Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 62 din 4 septembrie 2024 pentru modificarea şi completarea Procedurii privind soluţionarea reclamaţiilor părţilor interesate în sectorul energiei, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 194/2020
EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 923 din 12 septembrie 2024
Având în vedere dispoziţiile art. 3 pct. 90, art. 7^2, art. 100 pct. 74^1 şi ale art. 102^2 din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi dispoziţiile art. 9 alin. (5) lit. i), ale art. 10 alin. (3) lit. n), precum şi ale art. 10 alin. (6) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite prezentul ordin.
ART. I
Procedura privind soluţionarea reclamaţiilor părţilor interesate în sectorul energiei, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 194/2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1033 din 5 noiembrie 2020, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 6, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(3) Petiţia/Sesizarea/Reclamaţia adresată ANRE trebuie să cuprindă cel puţin elementele de identificare ale solicitantului, ale participantului la piaţa de energie şi descrierea speţei. În situaţia în care ANRE solicită completări sau clarificări ale documentaţiei, se consideră data de începere a analizei atunci când solicitantul completează documentaţia. În situaţia în care petiţia/sesizarea/reclamaţia nu cuprinde toate elementele de mai sus sau solicitantul nu transmite clarificările necesare analizei, aceasta nu va fi considerată completă şi nu va fi supusă analizei ANRE, fapt care conduce la clasarea acesteia prin emiterea unui răspuns în acest sens.
(4) Petiţia/Sesizarea/Reclamaţia adresată ANRE, care nu conţine anexat răspunsul formulat de participantul la piaţa de energie/titularul de licenţă/titularul de atestat/titularul de autorizaţie sau dovada transmiterii solicitării către acesta, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 3 alin. (4) şi (5), se redirecţionează către reclamat în vederea soluţionării şi emiterii unui răspuns către petent, cu informarea ANRE."
2. La articolul 6, alineatul (5) se abrogă.
3. La articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 8
(1) Petiţiile/Sesizările/Reclamaţiile se adresează ANRE în scris, prin poştă, prin depunerea în mod direct la registratură, prin transmiterea la numărul de fax al ANRE sau prin completarea formularului dedicat existent pe pagina proprie de internet a ANRE."
4. La articolul 8, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu următorul cuprins:
"(3) Petiţiile/Sesizările/Reclamaţiile se pot adresa în numele solicitantului de către persoane împuternicite în acest sens de către titular, documentul de împuternicire fiind prezentat odată cu depunerea reclamaţiei.
(4) În condiţiile alin. (3), dacă nu este prezentat un document de împuternicire, reclamaţia se poate clasa, cu informarea solicitantului."
5. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 9
Din momentul înregistrării petiţiei/sesizării/reclamaţiei la registratura ANRE, procesul de soluţionare devine obligatoriu, cu excepţia cazului în care solicitantul s-a adresat pentru soluţionarea petiţiilor/sesizărilor/reclamaţiilor sale şi altei entităţi juridice pe cale extrajudiciară, inclusiv instanţelor judecătoreşti, situaţie în care petiţia/sesizarea/reclamaţia acestuia se clasează, cu informarea solicitantului. În situaţia în care ulterior transmiterii reclamaţiei către ANRE solicitantul se adresează şi altei entităţi juridice, acesta are obligaţia de a înştiinţa ANRE."
6. La articolul 10, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Petiţiile/Sesizările/Reclamaţiile în care se utilizează un limbaj neadecvat, trivial, injurios la adresa persoanelor reclamate/OE şi/sau a reprezentanţilor ANRE şi cele în care nu se specifică situaţia reclamată nu necesită răspuns şi se clasează, cu informarea solicitantului."
7. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 13
(1) Petiţiile/Sesizările/Reclamaţiile greşit adresate vor fi transmise autorităţilor sau instituţiilor publice care au ca atribuţii rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca solicitantul să fie înştiinţat despre acest fapt.
(2) Petiţiile/Sesizările/Reclamaţiile anonime sau cele în care nu sunt menţionate datele de identificare a solicitantului sau a locului de consum la care se referă se clasează.
(3) Adresele care conţin corespondenţă între petiţionar şi reclamat şi prin care nu se adresează o solicitare ANRE se clasează fără informarea adresantului."
8. La articolul 16, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 16
(1) Pe toată durata procesului de soluţionare a petiţiei/sesizării/reclamaţiei, părţile pot soluţiona neînţelegerea pe cale amiabilă sau solicitantul îşi poate retrage petiţia/sesizarea/ reclamaţia.
(2) Părţile sunt obligate să comunice ANRE înţelegerea la care au ajuns. Prin înţelegerea respectivă părţile nu pot deroga de la prevederile legale în vigoare."
9. La articolul 17, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Reclamaţiile sunt arhivate electronic prin aplicaţia specifică de la nivelul instituţiei, timp de 5 ani, iar documentele din dosarele reclamaţiilor care sunt primite în format scris se păstrează la sediul ANRE timp de 1 an de la data emiterii răspunsului prin care este soluţionată petiţia/sesizarea/ reclamaţia, după care se arhivează timp de 5 ani."
10. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 18
Activitatea de soluţionare a petiţiilor/sesizărilor/ reclamaţiilor se prezintă sintetic în cadrul raportului anual."
11. Articolul 20 se abrogă.
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,
George-Sergiu Niculescu
Bucureşti, 4 septembrie 2024.
Nr. 62.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: