Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 612 din 11 septembrie 2008 privind conducerea, controlul si comunicarea pe durata implementarii Sistemului de Management Informational pentru Situatii de Urgenta - SMISU
Având în vedere prevederile: - <>Legii nr. 389/2004 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitãţilor naturale şi pregãtirea pentru situaţii de urgenţã şi a Acordului de asistenţã financiarã nerambursabilã dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, acţionând în calitate de agenţie de implementare a Facilitãţii Globale de Mediu, privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitãţilor naturale şi pregãtirea pentru situaţii de urgenţã, semnate la Bucureşti la 26 mai 2004, cu modificãrile si completãrile ulterioare; - Acordului de împrumut subsidiar nr. 312/2004 încheiat între Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Administraţiei şi Internelor, referitor la Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitãţilor naturale şi pregãtirea pentru situaţii de urgenţã; - art. 2 alin. 3 lit. (a) şi <>art. 8 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.489/2004 privind organizarea şi funcţionarea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul art. 7 <>art. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>legea nr. 15/2008 ,
ministrul internelor şi reformei administrative emite urmãtorul ordin:
ART. 1 În vederea implementãrii Sistemului de Management Informaţional pentru Situaţii de Urgenţã (SMISU), dezvoltat în cadrul Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitãţilor naturale şi pregãtirea pentru situaţii de urgenţã, a) se stabilesc urmãtoarele roluri: - beneficiar - Guvernul României, prin Ministerul Internelor şi Reformei Administrative (MIRA), instituţia responsabilã cu realizarea proiectului şi utilizarea fondurilor; - utilizator - Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, organism care va utiliza în mod efectiv rezultatele proiectului; - suport tehnic - Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei - Ministerul Internelor şi Reformei Administrative (DGCTI-MIRA) şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), operatori ai infrastructurii de comunicaţii; - furnizor - consorţiul S&T România - SRL şi APD Communications, integrator de sistem care va furniza resursele umane şi expertiza necesarã pentru implementarea sistemului; - consultant - consorţiul format din urmãtoarele firme asociate: AAM Management Information Consulting Ltd., Intech AS şi Societatea Comercialã "Cabinetul Cãlin Tatomir" - SRL care oferã asistenţã tehnicã echipei de proiect; b) se constituie Comitetul de coordonare a implementãrii SMISU, ca structurã interministerialã, denumit în continuare CCI, astfel: ● preşedinte: - Victor Paul Dobre - secretar de stat, MIRA, reprezentant, beneficiar; ● membri: - Ionel Sorinel Vasilca, adjunct tehnic al directorului STS, reprezentant suport tehnic; - Valentin Oniciu, director adjunct DGCTI-MIRA, reprezentant suport tehnic; - Vladimir Secarã, inspector general Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã (IGSU), reprezentant utilizator; - Aurel Bilanici, director Unitatea de management al proiectului (UMP-MIRA), reprezentant beneficiar. ART. 2 (1) CCI are urmãtoarele atribuţii: a) ia mãsuri pentru respectarea obiectivelor iniţiale ale proiectului pe durata derulãrii acestuia şi urmãreşte ducerea la îndeplinire a acestora; b) se asigurã cã cerinţele funcţionale specifice ale SMISU au fost definite corect şi cã proiectul va furniza rezultatele scontate la nivelul investiţiei fãcute; c) se asigurã cã propunerile privind proiectul sunt realiste şi vor atinge obiectivele solicitate de cãtre utilizator în cadrul constrângerilor de timp şi de buget fixate de cãtre beneficiar; d) aprobã planul de proiect avizat în prealabil de echipa de proiect; e) autorizeazã orice deviaţie majorã de la planul de proiect aprobat; f) asigurã alocarea necesarului de resurse proiectului; g) asigurã furnizarea serviciilor de comunicaţii şi tehnologia informaţiei, precum şi suportul tehnic necesar în vederea configurãrii interfeţelor de conectare la serviciile furnizate de DGCTI-MIRA şi, respectiv, STS; h) controleazã bugetul şi resursele alocate proiectului; i) confirmã oficial finalizarea fiecãrei etape a proiectului şi autorizeazã demararea unei noi etape, dupã avizarea în prealabil de cãtre echipa de proiect; j) asigurã interfaţa între proiect şi mediul organizaţional extern şi gãseşte soluţii de rezolvare a eventualelor conflicte (de interese, de resurse, de prioritãţi); k) mediazã conflictele în interiorul proiectului; l) informeazã, prin preşedintele CCI, Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţã despre stadiul implementãrii SMISU. (2) Atribuţiile CCI se realizeazã în mod informal, fãrã a fi necesarã întrunirea acestuia într-un cadru oficial. (3) CCI îşi va realiza mandatul prin activitãţi de management al excepţiilor, adicã se va implica în derularea proiectului numai atunci când planul de proiect aprobat nu mai poate fi respectat şi când este necesarã luarea unor decizii strategice privind continuarea proiectului. (4) CCI ia decizii în plen, în şedinţe convocate de preşedinte ori de câte ori este necesar. Deciziile se adoptã cu majoritate absolutã. (5) Dacã decizia CCI are implicaţii contractuale, atunci ea va fi pusã în practicã dupã ce se va concretiza într-un amendament la contract. ART. 3 În scopul constituirii capacitãţii tehnice necesare realizãrii şi implementãrii SMISU, CCI înfiinţeazã echipa de proiect, compusã din urmãtorii experţi tehnici: A. managerul de proiect B. echipa de proiect a utilizatorului C. echipa de suport tehnic a STS D. echipa de suport tehnic a DGCTI-MIRA E. echipa de suport administrativ A. managerul de proiect Organizeazã resursele beneficiarului, utilizatorului şi a suportului tehnic astfel încât acestea sã fie utile proiectului şi sã fie disponibile conform necesitãţilor planului de proiect. Managerul de proiect are urmãtoarele atribuţii: a) asigurã interfaţa oficialã de comunicare a problemelor de zi cu zi între furnizor, beneficiar, utilizator, suport tehnic şi consultant; b) asigurã controlul proiectului în urmãtoarele domenii: management, asigurarea calitãţii şi expertizã tehnicã; c) acordã asistenţã echipei de proiect a furnizorului în stabilirea contactelor şi face intervenţiile necesare punerii la dispoziţie a informaţiilor necesare; d) informeazã CCI în mod regulat asupra evoluţiei proiectului. B. echipa de proiect a utilizatorului Echipa este formatã din specialişti ai IGSU şi ai ministerelor în care se va instala o replicã a sistemului: (i) coordonator: - Mihai Guţã - IGSU. Coordonatorul echipei de proiect a utilizatorului are urmãtoarele atribuţii: a) asigurã alocarea resurselor umane ale utilizatorului necesare proiectului prin coordonarea activitãţilor proiectului în care sunt implicaţi membrii echipei de proiect cu activitãţile curente ale acestora; b) asigurã interfaţa oficialã de comunicare cu reprezentantul utilizatorului în CCI şi managerul de proiect; c) asigurã conservarea şi atingerea obiectivelor utilizatorilor proiectului; (ii) grupul de suport operaţional este format din: - Claudiu Bratu - IGSU; - Sorin Ioniţã - IGSU; - Ilie Viorel - IGSU; - Sorin Slãninã - IGSU; - Marius Alecu - IGSU; - Alin Maghiar - IGSU; - Mihai Drãgan - IGSU; - Ilie Marin - IGSU; - Rodica Boţîrcã - IGSU; - Claudiu Zoicaş - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã al Judeţului Bihor; - Constantin Ganea - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã al Judeţului Satu Mare; - Dr. Mary-Jeanne Adler - Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile; - Octavian Alaliţei - Ministerul Transporturilor; - reprezentant al Ministerului Sãnãtãţii Publice; - reprezentant al Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor. Grupul de suport operaţional are urmãtoarele atribuţii: a) furnizeazã resursele necesare din punctul de vedere al utilizatorilor; b) se asigurã cã cerinţele funcţionale au fost definite corect şi complet; c) contribuie la definirea şi elaborarea cerinţelor specifice privind dezvoltarea şi implementarea SMISU (SRS); d) avizeazã şi propune SRS spre aprobarea CCI; e) se asigurã cã proiectul produce rezultate care rãspund cerinţelor utilizatorilor; f) participã la elaborarea planului de testare privind acceptanţa operaţionalã; g) participã la testarea pentru acceptarea operaţionalã a sistemului; h) avizeazã şi propune spre aprobare CCI acceptanţa operaţionalã a sistemului. (iii) grupul de suport tehnic este format din: - Sorin Slãninã - IGSU; - Rodica Boţîrcã - IGSU; - Cãlin Lucaciu - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã al Judeţului Bihor; - Cristian Sodoleanu - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã al Judeţului Bistriţa-Nãsãud; - Camelia Adriana Leuca - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã al Judeţului Iaşi; - Constantin Alexandru Muscalu - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã al Judeţului Prahova; - Alexandru Stoica - Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile. Grupul de suport tehnic are urmãtoarele atribuţii: a) avizeazã Planul de proiect şi îl propune spre aprobare CCI; b) avizeazã şi propune SRS spre aprobarea CCI; c) avizeazã proiectul de infrastructurã al sistemului; d) avizeazã planurile de instruire, de livrare, de instalare şi de testare; e) participã la livrarea echipamentelor şi aplicaţiilor software; f) participã la instalarea echipamentelor şi aplicaţiilor software; g) participã la testarea înainte de punerea în funcţiune a sistemului; h) avizeazã şi propune spre aprobare managerului de proiect instalarea sistemului; i) participã la testarea pentru acceptarea operaţionalã a sistemului; j) avizeazã şi propune spre aprobare managerului de proiect rapoartele întocmite de consultant. C. echipa de suport tehnic a STS Echipa este formatã din specialişti care vor asigura suportul tehnic necesar în vederea configurãrii interfeţelor de conectare la serviciile furnizate de STS: Coordonator: - Bogdan Daczo Membri: - Dan Dimofte; - Eugen Ciutaru; - Adrian Buciu. D. echipa de suport tehnic a DGCTI-MIRA Echipa este formatã din specialişti care vor asigura suportul tehnic necesar în vederea asigurãrii interoperabilitãţii cu alte sisteme MIRA, configurãrii interfeţelor de conectare la serviciile furnizate de Reţeaua de comunicaţii voce date a MIRA (RCVD), precum şi reglementarea aspectelor privind funcţionalitãţile sistemului. Membrii: - Horia Dogaru - secretariat tehnic şi aspecte privind funcţionalitãţile sistemului; - Cristian Bãlţoi - suport tehnic - reţele comunicaţii de date; - Adrian Musceleanu - rezervã suport tehnic - reţele comunicaţii de date. E. echipa de suport administrativ Echipa asigurã asistenţa administrativã şi logisticã implementãrii SMISU şi are ca membrii specialişti de achiziţii, secretariat şi contabilitate-financiar din cadrul UMP-MIRA pe: - Ion Vlangãr; - Daniela Popa; - Claudia Petec. ART. 4 Supervizarea activitãţilor care urmeazã a fi derulate în vederea dezvoltãrii şi implementãrii SMISU se va efectua de cãtre echipa de proiect. ART. 5 Înaintarea rapoartelor la CCI privind stadiul implementãrii se va efectua de cãtre managerul de proiect. ART. 6 Corespondenţa în cadrul proiectului se va purta prin intermediul poştei electronice. ART. 7 Documentele elaborate în cadrul proiectului au caracter de confidenţialitate şi se vor utiliza numai în cadrul activitãţilor de implementare a proiectului. Accesul la aceste documente este permis numai personalului nominalizat în prezentul ordin. ART. 8 CCI şi echipa de proiect îşi înceteazã atribuţiile şi se dizolvã dupã finalizarea implementãrii SMISU. ART. 9 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 10 În termen de 15 zile de la emiterea prezentului ordin, instituţiile reprezentate care nu au nominalizat specialişti în cadrul echipei de proiect vor comunica UMP-MIRA persoanele desemnate. ART. 11 În vederea asigurãrii continuitãţii reprezentãrii instituţiilor în cadrul CCI şi echipei de proiect modificãrile de personal vor fi comunicate UMP-MIRA în termen de 15 zile de la producerea acestora.
Ministrul internelor şi reformei administrative, Cristian David
Bucureşti, 11 septembrie 2008. Nr. 612.
----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email