Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 6404 din 14 decembrie 2022 pentru modificarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor învăţământului postliceal, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică nr. 5.005/2014
EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1261 din 28 decembrie 2022
În temeiul prevederilor art. 94 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 3.505/2022 privind structura anului şcolar 2022-2023,
având în vedere Referatul cu nr. DGIP 2762/28.11.2022 de aprobare a Ordinului privind modificarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor învăţământului postliceal, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică nr. 5.005/2014,
în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
ART. I
Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor învăţământului postliceal, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică nr. 5.005/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 943 din 23 decembrie 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 13, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"d) decid structura centrelor de examen, până cel târziu la data de 31 ianuarie, stabilind unităţile/instituţiile de învăţământ centre de examen, unităţile/instituţiile de învăţământ arondate fiecărui centru de examen, calificările profesionale pentru care fiecare centru de examen organizează examene de certificare şi locurile în care se vor desfăşura probele de examen şi iau măsuri pentru organizarea centrelor de examen în vederea desfăşurării probelor de examen respectând standardul de pregătire profesională al fiecărei calificări profesionale;"
2. La articolul 13, litera ţ) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ţ) controlează, în fiecare unitate/instituţie de învăţământ, organizarea şi desfăşurarea activităţilor teoretice şi practice pe parcursul perioadei de elaborare a proiectelor pentru examenul de certificare şi, în perioada examenului, controlează modul de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare în centrele de examen;"
3. La articolul 19, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) Înscrierile candidaţilor din seriile anterioare pentru susţinerea examenelor care au ca probă de examen realizarea unui proiect se fac, de regulă, până cel târziu la data de 31 ianuarie. În acest caz, la înscriere, candidaţii consultă lista temelor proiectelor pentru respectiva calificare şi depun o cerere de realizare a proiectului cu tema pentru care au optat."
4. La articolul 25, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 25
(1) Prin executarea, de către candidat, a unui proiect pe durata a cel puţin 13 săptămâni de cursuri aferente anului de studiu terminal şi susţinerea lui în condiţii de examen sunt vizate competenţe specifice calificării profesionale, conform standardului de pregătire profesională. Realizarea proiectului are ca scop evidenţierea activării specifice, în funcţie de tema proiectului, a unităţilor de competenţe tehnice specializate şi a celor cheie, semnificative pentru demonstrarea, în situaţia de examen de certificare, a dobândirii calificării profesionale respective. Proiectul trebuie să ofere posibilitatea candidaţilor să îşi prezinte performanţele în utilizarea competenţelor dobândite pentru rezolvarea unor probleme practice privind organizarea şi desfăşurarea proceselor tehnologice, acţiunilor şi activităţilor din domeniul calificării profesionale, rezolvarea teoretică a unor probleme practice, rezolvarea de studii de caz etc."
5. La articolul 25, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) Lista temelor se definitivează şi se face publică la nivelul unităţii/instituţiei de învăţământ până la data de 15 ianuarie, în anul terminal de studiu."
6. La articolul 25, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(6) Candidaţii consultă tematica afişată şi optează pentru una dintre teme. Opţiunea candidatului se face în scris, la secretariatul unităţii/instituţiei de învăţământ, până la data de 31 ianuarie, în anul terminal de studiu. Validarea opţiunilor pentru temele de proiect necesită acceptul îndrumătorului proiectului şi cel al unui cadru didactic din aria curriculară «Tehnologii», desemnat prin decizia directorului unităţii de învăţământ cu avizul consiliului de administraţie, pentru fiecare candidat în parte."
7. La articolul 25, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(7) Aprobarea opţiunilor pentru temele proiectelor, precum şi stabilirea îndrumătorilor acestora se fac de către consiliul de administraţie al unităţii/instituţiei de învăţământ până la data de 15 februarie."
ART. II
Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene/al Municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei,
Ligia Deca
Bucureşti, 14 decembrie 2022.
Nr. 6404.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: