Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 6.438 din 31 octombrie 2024  pentru modificarea şi completarea Procedurii de anulare a unor obligaţii bugetare, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 5.521/2024     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 6.438 din 31 octombrie 2024 pentru modificarea şi completarea Procedurii de anulare a unor obligaţii bugetare, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 5.521/2024

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1099 din 4 noiembrie 2024
    În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere dispoziţiile art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 112/2024 privind modificarea şi completarea unor acte normative,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    Procedura de anulare a unor obligaţii bugetare, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 5.521/2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 944 din 19 septembrie 2024, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3^1, după alineatul (9) se introduce un nou alineat, alin. (10), cu următorul cuprins:
    "(10) În cazul în care se sting integral obligaţiile bugetare principale individualizate în decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal în derulare la data de 6 septembrie 2024 sau decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 şi 2020, acestea se restituie potrivit dispoziţiilor Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare."

    2. La articolul 4^1, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) La stabilirea plafonului de 5.000 lei prevăzut la art. XVI din ordonanţa de urgenţă se iau în considerare obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, rămase nestinse la această dată, astfel cum sunt definite la art. I alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, cu excepţia celor prevăzute la art. I alin. (6) şi art. XVIII din ordonanţa de urgenţă.
(2) În vederea stabilirii obligaţiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv potrivit prezentului articol, organul fiscal ia în considerare toate aceste obligaţii bugetare pe care debitorii persoane fizice le datorează, indiferent de sistemele informatice în care acesta le are înregistrate."

    3. La articolul 4^1, după alineatul (2) se introduc şase noi alineate, alin. (3)-(8), cu următorul cuprins:
    "(3) Obligaţiile bugetare principale aferente perioadelor fiscale de până la 31 august 2024 inclusiv, stabilite de către organul fiscal central prin decizii de impunere pe codul numeric personal, se analizează din perspectiva stabilirii plafonului prevăzut la art. XVI din ordonanţa de urgenţă, astfel:
    a) pentru obligaţiile bugetare principale stabilite prin decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 şi 2020 sau prin decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal aflat în derulare la data de 6 septembrie 2024, pentru care termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din Codul de procedură fiscală s-a împlinit până la data eliberării certificatului de atestare fiscală sau până la data depunerii cererii de anulare, după caz, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, la stabilirea plafonului se au în vedere, cumulat, atât obligaţiile bugetare stabilite prin aceste decizii, cât şi celelalte obligaţii bugetare restante la data de 31 august 2024 rămase nestinse la această dată;
    b) pentru obligaţiile bugetare principale stabilite prin decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 şi 2020 sau prin decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal aflat în derulare la data de 6 septembrie 2024, pentru care cererea de anulare a fost depusă după data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, indiferent dacă termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din Codul de procedură fiscală s-a împlinit înainte sau după această dată, la stabilirea plafonului se au în vedere doar obligaţiile bugetare stabilite prin aceste decizii, fără a fi luate în considerare şi obligaţii bugetare restante la data de 31 august 2024 rămase nestinse la această dată.
(4) În situaţia în care obligaţiile bugetare sunt stabilite prin decizii de impunere emise ca urmare a unei inspecţii fiscale aflate în derulare la data de 6 septembrie 2024, debitorul poate achita aceste obligaţii utilizând numărul de evidenţă a plăţii.
(5) În alte situaţii decât cea prevăzută la alin. (4), sumele încasate se distribuie şi/sau sting obligaţiile bugetare în ordinea prevăzută la art. 163 şi 165 din Codul de procedură fiscală sau, după caz, la art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 116/2024.
(6) În cazul în care, la data eliberării certificatului de atestare fiscală, procentul de anulare a obligaţiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 era de 50%, iar ulterior, până la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, se stabilesc noi obligaţii fiscale principale şi/sau se primesc noi titluri executorii transmise spre recuperare organelor fiscale, care modifică procentul de anulare la 25%, pentru acordarea anulării unor obligaţii bugetare potrivit art. XVI din ordonanţa de urgenţă, debitorii trebuie să achite 75% din noul cuantum total al obligaţiile bugetare principale.
(7) În situaţia în care a fost comunicată o decizie de impunere până la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, iar termenul de plată a obligaţiilor stabilite prin aceasta se împlineşte după această dată, aceste obligaţii bugetare se iau în considerare la stabilirea plafonului prevăzut la art. XVI din ordonanţa de urgenţă, împreună cu alte obligaţii bugetare restante la data de 31 august 2024, iar anularea procentului aferent şi a accesoriilor se realizează numai dacă:
    a) pentru obligaţiile bugetare restante la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai târziu de 25 noiembrie 2024, debitorul achită aceste obligaţii până la data depunerii cererii de anulare;
    b) pentru obligaţiile bugetare principale stabilite prin decizie de impunere comunicată până la data depunerii cererii, debitorului i se sting aceste obligaţii în termenul prevăzut la art. 156 alin. (1) din Codul de procedură fiscală şi acesta depune cererea de anulare în termen de 90 de zile de la data emiterii deciziei de impunere.
(8) Eventualele sume care au stins după data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă 50%, respectiv 25%, după caz, din obligaţiile bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, din cele stabilite prin deciziile de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 şi 2020 sau prin decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal aflat în derulare la data de 6 septembrie 2024, precum şi din dobânzile, penalităţile şi toate accesoriile care pot fi anulate potrivit prevederilor prezentului articol, acestea se restituie potrivit dispoziţiilor Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare."

    4. La articolul 6, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (8), cu următorul cuprins:
    "(8) Deciziile de atragere a răspunderii solidare emise de organele fiscale după data de 31 august 2024, aferente perioadelor fiscale de până la data de 31 august 2024, se încadrează în prevederile art. I alin. (2) lit. d) din ordonanţa de urgenţă."

    5. După articolul 6 se introduce un nou articol, art. 6^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 6^1
    Anularea obligaţiilor bugetare în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea potrivit legislaţiei insolvenţei
    (1) În cazul persoanelor cărora li s-a stabilit răspunderea potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, sau potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, pentru obligaţiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, organul fiscal efectuează analiza asupra acestora în funcţie de creanţele rămase de încasat din tabelul definitiv de creanţe sau din tabelul definitiv consolidat de creanţe, după caz, astfel cum aceste informaţii au fost puse la dispoziţia organului fiscal de către administratorul/lichidatorul judiciar.
    (2) Pentru efectuarea analizei asupra obligaţiilor bugetare principale şi accesorii care intră sub incidenţa facilităţilor fiscale prevăzute la art. II-V şi/sau art. XVI, după caz, din ordonanţa de urgenţă, organul fiscal competent în administrarea persoanei răspunzătoare solicită organului fiscal competent în administrarea debitorului furnizarea informaţiilor cu privire la structura creanţelor rămase de încasat din tabelul definitiv de creanţe sau din tabelul definitiv consolidat de creanţe, după caz, defalcată pe fiecare creditor, în funcţie de prioritatea de distribuire a sumelor încasate.
    (3) Organul fiscal competent în administrarea debitorului, prin departamentul juridic, transmite administratorului/lichidatorului judiciar o cerere de informaţii de natura celor prevăzute la alin. (2), în care precizează suma rămasă de încasat de la persoana răspunzătoare ca urmare a atragerii răspunderii.
    (4) Administratorul/Lichidatorul judiciar transmite organului fiscal informaţiile solicitate printr-o adresă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 14 la prezenta procedură, în care are în vedere structura creanţelor conform prevederilor alin. (2).
    (5) Organul fiscal competent în administrarea debitorului transmite organului fiscal competent în administrarea persoanei răspunzătoare un referat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 15 la prezenta procedură, care cuprinde situaţia defalcată pe creditori a creanţelor rămase de încasat din tabelul definitiv de creanţe sau din tabelul definitiv consolidat de creanţe, după caz, în limita sumei rămase de recuperat de la persoana răspunzătoare. În cazul creanţelor bugetare cu care organul fiscal s-a înscris în tabelul definitiv de creanţe sau în tabelul definitiv consolidat de creanţe, după caz, organul fiscal analizează defalcarea acestora, în funcţie de natura obligaţiilor, respectiv obligaţii bugetare principale şi accesorii, raportat la suma ce se cuvine acestuia în calitate de creditor, în limita sumei rămase de recuperat de la persoana răspunzătoare.
    Exemplu:
    - Creditorii înscrişi în tabelul definitiv de creanţe sau în tabelul definitiv consolidat de creanţe, după caz, în ordinea priorităţii la distribuire, sunt:
    1. furnizorul de utilităţi - 2.000 lei;
    2. salariaţii - 5.000 lei;
    3. ANAF - 7.000 lei.
    – Suma pentru care s-a atras răspunderea persoanei fizice X este de 10.000 lei.
    – Din suma ce ar trebui încasată de la persoana răspunzătoare de 10.000 lei i se cuvine creditorului ANAF suma de 3.000 lei, care, în funcţie de ordinea de stingere prevăzută la art. 165 alin. (6) din Codul de procedură fiscală, se defalcă astfel:
    a) obligaţii bugetare principale în cuantum de 2.000 lei;
    b) accesorii în cuantum de 1.000 lei.
    Având în vedere că obligaţiile bugetare principale sunt sub plafonul de 5.000 lei reglementat la art. XVI din ordonanţa de urgenţă, persoana fizică răspunzătoare trebuie să achite 1.000 lei obligaţii bugetare principale şi beneficiază de anularea obligaţiilor bugetare principale în cuantum de 1.000 lei şi accesorii în sumă de 1.000 lei.
    (6) În cazul prevăzut la alin. (5), odată cu eliberarea certificatului de atestare fiscală conform art. 3 alin. (5), în care vor fi cuprinse inclusiv obligaţiile bugetare principale şi accesorii pentru care s-a atras răspunderea potrivit legislaţiei insolvenţei, se comunică persoanei răspunzătoare şi o înştiinţare de plată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 16 la prezenta procedură, în care vor fi cuprinse creanţele pe care le au de încasat alţi creditori decât ANAF, pentru care persoana răspunzătoare trebuie să efectueze plata, acestea reprezentând condiţie de anulare a unor obligaţii bugetare.
    (7) Sumele încasate de la persoana răspunzătoare se virează în contul indicat de administratorul/lichidatorul judiciar, cu excepţia cuantumului aferent stingerii obligaţiilor care reprezintă condiţie de anulare a unor obligaţii bugetare potrivit alin. (5), în cazul în care debitorul se află în procedura de observaţie/reorganizare judiciară/faliment.
    (8) În situaţia în care debitorul a fost radiat, ca urmare a închiderii procedurii falimentului, sumele încasate de la persoana răspunzătoare se distribuie pe creanţele datorate fiecărui creditor, în baza informaţiilor transmise de către lichidatorul judiciar. În acest caz, lichidatorul judiciar va comunica prin adresa prevăzută la alin. (4) şi conturile în care organul fiscal va vira sumele aferente fiecărui creditor.
    (9) Cu sumele stinse atât din încasarea obligaţiei bugetare principale, cât şi din anularea diferenţei de obligaţii bugetare principale, precum şi din anularea accesoriilor, se diminuează în evidenţa debitorului principal obligaţiile bugetare existente atât în evidenţa acestuia, cât şi, după caz, în evidenţa celorlalte persoane răspunzătoare obligate la plată în solidar cu persoana căreia i s-a comunicat decizia de anulare a unor obligaţii bugetare.
    (10) Anularea obligaţiilor bugetare principale şi/sau accesorii, în cazul persoanelor cărora li s-a atras răspunderea potrivit legislaţiei insolvenţei, se realizează numai dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de art. I-XVIII din ordonanţa de urgenţă, inclusiv din perspectiva altor obligaţii bugetare pe care acestea le datorează decât cele pentru care li s-a atras răspunderea."

    6. La articolul 8, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (8), cu următorul cuprins:
    "(8) În situaţia în care documentele care stau la baza anulării unor obligaţii bugetare nu se pot edita din sistemele informatice, organele fiscale pot întocmi aceste documente în format hârtie, urmând ca prin intermediul aplicaţiei informatice să se opereze scăderea din evidenţă a obligaţiilor bugetare în baza deciziilor de anulare aprobate de către conducătorul organului fiscal, iar ulterior aceste decizii se comunică debitorilor."

    7. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Anexele nr. 1-16 fac parte integrantă din prezenta procedură."

    8. Anexa nr. 2 la procedură se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    9. După anexa nr. 13 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 14-16, care vor avea cuprinsul prevăzut în anexele nr. 2-4 la prezentul ordin.


    ART. II
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 31 octombrie 2024.
    Nr. 6.438.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la procedură)
    ANTET^1)
    ^1) Se vor trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal central emitent al prezentului act administrativ.

    CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ
    Nr. ................ data eliberării ......................
    Ca urmare a Notificării nr. .............. din data de ................., se certifică prin prezenta că:
    A. Datele de identificare ale debitorului
    Codul de identificare fiscală .........................................................
    Denumirea/Numele şi prenumele ................................................
    Domiciliul fiscal: judeţul/sectorul ..........................., localitatea ................, str. ..................... nr. ....., bl. ......, sc. ......, ap. ......, telefon ........, fax ......................., e-mail ...................
    Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare
    ..................................................................................
    ..................................................................................

    A.1. Obligaţii bugetare principale restante la 31 august 2024, nestinse la această dată, inclusiv sumele stabilite prin decizii de impunere emise de organul fiscal care se iau în calcul la stabilirea plafonului, în cuantum de ............................. lei
    A.2. Obligaţii bugetare principale restante la 31 august 2024, nestinse la data de 6 septembrie 2024, în cuantum de ............................. lei

    B. Obligaţii bugetare care trebuie achitate şi cele care pot face obiectul anulării, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare
    B.1. Obligaţii bugetare care trebuie achitate până la data depunerii cererii, dar nu mai târziu de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în vederea încadrării în prevederile art. II-V^2), IX şi/sau XVI, după caz, din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare, nestinse până la data eliberării prezentului certificat^3)
    ^2) Obligaţii bugetare care trebuie achitate până la termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^3) Se vor menţiona debitele de la lit. C.1, C.2, C.4, C.6, C.7 (la care se va avea în vedere, în cazul persoanelor fizice, procentul de achitare corespunzător) şi total obligaţii bugetare de la lit. C.5 şi C.8.

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬──────────┬─────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┤
│ │Denumirea │ │Dobânzi/ │Penalităţi│Penalităţi │Alte │
│Nr. │obligaţiei│Debit│Majorări │de │de │obligaţii│
│crt.│bugetare │ │de │întârziere│nedeclarare│accesorii│
│ │ │ │întârziere│ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│Total general │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┘


    Suma totală care se va achita ……. lei

    B.2. Obligaţii bugetare care pot face obiectul anulării conform art. II-V, IX şi/sau XVI, după caz, din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare, nestinse până la data eliberării prezentului certificat^4)
    ^4) Se vor menţiona accesoriile de la lit. C.1, C.2, C.3, C.4, C.6 şi C.7, precum şi procentul aferent debitelor de la lit. C.1, C.2, C.4, C.6 şi C.7, în cazul persoanelor fizice.

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬──────────┬─────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┤
│ │Denumirea │ │Dobânzi/ │Penalităţi│Penalităţi │Alte │
│Nr. │obligaţiei│Debit│Majorări │de │de │obligaţii│
│crt.│bugetare │ │de │întârziere│nedeclarare│accesorii│
│ │ │ │întârziere│ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│Total general │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┘


    Suma totală care se va amâna în vederea anulării ……. lei


    C. Detalii cu privire la obligaţiile bugetare existente în evidenţa fiscală, administrate de organul fiscal central
    Sus-numitul contribuabil figurează în evidenţele fiscale cu următoarele obligaţii bugetare existente la data eliberării prezentului certificat:

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬──────────┬─────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┤
│ │Denumirea │ │Dobânzi/ │Penalităţi│Penalităţi │Alte │
│Nr. │obligaţiei│Debit│Majorări │de │de │obligaţii│
│crt.│bugetare │ │de │întârziere│nedeclarare│accesorii│
│ │ │ │întârziere│ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│Total general │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┘


    din care:
    C.1. Obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum şi obligaţiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat^5), conform art. II lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare
    ^5) Vor fi cuprinse inclusiv obligaţiile bugetare pentru care există un plan de reorganizare aprobat, însă nu se vor avea în vedere cele care fac obiectul înlesnirilor la plată potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬──────────┬─────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┤
│ │Denumirea │ │Dobânzi/ │Penalităţi│Penalităţi │Alte │
│Nr. │obligaţiei│Debit│Majorări │de │de │obligaţii│
│crt.│bugetare │ │de │întârziere│nedeclarare│accesorii│
│ │ │ │întârziere│ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│Total general │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┘



    C.2. Diferenţe de obligaţii bugetare principale declarate suplimentar prin declaraţie rectificativă prin care se corectează obligaţiile bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, precum şi obligaţiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat, conform art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬──────────┬─────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┤
│ │Denumirea │ │Dobânzi/ │Penalităţi│Penalităţi │Alte │
│Nr. │obligaţiei│Debit│Majorări │de │de │obligaţii│
│crt.│bugetare │ │de │întârziere│nedeclarare│accesorii│
│ │ │ │întârziere│ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│Total general │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┘



    C.3. Dobânzile, penalităţile şi toate accesoriile, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat, aferente obligaţiilor bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv şi stinse până la această dată, conform art. IV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare

┌───────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬──────────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┤
│ │Denumirea │Dobânzi/ │Penalităţi│Penalităţi │Alte │
│Nr. │obligaţiei│Majorări │de │de │obligaţii│
│crt.│bugetare │de │întârziere│nedeclarare│accesorii│
│ │ │întârziere│ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │
├────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│Total general │ │ │ │ │
└───────────────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┘



    C.4. Obligaţiile bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv individualizate în decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal în derulare la 6 septembrie 2024, achitate în termenul legal de plată şi/sau pentru care termenul legal de plată se împlineşte după data eliberării prezentului certificat, precum şi obligaţiile accesorii aferente, conform art. V alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬──────────┬─────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┤
│ │Denumirea │ │Dobânzi/ │Penalităţi│Penalităţi │Alte │
│Nr. │obligaţiei│Debit│Majorări │de │de │obligaţii│
│crt.│bugetare │ │de │întârziere│nedeclarare│accesorii│
│ │ │ │întârziere│ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│Total general │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┘



    C.5. Obligaţiile bugetare pentru care s-a împlinit termenul de plată cuprins între data de 1 septembrie 2024 şi data eliberării prezentului certificat, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat, conform art. II lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬──────────┬─────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┤
│ │Denumirea │ │Dobânzi/ │Penalităţi│Penalităţi │Alte │
│Nr. │obligaţiei│Debit│Majorări │de │de │obligaţii│
│crt.│bugetare │ │de │întârziere│nedeclarare│accesorii│
│ │ │ │întârziere│ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│Total general │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┘



    C.6. Obligaţiile bugetare principale stabilite printr-o decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 şi 2020, achitate în termenul legal de plată şi/sau pentru care termenul legal de plată se împlineşte după data eliberării prezentului certificat, precum şi obligaţiile fiscale accesorii aferente, conform art. V alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬──────────┬─────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┤
│ │Denumirea │ │Dobânzi/ │Penalităţi│Penalităţi │Alte │
│Nr. │obligaţiei│Debit│Majorări │de │de │obligaţii│
│crt.│bugetare │ │de │întârziere│nedeclarare│accesorii│
│ │ │ │întârziere│ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│Total general │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┘


    Obligaţii bugetare principale stabilite prin decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 şi 2020, în sumă totală de …………. lei (Se adaugă la lit. A.1.)

    C.7. Obligaţiile bugetare principale, precum şi accesoriile rămase nestinse la data prezentului certificat de atestare fiscală, pentru care s-a acordat eşalonare la plată potrivit Codului de procedură fiscală^6), conform art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare
    ^6) Nu se cuprind obligaţiile bugetare pentru care au fost emise decizii de amânare la plată a penalităţilor de întârziere şi a penalităţilor de nedeclarare, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cele care nu pot face obiectul anulării prevăzute la art. I alin. (6) şi la art. XVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare.

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬──────────┬─────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┤
│ │Denumirea │ │Dobânzi/ │Penalităţi│Penalităţi │Alte │
│Nr. │obligaţiei│Debit│Majorări │de │de │obligaţii│
│crt.│bugetare │ │de │întârziere│nedeclarare│accesorii│
│ │ │ │întârziere│ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│Total general │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┘



    C.8. Obligaţiile bugetare care nu fac obiectul anulării conform art. II-V, IX şi/sau XVI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum şi obligaţiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat^7), conform art. XVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare
    ^7) Nu fac obiectul anulării obligaţii bugetare:
    a) reprezentând ajutor de stat de recuperat sau fonduri ce se cuvin bugetului Uniunii Europene;
    b) care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă sau care încep ulterior acestei date;
    c) stabilite prin hotărâri penale definitive;
    d) reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările şi completările ulterioare.


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬──────────┬─────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┤
│ │Denumirea │ │Dobânzi/ │Penalităţi│Penalităţi │Alte │
│Nr. │obligaţiei│Debit│Majorări │de │de │obligaţii│
│crt.│bugetare │ │de │întârziere│nedeclarare│accesorii│
│ │ │ │întârziere│ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│Total general │ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┘





    Prezentul certificat de atestare fiscală se eliberează în vederea stabilirii obligaţiilor fiscale ce pot face obiectul facilităţilor fiscale prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare.
    Conducătorul organului fiscal central
    Numele şi prenumele .......................................
    Semnătura şi ştampila organului fiscal central ..................
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 14 la procedură)
    ANTET
    Către .......(organul fiscal competent).......
    ADRESĂ
    privind structura creanţelor înscrise în tabelul definitiv de creanţe
    sau în tabelul definitiv consolidat de creanţe, după caz
    Prin prezenta, subscrisa ................, în calitate de administrator/lichidator judiciar, prin reprezentant legal .............., confirmăm că în cazul debitorului .........., CIF ................, cu sediul în ............., radiat/aflat în procedura de observaţie/reorganizare judiciară/faliment, ca urmare a Hotărârii judecătoreşti nr. ....... din data de ......, pronunţată de ................, structura creanţelor înscrise în tabelul definitiv de creanţe sau în tabelul definitiv consolidat de creanţe, după caz, rămase de încasat la data prezentei, este următoarea:
    I. Creanţe rămase în sold la data prezentei adrese, defalcate pe creditori:

┌────┬────────────┬────────────┬──────────┬────────────┬─────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │ │ │Contul IBAN │
│ │ │ │ │ │ │al │
│ │Denumirea/ │Datele de │ │Soldul │Procent │debitorului │
│Nr. │Numele şi │identificare│Rangul de │creanţei │din │sau │
│crt.│prenumele │ale │preferinţă│datorate │categoria│creditorului,│
│ │creditorului│creditorului│ │creditorului│de │după caz, în │
│ │ │ │ │- lei - │creanţă │care se │
│ │ │ │ │ │ │virează suma │
│ │ │ │ │ │ │încasată │
├────┼────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────┼─────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────┼─────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────┼─────────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────┼─────────────┤
│Total general │ │ │ │ │ │
└─────────────────┴────────────┴──────────┴────────────┴─────────┴─────────────┘



    II. Creanţe bugetare datorate către creditorul bugetar ANAF, în cuantum total de ................. lei, din care principale .................. lei şi accesorii ................... lei

    Prezenta adresă se emite în vederea recuperării de la persoana/persoanele ...................... a sumelor în cuantum de ....... lei, pentru care s-a/s-au făcut răspunzătoare în baza Hotărârii judecătoreşti nr. .............. din data de ................., pronunţată de ........................ .
    Reprezentant legal administrator/lichidator judiciar
    Numele şi prenumele .......................
    Semnătura .......................

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 15 la procedură)
    ANTET^1)
    ^1) Se vor trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.

    Nr. ......... din ..............
    Aprobat
    Conducător organ fiscal,
    ......................................
    REFERAT
    privind repartizarea sumelor de încasat din atragerea
    răspunderii patrimoniale conform legislaţiei insolvenţei
    Având în vedere:
    - Hotărârea judecătorească nr. ...... din data de ......, pronunţată de ......, s-a deschis procedura insolvenţei pentru debitorul ........., CIF......, cu sediul în .......;
    – Hotărârea judecătorească nr. ....... din data de ......, pronunţată de ......, prin care s-a atras răspunderea patrimonială a persoanei/persoanelor răspunzătoare ........, CNP ................, cu domiciliul în ..............., iar suma rămasă de recuperat la data întocmirii prezentului referat este de ........ lei;
    – Adresa nr. .......... din data de ........., emisă de administratorul/lichidatorul judiciar .........,

    s-au constatat următoarele:

