Având în vedere: - prevederile art. 23 şi art. 248 alin. (16) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare; – prevederile art. 1 alin. (3) din Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi superior; – prevederile art. 23 din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.732/2022; – prevederile art. 9 din Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.033/2016, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei emite prezentul ordin. ART. 1 Se aprobă Calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2024-2025, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Se aprobă modelele proiectelor cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS), Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) şi unitatea administrativ-teritorială (UAT), prevăzute în anexele nr. 2-4 care fac parte integrantă din prezentul ordin. ART. 3 Se aprobă modelul „Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerea de cifră de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2024-2025“, în vederea transmiterii de către unităţile de învăţământ la inspectoratele şcolare, în conformitate cu anexa nr. 5 care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 4 Se aprobă modelul „Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2024-2025“, în conformitate cu anexa nr. 6 care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 5 Se aprobă modelul „Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2024-2025“, în conformitate cu anexa nr. 7 care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 6 Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală management resurse umane şi reţea şcolară, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ preuniversitar care şcolarizează în învăţământul preuniversitar dual şi profesional de stat duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 7 În cuprinsul prezentului ordin, începând cu data reorganizării instituţiilor subordonate Ministerului Educaţiei, denumirea „inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti“ se va citi: „direcţia judeţeană de învăţământ preuniversitar/Direcţia Municipiului Bucureşti de Învăţământ Preuniversitar“, iar denumirea „Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic“ se va citi: „Centrul Naţional de Învăţământ Tehnologic şi Tehnologic Dual“. ART. 8 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educaţiei, Gigel Paraschiv, secretar de stat Bucureşti, 17 noiembrie 2023. Nr. 6.689. ANEXA 1 CALENDARUL etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2024-2025
┌────┬─────────────────────────┬──────────┐
│ │ │Perioada/ │
│Nr. │ │Termen de │
│crt.│Etapa/Acţiunea │finalizare│
│ │ │etapă/ │
│ │ │acţiune │
├────┴─────────────────────────┴──────────┤
│ETAPA 1 │
│Informarea operatorilor economici şi a │
│autorităţilor publice locale cu privire │
│la Calendarul etapelor şi acţiunilor │
│pentru stabilirea cifrei de şcolarizare │
│în învăţământul preuniversitar dual şi în│
│învăţământul profesional de stat pentru │
│anul şcolar 2024-2025 │
├────┬─────────────────────────┬──────────┤
│ │Inspectoratele şcolare │ │
│ │judeţene/Inspectoratul │ │
│ │Şcolar al Municipiului │ │
│ │Bucureşti (ISJ/ISMB) │ │
│ │realizează, cu sprijinul │ │
│ │camerelor de comerţ şi al│ │
│ │instituţiilor │ │
│ │reprezentate în │ │
│ │comitetele locale de │ │
│ │dezvoltare a │ │
│ │parteneriatului social, │ │
│ │acţiuni de informare şi │ │
│ │popularizare în rândul │ │
│ │operatorilor economici şi│ │
│ │al unităţilor de │ │
│ │învăţământ profesional şi│ │
│ │tehnic privind calendarul│ │
│ │etapelor şi acţiunilor │ │
│ │pentru stabilirea cifrei │ │
│ │de şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual şi în│ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │de stat pentru anul │ │
│ │şcolar 2024-2025. ISJ/ │ │
│ │ISMB publică pe site-ul │până la 24│
│1. │instituţiei calendarul │noiembrie │
│ │etapelor şi acţiunilor │2023 │
│ │pentru stabilirea cifrei │ │
│ │de şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual şi în│ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │de stat pentru anul │ │
│ │şcolar 2024-2025. │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │În toate acţiunile de │ │
│ │popularizare, precum şi │ │
│ │în anunţul publicat pe │ │
│ │site-urile │ │
│ │inspectoratelor şcolare, │ │
│ │operatorii economici vor │ │
│ │fi avertizaţi cu privire │ │
│ │la termenul-limită de │ │
│ │transmitere a │ │
│ │formularelor de │ │
│ │solicitare de şcolarizare│ │
│ │în învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual şi în│ │
│ │cel profesional de stat │ │
│ │pentru a putea fi luate │ │
│ │în considerare pentru │ │
│ │proiectul planului de │ │
│ │şcolarizare. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB informează │ │
│ │autorităţile │ │
│ │administraţiei publice │ │
│ │locale cu privire la │ │
│ │rolurile acestora în │ │
│ │stabilirea cifrei de │ │
│ │şcolarizare şi încheierea│ │
│ │contractelor de │ │
│ │parteneriat pentru │ │
│ │învăţământul │până la 24│
│2. │preuniversitar dual. │noiembrie │
│ │NOTĂ: │2023 │
│ │Autorităţile │ │
│ │administraţiei publice │ │
│ │locale vor fi informate │ │
│ │cu privire la necesitatea│ │
│ │încheierii contractelor │ │
│ │de parteneriat pentru │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual în │ │
│ │perioada menţionată în │ │
│ │prezentul calendar. │ │
├────┴─────────────────────────┴──────────┤
│ETAPA 2 │
│Realizarea propunerilor privind locurile │
│în învăţământul preuniversitar dual şi în│
│învăţământul profesional de stat │
├─────────────────────────────────────────┤
│ETAPA 2 A - Învăţământ preuniversitar │
│dual │
├────┬─────────────────────────┬──────────┤
│ │Operatorii economici │ │
│ │transmit la Centrul │ │
│ │Naţional de Dezvoltare a │ │
│ │Învăţământului │ │
│ │Profesional şi Tehnic │ │
│ │(CNDIPT) solicitările de │ │
│ │şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual, │ │
│ │conform modelului de │ │
│ │solicitare prevăzut în │ │
│ │anexa nr. 7 la ordin. │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │Solicitările din partea │ │
│ │operatorilor economici se│ │
│ │vor transmite la CNDIPT │ │
│ │prin e-mail la adresa │ │
│ │tvet@tvet.ro, cu │ │
│ │respectarea │ │
│ │termenului-limită │până la 8 │
│1. │prevăzut în prezentul │decembrie │
│ │calendar. │2023 │
│ │Eventualele solicitări │ │
│ │din partea operatorilor │ │
│ │economici adresate │ │
│ │unităţilor de învăţământ │ │
│ │sau inspectoratelor │ │
│ │şcolare vor fi │ │
│ │redirecţionate cu │ │
│ │celeritate la CNDIPT. │ │
│ │Nerespectarea │ │
│ │termenului-limită │ │
│ │prevăzut în prezentul │ │
│ │calendar pentru │ │
│ │transmiterea │ │
│ │solicitărilor din partea │ │
│ │operatorilor economici │ │
│ │conduce la riscul │ │
│ │necuprinderii │ │
│ │solicitărilor în │ │
│ │proiectul planului de │ │
│ │şcolarizare. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │CNDIPT centralizează │ │
│ │solicitările operatorilor│ │
│ │economici şi transmite │ │
│ │către inspectoratele │ │
│ │şcolare şi unităţile │ │
│ │administrativ-teritoriale│până la 15│
│2. │pe raza cărora s-a │decembrie │
│ │solicitat şcolarizarea │2023 │
│ │situaţia solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici │ │
│ │pentru şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │Inspectoratele şcolare │ │
│ │analizează împreună cu │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │solicitările operatorilor│ │
│ │economici, în │ │
│ │conformitate cu │ │
│ │obligaţiile prevăzute la │ │
│ │art. 23 alin. (6)-(8) din│ │
│ │Metodologia de organizare│ │
│ │şi funcţionare a │ │
│ │învăţământului dual, │ │
│ │aprobată prin Ordinul │ │
│ │ministrului educaţiei nr.│ │
│ │5.732/2022, şi transmit │ │
│ │la CNDIPT situaţia cu │ │
│ │locurile propuse, ca │ │
│ │răspuns la aceste │ │
│ │solicitări, conform │ │
│ │anexelor nr. 2 şi 3 la │ │
│ │ordin (fără avize, în │până la 21│
│3. │această fază). │decembrie │
│ │NOTĂ: │2023 │
│ │Anexele nr. 2 şi 3 la │ │
│ │ordin vor conţine în │ │
│ │rubrica „Observaţii“ │ │
│ │argumente obiective în │ │
│ │cazul în care numărul de │ │
│ │locuri din propunerea de │ │
│ │ofertă de şcolarizare nu │ │
│ │satisface integral │ │
│ │solicitarea de │ │
│ │şcolarizare din partea │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │cu respectarea │ │
│ │precizărilor din art. 23 │ │
│ │alin. (6)-(8) din │ │
│ │Metodologia de organizare│ │
│ │şi funcţionare a │ │
│ │învăţământului dual, │ │
│ │aprobată prin Ordinul │ │
│ │ministrului educaţiei nr.│ │
│ │5.732/2022. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │CNDIPT analizează gradul │ │
│ │de satisfacere a │ │
│ │solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │motivele de nesatisfacere│ │
│ │a acestora la nivel │ │
│ │judeţean/al municipiului │ │
│ │Bucureşti şi iniţiază, │ │
│ │după caz, demersuri │ │
│ │pentru identificarea │ │
│ │soluţiilor de satisfacere│până la 29│
│4. │la nivel regional a │decembrie │
│ │solicitărilor care, din │2023 │
│ │motive obiective, nu pot │ │
│ │fi satisfăcute la nivel │ │
│ │judeţean. CNDIPT │ │
│ │formulează propuneri │ │
│ │pentru creşterea gradului│ │
│ │de satisfacere a │ │
│ │solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │pe care le transmite la │ │
│ │ISJ/ISMB. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB definitivează │ │
│ │situaţia cu locurile │ │
│ │propuse pentru │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual şi │ │
│ │transmite situaţia la │ │
│ │CNDIPT conform anexelor │ │
│ │nr. 2 şi 3 la ordin (fără│ │
│ │avizări, în această │ │
│ │fază). │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │În situaţia │ │
│ │nesoluţionării │ │
│ │propunerilor CNDIPT │ │
│ │pentru creşterea gradului│până la 11│
│5. │de satisfacere a │ianuarie │
│ │solicitărilor │2024 │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │ISJ/ISMB vor/va furniza │ │
│ │în rubrica „Observaţii“ a│ │
│ │anexelor nr. 2 şi 3 la │ │
│ │ordin argumentele pentru │ │
│ │care nu au fost │ │
│ │soluţionate, în raport cu│ │
│ │precizările din art. 23 │ │
│ │alin. (6)-(8) din │ │
│ │Metodologia de organizare│ │
│ │şi funcţionare a │ │
│ │învăţământului dual, │ │
│ │aprobată prin Ordinul │ │
│ │ministrului educaţiei nr.│ │
│ │5.732/2022. │ │
├────┴─────────────────────────┴──────────┤
│ETAPA 2 B - Învăţământ profesional de │
│stat │
├────┬─────────────────────────┬──────────┤
│ │Operatorii economici │ │
│ │înaintează unităţilor de │ │
│ │învăţământ profesional şi│ │
│ │tehnic sau │ │
│ │inspectoratelor şcolare │ │
│ │solicitările de │ │
│ │şcolarizare în │ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │de stat pentru anul │ │
│ │şcolar 2024-2025, conform│ │
│ │modelului prevăzut în │ │
│ │anexa nr. 6 la ordin. │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │ISJ/ISMB transmit/ │până la 8 │
│1. │transmite solicitările │decembrie │
│ │primite de la operatorii │2023 │
│ │economici la unităţile de│ │
│ │învăţământ nominalizate │ │
│ │în solicitările │ │
│ │operatorilor economici │ │
│ │sau, în absenţa │ │
│ │nominalizării de către │ │
│ │operatorii economici a │ │
│ │unei unităţi de │ │
│ │învăţământ, la unităţi de│ │
│ │învăţământ care pot │ │
│ │cuprinde în oferta │ │
│ │educaţională calificările│ │
│ │solicitate. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │Unităţile de învăţământ │ │
│ │profesional şi tehnic │ │
│ │înaintează la ISJ/ISMB │ │
│ │Situaţia solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici şi│ │
│ │propunerile de cifre de │ │
│ │şcolarizare în │ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │de stat pentru anul │ │
│ │şcolar 2024-2025, conform│ │
│ │anexei nr. 5 la ordin, │ │
│ │împreună cu │ │
│ │contractele-cadru │ │
│ │încheiate. │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │În conformitate cu art. 8│ │
│ │din Metodologia de │ │
│ │organizare şi funcţionare│ │
│ │a învăţământului │ │
│ │profesional de stat, │până la 15│
│2. │aprobată prin Ordinul │decembrie │
│ │ministrului educaţiei │2023 │
│ │naţionale şi cercetării │ │
│ │ştiinţifice nr. 5.033/ │ │
│ │2016, cu modificările şi │ │
│ │completările ulterioare, │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │au obligaţia să anexeze │ │
│ │la propunerea privind │ │
│ │planul de şcolarizare │ │
│ │contracte-cadru încheiate│ │
│ │cu operatori economici/ │ │
│ │instituţii publice, cu │ │
│ │respectarea modelului │ │
│ │contractului-cadru │ │
│ │stabilit prin Ordinul │ │
│ │ministrului educaţiei │ │
│ │naţionale şi cercetării │ │
│ │ştiinţifice nr. 5.033/ │ │
│ │2016, cu modificările şi │ │
│ │completările ulterioare. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB centralizează │ │
│ │situaţiile transmise de │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │şi analizează gradul de │ │
│ │satisfacere a │ │
│ │solicitărilor. ISJ/ISMB │ │
│ │identifică împreună cu │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │soluţii pentru asigurarea│ │
│ │unui grad de satisfacere │ │
│ │cât mai înalt a │ │
│ │solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici. │ │
│ │ISJ/ISMB transmit/ │ │
│ │transmite la CNDIPT │ │
│ │situaţia cu locurile │ │
│ │propuse în învăţământul │ │
│ │profesional de stat, ca │ │
│ │răspuns la solicitările │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │conform anexei nr. 4 la │până la 21│
│3. │ordin (fără avizări, în │decembrie │
│ │această fază). │2023 │
│ │NOTĂ: │ │
│ │ISJ/ISMB completează │ │
│ │anexa nr. 4 la ordin cu │ │
│ │toate solicitările │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │indiferent dacă pentru │ │
│ │acestea sunt sau nu sunt │ │
│ │alocate locuri în │ │
│ │situaţia cu locurile │ │
│ │propuse. Anexa nr. 4 la │ │
│ │ordin va conţine în │ │
│ │rubrica „Observaţii“ │ │
│ │argumente obiective în │ │
│ │cazul în care numărul de │ │
│ │locuri din propunerea de │ │
│ │ofertă de şcolarizare nu │ │
│ │satisface integral │ │
│ │solicitarea de │ │
│ │şcolarizare din partea │ │
│ │operatorilor economici. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │CNDIPT analizează gradul │ │
│ │de satisfacere a │ │
│ │solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │motivele de nesatisfacere│ │
│ │a acestora la nivel │până la 29│
│4. │judeţean şi formulează │decembrie │
│ │propuneri pentru │2023 │
│ │creşterea gradului de │ │
│ │satisfacere a │ │
│ │solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │pe care le transmite la │ │
│ │ISJ/ISMB. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB definitivează │ │
│ │situaţia cu locurile │ │
│ │propuse în învăţământul │ │
│ │profesional de stat, în │ │
│ │urma propunerilor │ │
│ │formulate de CNDIPT, │ │
│ │conform anexei nr. 4 la │ │
│ │ordin (fără avizări, în │ │
│ │această fază). │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │În situaţia │până la 11│
│5. │nesoluţionării │ianuarie │
│ │propunerilor CNDIPT │2024 │
│ │pentru creşterea gradului│ │
│ │de satisfacere a │ │
│ │solicitărilor │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │ISJ/ISMB vor/va furniza │ │
│ │în rubrica „Observaţii“ a│ │
│ │anexei nr. 4 la ordin │ │
│ │argumentele pentru care │ │
│ │acestea nu au fost │ │
│ │soluţionate. │ │
├────┴─────────────────────────┴──────────┤
│ETAPA 3 │
│Analiza şi avizarea propunerilor de │
│locuri în proiectul cifrei de şcolarizare│
│în învăţământul profesional şi tehnic │
├────┬─────────────────────────┬──────────┤
│ │ISJ/ISMB organizează │ │
│ │şedinţa Comitetului local│ │
│ │de dezvoltare a │ │
│ │parteneriatului social │ │
│ │(CLDPS), pentru analiza │ │
│ │şi avizarea proiectului │ │
│ │cifrei de şcolarizare │ │
│ │pentru învăţământul │ │
│ │profesional şi tehnic │ │
│ │(învăţământ postliceal, │ │
│ │învăţământ liceal filiera│ │
│ │tehnologică, învăţământ │ │
│ │profesional de stat, │ │
│ │învăţământ preuniversitar│ │
│ │dual, stagii de pregătire│ │
│ │practică). La şedinţa │ │
│ │CLDPS participă │ │
│ │reprezentanţii CNDIPT, ai│ │
│ │operatorilor economici │ │
│ │care au solicitat │ │
│ │şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual, ai │ │
│ │unităţilor │ │
│ │administrativ-teritoriale│ │
│ │pe raza cărora s-a │ │
│ │solicitat şcolarizarea în│ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual de │ │
│ │către operatorii │ │
│ │economici şi directorii │ │
│ │unităţilor de învăţământ │ │
│ │propuse să şcolarizeze în│ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual. │ │
│ │NOTĂ: │ │
│ │În cadrul şedinţei CLDPS │ │
│ │se analizează şi se │ │
│ │avizează mai întâi │ │
│ │cifrele de şcolarizare │ │
│ │propuse pentru │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual şi │ │
│ │pentru învăţământul │ │
│ │profesional de stat pe │ │
│ │baza solicitărilor de │ │
│ │şcolarizare din partea │ │
│ │operatorilor economici, │ │
│ │apoi cele care vizează │ │
│ │învăţământul liceal │ │
│ │tehnologic şi postliceal.│12-22 │
│1. │Solicitările pentru │ianuarie │
│ │învăţământul │2024 │
│ │preuniversitar dual sunt │ │
│ │analizate şi introduse cu│ │
│ │prioritate în planul de │ │
│ │şcolarizare pentru │ │
│ │satisfacerea integrală a │ │
│ │acestora, cu excepţia │ │
│ │situaţiilor care pot fi │ │
│ │motivate obiectiv în │ │
│ │legătură cu autorizarea │ │
│ │unităţilor de învăţământ,│ │
│ │capacitatea de │ │
│ │şcolarizare în cadrul │ │
│ │reţelei de învăţământ │ │
│ │existente sau │ │
│ │imposibilitatea │ │
│ │constituirii │ │
│ │formaţiunilor de studiu │ │
│ │în limitele efectivelor │ │
│ │de elevi stabilite prin │ │
│ │reglementările în │ │
│ │vigoare. Locurile în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual │ │
│ │primesc avizul pentru │ │
│ │includerea în proiectul │ │
│ │planului de şcolarizare │ │
│ │sub rezerva încheierii │ │
│ │până la data prevăzută în│ │
│ │prezentul calendar a │ │
│ │contractelor de │ │
│ │parteneriat între │ │
│ │unităţile de învăţământ, │ │
│ │operatorii economici şi │ │
│ │unitatea │ │
│ │administrativ-teritorială│ │
│ │pe raza căreia se află │ │
│ │unitatea de învăţământ. │ │
│ │Aceeaşi condiţionare se │ │
│ │aplică şi în ceea ce │ │
│ │priveşte existenţa │ │
│ │contractelor-cadru pentru│ │
│ │formarea profesională a │ │
│ │elevilor prin │ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │de stat, încheiate │ │
│ │conform Ordinului │ │
│ │ministrului educaţiei │ │
│ │naţionale şi cercetării │ │
│ │ştiinţifice nr. 5.033/ │ │
│ │2016, cu modificările şi │ │
│ │completările ulterioare. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB transmit/ │ │
│ │transmite la unităţile de│ │
│ │învăţământ şi la │ │
│ │unităţile │ │
│ │administrativ-teritoriale│ │
│ │pe raza cărora se află │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │respective proiectul │ │
│ │cifrei de şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual, │ │
│ │avizat de CLDPS şi │ │
│ │CNDIPT, conform modelului│ │
│ │din anexa nr. 2 la ordin.│22 │
│2. │ISJ/ISMB transmit/ │ianuarie │
│ │transmite la unităţile de│2024 │
│ │învăţământ proiectul │ │
│ │cifrei de şcolarizare în │ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │de stat, avizat de CLDPS │ │
│ │şi CNDIPT, conform anexei│ │
│ │nr. 4 nr. la ordin. ISJ/ │ │
│ │ISMB transmit/transmite │ │
│ │la CNDIPT proiectul │ │
│ │cifrei de şcolarizare în │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual şi │ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │de stat, conform anexelor│ │
│ │nr. 2-4 la ordin. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │Unităţile de învăţământ │ │
│ │care au cifră de │ │
│ │şcolarizare pentru │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual │ │
│ │încheie contractele de │până la 26│
│3. │parteneriat cu operatorii│ianuarie │
│ │economici şi cu unitatea │2024 │
│ │administrativ-teritorială│ │
│ │pe raza căreia se află │ │
│ │unitatea de învăţământ şi│ │
│ │transmit la inspectoratul│ │
│ │şcolar copii ale │ │
│ │contractelor. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB aprobă proiectul│până la 29│
│4. │cifrei de şcolarizare în │ianuarie │
│ │consiliul de │2024 │
│ │administraţie. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │ISJ/ISMB transmit/ │ │
│ │transmite proiectul │ │
│ │cifrei de şcolarizare la │ │
│ │Ministerul Educaţiei şi │ │
│ │la CNDIPT. Proiectul │ │
│ │cifrei de şcolarizare │ │
│ │transmis la CNDIPT va fi │ │
│ │însoţit de copii ale │ │
│ │contractelor de │ │
│ │parteneriat încheiate de │ │
│ │unităţile de învăţământ │ │
│ │cu operatorii economici │ │
│ │şi cu unitatea │ │
│ │administrativ-teritorială│ │
│ │pe raza căreia se află │ │
│ │unitatea de învăţământ, │ │
│ │pentru învăţământul │ │
│ │preuniversitar dual. │ │
│ │Proiectul cifrei de │ │
│ │şcolarizare cuprinde │ │
│ │anexele nr. 2-4 la ordin,│ │
│ │precum şi anexele la │până la 29│
│5. │planul de şcolarizare │ianuarie │
│ │referitoare la │2024 │
│ │învăţământul liceal, │ │
│ │profesional, │ │
│ │preuniversitar dual şi │ │
│ │postliceal, conform │ │
│ │metodologiei privind │ │
│ │fundamentarea cifrei de │ │
│ │şcolarizare pentru │ │
│ │învăţământul │ │
│ │preuniversitar de stat, │ │
│ │evidenţa efectivelor de │ │
│ │antepreşcolari, │ │
│ │preşcolari şi elevi │ │
│ │şcolarizaţi în unităţile │ │
│ │de învăţământ particular,│ │
│ │precum şi emiterea │ │
│ │avizului conform în │ │
│ │vederea organizării │ │
│ │reţelei unităţilor de │ │
│ │învăţământ preuniversitar│ │
│ │pentru anul şcolar │ │
│ │2024-2025. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ │CNDIPT transmite către │ │
│ │Ministerul Educaţiei │ │
│ │Situaţia centralizatoare │ │
│ │a proiectului cifrei de │ │
│ │şcolarizare pentru │ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │de stat şi învăţământul │7 │
│6. │preuniversitar dual, │februarie │
│ │precum şi Nota de │2024 │
│ │informare privind │ │
│ │avizarea de către CLDPS │ │
│ │şi CNDIPT a cifrei de │ │
│ │şcolarizare pentru │ │
│ │învăţământul profesional │ │
│ │şi tehnic. │ │
└────┴─────────────────────────┴──────────┘
ANEXA 2
┌─────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│Avizat, CLDPS │Avizat, CNDIPT │Avizat │
│Preşedinte/Vicepreşedinte, │Inspector, │Reprezentant al unităţii │
│.............................................│.............................................│administrativ-teritoriale, │
│(numele, prenumele şi semnătura) │(numele, prenumele şi semnătura) │.............................................│
│ │ │(numele, prenumele şi semnătura) │
└─────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┘
Proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2024-2025, de pe raza unităţii administrativ-teritoriale ......., judeţul .......*1) *1) Se completează câte o situaţie centralizată pentru fiecare unitate administrativ-teritorială pe raza căreia au fost înregistrate solicitări ale operatorilor economici.
┌────┬────────────┬───┬───────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Date de contact│Persoana de contact din │ │ │
│ │ │ │ale │partea operatorului │Solicitarea de şcolarizare │Repartizarea cifrei de şcolarizare în │
│ │Denumirea │CIF│operatorului │economic │ │învăţământul dual │
│Nr. │operatorului│/ │economic │ │ │ │
│crt.│economic │CUI├───────┬───────┼──────────┬──────┬───────┼────────┬────────────┬──────────┼──────┬─────────────┬──────────┬─────────────┤
│ │ │ │ │ │Numele şi │ │ │Domeniul│Calificarea │Nr. de │Nr. de│Gradul de │Unitatea │ │
│ │ │ │E-mail │Telefon│prenumele,│E-mail│Telefon│de bază │profesională│locuri │locuri│satisfacere a│de │Observaţii*2)│
│ │ │ │ │ │funcţia │ │ │ │ │solicitate│ │solicitărilor│învăţământ│ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┴────────────┴───┴───────┴───────┴──────────┴──────┴───────┴────────┴────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│Total │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────┴─────────────┴──────────┴─────────────┘
*2) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.
┌─────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│Inspector şcolar general, │Inspector şcolar pentru învăţământul │
│.........................................│profesional şi tehnic, │
│(numele, prenumele şi semnătura) │.........................................│
│ │(numele, prenumele şi semnătura) │
└─────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘
ANEXA 3
┌───────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐
│Avizat, CLDPS │Avizat, CNDIPT │
│Preşedinte/Vicepreşedinte, │Inspector, │
│.......................................│.......................................│
│(numele, prenumele şi semnătura) │(numele, prenumele şi semnătura) │
└───────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘
Proiectul cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2024-2025, din judeţul ........
┌────┬────────────┬───┬───────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Date de contact│Persoana de contact din │ │ │
│ │ │ │ale │partea operatorului │Solicitarea de şcolarizare │Repartizarea cifrei de şcolarizare în │
│ │Denumirea │CIF│operatorului │economic │ │învăţământul dual │
│Nr. │operatorului│/ │economic │ │ │ │
│crt.│economic │CUI├───────┬───────┼──────────┬──────┬───────┼────────┬────────────┬──────────┼──────┬─────────────┬──────────┬─────────────┤
│ │ │ │ │ │Numele şi │ │ │Domeniul│Calificarea │Nr. de │Nr. de│Gradul de │Unitatea │ │
│ │ │ │E-mail │Telefon│prenumele,│E-mail│Telefon│de bază │profesională│locuri │locuri│satisfacere a│de │Observaţii*1)│
│ │ │ │ │ │funcţia │ │ │ │ │solicitate│ │solicitărilor│învăţământ│ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┴────────────┴───┴───────┴───────┴──────────┴──────┴───────┴────────┴────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│Total │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────┴─────────────┴──────────┴─────────────┘
*1) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.
┌──────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│Inspector şcolar general, │Inspector şcolar pentru învăţământul │
│......................................│profesional şi tehnic, │
│(numele, prenumele şi semnătura) │......................................│
│ │(numele, prenumele şi semnătura) │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
ANEXA 4
┌─────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Avizat, CLDPS │Avizat, CNDIPT │
│Preşedinte/Vicepreşedinte, │Inspector, │
│.....................................│.....................................│
│(numele, prenumele şi semnătura) │(numele, prenumele şi semnătura) │
└─────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
Proiectul cifrei de şcolarizare la învăţământul profesional de stat, pentru anul şcolar 2024-2025, din judeţul ..........
┌────┬────────────┬───┬───────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Date de contact│Persoana de contact din │ │ │
│ │ │ │ale │partea operatorului │Solicitarea de şcolarizare │Repartizarea cifrei de şcolarizare în │
│ │Denumirea │CIF│operatorului │economic │ │învăţământul dual │
│Nr. │operatorului│/ │economic │ │ │ │
│crt.│economic │CUI├───────┬───────┼──────────┬──────┬───────┼────────┬────────────┬──────────┼──────┬─────────────┬──────────┬─────────────┤
│ │ │ │ │ │Numele şi │ │ │Domeniul│Calificarea │Nr. de │Nr. de│Gradul de │Unitatea │ │
│ │ │ │E-mail │Telefon│prenumele,│E-mail│Telefon│de bază │profesională│locuri │locuri│satisfacere a│de │Observaţii*1)│
│ │ │ │ │ │funcţia │ │ │ │ │solicitate│ │solicitărilor│învăţământ│ │
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼───────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
├────┴────────────┴───┴───────┴───────┴──────────┴──────┴───────┴────────┴────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼──────────┼─────────────┤
│Total │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────┴─────────────┴──────────┴─────────────┘
*1) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici.
