Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 628 din 5 mai 2003  pentru aplicarea Acordului privind adoptarea de conditii uniforme pentru inspectiile tehnice periodice ale vehiculelor rutiere si recunoasterea reciproca a acestor inspectii, incheiat la Viena la 13 noiembrie 1997    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 628 din 5 mai 2003 pentru aplicarea Acordului privind adoptarea de conditii uniforme pentru inspectiile tehnice periodice ale vehiculelor rutiere si recunoasterea reciproca a acestor inspectii, incheiat la Viena la 13 noiembrie 1997

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 326 din 14 mai 2003
Având în vedere prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 76/1998 pentru ratificarea Acordului privind adoptarea de condiţii uniforme pentru inspectiile tehnice periodice ale vehiculelor rutiere şi recunoaşterea reciprocã a acestor inspecţii, încheiat la Viena la 13 noiembrie 1997, aprobatã prin <>Legea nr. 7/1999 ,
în temeiul prevederilor art. 3 pct. 16 şi 48 şi ale <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,

ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" este desemnatã ca serviciu administrativ competent pentru aplicarea prevederilor Acordului privind adoptarea de condiţii uniforme pentru inspectiile tehnice periodice ale vehiculelor rutiere şi recunoaşterea reciprocã a acestor inspecţii, încheiat la Viena la 13 noiembrie 1997.
ART. 2
(1) Reprezentantele Regiei Autonome "Registrul Auto Roman" sunt desemnate drept centre de inspecţie tehnica abilitate pentru efectuarea testelor de inspecţie şi certificarea conformitatii cu cerinţele de inspecţie ale regulilor aplicabile, anexate la Acordul de la Viena din 1997. Lista centrelor de inspecţie tehnica abilitate este prevãzutã în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Categoriile de autovehicule supuse inspecţiei tehnice periodice cu recunoaştere internationala, precum şi planul de operaţiuni pentru efectuarea inspecţiei tehnice periodice sunt prevãzute în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat

Bucureşti, 5 mai 2003.
Nr. 628.



ANEXA 1

LISTA
centrelor de inspecţie tehnica care efectueazã inspecţii
tehnice periodice cu recunoaştere internationala

───────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Centrul de inspecţie tehnica
───────────────────────────────────────────
1. RAR ALBA
2. RAR ARAD
3. RAR ARGES
4. RAR BACAU
5. RAR BIHOR
6. RAR BISTRITA-NASAUD
7. RAR BOTOSANI
8. RAR BRAŞOV
9. RAR BRĂILA
10. RAR BUCUREŞTI
11. RAR BUZAU
12. RAR CARAS-SEVERIN
13. RAR CALARASI
14. RAR CLUJ
15. RAR CONSTANTA
16. RAR COVASNA
17. RAR DAMBOVITA
18. RAR DOLJ
19. RAR GALAŢI
20. RAR GIURGIU
21. RAR GORJ
22. RAR HARGHITA
23. RAR HUNEDOARA
24. RAR IALOMITA
25. RAR IAŞI
26. RAR MARAMURES
27. RAR MEHEDINTI
28. RAR MURES
29. RAR NEAMT
30. RAR OLT
31. RAR PRAHOVA
32. RAR SATU MARE
33. RAR SALAJ
34. RAR SIBIU
35. RAR SUCEAVA
36. RAR TELEORMAN
37. RAR TIMIS
38. RAR TULCEA
39. RAR VASLUI
40. RAR VALCEA
41. RAR VRANCEA
───────────────────────────────────────────




ANEXA 2

1. Categorii de autovehicule care efectueazã inspecţia tehnica periodicã cu recunoaştere internationala şi periodicitatea de efectuare a acestor inspecţii



┌────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┐
│Categorii de autovehicule │Periodicitate │
├────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│Autovehicule transport pasageri │
├────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│M2 cu masa totalã maxima autorizata │La un an de la prima │
│mai mare de 3500 kg │înmatriculare şi apoi anual │
├────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│M3 │La un an de la prima │
│ │înmatriculare şi apoi anual │
├────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│Autovehicule transport mãrfuri │
├────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│N2 │La un an de la prima │
│ │înmatriculare şi apoi anual │
├────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│N3 │La un an de la prima │
│ │înmatriculare şi apoi anual │
└────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘
Categoriile M2, M3, N2 şi N3 sunt cele definite în Reglementãrile
privind condiţiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplineascã vehiculele
rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din
România - RNTR 2.

2. Planul de operaţiuni pentru efectuarea inspecţiei tehnice periodice
cu recunoaştere internationala
┌───┬─────────────────┬────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│Nr.│ Denumirea │ Metode de control │ Defecte constatate │
│cod│ verificãrii │ şi aparatura ├────────────────┬──────────────────┤
│ │ │ necesarã │ care impun │ care impun │
│ │ │ │ remedierea │ remedierea în │
│ │ │ │ imediata │maximum 30 de zile│
│ │ │ │(grupa cod 100) │ (grupa cod 200) │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├───┴─────────────────┴────────────────────┴────────────────┴──────────────────┤
│ IDENTIFICARE │
├───┬─────────────────┬────────────────────┬────────────────┬──────────────────┤
│00 │VERIFICARE: │Control vizual │Numãrul de │Neconcordanta din-│
│ │- concordanta │Se verifica │înmatriculare nu│tre vehiculul pre-│
│ │dintre vehiculul │concordanta dintre │corespunde cu │zentat la IT şi │
│ │prezentat la IT │vehiculul prezentat │cel din │datele din │
│ │şi datele din │la IT şi datele din │documentele │documentele │
│ │documentele │documentele │insotitoare │insotitoare │
│ │insotitoare │insotitoare privind │Placa numãr │Numãr de │
│ │ │nr. de înmatriculare│înmatriculare │identificare sau │
│ │ │an fabricaţie, │lipsa, deteriora│serie motor │
│ │ │categoria, marca, │ta, neconforma │poansonat (a) │
│ │ │tipul, culoarea, │cu standardul, │lipsa, │
│ │ │numãrul de identifi-│montata într-o │modificat(a), │
│ │ │care poansonat, │poziţie necores-│incomplet(a), │
│ │ │tipul şi seria │punzatoare sau │ilizibil(a) │
│ │ │motorului │fixatã în mod │Placuta cu tipul │
│ │ │ │necorespunzãtor │şi seria motoru- │
│ │ │ │ │lui lipsa sau │
│ │ │ │ │prinsã │
│ │ │ │ │necorespunzãtor │
├───┴─────────────────┴────────────────────┴────────────────┴──────────────────┤
│ MOTOR │
├───┬─────────────────┬────────────────────┬────────────────┬──────────────────┤
│01 │ ETANSEITATE: │Control vizual, │Scurgeri benzina│Scurgeri motorina │
│ │ - sistem de │inclusiv │ │Fixare │
│ │ alimentare │ cu motorul în │ │defectuoasã, │
│ │ cu benzina sau │ funcţionare │ │deformare │
│ │ motorina │ │ │importanta │
│ │ │ │ │rezervor │
│ │ │ │ │carburant │
│ │ │ │ │Conducte corodate │
│ │ │ │ │excesiv, fixate │
│ │ │ │ │necorespunzãtor │
│ │ │ │ │Furtunuri uzate │
│ │ │ │ │Lipsa coliere │
│ │ │ │ │fixare fortune │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│02 │STARE, FIXARE, │Control vizual şi │Lipsa elemente │Fixare sau montare│
│ │ETANSEITATE: │auditiv, inclusiv cu│sistem de │necorespunzãtoare │
│ │-sistem de │motorul în │evacuare a │Deformari │
│ │evacuare a │funcţionare │gazelor arse, │importante │
│ │gazelor arse │(şi cu obturarea │sistem de │Coroziuni excesive│
│ │- sistem de │evacuarii la │reducere a │Neetanseitati │
│ │reducere a │verificarea │emisiilor │Scurgeri ulei │
│ │emisiilor │etanseitatii) │poluante, sistem│ │
│ │poluante │ │insonorizare sau│ │
│ │- sistem │ │sistem │ │
│ │insonorizare │ │recirculare gaze│ │
│ │ │ │carter │ │
│ │ │ │Catalizator │ │
│ │ │ │neomologat │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│ │ETANSEITATE: │ │ │ │
│ │- sistem de │ │ │ │
│ │ungere │ │ │ │
│ │- sistem │ │ │ │
│ │recirculare gaze │ │ │ │
│ │carter │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│04 │STARE, FIXARE, │Control vizual │Instalatie │ │
│ │ETANSEITATE: │Verificarea │neomologata │ │
│ │- instalatie │etanseitatii │Neetanseitati │ │
│ │alimentare │instalaţiei │ale instalaţiei │ │
│ │cu GPL │ │Configuratie │ │
│ │ │ │necorespunzatoa │ │
│ │ │ │re (modificatã, │ │
│ │ │ │cu componente │ │
│ │ │ │fixate sau │ │
│ │ │ │montate │ │
│ │ │ │necorespunzãtor,│ │
│ │ │ │neomologate) │ │
│ │ │ │Conducte │ │
│ │ │ │neprotejate │ │
│ │ │ │Furtunuri │ │
│ │ │ │nemarcate, │ │
│ │ │ │uzate │ │
├───┴─────────────────┴────────────────────┴────────────────┴──────────────────┤
│ EMISII POLUANTE │
├───┬─────────────────┬────────────────────┬────────────────┬──────────────────┤
│38 │VERIFICARE │Control cu analizor │ │Nu se poate │
│ │- gaze evacuare │de gaze pentru CO la│ │asigura │
│ │m.a.s. │autovehicule cu │ │respectarea │
│ │- gaze evacuare │m.a.s. fãrã │ │condiţiilor de │
│ │m.a.c. │catalizator │ │mãsurare │
│ │- zgomot emis │tricomponent şi │ │impuse*1) │
│ │ │sonda lambda, la │ │Conţinut de CO mai│
│ │ │turatia de mers în │ │mare de 4,5% vol. │
│ │ │gol incet │ │pentru autovehicu-│
│ │ │La motoarele cu │ │lele înmatriculate│
│ │ │alimentare duala: │ │pentru prima data │
│ │ │benzina/GPL contro- │ │înainte de 1 │
│ │ │lul va fi efectuat │ │octombrie 1986, │
│ │ │pentru ambele moduri│ │sau mai mare de │
│ │ │de alimentare │ │3,5% vol. pentru │
│ │ │ │ │autovehiculele │
│ │ │ │ │înmatriculate │
│ │ │ │ │pentru prima data │
│ │ │ │ │dupã 1 octombrie │
│ │ │ │ │1986*2) │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│ │ │Control cu analizor │ │Nu se poate │
│ │ │de gaze pentru CO şi│ │asigura respecta- │
│ │ │lambda la │ │rea condiţiilor de│
│ │ │autovehicule cu │ │mãsurare impuse*1)│
│ │ │m.a.s. cu │ │Control la turatia│
│ │ │catalizator │ │de mers în gol │
│ │ │tricomponent şi │ │incet: conţinut de│
│ │ │sonda lambda, la │ │CO mai mare de │
│ │ │turatia de │ │0,5% vol. │
│ │ │mers în gol incet │ │Control la turatia│
│ │ │şi la turatia de │ │de mers în gol │
│ │ │mers în gol │ │accelerat: │
│ │ │accelerat (min. │ │conţinut de CO mai│
│ │ │2000 rot/min) │ │mare de 0,3% vol. │
│ │ │La motoarele cu │ │sau lambda diferit│
│ │ │alimentare duala: │ │de 1±0,03 (sau cel│
│ │ │benzina/GPL │ │menţionat de │
│ │ │controlul va fi │ │fabricantul │
│ │ │efectuat pentru │ │autovehiculului) │
│ │ │ambele moduri de │ │ │
│ │ │alimentare │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│ │ │Control cu opacime- │ │Nu se poate │
│ │ │tru în accelerare │ │asigura respecta- │
│ │ │libera la autovehi- │ │rea condiţiilor de│
│ │ │cule cu m.a.c. al │ │mãsurare impuse*1)│
│ │ │indicelui de opacita│ │Indice de opacita-│
│ │ │te (coeficient de │ │te mai mare de │
│ │ │absorbţie a fumu- │ │2,5 m^-1 la │
│ │ │lui), conform │ │motoarele cu │
│ │ │Regulamentului │ │aspiratie natu- │
│ │ │nr. 24 ECE-UN. │ │rala, sau mai mare│
│ │ │ │ │de 3,0 m^-1 la │
│ │ │ │ │motoarele │
│ │ │ │ │suprlimentate │
│ │ │ │ │(cu │
│ │ │ │ │turbocompresor) │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│ │ │Control auditiv │ │Zgomot anormal │
├───┴─────────────────┴────────────────────┴────────────────┴──────────────────┤
│ ALTE ELEMENTE REFERITOARE LA PROTECŢIA MEDIULUI │
├───┬─────────────────┬────────────────────┬────────────────┬──────────────────┤
│05 │ETANSEITATE │Control vizual, │ │Neetanseitati │
│ │TRANSMISIE: │autovehiculul │ │ │
│ │- comanda │aflându-se pe canal │ │ │
│ │ambreiaj, cutie │sau elevator │ │ │
│ │viteze, punti │ │ │ │
│ │motoare, │ │ │ │
│ │reductor, cutie │ │ │ │
│ │de distribuţie │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│17 │ETANSEITATE: │Control vizual │ │Neetanseitati │
│ │direcţie asistatã│ │ │ │
│ │(servodirectie) │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│19 │ETANSEITATE │Control vizual cu │Neetanseitati │ │
│ │SISTEM FRANARE │autovehiculul aflat │ │ │
│ │HIDRAULIC: │pe canal sau │ │ │
│ │- circuite de │elevator cu │ │ │
│ │franare │actionarea │ │ │
│ │- organe de │sistemului de │ │ │
│ │comanda şi │franare │ │ │
│ │actionare │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│24 │STARE, FIXARE │Control vizual │ │Neetanseitati │
│ │CAROSERIE: │ │ │ │
│ │etanseitate │ │ │ │
│ │accesorii │ │ │ │
│ │hidraulice │ │ │ │
│ │suplimentare │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│36 │ETANSEITATE: │Control vizual │ │Neetanseitati │
│ │baterie de │ │ │ │
│ │acumulatori │ │ │ │
├───┼─────────────────┼────────────────────┼────────────────┼──────────────────┤
│37 │ETANSEITATE: │Control vizual │ │Neetanseitati │
│ │- sistem de │ │ │ │
│ │climatizare │ │ │ │
│ │- sistem de │ │ │ │
│ │refrigerare │ │ │ │
└───┴─────────────────┴────────────────────┴────────────────┴──────────────────┘



--------------
*1) condiţiile de mãsurare impuse sunt cele sunt cele prevãzute în Reglementãrile privind certificarea încadrãrii vehiculelor rutiere, înmatriculate, în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinta conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodicã-RNTR 1;
*2) în cazul în care data primei înmatriculãri nu este disponibilã: conţinut de CO mai mare de 4,5% vol. pentru autovehiculele fabricate pana în 1986 inclusiv, sau mai mare de 3,5% vol. pentru autovehiculele fabricate începând cu 1987

Nota: Cerinţele privind aparatura necesarã pentru efectuarea inspecţiei tehnice periodice cu recunoaştere internationala, atestarea personalului care efectueazã aceasta inspecţie, precum şi metodologia de efectuare (cu excepţia planului de operaţiuni precizat prin prezenta anexa) şi raportul de inspecţie tehnica sunt cele prevãzute în Reglementãrile privind certificarea încadrãrii vehiculelor rutiere, înmatriculate, în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinta conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodicã - RNTR 1.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016