Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 6.098 din 24 septembrie 2024  privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului finanţelor nr. 788/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind mecanismul de acordare şi derulare a împrumuturilor acordate unităţilor administrativ-teritoriale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, documentele în baza cărora se acordă împrumutul şi cele care stau la baza obţinerii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi modul de reflectare a sumelor respective în bugetele instituţiilor publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 6.098 din 24 septembrie 2024 privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului finanţelor nr. 788/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind mecanismul de acordare şi derulare a împrumuturilor acordate unităţilor administrativ-teritoriale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, documentele în baza cărora se acordă împrumutul şi cele care stau la baza obţinerii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi modul de reflectare a sumelor respective în bugetele instituţiilor publice locale

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 968 din 26 septembrie 2024
    În baza prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. I alin. (12) şi (16) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului finanţelor nr. 788/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind mecanismul de acordare şi derulare a împrumuturilor acordate unităţilor administrativ-teritoriale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, documentele în baza cărora se acordă împrumutul şi cele care stau la baza obţinerii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi modul de reflectare a sumelor respective în bugetele instituţiilor publice locale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 392 din 26 aprilie 2024, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Unităţile administrativ-teritoriale, cu excepţia municipiilor reşedinţă de judeţ şi a sectoarelor municipiului Bucureşti, pot solicita, inclusiv pentru instituţiile publice finanţate integral din bugetul local şi pentru asociaţiile de dezvoltare intercomunitară din care fac parte, de la Ministerul Finanţelor, până cel târziu la data de 31 octombrie 2024, contractarea în anul 2024 a unor împrumuturi din venituri din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, în limita sumei de 2.000.000 mii lei, pentru:"

    2. La articolul 1 alineatul (1), după litera a) se introduce o nouă literă, lit. a^1), cu următorul cuprins:
    "a^1) asigurarea finanţării cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027;"

    3. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) În vederea contractării de împrumuturi pentru destinaţiile prevăzute la art. I alin. (1), beneficiarii prevăzuţi la art. I alin. (4) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare, întocmesc declaraţia privind valoarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor nefinalizate/nefuncţionale derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din fonduri europene în perioada de programare 2014-2020, valoarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027, valoarea cheltuielilor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi sumele necesare implementării proiectelor finanţate prin PNRR aflate în sarcina bugetului local, evidenţiate distinct în fiecare contract, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
    (2) În cazul proiectelor nefinalizate/nefuncţionale derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din fonduri europene în perioada de programare 2014-2020, al proiectelor etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, ale căror cheltuieli neeligibile sunt necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027, al proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi al proiectelor finanţate prin PNRR, implementate de asociaţia de dezvoltare intercomunitară, unitatea administrativ-teritorială care are calitatea de membru în asociaţia respectivă şi contractează împrumutul solicită asociaţiei de dezvoltare intercomunitară, pentru partea sa de contribuţie, situaţia privind valoarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor nefinalizate/nefuncţionale derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din fonduri europene în perioada de programare 2014-2020, valoarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027, valoarea cheltuielilor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi sumele necesare implementării proiectelor finanţate prin PNRR aflate în sarcina bugetului local, evidenţiate distinct în fiecare contract, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Asociaţia de dezvoltare intercomunitară transmite membrilor, în baza solicitării prevăzute la alin. (2), prin adresă, partea de contribuţie a fiecăruia, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Unităţile administrativ-teritoriale care solicită împrumutul pentru destinaţiile prevăzute la art. 1 alin. (1) întocmesc, inclusiv în baza documentelor primite de la beneficiarii prevăzuţi la art. I alin. (4) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare, situaţia privind valoarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor nefinalizate/nefuncţionale derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din fonduri europene în perioada de programare 2014-2020, valoarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027, valoarea cheltuielilor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi sumele necesare implementării proiectelor finanţate prin PNRR aflate în sarcina bugetului local, evidenţiate distinct în fiecare contract, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2."

    4. La articolul 3 alineatul (1), literele f), g) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "f) declaraţia/declaraţiile privind valoarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor nefinalizate/nefuncţionale derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din fonduri europene în perioada de programare 2014-2020, valoarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027, valoarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi a sumelor necesare implementării proiectelor finanţate prin PNRR aflate în sarcina bugetului local, evidenţiate distinct în fiecare contract, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1, pentru destinaţiile prevăzute la art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare;
g) situaţia privind valoarea proiectelor nefinalizate/ nefuncţionale derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din fonduri europene în perioada de programare 2014-2020, valoarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027, valoarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi a sumelor necesare implementării proiectelor finanţate prin PNRR aflate în sarcina bugetului local, evidenţiate distinct în fiecare contract, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2;
h) copia contractului/contractelor de finanţare nerambursabilă aferent/aferente proiectelor nefinalizate/nefuncţionale derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din fonduri europene în perioada de programare 2014-2020, copia contractului/contractelor de finanţare nerambursabilă aferent/ aferente proiectelor etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, ale căror cheltuieli neeligibile sunt necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027, a proiectului/proiectelor finanţat/finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi a proiectelor finanţate prin PNRR, precum şi a actelor adiţionale şi/sau a adreselor/notelor de la organismul intermediar de prelungire a termenului de implementare a proiectului/proiectelor, de majorare a valorii acestuia/acestora şi de comunicare a cheltuielilor neeligibile rămase de plătit după data de 31.12.2023, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare;"

    5. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Comisia de autorizare a împrumuturilor locale analizează fiecare cerere şi documentaţia aferentă, în ordinea înregistrării acesteia la registratura generală a Ministerului Finanţelor, şi stabileşte valoarea împrumutului astfel încât aceasta să se încadreze în:
    a) limita prevăzută la art. I alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) valoarea maximă ce poate fi autorizată pentru o unitate administrativ-teritorială, prevăzută la art. I alin. (2) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare."

    6. La articolul 10 alineatul (4), după litera a) se introduce o nouă literă, lit. a^1), cu următorul cuprins:
    "a^1) un cont distinct de disponibil - pentru încasarea rambursării obligaţiilor de plată aferente împrumuturilor acordate în vederea asigurării finanţării cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027;"

    7. Anexele nr. 1-10 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-10 care fac parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Solicitărilor de acordare a unui împrumut potrivit art. I alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, transmise de unităţile administrativ-teritoriale, li se aplică dispoziţiile legale în vigoare la data depunerii lor la direcţiile generale regionale ale finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice, termenul-limită de depunere a solicitărilor fiind data de 31 octombrie 2024 inclusiv.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 24 septembrie 2024.
    Nr. 6.098.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la normele metodologice)
    DECLARAŢIE
    Subsemnatul(a), ......................., reprezentant legal al ............................*), în calitate de ordonator de credite**), declar pe propria răspundere că .................................*) are în derulare proiecte nefinalizate/nefuncţionale derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din fonduri europene în perioada de programare 2014-2020, proiecte etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, ale căror cheltuieli neeligibile sunt necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027, proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi proiecte finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, iar valoarea cheltuielilor aferente, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, rămase de plată la data întocmirii prezentei, este detaliată astfel:

┌─────┬───────────┬─────────┬─────────────┬─────────────┐
│ │ │ │Valoarea │ │
│ │ │ │maximă a │ │
│ │ │Contract │cheltuielilor│Valoarea │
│Nr. │Denumirea │de │aferente │cheltuielilor│
│crt. │proiectului│finanţare│proiectului │pentru care │
│ │ │nr./data │pentru care │se solicită │
│ │ │ │poate fi │împrumut │
│ │ │ │contractat │ │
│ │ │ │împrumut │ │
├─────┼───────────┼─────────┼─────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼─────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼─────────────┼─────────────┤
│Total│X │X │ │ │
└─────┴───────────┴─────────┴─────────────┴─────────────┘


    Prezenta declaraţie face parte din documentaţia pentru autorizarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de ..................... lei, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare, şi răspund, conform dispoziţiilor art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fals în declaraţii.
    Data: ..................
    Ordonator de credite,**)
    ..............................................
    (prenumele şi numele)
    *) Se înscrie denumirea unităţii administrativ-teritoriale sau, după caz, a instituţiei beneficiare prevăzute la art. I alin. (4) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare.
    **) Se înscrie sintagma „ordonator principal de credite“ în cazul unităţii administrativ-teritoriale.

