──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Activitate Specificaţie Tariful
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Abatorizare a) carne de vitã de la:
- bovine adulte - 5 euro/animal
- tineret bovin - 2 euro/animal
b) solipede şi ecvidee - 3 euro/animal
c) carne de porc: animale cu
greutatea carcasei:
- mai micã de 25 kg - 0,5 euro/animal
- egalã sau mai mare de 25 kg - 1 euro/animal
d) carne de oaie şi carne de caprã,
animale cu greutatea carcasei:
- mai micã de 12 kg - 0,15 euro/animal
- egalã sau mai mare de 12 kg - 0,25 euro/animal
e) carne de pasãre:
- pui broiler - 0,01 euro/animal
- gãini şi bibilici - 0,005 euro/animal
- raţe şi gâşte - 0,01 euro/animal
- curci - 0,025 euro/animal
- carne de iepure de fermã - 0,005 euro/animal
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Tranşare a) carne de vitã, carne de viţel, - 2 euro/tonã
carne de porc, carne de
solipede/ecvidee, carne de oaie şi
carne de caprã (carcasã,
semicarcasã şi sferturi)
b) carne de pasãre şi carne de - 1,5 euro/tonã
iepure de fermã
c) carne de vânat de fermã şi
carne de vânat sãlbatic:
- pãsãri vânat mic şi vânat - 1,5 euro/tonã
terestru
- carne de ratite (struţ, emu, - 3 euro/tonã
nandu)
- carne de mistreţ şi de - 2 euro/tonã
rumegãtoare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Procesarea - produse din carne, carne tocatã - 1 euro/tonã
cãrnii şi carne preparatã materie primã
recepţionatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Procesarea a) pãsãri vânat mic - 0,005 euro/animal
cãrnii de b) vânat mic terestru - 0,01 euro/animal
vânat c) ratite (struţ) - 0,5 euro/animal
d) mamifere terestre: - mistreţ - 1,5 euro/animal
- rumegãtoare - 0,5 euro/animal
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Procesarea - lapte materie primã intrat la - 1 euro/tonã pânã
laptelui procesare la 30 de tone
- 0,5 euro/tonã
peste limita
de 30 de tone
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Producerea a) prima punere pe piaţã a - 1 euro/tonã
şi punerea produselor de pescuit comercial pentru primele 50
pe piaţã a şi de acvaculturã de tone
produselor valorificate lunar
de pescuit - 0,5 euro/tonã
comercial şi peste limita de 50
acvaculturã de tone
b) prima vânzare pe piaţa de - 0,5 euro/tonã
peşte a produselor de pescuit pentru primele 50
comercial şi acvaculturã de tone
recepţionate lunar
- 0,25 euro/tonã
peste limita de 50
de tone
c) prima vânzare în cazul lipsei - 1 euro/tonã
gradãrii sau al gradãrii insuficiente primele 50 de
pentru prospeţime şi/sau dimensiune, tone valorificate
în conformitate cu prevederile pentru lunar
Regulamentului Comisiei nr. 103/76 şi
ale Regulamentului Comisiei
nr. 104/76
- 0,5 euro/tonã
peste limita de 50
de tone
d) procesarea produselor de pescuit - 0,5 euro/tonã
comercial şi de acvaculturã peşte intrat la
procesare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Activitãţi - produse de origine animalã - 0,5 euro/tonã
generale recepţionate produse de origine
animalã
recepţionate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CONTRACT
nr. ......., încheiat la data de .......,
pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar
I. Baza legalã
Prezentul contract se încheie, în conformitate cu prevederile Ordonanţei
Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi
pentru siguranţa alimentelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea
nr. 215/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Hotãrârii Guvernului
nr. 130/2006 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din
subordinea acesteia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale
Ordinului preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru
Siguranţa Alimentelor nr. ........... din data de .................... .
II. Pãrţile contractante
Între Direcţia Sanitar-Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor ........
............, cu sediul în ........................, cod fiscal nr. .........,
având contul nr. ..........., deschis la ......................., reprezentatã
prin director executiv ....................., denumit în continuare prestator,
şi Societatea Comercialã ............... - S.R.L., cu sediul în .............,
înregistratã la oficiul registrului comerţului sub nr. ......................,
C.U.I. .................., cont IBAN nr. ..........., deschis la ............,
reprezentatã de ..................., în calitate de ............, cu obiect de
activitate ........., cod CAEN ........, denumitã în continuare beneficiar, se
încheie prezentul contract pentru asigurarea controlului oficial
sanitar-veterinar, pentru activitatea de producţie desfãşuratã de beneficiar,
cu respectarea urmãtoarelor clauze:
III. Obiectul contractului
ART. 1
Obiectul contractului constã în asigurarea controlului oficial
sanitar-veterinar de cãtre prestator, pentru activitatea de producţie pe care
o desfãşoarã beneficiarul, în unitatea de procesare, conform prevederilor
legale menţionate.
IV. Durata contractului
ART. 2
Prezentul contract se încheie pentru o perioadã determinatã, respectiv pânã
la data de 31 decembrie 2007.
V. Preţul contractului
ART. 3
(1) Tariful este cel prevãzut la pct. II din anexa nr. 1 la Norma sanitarã
veterinarã privind organizarea şi desfãşurarea activitãţii de control oficial
sanitar-veterinar efectuat de cãtre personalul de specialitate în unitãţile
care produc alimente de origine animalã, aprobatã prin Ordinul preşedintelui
Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor
nr. 64/2007. Plata acestui tarif se va face în lei, la cursul oficial al
Bãncii Naţionale a României din ziua plãţii.
(2) Tariful se va plãti prin ordin de platã, în termen de maximum 10 zile
de la data primirii documentelor de platã, pentru asigurarea controlului
sanitar-veterinar pentru marfa controlatã în luna precedentã de personalul de
specialitate, angajat de cãtre prestator pentru activitatea de control oficial
sanitar-veterinar, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
(3) Nu este permisã rambursarea directã sau indirectã de cãtre beneficiar a
tarifelor pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar în alt mod
decât cel stabilit prin prezentul contract.
(4) Sumele aferente activitãţii productive din luna precedentã se stabilesc
pe baza documentului justificativ (decont) întocmit şi semnat de personalul de
specialitate şi de reprezentantul legal al unitãţii (beneficiarul) şi vizat de
cãtre medicul veterinar al circumscripţiei sanitar-veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor în a cãrui subordine directã îşi desfãşoarã activitatea.
(5) Nerespectarea termenelor de platã stabilite dã dreptul prestatorului de
a calcula şi solicita penalitãţi de întârziere, în conformitate cu prevederile
legislaţiei în vigoare.
(6) Nu se vor percepe tarife pentru perioada în care beneficiarul, din
motive obiective, nu desfãşoarã activitate.
VI. Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
ART. 4
Prestatorul are urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) sã asigure personalul de specialitate necesar beneficiarului în funcţie
de specificul activitãţii acestuia, de capacitatea de producţie, de fluxul
tehnologic şi de sistemul de organizare.
În unitãţile de procesare a cãrnii sau a laptelui controlul oficial
sanitar-veterinar este asigurat de cãtre un medic veterinar sau, în funcţie de
specificul activitãţii, de mai mulţi, cu acordul beneficiarului;
b) sã urmãreascã achitarea sumelor reprezentând contravaloarea activitãţii
productive desfãşurate, calculatã conform tarifelor prevãzute în anexa nr. 1
pct. II la Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi
pentru Siguranţa Alimentelor nr. 64/2007, virate de cãtre beneficiar, ce
trebuie gestionate separat în contabilitate şi se constituie ca fonduri
extrabugetare, care se utilizeazã conform legii;
c) în cazul în care unitatea nu vireazã direcţiei sanitar-veterinare şi
pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
sumele ca urmare a efectuãrii controlului oficial sanitar-veterinar, direcţia
sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a
municipiului Bucureşti, acţioneazã unitatea în instanţã pentru obligarea la
plata sumelor datorate;
d) în situaţia în care beneficiarul nu este de acord cu suma pretinsã de
prestator, acesta înştiinţeazã prestatorul în termen de 5 zile de la data
primirii facturii;
e) sã pãstreze confidenţialitatea activitãţii desfãşurate în unitate,
conform prevederilor legislaţiei în vigoare, în caz contrar rãspunderea
revenind angajatorului, potrivit legii.
ART. 5
Beneficiarul are urmãtoarele obligaţii:
a) notificã imediat în scris prestatorul cu privire la perioada în care
unitatea nu desfãşoarã activitatea;
b) pentru buna desfãşurare a controlului oficial sanitar-veterinar, în
conformitate cu prevederile legale, unitãţile asigurã condiţii
corespunzãtoare. Unitãţile pun la dispoziţia personalului de specialitate
documentele şi înregistrãrile privind siguranţa alimentelor prevãzute de
legislaţia sanitarã veterinarã;
c) vireazã în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa
alimentelor sumele calculate de aceasta pentru activitatea de control oficial
sanitar-veterinar desfãşuratã de personalul de specialitate în luna
precedentã, în termen de 10 zile de la data primirii documentelor de platã,
dacã situaţia justificativã pe baza cãreia au fost întocmite este semnatã şi
de beneficiar.
VII. Încetarea contractului
ART. 6
(1) Prezentul contract îşi înceteazã efectele de plin drept, fãrã a mai fi
necesarã intervenţia instanţei judecãtoreşti competente, în una sau mai multe
dintre urmãtoarele situaţii:
a) beneficiarul este declarat în stare de incapacitate de platã sau a fost
declanşatã procedura de lichidare (faliment), iar procesul de producţie
înceteazã;
b) acordul de voinţã al pãrţilor semnatare;
c) retragerea autorizaţiei de funcţionare.
(2) Partea care invocã o cauzã de încetare a prevederilor prezentului
contract o va notifica celeilalte pãrţi, cu cel puţin 30 de zile înainte de
data la care încetarea urmeazã sã-şi producã efectele.
(3) Încetarea prezentului contract nu va avea niciun efect asupra
obligaţiilor deja scadente între pãrţile contractante.
VIII. Forţa majorã
ART. 7
(1) Niciuna dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la
termen sau/şi de executarea în mod necorespunzãtor total sau parţial a
oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacã
neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost
cauzatã de forţa majorã astfel cum este definitã de lege.
(2) Partea care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice celeilalte
pãrţi, în termen de 72 de ore, producerea evenimentului şi sã ia toate
mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.
(3) Dacã în termen de 30 de zile de la producere evenimentul respectiv nu
înceteazã, pãrţile au dreptul sã-şi notifice, în scris, încetarea de plin
drept a prezentului contract fãrã ca vreuna dintre ele sã pretindã
daune-interese.
IX. Notificãri
ART. 8
În accepţiunea pãrţilor contractante, orice notificare adresatã de una
dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinitã dacã va fi transmisã la
adresa/sediul prevãzutã/prevãzut în partea introductivã a prezentului
contract.
X. Litigii
ART. 9
(1) Pãrţile au convenit ca toate neînţelegerile privind valabilitatea
prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori încetarea
acestuia sã fie rezolvate pe cale amiabilã, de reprezentanţii lor, în termen
de 10 zile de la apariţia lor.
(2) În cazul în care nu este posibilã rezolvarea litigiilor pe cale
amiabilã, pãrţile se vor adresa instanţelor judecãtoreşti competente.
XI. Clauze finale
ART. 10
Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat
între pãrţile contractante.
Prezentul contract a fost încheiat în douã exemplare originale, câte unul
pentru fiecare parte.
Prestator, Beneficiar,
Direcţia Sanitar-Veterinarã Societatea Comercialã
şi pentru Siguranţa Alimentelor
............................... ........................
Director executiv, Reprezentant,
................ ...........
Consilier juridic,
.............
Unitatea ............... Vizat
Nr. ....... data .......
I ...................... Medic veterinar
Cont bancar ............ circumscripţie
Nr. de înregistrare la sanitar-veterinarã şi
registrul comerţului pentru siguranţa alimentelor
........................ ........................
DOCUMENT JUSTIFICATIV
cuprinzând sumele stabilite conform tarifelor
legale pentru asigurarea controlului oficial
sanitar-veterinar pentru luna ........ anul ....
1. Unitatea este autorizatã/înregistratã sanitar-veterinar pentru
activitatea de:
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
2. Personal sanitar-veterinar existent în unitate:
- medici veterinari .............................................
3. Unitatea a desfãşurat în luna .......... anul ......... activitatea de:
I. Abatorizare
┌──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│ Specia │ Nr. capete │ Tarif/animal │ Tarif total │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘
II. Tranşare
┌──────────┬───────────────────────┬──────────────────────────┬──────────────┐
│ Specia │ Cantitate/tone │ Tarif/tonã materie primã │ Tarif total │
│ │ materie primã │ intratã la tranşare │ │
│ │ intratã la tranşare │ │ │
├──────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────┴───────────────────────┴──────────────────────────┴──────────────┘
III. Procesarea cãrnii (produse din carne, carne tocatã, carne preparatã,
carne separatã mecanic)
┌─────────────────────────┬───────────────────────────┬──────────────────────┐
│ Cantitate/tone materie │ Tarif/tonã materie primã │ Tarif total │
│ primã recepţionatã │ recepţionatã │ │
├─────────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │ │ │
└─────────────────────────┴───────────────────────────┴──────────────────────┘
IV. Procesare carne vânat
┌──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│ Specia │ Nr. capete │ Tarif/animal │ Tarif total │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘
V. Prelucrare lapte
┌──────────────────────────────┬────────────────────────────┬────────────────┐
│ Cantitate/tone lapte materie │ Tarif/tonã lapte materie │ Tarif total │
│ primã intratã la procesare │ primã intratã la procesare │ │
├──────────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │
├──────────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │
├──────────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │
├──────────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │
└──────────────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────┘
VI. Producţie de peşte (categorii: unitate procesare, cherhana, piaţã
desfacere, centru de colectare peşte, punct de debarcare)
┌─────────────┬────────────────────────┬──────────────────┬──────────────────┐
│ Categorie │ Cantitate/tone peşte │ Tarif/tonã │ Tarif total │
│ │ intrat la procesare │ │ │
├─────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
└─────────────┴────────────────────────┴──────────────────┴──────────────────┘
VII. Activitãţi generale (categorii: depozit frigorific
independent/depozite pentru produse de origine animalã, piaţã angro, unitate
de reambalare)
┌───────────┬────────────────────────┬───────────────────────┬───────────────┐
│ Categorie │ Cantitate/tone produse │ Tarif/tone produse de │ Tarif total │
│ │ de origine animalã │ origine animalã │ │
│ │ recepţionate │ recepţionate │ │
├───────────┼────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────┼────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────┼────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────┼────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
└───────────┴────────────────────────┴───────────────────────┴───────────────┘
Numãr de ore de activitate desfãşuratã de cãtre personalul
sanitar-veterinar de stat existent:
- medici veterinari
Întocmit
Medic veterinar
oficial Reprezentant legal al unitãţii,
................ .............................
Prezentul document constituie actul oficial în baza cãruia Direcţia
Sanitar-Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor .............. întocmeşte
formalitãţile de platã cãtre unitate.