Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 65 din 29 aprilie 2020 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 30/2015
EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 400 din 15 mai 2020
În temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
ART. I
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 30/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 şi 302 bis din 4 mai 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 2
Activitatea inspectoratului general este coordonată de persoana din conducerea ministerului, stabilită prin ordin al ministrului afacerilor interne ori prin acte normative de nivel superior."
2. La articolul 4 punctul V, după litera u) se introduce o nouă literă, litera u^1), cu următorul cuprins:
"u^1) Compartimentul asigurarea calităţii;"
3. La articolul 16, după litera e) se introduce o nouă literă, litera e^1), cu următorul cuprins:
"e^1) gestionează modul de implementare şi respectare a reglementărilor specifice domeniului asigurării calităţii proceselor de mentenanţă a echipamentelor de aviaţie, precum şi a navigabilităţii aeronavelor din dotarea I.G.Av.;"
4. La articolul 22 punctul 1, după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:
"a^1) Compartimentul asigurarea calităţii;"
5. După articolul 24 se introduc două noi articole, articolele 24^1 şi 24^2, cu următorul cuprins:
"ART. 24^1
Compartimentul asigurarea calităţii este structura de specialitate subordonată nemijlocit inspectorului general, care are ca obiectiv specific asigurarea calităţii în procesele de mentenanţă şi navigabilitate a aeronavelor din dotarea I.G.Av.
ART. 24^2
Compartimentul asigurarea calităţii are următoarele atribuţii:
a) monitorizează, controlează şi supraveghează modul de implementare şi respectare a reglementărilor specifice domeniului asigurării calităţii mentenanţei echipamentelor de aviaţie şi menţinerii navigabilităţii aeronavelor;
b) monitorizează, controlează şi supraveghează, la ordin, activităţile de recepţie din reparaţie a tehnicii de aviaţie din dotarea inspectoratului general efectuată de operatorii economici;
c) monitorizează, controlează şi supraveghează activităţile de testare/evaluare de acceptanţă şi operaţională a echipamentelor de aviaţie;
d) desfăşoară activităţi de mentenanţă sau operaţionale la aeronavele din dotarea I.G.Av., în conformitate cu calificările, autorizările şi titlul de clasificare/specializare deţinute, în condiţiile legii;
e) colaborează cu alte structuri şi instituţii la pregătirea specialiştilor în domeniul calităţii;
f) participă la activităţi de standardizare în domeniul mentenanţei şi propune inspectorului general măsuri pentru îmbunătăţirea proceselor de mentenanţă la nivelul I.G.Av.;
g) prelucrează date statistice referitoare la neconformităţile descoperite în activităţile de mentenanţă şi elaborează recomandări şi programe de prevenire/eliminare a repetării acestora;
h) controlează modul de stocare, gestionare şi distribuţie a carburant-lubrifianţilor, agregatelor, pieselor de schimb şi materialelor de resort aeronautic, în cadrul I.G.Av.;
i) transmite structurii centrale de specialitate/Autorităţii Aeronautice Militare Naţionale (A.A.M.N.), documentele şi situaţiile solicitate;
j) verifică proiecte de reglementări pe linia menţinerii navigabilităţii aeronavelor, norme şi instrucţiuni privind mentenanţa tehnicii de aviaţie din înzestrare;
k) verifică programele instructajelor, convocărilor, cursurilor de scurtă durată, necesare pentru pregătirea de specialitate a personalului tehnic cu atribuţii în domeniul calităţii, şi coordonează, organizează şi îndrumă pregătirea acestuia;
l) controlează modul de gestionare a documentelor de navigabilitate şi înmatriculare ale aeronavelor inspectoratului general şi structurilor subordonate;
m) elaborează propuneri privind strategiile/concepţiile în domeniul asigurării calităţii produselor şi serviciilor de mentenanţă aeronave, pe termen lung şi mediu;
n) analizează standardele de asigurare a calităţii emise la nivel naţional din domeniul asigurării calităţii şi realizează informări/sinteze privind apariţia/modificarea acestora;
o) întocmeşte rapoarte de evaluare cu recomandări de îmbunătăţire a activităţii structurilor de mentenanţă din I.G.Av. şi structurile subordonate, în vederea creşterii calităţii în activitatea de mentenanţă a echipamentelor de aviaţie;
p) elaborează o bază de date cu înregistrările neconformităţilor şi măsurile aplicate pentru reducerea/ eliminarea acestora;
q) elaborează situaţii, materiale de sinteză, informări tehnice pentru analize/bilanţuri sau alte activităţi în domeniul asigurării calităţii;
r) coordonează activităţile pentru întocmirea, completarea şi actualizarea procedurilor operaţionale elaborate pe linia activităţilor specifice de asigurare a calităţii;
s) implementează la nivelul I.G.Av. sistemul de asigurare a calităţii la nivelul standardelor de referinţă;
ş) coordonează activităţile de audituri interne executate de structura de asigurare a calităţii mentenanţei şi menţinerii navigabilităţii aeronavelor I.G.Av.;
t) elaborează şi actualizează baza de date referitoare la toţi furnizorii de produse/servicii, din punctul de vedere al îndeplinirii cerinţelor de asigurare a calităţii;
ţ) participă la analizele şi bilanţurile organizate de structurile de asigurare a calităţii din cadrul Autorităţii Aeronautice Militare Naţionale/Statului Major al Forţelor Aeriene şi stabileşte măsuri care să asigure îndeplinirea cerinţelor de asigurare a calităţii, în scopul menţinerii certificărilor ca organizaţie de mentenanţă şi organizaţie de menţinere a navigabilităţii a I.G.Av.;
u) organizează convocări de specialitate cu personalul cu atribuţii în asigurarea calităţii mentenanţei şi menţinerea navigabilităţii aeronavelor din I.G.Av. şi structurile subordonate;
v) participă la evaluarea tehnică la sol şi în zbor a aeronavelor I.G.Av., după executarea lucrărilor de mentenanţă sau cu ocazia evaluărilor privind navigabilitatea;
w) gestionează activitatea de revizuire/amendare a Manualului de prezentare a organizaţiei militare de mentenanţă (MOE) şi a Manualului de prezentare al organizaţiei de management al menţinerii navigabilităţii (CAME) ale I.G.Av.;
x) informează inspectorul general, A.A.M.N. şi reparatorii autorizaţi, dacă este cazul, asupra situaţiilor privind afectarea stării de navigabilitate sau de diminuare a siguranţei zborului privind aeronavele operate;
y) prelucrează date cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale."
6. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezentul ordin.
ART. II
Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul afacerilor interne,
Marcel Ion Vela
Bucureşti, 29 aprilie 2020.
Nr. 65.
ANEXA 1
^1) Anexa este reprodusă în facsimil.
(Anexa nr. 1 la regulament)
ORGANIGRAMA
Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne - Aparat propriu
(a se vedea imaginea asociată)
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: