Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În conformitate cu: - prevederile art. 5 alin. (4) şi ale art. 159 din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare; – prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.921/2018 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Statistică şi Prognoză a Învăţământului Superior şi ale Ordinului ministrului educaţiei nr. 3.364/2022 privind aprobarea componenţei nominale a Consiliului Naţional de Statistică şi Prognoză a Învăţământului Superior (CNSPIS); – prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi superior, având în vedere propunerea Consiliului Naţional de Statistică şi Prognoză a Învăţământului Superior (CNSPIS) privind indicatorii de monitorizare a învăţământului superior şi prognoza evoluţiei acestuia în raport cu dinamica pieţei muncii, luând în considerare Referatul de aprobare nr. 482/DGIU din 20.12.2023 în vederea emiterii prezentului ordin, în temeiul prevederilor art. 4 şi ale art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei emite prezentul ordin. ART. 1 (1) Comisia Naţională de Statistică şi Prognoză a Învăţământului Superior, denumită în continuare CNSPIS, continuă activităţile Consiliului Naţional de Statistică şi Prognoză a Învăţământului Superior, preluând patrimoniul ştiinţific şi logistic al acestuia. (2) Activitatea CNSPIS este coordonată de direcţia generală care gestionează învăţământul superior din cadrul Ministerului Educaţiei, conform art. 154 alin. (9) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare. (3) CNSPIS are ca atribuţii principale elaborarea şi actualizarea permanentă a indicatorilor de monitorizare a învăţământului superior şi prognozarea evoluţiei acestuia în raport cu dinamica pieţei muncii. ART. 2 Se aprobă setul de indicatori de monitorizare a învăţământului superior şi prognoza evoluţiei acestuia în raport cu dinamica pieţei muncii, denumit în continuare setul de indicatori pentru învăţământul superior. ART. 3 Setul de indicatori pentru învăţământul superior are în componenţă următoarele clase de indicatori specifici fiecărui domeniu luat în considerare pentru monitorizarea învăţământului superior şi pentru prognoza evoluţiei acestuia în raport cu dinamica pieţei muncii: a) absolvenţi; b) acces şi echitate; c) activitatea de cercetare; d) angajabilitatea absolvenţilor; e) eficienţa economică; f) internaţionalizare; g) studenţi. ART. 4 În funcţie de modul de calcul, indicatorii statistici care asigură datele cantitative necesare pentru descrierea învăţământului superior sunt: a) indicatori primari, care se obţin prin operaţii de centralizare/agregare a datelor furnizate din sursele administrative de date gestionate de Ministerul Educaţiei şi/sau a datelor existente în bazele de date sau registrele altor ministere sau instituţii publice centrale; b) indicatori derivaţi, care se obţin prin comparaţiile dintre date. ART. 5 Clasele de indicatori şi indicatorii statistici principali utilizaţi pentru monitorizarea învăţământului superior şi prognoza evoluţiei acestuia în raport cu dinamica pieţei muncii sunt prezentaţi în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 6 (1) Pentru asigurarea volumului de date necesare