Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 677 din 3 martie 2025  pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 6.161/2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 677 din 3 martie 2025 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 6.161/2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 195 din 6 martie 2025
    Văzând Referatul de aprobare al Inspecţiei Sanitare de Stat nr. R.677 din 3.03.2025,
    având în vedere prevederile art. 23 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 6.161/2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1315 şi 1315 bis din 24 decembrie 2024, se modifică după cum urmează:
    1. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Structura de control în sănătate publică se organizează la nivel de serviciu sau compartiment şi este coordonată metodologic de către Inspecţia Sanitară de Stat din cadrul Ministerului Sănătăţii.
    (2) În situaţia în care structura prevăzută la alin. (1) se organizează la nivel de serviciu, aceasta este condusă de un şef serviciu, funcţionar public de conducere, absolvent de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medicină şi confirmat în una dintre următoarele specialităţi paraclinice: igienă, epidemiologie, sănătate publică şi management, şi coordonează activităţile Compartimentului inspecţie şi control în sănătate publică şi ale Compartimentului inspecţie şi control în unităţi furnizoare de servicii medicale din teritoriul administrativ.
    (3) În situaţia în care nu se poate organiza Serviciul control în sănătate publică, activităţile serviciului se vor organiza în două compartimente distincte, respectiv:
    A. Compartimentul inspecţie şi control în sănătate publică;
    B. Compartimentul inspecţie şi control în unităţi furnizoare de servicii medicale."

    2. La articolul 19 punctul 9, litera A.a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) coordonează activitatea de supraveghere a bolilor transmisibile la nivel judeţean şi implementează metodologiile specifice de supraveghere a bolilor transmisibile elaborate de INSP şi se subordonează metodologic Institutului Naţional de Sănătate Publică, prin Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile;"

    3. La articolul 19, punctul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "10. În domeniul controlului în sănătatea publică
    Structura de control în sănătate publică este organizată astfel:
    A. Compartimentul inspecţie şi control în sănătate publică;
    B. Compartimentul inspecţie şi control în unităţi furnizoare de servicii medicale,
    care au următoarele atribuţii specifice:
    A. Compartimentul inspecţie şi control în sănătate publică îndeplineşte următoarele activităţi specifice:
    a) controlul şi verificarea respectării prevederilor legislaţiei comunitare şi naţionale, conform competenţelor prevăzute de reglementările legale în vigoare, privind:
    1. producţia, fabricarea, prelucrarea, depozitarea, transportul, distribuţia şi comercializarea alimentelor, inclusiv în sectorul alimentaţiei publice şi colective;
    2. calitatea produselor alimentare, inclusiv suplimente alimentare, aditivi alimentari destinaţi consumului uman, materiale în contact cu alimentele, novel food, alimente tratate cu radiaţii ionizante, alimente la care s-au adăugat vitamine, minerale şi alte substanţe, apa potabilă îmbuteliată şi apa minerală naturală îmbuteliată, precum şi condiţiile igienico-sanitare din unităţile din domeniul alimentar;
    3. apa potabilă;
    4. apa de îmbăiere;
    5. unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna şi recreerea copiilor şi tinerilor şi alte unităţi publice sau private pentru organizarea şi desfăşurare de activităţi similare (de tipul centrelor educaţionale şi a taberelor şcolare etc.);
    6. furnizori de servicii care presupun riscuri potenţiale pentru viaţa sau sănătatea populaţiei;
    7. mediul de muncă şi starea de sănătate a personalului angajat, cunoştinţele, aptitudinile şi practicile acestuia în raport cu normele igienico-sanitare;
    8. produse cosmetice;
    9. produse biocide;
    10. produse din tutun şi produse conexe;
    11. deşeuri provenite din activităţile medicale;
    12. calitatea condiţiilor igienico-sanitare în spaţiile hoteliere;
    13. saloane de înfrumuseţare, saloane de tatuaj, piercing şi implantare dermală; saloane de bronzare;
    14. alte domenii conform prevederilor legale în vigoare;
    b) constată şi sancţionează contravenţiile la normele de igienă, conform competenţelor specifice şi actelor normative în vigoare la nivel judeţean;
    c) păstrează confidenţialitatea privind iminenţa inspecţiei sanitare, înainte de începerea propriu-zisă a acesteia, şi confidenţialitatea datelor pe care unităţile inspectate le pun la dispoziţie;
    d) solicită orice documente necesare efectuării inspecţiei sanitare şi, după caz, copii de pe acestea;
    e) dispune măsuri de remediere, cu stabilirea de termene şi responsabilităţi în vederea înlăturării deficienţelor constatate;
    f) propune inspectorului-şef suspendarea temporară a activităţii unităţilor şi obiectivelor până la remedierea deficienţelor;
    g) în situaţii cu risc major şi iminent de îmbolnăvire a populaţiei dispune suspendarea pe loc sau imediată a activităţii unităţii ori obiectivului şi informează operativ Inspecţia Sanitară de Stat despre măsura aplicată;
    h) propune directorului executiv retragerea avizului sanitar pentru proiectele de activităţi, inclusiv construcţii, în cazul în care nu sunt respectate normele de igienă;
    i) dispune oprirea sau blocarea temporară de la comercializare sau utilizare a celor care nu corespund legislaţiei în vigoare, precum şi a folosirii/utilizării obiectelor, materialelor şi a substanţelor care, prin natura lor sau prin modul de utilizare, periclitează starea de sănătate a populaţiei;
    j) recoltează şi aplică elemente de securizare la probele recoltate în cadrul activităţii de inspecţie, precum şi la contraprobe;
    k) participă la activitatea de implementare a prevederilor specifice din Regulamentul sanitar internaţional şi verifică şi aplică măsurile de protecţie sanitară;
    l) în situaţia în care, în timpul unei activităţi de control, constată existenţa unui conflict de interese, comunică urgent inspectorului-şef în vederea delegării unui alt inspector;
    m) dacă, în timpul unei activităţi de control, constată existenţa unor deficienţe grave ce pot determina riscuri majore pentru sănătatea populaţiei, comunică urgent inspectorului-şef şi Inspecţiei Sanitare de Stat, în vederea luării măsurilor de urgenţă;
    n) participă şi la alte activităţi specifice de control în domeniile inspecţiei alimentare, pe domeniile de competenţă, suplimentelor alimentare, colectivităţilor permanente sau temporare de copii şi tineret, produselor cosmetice, noxelor profesionale şi altor riscuri din mediul industrial, respectiv riscurile ionizante, naturale şi profesionale.
    B. Compartimentul inspecţie şi control în unităţile furnizoare de servicii medicale îndeplineşte următoarele activităţi specifice:
    a) controlul şi verificarea respectării prevederilor legale în vigoare în următoarele unităţi furnizoare de servicii medicale, servicii de îngrijire şi asistenţă medico-socială:
    1. asistenţă medicală primară;
    2. asistenţă medicală ambulatorie şi de specialitate publică sau privată;
    3. asistenţă medicală de recuperare medicală şi balneologie;
    4. asistenţă medicală prespitalicească, de transport sanitar;
    5. asistenţă medicală spitalicească, publică şi privată;
    6. îngrijiri paliative şi îngrijiri la domiciliu;
    7. servicii conexe actului medical, conform legislaţiei în vigoare;
    8. centre rezidenţiale pentru persoane vârstnice şi persoane cu dizabilităţi;
    9. asistenţă medicală de urgenţă şi prim ajutor calificat, în condiţiile legii;
    10. transplant, inclusiv donarea, procurarea, testarea, procesarea, conservarea, stocarea şi distribuirea ţesuturilor şi a celulelor umane, precum şi a produselor obţinute din ţesuturi şi celule umane destinate utilizării la om;
    11. transfuzia sanguină;
    12. asistenţă medicală din unităţile medico-sociale;
    13. medicină complementară şi alternativă;
    14. laboratoare de analize medicale;
    15. alte domenii conform prevederilor legale în vigoare;
    b) constată şi sancţionează contravenţiile la normele de igienă, conform competenţelor specifice şi actelor normative în vigoare la nivel judeţean;
    c) păstrează confidenţialitatea privind iminenţa inspecţiei sanitare, înainte de începerea propriu-zisă a acesteia, şi confidenţialitatea datelor pe care unităţile inspectate le pun la dispoziţie;
    d) solicită unităţilor controlate orice documente necesare efectuării inspecţiei şi, după caz, copii de pe acestea;
    e) dispune unităţilor controlate măsuri de remediere, cu stabilirea de termene şi responsabilităţi în vederea înlăturării deficienţelor constatate;
    f) propune inspectorului-şef suspendarea temporară a activităţii unităţilor şi obiectivelor până la remedierea deficienţelor;
    g) în situaţii cu risc major şi iminent de îmbolnăvire a populaţiei dispune suspendarea pe loc sau imediată a activităţii unităţii ori obiectivului şi informează operativ Inspecţia Sanitară de Stat despre măsura aplicată;
    h) opreşte folosirea preparatelor biologice utilizate în scop diagnostic, profilactic şi de tratament care se dovedesc necorespunzătoare sau nocive sănătăţii;
    i) controlează unităţile sanitare acreditate pentru activitatea de bănci de ţesuturi şi/sau utilizare de ţesuturi şi/sau celule umane în scop terapeutic prin evaluare şi verificare de proceduri şi activităţi care se derulează în aceste unităţi;
    j) controlează şi evaluează incidentele adverse severe şi reacţiile adverse grave notificate prin sistemele de vigilenţă, inclusiv în domeniul securităţii transfuziilor şi hemovigilenţei;
    k) asigură controlul activităţii de asistenţă medicală primară, în conformitate cu reglementările şi metodologia specifică pentru această activitate;
    l) verifică în teren condiţiile necesare pentru asigurarea calităţii serviciilor oferite în cadrul asistenţei medicale primare, precum şi respectarea prevederilor cuprinse în reglementările legale în vigoare;
    m) controlează respectarea prevederilor legale în vigoare privind activitatea de raportare şi monitorizare a bolilor transmisibile şi cronice de către medicii de familie care îşi desfăşoară activitatea atât în cabinete publice, cât şi în cabinete private;
    n) controlează managementul evidenţei medicale primare şi al informaţiei medicale gestionate, inclusiv pentru activitatea de furnizare a datelor privind registrele judeţene/regionale/naţionale de vaccinare şi boli cronice reglementate prin metodologii;
    o) asigură controlul activităţii de asistenţă medicală ambulatorie de specialitate;
    p) verifică în teren condiţiile necesare pentru asigurarea calităţii serviciilor oferite în cadrul asistenţei medicale ambulatorii de specialitate, precum şi respectarea prevederilor cuprinse în reglementările legale în vigoare;
    q) verifică modul de raportare şi monitorizare a bolilor transmisibile şi cronice de către personalul de specialitate din ambulatoriu, care îşi desfăşoară activitatea atât în cabinete publice, cât şi în cabinete/unităţi private, inclusiv în domeniul serviciilor de laborator de diagnostic microbiologic, indiferent de forma de organizare;
    r) controlează asigurarea managementului evidenţei medicale şi al informaţiei medicale gestionate;
    s) controlează condiţiile necesare pentru asigurarea calităţii activităţii medicale desfăşurate în spital;
    ş) controlează modul în care spitalele respectă condiţiile necesare pentru asigurarea calităţii actului medical;
    t) verifică respectarea normativelor în vigoare privind: programul de muncă pe categorii de personal, încadrarea de către spitale a numărului optim de personal, în funcţie de atribuţiile acreditate ale spitalului şi serviciile de sănătate contractate;
    ţ) controlează modul în care spitalul îşi respectă obligaţia legală de a înregistra, stoca, prelucra şi transmite informaţiile legate de activitatea sa, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    u) controlează şi verifică cu maximă exigenţă respectarea prevederilor legale în vigoare şi obiectivelor programului naţional specific pentru asigurarea condiţiilor necesare de prevenire şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale;
    v) verifică existenţa şi modul de aplicare a planului anual de activitate pentru supravegherea, prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale, respectarea normelor de igienă, funcţionalitatea circuitelor, procedurile de dezinfecţie, sterilizare, respectarea prevederilor privind managementul deşeurilor medicale şi dacă sunt respectate măsurile serviciului/ compartimentului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale şi/sau ale coordonatorului programului/subprogramului de supraveghere a infecţiilor asociate asistenţei medicale din compartimentele de specialitate ale direcţiei de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;
    w) controlează condiţiile igienico-sanitare care au stat la baza autorizării, protocoalele şi procedurile medicale în unităţile sanitare cu paturi, publice şi private;
    x) controlează activitatea unităţilor medicale cu paturi şi a ambulatoriilor de specialitate, cu profil de asistenţă medicală recuperatorie, inclusiv la nivelul societăţilor de turism balnear şi de recuperare, publice sau private, modul de asigurare a condiţiilor specifice pentru asistenţa medicală de acest profil;
    y) verifică modul de organizare în vederea asigurării asistenţei medicale în situaţii de dezastre, atacuri teroriste, război, conflicte sociale şi alte situaţii de criză;
    z) în situaţia în care, în timpul unei activităţi de control, constată existenţa unui conflict de interese, comunică urgent inspectorului-şef în vederea delegării unui alt inspector;
    aa) dacă, în timpul unei activităţi de control, constată existenţa unor deficienţe grave ce pot determina riscuri majore pentru sănătatea populaţiei, comunică urgent inspectorului-şef şi Inspecţiei Sanitare de Stat, în vederea luării măsurilor de urgenţă;
    bb) verificarea accesabilităţii la serviciile medicale."



    ART. II
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin, funcţiile publice vacante de execuţie din cadrul structurii de inspecţie şi control în sănătate publică vor putea fi ocupate de persoane care au absolvit studii superioare de licenţă cu diplomă de licenţă sau echivalentă în următoarele domenii de licenţă: medicină - specialitatea igienă, sănătate publică şi management; medicină veterinară; chimie; ingineria produselor alimentare - specializarea ingineria produselor alimentare, controlul şi expertiza produselor alimentare şi personal care a absolvit studii medii, postliceale sau superioare în domeniul medicină.
    (2) Începând cu data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin, funcţiile publice vacante de execuţie din cadrul structurii de inspecţie şi control în unităţi furnizoare de servicii medicale vor putea fi ocupate de persoane care au absolvit studii superioare de licenţă cu diplomă de licenţă sau echivalentă în următoarele domenii de licenţă: medicină, sănătate publică şi management; chimie - specializarea chimie medicală; biologie; biochimie şi personal care a absolvit studii medii, postliceale sau superioare în domeniul medicină.

    ART. III
    Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Adriana Pistol,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 3 martie 2025.
    Nr. 677.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016