──────────
*) Tariful orar pentru medicii de familie este de 12,8 lei/orã. Tariful orar pentru asistenţi se stabileşte în funcţie de salariul negociat, dar nu poate fi mai mic de 8 lei/orã.
**) În situaţia în care medicul de familie îndeplineşte rolul de coordonator al centrului de permanenţã, tariful orar se majoreazã cu 15%.
***) Pentru centrele de permanenţã cu sediul pus la dispoziţie de consiliul local cheltuielile administrative sunt suportate de consiliul local respectiv, iar pentru centrele de permanenţã care îşi desfãşoarã activitatea în cabinetele medicilor de familie se acordã 50% din tariful orar al medicului, adicã 6,4 lei/orã, pentru cheltuieli administrative, pentru fiecare medic care activeazã în cadrul centrului de permanenţã, indiferent dacã este medic titular sau medic angajat.
****) Coloana C11 se adunã la venitul cabinetului numai dacã activitatea de gardã se deruleazã în cabinetele medicilor de familie, iar coloana C12 se adunã în cazul în care medicul respectiv este medicul coordonator al centrului.
Rãspunde de realitatea şi exactitatea datelor.
Medic titular/Reprezentant legal,
..................................
NOTĂ:
Borderoul se întocmeşte în douã exemplare, dintre care unul rãmâne la medicul titular/reprezentantul legal, iar celãlalt se depune la casa de asigurãri de sãnãtate de cãtre reprezentantul legal al cabinetului de medicinã de familie, în primele 10 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare. Borderoul va fi însoţit de lista CNP-urilor aparţinând persoanelor care au beneficiat de servicii medicale acordate în timpul gãrzilor efectuate în centrul de permanenţã.
Operarea datelor cu caracter personal se va face în conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ANEXA 6
-------
la normele metodologice
-----------------------
- model -
CONTRACT
pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale
primare în regim de gardã prin centrele de permanenţã
I. Pãrţile contractante
Casa de Asigurãri de Sãnãtate ..........., cu sediul în municipiul/oraşul .............., str. ............. nr. ....., judeţul/sectorul ............, telefon/fax ................, reprezentatã prin preşedinte - director general ..................,
şi
Cabinetul de medicinã de familie ..............., organizat astfel:
- cabinetul medical individual ..........,............, reprezentat prin medicul titular .................;
- cabinetul medical asociat sau grupat ................, reprezentat prin medicul delegat ................;
- societatea civilã medicalã .........................., reprezentatã prin administratorul ...............;
- unitatea medico-sanitarã cu personalitate juridicã, înfiinţatã potrivit Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ...................., reprezentatã prin .............., având sediul cabinetului de medicinã de familie în municipiul/oraşul/comuna ..........., str. .......... nr. ...., bl. ...., sc. ......, et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul .............., str. ............ nr. ...., telefon ............, cont nr. ................., deschis la Trezoreria Statului sau cont nr. deschis la Banca .............., cod numeric personal al reprezentantului legal ............. sau cod unic de înregistrare ............., care participã la constituirea echipelor de gardã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în regim de gardã prin Centrul de permanenţã ............., înfiinţat prin Decizia Direcţiei de Sãnãtate Publicã ............ nr. ..............
II. Obiectul contractului
Art. 1. - Obiectul prezentului contract îl constituie asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în regim de gardã în medicina primarã prin centrele de permanenţã, conform Legii nr. 263/2004 privind asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi Normelor metodologice cu privire la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 697/112/2011.
III. Servicii medicale acordate
Art. 2. - Serviciile medicale acordate în cadrul centrului de permanenţã sunt cele prevãzute în Normele metodologice cu privire la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, respectiv:
a) asistenţã medicalã în afecţiuni acute şi urgenţele medico-chirurgicale, conform anexei nr. 1 la normele metodologice, în limitele competenţei medicului de familie şi ale posibilitãţilor tehnice, cum ar fi: anamnezã, examen clinic general, diagnostic, tratament;
b) trimitere cãtre alte specialitãţi în vederea internãrii, în situaţiile prevãzute la lit. a) care depãşesc competenţele medicului de familie;
c) medicaţia necesarã tratamentului de urgenţã se asigurã de la trusa de urgenţã a centrului de permanenţã sau a cabinetului medical în cazul în care permanenţa se asigurã la cabinetul medical, eliberându-se şi o adeverinţã medicalã pentru pacient care se va prezenta a doua zi la medicul sãu de familie pentru prescrierea reţetei; în zilele de sâmbãtã, duminicã şi sãrbãtori legale, medicaţia se va asigura de la trusa de urgenţã atât cât va fi necesar pacientului sã ajungã la medicul sãu de familie.
Art. 3. - (1) Serviciile medicale prevãzute la art. 2 se acordã tuturor persoanelor care le solicitã, indiferent de statutul de asigurat al acestora.
(2) Serviciile medicale ulterioare serviciilor medicale acordate prin centrele de permanenţã prevãzute la art. 2 se suportã din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, cu respectarea condiţiilor acordãrii pachetului de servicii de bazã, pachetului minimal de servicii medicale şi pachetului de servicii pentru persoanele asigurate facultativ, dupã caz, în cabinetele medicilor de familie pe listele cãrora sunt înscrişi sau la nivelul camerelor de gardã ale serviciilor de primiri urgenţe.
(3) La asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în regim de gardã prin centrele de permanenţã participã:
1. Medic de familie:
Numele ......................, prenumele ....................
Cod numeric personal ........................................
Gradul profesional ..........................................
Codul de parafã al medicului ................................
2. Asistent medical:
Numele ................., prenumele .........................
Cod numeric personal ........................................
IV. Durata contractului
Art. 4. - Prezentul contract este valabil de la data încheierii pânã la 31 decembrie 2011.
V. Obligaţiile pãrţilor
A. Obligaţiile casei de asigurãri de sãnãtate
Art. 5. - Casa de asigurãri de sãnãtate are urmãtoarele obligaţii:
a) sã încheie contracte distincte cu cabinetele de medicinã de familie ai cãror titulari/reprezentanţi legali au constituit echipele de gardã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale în regim de gardã în centrele de permanenţã;
b) sã deconteze cabinetelor de medicinã de familie cu care au încheiat contract, în termen de 20 de zile calendaristice de la depunerea documentelor necesare decontãrii, contravaloarea aferentã orelor de gardã efectuate în centrele de permanenţã, cu sau fãrã cheltuieli de administrare, dupã caz;
c) sã efectueze controlul activitãţii desfãşurate în centrele de permanenţã, în colaborare cu direcţiile de sãnãtate publicã;
d) sã înmâneze la momentul efectuãrii controlului sau, dupã caz, sã comunice medicilor de familie titulari/reprezentanţilor legali ai cabinetelor care au încheiat contracte pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în regim de gardã prin centrele de permanenţã procesele-verbale şi/sau notele de constatare ca urmare a efectuãrii controalelor, în termen de 3 zile lucrãtoare de la data efectuãrii controlului.
B. Obligaţiile cabinetelor de medicinã de familie ai cãror titulari au constituit echipele de gardã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale în regim de gardã în centrele de permanenţã
Art. 6. - Medicul de familie titular/Reprezentantul legal al cabinetului de medicinã de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale în regim de gardã prin centrele de permanenţã are urmãtoarele obligaţii:
a) sã afişeze la cabinetul de medicinã de familie în care îşi desfãşoarã activitatea urmãtoarele date:
- sediul centrului de permanenţã care asigurã rezolvarea situaţiilor de urgenţã în afara programului de activitate;
- numãrul de telefon al centrului de permanenţã;
- programul fiecãruia dintre medicii de familie care îşi desfãşoarã activitatea în centrul de permanenţã;
- numãrul de apel telefonic unic 112 pentru apeluri de urgenţã;
b) sã respecte programul de lucru corespunzãtor graficului de gãrzi transmis casei de asigurãri de sãnãtate, direcţiei de sãnãtate publicã şi serviciului de ambulanţã. Schimbarea graficului de gardã se poate face numai în situaţii deosebite, cu înştiinţarea coordonatorului centrului de permanenţã, a casei de asigurãri de sãnãtate, a direcţiei de sãnãtate publicã şi a serviciului de ambulanţã;
c) sã întocmeascã şi sã transmitã coordonatorului centrului de permanenţã, pânã la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentã, desfãşurãtoarele privind activitatea efectuatã;
d) sã ţinã evidenţa consumurilor de medicamente şi materiale sanitare, sã întocmeascã şi sã transmitã coordonatorului centrului de permanenţã, pânã la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentã, un raport privind consumurile înregistrate;
e) sã prezinte casei de asigurãri de sãnãtate, în primele 10 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare pentru luna precedentã, urmãtoarele documente în vederea decontãrii:
- factura cuprinzând contravaloarea orelor de gardã efectuate;
- foaia colectivã de prezenţã a personalului medical;
- borderoul centralizator al activitãţii desfãşurate în centrul de permanenţã, în format electronic şi pe suport hârtie, parafat şi ştampilat, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5 la normele metodologice;
f) sã asigure necondiţionat serviciile medicale prevãzute la art. 2 tuturor persoanelor care le solicitã, la nivelul centrului de permanenţã, pe toatã durata gãrzii, cu respectarea în totalitate a prevederilor legale în vigoare care reglementeazã activitatea medicalã;
g) sã asigure consultaţia medicalã la domiciliu, la solicitarea dispeceratului medical de urgenţã, în situaţia în care centrul de permanenţã are la dispoziţie o autospecialã de consultaţii la domiciliu. În situaţia în care solicitarea de deplasare la domiciliu a medicului de familie este adresatã direct centrului de permanenţã de cãtre pacient sau aparţinãtori, deplasarea se va face numai cu acordul dispeceratului medical de urgenţã;
h) sã solicite, atunci când considerã cã starea pacientului o impune, prin intermediul dispeceratului medical de urgenţã, intervenţia unui echipaj medical de urgenţã pentru rezolvarea cazului sau trimiterea unei ambulanţe de transport cu asistent medical, ambulanţier sau însoţitor, dupã caz;
i) sã informeze dispeceratul medical de urgenţã imediat dupã rezolvarea cazului pentru obţinerea acordului de a reveni la sediul centrului de permanenţã;
j) sã completeze documentele şi rapoartele de activitate specifice centrului de permanenţã;
k) sã respecte legislaţia privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
VI. Modalitãţi de platã
Art. 7. - (1) Plata serviciului de gardã se face prin tarif orar separat, atât pentru medicii de familie, cât şi pentru asistenţii medicali.
(2) Tariful orar pentru medicii de familie titulari de cabinet, precum şi pentru medicii angajaţi este de 12,8 lei/orã.
(3) Tariful orar pentru asistenţii medicali care desfãşoarã serviciu în regim de gardã în cadrul centrelor de permanenţã se determinã în funcţie de salariul negociat, cu toate sporurile şi contribuţiile aferente, şi nu poate fi mai mic de 8 lei/orã.
(4) Pentru veniturile realizate se calculeazã şi se vireazã cotele aferente taxelor şi impozitelor potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
(5) Medicii de familie care participã la constituirea unui centru de permanenţã efectuând serviciul în regim de gardã în cabinetul propriu sau prin rotaţie în spaţiul pus la dispoziţie de unul dintre medicii participanţi la convenţia de asociere suportã şi cheltuieli de administrare şi funcţionare pentru centrul de permanenţã, situaţie în care tariful orar prevãzut la art. 7 alin. (2) se majoreazã cu 50%, adicã 6,4 lei/orã, pentru fiecare medic de familie care îşi desfãşoarã activitatea, indiferent dacã este medic titular, asociat sau angajat.
Art. 8. - (1) Medicii de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale în regim de gardã în centrele de permanenţã beneficiazã de un venit care se constituie din sumele obţinute prin înmulţirea valorii de referinţã a tarifului orar, ajustate calitãţii de coordonator al centrului de permanenţã, dupã caz, şi cu procentul corespunzãtor cheltuielilor de administrare şi funcţionare, dupã caz, cu numãrul total de ore de gardã efectuate de cãtre fiecare medic de familie în parte, în luna pentru care se face plata.
