Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 601 din 7 iulie 2005  privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si familiei si al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 83/90/2002 pentru aprobarea Normelor privind aromele utilizate in alimente si sursele materiale pentru producerea lor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 601 din 7 iulie 2005 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si familiei si al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 83/90/2002 pentru aprobarea Normelor privind aromele utilizate in alimente si sursele materiale pentru producerea lor

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 626 din 18 iulie 2005
ORDIN nr. 601 din 7 iulie 2005
privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 83/90/2002 pentru aprobarea Normelor privind aromele utilizate în alimente şi sursele materiale pentru producerea lor
EMITENT: MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
Nr. 565 din 25 mai 2005
AUTORITATEA NATIONALA SANITARÃ VETERINARA ŞI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
Nr. 1.598 din 21 iunie 2005
MINISTERUL AGRICULTURII, PÃDURILOR ŞI DEZVOLTÃRII RURALE
Nr. 601 din 7 iulie 2005
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 626 din 18 iulie 2005


Vazand Referatul de aprobare al Direcţiei de sãnãtate publica nr. M.C. 6.547/2005,
în temeiul prevederilor <>art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2001 privind reglementarea producţiei, circulaţiei şi comercializãrii alimentelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 57/2002 , ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 308/2004 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii, preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor şi ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale emit urmãtorul ordin:

ART. I
Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 83/90/2002 pentru aprobarea Normelor privind aromele utilizate în alimente şi sursele materiale pentru producerea lor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 250 din 15 aprilie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 1^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 1^1. - (1) Respectarea prevederilor prezentului ordin garanteazã funcţionarea eficace a pieţei interne în privinta aromelor de fum utilizate sau destinate utilizãrii în sau pe alimente, constituind baza care permite garantarea protecţiei sãnãtãţii umane şi a intereselor consumatorilor.
(2) Pentru realizarea scopului prevãzut la alin. (1) prezentul ordin defineste:
a) o procedura comunitara pentru evaluarea şi autorizarea condensatelor de fum primare şi fracţiunilor de gudron primare utilizate sau destinate a fi utilizate ca atare în sau pe produsele alimentare ori pentru producţia aromelor de fum derivate, utilizate sau destinate a fi utilizate în sau pe alimente;
b) o procedura comunitara pentru stabilirea unei liste de condensate de fum primare şi de fractii de gudron primare autorizate, prin excluderea tuturor celorlalte în cadrul Comunitãţii, şi a condiţiilor lor de utilizare în sau pe alimente."
2. Normele prevãzute în anexa se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
- Alineatul (1) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Prezentele norme se aplica:
a) aromelor de fum utilizate sau destinate a fi utilizate în sau pe alimente;
b) materiei prime pentru producerea aromelor de fum;
c) condiţiilor în care sunt preparate aromele de fum;
d) alimentelor în care sau pe care sunt prezente aromele de fum."
- La alineatul (2) al articolului 1 se introduc patru litere noi, literele f), g), h) şi i), cu urmãtorul cuprins:
"f) condensat de fum primar - partea purificata pe baza de apa a fumului condensat şi care se încadreazã în definitia «aroma de fum»;
g) fractie de gudron primara - funcţia purificata din faza de inalta densitate a gudronului insolubil în apa a fumului condensat şi care se încadreazã în definitia «aroma de fum»;
h) produse primare - condensatele de fum primare şi fractiile primare de gudron;
i) aromele de fum derivate - aromele rezultate în urma procesarii produselor primare şi care sunt utilizate sau destinate a fi utilizate în sau pe alimente pentru a imprima aroma de fum acestora."
- La articolul 3, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Producţia substanţelor aromatizate este permisã, cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) lemnul utilizat pentru producţia produselor primare trebuie sa nu fi fost tratat, în mod intentionat ori neintentionat, cu substanţe chimice timp de 6 luni înainte de tãiere sau dupã, în afarã de cazul în care nu se demonstreaza ca substanta utilizata pentru acest tratament nu degaja substanţe cu potenţial toxic în cursul combustiei;
b) persoana care introduce pe piata produse primare trebuie sa demonstreze cu certificate sau cu documente corespunzãtoare ca sunt respectate dispoziţiile prevãzute la lit. a);
c) condiţiile de producţie a produselor primare sunt stabilite în anexa nr. 1 (anexa nr. 4 la norme). Faza uleioasa insolubila în apa, care reprezintã un produs secundar al procesului de fabricaţie, nu trebuie utilizata pentru fabricarea aromelor de fum;
d) produsele primare pot fi ulterior prelucrate prin procese fizice corespunzãtoare pentru producerea aromelor de fum derivate, cu respectarea dispoziţiilor legale aplicabile."
- Dupã articolul 9^3 se introduc articolele 9^4-9^16 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 9^4. - (1) Utilizarea aromelor de fum în sau pe alimente va fi autorizata numai dacã se demonstreaza în mod clar ca:
a) nu prezintã nici un risc pentru sãnãtatea consumatorului;
b) consumatorul nu este indus în eroare prin utilizarea lor.
(2) Fiecare autorizare poate fi supusã unor condiţii de utilizare specifice.
(3) Nici o persoana nu este autorizata sa introducã pe piata o aroma de fum sau orice aliment în care sau pe care este prezenta o astfel de aroma, dacã aroma de fum nu este un produs primar autorizat conform art. 9^5 sau dacã nu este un derivat al acestui produs autorizat şi dacã condiţiile de utilizare stabilite, autorizate prin prezentul ordin, nu sunt respectate.
Art. 9^5 - (1) Lista produselor primare autorizate în cadrul Comunitãţii, prin excluderea tuturor celorlalte, pentru utilizarea în sau pe alimente şi/sau pentru producţia aromelor de fum derivate se stabileşte conform prevederilor Comitetului operativ pentru alimente care asista Comisia Europeanã.
(2) Pentru fiecare produs primar autorizat lista prevãzutã la alin. (1) indica un cod unic pentru produsul respectiv, numele produsului, numele şi adresa titularului autorizaţiei, descrierea clara şi caracterizarea produsului, condiţiile de utilizare pe sau în anumite alimente ori categorii de alimente şi data de la care produsul este autorizat.
(3) În urma stabilirii listei menţionate la alin. (1) produsele primare se pot adauga la aceasta lista conform prevederilor stabilite de Comitetul operativ pentru alimente care asista Comisia Europeanã.
Art. 9^6. - (1) Pentru includerea unui produs primar în lista prevãzutã la alin. (1) al art. 9^5, se înainteazã autoritãţii naţionale competente o cerere de autorizare.
(2) Dupã depunerea cererii de autorizare prevãzute la alin. (1), autoritatea nationala competenta are urmãtoarele obligaţii:
a) sa înştiinţeze în scris solicitantul, în termen de 14 zile de la primirea cererii, menţionând data primirii acesteia;
b) sa informeze imediat Autoritatea Europeanã pentru Securitatea Alimentelor, denumita în continuare Autoritate;
c) sa comunice Autoritãţii cererea solicitantului, precum şi toate informaţiile suplimentare furnizate de solicitant.
(3) Autoritatea informeazã imediat celelalte state membre şi Comunitatea Europeanã despre cerere şi le comunica acestora cererea şi toate informaţiile suplimentare furnizate de solicitant.
(4) Cererea de autorizare este însoţitã de informaţiile şi documentaţia urmãtoare:
a) numele şi adresa solicitantului;
b) informaţiile cuprinse în anexa nr. 2 (anexa nr. 5 la norme);
c) declaraţia motivatã, afirmând ca produsul nu prezintã nici un risc pentru sãnãtatea consumatorului;
d) un rezumat al dosarului.
(5) Autoritatea publica un ghid detailat privind elaborarea şi prezentarea cererii solicitantului*).
--------
*) Pana la publicare, solicitantii trebuie sa respecte prevederile «Ghidului de prezentare pentru evaluarea aditivului alimentar» al Comitetului Ştiinţific pentru Alimentaţie din 11 iulie 2001 sau în ultima versiune: http://europa.eu.int/comm/food/fs/sc/scf/out98_en.pdf.


Art. 9^7. - (1) În termen de 6 luni de la primirea unei cereri de autorizare corecte Autoritatea decide dacã produsul şi utilizarea sa corespund prevederilor alin. (1) al art. 9^4. Autoritatea poate extinde perioada de 6 luni, având obligaţia de a informa solicitantul, precum şi Comisia şi statele membre cu privire la motivele întârzierii.
(2) În cazul în care Autoritatea considera necesar, poate solicita persoanei responsabile de plasarea pe piata a produselor primare transmiterea de informaţii suplimentare, în termen de maximum 12 luni. În acest caz, data limita stabilitã la alin. (1) este suspendatã pana la comunicarea informaţiilor. În mod similar, acest termen este suspendat pentru a permite solicitantului pregãtirea informaţiilor orale sau scrise.
(3) În vederea avizãrii, Autoritatea are urmãtoarele obligaţii:
a) sa verifice conformitatea documentelor cu prevederile alin. (4) al art. 9^6, precum şi detaliile furnizate de solicitant, caz în care cererea este acceptatã;
b) sa informeze solicitantul, Comisia şi statele membre dacã cererea nu este acceptatã.
(4) În cazul acordãrii avizului favorabil pentru autorizarea produsului evaluat, acest aviz include:
a) condiţiile sau restricţiile legate de utilizarea produsului primar evaluat, fie ca atare şi/sau aroma de fum derivata în sau pe alimente ori categorii de produse alimentare specifice;
b) evaluarea metodei analitice propuse în conformitate cu prevederile pct. 4 din anexa nr. 2 (anexa nr. 5 la norme), dacã aceasta corespunde scopurilor de control propuse.
(5) Autoritatea va inainta avizul sau Comisiei, statelor membre şi solicitantului.
(6) Autoritatea va publica avizul sau dupã excluderea informaţiilor considerate confidenţiale, conform art. 9^14.
Art. 9^8. - (1) În termen de 3 luni de la primirea avizului Autoritãţii, Comisia pregãteşte un proiect de mãsuri în ceea ce priveşte includerea unei substanţe în lista prevãzutã la alin. (1) al art. 9^5, luând în considerare atât prevederile alin. (1) al art. 9^4, ale legislaţiei comunitare, cat şi alte prevederi legale în domeniu. Dacã proiectul de mãsuri nu corespunde cu avizul Autoritãţii, Comisia va inainta un memoriu explicativ pentru motivarea diferenţelor.
(2) Mãsura prevãzutã la alin. (1) se concretizeazã în:
a) un proiect de regulament care amendeaza lista menţionatã la alin. (1) al art. 9^5; prin includerea produsului primar pe lista produselor autorizate, conform prevederilor alin. (2) al art. 9^5;
b) un proiect de decizie, adresat solicitantului, respingând autorizarea solicitatã.
(3) Mãsura este adoptatã în conformitate cu prevederile stabilite de Comitetul operativ pentru alimente care asista Comisia Europeanã. Comisia informeazã fãrã întârziere solicitantul despre hotãrârea sa.
(4) Autorizarea acordatã conform prevederilor stabilite prin prezentul ordin este valabilã în intreaga Comunitate pentru o perioada de 10 ani şi este reînnoitã în conformitate cu prevederile art. 9^11.
(5) Dupã acordarea autorizaţiei titularul acesteia sau oricare alt operator din industria alimentara care utilizeazã produsul primar ori aroma de fum autorizata trebuie sa respecte orice condiţie sau restrictie de utilizare cuprinsã în autorizaţie.
(6) Titularul autorizaţiei informeazã imediat Comisia asupra unor informaţii ştiinţifice ori tehnice noi care ar afecta evaluarea securitãţii produsului primar sau a aromei de fum derivate autorizate, în relatie cu sãnãtatea umanã. Dacã este necesar, Autoritatea va revizui evaluarea.
(7) Acordarea autorizaţiei nu exclude rãspunderea civilã sau penalã a oricãrui operator din industria alimentara în privinta produsului primar, aromei de fum derivate autorizate sau produsului alimentar conţinând produsul primar ori aroma de fum derivata autorizata.
Art. 9^9. - (1) În termen de 18 luni de la intrarea în vigoare a prezentului ordin operatorii de întreprinderi prezintã o cerere conform prevederilor art. 9^6, în vederea stabilirii unei liste comunitare iniţiale a produsilor primari autorizaţi, care se stabileşte numai dupã ce Autoritatea a emis un aviz favorabil pentru fiecare produs primar pentru care s-a înaintat o cerere acceptatã în aceasta perioada.
(2) Cererile pentru care Autoritatea nu a emis un aviz favorabil, motivat de nerespectarea datelor limita pentru transmiterea informaţiilor suplimentare de cãtre solicitant, conform prevederilor alin. (2) al art. 9^7, vor fi excluse din lista comunitara iniţialã.
(3) În termen de 3 luni dupã receptionarea tuturor avizelor prevãzute la alin. (1), Comisia întocmeşte un proiect de regulament pentru stabilirea listei iniţiale conform dispoziţiilor alin. (1) şi (2) ale art. 9^5.
Art. 9^10. - (1) Titularul autorizaţiei poate cere modificarea acesteia conform prevederilor art. 9^6.
(2) Când este cazul, Autoritatea va preciza din proprie initiativa sau ca urmare a solicitãrii unui stat membru ori a Comisiei dacã autorizaţia corespunde prevederilor art. 9^7.
(3) Comisia va examina fãrã întârziere avizul Autoritãţii şi va pregati un proiect de decizie.
(4) Un proiect de mãsuri care modifica autorizaţia trebuie sa specifice orice modificãri necesare asupra condiţiilor de utilizare şi, dacã este cazul, restrictiilor legate de aceasta autorizaţie.
(5) Mãsura definitiva, respectiv modificarea, suspendarea sau revocarea autorizaţiei, va fi adoptatã conform prevederilor stabilite de Comitetul operativ pentru alimente care asista Comisia Europeanã.
(6) Comisia va informa fãrã întârziere titularul autorizaţiei asupra mãsurii luate.
Art. 9^11. - (1) Autorizaţiile acordate cu respectarea prevederilor prezentului ordin trebuie reînnoite la o perioada de 10 ani, la cererea adresatã Comunitãţii de cãtre titularul autorizaţiei cel târziu cu 18 luni înainte de data expirãrii.
(2) Cererea trebuie însoţitã de urmãtoarele informaţii şi documente:
a) o referire la autorizaţia iniţialã;
b) toate informaţiile disponibile privind punctele prevãzute în anexa nr. 2 (anexa nr. 5 la norme), care completeazã informaţiile deja trimise Autoritãţii în cursul evaluãrii iniţiale şi o actualizeazã conform celor mai recente progrese ştiinţifice şi tehnice;
c) o declaraţie motivatã care atesta ca produsul nu prezintã nici un risc pentru sãnãtatea consumatorului.
(3) În cazul în care din motive independente de vointa titularului autorizaţiei, cu o luna înainte de data expirãrii nu se ia nici o decizie în privinta reînnoirii autorizaţiei, perioada de autorizaţie a produsului este prelungitã automat timp de 6 luni. Comisia va informa titularul autorizaţiei şi statele membre asupra acestei întârzieri.
Art. 9^12. - (1) În prima etapa a plasarii pe piata a unui produs primar autorizat sau a unei arome de fum autorizate, derivata din produşi autorizaţi specificati în lista prevãzutã la alin. (1) al art. 9^5, operatorii din industria alimentara se obliga sa transmitã operatorului din industria alimentara care primeşte produsul urmãtoarele informaţii:
a) codul produsului autorizat, asa cum se indica în lista prevãzutã la alin. (1) al art. 9^5;
b) condiţiile de utilizare a produsului autorizat, stabilite în lista prevãzutã la alin. (1) al art. 9^5;
c) în cazul unei arome de fum derivate, relaţia cantitativã cu produsul primar; aceasta va fi exprimatã în termeni clari şi lizibili, astfel încât operatorul din industria alimentara destinatar sa poatã utiliza aroma de fum derivata în conformitate cu condiţiile de utilizare stabilite în lista prevãzutã la alin. (1) al art. 9^5.
(2) În toate etapele consecutive plasarii pe piata a produselor prevãzute la alin. (1), operatorii din industria alimentara se asigura ca informaţiile deţinute în conformitate cu prevederile alin. (1) sunt transmise operatorilor din industria alimentara care primesc produsele.
(3) Operatorii din industria alimentara trebuie sa dispunã de sisteme şi proceduri care sa permitã identificarea furnizorului şi destinatarului produselor prevãzute la alin. (1).
Art. 9^13. - (1) Cererile de autorizare, informaţiile suplimentare furnizate de solicitanti şi avizele emise de Autoritate, excluzând informaţiile confidenţiale, sunt accesibile publicului în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
(2) Pentru rezolvarea cererilor de acces la documentele sale, Autoritatea trebuie sa aplice principiile prevãzute de Regulamentul nr. 1.049/2001 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 mai 2001 privind accesul publicului la documentele Parlamentului European, ale Consiliului şi ale Comunitãţii.
(3) Statele membre vor rezolva cererile de acces la documentele primite conform prevederilor prezentului ordin, prin respectarea prevederilor art. 5 din Regulamentul nr. 1.049/2001/CE .
Art. 9^14. - (1) Solicitantul poate indica informaţiile comunicate conform prevederilor art. 9^6 şi care sunt considerate confidenţiale, deoarece dezvaluirea lor poate prejudicia semnificativ poziţia sa competitivã şi, în acest caz, va inainta o justificare verificabila.
(2) Comisia stabileşte, dupã consultarea solicitantului, informaţiile confidenţiale şi informeazã atât solicitantul, cat şi Autoritatea asupra deciziei sale.
(3) Urmãtoarele informaţii nu sunt considerate confidenţiale:
a) numele şi adresa solicitantului şi numele produsului;
b) în cazul unui aviz favorabil pentru autorizarea unui produs evaluat, informaţiile prevãzute la alin. (2) al art. 9^5;
c) informaţiile prezentând un interes direct pentru evaluarea siguranţei produsului;
d) metoda analitica prevãzutã la pct. 4 din anexa nr. 2 (anexa nr. 5 la norme).
(4) Respectând prevederile prezentului ordin, Autoritatea va furniza, la cererea Comisiei şi a statelor membre, toate informaţiile pe care le deţine.
(5) Comisia, Autoritatea şi statele membre vor lua mãsurile necesare pentru a garanta confidenţialitatea informaţiilor pe care le primesc conform prevederilor prezentului ordin, cu excepţia informaţiilor care trebuie fãcute publice dacã circumstanţele impun aceasta în scopul protejãrii sãnãtãţii umane.
(6) Dacã un solicitant retrage sau a retras cererea sa, Autoritatea, Comisia şi statele membre vor respecta confidenţialitatea informaţiilor comerciale şi industriale primite, incluzând informaţiile privind cercetarea şi dezvoltarea, precum şi informaţiile a cãror confidenţialitate a fãcut obiectul unei divergenţe între Comisie şi solicitant.
Art. 9^15. - Informaţiile conţinute în cererea introdusã conform prevederilor art. 9^6 nu pot fi utilizate pentru profitul altui solicitant dacã acesta nu a stabilit cu titularul autorizaţiei, în mod expres, posibilitatea utilizãrii acestor informaţii.
Art. 9^16. - (1) Autoritãţile competente vor asigura ca inspectiile şi alte mãsuri de control adecvate sunt efectuate conform prevederilor prezentului ordin.
(2) Când este necesar şi la cererea Comisiei, Autoritatea va contribui la elaborarea de ghiduri tehnice privind recoltarea şi testarile, pentru a facilita o abordare coordonata pentru implementarea dispoziţiilor prevãzute la alin. (1).
(3) Dacã este necesar, Comisia, dupã solicitarea unei asistente ştiinţifice şi tehnice din partea Autoritãţii, adopta criteriile de calitate pentru metodele analitice validate, propuse conform pct. 4 din anexa nr. 2 la prezentul ordin, incluzând substantele ce trebuie mãsurate conform prevederilor stabilite de Comitetul operativ pentru alimente care asista Comisia Europeanã."
3. Modificãrile la anexele la prezentul ordin şi la lista prevãzutã în alineatul (1) al articolului 9^5 sunt adoptate ulterior, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, conform prevederilor stabilite de Comitetul operativ pentru alimente care asista Comisia Europeanã, dupã consultarea Autoritãţii, pentru a se obţine avizul ştiinţific şi/sau tehnic al acesteia.
4. Prevederile articolelor 9^6-9^8 se aplica mutatis mutandis.
5. Dupã anexa nr. 3 la norme se introduc doua anexe noi, anexa nr. 4 şi anexa nr. 5 la norme, având conţinutul prevãzut în anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.
6. Articolul 11 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme."
ART. II
Direcţia de sãnãtate publica din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, Direcţia generalã pentru siguranta alimentelor din cadrul Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor şi Direcţia generalã elaborare strategii, politici sectoriale de piata din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale împreunã cu direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranta alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti şi direcţiile pentru agricultura şi dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin transpune Regulamentul nr. 2.065/2003 EC al Parlamentului şi Consiliului European privind substantele aromatizante destinate a fi folosite în sau pe alimente, publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) L 309 din 26 noiembrie 2003.
ART. IV
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 6 luni de la data publicãrii, cu excepţia art. 9^4-9^16, care intra în vigoare la data aderãrii României la Uniunea Europeanã.

Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Cinteza

p. Preşedintele Autoritãţii Naţionale
Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranta Alimentelor,
Dan Marcu,
secretar de stat

Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur


ANEXA 1
(anexa nr. 4 la norme)

CONDIŢII
pentru producţia produselor primare

1. Fumul este produs din lemn [conform art. 3 alin. 2^1 lit. a)]. Se pot adauga plante aromatizante, condimente, crengute de ienupar, crengute, ace şi conuri de arbori rasinosi din familia pinacee (Picea), dacã acestea nu conţin reziduuri în urma unui tratament chimic intentionat sau neintentionat şi dacã sunt în conformitate cu prevederile specifice ale legislaţiei în vigoare. Materia prima este supusã combustiei controlate, distilarii uscate sau tratamentului cu abur supraincalzit în atmosfera de oxigen controlat, la o temperatura de maximum 600°C.
2. Fumul este condensat. Pentru separarea fazelor se pot adauga apa şi/sau solventi, fãrã a veni în contradictie cu legislaţia în vigoare. Se pot utiliza procese fizice pentru izolare, fractionare şi/sau purificare, în scopul obţinerii urmãtoarelor faze:
a) condensat de fum primar pe baza de apa, ce conţine în principal acizi carboxilici, compuşi carbonilici şi fenolici, având un conţinut maxim de:
- benzo (a) piren 10 f2æg/kg;
- benzo (a) antracen 20 æg/kg;
b) faza de gudron de inalta densitate insolubila în apa care în cursul separarii fazelor va precipita şi care nu se utilizeazã ca atare în producţia aromelor de fum, dar numai dupã procesare fizica corespunzãtoare pentru a se obţine fractii cu conţinut scãzut de hidrocarburi policiclice aromatice denumite fractii de gudron primar, având un conţinut maxim de:
- benzo (a) piren 10 f2æg/kg;
- benzo (a) antracen 20 æg/kg;
c) faza uleioasa insolubila în apa.
Dacã în cursul operatiei de condensare şi dupã aceasta nu se produce separarea fazelor, condensatul de fum obţinut se considera faza de gudron de inalta densitate insolubila în apa şi trebuie prelucrata prin procese fizice corespunzãtoare pentru a se obţine fractii de gudron primare care corespund limitelor specificate.


ANEXA 2
(anexa nr. 5 la norme)

INFORMAŢII
necesare pentru evaluarea ştiinţificã a produselor primare

Aceste informaţii trebuie sa corespundã prevederilor alin. (4) al art. 9^6. Fãrã a veni în contradictie cu prevederile alin. (2) al art. 9^7, informaţiile urmãtoare trebuie incluse în cererea de autorizaţie menţionatã în art. 9^6:
1. specia de lemn utilizata pentru producţia produsului primar;
2. informaţii detaliate privind metodele de producţie a produselor primare şi asupra procesarii ulterioare pentru producţia aromelor de fum derivate;
3. compozitia chimica calitativã şi cantitativã a produsului primar şi caracterizarea fractiei care nu a fost identificata. Specificaţiile chimice ale produselor primare şi informaţiile asupra stabilitatii şi gradului de variabilitate al compoziţiei chimice sunt foarte importante. Pãrţile neidentificate, de exemplu cantitatea de substanţe cu structura chimica neidentificata, trebuie redusã la minimum şi caracterizatã prin metode analitice corespunzãtoare, de exemplu prin metode cromatografice şi spectrometrice;
4. metoda analitica validatã pentru recoltarea, identificarea şi caracterizarea produsului primar;
5. informaţii asupra cantitãţilor prevãzute a fi utilizate în sau pe alimente ori categorii de alimente specifice;
6. date toxicologice privind aromele de fum - elaborate de Comitetul Ştiinţific pentru Alimentaţie în raportul sau din 25 iunie 1993 sau în forma actualizatã a raportului.

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016