Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile: - art. 340 alin. (2) lit. c) şi e) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 7^1 alin. (1) şi (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 522/2003, cu modificările şi completările ulterioare; – Hotărârii Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulţilor, precum şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare; – Hotărârii Guvernului nr. 556/2011 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Calificări, cu modificările şi completările ulterioare; – Referatului de aprobare al Autorităţii Naţionale pentru Calificări nr. 7.974 din 20.09.2022, în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, ministrul educaţiei şi ministrul muncii şi solidarităţii sociale emit următorul ordin: ART. 1 Se aprobă Metodologia de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Se aprobă structura standardului ocupaţional, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 3 (1) Prezentul ordin intră în vigoare în data de 16 iunie 2023. (2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 3.712/1.721/2018 privind aprobarea Metodologiei de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale şi a modelului de standard ocupaţional, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 480 din 11 iunie 2018, cu modificările ulterioare. ART. 4 Ministerul Educaţiei, Autoritatea Naţională pentru Calificări şi Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 5 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educaţiei, Gigel Paraschiv, secretar de stat Ministrul muncii şi solidarităţii sociale, Marius-Constantin Budăi ANEXA 1 METODOLOGIE ANEXA 2 STRUCTURA standardului ocupaţional Secţiunea A - Cerinţele pieţei muncii (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) ^1 Se va stabili în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulţilor, precum şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare; pentru ocupaţii de nivel 1-5 de calificare, conform CNC, se vor respecta prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi al ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 3.001/39/2022 privind aprobarea Metodologiei de alocare a nivelurilor de calificare pentru calificările de nivel 1-5 din Cadrul naţional al calificărilor. Secţiunea B - Cerinţe pentru educaţie şi formare profesională (a se vedea imaginea asociată) ^2 Se va stabili în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulţilor, precum şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare. Secţiunea C - Asumarea standardului (a se vedea imaginea asociată) ANEXA 1 la standardul ocupaţional PLAN DE PREGĂTIRE
┌────┬──────────┬──────────┬──────┬────────┬────────┐
│Nr. │Competenţa│Disciplină│Nr. │Nr. ore │Nr. │
│crt.│dobândită │/Modul │ore │practică│credite │
│ │ │ │teorie│ │asociate│
├────┼──────────┼──────────┼──────┼────────┼────────┤
│1 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼──────┼────────┼────────┤
│2 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼──────┼────────┼────────┤
│....│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼──────┼────────┼────────┤
│....│ │ │ │ │ │
├────┼──────────┴──────────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Total nr. ore │ │ │ │
├────┼─────────────────────┴──────┴────────┤ │
│ │Total nr. credite │ │
└────┴─────────────────────────────────────┴────────┘
ANEXA 2 la standardul ocupaţional PROGRAMA DE PREGĂTIRE TEORETICĂ ŞI PRACTICĂ
┌────┬─────────────────┬────────┬───────────┬──────────┬────────┬───────────────┐
│ │ │ │ │Mijloace │ │ │
│ │ │ │ │de │ │Nr. ore │
│Nr. │ │Conţinut│Metode/ │instruire,│Criterii│ │
│crt.│Disciplină/Modul │tematic │Forme de │materiale │de ├──────┬────────┤
│ │ │ │desfăşurare│de │evaluare│ │ │
│ │ │ │ │învăţare │ │Teorie│Practică│
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │
├────┼─────────────────┼────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Practică │ │ │ │ │
│ │ ├────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Practică │ │ │ │ │
│1 │1. ├────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Practică │ │ │ │ │
│ │ ├────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Practică │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Practică │ │ │ │ │
│ │ ├────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│2 │2. │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Practică │ │ │ │ │
│ │ ├────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Practică │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Practică │ │ │ │ │
│ │.................├────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │Practică │ │ │ │ │
└────┴─────────────────┴────────┴───────────┴──────────┴────────┴──────┴────────┘
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.