Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 672 din 15 mai 2012  privind modificarea Normelor metodologice pentru inregistrarea si raportarea datoriei publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.059/2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 672 din 15 mai 2012 privind modificarea Normelor metodologice pentru inregistrarea si raportarea datoriei publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.059/2008

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 28 mai 2012

    Având în vedere prevederile art. 11 şi 13 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 109/2008, cu modificãrile ulterioare, precum şi ale art. 78 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale pct. 12.2.3, 13.2 şi 13.4 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, emite urmãtorul ordin:

    ART. I
    Normele metodologice pentru înregistrarea şi raportarea datoriei publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.059/2008 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 319 din 23 aprilie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
    1. La capitolul III "Structura Contului general al datoriei publice", punctul 3 va avea urmãtorul cuprins:
    "3. Contul general al datoriei publice guvernamentale directe se întocmeşte în structura prevãzutã în anexa nr. 4 şi cuprinde obligaţiile financiare ale statului provenind din finanţãrile rambursabile angajate de Guvern, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 109/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau ale altor legi speciale, inclusiv sumele utilizate temporar din disponibilitãţile contului curent general al Trezoreriei Statului pentru finanţarea temporarã a deficitelor bugetare şi instrumentele de cash management, precum şi finanţãrile rambursabile contractate de autoritãţile administraţiei publice centrale pânã la intrarea în vigoare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 109/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu garanţia statului sau în baza scrisorilor de confort. Finanţãrile rambursabile contractate de stat şi subîmprumutate unitãţilor administrativ-teritoriale sau, dupã caz, operatorilor economici ori serviciilor publice subordonate acestora se raporteazã în cadrul Contului general al datoriei publice guvernamentale directe.
    Contul general al datoriei publice guvernamentale directe se raporteazã în urmãtoarea structurã:
    A. Certificate de trezorerie, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei
    B. Obligaţiuni de stat emise pe piaţa internã şi externã, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei
    C. Împrumuturi de la instituţii financiare româneşti sau strãine, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei
    D. Împrumuturi de la guverne şi agenţii guvernamentale strãine, instituţii financiare internaţionale sau de la alte organisme financiare internaţionale, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei
    E. Împrumuturi de la UE [ Regulamentul (CE) nr. 332/2002 al Consiliului din 18 februarie 2002 de înfiinţare a unui mecanism de asistenţã financiarã pe termen mediu pentru balanţele de plãţi ale statelor membre], din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei
    F. Împrumuturi din disponibilitãţile contului curent general al Trezoreriei Statului (lei)
    G. Instrumente structurate, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei
    H. Leasing financiar, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei
    I. Instrumente de cash management (lei)
    J. Plasamente private, din care:
    1. în valuta tranzacţiei;
    2. în euro şi în lei
    K. Total în valutele tranzacţiilor
    L. Total în euro şi în lei
    Datele din Contul general al datoriei publice guvernamentale directe se completeazã astfel:
    - coloana 1 se completeazã cu denumirea finanţãrilor rambursabile în cadrul fiecãrei grupe, a actelor normative de aprobare, destinaţia finanţãrilor rambursabile, numãrul de referinţã al finanţãrii rambursabile (codul de identificare alocat de banca creditoare), precum şi cu denumirea creditorului. Finanţãrile rambursabile se înscriu în ordinea cronologicã din cadrul grupelor prevãzute în anexã;
    - în coloana 2 se înscrie perioada pentru care a fost contractatã finanţarea;
    - în coloana 3 se înscrie valuta de contract;
    - în coloana 4 se înscrie valoarea contractatã a finanţãrii rambursabile în valuta de contract, cu excepţia împrumuturilor din disponibilitãţile contului curent general al Trezoreriei Statului şi a finanţãrilor rambursabile rambursate integral în anul de raportare, iar în coloana 5 valoarea contractatã reevaluatã în lei. Finanţãrile rambursabile în valutã vor fi reevaluate la cursul valutar comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil în ultima zi a anului de raportare;
    - în coloana 6 se înscrie valuta în care s-au efectuat tranzacţiile;
    - în coloana 7 se înscrie soldul înregistrat la începutul anului în valuta tranzacţiei. Aceste date corespund cu soldul finanţãrilor raportate în Contul general al datoriei publice guvernamentale directe din anul precedent celui de raportare;
    - în coloana 8 se înscrie soldul finanţãrilor înregistrat la începutul anului, reevaluat în lei. Finanţãrile rambursabile în valutã vor fi reevaluate la cursul valutar comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil în ultima zi a anului anterior celui de raportare. Aceste date corespund cu soldul finanţãrilor raportate în Contul general al datoriei publice guvernamentale directe din anul precedent celui de raportare;
    - coloanele 9 şi 10 cuprind finanţãrile rambursabile noi contractate de stat în exerciţiul financiar respectiv, precum şi rambursãrile/refinanţãrile efectuate în cursul anului pentru care se raporteazã execuţia. Pentru împrumuturile din disponibilitãţile contului curent general al Trezoreriei Statului se va trece doar creşterea/scãderea netã a soldului acestor împrumuturi;
    - coloana 11 cuprinde soldul finanţãrilor rambursabile la finele anului de raportare, în valuta tranzacţiei, ca diferenţã între soldul de la începutul anului (coloana 7) plus trageri (coloana 9) şi rambursãrile aferente (coloana 10);
    - coloana 12 cuprinde soldul finanţãrilor rambursabile la finele anului de raportare, reevaluat în lei. Finanţãrile rambursabile în valutã vor fi reevaluate la cursul valutar comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil în ultima zi a anului de raportare;
    - total în valutele tranzacţiilor se completeazã astfel:
    - în coloanele 4, 7, 9, 10 şi 11 se înscrie soldul finanţãrilor rambursabile, totalizat pe feluri de valute ale tranzacţiilor, şi anume: dolar S.U.A., JPY, euro, lei etc.;
    - în coloanele 5, 8 şi 12 se înscrie totalul în lei, rezultat din adunarea datelor respective;
    - total datorie în euro şi în lei se completeazã la coloanele 4, 7 şi 11 în euro, iar la coloanele 5, 8 şi 12 în lei, astfel:
    - totalul în euro se stabileşte astfel: valutele se transformã în euro la cursul valutar comunicat de Banca Naţionalã a României şi valabil în ultima zi a anului de raportare, reprezentând raporturile de schimb dintre valutele respective şi euro;
    - totalul în lei se va calcula utilizându-se cursul valutar lei/euro comunicat de Banca Naţionalã a României şi valabil în ultima zi a anului de raportare."

