Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 6.575 din 15 decembrie 2011 pentru aprobarea Procedurii privind gestionarea si eliberarea atestatelor de echivalare pe baza ECTS/SECT a invatamantului universitar de scurta durata, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durata de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenta, pentru cadrele didactice din invatamantul preuniversitar, si a Procedurii privind gestionarea si eliberarea atestatelor de recunoastere si echivalare a competentelor dobandite formal, nonformal si informal de catre cadrele didactice care ocupa functii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, invatatori/invatatoare, maistru-instructor, antrenor, in vederea ocuparii functiei didactice de profesor pentru invatamantul prescolar, profesor pentru invatamantul primar, profesor de instruire practica, respectiv profesor-antrenor in cluburile sportive scolare, palatele si cluburile copiilor
EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 5 din 4 ianuarie 2012
În baza prevederilor art. 149 alin. (3) şi al art. 248 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu prevederile Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învãţãmântului universitar de scurtã duratã, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durata de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţã, pentru cadrele didactice din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 5.553/2011, şi ale Metodologiei privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de cãtre cadrele didactice care ocupã funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învãţãtori/învãţãtoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupãrii funcţiei didactice de profesor pentru învãţãmântul preşcolar, profesor pentru învãţãmântul primar, profesor de instruire practicã, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor, aprobatã prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 5.484/2011,
în temeiul hotãrârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.
ART. 1
Se aprobã Procedura privind gestionarea şi eliberarea atestatelor de echivalare pe baza ECTS/SECT a învãţãmântului universitar de scurtã duratã, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durata de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţã, pentru cadrele didactice din învãţãmântul preuniversitar, prevãzutã în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã Procedura privind gestionarea şi eliberarea atestatelor de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal de cãtre cadrele didactice care ocupã funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învãţãtori/învãţãtoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupãrii funcţiei didactice de profesor pentru învãţãmântul preşcolar, profesor pentru învãţãmântul primar, profesor de instruire practicã, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor, prevãzutã în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, inspectoratele şcolare şi instituţiile de învãţãmânt superior duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul educaţiei, cercetãrii,
tineretului şi sportului,
Daniel Petru Funeriu
Bucureşti, 15 decembrie 2011.
Nr. 6.575.
ANEXA 1
PROCEDURĂ
privind gestionarea şi eliberarea atestatelor de echivalare
pe baza ECTS/SECT a învãţãmântului universitar de scurtã
duratã, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau
institutul pedagogic cu duratã de 3 ani, cu ciclul I de
studii universitare de licenţã, pentru cadrele didactice
din învãţãmântul preuniversitar
ART. 1
În conformitate cu prevederile Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învãţãmântului universitar de scurtã duratã, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durata de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţã, pentru cadrele didactice din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 5.553/2011, denumitã în continuare Metodologie privind echivalarea pe baza ECTS/SECT, procedura de echivalare se finalizeazã cu acordarea Atestatului de echivalare, al cãrui model este prevãzut în anexa la Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT.
ART. 2
Listele nominale cuprinzând cadrele didactice validate de comisiile instituite la nivelul instituţiilor de învãţãmânt superior, pentru care urmeazã sã fie eliberate atestate de echivalare conform Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT, se afişeazã la avizierul şi pe pagina web a instituţiilor de învãţãmânt superior stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 3
(1) Atestatele de echivalare, al cãror model este prevãzut în anexa la Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT, tipãrite pe hârtie specialã cu filigran continuu, cu respectarea Hotãrârii Guvernului nr. 412/1993 privind reproducerea stemei României pe actele oficiale şi sigiliile autoritãţilor Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se gestioneazã, se completeazã şi se elibereazã de instituţiile de învãţãmânt superior stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, în conformitate cu prevederile art. 5 din Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT.
(2) Atestatele de echivalare se încadreazã în regimul actelor de studii şi se gestioneazã în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind regimul actelor de studii gestionate de instituţiile de învãţãmânt superior.
ART. 4
Redactarea atestatelor de echivalare se face în limba românã, folosindu-se alfabetul latin, prin scriere la calculator, prin dactilografiere sau de mânã, cu tuş sau cernealã neagrã, fãrã spaţii libere. Sunt interzise ştersãturile, rãzuirile, acoperirile cu pastã corectoare, prescurtãrile şi/sau adãugãrile.
ART. 5
(1) În termen de 30 de zile de la eliberarea atestatelor de echivalare, instituţiile de învãţãmânt superior vor transmite Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului un borderou, atât pe suport electronic, cât şi în format letric, vizat de rectorul instituţiei de învãţãmânt superior, cu evidenţa cadrelor didactice pentru care au fost eliberate atestate de echivalare.
(2) Borderoul cuprinde urmãtoarele rubrici: numãrul curent, numele cadrului didactic, iniţialele prenumelui tatãlui/mamei, prenumele cadrului didactic, seria şi numãrul formularului, specializarea dobânditã prin studiile universitare de scurtã duratã, unitatea de învãţãmânt la care este încadrat, funcţia didacticã pe care este încadrat, domeniul în care s-a fãcut echivalarea şi specializarea dobânditã în urma echivalãrii.
(3) Un exemplar din borderou se arhiveazã la instituţia de învãţãmânt superior, iar al doilea exemplar, vizat de rectorul instituţiei de învãţãmânt superior, se arhiveazã la Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ANEXA 2
PROCEDURĂ
privind gestionarea şi eliberarea atestatelor de
recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite
formal, nonformal şi informal de cãtre cadrele didactice
care ocupã funcţii de educatori/educatoare,
institutori/institutoare, învãţãtori/învãţãtoare,
maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupãrii
funcţiei didactice de profesor pentru învãţãmântul
preşcolar, profesor pentru învãţãmântul primar, profesor
de instruire practicã, respectiv profesor-antrenor în
cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor
ART. 1
În conformitate cu prevederile Metodologiei privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de cãtre cadrele didactice care ocupã funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învãţãtori/învãţãtoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupãrii funcţiei didactice de profesor pentru învãţãmântul preşcolar, profesor pentru învãţãmântul primar, profesor de instruire practicã, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor, aprobatã prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 5.484/2011, denumitã în continuare Metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal, procedura de recunoaştere şi echivalare a competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal şi informal se finalizeazã cu acordarea Atestatului de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2 la Metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal.
ART. 2
Listele nominale cuprinzând cadrele didactice evaluate şi validate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, conform Metodologiei privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal, se afişeazã la avizierul şi pe pagina web a inspectoratelor şcolare.
ART. 3
Atestatele de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal, al cãror model este prevãzut în anexa nr. 2 la Metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal, tipãrite pe hârtie specialã cu filigran continuu, cu respectarea Hotãrârii Guvernului nr. 412/1993 privind reproducerea stemei României pe actele oficiale şi sigiliile autoritãţilor Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã şi se elibereazã de inspectoratele şcolare dupã emiterea ordinului ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (4) din Metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal.
ART. 4
(1) Completarea atestatelor de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal se poate face prin scriere la calculator, prin dactilografiere sau de mânã, cu tuş sau cernealã neagrã, fãrã spaţii libere.
(2) Redactarea atestatelor de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal se face în limba românã, folosindu-se alfabetul latin. Sunt interzise ştersãturile, rãzuirile, acoperirile cu pastã corectoare, prescurtãrile şi/sau adãugãrile.
ART. 5
(1) Atestatele de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal, completate conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 la Metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal şi prezentei proceduri, se înainteazã pentru semnare Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, însoţite de un borderou, atât pe suport electronic, cât şi în format letric.
(2) Borderoul cuprinde urmãtoarele rubrici: numãrul curent, numele cadrului didactic, iniţialele prenumelui tatãlui/mamei, prenumele cadrului didactic, seria şi numãrul formularului, specializarea, unitatea de învãţãmânt la care este încadrat, funcţia didacticã pe care este încadrat, numãrul de credite obţinut în urma evaluãrii, funcţia didacticã dobânditã în baza recunoaşterii şi echivalãrii competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal şi informal.
(3) Un exemplar din borderou se arhiveazã la inspectoratul şcolar, iar al doilea exemplar, vizat de inspectorul şcolar general, se arhiveazã la Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 6
Atestatele de recunoaştere şi echivalare a competenţelor dobândite formal, nonformal şi informal se încadreazã în regimul actelor de studii şi se gestioneazã în conformitate cu prevederile Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unitãţile de învãţãmânt preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 5.565/2011.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: