┌────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┐
│Categorii de autovehicule │Periodicitate │
├────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│Autovehicule transport pasageri │
├────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│M2 cu masa totalã maxima autorizata │La un an de la prima │
│mai mare de 3500 kg │înmatriculare şi apoi anual │
├────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│M3 │La un an de la prima │
│ │înmatriculare şi apoi anual │
├────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│Autovehicule transport mãrfuri │
├────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│N2 │La un an de la prima │
│ │înmatriculare şi apoi anual │
├────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│N3 │La un an de la prima │
│ │înmatriculare şi apoi anual │
└────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘
Categoriile M2, M3, N2 şi N3 sunt cele definite în Reglementãrile
privind condiţiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplineascã vehiculele
rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din
România - RNTR 2.
2. Planul de operaţiuni pentru efectuarea inspecţiei tehnice periodice
cu recunoaştere internationala
┌───┬─────────────────┬────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│Nr.│ Denumirea │ Metode de control │ Defecte constatate │
│cod│ verificãrii │ şi aparatura ├────────────────┬──────────────────┤
│ │ │ necesarã │ care impun │ care impun │
│ │ │ │ remedierea │ remedierea în │
│ │ │ │ imediata │maximum 30 de zile│
│ │ │ │(grupa cod 100) │ (grupa cod 200) │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├───┴─────────────────┴────────────────────┴────────────────┴──────────────────┤
│ IDENTIFICARE │
├───┬─────────────────┬────────────────────┬────────────────┬──────────────────┤
│00 │VERIFICARE: │Control vizual │Numãrul de │Neconcordanta din-│
│ │- concordanta │Se verifica │înmatriculare nu│tre vehiculul pre-│
│ │dintre vehiculul │concordanta dintre │corespunde cu │zentat la IT şi │
│ │prezentat la IT │vehiculul prezentat │cel din │datele din │
│ │şi datele din │la IT şi datele din │documentele │documentele │
│ │documentele │documentele │insotitoare │insotitoare │
│ │insotitoare │insotitoare privind │Placa numãr │Numãr de │
│ │ │nr. de înmatriculare│înmatriculare │identificare sau │
│ │ │an fabricaţie, │lipsa, deteriora│serie motor │
│ │ │categoria, marca, │ta, neconforma │poansonat (a) │
│ │ │tipul, culoarea, │cu standardul, │lipsa, │
│ │ │numãrul de identifi-│montata într-o │modificat(a), │
│ │ │care poansonat, │poziţie necores-│incomplet(a), │
│ │ │tipul şi seria │punzatoare sau │ilizibil(a) │
│ │ │motorului │fixatã în mod │Placuta cu tipul │
│ │ │ │necorespunzãtor │şi seria motoru- │
│ │ │ │ │lui lipsa sau │
│ │ │ │ │prinsã │
│ │ │ │ │necorespunzãtor │
├───┴─────────────────┴────────────────────┴────────────────┴──────────────────┤
│ MOTOR │
├───┬─────────────────┬────────────────────┬────────────────┬──────────────────┤
│01 │ ETANSEITATE: │Control vizual, │Scurgeri benzina│Scurgeri motorina │
│ │ - sistem de │inclusiv │ │Fixare │
│ │ alimentare │ cu motorul în │ │defectuoasã, │
│ │ cu benzina sau │ funcţionare │ │deformare │
│ │ motorina │ │ │importanta │
│ │ │ │ │rezervor │
│ │ │ │ │carburant │
│ │ │ │ │Conducte corodate │
│ │ │ │ │excesiv, fixate │
│ │ │ │ │necorespunzãtor │
│ │ │ │ │Furtunuri uzate │
│ │ │ │ │Lipsa coliere │
│ │ │ │ │fixare fortune │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│02 │STARE, FIXARE, │Control vizual şi │Lipsa elemente │Fixare sau montare│
│ │ETANSEITATE: │auditiv, inclusiv cu│sistem de │necorespunzãtoare │
│ │-sistem de │motorul în │evacuare a │Deformari │
│ │evacuare a │funcţionare │gazelor arse, │importante │
│ │gazelor arse │(şi cu obturarea │sistem de │Coroziuni excesive│
│ │- sistem de │evacuarii la │reducere a │Neetanseitati │
│ │reducere a │verificarea │emisiilor │Scurgeri ulei │
│ │emisiilor │etanseitatii) │poluante, sistem│ │
│ │poluante │ │insonorizare sau│ │
│ │- sistem │ │sistem │ │
│ │insonorizare │ │recirculare gaze│ │
│ │ │ │carter │ │
│ │ │ │Catalizator │ │
│ │ │ │neomologat │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│ │ETANSEITATE: │ │ │ │
│ │- sistem de │ │ │ │
│ │ungere │ │ │ │
│ │- sistem │ │ │ │
│ │recirculare gaze │ │ │ │
│ │carter │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│04 │STARE, FIXARE, │Control vizual │Instalatie │ │
│ │ETANSEITATE: │Verificarea │neomologata │ │
│ │- instalatie │etanseitatii │Neetanseitati │ │
│ │alimentare │instalaţiei │ale instalaţiei │ │
│ │cu GPL │ │Configuratie │ │
│ │ │ │necorespunzatoa │ │
│ │ │ │re (modificatã, │ │
│ │ │ │cu componente │ │
│ │ │ │fixate sau │ │
│ │ │ │montate │ │
│ │ │ │necorespunzãtor,│ │
│ │ │ │neomologate) │ │
│ │ │ │Conducte │ │
│ │ │ │neprotejate │ │
│ │ │ │Furtunuri │ │
│ │ │ │nemarcate, │ │
│ │ │ │uzate │ │
├───┴─────────────────┴────────────────────┴────────────────┴──────────────────┤
│ EMISII POLUANTE │
├───┬─────────────────┬────────────────────┬────────────────┬──────────────────┤
│38 │VERIFICARE │Control cu analizor │ │Nu se poate │
│ │- gaze evacuare │de gaze pentru CO la│ │asigura │
│ │m.a.s. │autovehicule cu │ │respectarea │
│ │- gaze evacuare │m.a.s. fãrã │ │condiţiilor de │
│ │m.a.c. │catalizator │ │mãsurare │
│ │- zgomot emis │tricomponent şi │ │impuse*1) │
│ │ │sonda lambda, la │ │Conţinut de CO mai│
│ │ │turatia de mers în │ │mare de 4,5% vol. │
│ │ │gol incet │ │pentru autovehicu-│
│ │ │La motoarele cu │ │lele înmatriculate│
│ │ │alimentare duala: │ │pentru prima data │
│ │ │benzina/GPL contro- │ │înainte de 1 │
│ │ │lul va fi efectuat │ │octombrie 1986, │
│ │ │pentru ambele moduri│ │sau mai mare de │
│ │ │de alimentare │ │3,5% vol. pentru │
│ │ │ │ │autovehiculele │
│ │ │ │ │înmatriculate │
│ │ │ │ │pentru prima data │
│ │ │ │ │dupã 1 octombrie │
│ │ │ │ │1986*2) │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│ │ │Control cu analizor │ │Nu se poate │
│ │ │de gaze pentru CO şi│ │asigura respecta- │
│ │ │lambda la │ │rea condiţiilor de│
│ │ │autovehicule cu │ │mãsurare impuse*1)│
│ │ │m.a.s. cu │ │Control la turatia│
│ │ │catalizator │ │de mers în gol │
│ │ │tricomponent şi │ │incet: conţinut de│
│ │ │sonda lambda, la │ │CO mai mare de │
│ │ │turatia de │ │0,5% vol. │
│ │ │mers în gol incet │ │Control la turatia│
│ │ │şi la turatia de │ │de mers în gol │
│ │ │mers în gol │ │accelerat: │
│ │ │accelerat (min. │ │conţinut de CO mai│
│ │ │2000 rot/min) │ │mare de 0,3% vol. │
│ │ │La motoarele cu │ │sau lambda diferit│
│ │ │alimentare duala: │ │de 1±0,03 (sau cel│
│ │ │benzina/GPL │ │menţionat de │
│ │ │controlul va fi │ │fabricantul │
│ │ │efectuat pentru │ │autovehiculului) │
│ │ │ambele moduri de │ │ │
│ │ │alimentare │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│ │ │Control cu opacime- │ │Nu se poate │
│ │ │tru în accelerare │ │asigura respecta- │
│ │ │libera la autovehi- │ │rea condiţiilor de│
│ │ │cule cu m.a.c. al │ │mãsurare impuse*1)│
│ │ │indicelui de opacita│ │Indice de opacita-│
│ │ │te (coeficient de │ │te mai mare de │
│ │ │absorbţie a fumu- │ │2,5 m^-1 la │
│ │ │lui), conform │ │motoarele cu │
│ │ │Regulamentului │ │aspiratie natu- │
│ │ │nr. 24 ECE-UN. │ │rala, sau mai mare│
│ │ │ │ │de 3,0 m^-1 la │
│ │ │ │ │motoarele │
│ │ │ │ │suprlimentate │
│ │ │ │ │(cu │
│ │ │ │ │turbocompresor) │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│ │ │Control auditiv │ │Zgomot anormal │
├───┴─────────────────┴────────────────────┴────────────────┴──────────────────┤
│ ALTE ELEMENTE REFERITOARE LA PROTECŢIA MEDIULUI │
├───┬─────────────────┬────────────────────┬────────────────┬──────────────────┤
│05 │ETANSEITATE │Control vizual, │ │Neetanseitati │
│ │TRANSMISIE: │autovehiculul │ │ │
│ │- comanda │aflându-se pe canal │ │ │
│ │ambreiaj, cutie │sau elevator │ │ │
│ │viteze, punti │ │ │ │
│ │motoare, │ │ │ │
│ │reductor, cutie │ │ │ │
│ │de distribuţie │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│17 │ETANSEITATE: │Control vizual │ │Neetanseitati │
│ │direcţie asistatã│ │ │ │
│ │(servodirectie) │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│19 │ETANSEITATE │Control vizual cu │Neetanseitati │ │
│ │SISTEM FRANARE │autovehiculul aflat │ │ │
│ │HIDRAULIC: │pe canal sau │ │ │
│ │- circuite de │elevator cu │ │ │
│ │franare │actionarea │ │ │
│ │- organe de │sistemului de │ │ │
│ │comanda şi │franare │ │ │
│ │actionare │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│24 │STARE, FIXARE │Control vizual │ │Neetanseitati │
│ │CAROSERIE: │ │ │ │
│ │etanseitate │ │ │ │
│ │accesorii │ │ │ │
│ │hidraulice │ │ │ │
│ │suplimentare │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│36 │ETANSEITATE: │Control vizual │ │Neetanseitati │
│ │baterie de │ │ │ │
│ │acumulatori │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│37 │ETANSEITATE: │Control vizual │ │Neetanseitati │
│ │- sistem de │ │ │ │
│ │climatizare │ │ │ │
│ │- sistem de │ │ │ │
│ │refrigerare │ │ │ │
└───┴─────────────────┴────────────────────┴────────────────┴──────────────────┘