┌──────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│Inspector şcolar general, │Inspector şcolar pentru învăţământul │
│..........................................│profesional şi tehnic, │
│(numele, prenumele şi semnătura) │..........................................│
│ │(numele, prenumele şi semnătura) │
└──────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘
ANEXA 5
Unitatea de învăţământ: ......... Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerea de cifră de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2024-2025
┌────┬────────────┬───┬──────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ │ │ │Date de │Persoana de contact din │ │Repartizarea cifrei de şcolarizare│
│ │ │ │contact ale │partea operatorului │Solicitarea de şcolarizare │în învăţământul profesional de │
│ │Denumirea │CIF│operatorului │economic │ │stat │
│Nr. │operatorului│/ │economic │ │ │ │
│crt.│economic*1) │CUI├──────┬───────┼──────────┬──────┬───────┼────────┬────────────┬──────────┼──────┬─────────────┬─────────────┤
│ │ │ │ │ │Numele şi │ │ │Domeniul│Calificarea │Nr. de │Nr. de│Gradul de │ │
│ │ │ │E-mail│Telefon│prenumele,│E-mail│Telefon│de bază │profesională│locuri │locuri│satisfacere a│Observaţii*2)│
│ │ │ │ │ │funcţia │ │ │ │ │solicitate│ │solicitărilor│ │
├────┼────────────┼───┼──────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼──────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼──────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼──────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼──────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼──────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼─────────────┤
├────┼────────────┼───┼──────┼───────┼──────────┼──────┼───────┼────────┼────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼─────────────┤
├────┴────────────┴───┴──────┴───────┴──────────┴──────┴───────┴────────┴────────────┼──────────┼──────┼─────────────┼─────────────┤
│Total │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────┴─────────────┴─────────────┘
*1) Se completează toţi operatorii economici care au solicitat şcolarizare în învăţământul profesional de stat prin comunicare direct cu unitatea de învăţământ, precum şi operatorii economici care s-au adresat inspectoratului şcolar, iar acesta a direcţionat solicitările lor către unitatea de învăţământ. *2) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de şcolarizare nu satisface integral solicitarea de şcolarizare din partea operatorilor economici. Director, ........................... (numele, prenumele şi semnătura) ANEXA 6
(Antet operator economic) (Nr. de înregistrare) Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2024-2025 1. Date privind operatorul economic 1.1. Denumirea operatorului economic: .............. 1.2. CIF/CUI: ............. 1.3. Adresa: .............. 1.4. Date de contact: Telefon: .......... Fax: .............. E-mail: .............. Pagina web: ............. 1.5. Persoana de contact: Numele şi prenumele: .............. Funcţia: .............. Date de contact: Telefon: .......... Fax: .............. E-mail: .............. 2. Solicitarea de şcolarizare Solicităm includerea următoarelor calificări în planul de şcolarizare pentru învăţământul profesional de stat în anul şcolar 2024-2025
┌─────────────────────┬────────────────┐
│Calificarea │Numărul de │
│profesională │locuri │
│solicitată │solicitate │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │ │
└─────────────────────┴────────────────┘
3. Precizări privind unitatea de învăţământ parteneră Avem o unitate de învăţământ parteneră/cu care dorim să colaborăm pentru practica elevilor din învăţământul profesional de stat pentru calificările mai sus menţionate da [ ] precizaţi unitatea de învăţământ parteneră ........ nu [ ] 4. Precizări privind asigurarea stagiilor de practică a elevilor la operatorul de practică
┌──────────────┬───────────────────────┐
│Calificarea │Vom asigura efectuarea │
│profesională │stagiilor de practică a│
│solicitată │elevilor. │
├──────────────┼─────────┬─────────────┤
│ │Da/Nu*1) │Observaţii*2)│
├──────────────┼─────────┼─────────────┤
├──────────────┼─────────┼─────────────┤
├──────────────┼─────────┼─────────────┤
└──────────────┴─────────┴─────────────┘
*1) Pentru fiecare calificare solicitată, vă rugăm să menţionaţi „DA“ (în cazul în care veţi asigura practica elevilor în firma dumneavoastră) sau NU (în cazul în care nu puteţi asigura practica elevilor în firma dumneavoastră). *2) Vă rugăm să includeţi în coloana „Observaţii“ eventuale menţiuni pe care le consideraţi relevante privind susţinerea de către firma dumneavoastră a practicii elevilor la firma dumneavoastră sau la unitatea de învăţământ şi eventuale alte facilităţi/forme de sprijin pentru elevi oferite de firmă. 5. Acord cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal Prin semnarea acestui document ne exprimăm acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal din conţinutul prezentului document pentru a fi utilizat în următoarele scopuri: - procesul de analiză şi aprobare a planului de şcolarizare de către instituţiile implicate: inspectoratul şcolar, unităţile de învăţământ, autorităţile locale, Ministerul Educaţiei şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic; – acţiuni de consultare iniţiate de Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi alte instituţii partenere cu privire la politici, programe, propuneri legislative, strategii, documente de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională; – anchete în rândul operatorilor economici cu privire anticiparea nevoilor de calificări şi competenţe pe piaţa muncii, în scopul adaptării ofertei de educaţie şi formare profesională la nevoile identificate, derulate de Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi alte instituţii partenere pentru implementarea mecanismelor: de anticipare a nevoilor de calificări şi competenţe, de monitorizare a inserţiei profesionale a absolvenţilor, de evaluare şi monitorizare a politicilor publice privind măsurile active şi formarea profesională.
┌──────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ │Reprezentant legal, │
│ │Funcţia │
│Data: │..................................│
│......................│Numele şi prenumele │
│ │.......................... │
│ │Semnătură [ştampilă] │
│ │........................... │
└──────────────────────┴──────────────────────────────────┘
ANEXA 7
(Antet operator economic) (Nr. de înregistrare) Solicitare de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual pentru anul şcolar 2024-2025 1. Date privind operatorul economic 1.1. Denumirea operatorului economic: ............... 1.2. CIF/CUI: ............... 1.3. Adresa: ................... 1.4. Date de contact: Telefon: .......... Fax: .......... E-mail: ......... Pagina web: ............. 1.5. Persoana de contact: Numele şi prenumele: ................ Funcţia: .............. Date de contact: Telefon: .......... Fax: ............. E-mail: ............ 2. Solicitarea de şcolarizare Solicităm includerea următoarelor calificări în planul de şcolarizare pentru învăţământul dual în anul şcolar 2024-2025:
┌─────────────┬──────────────┬──────────┐
│Calificarea │Nivelul de │Numărul de│
│profesională │învăţământ │locuri │
│solicitată*1)│ │solicitate│
├─────────────┼──────────────┼──────────┤
│ │Preuniversitar│ │
│ │- dual │ │
├─────────────┼──────────────┼──────────┤
│ │Preuniversitar│ │
│ │- dual │ │
├─────────────┼──────────────┼──────────┤
│ │Preuniversitar│ │
│ │- dual │ │
└─────────────┴──────────────┴──────────┘
*1) Se completează calificarea conform denumirii din Registrul naţional al calificărilor profesionale (RNCP) disponibil pe pagina de internet a Autorităţii Naţionale pentru Calificări (ANC). 3. Precizări privind unitatea/unităţile administrativ-teritorială/administrativ-teritoriale pe raza căreia/cărora se solicită şcolarizare şi preferinţe privind unitatea de învăţământ pentru încheierea contractului de parteneriat
┌───────┬───────────┬──────────────────┐
│ │ │Unitatea de │
│Judeţul│Localitatea│învăţământ │
│ │ │parteneră │
│ │ │preferată*2) │
├───────┼───────────┼──────────────────┤
├───────┼───────────┼──────────────────┤
└───────┴───────────┴──────────────────┘
*2) Indicarea preferinţei pentru o unitate de învăţământ este opţională. În cazul în care solicitarea de şcolarizare include mai multe unităţi de învăţământ, alături de denumirea acestora se menţionează şi calificarea profesională vizată la fiecare dintre acestea. Alocarea pe unităţi de învăţământ a cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual se va realiza ţinând cont de preferinţele operatorilor economici şi în funcţie de posibilităţile de constituire a formaţiunilor de studii, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare referitoare la efectivele minime şi maxime de elevi. Menţionăm că vom asigura pregătirea practică a elevilor în cadrul unităţii noastre, în conformitate cu standardele de pregătire profesională în vigoare. Menţionăm că vom acorda pentru fiecare elev, conform numărului de locuri solicitate, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice pentru învăţământul profesional de stat. Menţionăm că vom angaja cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor, cheltuieli care vor fi negociate şi detaliate în contractul de parteneriat pe care îl vom încheia cu unitatea de învăţământ şi unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea şcolară la care vor fi alocate locurile aprobate pentru şcolarizare în învăţământul profesional dual. 4. Acord cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal Prin semnarea acestui document ne exprimăm acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal din conţinutul prezentului document pentru a fi utilizat în următoarele scopuri: - procesul de analiză şi aprobare a planului de şcolarizare de către instituţiile implicate: inspectoratul şcolar, unităţile de învăţământ, autorităţile locale, Ministerul Educaţiei şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic; – acţiuni de consultare iniţiate de Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi alte instituţii partenere cu privire la politici, programe, propuneri legislative, strategii, documente de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională; – anchete în rândul operatorilor economici cu privire anticiparea nevoilor de calificări şi competenţe pe piaţa muncii, în scopul adaptării ofertei de educaţie şi formare profesională la nevoile identificate, derulate de Ministerul Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi alte instituţii partenere pentru implementarea mecanismelor: de anticipare a nevoilor de calificări şi competenţe, de monitorizare a inserţiei profesionale a absolvenţilor, de evaluare şi monitorizare a politicilor publice privind măsurile active şi formarea profesională.
┌──────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ │Reprezentant legal, │
│ │Funcţia │
│Data: │..................................│
│......................│Numele şi prenumele │
│ │.......................... │
│ │Semnătură [ştampilă] │
│ │........................... │
└──────────────────────┴──────────────────────────────────┘
--------