(2) Pentru medicul de familie care îndeplineşte rolul de coordonator al centrului de permanenţã tariful orar se majoreazã cu 15%.
(3) Decontarea activitãţii medicale desfãşurate în cadrul centrului de permanenţã se face lunar, în termen de maximum 20 de zile calendaristice de la primirea documentelor, la data de ................. .
(4) În cazul în care un medic lipseşte nemotivat sau fãrã sã anunţe schimbarea gãrzii, va fi sancţionat cu contravaloarea orelor de gardã ce trebuiau efectuate, precum şi cu sumele aferente cheltuielilor, dupã caz.
VII. Controlul modului de organizare, derulare, monitorizare şi raportare a activitãţii desfãşurate în cadrul centrelor de permanenţã
Art. 9. - (1) Controlul privind respectarea normelor în asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în regim de gardã în centrele de permanenţã se exercitã de comisii mixte formate din reprezentanţi ai direcţiilor de sãnãtate publicã şi ai caselor de asigurãri de sãnãtate, în funcţie de domeniul de competenţã.
(2) Controlul prevãzut la alin. (1) va urmãri, în principal, urmãtoarele:
a) respectarea de cãtre personalul medical a obligaţiilor ce îi revin în cadrul centrului de permanenţã;
b) identificarea eventualelor disfuncţionalitãţi în activitatea centrului de permanenţã.
(3) Ca urmare a controalelor efectuate se vor lua mãsurile legale ce se impun. În cazul în care reprezentanţii direcţiilor de sãnãtate publicã şi ai caselor de asigurãri de sãnãtate identificã probleme ce nu pot fi soluţionate la nivel local, acestea vor fi transmise autoritãţii şi instituţiilor ierarhic superioare, respectiv Ministerului Sãnãtãţii şi/sau Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, potrivit competenţelor conferite de lege.
VIII. Rãspunderea contractualã
Art. 10. - În situaţia în care se constatã nerespectarea obligaţiilor contractuale prin abateri repetate, medicul şi/sau asistentul medical vor/va fi sancţionaţi/sancţionat prin excluderea din echipele de gardã şi înlocuiţi/înlocuit cu alte persoane cu nivel de pregãtire corespunzãtor, lucru ce se consemneazã printr-un act adiţional.
IX. Clauzã specialã
Art. 11. - Orice împrejurare independentã de voinţa pãrţilor, intervenitã dupã data semnãrii contractului şi care împiedicã executarea acestuia, este consideratã ca forţã majorã şi exonereazã de rãspundere partea care o invocã. Sunt considerate ca fiind forţã majorã, în sensul acestei clauze, împrejurãri ca: rãzboi, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
Partea care invocã forţa majorã trebuie sã anunţe cealaltã parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţã majorã şi sã prezinte un act confirmativ eliberat de autoritatea competentã din propriul judeţ, respectiv municipiul Bucureşti, prin care sã certifice realitatea şi exactitatea faptelor care au condus la invocarea forţei majore, şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
Dacã nu procedeazã la anunţarea, în termenele prevãzute mai sus, a începerii şi încetãrii cazului de forţã majorã, partea care îl invocã suportã toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin neanunţarea în termen.
X. Încetarea, rezilierea şi suspendarea contractului
Art. 12. - Contractul de asigurare a continuitãţii asistenţei medicale primare în regim de gardã prin centrele de permanenţã înceteazã în urmãtoarele condiţii:
a) prin desfiinţarea convenţiei de asociere dintre medicii care au organizat echipele de gardã;
b) prin acordul de voinţã al pãrţilor;
c) dacã medicul titular al cabinetului de medicinã de familie renunţã sau pierde calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România;
d) prin denunţarea unilateralã a contractului de cãtre reprezentantul legal al cabinetului de medicinã de familie, printr-o notificare scrisã, cu 30 de zile calendaristice anterior datei de la care se doreşte încetarea contractului, cu indicarea temeiului legal;
e) dacã a survenit îmbolnãvirea sau decesul titularului cabinetului de medicinã de familie.
Art. 13. - (1) Contractul de asigurare a continuitãţii asistenţei medicale primare în regim de gardã prin centrele de permanenţã se reziliazã de plin drept la data producerii urmãtoarelor situaţii:
a) dacã medicul nu participã la serviciile în regim de gardã în medicina primarã prin centrele de permanenţã, conform programãrii efectuate de medicul coordonator, cel puţin 3 luni consecutiv;
b) dacã din motive imputabile medicului acesta îşi întrerupe activitatea pe o perioadã mai mare de 30 de zile calendaristice.
(2) Contractul pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în regim de gardã prin centrele de permanenţã se reziliazã de plin drept printr-o notificare scrisã a caselor de asigurãri de sãnãtate, în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data constatãrii urmãtoarelor situaţii:
a) expirarea perioadei de 30 de zile calendaristice de la ridicarea de cãtre organele în drept a autorizaţiei sanitare de funcţionare sau a documentului similar ori de la încetarea termenului de valabilitate a acestora;
b) nerespectarea termenelor de depunere a facturilor însoţite de documentele privind activitãţile realizate conform prezentului contract, în vederea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate a activitãţii realizate, pentru o perioadã de douã luni consecutive în cadrul unui trimestru, respectiv 3 luni într-un an;
c) refuzul cabinetului de a pune la dispoziţia organelor de control ale Ministerului Sãnãtãţii, Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, caselor de asigurãri de sãnãtate şi direcţiilor de sãnãtate publicã a actelor privind activitatea desfãşuratã în centrul de permanenţã.
Art. 14. - Contractul de asigurare a continuitãţii asistenţei medicale primare în regim de gardã prin centrele de permanenţã se suspendã cu data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei sanitare de funcţionare sau a documentului similar cu condiţia ca furnizorul sã facã dovada demersurilor întreprinse pentru prelungirea acesteia pânã la termenul de expirare; suspendarea se face pentru o perioadã de maximum 30 de zile calendaristice de la data expirãrii acesteia;
b) pentru cazurile de forţã majorã confirmate de autoritãţile publice competente, pânã la încetarea cazului de forţã majorã, dar nu mai mult de 6 luni sau pânã la data ajungerii la termen a contractului.
XI. Corespondenţa
Art. 15. - Corespondenţa legatã de derularea prezentului contract se efectueazã în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax sau direct la sediul pãrţilor.
Fiecare parte contractantã este obligatã ca în termen de 3 zile lucrãtoare din momentul în care intervin modificãri ale datelor ce figureazã în prezentul contract sã notifice celeilalte pãrţi contractante schimbarea survenitã.
XII. Modificarea contractului
Art. 16. - În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intrã în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor.
Art. 17. - Dacã o clauzã a acestui contract ar fi declaratã nulã, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceastã nulitate.
Art. 18. - (1) Litigiile nãscute în legãturã cu încheierea, executarea, modificarea şi încetarea ori alte pretenţii decurgând din prezentul contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabilã.
(2) Litigiile nesoluţionate conform alin. (1) vor fi aduse la cunoştinţa Ministerului Sãnãtãţii şi Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate spre soluţionare, în caz contrar fiind deduse instanţelor de judecatã.
Prezentul contract privind asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în regim de gardã prin centrele de permanenţã a fost încheiat astãzi, ............., în douã exemplare a câte ........ pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantã.
XIII. Alte clauze*) .................................................................... .......................................................................................................................
─────────────
*) În cuprinsul contractelor pot fi prevãzute clauze suplimentare, negociate între pãrţile contractante, în limita prevederilor legale în vigoare.
Casa de Asigurãri de Sãnãtate Cabinet medicinã de familie
Preşedinte-director general, Reprezentant legal,
.................... .........................
Director executiv al Direcţiei economice,
.........................................
Director executiv al Direcţiei relaţii contractuale,
...............................................
Vizat
------
Compartiment juridic şi contencios
NOTĂ:
Un exemplar al prezentului contract se depune şi la primãriile unitãţilor administrativ-teritoriale direct implicate.
----------