Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 653 din 8 mai 2003  pentru aprobarea Normelor tehnice privind constructia si echiparea navelor maritime de pescuit cu lungimea de 24 m sau mai mare, cod MLPTL.ANR-NPESC-2003    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 653 din 8 mai 2003 pentru aprobarea Normelor tehnice privind constructia si echiparea navelor maritime de pescuit cu lungimea de 24 m sau mai mare, cod MLPTL.ANR-NPESC-2003

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 31 mai 2003
ORDIN nr. 653 din 8 mai 2003
pentru aprobarea Normelor tehnice privind construcţia şi echiparea navelor maritime de pescuit cu lungimea de 24 m sau mai mare, cod MLPTL.ANR-NPESC-2003
EMITENT: MINISTERUL LUCRÃRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR ŞI LOCUINŢEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 31 mai 2003

Având în vedere prevederile art. 69 şi 70 din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin <>Legea nr. 20/1993 , ale Directivei Consiliului Uniunii Europene nr. 97/70/CE din 11 decembrie 1997 referitoare la stabilirea unui regim armonizat de siguranta pentru navele de pescuit cu lungimea de 24 m sau mai mare, astfel cum a fost amendata prin Directiva Comisiei Uniunii Europene nr. 1.999/19/CE din 18 martie 1999, precum şi prin Directiva Comisiei Uniunii Europene nr. 2.002/35/CE din 25 aprilie 2002,
în temeiul dispoziţiilor art. 2^2 alin. (3), art. 10^1 alin. (1) şi ale <>art. 102 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 412/2002 , ale art. 2 pct. 5 şi ale <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,

ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aproba Normele tehnice privind construcţia şi echiparea navelor maritime de pescuit cu lungimea de 24 m sau mai mare, cod MLPTL.ANR - NPESC -2003, prevãzute în anexa*) care face parte integrantã din prezentul ordin şi denumite în continuare norme tehnice.
(2) Normele tehnice prevãzute la alin. (1) se aplica:
a) navelor de pescuit care arboreaza pavilion roman; sau
b) navelor de pescuit, indiferent de pavilionul pe care îl arboreaza, care opereazã în apele naţionale navigabile ale României în conformitate cu prevederile legale; ori
c) navelor de pescuit, indiferent de pavilionul pe care îl arboreaza, care descarca incarcatura de peste în porturi româneşti.
(3) Prevederile normelor tehnice nu se aplica ambarcatiunilor de agrement cu care se efectueazã activitãţi de pescuit în scop necomercial.
ART. 2
În înţelesul prezentului ordin, termenii utilizaţi se definesc dupã cum urmeazã:
a) nava de pescuit - orice nava echipata sau utilizata în scop comercial pentru prinderea pestelui sau a altor vietuitoare marine;
b) nava noua de pescuit - o nava de pescuit:
1. al carei contract de construcţie sau de modificare majorã a construcţiei a fost semnat la 1 ianuarie 1999 ori dupã aceasta data; sau
2. al carei contract de construcţie sau de modificare majorã a construcţiei a fost semnat înainte de 1 ianuarie 1999 şi care urmeazã sa fie livrata la cel puţin 3 ani de la data semnãrii contractului; ori
3. cãreia, în absenta unui contract de construcţie, la 1 ianuarie 1999 sau dupã aceasta data:
(i) i-a fost pusã chila; sau
(ii) construcţia începutã are caracteristicile unui tip specific de nava; ori
(iii) construcţia deja începutã cuprinde cel puţin 50 tone sau 1% din greutatea totalã estimatã a corpului, luându-se în considerare valoarea care este mai mica;
c) nava noua de pescuit construitã la 1 ianuarie 2003 sau dupã aceasta data - o nava de pescuit:
1. al carei contract de construcţie sau de modificare majorã a construcţiei a fost semnat la 1 ianuarie 2003 ori dupã aceasta data; sau
2. al carei contract de construcţie sau de modificare majorã a construcţiei a fost semnat înainte de 1 ianuarie 2003 şi care urmeazã sa fie livrata la cel puţin 3 ani de la data semnãrii contractului; ori
3. cãreia, în absenta unui contract de construcţie, la 1 ianuarie 2003 sau dupã aceasta data:
(i) i-a fost pusã chila; sau
(ii) construcţia începutã are caracteristicile unui tip specific de nava; ori
(iii) construcţia deja începutã cuprinde cel puţin 50 tone sau 1% din greutatea totalã estimatã a corpului, luându-se în considerare valoarea care este mai mica;
d) nava de pescuit existenta - o nava de pescuit, alta decât cele definite la lit. b) şi c);
e) certificat - certificatul de conformitate cu cerinţele normelor tehnice, la care va fi permanent anexatã lista echipamentului, precum şi certificatul de scutire, dacã acesta a fost emis;
f) lungime - 96% din lungimea totalã la linia de plutire situata la 85% din înãlţimea teoreticã de construcţie cea mai mica, masurata de la linia chilei, sau lungimea de la extremitatea etravei la axul carmei la acea linie de plutire, dacã aceasta este mai mare şi dacã nu se prevede altfel. La navele proiectate cu chila inclinata linia de plutire pe care se mãsoarã aceasta lungime va fi paralela cu linia de plutire proiectata;
g) operare - prinderea sau prinderea şi prelucrarea pestelui ori a altor vietuitoare marine fãrã a prejudicia dreptul la trecerea inofensiva prin apele teritoriale şi libertatea de a naviga prin zona economicã exclusiva de 200 mile marine mãsurate de la liniile de baza;
h) organizaţie recunoscuta - o societate de clasificare recunoscuta conform criteriilor stabilite de legislaţia Uniunii Europene;
i) Autoritatea Navala Romana - organ tehnic de specialitate din subordinea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei cãruia i se deleagã competentele privind aplicarea prevederilor normelor tehnice, denumit în continuare ANR.
ART. 3
(1) Conformitatea unei nave de pescuit care arboreaza pavilion roman cu cerinţele normelor tehnice se atesta prin certificatul de conformitate emis de cãtre ANR.
(2) Certificatul de conformitate şi certificatul de scutire vor fi emise unei nave de pescuit care arboreaza pavilion roman în baza inspectiilor tehnice stabilite prin normele tehnice şi efectuate de inspectori specializaţi din cadrul ANR sau din cadrul organizaţiilor recunoscute.
(3) Conformitatea unei nave de pescuit care arboreaza pavilion strãin cu cerinţele normelor tehnice se atesta printr-un certificat de conformitate emis de cãtre autoritatea competenta a statului pavilionului sau de cãtre o organizaţie recunoscuta de aceasta.
ART. 4
(1) ANR are dreptul şi obligaţia de a controla şi de a monitoriza toate navele de pescuit care arboreaza pavilion roman în ceea ce priveşte respectarea de cãtre acestea a normelor tehnice.
(2) ANR are dreptul şi obligaţia de a controla şi de a monitoriza navele de pescuit care arboreaza pavilion strãin, fãrã discriminare în ceea ce priveşte pavilionul sau naţionalitatea operatorului lor, în vederea verificãrii dacã acestea respecta normele tehnice, pe perioada cat opereazã în apele naţionale navigabile ale României, sau dacã acestea descarca incarcatura de peste în porturile româneşti.
(3) Navele de pescuit care arboreaza pavilion strãin şi care nu opereazã în apele naţionale navigabile ale României şi nici nu descarca incarcatura de peste în porturile româneşti, dar se afla într-un port romanesc, vor fi supuse controlului statului portului, fãrã discriminare în ceea ce priveşte pavilionul sau naţionalitatea operatorului lor, în vederea verificãrii dacã acestea respecta normele tehnice.
(4) Controlul se efectueazã de inspectori specializaţi din cadrul ANR.
(5) Controalele se vor desfasura indiferent dacã statul de pavilion al navei de pescuit a adoptat sau nu în legislaţia sa nationala normele tehnice.
(6) În cazul în care se constata nerespectarea normelor tehnice de cãtre o nava de pescuit, indiferent de pavilionul pe care îl arboreaza, şi în funcţie de gravitatea deficienţelor constatate, ANR, prin capitaniile de port, poate lua urmãtoarele mãsuri pana la remedierea deficienţelor:
a) sa interzicã operarea navei de pescuit în apele naţionale navigabile ale României;
b) sa interzicã intrarea navei de pescuit în port;
c) sa interzicã plecarea navei de pescuit din port şi, dupã caz, sa opreascã operaţiunile de încãrcare/descãrcare a navei.
(7) ANR va comunica Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol din subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor: numele, numãrul IMO sau alte date de identificare a navelor de pescuit cãrora li s-a interzis operarea în apele naţionale navigabile ale României.
ART. 5
(1) Echipamentul maritim menţionat în anexa nr. 1 la <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 582/2003 pentru aprobarea Normelor tehnice privind aprobarea de tip a echipamentelor şi produselor pentru nave maritime, prevãzute de convenţiile internaţionale la care România este parte, cod MLPTL.ANR -EM -2003, şi care corespunde cerinţelor respectivului ordin, în situaţia în care este amplasat la bordul unei nave de pescuit pentru îndeplinirea cerinţelor normelor tehnice, va fi implicit considerat ca îndeplineşte normele tehnice.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) ANR nu va solicita aprobãri sau teste suplimentare pentru respectivul echipament.
ART. 6
(1) Standardele pentru reconstructia, modernizarea şi întreţinerea corpului, a maşinilor principale şi auxiliare, a instalaţiilor electrice şi de automatizare ale unei nave de pescuit existente sau ale unei nave noi de pescuit sunt regulile în vigoare la data construcţiei sale, elaborate de cãtre ANR sau de alte organizaţii recunoscute.
(2) Proiectarea, construcţia, reconstructia, modernizarea şi întreţinerea corpului, a maşinilor principale şi auxiliare, a instalaţiilor electrice şi de automatizare pentru o nava noua de pescuit construitã la 1 ianuarie 2003 sau dupã aceasta data trebuie sa se realizeze numai în baza unor documentaţii tehnice prin care sa se asigure conformitatea cu regulile şi reglementãrile unei organizaţii recunoscute.
ART. 7
Autoritatea Navala Romana va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 8
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 9
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 215/2000 pentru aprobarea Normelor tehnice privind construcţia şi echiparea navelor de pescuit maritime cu lungimi de 24 metri sau mai mari, cod MT.RNR-NPES-2000, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 343 din 24 iulie 2000.
--------------
*) Anexa se publica ulterior.

p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Ileana Tureanu,
secretar de stat

Bucureşti, 8 mai 2003.
Nr. 653.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016