    2. Anexele nr. 3 şi 4 se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. III
    Normele metodologice pentru înregistrarea şi raportarea datoriei publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.059/2008 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 319 din 23 aprilie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile aduse prin prezentul ordin, se vor republica, dându-se textelor o nouã numerotare.


                Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,
                                Florin Georgescu

    Bucureşti, 15 mai 2012.
    Nr. 672.

    ANEXA 1
    -------
(Anexa nr. 3 la normele metodologice)
-------------------------------------

                                   - model -

                                    SITUAŢIA
  privind finanţarea rambursabilã contractatã direct, fãrã garanţia statului,
              sau garantatã de unitatea administrativ-teritorialã

    1. Nr. şi datã semnare contract/acord: ..........................................
    2. Datã intrare în vigoare: .....................................................
    3. Nr. şi datã semnare act(e) adiţional(e) la contract/acord: ...................
    4. Nr. şi datã semnare contract/acord de garantare: .............................
    5. Datã intrare în vigoare: .....................................................
    6. Nr. şi datã semnare act(e) adiţional(e) la contract/acord: ...................
    7. Unitate administrativ-teritorialã împrumutatã/garantã: .......................
    8. Adresã completã, telefon/fax, e-mail .........................................
    9. Persoanã împuternicitã: ......................................................
    10. Garantat: ...................................................................
    11. Finanţator: .................................................................
    12. Destinaţie finanţare rambursabilã: ..........................................
    13. Valoare finanţare (în valuta de contract): ..................................
    14. Duratã finanţare (în luni, de la - pânã la): ....................., din care:
    - perioadã de graţie (în luni, de la - pânã la): ...............................
    - perioadã de rambursare (în luni, de la - pânã la): ...........................
    15. Trageri/Utilizãri din finanţare:

