Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 64 din 8 martie 2007  pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea si desfasurarea activitatii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de catre personalul de specialitate in unitatile care produc alimente de origine animala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 64 din 8 martie 2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea si desfasurarea activitatii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de catre personalul de specialitate in unitatile care produc alimente de origine animala

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 202 din 26 martie 2007

Vãzând Referatul de aprobare nr. 65.940 din 7 martie 2007, întocmit de Direcţia de igienã şi sãnãtate publicã veterinarã din cadrul Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
în temeiul Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr. 882/2004/CE pentru aprobarea Regulilor privind controalele oficiale efectuate pentru a se asigura verificarea conformitãţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi cea privind alimentele şi cu regulile de sãnãtate şi de protecţie a animalelor,
având în vedere prevederile <>art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Norma sanitarã veterinarã privind organizarea şi desfãşurarea activitãţii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de cãtre personalul de specialitate în unitãţile care produc alimente de origine animalã, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Norma sanitarã veterinarã menţionatã la art. 1 a fost elaboratã în vederea stabilirii cadrului organizatoric în care îşi desfãşoarã activitatea personalul de specialitate care efectueazã controalele oficiale în unitãţile care produc alimente de origine animalã şi în vederea stabilirii procedurii de tarifare a controalelor oficiale în unitãţile care produc alimente de origine animalã, în conformitate cu prevederile Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr. 882/2004/CE pentru aprobarea Regulilor privind controalele oficiale efectuate pentru a se asigura verificarea conformitãţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi cea privind alimentele şi cu regulile de sãnãtate şi de protecţie a animalelor.
ART. 3
Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 5
La data intrãrii în vigoare a prevederilor prezentului ordin se abrogã Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 11/2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea şi desfãşurarea activitãţii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de cãtre personalul sanitar veterinar în unitãţile care produc alimente de origine animalã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 95 din 7 februarie 2007.
ART. 6
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã pânã la 31 decembrie 2007.

Preşedintele Autoritãţii
Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru
Siguranţa Alimentelor,
Marian Avram

Bucureşti, 8 martie 2007.
Nr. 64.

ANEXĂ
NORMĂ SANITARĂ VETERINARĂ
privind organizarea şi desfãşurarea activitãţii
de control oficial sanitar-veterinar efectuat de
cãtre personalul de specialitate în unitãţile
care produc alimente de origine animalã

ART. 1
Prezenta normã sanitarã veterinarã stabileşte cadrul organizatoric în care îşi desfãşoarã activitatea personalul de specialitate care efectueazã controalele oficiale în unitãţile care produc alimente de origine animalã, precum şi procedura de tarifare a controalelor oficiale în unitãţile care produc alimente de origine animalã, în conformitate cu prevederile Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr. 882/2004/CE pentru aprobarea Regulilor privind controalele oficiale efectuate pentru a se asigura verificarea conformitãţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi cea privind alimentele şi cu regulile de sãnãtate şi de protecţie a animalelor.
ART. 2
(1) În aplicarea prezentei norme sanitare veterinare se aplicã definiţiile prevãzute la art. 2 din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului nr. 882/2004/CE.
(2) În sensul prezentei norme sanitare veterinare, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) control oficial sanitar-veterinar - orice formã de control pe care îl efectueazã personalul de specialitate pentru verificarea conformitãţii cu legislaţia în domeniul alimentelor, precum şi cu regulile de sãnãtate şi bunãstare a animalelor;
b) personalul de specialitate - medicii veterinari sau personalul veterinar auxiliar care efectueazã controlul oficial sanitar-veterinar în unitãţile prevãzute la pct. I din anexa nr. 1;
c) document justificativ - actul oficial întocmit de medicul veterinar de circumscripţie, în baza cãruia direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte formalitãţile de platã pe care le transmite la unitate.
ART. 3
Unitãţile în care personalul de specialitate îşi desfãşoarã activitatea de control oficial sanitar-veterinar sunt prevãzute la pct. I din anexa nr. 1 şi sunt definite la pct. I din anexa nr. 1 la Norma sanitarã veterinarã privind procedura de autorizare sanitarã veterinarã a unitãţilor care produc alimente de origine animalã, aprobatã prin Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 276/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în cap. I din anexa nr. 1 la Norma sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor privind procedurile de înregistrare a activitãţilor de vânzare directã de produse primare, a activitãţilor de vânzare cu amãnuntul şi a activitãţilor de fabricare a alimentelor, aprobatã prin Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 301/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 4
Tarifele pentru activitatea de control oficial sanitar-veterinar al activitãţilor din unitãţile care produc alimente de origine animalã sunt prevãzute la pct. II din anexa nr. 1.
ART. 5
Unitãţile prevãzute la pct. I din anexa nr. 1 pot funcţiona numai dacã sunt supuse controalelor oficiale sanitar-veterinare.
ART. 6
În vederea asigurãrii controlului oficial sanitar-veterinar, direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi unitãţile prevãzute la pct. I din anexa nr. 1 încheie contracte conform modelului prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 7
(1) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, stabilesc numãrul de personal de specialitate necesar fiecãrei unitãţi menţionate la pct. I din anexa nr. 1, în funcţie de specificul activitãţii acesteia, de capacitatea de producţie, fluxul tehnologic şi de sistemul de organizare.
(2) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, desemneazã circumscripţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor în a cãrei subordine se desfãşoarã activitatea de control oficial sanitar-veterinar a personalului de specialitate şi numesc medicul veterinar de circumscripţie.
(3) Medicul veterinar de circumscripţie sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor întocmeşte prezenţa personalului de specialitate din subordine, vizeazã documentul justificativ prevãzut în anexa nr. 3 şi îl depune la direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 8
(1) Sumele virate de cãtre unitãţi în contul direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ca urmare a efectuãrii controalelor oficiale sanitare veterinare, sunt gestionate separat în contabilitate şi se constituie ca fonduri extrabugetare, care se utilizeazã conform legii.
(2) În limita sumelor încasate potrivit prevederilor prezentului ordin, direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, angajeazã personalul de specialitate necesar pentru efectuarea controlului oficial sanitar-veterinar, în unitãţile menţionate la pct. I din anexa nr. 1, în condiţiile legii, în baza unui contract individual de muncã pe perioadã determinatã.
ART. 9
Direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, în primele 5 zile lucrãtoare ale lunii curente, înainteazã unitãţilor documentele de platã pentru activitatea de control oficial sanitar-veterinar efectuat în luna precedentã, care conţin sumele stabilite pe baza documentului justificativ întocmit şi semnat de personalul de specialitate din unitate şi de reprezentantul legal al unitãţii şi vizat de medicul veterinar al circumscripţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în a cãrui subordine îşi desfãşoarã activitatea.
ART. 10
În vederea asigurãrii personalului de specialitate pentru desfãşurarea corespunzãtoare a controlului oficial sanitar-veterinar în unitãţile prevãzute la pct. I din anexa nr. 1, care desfãşoarã activitãţi discontinue, unitãţile comunicã sãptãmânal direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, programul de activitate.
ART. 11
Pentru buna desfãşurare a controlului oficial sanitar-veterinar, în conformitate cu prevederile legale, unitãţile pun la dispoziţia personalului de specialitate documentele şi înregistrãrile privind siguranţa alimentelor, prevãzute de legislaţia sanitarã veterinarã.
ART. 12
În prima zi lucrãtoare a lunii, personalul de specialitate din unitate întocmeşte şi înainteazã medicului veterinar de circumscripţie, spre avizare, documentul justificativ care cuprinde sumele calculate conform tarifului legal prevãzut la pct. II din anexa nr. 1 pentru activitatea de control oficial sanitar-veterinar desfãşuratã de personalul de specialitate în unitate, pentru luna precedentã, şi care constituie actul oficial în baza cãruia direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte formalitãţile de platã pe care le transmite la unitate.
ART. 13
Unitãţile vireazã în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sumele calculate pentru activitatea de control oficial sanitar-veterinar desfãşuratã de personalul de specialitate în luna precedentã, în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data primirii documentelor de platã.
ART. 14
Personalul de specialitate care realizeazã controlul oficial sanitar-veterinar în unitãţile prevãzute la pct. I din anexa nr. 1 este subordonat tehnic şi administrativ direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin medicul veterinar de circumscripţie sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor, şi are, în principal, urmãtoarele obligaţii:
a) îşi desfãşoarã activitatea conform prevederilor actelor normative din domeniul sanitar-veterinar, precum şi altor prevederi legale în vigoare;
b) îşi desfãşoarã activitatea cu respectarea prevederilor contractului semnat de unitate cu direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti;
c) verificã implementarea procedurilor bazate pe principiile privind analiza riscurilor şi punctele critice de control (H.A.C.C.P.) şi a trasabilitãţii şi are responsabilitatea de a urmãri remedierea deficienţelor constatate;
d) întocmeşte şi înainteazã la direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, prin medicul veterinar de circumscripţie sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor, la termenele şi în condiţiile stabilite de aceasta, situaţiile şi documentele solicitate, precum şi pe cele prevãzute de reglementãrile în vigoare;
e) întocmeşte şi înainteazã reprezentantului legal al unitãţii rapoarte sãptãmânale cu privire la deficienţele constatate;
f) pãstreazã confidenţialitatea activitãţii desfãşurate în unitate, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
ART. 15
Personalul de specialitate poartã întreaga rãspundere pentru activitatea prestatã, pentru deciziile luate, precum şi pentru documentele şi situaţiile întocmite.
ART. 16
Refuzul unitãţii de a semna cu direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, contractul pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar sau refuzul de platã al acestuia timp de 30 de zile calendaristice conduce la retragerea personalului de specialitate din unitate şi la pierderea dreptului de funcţionare a acesteia pânã la intrarea în legalitate.
ART. 17
Nu este permisã rambursarea directã sau indirectã cãtre medicii veterinari a sumelor ce reprezintã cuantumul tarifelor pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar.
ART. 18
În cazul în care unitatea nu vireazã, în termen de 60 de zile, direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sumele ce reprezintã cuantumul tarifelor pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar, direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor acţioneazã unitatea în instanţã pentru obligarea acesteia la plata sumelor datorate, precum şi a penalitãţilor aferente acestora.
ART. 19
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta normã sanitarã veterinarã.

ANEXA 1
la norma sanitarã veterinarã

I. Categoriile de unitãţi care produc alimente de origine animalã pentru care se percep tarife pentru acţiunile de control oficial sanitar-veterinar
A. Carne de ungulate domestice (cabaline, bovine, suine, ovine şi caprine):
1. abator;
2. unitate de tranşare.
B. Carne de pasãre şi de lagomorfe:
1. abator;
2. unitate de tranşare.
C. Carne de vânat de crescãtorie:
1. abator;
2. unitate de tranşare.
D. Carne de vânat sãlbatic:
1. unitate care manipuleazã carne de vânat sãlbatic;
2. unitate de tranşare.
E. Carne tocatã, preparatã şi carne separatã mecanic:
1. unitate carne tocatã;
2. unitate carne preparatã;
3. unitate carne separatã mecanic.
F. Produse din carne:
1. unitate de procesare;
2. carmangerie;
3. mãcelãrie.
G. Peşte şi produse din pescuit comercial şi de acvaculturã:
1. unitate produse proaspete din pescuit (cherhana);
2. unitate procesare produse din pescuit;
3. piaţa de desfacere a produselor de pescuit comercial şi de acvaculturã;
4. centru de colectare peşte;
5. punctele de debarcare.
H. Lapte crud şi produse din lapte:
1. unitate de procesare a laptelui materie primã;
2. unitate de procesare a produselor din lapte.
I. Unitãţi cu activitãţi generale:
1. depozit frigorific independent/depozite produse de origine animalã;
2. piaţa angro;
3. unitate de reambalare.
II. Tarife percepute pentru activitatea de control oficial sanitar-veterinar al activitãţilor din unitãţile care produc alimente de origine animalã


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Activitate Specificaţie Tariful
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Abatorizare a) carne de vitã de la:
- bovine adulte - 5 euro/animal
- tineret bovin - 2 euro/animal
b) solipede şi ecvidee - 3 euro/animal
c) carne de porc: animale cu
greutatea carcasei:
- mai micã de 25 kg - 0,5 euro/animal
- egalã sau mai mare de 25 kg - 1 euro/animal
d) carne de oaie şi carne de caprã,
animale cu greutatea carcasei:
- mai micã de 12 kg - 0,15 euro/animal
- egalã sau mai mare de 12 kg - 0,25 euro/animal
e) carne de pasãre:
- pui broiler - 0,01 euro/animal
- gãini şi bibilici - 0,005 euro/animal
- raţe şi gâşte - 0,01 euro/animal
- curci - 0,025 euro/animal
- carne de iepure de fermã - 0,005 euro/animal
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Tranşare a) carne de vitã, carne de viţel, - 2 euro/tonã
carne de porc, carne de
solipede/ecvidee, carne de oaie şi
carne de caprã (carcasã,
semicarcasã şi sferturi)
b) carne de pasãre şi carne de - 1,5 euro/tonã
iepure de fermã
c) carne de vânat de fermã şi
carne de vânat sãlbatic:
- pãsãri vânat mic şi vânat - 1,5 euro/tonã
terestru
- carne de ratite (struţ, emu, - 3 euro/tonã
nandu)
- carne de mistreţ şi de - 2 euro/tonã
rumegãtoare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Procesarea - produse din carne, carne tocatã - 1 euro/tonã
cãrnii şi carne preparatã materie primã
recepţionatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Procesarea a) pãsãri vânat mic - 0,005 euro/animal
cãrnii de b) vânat mic terestru - 0,01 euro/animal
vânat c) ratite (struţ) - 0,5 euro/animal
d) mamifere terestre: - mistreţ - 1,5 euro/animal
- rumegãtoare - 0,5 euro/animal
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Procesarea - lapte materie primã intrat la - 1 euro/tonã pânã
laptelui procesare la 30 de tone
- 0,5 euro/tonã
peste limita
de 30 de tone
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Producerea a) prima punere pe piaţã a - 1 euro/tonã
şi punerea produselor de pescuit comercial pentru primele 50
pe piaţã a şi de acvaculturã de tone
produselor valorificate lunar
de pescuit - 0,5 euro/tonã
comercial şi peste limita de 50
acvaculturã de tone
b) prima vânzare pe piaţa de - 0,5 euro/tonã
peşte a produselor de pescuit pentru primele 50
comercial şi acvaculturã de tone
recepţionate lunar
- 0,25 euro/tonã
peste limita de 50
de tone
c) prima vânzare în cazul lipsei - 1 euro/tonã
gradãrii sau al gradãrii insuficiente primele 50 de
pentru prospeţime şi/sau dimensiune, tone valorificate
în conformitate cu prevederile pentru lunar
Regulamentului Comisiei nr. 103/76 şi
ale Regulamentului Comisiei
nr. 104/76
- 0,5 euro/tonã
peste limita de 50
de tone
d) procesarea produselor de pescuit - 0,5 euro/tonã
comercial şi de acvaculturã peşte intrat la
procesare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Activitãţi - produse de origine animalã - 0,5 euro/tonã
generale recepţionate produse de origine
animalã
recepţionate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


NOTĂ:
a) În cazul unitãţilor de procesare a cãrnii cu salã de tranşare, pentru carnea intratã la tranşare (carcase, semicarcase şi sferturi de bovine, porcine, ovine şi caprine) se aplicã numai tariful prevãzut la pct. 2.
b) Pentru unitãţile de procesare a cãrnii independente fãrã abatorizare şi tranşare, carmangerii şi mãcelãrii, se aplicã numai tariful de la pct. 3.
c) În cazul în care în aceeaşi unitate se desfãşoarã activitãţi de abatorizare, tranşare şi procesare a cãrnii, se aplicã numai tarifele prevãzute la pct. 1 şi 2.
d) Pentru unitãţile de tranşare, restul materiei prime se tarifeazã ca la pct. 3.
e) Tariful pentru unitãţile prevãzute la pct. I nu poate fi mai mic de 50 euro/lunã şi mai mare de 5.000 euro/lunã, cu excepţia unitãţilor de procesare a cãrnii, unde tariful nu poate fi mai mare de 2.000 euro/lunã.
f) Produsele de origine animalã depozitate în depozite integrate în unitãţile producãtoare, precum şi în alte depozite autorizate sanitar-veterinar aparţinând aceleiaşi unitãţi, aflate în aceeaşi localitate şi în alte localitãţi, precum şi produsele de origine animalã livrate de unitatea producãtoare altei unitãţi în baza unui contract de francizã nu se tarifeazã.
g) În cazul în care fermele piscicole aparţin aceleiaşi unitãţi de procesare, se percepe numai tariful prevãzut la pct. 6 lit. d).

ANEXA 2
la norma sanitarã veterinarã


CONTRACT
nr. ......., încheiat la data de .......,
pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar

I. Baza legalã
Prezentul contract se încheie, în conformitate cu prevederile Ordonanţei
Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi
pentru siguranţa alimentelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea
nr. 215/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Hotãrârii Guvernului
nr. 130/2006 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din
subordinea acesteia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale
Ordinului preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru
Siguranţa Alimentelor nr. ........... din data de .................... .
II. Pãrţile contractante
Între Direcţia Sanitar-Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor ........
............, cu sediul în ........................, cod fiscal nr. .........,
având contul nr. ..........., deschis la ......................., reprezentatã
prin director executiv ....................., denumit în continuare prestator,
şi Societatea Comercialã ............... - S.R.L., cu sediul în .............,
înregistratã la oficiul registrului comerţului sub nr. ......................,
C.U.I. .................., cont IBAN nr. ..........., deschis la ............,
reprezentatã de ..................., în calitate de ............, cu obiect de
activitate ........., cod CAEN ........, denumitã în continuare beneficiar, se
încheie prezentul contract pentru asigurarea controlului oficial
sanitar-veterinar, pentru activitatea de producţie desfãşuratã de beneficiar,
cu respectarea urmãtoarelor clauze:
III. Obiectul contractului
ART. 1
Obiectul contractului constã în asigurarea controlului oficial
sanitar-veterinar de cãtre prestator, pentru activitatea de producţie pe care
o desfãşoarã beneficiarul, în unitatea de procesare, conform prevederilor
legale menţionate.
IV. Durata contractului
ART. 2
Prezentul contract se încheie pentru o perioadã determinatã, respectiv pânã
la data de 31 decembrie 2007.
V. Preţul contractului
ART. 3
(1) Tariful este cel prevãzut la pct. II din anexa nr. 1 la Norma sanitarã
veterinarã privind organizarea şi desfãşurarea activitãţii de control oficial
sanitar-veterinar efectuat de cãtre personalul de specialitate în unitãţile
care produc alimente de origine animalã, aprobatã prin Ordinul preşedintelui
Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor
nr. 64/2007. Plata acestui tarif se va face în lei, la cursul oficial al
Bãncii Naţionale a României din ziua plãţii.
(2) Tariful se va plãti prin ordin de platã, în termen de maximum 10 zile
de la data primirii documentelor de platã, pentru asigurarea controlului
sanitar-veterinar pentru marfa controlatã în luna precedentã de personalul de
specialitate, angajat de cãtre prestator pentru activitatea de control oficial
sanitar-veterinar, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
(3) Nu este permisã rambursarea directã sau indirectã de cãtre beneficiar a
tarifelor pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar în alt mod
decât cel stabilit prin prezentul contract.
(4) Sumele aferente activitãţii productive din luna precedentã se stabilesc
pe baza documentului justificativ (decont) întocmit şi semnat de personalul de
specialitate şi de reprezentantul legal al unitãţii (beneficiarul) şi vizat de
cãtre medicul veterinar al circumscripţiei sanitar-veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor în a cãrui subordine directã îşi desfãşoarã activitatea.
(5) Nerespectarea termenelor de platã stabilite dã dreptul prestatorului de
a calcula şi solicita penalitãţi de întârziere, în conformitate cu prevederile
legislaţiei în vigoare.
(6) Nu se vor percepe tarife pentru perioada în care beneficiarul, din
motive obiective, nu desfãşoarã activitate.
VI. Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
ART. 4
Prestatorul are urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) sã asigure personalul de specialitate necesar beneficiarului în funcţie
de specificul activitãţii acestuia, de capacitatea de producţie, de fluxul
tehnologic şi de sistemul de organizare.
În unitãţile de procesare a cãrnii sau a laptelui controlul oficial
sanitar-veterinar este asigurat de cãtre un medic veterinar sau, în funcţie de
specificul activitãţii, de mai mulţi, cu acordul beneficiarului;
b) sã urmãreascã achitarea sumelor reprezentând contravaloarea activitãţii
productive desfãşurate, calculatã conform tarifelor prevãzute în anexa nr. 1
pct. II la Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi
pentru Siguranţa Alimentelor nr. 64/2007, virate de cãtre beneficiar, ce
trebuie gestionate separat în contabilitate şi se constituie ca fonduri
extrabugetare, care se utilizeazã conform legii;
c) în cazul în care unitatea nu vireazã direcţiei sanitar-veterinare şi
pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
sumele ca urmare a efectuãrii controlului oficial sanitar-veterinar, direcţia
sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a
municipiului Bucureşti, acţioneazã unitatea în instanţã pentru obligarea la
plata sumelor datorate;
d) în situaţia în care beneficiarul nu este de acord cu suma pretinsã de
prestator, acesta înştiinţeazã prestatorul în termen de 5 zile de la data
primirii facturii;
e) sã pãstreze confidenţialitatea activitãţii desfãşurate în unitate,
conform prevederilor legislaţiei în vigoare, în caz contrar rãspunderea
revenind angajatorului, potrivit legii.
ART. 5
Beneficiarul are urmãtoarele obligaţii:
a) notificã imediat în scris prestatorul cu privire la perioada în care
unitatea nu desfãşoarã activitatea;
b) pentru buna desfãşurare a controlului oficial sanitar-veterinar, în
conformitate cu prevederile legale, unitãţile asigurã condiţii
corespunzãtoare. Unitãţile pun la dispoziţia personalului de specialitate
documentele şi înregistrãrile privind siguranţa alimentelor prevãzute de
legislaţia sanitarã veterinarã;
c) vireazã în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa
alimentelor sumele calculate de aceasta pentru activitatea de control oficial
sanitar-veterinar desfãşuratã de personalul de specialitate în luna
precedentã, în termen de 10 zile de la data primirii documentelor de platã,
dacã situaţia justificativã pe baza cãreia au fost întocmite este semnatã şi
de beneficiar.
VII. Încetarea contractului
ART. 6
(1) Prezentul contract îşi înceteazã efectele de plin drept, fãrã a mai fi
necesarã intervenţia instanţei judecãtoreşti competente, în una sau mai multe
dintre urmãtoarele situaţii:
a) beneficiarul este declarat în stare de incapacitate de platã sau a fost
declanşatã procedura de lichidare (faliment), iar procesul de producţie
înceteazã;
b) acordul de voinţã al pãrţilor semnatare;
c) retragerea autorizaţiei de funcţionare.
(2) Partea care invocã o cauzã de încetare a prevederilor prezentului
contract o va notifica celeilalte pãrţi, cu cel puţin 30 de zile înainte de
data la care încetarea urmeazã sã-şi producã efectele.
(3) Încetarea prezentului contract nu va avea niciun efect asupra
obligaţiilor deja scadente între pãrţile contractante.
VIII. Forţa majorã
ART. 7
(1) Niciuna dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la
termen sau/şi de executarea în mod necorespunzãtor total sau parţial a
oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacã
neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost
cauzatã de forţa majorã astfel cum este definitã de lege.
(2) Partea care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice celeilalte
pãrţi, în termen de 72 de ore, producerea evenimentului şi sã ia toate
mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.
(3) Dacã în termen de 30 de zile de la producere evenimentul respectiv nu
înceteazã, pãrţile au dreptul sã-şi notifice, în scris, încetarea de plin
drept a prezentului contract fãrã ca vreuna dintre ele sã pretindã
daune-interese.
IX. Notificãri
ART. 8
În accepţiunea pãrţilor contractante, orice notificare adresatã de una
dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinitã dacã va fi transmisã la
adresa/sediul prevãzutã/prevãzut în partea introductivã a prezentului
contract.
X. Litigii
ART. 9
(1) Pãrţile au convenit ca toate neînţelegerile privind valabilitatea
prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori încetarea
acestuia sã fie rezolvate pe cale amiabilã, de reprezentanţii lor, în termen
de 10 zile de la apariţia lor.
(2) În cazul în care nu este posibilã rezolvarea litigiilor pe cale
amiabilã, pãrţile se vor adresa instanţelor judecãtoreşti competente.
XI. Clauze finale
ART. 10
Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat
între pãrţile contractante.
Prezentul contract a fost încheiat în douã exemplare originale, câte unul
pentru fiecare parte.

Prestator, Beneficiar,
Direcţia Sanitar-Veterinarã Societatea Comercialã
şi pentru Siguranţa Alimentelor
............................... ........................

Director executiv, Reprezentant,
................ ...........

Consilier juridic,
.............



ANEXA 3
la norma sanitarã veterinarã



Unitatea ............... Vizat
Nr. ....... data .......
I ...................... Medic veterinar
Cont bancar ............ circumscripţie
Nr. de înregistrare la sanitar-veterinarã şi
registrul comerţului pentru siguranţa alimentelor
........................ ........................

DOCUMENT JUSTIFICATIV
cuprinzând sumele stabilite conform tarifelor
legale pentru asigurarea controlului oficial
sanitar-veterinar pentru luna ........ anul ....

1. Unitatea este autorizatã/înregistratã sanitar-veterinar pentru
activitatea de:
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
2. Personal sanitar-veterinar existent în unitate:
- medici veterinari .............................................
3. Unitatea a desfãşurat în luna .......... anul ......... activitatea de:
I. Abatorizare
┌──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│ Specia │ Nr. capete │ Tarif/animal │ Tarif total │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘

II. Tranşare
┌──────────┬───────────────────────┬──────────────────────────┬──────────────┐
│ Specia │ Cantitate/tone │ Tarif/tonã materie primã │ Tarif total │
│ │ materie primã │ intratã la tranşare │ │
│ │ intratã la tranşare │ │ │
├──────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────┴───────────────────────┴──────────────────────────┴──────────────┘

III. Procesarea cãrnii (produse din carne, carne tocatã, carne preparatã,
carne separatã mecanic)
┌─────────────────────────┬───────────────────────────┬──────────────────────┐
│ Cantitate/tone materie │ Tarif/tonã materie primã │ Tarif total │
│ primã recepţionatã │ recepţionatã │ │
├─────────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │ │ │
└─────────────────────────┴───────────────────────────┴──────────────────────┘

IV. Procesare carne vânat
┌──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│ Specia │ Nr. capete │ Tarif/animal │ Tarif total │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘

V. Prelucrare lapte
┌──────────────────────────────┬────────────────────────────┬────────────────┐
│ Cantitate/tone lapte materie │ Tarif/tonã lapte materie │ Tarif total │
│ primã intratã la procesare │ primã intratã la procesare │ │
├──────────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │
├──────────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │
├──────────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │
├──────────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │
└──────────────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────┘

VI. Producţie de peşte (categorii: unitate procesare, cherhana, piaţã
desfacere, centru de colectare peşte, punct de debarcare)
┌─────────────┬────────────────────────┬──────────────────┬──────────────────┐
│ Categorie │ Cantitate/tone peşte │ Tarif/tonã │ Tarif total │
│ │ intrat la procesare │ │ │
├─────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
└─────────────┴────────────────────────┴──────────────────┴──────────────────┘

VII. Activitãţi generale (categorii: depozit frigorific
independent/depozite pentru produse de origine animalã, piaţã angro, unitate
de reambalare)
┌───────────┬────────────────────────┬───────────────────────┬───────────────┐
│ Categorie │ Cantitate/tone produse │ Tarif/tone produse de │ Tarif total │
│ │ de origine animalã │ origine animalã │ │
│ │ recepţionate │ recepţionate │ │
├───────────┼────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────┼────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────┼────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────┼────────────────────────┼───────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
└───────────┴────────────────────────┴───────────────────────┴───────────────┘

Numãr de ore de activitate desfãşuratã de cãtre personalul
sanitar-veterinar de stat existent:
- medici veterinari

Întocmit
Medic veterinar
oficial Reprezentant legal al unitãţii,
................ .............................

Prezentul document constituie actul oficial în baza cãruia Direcţia
Sanitar-Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor .............. întocmeşte
formalitãţile de platã cãtre unitate.



-----









Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016