TABEL
cu documentele utilizate şi compartimentele responsabile în
fazele execuţiei bugetare
┌────┬─────────┬─────────────────────┬───────────────────────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│Nr. │ Fazele │Documentele utilizate│ Compartiment responsabil │ Roluri │ Titulari │
│crt.│execuţiei│ │ │ Semnificaţie │ semnãturi │
│ │ bugetare│ │ │ Semnificaţie │ semnãturi │
├────┼─────────┼─────────────────────┼───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ 1. │Angajarea│Angajamentul bugetar │Unitatea de contractare şi monitorizare│Întocmeşte şi semneazã │ Ofiţerul de proiect │
│ │cheltuie-│ individual │ a implementãrii proiectelor │angajamentul bugetar │ Şef compartiment de specialitate│
│ │ lilor │ │ (Compartimentul de specialitate) │individual prin care se │ │
│ │ │ │ │rezervã fonduri publice │ │
│ │ │ │ │unei anumite destinaţii │ │
│ │ │ │ │(capitol/subcapitol │ │
│ │ │ │ │bugetar de cheltuieli), în│ │
│ │ │ │ │limita creditelor bugetare│ │
│ │ │ │ │aprobate şi în limita │ │
│ │ │ │ │disponibilului de credite │ │
│ │ │ │ │de angajament. Acordã viza│ │
│ │ │ │ │de specialitate. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Controlul financiar preventiv propriu │Avizeazã proiectul de │ Ofiţerul CFPP │
│ │ │ │ Controlul financiar preventiv delegat │angajament bugetar │ Controlorul delegat │
│ │ │ │ │individual dupã ce a │ │
│ │ │ │ │verificat îndeplinirea │ │
│ │ │ │ │condiţiilor privind │ │
│ │ │ │ │legalitatea, regularitatea│ │
│ │ │ │ │şi încadrarea în limitele │ │
│ │ │ │ │şi destinaţia creditelor │ │
│ │ │ │ │bugetare şi/sau de │ │
│ │ │ │ │angajament disponibile la │ │
│ │ │ │ │subdiviziunea │ │
│ │ │ │ │corespunzãtoare din │ │
│ │ │ │ │bugetul aprobat, prin │ │
│ │ │ │ │aplicarea semnãturii şi a │ │
│ │ │ │ │sigiliului personal. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Ordonatorul principal de credite │Semneazã pentru a │ Ordonatorul principal de credite│
│ │ │ │ │certifica existenţa unor │ │
│ │ │ │ │credite bugetare şi/sau │ │
│ │ │ │ │de angajament disponibile │ │
│ │ │ │ │şi punerea în rezervã a │ │
│ │ │ │ │creditelor aferente unei │ │
│ │ │ │ │cheltuieli, potrivit │ │
│ │ │ │ │destinaţiei prevãzute în │ │
│ │ │ │ │buget. │ │
│ │ ├─────────────────────┼───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ Angajamentul legal │ D.G.D.C.A./D.G.J. │Acordã viza de legalitate.│ Persoana cu atribuţii pe linia │
│ │ │ (Contractul de │ │ │ acordãrii asistenţei juridice, │
│ │ │ finanţare) │ │ │ stabilitã conform prevederilor │
│ │ │ │ │ │ actelor normative. În stadiul │
│ │ │ │ │ │ prezentãrii documentului la │
│ │ │ │ │ │ ordonatorul principal de │
│ │ │ │ │ │ credite, persoana competentã de │
│ │ │ │ │ │ la nivelul D.G.J., în │
│ │ │ │ │ │ condiţiile stabilite prin acte │
│ │ │ │ │ │ normative │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Controlul financiar preventiv propriu │Avizeazã proiectul de │ Ofiterul CFPP │
│ │ │ │ Controlul financiar preventiv delegat │angajament legal dupã ce a│ Controlorul delegat │
│ │ │ │ │verificat îndeplinirea │ │
│ │ │ │ │condiţiilor privind │ │
│ │ │ │ │legalitatea, regularitatea│ │
│ │ │ │ │şi încadrarea în limitele │ │
│ │ │ │ │şi destinaţia creditelor │ │
│ │ │ │ │bugetare şi/sau de │ │
│ │ │ │ │angajament disponibile la │ │
│ │ │ │ │subdiviziunea │ │
│ │ │ │ │corespunzãtoare din │ │
│ │ │ │ │bugetul aprobat în limita │ │
│ │ │ │ │disponibilului de credite │ │
│ │ │ │ │de angajament pentru │ │
│ │ │ │ │acţiuni multianuale (în │ │
│ │ │ │ │funcţie de suma din │ │
│ │ │ │ │angajamentul legal, se │ │
│ │ │ │ │vizeazã şi de cãtre │ │
