MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
DIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂ
Nr. ......./......... 2007
Aprobat.
Secretar general,
....................
Denumirea autoritãţii contractante: Ministerul Economiei şi Finanţelor,
cod fiscal nr. 4221306, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr.17,
sectorul 5, tel. ........... .
Obiectul contractului: servicii juridice cod CPSA 7411 (74.11)
Procedura aplicatã: selecţie de oferte
Data limitã şi locul pentru depunerea ofertelor: ziua/luna/anul/ora la
sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,
P2, camera ........., tel. ........... .
Modul de prezentare a ofertelor: un exemplar original, introdus într-un
plic sigilat.
Clarificãri pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la
sediul ministerului, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,
P2, camera .........., tel. ............ Persoana de contact: ..............,
tel. ............ .
Director general,
...................
CONTRACT - CADRU DE REPREZENTARE
- model -
1. Pãrţi contractante
Între
Ministerul Economiei şi Finanţelor, adresa sediului ......................,
telefon/fax ......................, numãrul de înmatriculare ...............,
cod fiscal ..................., cont trezorerie ............................,
reprezentat prin ............................................, având funcţia
.............................., în calitate de achizitor,
(denumirea conducãtorului)
şi
..........................., adresa sediului ...............................,
(denumirea)
telefon/fax ................., numãrul de înmatriculare ....................,
cod fiscal .................., cont (trezorerie, bancã) ....................,
reprezentat prin ....................., funcţia ............................,
(denumirea conducãtorului)
în calitate de prestator,
a intervenit prezentul contract-cadru de reprezentare, denumit în continuare
contract.
2. Obiectul contractului
Prin încheierea prezentului contract prestatorul îşi asumã obligaţia de a
presta servicii de asistenţã şi reprezentare juridicã pentru a susţine
apãrarea intereselor României sau ale altor instituţii publice în faţa Curţii
de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea
Diferendelor Relative la Investiţii, în baza mandatului acordat de Ministerul
Economiei şi Finanţelor.
3. Preţul contractului
3.1. Achizitorul se obligã sã plãteascã prestatorului preţul convenit, în
cazul în care, în baza mandatului de reprezentare, prestatorul asigurã
reprezentarea intereselor României sau ale altor instituţii publice în faţa
Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru
Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.
3.2. Preţul convenit pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate prin
prezentul contract, conform ofertei financiare, plãtibil prestatorului de
cãtre achizitor, este stabilit în monedã unicã (lei/EURO/USD)/orã.
3.3. Plata se face doar pentru serviciile de asistenţã şi reprezentare
prestate efectiv de cãtre prestator prin avocaţii nominalizaţi în oferta
tehnicã, încheierea prezentului contract negenerând nicio obligaţie
financiarã pentru achizitor.
3.4. Valoarea estimatã/an se stabileşte în caz de acordare a mandatului de
reprezentare prin act adiţional la contract şi se reînnoieşte prin act
adiţional încheiat pentru fiecare an bugetar în parte.
3.5. Modul în care vor fi redactate facturile pentru onorarii este cuprins
în anexa la prezentul contract.
4. Regimul cheltuielilor
4.1. Cheltuielile de transport şi de cazare vor fi decontate de achizitor
pe bazã de documente justificative, în limitele stabilite de reglementãrile
legale în vigoare în România pentru funcţionarii publici.
4.2. Alte cheltuieli care apar pe perioada derulãrii prezentului contract
vor fi decontate de achizitor numai pe bazã de documente justificative,
acestea fiind enumerate în anexa la prezentul contract.
5. Durata contractului
5.1. Prezentul contract se încheie pentru o perioadã de 2 ani. Prestatorul
îşi asumã obligaţia de a asigura servicii de asistenţã şi reprezentare
juridicã pentru a susţine apãrarea intereselor României sau ale altor
instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului
Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii,
conform mandatului acordat.
5.2. În baza prezentului contract, achizitorul va emite mandatele de
reprezentare, în funcţie de necesitãţile apãrute.
5.3. În perioada cuprinsã între momentul încheierii prezentului contract şi
emiterea mandatului de reprezentare, prestatorul nu este îndreptãţit sã
pretindã achizitorului sã efectueze plãţi în baza acestui contract.
5.4. Prestatorul care a primit mandat de reprezentare are obligaţia de a
depune toate diligenţele pentru apãrarea intereselor încredinţate, pânã la
finalizarea cauzei. În acest caz, durata prezentului contract se prelungeşte
fãrã alte formalitãţi.
6. Caracterul confidenţial al contractului
6.1. - (1) O parte contractantã nu are dreptul, fãrã acordul scris al
celeilalte pãrţi:
a) de a face cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia
unei terţe pãrţi, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea
prezentului contract şi a instituţiei publice citate în cauzã;
b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces
în perioada de derulare a prezentului contract, în alt scop decât acela de
a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvãluirea oricãrei informaţii faţã de persoanele implicate în
îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va extinde
numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii acestuia.
6.2. O parte contractantã va fi exoneratã de rãspunderea pentru dezvãluirea
de informaţii referitoare la prezentul contract, dacã:
a) informaţia era cunoscutã pãrţii contractante înainte ca ea sã fi fost
primitã de la cealaltã parte contractantã; sau
b) informaţia a fost dezvãluitã dupã ce a fost obţinut acordul scris al
celeilalte pãrţi contractante pentru asemenea dezvãluire; sau
c) partea contractantã a fost obligatã în mod legal sã dezvãluie
informaţia.
7. Responsabilitãţile prestatorului
7.1. - (1) Prestatorul are obligaţia de a presta serviciile prevãzute în
prezentul contract cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite
angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea de ofertã.
(2) Prestatorul îşi va desemna un reprezentant care va fi responsabil de
toate comunicãrile ulterioare cu Ministerul Economiei şi Finanţelor.
(3) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a
asigura resursele umane, materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele
asemenea, fie de naturã provizorie, fie definitive, cerute de şi pentru
prezentul contract, în mãsura în care necesitatea asigurãrii acestora este
prevãzutã în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din prezentul
contract.
(4) Prestatorul poate înlocui un membru al echipei numai cu acordul
achizitorului şi dacã avocatul propus are aceleaşi calificãri şi întruneşte
criteriile de selecţie aplicate de achizitor în cadrul procedurii de
atribuire a contractului.
(5) Prestatorul se angajeazã şi este deplin responsabil sã selecteze, dupã
o cercetare temeinicã, şi sã propunã spre avizare achizitorului, în baza unei
justificãri motivate, martori experţi sau alţi prestatori de servicii
profesionale, a cãror necesitate rezultã din desfãşurarea procedurilor
arbitrale. Costul astfel generat va fi suportat de prestator şi decontat
ulterior de achizitor pe bazã de documente justificative.
(6) Pe durata derulãrii prezentului contract prestatorul are obligaţia de a
informa achizitorul despre apariţia situaţiilor de conflict de interese şi de
a lua toate mãsurile legale pentru înlãturarea lor.
(7) Pentru serviciile de asistenţã şi reprezentare juridicã, prestatorul
are obligaţia de a emite în fiecare lunã o facturã unicã, indiferent dacã
lucreazã singur sau în asociere/consorţiu. De asemenea, prestatorul se obligã
sã însoţeascã fiecare facturã de o detaliere clarã, în limba românã, a
activitãţilor desfãşurate în cadrul contractului de asistenţã şi reprezentare
juridicã, ce va cuprinde numãrul de ore de muncã juridicã efectiv
desfãşuratã/zi de avocaţii prezenţi pe listele în baza cãrora s-a desfãşurat
procedura de selecţie, s-a încheiat contractul-cadru de reprezentare şi s-a
emis mandatul de reprezentare, cu precizarea pe scurt a documentelor
studiate, discuţiilor purtate şi actelor redactate.
(8) În situaţia în care, în apãrarea intereselor statului român,
prestatorul a fost obligat la alte cheltuieli ce pot fi decontate de
Ministerul Economiei şi Finanţelor, conform dispoziţiilor prezentului
contract, şi a transmis documente justificative în acest sens, acestea vor fi
însoţite de o prezentare a situaţiei ce a generat respectivele cheltuieli.
7.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor.
Totodatã, este rãspunzãtor atât de oportunitatea şi legalitatea tuturor
operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea
personalului folosit pe toatã durata prezentului contract.
8. Responsabilitãţile achizitorului
Achizitorul are obligaţia de a face demersurile necesare cãtre toate
instituţiile statului pentru a pune la dispoziţie prestatorului orice
facilitãţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea de
ofertã sau care au apãrut pe durata mandatului acordat şi pe care acesta le
considerã necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.
9. Verificãri
9.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor.
În desfãşurarea activitãţii de verificare, achizitorul poate amâna sau refuza
plata anumitor activitãţi sau deconturi insuficient fundamentate în
prezentãrile transmise lunar, fãrã a genera calculul de penalitãţi.
9.2. Verificãrile vor fi efectuate în conformitate cu prevederile
prezentului contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în scris
prestatorului identitatea reprezentanţilor sãi împuterniciţi pentru acest
scop.
10. Asigurarea serviciilor de asistenţã şi reprezentare juridicã
Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor de asistenţã şi
reprezentare juridicã în timpul cel mai scurt posibil de la primirea
mandatului de reprezentare.
11. Modalitãţi de platã
Achizitorul are obligaţia de a efectua plata cãtre prestator în termen de
cel mult 30 de zile de la comunicarea facturii. Plãţile în valutã aferente
facturilor externe se vor efectua la cursul Bãncii Naţionale a României
din ziua comunicãrii facturii cãtre achizitor, cu respectarea prevederilor
legale.
12. Amendamente
Modificarea prezentului contract se face numai în scris, cu acordul
pãrţilor contractante.
13. Penalitãţi şi daune-interese
13.1. În situaţia în care, din cauza neprezentãrii la termene, prestatorul
nu reuşeşte sã îşi îndeplineascã obligaţiile asumate prin prezentul contract,
achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea litigiului, prezentul
contract constituind titlu executoriu, fãrã punerea în întârziere sau
îndeplinirea altor formalitãţi.
13.2. În cazul în care achizitorul nu onoreazã facturile în termen de 30 de
zile de la expirarea perioadei prevãzute la pct. 11, la solicitarea
prestatorului, achizitorul are obligaţia de a plãti o penalitate de 0,1%/zi
de întârziere din valoarea facturii.
14. Rezilierea contractului
14.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de cãtre
una dintre pãrţi dã dreptul pãrţii lezate de a cere rezilierea contractului
şi de a pretinde plata de daune-interese.
14.2. Achizitorul îşi rezervã dreptul de a denunţa unilateral prezentul
contract în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au
putut fi prevãzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea
clauzelor contractuale în aşa mãsurã încât îndeplinirea contractului
respectiv ar fi contrarã interesului public.
15. Alte cazuri de încetare a contractului
În cazul în care Guvernul soluţioneazã litigiul pe cale amiabilã, prezentul
contract îşi înceteazã valabilitatea fãrã acordarea de daune de orice fel.
16. Forţa majorã
16.1. Forţa majorã exonereazã pãrţile contractante de îndeplinirea
obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toatã perioada în care
aceasta acţioneazã.
16.2. Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendatã pe perioada de
acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau
pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
16.3. Partea contractantã care invocã forţa majorã are obligaţia de a
notifica celeilalte pãrţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi
de a lua orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii
consecinţelor.
16.4. Dacã forţa majorã acţioneazã sau se estimeazã cã va acţiona o
perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sã notifice
celeilalte pãrţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca
vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese.
17. Soluţionarea litigiilor
17.1. Achizitorul şi prestatorul vor depune toate eforturile pentru a
rezolva pe cale amiabilã, prin tratative directe, orice neînţelegere sau
disputã care se poate ivi între ei în cadrul sau în legãturã cu îndeplinirea
prezentului contract.
17.2. Dacã achizitorul şi prestatorul nu reuşesc sã rezolve în mod amiabil
o divergenţã contractualã, fiecare poate solicita ca disputa sã se
soluţioneze de cãtre instanţele judecãtoreşti competente din România.
18. Limba care guverneazã contractul
Limba care guverneazã contractul este limba românã.
19. Comunicãri
19.1. - (1) Orice comunicare între pãrţi, referitoare la îndeplinirea
prezentului contract, trebuie sã fie transmisã în scris, în limba românã.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii,
cât şi în momentul primirii.
19.2. Comunicãrile între pãrţi se pot face şi prin telefon, telegramã,
telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmãrii în scris a primirii
comunicãrii. În situaţia în care comunicãrile dintre pãrţi se fac prin
intermediul poştei electronice sau al faxului şi sunt dublate de transmiterea
aceloraşi documente şi prin poştã, data comunicãrii va fi consideratã cea la
care se înregistreazã exemplarele transmise prin poştã.
20. Legea aplicabilã contractului
Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.
Încheiat astãzi, ............., în douã exemplare originale, câte unul
pentru fiecare parte contractantã.
Achizitor, Prestator,
...................... .......................