mici şi mijlocii la sursele de informare.
ART. 8
Secretariatul GEIEAN îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) pregăteşte şi asigură desfăşurarea în bune condiţii a lucrărilor reuniunilor GEIEAN;
b) primeşte, analizează, prezintă şi valorifică observaţiile/propunerile membrilor GEIEAN referitoare la problemele supuse dezbaterilor grupului;
c) întocmeşte proiectul ordinii de zi a şedinţelor GEIEAN şi îl supune aprobării preşedintelui GEIEAN;
d) asigură convocarea membrilor GEIEAN;
e) informează membrii GEIEAN cu privire la lucrările acestuia, le transmite ordinea de zi şi materialele referitoare la temele incluse pe ordinea de zi;
f) asigură redactarea proceselor-verbale ale şedinţelor GEIEAN şi transmiterea lor, prin poştă electronică şi/sau în formă tipărită, membrilor acestuia;
g) monitorizează derularea acţiunilor prevăzute de GEIEAN;
h) asigură arhivarea documentelor privind activitatea GEIEAN;
i) întocmeşte şi prezintă raportul anual al activităţii GEIEAN, care va cuprinde temele incluse pe ordinea de zi a şedinţelor, situaţia prezenţei şi participării membrilor la lucrările GEIEAN, recomandările formulate, rezultatele monitorizării de către membrii GEIEAN a valorificării de către autorităţile competente a recomandărilor elaborate de GEIEAN;
j) asigură publicarea pe site-ul DIMMMAT a ordinii de zi, a concluziilor şedinţelor GEIEAN şi a raportului anual al activităţii GEIEAN;
k) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de preşedintele GEIEAN pentru buna desfăşurare a activităţii GEIEAN.
CAP. IV
Modul de funcţionare a GEIEAN
ART. 9
GEIEAN se întruneşte în şedinţe ordinare ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui GEIEAN.
ART. 10
(1) Ordinea de zi a şedinţelor se întocmeşte de către Secretariatul GEIEAN, pe baza solicitărilor iniţiatorilor actelor normative, se aprobă de preşedintele GEIEAN şi se afişează pe site-ul DIMMMAT cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de data şedinţei.
(2) Convocarea şedinţelor GEIEAN se face, în scris, cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de data şedinţei, de către Secretariatul GEIEAN, care va transmite fiecărui membru prin e-mail invitaţia de participare, ordinea de zi şi, după caz, alte materiale referitoare la temele incluse pe ordinea de zi.
(3) Şedinţele GEIEAN nu necesită un anumit cvorum.
(4) Hotărârile GEIEAN se iau prin votul majorităţii simple a membrilor care votează.
ART. 11
Şedinţele GEIEAN sunt conduse de preşedinte sau de reprezentantul desemnat al acestuia.
ART. 12
(1) În realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 7, GEIEAN emite avize consultative cu privire la oportunitatea aprobării proiectelor de acte normative pentru care au fost prezentate rapoarte privind aplicarea Testului IMM, împreună, după caz, cu recomandări cu rol consultativ.
(2) Avizele şi recomandările GEIEAN se înaintează, prin secretariatul GEIEAN, iniţiatorilor proiectelor actelor normative respective, în termen de cel mult 3 zile de la data şedinţei în cadrul căreia au fost adoptate.
(3) În cazul iniţierii unor propuneri de modificare a actelor normative în vigoare, la recomandarea GEIEAN, cu acordul preşedintelui GEIEAN, acestea vor fi supuse dezbaterilor publice.
ART. 13
(1) Secretariatul GEIEAN va consemna dezbaterile şedinţei, punctele de vedere, propunerile şi recomandările formulate de membrii GEIEAN, în procesul-verbal al şedinţei.
(2) Procesele-verbale, în original, împreună cu documentele aferente fiecărui punct al ordinii de zi, se arhivează şi se păstrează, prin grija secretariatului GEIEAN, în dosare întocmite pentru fiecare dintre şedinţe.
CAP. V
Dispoziţii finale
ART. 14
Prezentul regulament poate fi modificat sau completat prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediul de afaceri şi turism, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 15
Se aprobă componenţa GEIEAN prevăzută în anexă.
ANEXĂ
-----
la regulament
-------------
Ministerele, instituţiile şi organizaţiile reprezentate în GEIEAN
1. Academia Română
2. Academia de Studii Economice
3. Ministerul Economiei
4. Ministerul Finanţelor Publice
5. Ministerul Justiţiei
6. Ministerul Fondurilor Europene
7. Ministerul Afacerilor Externe
8. Ministerul pentru Societatea Informaţională
9. Ministerul Educaţiei Naţionale
10. Ministerul Afacerilor Interne
11. Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice
12. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
13. Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice
14. Ministerul Transporturilor
15. Ministerul Sănătăţii
16. Ministerul Culturii
17. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice
18. Ministerul Tineretului şi Sportului
19. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
20. Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor
21. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor
22. Asociaţia Română de Standardizare - ASRO
23. Asociaţia Română de Acreditare - RENAR
24. Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci
25. Fondul Român de Contragarantare - S.A.
26. Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - I.F.N.
27. Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România
28. Camera de Comerţ şi Industrie a României
29. Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti
30. Uniunea Naţională a Cooperaţiei Meşteşugăreşti - UCECOM
31. Uniunea Naţională a Cooperaţiei de Consum - CENTROCOOP
32. Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România - PTIR
33. Uniunea Naţională a Patronatului Român - UNPR-
34.-Patronatul Român
35. Confederaţia Naţională a Patronatului Român
36. Confederaţia Patronală din Industria României - CONPIROM
37. Consiliul Naţional al Patronilor din România - CONPR -
38. Patronatul Naţional Român
39. Asociaţia Română a Băncilor
40. Uniunea Generală a Industriaşilor din România - UGIR 1903
41. Uniunea Generală a Industriaşilor din România - UGIR
42. Patronatul Naţional al Femeilor de Afaceri din IMM
43. Junior Achievement Romania
44. Forumul Tinerilor din România
45. Asociaţia pentru Antreprenoriat din România
46. Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase - ROMPAN
47. Federaţia Patronală a Textilelor, Confecţiei şi Pielăriei - FEPAIUS
48. Federaţia Patronală din Industria Construcţiilor de Maşini - FEPACM
49. Oficiul Român pentru Drepturile de Autor
50. Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
51. Autoritatea Naţională pentru Turism
52. Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România
53. Asociaţia Naţională a Exportatorilor şi Importatorilor din România
54. Romanian Business Leaders
55. Blocul Naţional Sindical
56. Confederaţia Sindicatelor Democratice din România - CSDR
57. Confederaţia Naţională Sindicală "Cartel Alfa"
58. Confederaţia Sindicală Naţională "Meridian"
59. Confederaţia Naţională a Sindicatelor Libere din România - "Frăţia"
60. Agenţiile de dezvoltare regională:
- Agenţia pentru Dezvoltare Regională 1 Nord-Est
- Agenţia pentru Dezvoltare Regională 2 Sud-Est
- Agenţia pentru Dezvoltare Regională 3 Sud
- Agenţia pentru Dezvoltare Regională 4 Sud-Vest
- Agenţia pentru Dezvoltare Regională 5 Vest
- Agenţia pentru Dezvoltare Regională 6 Nord-Vest
- Agenţia pentru Dezvoltare Regională 7 Centru
- Agenţia pentru Dezvoltare Regională 8 Bucureşti - Ilfov
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: