Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 62 din 30 decembrie 2008  privind modificarea   Ordinului ministrului transporturilor nr. 245/2008 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 62 din 30 decembrie 2008 privind modificarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 245/2008 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 27 din 14 ianuarie 2009

În temeiul prevederilor art. 41 alin. (4) lit. a), ale <>art. 47 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 10 lit. p) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 1^1 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 424/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 46 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului transporturilor nr. 245/2008 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 167 din 4 martie 2008, cu modificãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Anexa nr. 2 "Tarife complementare de utilizare a drumurilor de interes naţional" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1.
2. Anexa nr. 3 "Tarife de trecere pentru utilizarea podului peste Dunãre în sensul Giurgiu-Ruse" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2.
ART. II
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor
şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

Bucureşti, 30 decembrie 2008.
Nr. 62.

ANEXA 1


───────
(Anexa nr. 2 la <>Ordinul nr. 245/2008 )
─────────────────────────────────────

TARIFE SUPLIMENTARE DE ACCES
al operatorilor de transport strãini la reţeaua drumurilor de
interes naţional





┌────┬─────────────────────────────────────────┬────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ │ Unitate de │ Tarif unitar,│
│crt.│Denumire tarif │ calcul │cu TVA inclus │
│ │ │ │ [euro] │
├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 1. │Autorizare │ tarif/cursã │ 1.200,0 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 2. │Aferent autorizaţiilor "cu platã", │ tarif x masa │ │
│ │stabilit prin protocol de Ministerul │ totalã x │ │
│ │Transporturilor şi Infrastructurii │ distanţa │ 0,03 │
└────┴─────────────────────────────────────────┴────────────────┴──────────────┘



NOTĂ:
Modul de aplicare a tarifelor prevãzute în prezenta anexã
Tarifele prevãzute în prezenta anexã se aplicã numai pentru vehiculele înmatriculate în alte state, în conformitate cu acordurile rutiere bilaterale şi multilaterale la care România este parte.
Tariful pentru autorizare
Tariful pentru autorizarea accesului la reţeaua rutierã se aplicã în punctele de trecere a frontierei pe sensul de intrare în România şi pe sensul de ieşire din România, pentru vehiculele de transport marfã sau persoane, înmatriculate în alte state, care sunt supuse autorizãrii potrivit acordurilor rutiere interguvernamentale, protocoalelor comisiilor mixte rutiere sau acordurilor internaţionale la care România este parte şi nu prezintã documentul de acces la reţeaua rutierã, corespunzãtor categoriei de transport efectuate.
Documentul de acces la reţeaua rutierã din România nu trebuie prezentat dacã transportul se încadreazã în una dintre gratuitãţile prevãzute prin acordurile rutiere interguvernamentale, protocoalele comisiilor mixte rutiere sau acordurile internaţionale la care România este parte.
Tariful este valabil pentru fiecare cursã, având o singurã intrare în şi/sau ieşire din România, în functie de tipul de trafic efectuat.
Tariful achitat la intrarea în România ramâne valabil şi la ieşirea din România, indiferent de tipul de trafic efectuat.
Tariful nu se aplicã pentru vehiculele achiziţionate din afara României şi care se aflã la prima cursã din ţara vânzãtorului spre ţara cumpãrãtorului, fãrã încãrcãturã, fapt dovedit prin documente specifice, dintre care un exemplar, în copie, se reţine de cãtre administratorul drumului din punctul de frontierã.
Tariful aferent autorizaţiilor "cu platã"
Tariful aferent autorizaţiilor "cu platã" se aplicã la autorizaţiile de transport rutier internaţional de marfã "cu platã", stabilite prin protocol de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii cu ministerele de resort din alte state.
Tariful se aplicã în lipsa autorizaţiei de transport rutier internaţional de marfã "cu scutire de platã", stabilitã prin protocol de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, pentru vehiculele achiziţionate din afara României de cãtre persoane fizice sau juridice strãine şi care se aflã la prima cursã din ţara vânzãtorului spre ţara cumpãrãtorului.
Modul de efectuare a calculelor:
1. masa totalã se introduce în calcul în tone, cu douã zecimale, prin rotunjire în plus la unitate;
2. distanţa se introduce în calcul în kilometri, fãrã zecimale, prin rotunjire în plus la unitate;
3. rezultatele parţiale pânã la tariful final care trebuie achitat de utilizator nu se rotunjesc;
4. tariful final rezultat, care trebuie achitat de utilizator, se rotunjeşte la douã zecimale, în moneda în care se efectueazã plata.

ANEXA 2


───────
(Anexa nr. 3 la <>Ordinul nr. 245/2008 )
─────────────────────────────────────

TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunãre în sensul Giurgiu-Ruse





┌────┬──────────────────────────────────────────────────┬───────┬──────────────┐
│Nr. │ Categorie vehicul │Unitate│Tarif pentru o│
│crt.│ │ de │ trecere, cu │
│ │ │calcul │ TVA inclus │
│ │ │ │ (euro) │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────────┤
│1.1.│Vehicule de transport de persoane cu capacitate de│ │ 6,00 │
│ │cel mult 8+1 locuri, inclusiv conducãtorul auto │ │ │
│ │autoturisme) │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┤ ├──────────────┤
│1.2.│Vehicule cu masa totalã maximã autorizatã mai micã│ │ 6,00 │
│ │sau egalã cu 3,5 tone, exclusiv vehiculele de │ │ │
│ │transport de persoane │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┤ ├──────────────┤
│2.1.│Vehicule cu masa totalã maximã autorizatã mai mare│ │ 12,00 │
│ │de 3,5 tone şi mai micã sau egalã cu 7,5 tone, │ │ │
│ │exclusiv vehiculele de transport de persoane │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┤ ├──────────────┤
│2.2.│Vehicule de transport de persoane cu capacitate de│ │ 12,00 │
│ │peste 9 locuri, inclusiv conducãtorul auto, şi cel│ │ │
│ │mult 23 de locuri, inclusiv conducãtorul auto │ │ │
│ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┤ ├──────────────┤
│ 3. │Vehicule cu masa totalã maximã autorizatã mai mare│ │ 18,00 │
│ │sau egalã cu 7,5 tone şi mai micã sau egalã cu │ │ │
│ │12 tone, exclusiv vehiculele de transport de │ │ │
│ │persoane │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┤ ├──────────────┤
│4.1.│Vehicule cu masa totalã maximã autorizatã mai mare│ │ 25,00 │
│ │sau egalã cu 12,0 tone şi cu maximum 3 axe │EURO/ │ │
│ │(inclusiv), exclusiv vehiculele de transport de │vehicul│ │
│ │persoane │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┤ ├──────────────┤
│4.2.│Vehicule de transport de persoane cu capacitate │ │ 25,00 │
│ │mai mare de 23 de locuri, inclusiv conducãtorul │ │ │
│ │auto │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┤ ├──────────────┤
│5. │Vehicule cu masa totalã maximã autorizatã mai mare│ │ 37,00 │
│ │sau egalã cu 12,0 tone şi cu minimum 4 axe │ │ │
│ │(inclusiv), exclusiv vehiculele de transport de │ │ │
│ │persoane │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────┴───────┴──────────────┘



NOTĂ:
Se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în România şi în alte state.
1. Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul şi semiremorca sau remorca tractatã de acesta.
2. Numãrul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se referã la întregul ansamblu care formeazã vehiculul respectiv.
3. Tarifele se aplicã pentru fiecare trecere în sensul Giurgiu-Ruse.
4. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de subunitãţile acesteia;
d) vehiculele specializate, utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate în <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru pace, aşa cum sunt definite prin <>Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţionalã;
h) vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
i) vehiculele care efectueazã transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie sau jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţionalã;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului.
Modul de efectuare a calculelor:
- tariful final rezultat, care trebuie achitat de utilizator, se rotunjeşte la douã zecimale, în moneda în care se efectueazã plata.

_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016