┌─────────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Rubrica │ Cum se completeazã │ Exemple │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Caracterul │Se înscrie caracterul nesecret/secret de serviciu │nesecret │
│documentului │al fişei postului. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│A. Identi- │Se înscriu datele care identificã/individualizeazã postul în ansamblul funcţiilor din │
│ficarea │Ministerul Internelor şi Reformei Administrative; datele din acest modul se completeazã │
│postului │dupã consultarea compartimentului de resurse umane. │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│1. compar- │Se înscriu structura imediat superioarã celei din │Serviciul funcţii publice │
│timentul │care face parte postul, precum şi denumirea │ │
│ │compartimentului/structurii - biroului, secţiei, │ │
│ │serviciului etc. - în care lucreazã ocupantul │ │
│ │postului. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│2. denumirea │Se completeazã cu datele corespunzãtoare │ofiţer specialist principal - evidenţã│
│ şi codul │înscrise în statul de organizare al unitãţii şi în│poliţişti; şef birou evidenţã cadre │
│ postului │sistemul informatic de personal, dacã este │militare; │
│ │implementat; în situaţia în care profesia/ocupaţia│locţiitor şef serviciu politici de │
│ │cu care este prevãzut postul este cuprinsã în │resurse umane; ofiţer specialist II - │
│ │Clasificarea ocupaţiilor din România - COR - │psiholog; │
│ │se înscrie şi codul prevãzut de aceasta; se │- codul postului va fi cel utilizat în│
│ │introduce şi clasificarea internã a ocupaţiei, │sistemul informatic de gestiune a │
│ │dacã este cazul. │resurselor umane; │
│ │ │- codul 243202 - bibliotecar cu studii│
│ │ │superioare - din COR │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3. poziţia │Se specificã numãrul curent al postului în statul │ 34 │
│postului în │de organizare al unitãţii. │ │
│statul de │ │ │
│organizare │ │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4. punctajul │Se specificã pentru personalul contractual, │ │
│ postului: │potrivit procedurilor în vigoare de evaluare a │ │
│ minim, │postului, punctajul minim, maxim şi mediu │ │
│ maxim, mediu│acordat postului. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│5. relaţii │Se înscriu relaţiile ierarhice, respectiv cui se │- se subordoneazã direct inspectorului│
│cu alte │subordoneazã/pe cine are în subordine; relaţiile │general al IGPF, are în subordine │
│posturi: │funcţionale - de consultare, îndrumare, avizare │nemijlocitã întregul personal al │
│- relaţii │etc. pe linie de specialitate, într-un anumit │direcţiei şi în subordine directã │
│ierarhice/ │domeniu; relaţiile de control - control de │directorii adjuncţi şi compartimentul │
│funcţionale/ │specialitate; relaţiile de reprezentare; de │secretariat; se subordoneazã │
│de control/de│asemenea, se noteazã, dacã este cazul, relaţiile │funcţional şefului DGMRU; │
│reprezentare;│pe care le are ocupantul postului prin natura │- îndrumã şi controleazã activitatea │
│- relaţii cu │atribuţiilor de serviciu cu autoritãţi, instituţii│şefilor posturilor de poliţie din │
│autoritãţi, │publice, organizaţii internaţionale, persoane │comunele │
│instituţii │juridice private. │......................................│
│publice, │ │ │
│organizaţii │ │ │
│internaţio- │ │ │
│nale,persoane│ │ │
│juridice │ │ │
│private │ │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│6. definirea │Se precizeazã pe scurt - în una, douã fraze - │conduce serviciul care elaboreazã │
│sumarã a │scopul/rolul principal al postului în cadrul │politicile de personal ale │
│atribuţiilor │compartimentului/unitãţii, respectiv contribuţia │Ministerului Internelor şi Reformei │
│postului │pe care o are la îndeplinirea misiunii şi │Administrative, coordoneazã elaborarea│
│ │atribuţiilor instituţiei. │şi fundamentarea politicilor de │
│ │ │personal specifice inspectoratelor │
│ │ │generale/similare │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│B. Cerinţele │Se întocmeşte ca urmare a analizei postului şi avându-se în vedere prevederile actelor │
│postului │normative în vigoare; include rubrici referitoare la condiţiile de studii, vechime, │
│ │precum şi alte condiţii specifice de ocupare a postului; în unele lucrãri de management │
│ │resurse umane se intituleazã şi "specificaţiile de personal"; toate cerinţele acestui │
│ │modul - inclusiv cele referitoare la aptitudini, abilitãţi şi atitudini/comportament - │
│ │sunt obligatorii şi trebuie verificatã îndeplinirea lor înainte de ocuparea postului; în │
│ │consecinţã, cerinţele postului incluse în acest modul trebuie dovedite fie prin documente│
│ │fie, acolo unde este cazul, prin aplicarea unor teste/probe practice în cadrul │
│ │concursului/examenului de ocupare a postului ori, în cazul trãsãturilor psihice şi de │
│ │personalitate, prin aplicarea acelor baterii de teste psihologice care permit │
│ │identificarea lor. │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│1. categoria │Se înscrie/înscriu una sau mai multe dacã postul │- ofiţer/personal contractual; │
│de personal │este "în furcã" între categoriile: ofiţer de │- subofiţer; │
│ce poate │poliţie/agent de poliţie/ofiţer/maistru │- funcţionar public, clasa I │
│ocupa postul │militar/subofiţer/funcţionar public/personal │ │
│ │contractual/militar angajat pe bazã de contract; │ │
│ │pentru funcţionarii publici se trece şi clasa │ │
│ │prevãzutã. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│2. gradul │Se trece limita minimã a gradului │- inspector de poliţie; │
│profesional/ │profesional/militar necesar pentru ocuparea │- maior │
│gradul │postului, avându-se în vedere prevederile din │ │
│militar │statul de organizare al unitãţii şi legislaţia în │ │
│ │vigoare; pentru funcţionarii publici şi personalul│ │
│ │contractual se trec în aceleaşi condiţii clasa şi │ │
│ │gradul profesional, respectiv categoria. │ │
├─────────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│3. pregãtire - cuprinde rubrici în care se înscriu condiţiile de studii, precum şi, dacã este cazul, │
│aria/domeniul cunoştinţelor şi abilitãţilor necesare ocupãrii postului, pentru care nu este │
│indispensabilã absolvirea unei instituţii de formare iniţialã ori formare profesionalã continuã │
├─────────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│3.1. pregã- │Se va/vor nota calificarea profesionalã sau/şi │- studii superioare cu diplomã de │
│tire de bazã │domeniul (pentru nivelul preuniversitar), │licenţã; │
│ │domeniul de studii universitare de licenţã, │- studii superioare cu diplomã de │
│ │specializarea/programul de studii universitare de │licenţã în domeniul juridic şi diplomã│
│ │licenţã, programul de studii de masterat ş.a.m.d. │de studii universitare de masterat în │
│ │în care este absolut necesarã pregãtirea, │criminalisticã; │
│ │arma/specialitatea militarã, diplomele/licenţele │- studii superioare cu diplomã de │
│ │necesare; se înscrie numai nivelul cel mai înalt a│licenţã în domeniul ştiinţe militare │
│ │pregãtirii necesare şi doar dacã este cazul │si informaţii sau drept; │
│ │direcţia de aprofundare etc.; dacã postul poate fi│- studii superioare cu diplomã de │
│ │ocupat de absolvenţii mai multor specializãri │licenţã în psihologie, sociologie sau │
│ │universitare etc., se precizeazã toate acestea │asistenţã socialã; │
│ │ │- studii liceale │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3.2. pregã- │Se înscrie denumirea cursului/cursurilor de │- curs cadre de conducere pentru │
│tire de │perfecţionare/aprofundare, specializare etc. │aparatul central al ministerului; │
│specialitate │ulterior/ulterioare dobândirii pregãtirii de bazã,│- managementul resurselor umane; │
│ │dacã este/sunt indispensabil/indispensabile │- cursul de comandanţi de companie; │
│ │îndeplinirii atribuţiilor postului; dacã este │- modulul universitar de pregãtire │
│ │necesar se vor trece şi nivelul pregãtirii, │psihopedagogicã - necesar posturilor │
│ │diplomele/certificatele de calificare etc. │de profesori/instructori militari │
│ │solicitate, durata cursului etc.; rubrica în │ │
│ │ansamblu şi detaliile se completeazã doar dacã │ │
│ │este cazul, avându-se în vedere şi Ghidul carierei│ │
│ │personalului Ministerului Internelor şi Reformei │ │
│ │Administrative. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3.3. alte │Pentru anumite posturi este suficient ca ocupanţii│culturã generalã, cunoştinţe generale │
│cunoştinţe │acestora sã dovedeascã faptul cã posedã │cu privire la sistemul de resurse │
│ │anumite cunoştinţe sau/şi cã le pot aplica, fãrã a│umane al Ministerului Internelor şi │
│ │fi necesarã absolvirea unui curs formal/program │Reformei Administrative; psihosocio- │
│ │de pregãtire finalizat cu o diplomã/un certificat │logia muncii şi a organizaţiilor │
│ │într-o instituţie de învãţãmânt. Atenţie! fiecare │ │
│ │criteriu prevãzut la aceastã rubricã trebuie sã │ │
│ │fie verificat şi, dupã caz, evaluat înaintea │ │
│ │numirii - de exemplu, îndeplinirea cerinţelor │ │
│ │poate fi demonstratã prin vechime într-o structurã│ │
│ │care presupune exercitarea directã şi nemijlocitã │ │
│ │a cunoştinţelor solicitate ori, în situaţia în │ │
│ │care candidaţii nu pot atesta cele de mai sus, │ │
│ │în mod obligatoriu prin aplicarea în cadrul probei│ │
│ │scrise ori a interviului a unor întrebãri care │ │
│ │sã poatã identifica gradul de însuşire a │ │
│ │cunoştinţelor. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3.4. autoriza│Se completeazã doar dacã este cazul/sunt │permis de conducere categoriile A-F; │
│ţii speciale │indispensabile îndeplinirii atribuţiilor postului:│autorizaţie de lucru cu aparaturã de │
│pentru │atestate, calificãri speciale etc. │mãsurare pe bazã de ultrasunete │
│exercitarea │ │ │
│atribuţiilor │ │ │
│postului │ │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3.5. limbi │Se vor nota pentru personalul care necesitã │- francezã: citit - foarte bine, │
│strãine: │cunoştinţe în domeniul limbilor strãine, pentru │scris -bine, vorbit - foarte bine; │
│citit/scris/ │toate limbile strãine necesare, la fiecare dintre │englezã: citit - bine, scris - │
│vorbit │categoriile: citit, scris, vorbit, calificativele:│satisfãcãtor, vorbit - bine; │
│ │satisfãcãtor, bine, foarte bine; se va trece, dacã│- cel puţin o limbã strãinã de │
│ │este cazul, obligativitatea atestatului de │circulaţie internaţionalã la nivel │
│ │cunoscãtor la nivelul A-D al limbii sau nivelul │"bine" pentru citit/vorbit; │
│ │conform normelor STANAG 6001 (nivelul 1 = │- englezã: STANAG 2 │
│ │elementar; 2 = satisfãcãtor/limitat de lucru; 3 = │ │
│ │bun/minim profesionist; 4 = foarte bun/total │ │
│ │profesionist; 5 = excelent/bilingv), respectiv │ │
│ │STAGPOL. │ │
├─────────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│4. experienţã - cuprinde rubrici în care se înscriu condiţiile de vechime în muncã, instituţie, │
│specialitate, funcţii de conducere, precum şi perioada necesarã pentru acomodarea la cerinţele │
│postului. Atenţie! pentru anumite categorii de personal - de exemplu, cadre didactice - sau funcţii │
│sunt stabilite prin actele normative de nivel superior condiţii de vechime pentru ocuparea unor posturi│
│sau funcţii │
├─────────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│4.1. vechime │Se completeazã doar dacã este cazul cu: │- un an vechime în muncã; nu este │
│în muncã, │vechimea minimã obligatorie în muncã - fãrã de │necesarã vechime în Ministerul │
│din care în │care nu poate face faţã atribuţiilor postului, în │Internelor şi Reformei Administrative;│
│Ministerul │numãr minim de ani, sau/şi vechimea în │- nu este necesarã vechime în muncã │
│Internelor şi│Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, │sau în Ministerul Internelor şi │
│Reformei Ad- │dacã este indispensabilã îndeplinirii atribuţiilor│Reformei Administrative │
│ministrative │postului. Atenţie! o gamã foarte largã de posturi │ │
│ │nu necesitã vechime în muncã. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4.2. vechime │Se va trece vechimea minimã obligatorie în │2 ani vechime în funcţii didactice/de │
│în specia- │specialitate necesarã personalului - fãrã de care │instructor militar │
│litate │nu poate face faţã atribuţiilor postului. Atenţie!│ │
│ │pentru o gamã largã de ocupaţii, posturi sau │ │
│ │funcţii sunt stabilite prin lege ori statute │ │
│ │speciale - de exemplu, statutul personalului │ │
│ │didactic - condiţii de vechime în specialitate; │ │
│ │se includ şi prevederile din Ghidul carierei │ │
│ │personalului Ministerului Internelor şi Reformei │ │
│ │Administrative. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4.3. vechime │Se noteazã pentru toate funcţiile de conducere, în│- nu este necesarã vechime în funcţii │
│în funcţii │ani, vechimea minimã obligatorie - fãrã de care │de conducere - pentru funcţia de şef │
│deconducere │nu poate face faţã atribuţiilor postului - pe │serviciu; │
│ │funcţii de conducere/comandã, în concordanţã cu │- 3 ani vechime în funcţii de │
│ │condiţiile stabilite prin Ghidul carierei │conducere pentru funcţia de director │
│ │personalului Ministerului Internelor şi Reformei │în cadrul inspectoratelor generale │
│ │Administrative. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4.4. perioada│Se trece perioada apreciatã ca fiind necesarã │3-6 luni │
│pentru acomo-│pentru acomodarea la cerinţele postului/integrarea│ │
│darea la │profesionalã; în cazul posturilor de execuţie, │ │
│cerinţele │pentru perioada respectivã se va asigura │ │
│postului │tutelã/îndrumare profesionalã din │ │
│ │partea şefului nemijlocit sau/şi a unui tutore │ │
│ │profesional; pentru personalul contractual se │ │
│ │trece şi perioada de probã. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│5. aptitudini│Se vor enumera doar aptitudinile şi abilitãţile │aptitudini de conducere - organizato- │
│şi abilitãţi │absolut necesare pentru a face faţã atribuţiilor │rice, decizionale, de coordonare, │
│necesare │postului; se noteazã ce trebuie sã poatã face │control ..., de planificare, spirit de│
│ │ocupantul postului, îndemânãrile, priceperile, │observaţie: │
│ │iscusinţele acestuia; pentru posturile de │dezvoltare foarte bunã; de lucru sub │
│ │funcţionar public se înscrie în mod obligatoriu │presiunea timpului: dezvoltare foarte │
│ │şi nivelul abilitãţilor de operare/programare a │bunã; o bunã gândire analiticã şi │
│ │computerului, dacã este necesar; se trec ori de │conceptualã; poate sã lucreze cu │
│ │câte ori este posibil urmãtoarele niveluri de │supervizare redusã, bun negociator; │
│ │dezvoltare: │utilizarea la nivel satisfãcãtor a │
│ │dezvoltare obişnuitã; dezvoltare bunã; dezvoltare │computerului personal │
│ │foarte bunã; pentru completarea acestei rubrici se│ │
│ │consultã psihologul de unitate, dacã unitatea are │ │
│ │încadrat astfel de specialist, precum şi personalul │
│ │care a absolvit studii de management general. │ │
│ │Atenţie! îndeplinirea fiecãrui criteriu prevãzut la │
│ │aceastã rubricã trebuie sã fie verificatã înaintea│ │
│ │numirii, cu ocazia probei scrise sau a interviului│ │
│ │ori, dupã caz, a examinãrii psihologice. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│6. atitudini │Cum trebuie sã se comporte ocupantul postului, │spirit de iniţiativã: dezvoltare bunã;│
│necesare/ │ce atitudine trebuie sã aibã în mod obligatoriu │capacitate de a lucra în echipã: │
│comportament │acesta pentru a-şi îndeplini atribuţiile │dezvoltare foarte bunã; disponibili- │
│ │profesionale; se vor trece ori de câte ori este │tate la schimbare │
│ │posibil calificativele: dezvoltare obişnuitã; │ │
│ │dezvoltare bunã; dezvoltare foarte bunã. Atenţie! │ │
│ │îndeplinirea fiecãrui criteriu prevãzut la aceastã│ │
│ │rubricã trebuie sã fie verificatã înaintea numirii│ │
│ │cu ocazia interviului sau/şi a examinãrii │ │
│ │psihologice ori a cunoaşterii. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│7. parametri │Se înscriu doar pentru posturile cu solicitãri │apt pentru funcţii de conducere │
│privind │fizice şi psihice intense/deosebite, de exemplu, │ │
│starea │luptãtor în SPIR - a se vedea actele normative │ │
│sãnãtãţii │care reglementeazã domeniul; cerinţele specifice │ │
│somatice │vor fi stabilite de cãtre medicul unitãţii, │ │
│ │conform metodologiilor de specialitate. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│8. trãsãturi │Se înscriu doar pentru posturile cu solicitãri │- apt pentru funcţii de conducere; │
│psihice şi de│fizice şi psihice intense/deosebite; cerinţele │- apt pentru lucrul cu cifru │
│personalitate│specifice vor fi stabilite de cãtre psihologul │ │
│ │de unitate/din structurile de profil ce deservesc │ │
│ │unitatea, în funcţie de sarcinile, îndatoririle şi│ │
│ │responsabilitãţile postului şi de condiţiile de │ │
│ │muncã specifice. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│C. Condiţii │Se completeazã ca urmare a rezultatelor analizei │ │
│specifice de │postului. │ │
│ muncã │ │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│1. locul de │Se completeazã doar în situaţia în care locul de │ │
│muncã │muncã nu este la sediul unitãţii; se trece, dacã │ │
│ │este cazul, zona de responsabilitate pe care o │ │
│ │deserveşte. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│2. programul │Programul de lucru în numãr de ore zilnic, ture │- serviciu în ture 12 ore cu 24 ore │
│de lucru │etc.; se completeazã doar în situaţia în care │odihnã; │
│ │programul zilnic este prin dispoziţie/ordin de zi │- serviciu de noapte │
│ │mai mare de 8 ore sau/şi în afara orelor de │ │
│ │program 8,00-16,00. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3. deplasãri │Deplasãri curente: unde, în ce scop, │controale tematice în unitãţi: │
│curente │periodicitatea, durata medie a unei deplasãri │5-10 zile lunar │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4. condiţii │Se înscriu dacã este cazul şi potrivit actelor │expunere la radiaţii electromagnetice │
│deosebite │normative în vigoare: lucrul în condiţii de zgomot│ │
│de muncã │crescut/continuu, noxe, praf, luminã insuficientã,│ │
│ │temperaturã excesiv de scãzutã/ridicatã, │ │
│ │umiditate, expunerea la substanţe chimice, │ │
│ │condiţii igienice improprii, vibraţii, radiaţii │ │
│ │etc.; lucrul în condiţii de izolare, posturi fixe;│ │
│ │pentru completarea acestei rubrici se vor consulta│ │
│ │compartimentul de inspecţie a muncii, medicul şi │ │
│ │psihologul de unitate. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│5. riscuri │Se noteazã dacã existã/s-au manifestat frecvent │ │
│implicate │situaţii în care ocupantul postului poate fi/a │ │
│de post │fost victima unor violenţe, dacã este expus │ │
│ │riscului de accidente de muncã, solicitãrilor │ │
│ │emoţionale intense - contact frecvent cu victime │ │
│ │ale accidentelor, violenţelor etc., riscului de │ │
│ │îmbolnãvire profesionalã - datorat expunerii │ │
│ │la...-, de infecţii etc.; pentru completarea │ │
│ │acestei rubrici se va consulta medicul şi, dacã │ │
│ │unitatea are încadrat, psihologul de unitate. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│6. compensãri│Se specificã sporurile salariale şi de concediu de│- 25% indemnizaţie de dispozitiv, │
│ │odihnã care se acordã în mod legal în urma │condiţii speciale de muncã, spor │
│ │exercitãrii activitãţilor în condiţii deosebite de│salarial 15%, concediu suplimentar; │
│ │muncã, risc şi solicitare psihicã intensã, precum │- 20% din solda lunarã spor pentru │
│ │şi grupa de muncã. │activitatea desfãşuratã în localitãţi │
│ │ │izolate; │
│ │ │- spor pentru lucru cu substanţe │
│ │ │chimice - laborator foto -: 5% │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│D. Descrierea│Conţinutul acestui modul se întocmeşte de cãtre şeful nemijlocit al ocupantului postului,│
│sarcinilor, │în funcţie de datele culese din analiza postului; se are în vedere acordul cu atribuţiile│
│îndatoririlor│compartimentului/structurii din care face parte/acoperirea tuturor sarcinilor acestuia; │
│şi responsa- │descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor fiecãrui post se face în │
│bilitãţilor │ordinea importanţei acestora, a frecvenţei de desfãşurare şi a gradului de încãrcare cu │
