Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 64 din 28 ianuarie 2025  privind modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul transporturilor şi infrastructurii, nr. 846/2023 pentru publicarea unor linii directoare necesare punerii în aplicare a anexei VI la MARPOL, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin rezoluţii ale Comitetului pentru protecţia mediului marin, precum şi pentru abrogarea şi modificarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 64 din 28 ianuarie 2025 privind modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul transporturilor şi infrastructurii, nr. 846/2023 pentru publicarea unor linii directoare necesare punerii în aplicare a anexei VI la MARPOL, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin rezoluţii ale Comitetului pentru protecţia mediului marin, precum şi pentru abrogarea şi modificarea unor acte normative

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 110 din 6 februarie 2025
    Având în vedere Referatul direcţiei transport naval nr. 40.694/1699 din 4.11.2024 privind modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul transporturilor şi infrastructurii, nr. 846/2023 pentru publicarea unor linii directoare necesare punerii în aplicare a anexei VI la MARPOL, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin rezoluţii ale Comitetului pentru protecţia mediului marin, precum şi pentru abrogarea şi modificarea unor acte normative,
    ţinând cont de prevederile art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite prezentul ordin.
    ART. I
    Ordinul viceprim-ministrului, ministrul transporturilor şi infrastructurii, nr. 846/2023 pentru publicarea unor linii directoare necesare punerii în aplicare a anexei VI la MARPOL, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin rezoluţii ale Comitetului pentru protecţia mediului marin, precum şi pentru abrogarea şi modificarea unor acte normative, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 350 şi 350 bis din 26 aprilie 2023, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul I, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) Rezoluţia MEPC.335(76) adoptată la 17 iunie 2021 - Liniile directoare din 2021 privind sistemul de limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere, aşa cum au fost modificate prin Rezoluţia MEPC.375(80) adoptată la 7 iulie 2023 - Amendamente la Liniile directoare din 2021 privind sistemul de limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere [Rezoluţia MEPC.335(76)] şi prin Rezoluţia MEPC.390(81) adoptată la 22 martie 2024 - Amendamente la Liniile directoare din 2021 privind sistemul de limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere [Rezoluţia MEPC.335(76)], aşa cum a fost amendată prin Rezoluţia MEPC.375(80), prevăzute în anexa nr. 8;"

    2. La anexa nr. 8, după anexa la rezoluţia MEPC.335(76) se introduc două noi rezoluţii, Rezoluţia MEPC.375(80) şi Rezoluţia MEPC.390(81), al căror cuprins este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu

    Bucureşti, 28 ianuarie 2025.
    Nr. 64.
    ANEXA 1

    REZOLUŢIA MEPC.375(80)
    (adoptată la 7 iulie 2023)
    Amendamente la liniile directoare din 2021 privind sistemul de
    limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta
    cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere
    [Rezoluţia MEPC.335(76)]
    Comitetul pentru protecţia mediului marin,
    amintind articolul 38(a) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului pentru protecţia mediului marin conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine de la nave,
    luând notă de faptul că anexa VI la MARPOL, revizuită în 2021 şi care a intrat în vigoare la 1 noiembrie 2022, conţine amendamente privind măsurile tehnice şi operaţionale obligatorii bazate pe obiective pentru reducerea intensităţii carbonului în transportul maritim internaţional,
    luând notă, de asemenea, de faptul că navele pot fi echipate cu un sistem de limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta regula 25 din anexa VI la MARPOL (EEXI cerut),
    luând notă, în continuare, de faptul că la cea de-a şaptezeci şi şasea sesiune a sa Comitetul a adoptat, prin Rezoluţia MEPC.335(76), Liniile directoare din 2021 privind sistemul de limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere,
    luând în considerare, la a optzecea sesiune a sa, amendamentele propuse la Liniile directoare din 2021 privind sistemul de limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere,
    1 adoptă amendamentele la Liniile directoare din 2021 privind sistemul de limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere, al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
    2 solicită Părţilor la anexa VI la MARPOL şi altor guverne membre să aducă amendamentele la liniile directoare anexate în atenţia comandanţilor, navigatorilor, armatorilor, operatorilor de nave şi oricăror alte părţi interesate.
    ANEXA 1

    la Rezoluţia MEPC.375(80)
    Amendamente la liniile directoare din 2021 privind sistemul de
    limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta
    cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere
    [Rezoluţia MEPC.335(76)]
    1 Paragraful 3.2 se înlocuieşte cu următorul:
    "Orice utilizare a rezervei de putere trebuie înregistrată pe pagina registru a OMM pentru SHaPoLi/EPL; acest registru trebuie să fie semnat de comandant şi păstrat la bordul navei. Acesta trebuie să includă următoarele:
    .1 tipul navei;
    .2 numărul OMI;
    .3 dimensiunile navei în tone deadweight sau tonajul brut, după caz;
    .4 puterea la arbore/puterea motorului limitată a navei şi puterea la arbore/puterea motorului maximă a navei, atunci când aceasta nu este limitată;
    .5 poziţia navei şi ora la care puterea de rezervă a fost folosită;
    .6 motivul pentru care a fost folosită rezerva de putere;
    .7 indicele pe scara Beaufort şi înălţimea valului sau starea gheţii când rezerva de putere este utilizată în condiţii meteorologice defavorabile;
    .8 dovezi justificative (de exemplu, condiţiile meteorologice aşteptate), în cazul utilizării rezervei de putere ca măsură de evitare;
    .9 înregistrările de la sistemul SHaPoLi/EPL pentru motoarele comandate electronic, din timpul utilizării rezervei de putere; şi
    .10 poziţia navei şi ora la care sistemul de limitare a puterii a fost reactivat sau înlocuit.
    Dovezile justificative şi înregistrările, aşa cum sunt indicate la subparagrafele 3.2.8 şi 3.2.9 de mai sus, ar trebui să fie prezentate Administraţiei sau organizaţiei recunoscute în vederea verificării şi nu este necesar să fie trimise Organizaţiei ca parte a raportului anual privind utilizarea rezervei de putere, transmis în conformitate cu paragraful 3.4."

    2 Paragraful 3.4 se înlocuieşte cu următorul:
    "În cazul utilizării unei rezerve de putere, nava trebuie să notifice fără întârziere Administraţiei sale sau organizaţiei recunoscute responsabile cu eliberarea certificatului relevant şi autorităţii competente a portului de destinaţie relevant informaţiile înregistrate în conformitate cu paragraful 3.2. Anual, până la 30 iunie, Administraţia ar trebui să raporteze Secretariatului OMI cu privire la utilizările de rezervă de putere dintr-o perioadă de 12 luni, de la 1 ianuarie până la 31 decembrie pentru anul calendaristic precedent, împreună cu informaţiile înregistrate în conformitate cu paragraful 3.2, utilizând modelul prevăzut în apendicele la prezentele linii directoare."

    3 Se adaugă un nou apendice, după cum urmează: Apendice

    MODEL
    pentru raportarea activării anulării EPL/SHaPoLi,
    utilizării unei rezerve de putere şi reactivării EPL/SHaPoLi
    Tipul navei:
    Numărul OMI:
    Deadweight:
    Tonajul brut:
    Puterea la arbore/Puterea motorului maximă în mod nelimitat (kW):
    Puterea la arbore/Puterea motorului limitată (kW):
    Tabelul 1

┌─────┬─────┬──────────────────────┬───────────┬──────────┬───────────┬──────────┬─────────┐
│Data │ │Poziţie │ │Motivul │ │ │ │
│(zz/ │Timp │ │Activarea │utilizării│Indicele pe│Înălţimea │Starea │
│ll/ │(UTC)├───────────┬──────────┤anulării/ │rezervei │scara │valului*2)│gheţii*2)│
│aaaa)│ │Longitudine│Latitudine│Reactivarea│de │Beaufort*2)│ │ │
│ │ │ │ │ │putere*1) │ │ │ │
├─────┼─────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┤
├─────┼─────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┤
├─────┼─────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┤
├─────┼─────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┤
├─────┼─────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┤
└─────┴─────┴───────────┴──────────┴───────────┴──────────┴───────────┴──────────┴─────────┘

    *1) Motivul anulării (Selectaţi cel puţin o opţiune):
    .1 operarea în condiţii meteorologice defavorabile;
    .2 operarea în ape acoperite cu gheaţă;
    .3 participare la operaţiuni de căutare şi salvare;
    .4 evitarea piraţilor;
    .5 întreţinerea motoarelor;
    .6 descrierea altor motive în concordanţă cu regula 3.1 din Anexa VI la MARPOL.

    *2) Indicele pe scara Beaufort şi înălţimea valului sau starea gheţii, după caz, se vor introduce atunci când rezerva de putere este utilizată în condiţii meteorologice defavorabile.



    REZOLUŢIA MEPC.390(81)
    (adoptată la 22 martie 2024)
    Amendamente la liniile directoare din 2021 privind sistemul de
    limitare a puterii la arbore/ puterii motorului pentru a respecta
    cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere
    [Rezoluţia MEPC.335(76), aşa cum a fost
    amendată prin Rezoluţia MEPC.375(80)]
    Comitetul pentru protecţia mediului marin,
    amintind articolul 38(a) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului pentru protecţia mediului marin conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine de la nave,
    luând notă de faptul că anexa VI la MARPOL, revizuită în 2021 şi care a intrat în vigoare la 1 noiembrie 2022, conţine cerinţe privind măsurile tehnice şi operaţionale obligatorii bazate pe obiective pentru reducerea intensităţii carbonului în transportul maritim internaţional,
    luând notă, de asemenea, de faptul că navele pot fi echipate cu un sistem de limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta regula 25 din anexa VI la MARPOL privind „EEXI cerut“,
    luând notă, în continuare, de faptul că, la cea de-a şaptezeci şi şasea sesiune a sa a adoptat, prin Rezoluţia MEPC.335(76), Liniile directoare din 2021 privind sistemul de limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere,
    luând notă de faptul că, la cea de-a optzecea sesiune a sa Comitetul a adoptat, prin Rezoluţia MEPC.375(80), amendamente la Liniile directoare din 2021 privind sistemul de limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere.
    luând în considerare, la cea de-a optzeci şi una sesiune a sa, amendamentele propuse la Liniile directoare din 2021 privind sistemul de limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere,
    1 adoptă amendamentele la Liniile directoare din 2021 privind sistemul de limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere, al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
    2 solicită părţilor la anexa VI la MARPOL şi altor guverne membre să aducă amendamentele anexate în atenţia comandanţilor, navigatorilor, armatorilor, operatorilor de nave şi oricăror alte părţi interesate.

    ANEXA 1

    la Rezoluţia MEPC.390(81)
    Amendamente la liniile directoare din 2021 privind sistemul de
    limitare a puterii la arbore/puterii motorului pentru a respecta
    cerinţele EEXI şi utilizarea unei rezerve de putere
    [Rezoluţia MEPC.335(76), aşa cum a fost
    amendată prin Rezoluţia MEPC.375(80)]
    1 Paragraful 2.1.1.3 se înlocuieşte cu următorul:
    ".3 o unitate de comandă pentru calcularea şi limitarea puterii transmise de la arbore la elicea sau elicele navei; dacă o astfel de unitate de comandă este independentă faţă de sistemul de automatizare a motorului, ar trebui să fie satisfăcute următoarele cerinţe:
    .1 anularea limitării este indicată printr-o alarmă pe punte, care să îl înştiinţeze cu claritate pe comandantul navei sau pe ofiţerul responsabil cu cartul navigaţiei (OICNW). Acceptarea acestei alarme de către comandant sau OICNW constituie acţiunea deliberată la care se face referire în paragraful 2.2.1;
    .2 în caz de depăşire, comandantul navei sau OICNW va reduce manual puterea în limitele stabilite;
    .3 în cazul utilizării deliberate a rezervei de putere, înregistrarea datelor va începe automat;
    .4 dispozitivul de înregistrare a datelor este conform descrierii de la secţiunea 2.1.1.2; şi
    .5 în caz de depăşire neintenţionată şi de scurtă durată a limitei de putere, sistemul poate împiedica declanşarea alarmei de depăşire timp de până la maximum cinci (5) minute."

    2 Paragraful 2.2.1 se înlocuieşte cu următorul:
    "2.2.1 Sistemul SHaPoLi/EPL ar trebui să fie nonpermanent, însă utilizarea puterii la arbore/puterii motorului în mod nelimitat (rezerva de putere) a navei trebuie să fie permisă doar printr-o acţiune deliberată din partea comandantului navei sau a OICNW. În cazul sistemelor care folosesc o parolă sau un PIN pentru a controla accesul la rezerva de putere, trebuie acordată atenţie pentru a se asigura că parola (PIN-ul) necesar(ă) este întotdeauna disponibil(ă) atunci când este necesară utilizarea rezervei de putere. În situaţiile specificate în regula 3.1 din anexa VI la MARPOL, care pot pune în pericol navigaţia în siguranţă a navei, utilizarea imediată a puterii poate fi obţinută prin modalităţi procedurale pentru dezactivarea preventivă a limitărilor sistemului SHaPoLi/EPL."

    3 Paragraful 3.3 se înlocuieşte cu următorul:
    "3.3 Ar trebui să se facă o diferenţiere între utilizarea rezervei de putere şi dezactivarea preventivă a limitărilor sistemului de limitare a puterii la arbore/puterii motorului. Atunci când este activată o anulare a limitării puterii motorului/puterii la arbore ca măsură preventivă când se anticipează riscuri, însă ulterior rezerva de putere nu este utilizată, acest eveniment ar trebui să fie înregistrat în jurnalele de bord de la puntea de comandă şi din încăperea de maşini. În jurnalul încăperii de maşini ar trebui înregistrată puterea utilizată în cursul perioadei în care a fost activată anularea limitărilor. Sistemul SHaPoLi/EPL ar trebui resetat cât mai curând posibil, iar detaliile resetării ar trebui, de asemenea, să fie înregistrate în jurnalele de bord de la puntea de comandă şi din încăperea de maşini."

    4 Se adaugă o nouă secţiune 6, după secţiunea 5 existentă, după cum urmează:
    "6 Informaţii suplimentare care trebuie furnizate, după caz
    Următoarele documente descrise în apendicele la Recomandarea privind furnizarea şi afişarea la bordul navelor a informaţiilor privind manevra [Rezoluţia A.601(15), anexa] ar trebui actualizate pentru a include caracteristicile manevriere ale navei atunci când nava dispune de toată puterea la arbore şi de toată puterea motorului, precum şi când puterea la arbore sau puterea motorului a fost limitată:
    .1 fişa de pilotaj (pilot card);
    .2 posterul din timonerie; şi
    .3 manualul de manevră."


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016