pentru calcularea indicatorilor statistici principali, CNSPIS are drept de acces la toate datele din sursele de date administrative prevăzute de Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, inclusiv la datele individuale. (2) CNSPIS utilizează date şi din surse de date existente în bazele de date sau registrele altor ministere sau instituţii publice. (3) Prin preluarea datelor conţinute în sursele de date administrative menţionate la alin. (1) şi (2) nu se impune o sarcină statistică suplimentară de răspuns asupra instituţiilor de învăţământ superior şi nu se reduce gradul de solicitare a instituţiilor de învăţământ superior pentru furnizarea datelor necesare pentru calcularea indicatorilor statistici principali cuprinşi în setul de indicatori pentru învăţământul superior. ART. 7 (1) În construirea setului de indicatori pentru învăţământul superior, fiecărui indicator statistic îi este asociată o fişă în care sunt enunţate următoarele elemente: a) denumire; b) simbol; c) definiţie; d) unitate de măsură; e) scopul utilizării; f) metoda şi formula de calcul; g) nivelul de agregare; h) datele necesare pentru calcularea indicatorului; i) sursele de date; j) tipul cercetării, precum şi detalii privind cercetarea statistică. (2) CNSPIS realizează fişele indicatorilor statistici principali menţionaţi în anexă în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. (3) Fişele indicatorilor se publică pe site-ul Ministerului Educaţiei. (4) Perioada de referinţă pentru preluarea datelor necesare pentru calcularea indicatorilor statistici principali şi periodicitatea sunt incluse în pachetul de informaţii aprobat de Ministerul Educaţiei şi publicat pe site-ul CNSPIS. (5) Datele necesare pentru calcularea indicatorilor statistici principali se colectează pentru anul universitar anterior, iar perioada de colectare a datelor este de la începutul anului universitar până în data de 31 decembrie a fiecărui an. (6) Datele corespunzătoare indicatorilor de monitorizare a învăţământului superior şi prognoza evoluţiei acestuia în raport cu dinamica pieţei muncii sunt publicate anual până la data de 30 iunie a fiecărui an, începând cu anul 2025, pe site-ul CNSPIS. (7) CNSPIS elaborează o procedură internă cu privire la metodele utilizate pentru preluarea datelor necesare pentru calcularea indicatorilor statistici principali, suportul de înregistrare a datelor, analiza şi descrierea datelor, agregarea, sintetizarea şi interpretarea datelor în vederea construirii setului de indicatori pentru monitorizarea şi prognozarea evoluţiei învăţământului superior în raport cu piaţa muncii. ART. 8 (1) Sursele de date administrative prevăzute de legislaţia în vigoare, care furnizează date necesare pentru calcularea indicatorilor statistici, sunt: a) RUNIDAS - sistemul informatic integrat pentru gestiunea actelor de studii eliberate de unităţile de învăţământ preuniversitar, de instituţiile de învăţământ superior şi de Academia Română, precum şi a registrelor matricole de la nivelul sistemului de învăţământ superior; b) Registrul matricol unic din România (RMUR) - o bază de date electronică în care sunt înregistraţi toţi studenţii din România, din instituţiile de învăţământ superior de stat, particulare şi confesionale acreditate ori autorizate să funcţioneze provizoriu, precum şi studenţii doctoranzi din Academia Română; c) Platforma naţională de raportare unică în învăţământul superior (PNRUIS), utilizată în vederea colectării datelor statistice, a raportărilor instituţionale şi a raportărilor individuale privind activitatea ştiinţifică a personalului didactic şi de cercetare; d) Platforma naţională de colectare a datelor statistice pentru învăţământul superior (ANS) - sistem informaţional integrat, dezvoltat în manieră modulară, compatibil cu sistemele de colectare a datelor la nivel european, dedicat învăţământului superior din România, care reuneşte principalele date statistice cu privire la învăţământul superior, accesibil tuturor actorilor interesaţi; e) Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIR) care conţine date legate de activităţile din învăţământul preuniversitar. (2) Responsabilitatea gestionării surselor de date administrative prevăzute la alin. (1) lit. a)-d) revine Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării, denumită în continuare UEFISCDI. (3) Odată cu furnizarea datelor, UEFISCDI pune la dispoziţia CNSPIS şi informaţiile privind: a) sfera de cuprindere; b) definiţiile caracteristicilor; c) metodele prin care au fost colectate datele; d) metodele de obţinere a datelor derivate. ART. 9 (1) CNSPIS analizează datele necesare pentru calcularea indicatorilor de monitorizare a învăţământului superior şi pentru prognoza evoluţiei acestuia în raport cu dinamica pieţei muncii şi propune măsuri de optimizare a colectării datelor până la data de 1 octombrie a fiecărui an. (2) Măsurile de optimizare a colectării datelor necesare pentru calcularea indicatorilor sunt prezentate de către CNSPIS într-un raport anual, publicat la începutul fiecărui an universitar. (3) Ministerul Educaţiei poate decide revizuirea surselor de date necesare pentru calcularea indicatorilor de monitorizare a învăţământului superior şi pentru prognoza evoluţiei acestuia în raport cu dinamica pieţei muncii, în vederea asigurării calităţii, nivelului de comparaţie şi relevanţei în raport cu obiectivele pentru care au fost definiţii aceşti indicatori. ART. 10 (1) Ministerul Educaţiei verifică, gestionează şi decide cu privire la modificările şi îmbunătăţirile care se aduc setului de indicatori pentru învăţământul superior, în urma consultării instituţiilor de învăţământ superior. (2) CNSPIS propune Ministerului Educaţiei actualizarea setului de indicatori de monitorizare a învăţământului superior şi a prognozei evoluţiei acestuia în raport cu dinamica pieţei muncii. (3) Instituţiile de învăţământ superior de stat şi particulare din România, acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, precum şi Academia Română au obligaţia de a raporta datele corespunzătoare indicatorilor de monitorizare a învăţământului superior şi prognoza evoluţiei acestuia în raport cu dinamica pieţei muncii. ART. 11 Direcţia generală învăţământ universitar şi Direcţia generală economică din Ministerul Educaţiei, Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării şi instituţiile de învăţământ superior de stat vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 12 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educaţiei, Gigel Paraschiv, secretar de stat Bucureşti, 28 decembrie 2023. Nr. 6.902. ANEXA 1 CLASE DE INDICATORI ŞI INDICATORII STATISTICI PRINCIPALI utilizaţi pentru monitorizarea învăţământului superior şi pentru prognoza evoluţiei acestuia în raport cu dinamica pieţei muncii
┌────┬──────────────────┬──────────────┐
│Nr. │Clase de │Indicatori │
│crt.│indicatori │statistici │
│ │ │principali │
├────┼──────────────────┼──────────────┤
│ │ │I.1. Numărul │
│ │ │de absolvenţi │
│ │ │de studii │
│ │ │universitare │
│ │ │de licenţă, │
│ │ │masterat şi │
│ │ │doctorat │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │I.2. Ponderea │
│ │ │absolvenţilor │
│ │ │de învăţământ │
│ │ │terţiar în │
│ │ │total │
│ │ │populaţie pe │
│ │ │grupe de │
│ │ │vârste │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │I.3. Ponderea │
│ │ │absolvenţilor │
│ │ │din domeniul │
│ │ │Ştiinţă, │
│ │ │tehnologie, │
│ │ │inginerie şi │
│ │ │matematică │
│ │ │(STIM) │
│ │ │I.4. Ponderea │
│ │ │absolvenţilor │
│ │ │din domeniul │
│ │ │Tehnologa │
│ │ │informaţiei şi│
│ │ │comunicaţiilor│
│ │ │(TIC) │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │I.5. Ponderea │
│ │ │absolvenţilor │
│ │ │din cadrul │
│I. │Absolvenţi │unei generaţii│
│ │ │care au reuşit│
│ │ │să absolve │
│ │ │studiile în │
│ │ │termen de doi │
│ │ │ani de la │
│ │ │finalizarea │
│ │ │promoţiei din │
│ │ │care au făcut │
│ │ │parte │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │I.6. Ponderea │
│ │ │studenţilor │
│ │ │din cadrul │
│ │ │unei generaţii│
│ │ │care au │
│ │ │abandonat │
│ │ │studiile │
│ │ │universitare │
│ │ │în primul an │
│ │ │de studiu │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │I.7. Raportul │
│ │ │dintre numărul│
│ │ │absolvenţilor │
│ │ │şi numărul │
│ │ │studenţilor │
│ │ │înmatriculaţi │
│ │ │pentru prima │
│ │ │dată în primul│
│ │ │an de studiu │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │I.8. Ponderea │
│ │ │tinerilor de │
│ │ │25-34 de ani │
│ │ │cu studii │
│ │ │superioare │
├────┼──────────────────┼──────────────┤
│ │ │II.1. Ponderea│
│ │ │studenţilor │
│ │ │înmatriculaţi │
│ │ │la studii │
│ │ │universitare │
│ │ │de licenţă, │
│ │ │absolvenţi de │
│ │ │licee situate │
│ │ │în mediul │
│ │ │rural │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │II.2. Ponderea│
│ │ │studenţilor │
│ │ │înmatriculaţi │
│ │ │în anul I de │
│ │ │studii la │
│ │ │studii │
│ │ │universitare │
│ │ │de licenţă, │
│ │ │absolvenţi de │
│ │ │licee situate │
│ │ │în mediul │
│ │ │rural, │
│ │ │raportat la │
│ │ │număr total de│
│ │ │absolvenţi de │
│ │ │licee situate │
│ │ │în mediul │
│ │ │rural, în anul│
│ │ │de referinţă │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │II.3. Ponderea│
│ │ │studenţilor │
│ │ │proveniţi din │
│ │ │medii │
│ │ │dezavantajate │
│ │ │socioeconomic │
│ │ │II.4. │
│ │ │Capacitatea de│
│ │ │a integra │
│ │ │persoanele │
│ │ │provenite din │
│ │ │medii │
│ │ │dezavantajate │
│ │ │socioeconomic │
│ │ │în programe │
│ │ │educaţionale │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │II.5. Ponderea│
│ │ │căminiştilor, │
│ │ │raportat la │
│ │ │numărul total │
│ │ │de studenţi │
│ │ │din afara │
│ │ │localităţii de│
│ │ │rezidenţă a │
│ │ │instituţiei de│
│ │ │învăţământ │
│ │ │superior, │
│ │ │pentru forma │
│ │ │de învăţământ │
│ │ │cu frecvenţă │
│ │ │şi toate │
│ │ │ciclurile de │
│ │ │studii │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │II.6. Nota │
│ │ │medie de la │
│ │ │examenul de │
│ │ │bacalaureat a │
│ │ │studenţilor de│
│ │ │anul I, │
│ │ │înmatriculaţi │
│ │ │pentru prima │
│ │ │dată în cadrul│
│ │ │programelor de│
│ │ │studii de │
│II. │Acces şi echitate │licenţă, care │
│ │ │au absolvit │
│ │ │învăţământul │
│ │ │secundar │
│ │ │superior şi au│
│ │ │promovat │
│ │ │examenul de │
│ │ │bacalaureat în│
│ │ │acelaşi an cu │
│ │ │anul │
│ │ │înmatriculării│
│ │ ├──────────────┤
│ │ │II.7. │
│ │ │Proporţia │
│ │ │absolvenţilor │
│ │ │de învăţământ │
│ │ │secundar │
│ │ │superior din │
│ │ │promoţia │
│ │ │curentă, care │
│ │ │la data de 1 │
│ │ │ianuarie a │
│ │ │anului următor│
│ │ │absolvirii │
│ │ │erau │
│ │ │înmatriculaţi │
│ │ │pentru prima │
│ │ │dată în cadrul│
│ │ │unei │
│ │ │instituţii de │
│ │ │învăţământ │
│ │ │superior din │
│ │ │România la │
│ │ │ciclul licenţă│
│ │ ├──────────────┤
│ │ │II.8. │
│ │ │Proporţia │
│ │ │studenţilor │
│ │ │înscrişi în │
│ │ │anul I, ciclul│
│ │ │licenţă, care │
│ │ │nu sunt din │
│ │ │promoţia │
│ │ │curentă a │
│ │ │absolvenţilor │
│ │ │de învăţământ │
│ │ │secundar │
│ │ │superior din │
│ │ │anul │
│ │ │înmatriculării│
│ │ ├──────────────┤
│ │ │II.9. │
│ │ │Proporţia │
│ │ │studenţilor │
│ │ │maturi, │
│ │ │înscrişi │
│ │ │pentru prima │
│ │ │dată în anul │
│ │ │I, ciclul │
│ │ │licenţă │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │II.10. │
│ │ │Proporţia │
│ │ │persoanelor │
│ │ │din grupa de │
│ │ │vârstă 19 ani │
│ │ │(vârsta │
│ │ │specifică │
│ │ │intrării la │
│ │ │timp în │
│ │ │învăţământul │
│ │ │superior) care│
│ │ │intră în anul │
│ │ │I pentru prima│
│ │ │dată, la │
│ │ │începutul │
│ │ │anului │
│ │ │universitar │
├────┼──────────────────┼──────────────┤
│ │ │III.1. Media │
│ │ │indicelui │
│ │ │Hirsch - │
│ │ │Google Scholar│
│ │ │/cadru │
│ │ │didactic, la │
│ │ │nivel naţional│
│ │ │şi pe ramuri │
│ │ │de ştiinţă, pe│
│ │ │funcţii │
│ │ │didactice │
│ │ │III.2. Media │
│ │ │indicelui │
│ │ │Hirsch - │
│ │ │Scopus/cadru │
│ │ │didactic, la │
│ │ │nivel naţional│
│ │ │şi pe ramuri │
│ │ │de ştiinţă, pe│
│ │ │funcţii │
│ │ │didactice │
│ │ │III.3. Media │
│ │ │indicelui │
│ │ │Hirsch - Web │
│ │ │of Science/ │
│ │ │cadru │
│ │ │didactic, la │
│ │ │nivel naţional│
│ │ │şi pe ramuri │
│ │ │de ştiinţă, pe│
│ │ │funcţii │
│ │ │didactice │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │III.4. Numărul│
│ │ │de articole │
│ │ │publicate în │
│ │ │reviste Web of│
│ │ │Science cu │
│ │ │factor de │
│ │ │impact la │
│ │ │nivel naţional│
│ │ │şi pe ramuri │
│ │ │de ştiinţă │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │III.5. Numărul│
│ │ │de articole │
│ │ │publicate în │
│ │ │reviste Scopus│
│ │ │cu factor de │
│ │ │impact la │
│ │ │nivel naţional│
│ │ │şi pe ramuri │
│ │ │de ştiinţă │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │III.6. Numărul│
│ │ │de articole │
│ │ │publicate în │
│ │ │reviste Web of│
│ │ │Science cu │
│ │ │factor de │
│ │ │impact la │
│ │Activitatea de │nivel naţional│
│III.│cercetare │şi pe ramuri │
│ │ │de ştiinţă │
│ │ │raportat la │
│ │ │numărul de │
│ │ │cadre │
│ │ │didactice │
│ │ │titulare │
│ │ │III.7. Numărul│
│ │ │de articole │
│ │ │publicate în │
│ │ │reviste Scopus│
│ │ │cu factor de │
│ │ │impact la │
│ │ │nivel naţional│
│ │ │şi pe ramuri │
│ │ │de ştiinţă │
│ │ │raportat la │
│ │ │număr de cadre│
│ │ │didactice │
│ │ │titulare │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │III.8. │
│ │ │Raportul │
│ │ │dintre numărul│
│ │ │de citări şi │
│ │ │numărul de │
│ │ │articole, │
│ │ │calculat pe │
│ │ │Google Scholar│
│ │ │III.9. │
│ │ │Raportul │
│ │ │dintre numărul│
│ │ │de citări şi │
│ │ │numărul de │
│ │ │articole, │
│ │ │calculat pe │
│ │ │Scopus │
│ │ │III.10. │
│ │ │Raportul │
│ │ │dintre numărul│
│ │ │de citări şi │
│ │ │numărul de │
│ │ │articole, │
│ │ │calculat pe │
│ │ │Web of Science│
│ │ ├──────────────┤
│ │ │III.11. │
│ │ │Raportul │
│ │ │numărului de │
│ │ │articole │
│ │ │publicate în │
│ │ │Q1 şi Q2 din │
│ │ │totalul │
│ │ │articolelor │
│ │ │Web of Science│
│ │ ├──────────────┤
│ │ │III.12. │
│ │ │Ponderea │
│ │ │veniturilor │
│ │ │din contracte │
│ │ │de cercetare │
│ │ │din total │
│ │ │venituri │
├────┼──────────────────┼──────────────┤
│ │ │IV.1. Rata de │
│ │ │ocupare a │
│ │ │absolvenţilor,│
│ │ │la un an de la│
│ │ │absolvire │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │IV.2. Rata de │
│ │ │discrepanţă │
│ │ │verticală │
│ │ │privind │
│ │ │calificarea │
│ │ │absolvenţilor │
│ │ │ocupaţi, la un│
│ │ │an de la │
│ │ │absolvire │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │IV.3. Rata de │
│ │ │ocupare a │
│ │ │absolvenţilor,│
│ │ │la trei ani de│
│ │ │la absolvire │
│ │ ├──────────────┤
│ │Angajabilitatea │IV.4. Rata de │
│IV. │absolvenţilor │discrepanţă │
│ │ │verticală │
│ │ │privind │
│ │ │calificarea │
│ │ │absolvenţilor │
│ │ │ocupaţi, la │
│ │ │trei ani de la│
│ │ │absolvire │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │IV.5. Venitul │
│ │ │principal │
│ │ │mediu al │
│ │ │absolvenţilor │
│ │ │ocupaţi, la │
│ │ │trei ani de la│
│ │ │absolvire │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │IV.6. Venitul │
│ │ │principal │
│ │ │mediu al │
│ │ │absolvenţilor │
│ │ │ocupaţi, la │
│ │ │cinci ani de │
│ │ │la absolvire │
├────┼──────────────────┼──────────────┤
│ │ │V.1. Numărul │
│ │ │de studenţi │
│ │ │raportat la │
│ │ │numărul de │
│ │ │cadre │
│ │ │didactice, la │
│ │ │nivel naţional│
│ │ │şi pe ramuri │
│ │ │de ştiinţă │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │V.2. │
│ │ │Cheltuieli │
│ │ │publice pentru│
│ │ │învăţământul │
│ │ │superior ca │
│ │ │procent din │
│ │ │PIB │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │V.3. │
│ │ │Cheltuieli │
│ │ │publice pentru│
│ │ │învăţământul │
│V. │Eficienţa │superior ca │
│ │economică │procent din │
│ │ │cheltuială │
│ │ │publică │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │V.4. Costul │
│ │ │mediu pentru │
│ │ │burse studenţi│
│ │ │(lei/student │
│ │ │fizic) │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │V.5. Costul │
│ │ │mediu pentru │
│ │ │alocaţia │
│ │ │cămine - │
│ │ │cantine (lei/ │
│ │ │student │
│ │ │căminizat/ │
│ │ │cazat) │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │V.6. Costul │
│ │ │mediul total │
│ │ │per student │
│ │ │(lei/student) │
├────┼──────────────────┼──────────────┤
│ │ │VI.1. │
│ │ │Proporţia │
│ │ │studenţilor │
│ │ │care │
│ │ │beneficiază de│
│ │ │mobilităţi │
│ │ │externe │
│ │ │raportat la │
│ │ │studenţii │
│ │ │înmatriculaţi │
│ │ │la programe de│
│ │ │studii │
│ │ │universitare │
│ │ │(licenţă, │
│ │ │masterat, │
│ │ │doctorat) │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │VI.2. │
│ │ │Proporţia │
│ │ │mobilităţilor │
│ │ │cadrelor │
│ │ │didactice şi │
│ │ │ale │
│ │ │personalului │
│ │ │didactic │
│ │ │auxiliar │
│ │ │(incoming/ │
│ │ │outgoing) │
│ │ │raportat la │
│ │ │numărul total │
│ │ │de cadre │
│ │ │didactice şi │
│ │ │personal │
│ │ │didactic │
│ │ │auxiliar │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │VI.3. │
│ │ │Proporţia │
│ │ │studenţilor │
│ │ │internaţionali│
│ │ │din totalul │
│ │ │populaţiei de │
│ │ │studenţi │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │VI.4. Ponderea│
│ │ │absolvenţilor │
│VI. │Internaţionalizare│de învăţământ │
│ │ │superior care │
│ │ │au beneficiat │
│ │ │pe parcursul │
│ │ │studiilor │
│ │ │universitare │
│ │ │de mobilitate │
│ │ │externă, │
│ │ │pentru fiecare│
│ │ │ciclu de │
│ │ │studii │
│ │ │(licenţă, │
│ │ │masterat, │
│ │ │doctorat) │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │VI.5. Numărul │
│ │ │instituţiilor │
│ │ │de învăţământ │
│ │ │superior │
│ │ │româneşti care│
│ │ │fac parte din │
│ │ │alianţe │
│ │ │universitare │
│ │ │europene │
│ │ │(European │
│ │ │University │
│ │ │Initiative) │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │VI.6. Numărul │
│ │ │studenţilor │
│ │ │internaţionali│
│ │ │înmatriculaţi │
│ │ │la programe de│
│ │ │studii │
│ │ │universitare │
│ │ │de licenţă şi │
│ │ │de masterat cu│
│ │ │predare într-o│
│ │ │limbă de │
│ │ │circulaţie │
│ │ │internaţională│
│ │ │raportat la │
│ │ │numărul total │
│ │ │de studenţi │
│ │ │înmatriculaţi │
│ │ │la programele │
│ │ │respective │
├────┼──────────────────┼──────────────┤
│ │ │VII.1. Numărul│
│ │ │total de │
│ │ │studenţi pe │
│ │ │cicluri de │
│ │ │studii │
│ │ │(licenţă, │
│ │ │masterat, │
│ │ │doctorat) │
│ │ │VII.2. │
│ │ │Ponderea │
│ │ │studenţilor pe│
│ │ │cicluri de │
│ │ │studii │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │VII.3. │
│ │ │Ponderea │
│ │ │studenţilor │
│ │ │înmatriculaţi │
│ │ │la programe de│
│ │ │studii din │
│ │ │domeniul │
│ │ │Tehnologia │
│ │ │informaţiei şi│
│ │ │comunicaţiilor│
│ │ │(TIC) │
│ │ │VII.4. │
│VII.│Studenţi │Ponderea │
│ │ │studenţilor │
│ │ │înmatriculaţi │
│ │ │la programe de│
│ │ │studii din │
│ │ │domeniul │
│ │ │Ştiinţă, │
│ │ │tehnologie, │
│ │ │inginerie şi │
│ │ │matematică │
│ │ │(STIM) │
│ │ ├──────────────┤
│ │ │VII.5. Numărul│
│ │ │studenţilor │
│ │ │români │
│ │ │înmatriculaţi │
│ │ │în anul I de │
│ │ │studii │
│ │ │universitare │
│ │ │de licenţă │
│ │ │raportat la │
│ │ │numărul total │
│ │ │al │
│ │ │absolvenţilor │
│ │ │de bacalaureat│
│ │ │din anul │
│ │ │respectiv din │
│ │ │România │
└────┴──────────────────┴──────────────┘
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.