│postului │activitatea/sarcina respectivã; se interzice formula "executã şi alte sarcini". │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│sarcini şi │Munca de fiecare zi/sãptãmânal/ocazional/ │sãptãmânal: coordoneazã activitãţile │
│îndatoriri │temporar; se completeazã în ordinea importanţei │de educaţie fizicã şi cele de │
│ │activitãţilor/atribuţiilor/sarcinilor şi a │cunoaştere a limbilor strãine │
│ │timpului de lucru alocat; pe cât posibil se │desfãşurate în unitate - aproximativ │
│ │noteazã, cu aproximaţie, cât la sutã din timpul │5-10% din timpul total de lucru │
│ │total de lucru într-un an calendaristic este │ │
│ │alocat de regulã fiecãrei sarcini şi îndatoriri. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│responsabili-│Se înscriu în continuarea sarcinilor şi │- intervine la aplanarea stãrilor │
│tãţi de │îndatoririlor: responsabilitãţile de planificare/ │conflictuale care apar spontan pe │
│planificare/ │raportare/lucru cu publicul/luare a deciziilor, │timpul patrulãrii sau la care a fost │
│raportare/ │alte responsabilitãţi, dacã este cazul, precum şi │direcţionat de cãtre O.S.; │
│lucru cu pu- │accesul la informaţii clasificate, conform │- aplicã sancţiuni contravenţionale │
│blicul/luare │reglementãrilor legale; se noteazã pentru fiecare │pentru faptele ce încalcã prevederile │
│a deciziilor/│categorie de responsabilitãţi, acolo unde este │Legii securitãţii şi sãnãtãţii în │
│accesul la │cazul; pentru funcţionarii publici se vor trece │muncã nr. 319/2006 │
│informaţii/ │şi limite de competenţã şi delegarea de atribuţii │ │
│limite de │şi competenţã, potrivit reglementãrilor de nivel │ │
│competenţã │superior privind organizarea şi desfãşurarea │ │
│şi delegarea │carierei funcţionarilor publici. │ │
│de atribuţii │ │ │
│şi competenţã│ │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│E. Standarde │Completarea acestui modul este facultativã; conţinutul indicatorilor se stabileşte de │
│de performan-│cãtre şeful nemijlocit al ocupantului postului, având în vedere rezultatele analizei │
│ţã asociate │postului; se urmãreşte ca pentru aceleaşi categorii/clase de posturi sã fie stabiliţi │
│postului │indicatori unitari la nivelul aparatului central al ministerului/inspectoratelor │
│ │generale/similare, precum şi al specialitãţilor/domeniilor de activitate comune. │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│1. indicatori│Cât de mult/multe, numãr de lucrãri/activitãţi ce │dactilografierea tuturor lucrãrilor │
│cantitativi │revin ocupantului postului │biroului; operarea în documentele de │
│ │ │evidenţã a personalului în activitate │
│ │ │a tuturor schimbãrilor survenite │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│2. indicatori│Cât de bine, complet sunt îndeplinite atribuţiile;│lucrãri corecte, coerente, aplicabile,│
│calitativi │gradul de autonomie faţã de şeful direct etc. │complete... intervenţia şefului direct│
│ │ │nu va depãşi 20% │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3. costuri │Cheltuieli implicate - doar acolo unde │ │
│ │este posibilã/uzitatã calcularea acestora │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4. timp │Când va fi realizat obiectivul, termene de │ │
│ │realizare, norma de timp afectatã │ │
│ │lucrãrilor-tip │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│5. utilizarea│Echipamente/utilaje utilizate, resurse │computer personal; personalul biroului│
│resurselor │aflate la dispoziţie; se va specifica nivelul │ │
│ │la care trebuie utilizate acestea pentru │ │
│ │realizarea eficientã a atribuţiilor - în │ │
│ │procente etc. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│6. mod de │Cu aportul/contribuţia cui se vor îndeplini │lucrãrile se elaboreazã individual │
│realizare │atribuţiile postului: individual, în colectiv, │ │
│ │în colaborare cu alte structuri din interiorul │ │
│ │sau exteriorul Ministerului Internelor şi Reformei│ │
│ │Administrative │ │
└─────────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