Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 660 din 3 mai 2017  privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 660 din 3 mai 2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 368 din 17 mai 2017
    În temeiul prevederilor art. 47 alin. (8), art. 79 alin. (4) şi art. 80 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere avizul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale comunicat prin Adresa nr. 2.494 din 21 aprilie 2017,
    luând în considerare necesitatea valorificării depozitului comun de date existente în sistemul informatic PatrimVen,
    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    În scopul prezentului ordin comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă se realizează prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual“ - serviciu de distribuţie electronică înregistrată care permite transmiterea de date între terţi prin mijloace electronice şi furnizează dovezi referitoare la manipularea datelor transmise, inclusiv dovezi privind trimiterea şi primirea datelor, asigurând protejarea datelor transmise împotriva riscului de pierdere, furt, deteriorare sau orice modificare neautorizată.

    ART. 3
    Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică prevăzută la art. 1 se referă la:
    a) mijloacele de identificare electronică a persoanelor fizice, persoanelor juridice şi altor entităţi fără personalitate juridică în mediul electronic;
    b) comunicarea informaţiilor şi înscrisurilor prin serviciile „Spaţiul privat virtual“ şi „Buletinul informativ“;
    c) condiţii de comunicare prin serviciile prevăzute la lit. b).


    ART. 4
    Documentele comunicate de Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central prin „Spaţiul privat virtual“ se semnează de către Ministerul Finanţelor Publice cu semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat obţinut de Ministerul Finanţelor Publice în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, şi ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE.

    ART. 5
    În sistemul informatic al Ministerului Finanţelor Publice şi al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, incluzând portalurile internet, se alocă resursele informatice şi de comunicaţii electronice necesare furnizării serviciilor prevăzute la art. 2 şi 3.

    ART. 6
    (1) Bugetul anual pentru întreţinerea şi dezvoltarea serviciilor prevăzute la art. 2 şi 3 se asigură de către Ministerul Finanţelor Publice.
    (2) Procedurile de achiziţii publice, în vederea întreţinerii şi dezvoltării serviciilor prevăzute la art. 2 şi 3, se realizează, în condiţiile legii, de către Ministerul Finanţelor Publice, respectiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin direcţiile de specialitate.

    ART. 7
    Documentele referitoare la serviciile prevăzute la art. 2 şi 3 se publică pe portalurile de internet ale Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

    ART. 8
    (1) Prelucrările de date cu caracter personal, efectuate potrivit scopului prevăzut la art. 2, se fac cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În vederea asigurării respectării prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Finanţelor Publice, respectiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, publică pe portalul de internet propriu o informare cu privire la modul de ducere la îndeplinire a prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţiile prevăzute în mod expres de art. 5-7 şi 10 din acest act normativ, care conţine:
    a) identitatea operatorului şi a reprezentantului acestuia, dacă este cazul;
    a) scopul în care se face prelucrarea datelor;
    b) categoriile de date vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor;
    c) existenţa drepturilor pentru persoana vizată, precum şi condiţiile în care pot fi exercitate.


    ART. 9
    Direcţiile de specialitate din cadrul aparatului central al Ministerului Finanţelor Publice, precum şi din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi unităţile subordonate acesteia vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

    ART. 10
    Până la data de 30 iunie 2017 se aplică următoarele măsuri tranzitorii:
    a) documentele comunicate de organul fiscal central prin „Spaţiul privat virtual“ se semnează cu semnătura electronică bazată pe certificatul emis de autoritatea de certificare a Ministerului Finanţelor Publice;
    b) înregistrarea ca utilizator al serviciului „Spaţiul privat virtual“ a persoanelor fizice, persoanelor juridice şi a altor entităţi fără personalitate juridică, identificate prin certificate calificate, se face utilizând un formular electronic, semnat cu semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat prin care acesta se identifică, cu respectarea prevederilor art. 9, 11-12, 16 şi 18-19 din procedura prevăzută în anexa la prezentul ordin;
    c) în cazul utilizatorilor care au optat pentru comunicarea prin „Spaţiul privat virtual“, deciziile referitoare la obligaţiile de plată accesorii, prevăzute la lit. A.a) pct. 2 din anexa nr. 1 la procedură, deciziile de impunere din oficiu şi actele administrative emise de organele de inspecţie fiscală prevăzute la lit. A.a) pct. 1 şi 2 din anexa nr. 2 la procedură, datele înscrise în Declaraţia informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA şi informaţiile relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, prevăzute la lit. A.a) pct. 6 şi 7 din anexa nr. 2 la procedură, se comunică prin celelalte mijloace de comunicare prevăzute la art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 11
    (1) Începând cu data de 30 iunie 2018, documentele comunicate de Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central prin serviciul „Spaţiul privat virtual“ se semnează cu sigiliu electronic calificat, emis în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 910/2014.
    (2) Începând cu data prevăzută la alin. (1) certificatul calificat utilizat de persoanele fizice, persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică, în scopul comunicării documentelor prin serviciul „Spaţiul privat virtual“, va fi emis în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014.

    ART. 12
    (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 15 zile de la publicare.
    (2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.154/2014 privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoanele fizice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 646 din 2 septembrie 2014, cu modificările şi completările ulterioare.



                    Ministrul finanţelor publice,
                    Viorel Ştefan


    Bucureşti, 3 mai 2017.
    Nr. 660.
    ANEXĂ
    PROCEDURĂ din 3 mai 2017

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016