Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 648 din 3 februarie 2017  pentru aprobarea unor formulare utilizate pentru stabilirea din oficiu a contribuţiei de asigurări sociale pentru persoanele fizice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 648 din 3 februarie 2017 pentru aprobarea unor formulare utilizate pentru stabilirea din oficiu a contribuţiei de asigurări sociale pentru persoanele fizice

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 114 din 10 februarie 2017

     Având în vedere prevederile art. 106, 107 şi 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
     în temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

     preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

    ART. 1
     Se aprobă modelul şi conţinutul formularelor:
    a) "Notificare privind nedepunerea în termen a Declaraţiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii", prevăzută în anexa nr. 1;
    b) "Decizie privind stabilirea din oficiu a contribuţiei de asigurări sociale pentru persoane fizice", prevăzută în anexa nr. 2;
    c) "Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contribuţiei de asigurări sociale pentru persoane fizice", prevăzută în anexa nr. 3.


    ART. 2
     Formularele prevăzute la art. 1 se utilizează pentru stabilirea din oficiu a contribuţiei de asigurări sociale datorate de persoanele fizice.

    ART. 3
     Formularele prevăzute la art. 1 se comunică contribuabilului, în conformitate cu prevederile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 4
     Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularelor de la art. 1 sunt prevăzute în anexa nr. 4 la prezentul ordin.

    ART. 5
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 6
     Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 7
     Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, precum şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile subordonate vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.




                     Preşedintele Agenţiei Naţionale
                     de Administrare Fiscală,
                     Bogdan-Nicolae Stan

     Bucureşti, 3 februarie 2017.
     Nr. 648.
    ANEXA 1


┌─────┬───────────────────────────────┬┐
│ │Agenţia Naţională de ││
│ │Administrare Fiscală ││
│SIGLA│Direcţia Generală Regională a ││
│DGRFP│Finanţelor Publice ││
│ │................. ││
│ │Unitatea fiscală*) ││
│ │...................... ││
└─────┴───────────────────────────────┴┘

    Nr. de înregistrare ...........
    Data ......./......./..........

        Către*) .........................................
        Cod de identificare fiscală .....................
        Str. .............. nr. ...., bl. ...., sc. ....,
        et. ....., ap. ...., judeţul/sectorul ..........,
        localitatea ............, codul poştal ..........
     Notificare privind nedepunerea în termen a Declaraţiei privind
     venitul asigurat la sistemul public de pensii
     Stimată/e doamnă/domn, vă aducem la cunoştinţă că, potrivit evidenţelor noastre, aţi realizat venituri din .............. şi aveaţi obligaţia depunerii formularului 600 "Declaraţie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii", pentru perioada ............. .
     Neîndeplinirea la termen a obligaţiilor de declarare prevăzute de lege se sancţionează cu amendă contravenţională, prevăzută la art. 336 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
     Nedepunerea declaraţiei, în termen de 15 zile de la primirea prezentei, atrage după sine stabilirea din oficiu a obligaţiei de plată, potrivit art. 107 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
     Totodată, vă rugăm să vă prezentaţi, în termen de 15 zile de la data primirii prezentei, în vederea audierii, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
     Pentru informaţii suplimentare în legătură cu această notificare, persoana care poate fi contactată este doamna/domnul ............, la sediul nostru sau la numărul de telefon .........., între orele ..... - .... .
     În speranţa că veţi da curs solicitării noastre, vă mulţumim.
     În situaţia în care aţi îndeplinit obligaţiile declarative, vă rugăm să nu daţi curs prezentei.

┌───────────────────────────────┬──────────────────┐
│Conducătorul unităţii fiscale, │Şef compartiment, │
│...............................│------------------│
│(numele şi prenumele) │(numele şi │
│ │prenumele) │
└───────────────────────────────┴──────────────────┘

──────────
    *) Se vor trece numele şi prenumele, domiciliul fiscal, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, după caz, alte date de identificare a contribuabilului.
──────────
     Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal .....

    ANEXA 2


┌─────┬────────────────────────────┬───┐
│ │Agenţia Naţională de │ │
│ │Administrare Fiscală │ │
│SIGLA│Direcţia Generală Regională │ │
│DGRFP│a Finanţelor Publice │640│
│ │................. │ │
│ │Unitatea fiscală*) │ │
│ │...................... │ │
└─────┴────────────────────────────┴───┘

                                                Nr. de înregistrare ............
                                                Data ......./......./...........
                                     DECIZIE
        privind stabilirea din oficiu a contribuţiei de asigurări sociale pentru
                    persoane fizice pe anul ................

┌────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┐
│ │Cod de identificare fiscală: │
│ │................................│
│ │În baza art. 106 şi 107 din │
│ │Legea │
│ │nr. 207/2015 privind Codul de │
│ │procedură │
│Către: │fiscală, cu modificările şi │
│Numele: │completările │
│................................ │ulterioare, precum şi a art. 296│
│Prenumele: │^22 │
│.............................. │alin. (1) din Legea nr. 571/2003│
│Domiciliul fiscal: localitatea: │privind Codul fiscal, cu │
│......... │modificările şi │
│Str. │completările ulterioare şi a │
│....................................│art. 67 │
│nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., │alin. (4^1) din Ordonanţa │
│ap. ... │Guvernului │
│Judeţul/Sectorul: │nr. 92/2003 privind Codul de │
│....................... │procedură │
│ │fiscală, republicată, cu │
│ │modificările şi │
│ │completările ulterioare, se │
│ │stabileşte │
│ │contribuţia de asigurări sociale│
│ │datorată, │
│ │după cum urmează: │
└────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘

    I. Date privind activitatea desfăşurată

┌───┬───────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Statul în care s-a realizat venitul │
│ │............................... │
│ │Categoria de venit │
│ │................................................ │
│ │Determinarea venitului net │
│1. │........................................ │
│2. │Forma de organizare │
│3. │............................................... │
│4. │Obiectul principal de activitate │
│5. │.................................. │
│6. │Codul CAEN │
│7. │........................................................ │
│8. │Sediul/ │
│9. │...........................................................│
│10.│Documentul de autorizare/ Contractul de asociere/ │
│ │Nr. ............ Data ....../....../........... │
│ │Data începerii activităţii ......./.......... │
│ │/.................... │
│ │Data încetării activităţii .........../........... │
│ │/.............. │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────────┘


    II. Stabilirea obligaţiilor de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale:

┌──────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬──────────┬────────┬─────────────┤
│Nr. │ │Bază de │Contribuţia │
│crt.│Luna │calcul │de asigurări │
│ │ │ │sociale │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│1. │Ianuarie │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│2. │Februarie │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│3. │Martie │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│4. │Aprilie │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│5. │Mai │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│6. │Iunie │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│7. │Iulie │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│8. │August │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│9. │Septembrie│ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│10. │Octombrie │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│11. │Noiembrie │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│12. │Decembrie │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│13. │TOTAL │ │ │
└────┴──────────┴────────┴─────────────┘


     Obligaţia anuală de plată reprezentând contribuţia de asigurări sociale (rd. 13) în sumă de .................. lei se plăteşte astfel:
     Pentru obligaţiile a căror scadenţă a expirat la data comunicării prezentei:
    - dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul de plată este până la data de 5 a lunii următoare;
    – dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul de plată este până la data de 20 a lunii următoare.


     Pentru contribuţia de asigurări sociale stabilită se vor calcula obligaţii fiscale accesorii, conform legi.
     Decizia de impunere din oficiu reprezintă titlu de creanţă şi constituie înştiinţare de plată, conform legii. Prezenta decizie poate fi contestată în termen de 45 de zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii, potrivit art. 268, 270 şi 272 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, la organul fiscal competent.
     Depunerea declaraţiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, pentru obligaţiile stabilite din oficiu, în termen de 60 de zile de la data comunicării prezentei, conduce la desfiinţarea deciziei de impunere din oficiu.

┌──────────────────────────────────────┐
│Date necesare efectuării plăţii │
│contribuţiei de asigurări sociale │
├─────────────────────────────────────┬┤
│Beneficiar ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Cod de identificare fiscală ││
│beneficiar ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Contul de venituri bugetare ││
│corespunzător obligaţiei de plată ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Codul IBAN aferent contului de ││
│venituri bugetare ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Explicaţii ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Suma (lei) ││
└─────────────────────────────────────┴┘

     Informaţii privind modalităţile de plată a contribuţiei de asigurări sociale:
     Achitarea sumelor datorate bugetului de asigurări sociale de stat poate fi efectuată prin una dintre următoarele modalităţi:
    - în numerar, la unitatea Trezoreriei Statului ....................;
    – prin intermediul cardurilor bancare, prin POS-urile instalate la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului sau în sistem online prin intermediul Sistemului naţional electronic de plăţi, disponibil la adresa de internet www.ghiseul.ro;
    – prin mandat poştal, la subunităţile poştale ale C.N. Poşta Română - S.A.;
    – prin virament, utilizând ordinul de plată, din contul propriu deschis la o instituţie de credit din România (bancă), inclusiv cel emis prin sisteme de plată electronică de tip "Internet banking";
    – prin virament, utilizând contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice. Nomenclatorul conturilor de venituri bugetare în care pot fi achitate sume prin intermediul contului tranzitoriu de către persoanele fizice se regăseşte pe siteul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro



┌─────────────────────────┬──────────────────┬──────────────────┬──────────────────────┐
│Aprobat: │Verificat: │Întocmit: │Am primit un exemplar.│
│──────── │────────── │────────── │──────────────────────│
│Funcţie .................│Funcţie ..........│Funcţie ..........│Semnătură contribuabil│
│Nume/Prenume │Nume/Prenume │Nume/Prenume │..................... │
│.........................│..................│..................│Data .../..../.... │
│Data .../..../.... │Data .../..../....│Data .../..../....│sau numărul şi data │
│ │ │ │confirmării de primire│
└─────────────────────────┴──────────────────┴──────────────────┴──────────────────────┘

──────────
    *) Se menţionează denumirea organului fiscal emitent.
──────────
     Număr de operator de date cu caracter personal ..........

    ANEXA 3


┌─────┬────────────────────────────┬───┐
│ │Agenţia Naţională de │ │
│ │Administrare Fiscală │ │
│SIGLA│Direcţia Generală Regională │ │
│DGRFP│a Finanţelor Publice │660│
│ │................. │ │
│ │Unitatea fiscală*) │ │
│ │...................... │ │
└─────┴────────────────────────────┴───┘

                                                Nr. de înregistrare ............
                                                Data ......./......./...........
                         DECIZIE DE ANULARE
          a deciziei privind stabilirea din oficiu a contribuţiei de asigurări
             sociale pentru persoane fizice pe anul .............

┌────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│Către: │ │
│Numele: │ │
│................................│ │
│Prenumele: │ │
│............................. │ │
│Domiciliul fiscal: localitatea: │Cod de identificare fiscală: │
│........ │..............................│
│Str. ....................... nr.│ │
│......, │ │
│bl. ...., sc. ..., et. ....., │ │
│ap. ...... │ │
│Judeţul/Sectorul: │ │
│...................... │ │
└────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘


     Având în vedere dispoziţiile art. 94 alin. (2) şi ale art. 107 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, vă comunicăm că Decizia privind stabilirea din oficiu a contribuţiei de asigurări sociale pentru persoane fizice nr. ......./......... a fost anulată ca urmare a depunerii Declaraţiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (formularul 600)/documentelor care atestă faptul că nu aveaţi obligativitatea achitării contribuţiei de asigurări sociale, potrivit legii.
     Împotriva prezentei decizii se poate face contestaţie, care se depune în termen de 45 de zile de la data comunicării, la organul fiscal competent. Prezenta decizie produce efecte de la data comunicării.


┌─────────────────────────┬──────────────────┬──────────────────┬──────────────────────┐
│Aprobat: │Verificat: │Întocmit: │Am primit un exemplar.│
│──────── │────────── │────────── │──────────────────────│
│Funcţie .................│Funcţie ..........│Funcţie ..........│Semnătură contribuabil│
│Nume/prenume │Nume/prenume │Nume/prenume │..................... │
│.........................│..................│..................│Data .../..../.... │
│Data │Data │Data │sau Nr. şi data │
│.........................│..................│..................│confirmării de primire│
└─────────────────────────┴──────────────────┴──────────────────┴──────────────────────┘

──────────
    *) Se menţionează denumirea organului fiscal emitent.
──────────

     Număr de operator de date cu caracter personal ..........


    ANEXA 4

     Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularelor
    A. Denumire: "Notificare privind nedepunerea în termen a Declaraţiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii"
    1. Format: A4/t1
    2. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe o singură faţă;
    – se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei contribuabilului.

    3. Se difuzează gratuit.
    4. Se utilizează pentru notificarea contribuabililor persoane fizice, în cazul în care organul fiscal competent constată neîndeplinirea obligaţiei depunerii declaraţiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (formularul 600).
    5. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal competent.
    6. Circulă:
    - originalul, la contribuabil;
    – copia, la organul fiscal.

    7. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.

    B. Denumire: "Decizie privind stabilirea din oficiu a contribuţiei de asigurări sociale pentru persoane fizice"
    1. Format: A4/t1
    2. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe o singură faţă;
    – se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei contribuabilului.

    3. Se difuzează gratuit.
    4. Se utilizează la emiterea din oficiu a deciziei pentru contribuabilii persoane fizice, în cazul în care organul fiscal competent constată neîndeplinirea obligaţiei depunerii declaraţiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (formularul 600).
    5. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal competent.
    6. Circulă:
    - un exemplar, la organul fiscal competent;
    – un exemplar, la contribuabil.

    7. Se arhivează la dosarul contribuabilului.

    C. Denumire: "Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contribuţiei de asigurări sociale pentru persoane fizice"
    1. Format: A4/t1
    2. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe o singură faţă;
    – se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei contribuabilului.

    3. Se difuzează gratuit.
    4. Se utilizează la anularea Deciziei privind stabilirea din oficiu a contribuţiei de asigurări sociale pentru persoane fizice, în cazul în care organul fiscal competent constată depunerea de către contribuabil a formularului 600 sau a unor documente care atestă faptul că nu datora contribuţia de asigurări sociale.
    5. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal competent.
    6. Circulă:
    - un exemplar, la organul fiscal competent;
    – un exemplar, la contribuabil.

    7. Se arhivează la dosarul contribuabilului.


     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016