Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 636 din 12 august 2009  privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate pentru implementarea Proiectului de asistenta tehnica finantat in cadrul Programului de cooperare transfrontaliera Ungaria - Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 636 din 12 august 2009 privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate pentru implementarea Proiectului de asistenta tehnica finantat in cadrul Programului de cooperare transfrontaliera Ungaria - Romania

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 586 din 24 august 2009
ORDIN nr. 636 din 12 august 2009
privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate pentru implementarea Proiectului de asistenţã tehnicã finanţat în cadrul Programului de cooperare transfrontalierã Ungaria - România
EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTÃRII REGIONALE ŞI LOCUINŢEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 586 din 24 august 2009


Având în vedere:
- prevederile art. 7 şi 13 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999 , prevederile art. 48-53 din Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.038/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi ale Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã şi prevederile art. 45-46 şi 56 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 ;
- <>art. 11 alin. (1) lit. f) din Hotãrârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, cu modificãrile ulterioare;
- <>art. 8 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.485/2007 privind constituirea secretariatelor tehnice comune şi a punctelor de informare în vederea implementãrii programelor operaţionale de cooperare teritorialã europeanã - componenta transfrontalierã,
în temeiul <>art. 12 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 33/2009 , cu modificãrile ulterioare,

ministrul dezvoltãrii regionale şi locuinţei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Prezentul ordin reglementeazã categoriile de cheltuieli eligibile finanţate din bugetul de asistenţã tehnicã, efectuate în cadrul proiectelor de asistenţã tehnicã ale beneficiarilor români din cadrul Programului de cooperare transfrontalierã Ungaria - România, denumit în continuare Programul.
(2) Beneficiarii români ai axei de asistenţã tehnicã în cadrul Programului sunt urmãtorii:
a) Autoritatea Naţionalã pentru Programul de cooperare transfrontalierã Ungaria-România, denumitã în continuare Autoritatea Naţionalã din România, constituitã în cadrul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, precum şi persoanele din cadrul Autoritãţii Naţionale din România care sunt membri sau observatori şi invitaţii lor în cadrul comitetelor de monitorizare şi selecţie ale Programului;
b) Punctul de informare din cadrul Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalierã Oradea, denumit în continuare BRECO Oradea;
c) Controlul naţional de prim nivel din cadrul BRECO Oradea.
ART. 2
(1) Pentru toate tipurile de cheltuieli considerate eligibile în cadrul Proiectului de asistenţã tehnicã se respectã prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, precum şi prevederile Manualului de asistenţã tehnicã aprobat la nivelul Programului.
(2) Cheltuielile deja finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale nu reprezintã cheltuieli eligibile.
(3) Pentru cheltuielile privind achiziţiile publice se va respecta legislaţia naţionalã în vigoare.
ART. 3
(1) Sunt considerate eligibile numai acele cheltuieli care sunt însoţite de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, sau de alte documente contabile cu valoare probantã, echivalente facturilor, pe baza cãrora cheltuielile sã fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, certificate şi identificate.
(2) În vederea certificãrii conformitãţii cu originalul, beneficiarul Proiectului de asistenţã tehnicã va prezenta controlorului de prim nivel copiile documentelor justificative ştampilate şi purtând menţiunea "conform cu originalul", precum şi toate documentele originale, pãstrate, dupã caz, în cadrul direcţiilor care au atribuţii în îndeplinirea formalitãţilor privind implementarea activitãţilor.
ART. 4
Pentru a fi eligibile, cheltuielile trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã fie efectuate în perioada 1 ianuarie 2007 31 decembrie 2015;
b) sã fie suportate şi plãtite de beneficiarii de asistenţã tehnicã şi verificabile în baza facturilor originale sau a altor documente justificative cu valoare echivalentã;
c) sã fie în legãturã directã cu Proiectul de asistenţã tehnicã aprobat;
d) sã fie necesare dezvoltãrii şi implementãrii activitãţilor cuprinse în Proiectul de asistenţã tehnicã;
e) sã fie prevãzute în Manualul de asistenţã tehnicã şi în Proiectul de asistenţã tehnicã aprobat;
f) sã fie plãtite, certificate şi declarate de cãtre beneficiarii de asistenţã tehnicã pe perioada de implementare a proiectului, începând cu data aprobãrii bugetului de asistenţã tehnicã de cãtre Comitetul comun de monitorizare al Programului.
ART. 5
Tipurile de activitãţi eligibile pentru fondurile de asistenţã tehnicã sunt descrise în Manualul de asistenţã tehnicã al Programului. Activitãţile specifice pentru care Autoritatea Naţionalã din România, Punctul de informare pentru Program din cadrul BRECO Oradea, Controlul naţional de prim nivel din cadrul BRECO Oradea beneficiazã de asistenţã tehnicã sunt cuprinse în Proiectul de asistenţã tehnicã şi Planul anual de activitãţi aferente fiecãrui beneficiar.
ART. 6
(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de cãtre angajator, ale personalului de conducere şi de execuţie încadrat cu contract individual de muncã sau numit prin act administrativ de numire în funcţia publicã, pe duratã determinatã sau nedeterminatã, cu normã parţialã sau întreagã de lucru, având atribuţii specifice în procesul de gestionare şi implementare a Programului, aşa cum sunt descrise în Proiectul de asistenţã tehnicã, în Manualul de asistenţã tehnicã şi în Planul anual de activitãţi ale beneficiarilor români de asistenţã tehnicã.
(2) În cazul în care Autoritatea Naţionalã din România este beneficiar de asistenţã tehnicã, cheltuielile salariale sunt eligibile pentru persoana încadratã cu contract individual de muncã, direct implicatã în gestionarea Programului în calitate de ofiţer de implementare, şi includ salariul tarifar/salariul de bazã şi sporurile permanente, inclusiv contribuţiile salariale suportate de cãtre angajator, prevãzute în contractul individual de muncã/actul adiţional la contractul de muncã pentru atribuţiile specifice în gestionarea şi implementarea Programului. Cheltuielile de personal se deconteazã pe baza fişelor de pontaj, pentru timpul efectiv lucrat, alocat atribuţiilor specifice, prevãzute în Proiectul de asistenţã tehnicã aprobat, în Planul anual de activitãţi şi înglobate în fişa postului.
(3) În cazurile în care Controlul naţional de prim nivel şi Punctul de informare din România sunt beneficiari, cheltuielile de personal sunt considerate eligibile pentru personalul angajat cu atribuţii specifice în procesul de gestionare şi implementare a Programului, conform activitãţilor prevãzute în Proiectul de asistenţã tehnicã aprobat şi în Planul anual de activitãţi.
(4) Linia bugetarã privind cheltuielile de personal pentru persoanele prevãzute la alin. (3) include:
a) salariul tarifar/salariul de bazã şi sporurile permanente prevãzute în contractele individuale de muncã/contractul colectiv de muncã, în actele adiţionale aferente;
b) contribuţiile aferente salariilor suportate de cãtre angajator, cu personalul din cadrul Controlului naţional de prim nivel şi al Punctului de informare;
c) cheltuielile de personal vor fi decontate pentru timpul efectiv lucrat în baza contractului de muncã şi a foilor de pontaj şi vor fi susţinute de fişele de post, statele de salarii, ordinele de platã, extrasele de cont, declaraţia salariatului pentru timpul lucrat şi alte documente justificative, dupã caz.
(5) Timpul de muncã alocat implementãrii activitãţilor cuprinse în Proiectul de asistenţã tehnicã aprobat şi Planul anual de activitãţi nu poate depãşi durata normalã de lucru, conform prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.
(6) Orele suplimentare sunt considerate eligibile dacã sunt respectate prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.
(7) Sunt eligibile primele, bonificaţiile, bonurile de masã acordate în baza contractului de muncã şi pe baza îndeplinirii indicatorilor de performanţã în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.
(8) Sunt eligibile cheltuielile determinate de dezvoltarea şi perfecţionarea capacitãţii profesionale, sub forma instruirilor, seminariilor de informare şi pregãtire etc.