    Secţiunea A - Creanţele rămase în sold defalcate pe creditori, rămase de încasat din tabelul definitiv de creanţe sau din tabelul definitiv consolidat de creanţe, după caz, în limita sumei rămase de recuperat de la persoana/persoanele răspunzătoare:

┌────┬────────────┬────────────┬──────────┬────────────┬─────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │ │ │Contul IBAN │
│ │ │ │ │ │ │al │
│ │Denumirea/ │Datele de │ │Soldul │Procent │debitorului │
│Nr. │Numele şi │identificare│Rangul de │creanţei │din │sau │
│crt.│prenumele │ale │preferinţă│datorate │categoria│creditorului,│
│ │creditorului│creditorului│ │creditorului│de │după caz, în │
│ │ │ │ │- lei - │creanţă │care se │
│ │ │ │ │ │ │virează suma │
│ │ │ │ │ │ │încasată │
├────┼────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────┼─────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────┼─────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────┼─────────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────┼─────────────┤
│Total general │ │ │ │ │ │
└─────────────────┴────────────┴──────────┴────────────┴─────────┴─────────────┘



    Secţiunea B - Defalcarea creanţelor bugetare datorate către creditorul bugetar ANAF, rămase de încasat din tabelul definitiv de creanţe sau din tabelul definitiv consolidat de creanţe, după caz, în limita sumei rămase de recuperat de la persoana/persoanele răspunzătoare:

┌────┬──────────┬─────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────┐
│ │Denumirea │ │Dobânzi/ │Penalităţi│Penalităţi │Alte │
│Nr. │obligaţiei│Debit│Majorări │de │de │obligaţii│
│crt.│bugetare │ │de │întârziere│nedeclarare│accesorii│
│ │ │ │întârziere│ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────┘


    Întocmit
    .....................
    Avizat
    Şef serviciu/compartiment juridic,
    ........................
    Avizat
    Şef serviciu/compartiment evidenţă pe plătitori,
    ................................

    ANEXA 4

    (Anexa nr. 16 la procedură)
    ANTET^1)
    ^1) Se vor trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal central emitent al prezentului act administrativ.

    ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ
    Datele de identificare a contribuabilului
    Denumirea/Numele şi prenumele ........................
    Adresa ................................................................
    Codul de identificare fiscală ................................
    În temeiul prevederilor art. 6^1 din Ordinul ministrului finanţelor nr. 5.521/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligaţii bugetare, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere că prin Hotărârea judecătorească nr. ................ din data de ..............., pronunţată de ................., vi s-a atras răspunderea patrimonială, iar suma rămasă de recuperat este de ......... lei,
    vă înştiinţăm că pentru anularea unor obligaţii bugetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, trebuie să achitaţi suma de ................. lei, care se va distribui pentru stingerea creanţelor datorate de către debitorul ..................., CIF .............., următorilor creditori, inclusiv ANAF, astfel:

┌────┬────────────┬────────────┬──────────┬────────────┬─────────┐
│ │Denumirea/ │Datele de │ │Soldul │Procentul│
│Nr. │Numele şi │identificare│Rangul de │creanţei │din │
│crt.│prenumele │ale │preferinţă│datorate │categoria│
│ │creditorului│creditorului│ │creditorului│de │
│ │ │ │ │- lei - │creanţă │
├────┼────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│Total general │ │ │ │ │
└─────────────────┴────────────┴──────────┴────────────┴─────────┘


    Sumele înscrise în prezenta înştiinţare se achită până la data depunerii cererii de anulare a unor obligaţii bugetare, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în contul .....................^2) , deschis la unitatea Trezoreriei Statului .............. .
    ^2) Se va menţiona contul 50.67.05 „Disponibil al persoanelor răspunzătoare (codebitorilor) din sume rezultate din executarea silită în cazul atragerii răspunderii“.

    Conducătorul organului fiscal central
    Numele şi prenumele ........................
    Semnătura şi ştampila unităţii .............
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016