Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 616 din 29 martie 2023  privind modificarea procedurii de implementare a Programului naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.314/2022     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 616 din 29 martie 2023 privind modificarea procedurii de implementare a Programului naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.314/2022

EMITENT: Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 281 din 4 aprilie 2023
    Având în vedere:
    - prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.327/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, cu modificările ulterioare;
    – prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Referatul de aprobare nr. 180.537/DGAPF din 22.03.2023, întocmit de către Direcţia generală antreprenoriat şi programe de finanţare,

    în temeiul prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.327/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, cu modificările ulterioare,
    ministrul antreprenoriatului şi turismului emite următorul ordin:
    ART. I
    Procedura de implementare a Programului naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.314/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 799 şi 799 bis din 11 august 2022, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La punctul 3, partea introductivă a subpunctului 3.2.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3.2.1. Pot beneficia de prevederile Programului societăţile (microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii) care îndeplinesc cumulativ, la data completării formularului de înscriere (anexa nr. 1), următoarele criterii de eligibilitate:"

    2. La punctul 3 subpunctul 3.2.1 litera m), alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) La tipul locurilor de muncă se permit modificări în perioada de menţinere între şomer, absolvent începând cu anul 2019, persoană defavorizată definită conform legislaţiei sau persoană cu dizabilităţi."

    3. La anexa nr. 6 articolul 10, litera p) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "p) este obligat ca, pentru o perioadă de minimum 2 ani din momentul finalizării implementării proiectului, să menţină, la locaţia de implementare a proiectului, minim numărul locurilor de muncă pentru care a primit finanţare şi tipul pentru care a primit punctaj suplimentar al acestora. În cazul în care, în perioada menţionată, acestea se vacantează din diverse cauze, beneficiarul este obligat ca, în termen de maximum 45 de zile, să ocupe locul/locurile de muncă vacant/vacante, păstrând numărul minim şi tipul pentru care a primit finanţate. La tipul locurilor de muncă se permit modificări în perioada de menţinere între şomer, absolvent începând cu anul 2019, persoană defavorizată definită conform legislaţiei sau persoană cu dizabilităţi. Menţinerea numărului minim de locuri de muncă create prin proiect pe parcursul perioadei de valabilitate a acordului de finanţare se va verifica de către AIMMAIPE ……..… în cadrul procesului de monitorizare; locul de muncă se consideră a fi creat prin proiect dacă este creat şi ocupat între data semnării acordului de finanţare şi data plăţii cererii de rambursare, de către o persoană care nu a avut raporturi de muncă în ultimele 6 luni cu întreprinderea aplicantă, anterior semnării acordului de finanţare. În perioada de menţinere a locului/locurilor de muncă, un contract de muncă nu poate fi suspendat de mai mult de 2 ori, cu excepţia situaţiilor excepţionale impuse prin legislaţie specială emisă de autorităţile competente."

    4. La anexa nr. 7, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) documentele justificative în ordinea activităţilor completate în formularul de decont:
    - declaraţia pe propria răspundere a beneficiarului că activul/activele achiziţionat/achiziţionate este/sunt nou/noi şi pus/puse în funcţiune la locul implementării proiectului şi că nu aplică pentru acesta/acestea amortizarea accelerată prevăzută de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
    – contract/poliţă de asigurare pentru bunurile achiziţionate prin program împotriva tuturor riscurilor, cesionat/cesionată în favoarea AIMMAIPE/instituţiei partenere;
    – dovada deţinerii brevetului de invenţie sau a certificatului de înregistrare a mărcii;
    – copia certificată a cărţii de identitate a mijlocului de transport achiziţionat, din care să rezulte categoria de folosinţă, după caz;
    – pentru toate documentele provenite din străinătate vor fi prezentate traduceri autorizate;
    – dovada achiziţiei proprietăţii pentru spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ, inclusiv pentru corturi pentru organizare evenimente şi baloane presostatice (contract de vânzare-cumpărare), raportul de evaluare a activului întocmit de expert autorizat ANEVAR şi extras de carte funciară din care să reiasă destinaţia nonlocativă a spaţiului, cu excepţia spaţiilor mobile de lucru/producţie/ prestări servicii/comerţ, corturi pentru organizare evenimente şi baloane presostatice;
    – pentru licenţe şi software - factura fiscală tradusă în limba română de către un traducător autorizat (pentru furnizori externi), contract din care să reiasă obiectul cheltuielii;
    – pentru cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale - factură fiscală, în original şi copie certificată, copie certificată după diploma de absolvire, dovadă a pregătirii antreprenoriale şi/sau a dobândirii, inclusiv a cunoştinţelor digitale. Exemple de documente care atestă cunoştinţele antreprenoriale şi/sau digitale - diplomă de licenţă/master/doctorat/atestat/adeverinţă/certificat, eliberate de Ministerul Educaţiei, sau diploma de absolvire a unor cursuri de pregătire antreprenorială/competenţe digitale acreditate ANC (Autoritatea Naţională pentru Calificări), UNCTAD Geneva;
    – pentru consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul programului şi/sau implementarea proiectului - contractul de prestări servicii cu furnizorul de servicii de consultanţă [1]; statutul (ONG, asociaţii, fundaţii etc.) sau certificatul constatator al furnizorului de consultanţă pentru întreprinderile definite conform Legii nr. 346/2004, cu codul CAEN autorizat din clasa 70 (în copie certificată), factură fiscală, în original şi copie certificată, proces-verbal privind execuţia contractului de consultanţă;
    – pentru locul/locurile de muncă nou-creat/create în cadrul proiectului - dovada creării acestuia/acestora se va face cu contractul individual de muncă înregistrat, cu normă completă, încheiat pe perioadă nedeterminată, extras Reges, registru salariaţi din Revisal şi raport per salariat din Revisal şi, ulterior, pe o perioadă de raportare de doi ani după finalizarea implementării proiectului, se va face dovada menţinerii acestuia/acestora cu documentele prevăzute de legislaţia în vigoare (extras Reges, registru salariaţi din Revisal şi raport per salariat din Revisal);
    – pentru fiecare tip de cheltuială efectuată şi depusă spre rambursare, cu excepţia sumei forfetare, se anexează facturile în original, însoţite de instrumentele care dovedesc efectuarea plăţii integrale (ordine de plată/chitanţă/foaie de vărsământ/bilet la ordin trecut prin bancă şi plătit prin bancă/dispoziţii de plată interne şi externe traduse autorizat în limba română, extras de cont)."



    ART. II
    Direcţia generală antreprenoriat şi programe de finanţare şi agenţiile pentru IMM vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul antreprenoriatului şi turismului,
                    Cătălin Canciu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 29 martie 2023.
    Nr. 616.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016