    ┌──────────────────────────────┬────────────────────────────────┐
    │ Tragere │ Plãţi cãtre contractori │
    ├────────────┬─────────────────┼──────────────┬─────────────────┤
    │ Data │ Suma trasã │ Data plãţii │ Suma plãtitã │
    │ tragerii │ (în valuta │ │(echivalent lei) │
    │ │ de contract) │ │ │
    ├────────────┼─────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
    │ ... │ ... │ ... │ ... │
    ├────────────┼─────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
    │ ... │ ... │ ... │ ... │
    ├────────────┼─────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
    │ ... │ ... │ ... │ ... │
    ├────────────┼─────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
    │ Total │ │ Total │ │
    │ cumulat │ │ cumulat │ │
    └────────────┴─────────────────┴──────────────┴─────────────────┘


    16. Estimãri trageri/utilizãri din finanţare:

    ┌─────────────────────┬───────────────────────────┬──────────────────────┐
    │ │ Estimare sumã trasã │Estimare sumã plãtitã │
    │ Perioada │ (în valuta de contract) │ (echivalent lei) │
    ├─────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
    │trimestrul... anul...│ │ │
    ├─────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
    │trimestrul... anul...│ │ │
    ├─────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
    │trimestrul... anul...│ │ │
    ├─────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
    │trimestrul... anul...│ │ │
    ├─────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
    │ Total │ │ │
    └─────────────────────┴───────────────────────────┴──────────────────────┘


    17. Plãţi efectuate la scadenţã:

┌──────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Rate de capital │ Dobânzi │ Comisioane │
├─────────┬────────┬───────┼──────┬──────────┬───────┼──────┬──────────┬───────┤
│ Data │ Valoare│ % │ Data │ Valoare │ % │ Data │ Valoare │ % │
│scadenţei│ (în │ din │plãţii│(în valuta│aplicat│plãţii│(în valuta│aplicat│
│ │ valuta │valoare│ │ de │ │ │ de │ │
│ │ de con-│ finan-│ │contract) │ │ │contract) │ │
│ │ tract) │ ţare │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┤
│ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
├─────────┼────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┤
│ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
├─────────┼────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┤
│ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
├─────────┼────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┤
│Total │ │ │Total │ │ │Total │ │ │
│cumulat │ ... │ ... │cumu- │ ... │ x │cumu- │ ... │ x │
│ │ │ │lat │ │ │lat │ │ │
└─────────┴────────┴───────┴──────┴──────────┴───────┴──────┴──────────┴───────┘


    18. Plãţi aflate la scadenţã şi neefectuate:

┌──────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Rate de capital │ Dobânzi │ Comisioane │
├─────────┬────────┬───────┼──────┬──────────┬───────┼──────┬──────────┬───────┤
│ Data │ Valoare│ % │ Data │ Valoare │ % │ Data │ Valoare │ % │
│scadenţei│ (în │ din │plãţii│(în valuta│aplicat│plãţii│(în valuta│aplicat│
│ │ valuta │valoare│ │ de │ │ │ de │ │
│ │ de con-│ finan-│ │contract) │ │ │ contract)│ │
│ │ tract) │ ţare │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┤
│ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
├─────────┼────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┤
│ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
├─────────┼────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┤
│ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
├─────────┼────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┤
│Total │ │ │Total │ │ │Total │ │ │
│cumulat │ ... │ ... │cumu- │ ... │ x │cumu- │ ... │ x │
│ │ │ │lat │ │ │lat │ │ │
└─────────┴────────┴───────┴──────┴──────────┴───────┴──────┴──────────┴───────┘


    19. Plãţi de arierate:

┌──────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Rate de capital │ Dobânzi │ Comisioane │
├─────────┬────────┬───────┼──────┬──────────┬───────┼──────┬──────────┬───────┤
│ Data │ Valoare│ % │ Data │ Valoare │ % │ Data │ Valoare │ % │
│scadenţei│ (în │ din │plãţii│(în valuta│aplicat│plãţii│(în valuta│aplicat│
│ │ valuta │valoare│ │ de │ │ │ de │ │
│ │ de con-│ finan-│ │contract) │ │ │ contract)│ │
│ │ tract) │ ţare │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┤
│ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
├─────────┼────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┤
│ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
├─────────┼────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┤
│ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
├─────────┼────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┤
│Total │ │ │Total │ │ │Total │ │ │
│cumulat │ ... │ ... │cumu- │ ... │ x │cumu- │ ... │ x │
│ │ │ │lat │ │ │lat │ │ │
└─────────┴────────┴───────┴──────┴──────────┴───────┴──────┴──────────┴───────┘


    20. Plãţi aferente împrumutului garantat:


 ┌──────────────────────────────┬──────────────────────────────┬──────────────────────────────┬──────────────────┐
 │Încasãri comision la fondul de│ Plãţi efectuate de unitatea │ Sume recuperate de la │Data la care s-au │
 │ risc constituit de unitatea │ administrativ-teritorialã, │ beneficiarul de garanţie │ efectuat 3 plãţi │
 │ administrativ-teritorialã │ în calitate de garant │ │succesive de cãtre│
 ├─────────────┬────────────────┼─────────────┬────────────────┼─────────────┬────────────────┤ unitatea │
 │ Data │ Valoare │ Data │ Valoare │ Data │ Valoare │ administrativ- │
 │ încasãrii │ (în valuta │ plãţii │ (în valuta │ plãţii │ (în valuta │ teritorialã, în │
 │ │ de contract) │ │ de contract) │ │ de contract) │calitate de garant│
 ├─────────────┼────────────────┼─────────────┼────────────────┼─────────────┼────────────────┼──────────────────┤
 │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
 ├─────────────┼────────────────┼─────────────┼────────────────┼─────────────┼────────────────┼──────────────────┤
 │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
 ├─────────────┼────────────────┼─────────────┼────────────────┼─────────────┼────────────────┼──────────────────┤
 │Total cumulat│ ... │Total cumulat│ ... │Total cumulat│ ... │ │
 └─────────────┴────────────────┴─────────────┴────────────────┴─────────────┴────────────────┴──────────────────┘


    Data: ..........


                  Semnãtura ordonatorului principal de credite

                  Semnãtura contabilului/directorului economic


    Modul de completare a formularului
    Formularul se întocmeşte pentru fiecare tip de instrument al datoriei publice locale prevãzut la art. 62 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, intern ori extern, contractat direct de o unitate administrativ-teritorialã, fãrã garanţia statului, sau garantat de o unitate administrativ-teritorialã, pe perioada utilizãrii şi rambursãrii finanţãrii respective, şi se raporteazã direcţiei de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice, în termen de 15 zile de la încheierea lunii pentru care se face raportarea, de cãtre autoritatea executivã a administraţiei publice locale. În formular, avalizarea biletelor la ordin emise de operatorii economici sau de serviciile publice din subordinea unitãţii administrativ-teritoriale se asimileazã operaţiunii de garantare de cãtre respectiva unitate administrativ-teritorialã a împrumuturilor contractate de operatorii economici sau de serviciile publice din subordinea acesteia.
    În titulatura formularului, la poziţia "Nr. şi datã semnare contract/acord" se completeazã numãrul şi data contractului sau acordului aferent finanţãrii rambursabile contractate sau garantate de unitatea administrativ-teritorialã, iar la poziţia "Datã intrare în vigoare" se înscrie data intrãrii în vigoare a contractului sau acordului respectiv, comunicatã de finanţator.
    "Nr. şi datã semnare act(e) adiţional(e) la contract/acord": se completeazã, dacã este cazul, numãrul şi data semnãrii actului/actelor adiţional/adiţionale la contractul/acordul menţionat.
    "Nr. şi datã semnare contract/acord de garantare": se completeazã numãrul şi data contractului sau acordului de garantare numai în cazul garantãrii de cãtre unitatea administrativ-teritorialã a unui împrumut contractat de un operator economic sau de un serviciu public din subordinea acesteia.
    "Datã intrare în vigoare": se înscrie data intrãrii în vigoare a contractului sau acordului de garantare, comunicatã de finanţator, numai în cazul garantãrii de cãtre unitatea administrativ-teritorialã a unui împrumut contractat de un operator economic sau de un serviciu public din subordinea acesteia.
    "Nr. şi datã semnare act(e) adiţional(e) la contract/acord": se completeazã, dacã este cazul, numãrul şi data semnãrii actului/actelor adiţional/adiţionale la contractul/acordul de garantare, numai în cazul garantãrii de cãtre unitatea administrativ-teritorialã a unui împrumut contractat de un operator economic sau de un serviciu public din subordinea acesteia.
    "Unitate administrativ-teritorialã împrumutatã/garantã": se înscrie denumirea unitãţii administrativ-teritoriale care a contractat sau garantat finanţarea rambursabilã.
    "Adresã completã, telefon/fax, e-mail": se completeazã datele de contact ale autoritãţii executive a administraţiei publice locale care raporteazã.
    "Persoanã împuternicitã": se înscriu numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al unitãţii administrativ-teritoriale pentru care se raporteazã.
    "Garantat": se completeazã denumirea operatorului economic sau a serviciului public din subordinea unitãţii administrativ-teritoriale doar în cazul unui împrumut contractat de acesta cu garanţia unitãţii administrativ-teritoriale.
    "Finanţator": se înscrie denumirea sau numele finanţatorului/împrumutãtorului. Dacã este un grup de bãnci, se va indica denumirea bãncii conducãtoare sau principale.
    "Destinaţie finanţare rambursabilã": se înscrie investiţia publicã de interes local pentru a cãrei realizare a fost contractatã/garantatã finanţarea rambursabilã internã/externã.
    "Valoare finanţare": se completeazã suma exactã şi valuta de contract a finanţãrii. Valuta de contract este valuta în care sa acordat finanţarea rambursabilã internã/externã, prevãzutã în contractul/acordul semnat.
    "Duratã finanţare": se înscrie perioada pentru care este acordatã finanţarea rambursabilã, în luni, în cadrul cãreia se specificã atât perioada de graţie, cât şi perioada de rambursare. Totodatã, se precizeazã datele, iniţialã şi finalã, ale perioadelor respective.
    "Trageri/Utilizãri din finanţare": se completeazã, în ordine cronologicã, data şi suma exactã pentru fiecare tragere, în valuta de contract, şi la "Total cumulat" se înscrie valoarea cumulatã, la data raportãrii, a tragerilor efectuate de la intrarea în vigoare a contractului/acordului aferent respectivei finanţãri. Utilizãrile se completeazã în cazul finanţãrilor care se ramburseazã din bugetul local, cu sumele în lei plãtite efectiv, din sumele trase, cãtre contractanţii angajaţi pentru realizarea investiţiei finanţate, data plãţii efective cãtre contractant fiind cea din ordinul de platã.
    "Estimãri trageri/utilizãri din finanţare": se înscriu atât sumele estimate a fi trase din finanţarea respectivã, trimestrial, pe o perioadã de un an urmãtoare raportãrii, aşa cum sunt prevãzute în contractul/acordul aferent finanţãrii, cât şi plãţile estimate a se efectua cãtre contractori din sumele estimate a fi trase. În lipsa unor astfel de prevederi contractuale, se înscriu valorile estimate de autoritatea executivã a administraţiei publice locale care raporteazã.
    "Plãţi efectuate la scadenţã": se completeazã, în ordine cronologicã, data şi suma exactã a plãţii pentru fiecare ratã de capital, dobândã sau comision plãtit, în valuta de contract, şi la "Total cumulat" se înscrie valoarea cumulatã, la data raportãrii, a plãţilor respective. La "% din valoare finanţatã" se înscrie valoarea ponderii fiecãrei rate de capital rambursate, respectiv valoarea ponderii cumulate a ratelor de capital rambursate, în valoarea finanţãrii. În cazul dobânzilor şi comisioanelor, la "% aplicat" se înscriu rata dobânzii şi nivelul comisionului, pe baza cãrora au fost determinate valorile plãtite efectiv.
    "Plãţi aflate la scadenţã şi neefectuate": se completeazã, în ordine cronologicã, data şi suma exactã scadentã şi neplãtitã în contul ratelor de capital, al dobânzilor sau al comisioanelor.
    "Plãţi de arierate": se completeazã în cazul în care una dintre plãţile raportate într-o lunã anterioarã la pct. 18 din formular este efectuatã în luna pentru care se face raportarea, precum şi totalul cumulat al plãţilor de arierate efectuate de la intrarea în vigoare a contractului/acordului aferent finanţãrii rambursabile.
    "Plãţi aferente împrumutului garantat": se completeazã pentru împrumutul garantat de unitatea administrativ-teritorialã, în cazul unui împrumut contractat de un operator economic sau de un serviciu public din subordinea acesteia. În raportare se înscriu valorile anuale pentru perioada 2008-2011 şi valorile lunare începând cu anul 2012. Data la care s-au efectuat 3 plãţi succesive de cãtre unitatea administrativ-teritorialã în calitate de garant se completeazã dacã este cazul.
    Situaţia raportatã se dateazã şi se semneazã de ordonatorul principal de credite.