ART. 7
(1) Pentru beneficiarii de asistenţã tehnicã din cadrul Programului, care efectueazã deplasãri în vederea implementãrii activitãţilor cuprinse în proiectele de asistenţã tehnicã, sunt considerate eligibile cheltuielile pentru transportul internaţional, inclusiv taxe de aeroport, autostradã, pentru transportul naţional şi transportul local, precum şi cazarea şi diurna/indemnizaţia zilnicã de delegare, în conformitate cu baremele stabilite prin legislaţia naţionalã în vigoare.
(2) Autoritatea Naţionalã din România, prin Direcţia cooperare teritorialã internaţionalã, ca unitate operaţionalã, deconteazã cheltuielile de transport, cazare şi diurnã prevãzute la alin. (1), pentru personalul direct implicat în gestionarea şi implementarea Programului, pentru persoanele din cadrul Autoritãţii Naţionale din România care sunt membri sau observatori, precum şi pentru invitaţii lor în cadrul comitetelor de monitorizare şi selecţie ale Programului, care efectueazã deplasãri pentru participarea la întâlniri, seminarii, comitete, conferinţe ce au loc pe teritoriul în care se deruleazã Programul. Cheltuielile de transport şi cazare efectuate pentru deplasãri în afara ariei de derulare a Programului pot fi eligibile dacã sunt justificate.
(3) Autoritatea Naţionalã din România, prin Direcţia generalã autorizare şi plãţi programe, ca unitate financiarã, deconteazã cheltuielile de transport, cazare şi diurnã prevãzute la alin. (1), pentru personalul care autorizeazã cheltuielile validate în vederea rambursãrii şi care efectueazã deplasãri la faţa locului pentru verificarea controlului de prim nivel, la seminarii, întâlniri, dacã sunt necesare şi au legãturã cu implementarea eficientã a Programului.
(4) Autoritatea Naţionalã din România, prin Direcţia de comunicare, ca direcţie implicatã în implementarea activitãţilor de informare şi comunicare, deconteazã cheltuielile de transport, cazare şi diurnã prevãzute la alin. (1), pentru personalul desemnat sã efectueze deplasãri la seminarii şi evenimente de informare şi promovare, dacã sunt necesare şi în legãturã cu implementarea Programului.
(5) Pentru asigurarea transportului, cazãrii şi diurnei trebuie sã se respecte prevederile din legislaţia naţionalã în vigoare.
(6) Pentru asigurarea transportului şi cazãrii trebuie sã se aleagã varianta cea mai avantajoasã din punct de vedere economic.
(7) În cazul transportului, pentru distanţe de minimum 500 km, transportul cu avionul, cu cheltuielile aferente, este eligibil.
(8) Cheltuielile prevãzute la alin. (1) nu pot fi incluse în altã linie bugetarã.
ART. 8
(1) Pentru asigurarea implementãrii eficiente la nivel naţional a Programului sunt considerate eligibile cheltuielile pentru urmãtoarele servicii:
a) anunţuri publicitare, licitaţii, activitãţi conexe ale procesului de evaluare a proiectelor;
b) consultanţã financiarã, juridicã, traduceri, servicii de interpretariat, audit extern, studii, statistici, analize;
c) organizarea de întâlniri ale Comitetului comun de monitorizare şi ale Comitetului comun de selecţie;
d) organizarea de întâlniri tehnice, seminarii, sesiuni de informare şi de instruire, evenimente tematice, conferinţe de lansare, promovare a cooperãrii teritoriale europene şi de încheiere a Programului;
e) informare şi publicitate, respectiv editare de publicaţii, materiale informative şi promoţionale, tipãrite şi electronice, campanii media;
f) servicii pentru întreţinerea paginii de internet;
g) servicii de protocol şi catering;
h) servicii financiare.
(2) Serviciile financiare sunt cheltuieli eligibile şi includ:
a) taxe bancare la deschiderea şi administrarea conturilor separate necesare pe perioada implementãrii Programului;
b) taxe bancare aferente transferurilor bancare transnaţionale;
c) taxe notariale, dacã acestea sunt efectuate în legãturã directã cu operaţiunea şi sunt necesare pentru implementarea activitãţilor eligibile ale Programului;
d) taxe aferente participãrii personalului implicat în gestionarea şi implementarea Programului la seminarii/sesiuni de instruire şi evenimente direct legate de Program;
e) costuri cu garanţiile oferite de o bancã sau orice altã instituţie financiarã, în mãsura în care aceste garanţii sunt cerute de legislaţia naţionalã sau comunitarã.
(3) Aceste cheltuieli vor fi plãtite în baza unor contracte şi facturi emise de cãtre furnizori. Selecţia experţilor externi şi a furnizorilor de servicii se va face conform art. 2 alin. (3).
ART. 9
(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind achiziţionarea urmãtoarelor echipamente:
a) echipamente de birou şi IT, în cazul în care Autoritatea Naţionalã din România este beneficiar;
b) autoturism, echipamente de birou şi IT, precum calculatoare, laptop, proiector, printer/copiator color, fax, mobilier etc., şi de înlocuire a echipamentelor IT, în cazul în care Controlul naţional de prim nivel este beneficiar;
c) autoturism, echipamente de birou şi IT, precum calculatoare, laptop, proiector, printer/copiator color, scanner, aparat foto-video, mobilier etc., şi de înlocuire a echipamentelor IT, în cazul în care Punctul de informare este beneficiar.
(2) Aceste cheltuieli vor fi plãtite în baza unor contracte şi facturi emise de cãtre furnizori, selectaţi în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.
ART. 10
(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile generale de administraţie care privesc:
a) asigurarea pentru rãspundere civilã obligatorie a autoturismelor;
b) plata utilitãţilor - energie termicã, energie electricã, apã, canalizare, salubritate, gaze naturale, telefon/mobil, fax, internet;
c) achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului;
d) întreţinerea şi repararea echipamentelor şi autoturismelor achiziţionate în cadrul Programului;
e) achiziţionarea de materiale şi consumabile.
(2) Pentru a fi considerate eligibile, cheltuielile generale de administraţie trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã nu depãşeascã 25% din valoarea totalã a cheltuielilor de personal pentru personalul direct implicat în implementarea Proiectului de asistenţã tehnicã, indiferent de posibilitatea legalã de a declara cheltuielile cu salariile acestuia ca fiind eligibile;
b) calculul cheltuielilor trebuie sã fie bine justificat, bazat pe documente şi revizuit periodic;
c) ratele costurilor utilizate trebuie sã se bazeze pe cheltuieli efectuate, care sã se reflecte atât în calculul costurilor, cât şi în contabilitate; acestea trebuie sã fie verificabile;
d) sã nu fi fost deja incluse şi în alte costuri sau alte linii bugetare ale Proiectului de asistenţã tehnicã.
ART. 11
Taxa pe valoarea adãugatã este consideratã eligibilã dacã sunt îndeplinite simultan urmãtoarele condiţii:
a) nu este recuperabilã prin orice alte mijloace prevãzute de legislaţia naţionalã în vigoare;
b) este clar identificatã în cadrul cheltuielilor declarate;
c) este aferentã unor cheltuieli considerate eligibile.
ART. 12
Nu sunt considerate cheltuieli eligibile:
a) costurile efectuate în afara perioadei aprobate prin Proiectul de asistenţã tehnicã;
b) cheltuielile deja suportate de Comisia Europeanã sau prin alt proiect naţional ori internaţional;
c) dobânda bancarã;
d) cumpãrarea de teren sau de proprietãţi;
e) taxa pe valoarea adãugatã recuperabilã;
f) alte taxe recuperabile;
g) amenzile, penalitãţile financiare şi cheltuielile legate de dispute legale;
h) subcontractarea, care creşte valoarea cheltuielilor fãrã a creşte şi valoarea adãugatã a operaţiunii;
i) subcontractarea, unde plata reprezintã procent din costul total al operaţiunii, în afara cazurilor când plata este justificatã de beneficiarul final prin referire la valoarea efectivã a lucrãrilor sau serviciilor prestate;
j) costurile privind creditele;
k) diferenţa de curs valutar şi comisioanele;
l) dividendele, profitul;
m) cheltuielile privind achiziţionarea de echipamente care nu au fost prevãzute în Proiectul de asistenţã tehnicã aprobat;
n) contribuţia în naturã;
o) echipamentele la mâna a doua.
ART. 13
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltãrii regionale şi locuinţei,
Vasile Blaga

Bucureşti, 12 august 2009.
Nr. 636.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016