│ │ │ │ │ofiţerul CFPD), prin │ │
│ │ │ │ │aplicarea semnãturii şi a │ │
│ │ │ │ │sigiliului personal. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Ordonatorul principal de credite │Aprobã angajamentul legal │ Ordonatorul principal de credite│
│ │ │ │ │(contractul de finanţare) │ │
│ │ │ │ │cu asigurarea cã au fost │ │
│ │ │ │ │rezervate fondurile │ │
│ │ │ │ │publice necesare │ │
│ │ │ │ │contractãrii, respectiv │ │
│ │ │ │ │plãţii acestuia şi cã │ │
│ │ │ │ │valoarea angajamentului │ │
│ │ │ │ │legal nu poate depãşi │ │
│ │ │ │ │creditele de angajament │ │
│ │ │ │ │aprobate în buget. │ │
│ │ ├─────────────────────┼───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ Propunerea de │Unitatea de contractare şi monitorizare│Întocmeşte şi semneazã │ Ofiţerul de proiect │
│ │ │ angajare a unei │ a implementãrii proiectelor │propunerea de angajare │ Şef compartiment de specialitate│
│ │ │ cheltuieli │ (Compartimentul de specialitate) │a unei cheltuieli prin │ │
│ │ │ │ │care se rezervã fonduri │ │
│ │ │ │ │publice unei anumite │ │
│ │ │ │ │destinaţii, în limita │ │
│ │ │ │ │disponibilului de │ │
│ │ │ │ │credite de angajament. │ │
│ │ │ │ │Acordã viza de │ │
│ │ │ │ │specialitate. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Unitatea de plãţi şi contabilitate │Verificã, completeazã în │ Ofiţerul de contabilitate │
│ │ │ │ │coloanele (1), (2), (3) │ │
│ │ │ │ │şi (8) şi semneazã │ │
│ │ │ │ │propunerea de angajare a │ │
│ │ │ │ │unei cheltuieli pentru │ │
│ │ │ │ │corectitudinea sumelor │ │
│ │ │ │ │înscrise în coloanele │ │
│ │ │ │ │menţionate (creditele de │ │
│ │ │ │ │angajament aprobate, │ │
│ │ │ │ │creditele de angajament │ │
│ │ │ │ │ce au fost angajate, │ │
│ │ │ │ │disponibilul de credite │ │
│ │ │ │ │ce mai poate fi angajat, │ │
│ │ │ │ │precum şi disponibilul de │ │
│ │ │ │ │credite rãmas de │ │
│ │ │ │ │angajat). │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Controlul financiar preventiv propriu │Avizeazã propunerea de │ Ofiţerul CFPP │
│ │ │ │ Controlul financiar preventiv delegat │angajare a cheltuielii │ Controlorul delegat │
│ │ │ │ │dupã ce a verificat │ │
│ │ │ │ │îndeplinirea condiţiilor │ │
│ │ │ │ │privind legalitatea, │ │
│ │ │ │ │regularitatea şi │ │
│ │ │ │ │încadrarea în limitele şi │ │
│ │ │ │ │destinaţia creditelor │ │
│ │ │ │ │bugetare şi/sau de │ │
│ │ │ │ │angajament disponibile la │ │
│ │ │ │ │subdiviziunea │ │
│ │ │ │ │corespunzãtoare din │ │
│ │ │ │ │bugetul aprobat prin │ │
│ │ │ │ │aplicarea semnãturii şi a │ │
│ │ │ │ │sigiliului personal. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Ordonatorul principal de credite │Aprobã propunerea de │ Ordonatorul principal de credite│
│ │ │ │ │angajare a unei cheltuieli│ │
│ │ │ │ │cu respectarea încadrãrii │ │
│ │ │ │ │în creditele bugetare │ │
│ │ │ │ │şi/sau de angajament │ │
│ │ │ │ │înscrise în angajamentul │ │
│ │ │ │ │bugetar individual. │ │
├────┼─────────┼─────────────────────┼───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ 2. │Lichi- │ Solicitarea de │ Direcţia implemetare │Semneazã şi aplicã │Directorul Direcţiei implementare│
│ │darea │ acordare a │ │sigiliul pentru │ │
│ │cheltu- │ prefinanţãrii │ │Certificarea realitãţii, │ │
│ │ielilor │ │ │regularitãţii şi │ │
│ │ │ │ │legalitãţii operaţiunilor │ │
│ │ │ │ │pe solicitarea de acordare│ │
│ │ │ │ │a prefinanţãrii. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Unitatea de contractare şi │Verificã şi semneazã │ Ofiţerul de proiect │
│ │ │ │ monitorizare a implementãrii │solicitarea de acordare │ │
│ │ │ │ proiectelor │a prefinanţãrii cu │ │
│ │ │ │ │privire la: existenţa │ │
│ │ │ │ │angajamentelor, │ │
│ │ │ │ │realitatea sumei │ │
│ │ │ │ │datorate, precum şi │ │
│ │ │ │ │condiţiile de │ │
│ │ │ │ │exigibilitate ale │ │
│ │ │ │ │angajamentului legal, pe │ │
│ │ │ │ │baza documentelor │ │
│ │ │ │ │justificative (se │ │
│ │ │ │ │verificã dacã │ │
│ │ │ │ │solicitarea de acordare │ │
│ │ │ │ │a prefinanţãrii a │ │
│ │ │ │ │beneficiarului este │ │
│ │ │ │ │întocmitã corect şi se │ │
│ │ │ │ │bazeazã pe contractele │ │
│ │ │ │ │semnate de beneficiar cu │ │
│ │ │ │ │autoritatea de │ │
│ │ │ │ │management, respectiv │ │
│ │ │ │ │contractele semnate cu │ │
│ │ │ │ │un terţ şi respectã │ │
│ │ │ │ │cerinţele din Ghidul │ │
│ │ │ │ │aplicantului). Avizeazã │ │
│ │ │ │ │de conformitate din │ │
│ │ │ │ │punct de vedere tehnic. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Unitatea de validare │Verificã şi semneazã │ Ofiţerul de validare │
│ │ │ │ │pentru corectitudinea │ │
│ │ │ │ │sumei înscrise în │ │
│ │ │ │ │solicitarea de acordare a │ │
│ │ │ │ │prefinanţãrii. │ │
│ │ │ │ ├──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │Aprobã solicitarea de │Coordonatorul unitãţii de │
│ │ │ │ │acordare a prefinanţãrii │ validare │
│ │ │ │ │din punct de vedere │ │
│ │ │ │ │financiar. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Directorul general adjunct │Semneazã şi aplicã │ Directorul general adjunct │
│ │ │ │ │sigiliul pentru bunul de │ │
│ │ │ │ │platã se confirmã │ │
│ │ │ │ │existenţa unui contract de│ │
│ │ │ │ │finanţare încheiat între │ │
│ │ │ │ │autoritatea de management │ │
│ │ │ │ │şi beneficiar, a unui │ │
│ │ │ │ │contract încheiat între │ │
│ │ │ │ │beneficiar şi un terţ, │ │
│ │ │ │ │precum şi existenţa unei │ │
│ │ │ │ │obligaţii de platã certe. │ │
│ │ ├─────────────────────┼───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │Cererea de rambursare│ Direcţia implementare │Semneazã şi aplicã │Directorul Direcţiei implementare│
│ │ │ (însoţitã de │ │sigiliul pentru │ │
│ │ │ documentele │ │certificarea realitãţii, │ │
│ │ │ justificative) │ │regularitãţii şi │ │
│ │ │ │ │legalitãţii operaţiunilor │ │
│ │ │ │ │pe cererea de rambursare a│ │
│ │ │ │ │beneficiarului. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │Unitatea de contractare şi monitorizare│Verificã şi semneazã │ Ofiţerul de proiect │
│ │ │ │ a implementãrii proiectelor │cererea de rambursare │ │
│ │ │ │ │pentru respectarea │ │
│ │ │ │ │prevederilor din Ghidul │ │
│ │ │ │ │aplicantului, confirmarea │ │
│ │ │ │ │cã activitãţile derulate │ │
│ │ │ │ │şi plãtite prin facturile │ │
│ │ │ │ │şi celelalte documente │ │
│ │ │ │ │justificative anexate │ │
│ │ │ │ │sunt în conformitate cu │ │
│ │ │ │ │contractul de finanţare, │ │
│ │ │ │ │precum şi faptul cã │ │
│ │ │ │ │documentele justificative │ │
│ │ │ │ │însoţitoare cuprind date │ │
│ │ │ │ │reale şi exacte. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Unitatea de validare │Întocmeşte fişa de calcul │ Ofiţerul de validare │
│ │ │ │ │şi semneazã pentru │ │
│ │ │ │ │determinarea cheltuielilor│ │
│ │ │ │ │eligibile, a TVA-ului │ │
│ │ │ │ │aferent, precum şi a │ │
│ │ │ │ │eventualelor │ │
│ │ │ │ │deduceri/reţineri aferente│ │
│ │ │ │ │debitelor datorate. │ │
│ │ ├─────────────────────┼───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ Raport de validare │ Unitatea de validare │Verificã şi avizeazã │ Coordonatorul unitãţii de │
│ │ │ │ │raportul de validare prin │ validare │
│ │ │ │ │care se confirmã │ │
│ │ │ │ │eligibilitatea │ │
│ │ │ │ │cheltuielilor ce au fost │ │
│ │ │ │ │realizate şi pentru care │ │
│ │ │ │ │plata poate fi efectuatã. │ │
│ │ │ │ │(Se confirmã cã existã o │ │
│ │ │ │ │obligaţie certã faţã de │ │
│ │ │ │ │beneficiar, exigibilã la o│ │
│ │ │ │ │anumitã datã.) │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Directorul general adjunct │Semneazã şi aplicã │ Directorul general adjunct │
│ │ │ │ │sigiliul pentru bunul de │ │
│ │ │ │ │platã - se confirmã faptul│ │
│ │ │ │ │cã activitãţile au fost │ │
│ │ │ │ │efectuate conform │ │
│ │ │ │ │contractului semnat între │ │
│ │ │ │ │autoritatea de management │ │
│ │ │ │ │şi beneficiar, existã o │ │
│ │ │ │ │obligaţie de platã certã │ │
│ │ │ │ │şi se respectã condiţiile │ │
│ │ │ │ │cu privire la legalitatea │ │
│ │ │ │ │operaţiunii. │ │
│ │ │ │ │Aprobã raportul de │ │
│ │ │ │ │validare în vederea │ │
│ │ │ │ │rambursãrii cãtre │ │
│ │ │ │ │beneficiari a │ │
│ │ │ │ │cheltuielilor eligibile │ │
│ │ │ │ │din contribuţia FSE şi │ │
│ │ │ │ │din contribuţia de la │ │
│ │ │ │ │bugetul de stat. │ │
├────┼─────────┼─────────────────────┼───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ 3. │Ordonan- │Ordonanţarea de platã│ Unitatea de validare │Întocmeşte şi semneazã │ Ofiţerul de validare │
│ │ţarea │ │ (Compartimentul de specialitate) │în vederea autorizãrii │ Şef compartiment de specialitate│
│ │ cheltu- │ │ │plãţii. Acordã viza de │ │
│ │ielilor │ │ │specialitate. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Unitatea de plãţi şi contabilitate │Semneazã pentru │ Ofiţerul de contabilitate │
│ │ │ │ │exactitatea sumei, │ │
│ │ │ │ │corectitudinea datelor şi │ │
│ │ │ │ │a disponibilului de │ │
│ │ │ │ │credite bugetare. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Controlul financiar preventiv propriu │Avizeazã ordonanţarea de │ Ofiţerul CFPP │
│ │ │ │ Controlul financiar preventiv delegat │platã dupã ce a │ Controlorul delegat │
│ │ │ │ │verificat îndeplinirea │ │
│ │ │ │ │condiţiilor privind │ │
│ │ │ │ │legalitatea, │ │
│ │ │ │ │regularitatea şi │ │
│ │ │ │ │încadrarea în limitele │ │
│ │ │ │ │şi destinaţia creditelor │ │
│ │ │ │ │bugetare şi/sau de │ │
│ │ │ │ │angajament disponibile │ │
│ │ │ │ │la subdiviziunea │ │
│ │ │ │ │corespunzãtoare din │ │
│ │ │ │ │bugetul aprobat, prin │ │
│ │ │ │ │aplicarea semnãturii şi │ │
│ │ │ │ │a sigiliului. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Ordonatorul principal de credite │Aprobã ordonanţarea de │ Ordonatorul principal │
│ │ │ │ │platã, prin care dã │ de credite │
│ │ │ │ │dispoziţie Unitãţii de │ │
│ │ │ │ │validare sã întocmeascã │ │
│ │ │ │ │instrumentele de platã a │ │
│ │ │ │ │cheltuielilor. │ │
├────┼─────────┼─────────────────────┼───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ 4. │ Plata │ Ordinul de platã │ Unitatea de plãţi şi contabilitate │Verificã şi semneazã │ Semnãtura 2 - │
│ │cheltu- │ │ │pentru efectuarea plãţii │ Şef Birou management financiar │
│ │ielilor │ │ │cheltuielii eligibile, │ │
│ │ │ │ │atât din fonduri │ │
│ │ │ │ │comunitare, cât şi din │ │
│ │ │ │ │surse de cofinanţare │ │
│ │ │ │ │naţionalã, precum şi a │ │
│ │ │ │ │TVA-ului aferent. │ │
│ │ │ ├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │ │ │ Directorul general │Autorizeazã efectuarea │ Semnãtura 1- directorul general │
│ │ │ │ │plãţii cheltuielii │ │
│ │ │ │ │eligibile atât din fonduri│ │
│ │ │ │ │comunitare, cât şi din │ │
│ │ │ │ │surse de cofinanţare │ │
│ │ │ │ │naţionalã, precum şi a │ │
│ │ │ │ │TVA-ului aferent. │ │
└────┴─────────┴─────────────────────┴───────────────────────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────────────────────────┘