    ANEXA 2
    -------
(Anexa nr. 4 la normele metodologice)
-------------------------------------

                                   - model -

                                 CONTUL GENERAL
                       al datoriei publice guvernamentale
                         la data de 31 decembrie .....

    Contul general al datoriei publice guvernamentale directe
    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este urmãtoarea:
    A - valuta de contract
    B - valoare contractatã - valuta de contract (mil.)
    C - valoare contractatã - suma (mil. lei)
    D - valuta tranzacţiei
    E - soldul la începutul anului - valuta tranzacţiei (mil.)
    F - soldul la începutul anului - suma (mil. lei)
    G - rulajul anului în valuta tranzacţiei (mil.) - trageri/angajamente noi
    H - rulajul anului în valuta tranzacţiei (mil.) - rambursãri/refinanţãri
    I - soldul la finele anului - valuta tranzacţiei (mil.)
    J - soldul la finele anului - suma (mil. lei)

 ┌───┬────────────────────────────────┬──────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬──┬─────────┬─┐
 │Nr.│Denumirea finanţãrii/baza │Perioada │A│B│C│D│E│F│G│H │ I │J│
 │crt│legalã/destinaţia finanţãrii şi │pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │denumirea creditorului/Numãrul │care se │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │de referinţã al finanţãrii │angajeazã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │rambursabile │finanţarea│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ 0 │ 1 │ 2 │3│4│5│6│7│8│9│10│11=7+9-10│ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ A.│Certificate de trezorerie: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în valuta tranzacţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în euro şi în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ B.│Obligaţiuni de stat emise pe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │piaţa internã şi externã: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în valuta tranzacţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în euro şi în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ C.│Împrumuturi de la instituţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │financiare româneşti sau │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │strãine: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în valuta tranzacţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în euro şi în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ D.│Împrumuturi de la guverne şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │agenţii guvernamentale strãine, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │instituţii financiare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │internaţionale sau de la alte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │organisme financiare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │internaţionale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în valuta tranzacţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în euro şi în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ E.│Împrumuturi de la UE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │[Regulamentul (CE) nr. 332/2002 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │al Consiliului din 18 februarie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │2002 de înfiinţare a unui │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │mecanism de asistenţã financiarã│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │pe termen mediu pentru balanţele│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │de plãţi ale statelor membre]: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în valuta tranzacţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în euro şi în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ F.│Împrumuturi din │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │disponibilitãţile contului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │curent general al Trezoreriei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │Statului: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ G.│Instrumente structurate: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în valuta tranzacţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în euro şi în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ H.│Leasing financiar: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în valuta tranzacţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în euro şi în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ I.│Instrumente de cash management │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │(lei) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ J.│Plasamente private │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în valuta tranzacţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │- în euro şi în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ K.│Total datorie în valutele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │tranzacţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────────────────────────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼─────────┼─┤
 │ L.│Total datorie în euro şi în lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └───┴────────────────────────────────┴──────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴──┴─────────┴─┘


                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016