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la normele metodologice)
    Judeţul ...........................^1)
    Unitatea administrativ-teritorială ...............^2)
    Adresa .........................................................
    Telefon/Fax/Adresă de e-mail ...................................
    Situaţia privind valoarea proiectelor nefinalizate/nefuncţionale derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din fonduri europene în perioada de programare 2014-2020, valoarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027, proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi a sumelor necesare implementării proiectelor finanţate prin PNRR aflate în sarcina bugetului local, evidenţiate distinct în fiecare contract, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│-lei^3)- │
├───────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┤
│ │ │ │Valoarea │ │
│ │ │ │maximă a │ │
│ │Contract │Denumirea │cheltuielilor│Valoarea │
│ │de │proiectului│aferente │cheltuielilor│
│Nr. crt. │finanţare│/ Denumirea│proiectului │pentru care │
│ │nr./data │programului│pentru care │se solicită │
│ │ │ │poate fi │împrumut │
│ │ │ │contractat │ │
│ │ │ │împrumut │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 </= 3 │
├───────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┤
│A. unitatea administrativ-teritorială şi instituţiile publice │
│finanţate integral din bugetul local, din care: │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│a1) unitatea administrativ-teritorială │
├───────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┤
│1 │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│2 │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│...............│ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│SUBTOTAL │ │ │ │ │
├───────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┤
│a2) instituţia publică finanţată integral din bugetul local │
├───────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┤
│1 │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│2 │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│...............│ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│SUBTOTAL │ │ │ │ │
├───────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┤
│a3) instituţia publică finanţată integral din bugetul local │
├───────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┤
│1 │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│2 │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│...............│ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│SUBTOTAL │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│TOTAL A │ │ │ │ │
│(a1 + a2 + a3) │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 </= 3 │
├───────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┤
│B. asociaţia de dezvoltare intercomunitară │
├───────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┤
│1 │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│2 │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│...............│ │ │ │ │
├───────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┤
│asociaţia de dezvoltare intercomunitară │
├───────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┤
│1 │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│2 │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│...............│ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│TOTAL B │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┤
│TOTAL GENERAL │ │ │ │ │
│(A + B) │ │ │ │ │
└───────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┘


    Ordonator principal de credite,
    ............................
    .........................^2)
    .........................^4)
    ^1) Se înscrie denumirea judeţului.
    ^2) Se înscrie denumirea unităţii administrativ-teritoriale solicitante.
    ^3) Se înscriu sumele, în lei, fără zecimale.
    ^4) Se înscriu prenumele şi numele reprezentantului legal.

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 3 la normele metodologice)
    DECLARAŢIE
    Subsemnatul(a), ........................, reprezentant legal al ............................^*), în calitate de ordonator principal de credite, declar pe propria răspundere că.....................................*) utilizează sumele solicitate în scopul pentru care se contractează împrumutul.
    Prezenta declaraţie face parte din documentaţia pentru autorizarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de ..................... lei, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, şi răspund, conform dispoziţiilor art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fals în declaraţii.
    Data: ..................
    Ordonator principal de credite,
    ..................................
    (prenumele şi numele)
    *) Se înscrie denumirea unităţii administrativ-teritoriale.

    ANEXA 4

    (Anexa nr. 4 la normele metodologice)
 (a se vedea imaginea asociată)
    CERERE
    pentru autorizarea contractării împrumutului având ca destinaţie ..................................*)
    Subsemnatul(a), ....…........ ^4), în calitate de ordonator principal de credite al ..........^2) .......^3), judeţul ........^1), vă depun prezenta cerere în vederea autorizării contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de .........**) lei, având ca titular ….......^2)........^3) identificat/ă prin codul de înregistrare fiscală ..........^5), la care anexez celelalte documente prevăzute la art. 3 alin. (1) din anexa la Ordinul ministrului finanţelor nr. 788/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind mecanismul de acordare şi derulare a împrumuturilor acordate unităţilor administrativ-teritoriale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, documentele în baza cărora se acordă împrumutul şi cele care stau la baza obţinerii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi modul de reflectare a sumelor respective în bugetele instituţiilor publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.
    Prin prezenta mă oblig să aduc la îndeplinire prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. …….. din ……… 2024 privind aprobarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de maximum ……………… lei, precum şi ale oricăror alte reglementări conexe.
    De asemenea, declar pe propria răspundere, cunoscând că falsul în declaraţii este pedepsit de legea penală, că documentele anexate prezentei cereri sunt conforme cu realitatea şi că unitatea administrativ-teritorială, pe care o reprezint, nu are alte obligaţii financiare interne şi externe necuprinse în situaţia privind calculul gradului de îndatorare, întocmită conform legii.
    Informaţii privind împrumutul pentru a cărui contractare se solicită autorizarea:

┌───────────────┬────────────┬────────────┐
│ │Valoarea │ │
│Denumirea │împrumutului│Durata │
│proiectului***)│în lei (fără│împrumutului│
│ │zecimale) │ │
├───────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │
└───────────────┴────────────┴────────────┘


    Persoana de contact:
    Domnul/Doamna ..............................., în calitate de****) ................................................................................................, telefon fix şi mobil ................, fax ................, e-mail ......................
    Ordonator principal de credite
    ...........^2)...........^3),
    .......................
    (prenumele şi numele)
    LEGENDĂ:
    ^1) Se înscrie denumirea judeţului.
    ^2) Se înscrie categoria unităţii administrativ-teritoriale solicitante.
    ^3) Se înscrie denumirea unităţii administrativ-teritoriale solicitante.
    ^4) Se înscriu prenumele şi numele reprezentatului legal.
    ^5) Se înscrie codul de înregistrare fiscală al unităţii administrativ-teritoriale.
    *) Se completează, după caz, cu:
    - asigurarea finanţării cheltuielilor neeligibile, conform prevederilor art. 15 alin. (2) şi ale art. 17 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea realizării/finalizării proiectelor nefinalizate/nefuncţionale derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din fonduri europene în perioada de programare 2014-2020;
    – asigurarea finanţării cheltuielilor neeligibile aferente proiectelor etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027;
    – asigurarea prefinanţării şi/sau cofinanţării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, după caz, inclusiv pentru finanţarea cheltuielilor neeligibile asociate respectivelor proiecte;
    – asigurarea sumelor necesare implementării proiectelor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR), aflate în sarcina bugetului local, evidenţiate distinct în fiecare contract.

    **) Valoarea împrumutului solicitat prin cerere este cea aprobată prin hotărârea autorităţii deliberative.
    ***) Se completează cu: denumirea proiectului/proiectelor înscris(e) în Situaţia privind valoarea proiectelor nefinalizate/nefuncţionale derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din fonduri europene în perioada de programare 2014-2020, proiectelor etapizate, proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi/sau de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale, precum şi a sumelor necesare implementării proiectelor finanţate prin PNRR aflate în sarcina bugetului local, evidenţiate distinct în fiecare contract pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, întocmită conform anexei nr. 2 la normele metodologice aprobate prinOrdinul ministrului finanţelor nr. 788/2024.
    ****) Se înscrie funcţia persoanei cu atribuţii în urmărirea derulării împrumutului (director executiv adjunct/director economic/contabil-şef).
    NOTĂ:
    Prezentul model-cadru se adaptează, în mod corespunzător, situaţiei specifice unităţii administrativ-teritoriale solicitante.


    ANEXA 5

    (Anexa nr. 5 la normele metodologice)

┌──────────────────────────┬─────────────┐
│ │Avizat pentru│
│ │venituri │
│ │proprii │
│ │realizate, │
│ │Direcţia │
│ │Generală │
│ │Regională a │
│JUDEŢUL ……………….. │Finanţelor │
│UNITATEA │Publice/ │
│ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ:│Administraţia│
│……….. │Judeţeană a │
│ │Finanţelor │
│ │Publice │
│ │…………………………… │
│ │Director │
│ │executiv/Şef │
│ │de │
│ │Administraţie│
│ │……………. │
└──────────────────────────┴─────────────┘

    CALCULUL GRADULUI DE ÎNDATORARE A BUGETULUI LOCAL
    AL UNITĂŢII ADMINISTRATIV-TERITORIALE

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│-lei- │
├────┬──────────┬───────────┬───────────┬───────────┬─────────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │Indicatori pe perioada │
│ │ │Execuţie │Execuţie │Execuţie │serviciului datoriei publice │
│Nr. │Denumire │buget local│buget local│buget local│locale al împrumutului pentru│
│crt.│indicatori│^1) la │^1) la │^1) la │care se solicită autorizarea │
│ │ │31.XII.2021│31.XII.2022│31.XII.2023│contractării^2) │
│ │ │ │ │ ├────┬────┬────┬────┬────┬────┤
│ │ │ │ │ │2024│2025│2026│2027│2028│2029│
├────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│0 │A │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │
├────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│1. │VENITURI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │PROPRII^3)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Serviciul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │anual al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │datoriei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │publice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│2. │locale │X │X │X │ │ │ │ │ │ │
│ │existente^│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │4) (rd. 3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │+ rd. 4 + │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │rd. 5) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│3. │Rambursare│X │X │X │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│4. │Dobânzi │X │X │X │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│5. │Comisioane│X │X │X │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Gradul de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │îndatorare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │datoria │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│6. │publică │X │X │X │ │ │ │ │ │ │
│ │locală │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │existentă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(%) (rd. 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │/rd. 1 x │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │100) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴───────────┴───────────┴───────────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┘


    Ordonator principal de credite,
    Primar,
    ...............................
    Director economic (contabil),
    .........................................
    NOTĂ:
    Se va avea în vedere ca datele cuprinse în prezenta anexă să concorde cu prevederile din următoarele documente: situaţiile financiare privind conturile de execuţie a bugetului local, situaţia privind serviciul datoriei publice locale existente.

    ^1) Situaţia financiară privind contul de execuţie a bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale.
    ^2) Pe perioada serviciului datoriei publice locale, veniturile proprii estimate se vor completa cu media execuţiei bugetului local pe ultimii 3 ani, respectiv (col. 1 + col. 2 + col. 3)/3.
    ^3) Veniturile proprii, prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, diminuate cu veniturile din valorificarea unor bunuri, potrivit art. 29 din aceeaşi lege, respectiv sumele rezultate din vânzarea, în condiţiile legii, a unor bunuri aparţinând domeniului privat al unităţilor administrativ-teritoriale.
    ^4) Cuprinde serviciul datoriei publice locale aferent contractelor/acordurilor de finanţare rambursabilă în derulare (trebuie să corespundă cu datele cuprinse în anexa nr. 6 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 788/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind mecanismul de acordare şi derulare a împrumuturilor acordate unităţilor administrativ-teritoriale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, documentele în baza cărora se acordă împrumutul şi cele care stau la baza obţinerii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi modul de reflectare a sumelor respective în bugetele instituţiilor publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA 6

    (Anexa nr. 6 la normele metodologice)
    JUDEŢUL .........................
    UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ .....................
    SITUAŢIE PRIVIND SERVICIUL DATORIEI PUBLICE LOCALE EXISTENTE

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│-lei- │
├────┬────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────┤
│Nr. │ │Anul │
│crt.│Serviciul anual al datoriei publice locale ├────┬────┬────┬────┬────┬────┤
│ │ │2024│2025│2026│2027│2028│2029│
├────┼────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Serviciul datoriei publice locale pentru │ │ │ │ │ │ │
│ │finanţarea rambursabilă: │ │ │ │ │ │ │
│ │finanţator..................................│ │ │ │ │ │ │
│ │/ │ │ │ │ │ │ │
│ │valoare contract ....................... │ │ │ │ │ │ │
│I.1.│(a + b + c) │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │a) Rambursarea finanţării │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │b) Dobânzi │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │c) Comisioane │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Serviciul datoriei publice locale pentru │ │ │ │ │ │ │
│ │finanţarea rambursabilă: │ │ │ │ │ │ │
│ │finanţator..................................│ │ │ │ │ │ │
│ │/ │ │ │ │ │ │ │
│ │valoare contract ....................... │ │ │ │ │ │ │
│I.2.│(a + b + c) │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │a) Rambursarea finanţării │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │b) Dobânzi │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │c) Comisioane │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│I.n.│............................ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │Serviciul TOTAL al datoriei publice locale │ │ │ │ │ │ │
│ │existente │ │ │ │ │ │ │
│ │(a + b + c) │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │a) Rambursarea finanţării rambursabile │ │ │ │ │ │ │
│II. │(I.1a + I.2a +...) │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │b) Dobânzi │ │ │ │ │ │ │
│ │(I.1b + I.2b +...) │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │c) Comisioane │ │ │ │ │ │ │
│ │(I.1c + I.2c +...) │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┘



┌───────────────────┬──────────────────┐
│Ordonator principal│ │
│de credite, │Director economic │
│…………………………… │(contabil), │
│Primar, │…………………….. │
│………………………… │ │
└───────────────────┴──────────────────┘

    curs de schimb: ................., valabil în data de ................. *)
    NOTĂ:
    Situaţia privind serviciul datoriei publice locale existente, întocmită pe perioada împrumutului pentru care se solicită autorizarea, se detaliază pe fiecare finanţare rambursabilă contractată/garantată, aflată în derulare, prevăzută în declaraţia pe propria răspundere a ordonatorului principal de credite, întocmită conform anexei nr. 7 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 788/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind mecanismul de acordare şi derulare a împrumuturilor acordate unităţilor administrativ-teritoriale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, documentele în baza cărora se acordă împrumutul şi cele care stau la baza obţinerii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi modul de reflectare a sumelor respective în bugetele instituţiilor publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia finanţărilor rambursabile prevăzute la art. 63 alin. (4^3) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.
    Situaţia se întocmeşte pe baza graficelor de rambursare aferente finanţărilor rambursabile.

    *) Se înscrie cursul de schimb comunicat de Banca Naţională a României, valabil la data întocmirii situaţiei, utilizat la calcularea echivalentului în lei al finanţărilor rambursabile contractate/garantate în euro, dolari SUA etc.

    ANEXA 7

    (Anexa nr. 7 la normele metodologice)
    DECLARAŢIE
    Subsemnatul/a, ...................................., reprezentant legal al .......................^1) ...........................^2), în calitate de ordonator principal de credite, declar pe propria răspundere că ...................................^1) ........................^2) are în derulare următoarele finanţări rambursabile interne şi/sau externe contractate şi/sau garantate:

┌──────────┬────────────┬──────────────┬──────────┬──────┬────────────┬───────────────────┬────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ │ │Durată finanţare │ │ │
│ │Valoare │ │ │ │Data │rambursabilă - ani │ │ │
│ │finanţare │Destinaţie │ │ │contractării│- │Rata │ │
│Finanţator│rambursabilă│finanţare │Împrumutat│Garant│/ garantării├────────┬──────────┤anuală a│Comisioane│
│ │(în valuta │rambursabilă*)│ │ │finanţării │perioada│perioada │dobânzii│ │
│ │de contract)│ │ │ │ │de │de │ │ │
│ │ │ │ │ │ │graţie │rambursare│ │ │
├──────────┼────────────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────┼────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────┼────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴────────────┴──────────────┴──────────┴──────┴────────────┴────────┴──────────┴────────┴──────────┘


    Totodată, declar pe propria răspundere că ............................^1) ........................^2) nu are obligaţii de plată restante decurgând din împrumuturile contractate de la Trezoreria Statului la data depunerii documentaţiei pentru autorizarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de ..................... lei, în conformitate cu prevederile art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.
    Prezenta declaraţie face parte din documentaţia pentru autorizarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de .................... lei, în conformitate cu prevederile art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare, şi răspund, conform dispoziţiilor art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fals în declaraţii.

┌───────────┬──────────────────────────┐
│ │Ordonator principal de │
│Data: │credite, │
│………………. │……………………………….. │
│ │(prenumele şi numele) │
└───────────┴──────────────────────────┘

    *) În cazul finanţărilor rambursabile contractate/garantate pentru pre/cofinanţarea proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană, se înscrie şi acronimul programului prin care se acordă aceste fonduri (de exemplu: PNDR pentru Programul naţional de dezvoltare rurală, POR pentru Programul operaţional regional, POS Mediu pentru Programul operaţional sectorial mediu, PCT HU-RO pentru Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria-România, PCT BG-RO pentru Programul de cooperare transfrontalieră Bulgaria-România, PCT Serbia-România pentru Programul de cooperare transfrontalieră Serbia-România, POIM pentru Programul operaţional Infrastructură mare, PNRR pentru Planul naţional de redresare şi rezilienţă etc.).
    ^1) Se înscrie categoria unităţii administrativ-teritoriale solicitante.
    ^2) Se înscrie denumirea unităţii administrativ-teritoriale solicitante.

    ANEXA 8

    (Anexa nr. 8 la normele metodologice)

┌──────────────────────────────────────┐
│STEMA UNITĂŢII │
│ADMINISTRATIV-TERITORIALE │
└──────────────────────────────────────┘


    ROMÂNIA
    JUDEŢUL ......................................^1)
    CONSILIUL LOCAL AL .....................^2)
    .......................................................^3)
    .......................................................^4)
    HOTĂRÂREA
    nr. .......... din ............. 2024
    privind aprobarea contractării unui împrumut în valoare de .................. lei,
    în conformitate cu prevederile art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024
    pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea
    şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale
    şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului
    şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
    Având în vedere temeiurile juridice, respectiv prevederile:
    a) art. 1 alin. (5), art. 120 şi art. 121 alin. (1) şi (2) din Constituţia României, republicată;
    b) art. 9 paragraful 8 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
    c) art. 7 alin. (2), precum şi art. 1.166 şi următoarele din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la contracte;
    d) art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) şi alin. (4) lit. b) şi art. 155 alin. (1) lit. c) şi alin. (4) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) art. 61-66 şi art. 76^1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) art. 2 lit. c), k), p), art. 5 alin. (1), art. 6, 9 şi 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    h) art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) Hotărârii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, cu modificările şi completările ulterioare,

    ţinând seama de prevederile art. 43 alin. (4) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se menţionează următoarele avize, prevăzute de lege:
    ..............................................................,

    luând act de:
    a) referatul de aprobare prezentat de către primarul .................................................... ^2), în calitatea sa de iniţiator, înregistrat cu nr. .........../....................... 20....;
    b) raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, înregistrat cu nr. ......./...........20....;
    c) viza de control financiar preventiv propriu acordată asupra acestui proiect de operaţiune;
    d) avizul comisiei de specialitate a Consiliului Local ..........................,

    în temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) şi alin. (3) lit. b), coroborate cu cele ale art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    Consiliul Local al .......................^2) .......................^3) adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă contractarea de la Ministerul Finanţelor a unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de ........................... lei (fără zecimale), cu o maturitate de maximum .... ani.

    ART. 2
    Contractarea împrumutului prevăzut la art. 1 se face pentru .....................^6) pentru care va fi întocmită cererea pentru autorizarea contractării împrumutului.

    ART. 3
    Din bugetul local al ................... ^2) ...........................^3) se asigură integral plata serviciului anual al datoriei publice locale aferent împrumutului prevăzut la art. 1.

    ART. 4
    (1) Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a ..........................^2) ......................................^3) următoarele date:
    a) hotărârea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia;
    b) valoarea împrumutului contractat, în valuta de contract;
    c) gradul de îndatorare a ..........................^2) .......................................^3);
    d) durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a împrumutului;
    e) dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile;
    f) plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.

    (2) Datele prevăzute la alin. (1) se actualizează în prima decadă a fiecărui trimestru pentru trimestrul expirat, sub sancţiunile prevăzute de lege.

    ART. 5
    Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se însărcinează primarul ..............................^2) ................................^3).

    ART. 6
    Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul secretarului ...........................^2), în termenul prevăzut de lege, primarului ...................................^2) şi prefectului judeţului .....................................^1) şi se aduce la cunoştinţa publică prin afişarea la sediul primăriei, precum şi pe pagina de internet www...................................... ^5).


┌────────────────────┬─────────────────┐
│Preşedintele de │Contrasemnează: │
│şedinţă, │Secretarul …………^ │
│[L.S.] │2) │
│…………………………… │……………………………. │
│………………………… │……………………………… │
│(prenumele şi │(prenumele şi │
│numele) │numele) │
└────────────────────┴─────────────────┘

    ^1) Se înscrie denumirea judeţului.
    ^2) Se înscrie categoria unităţii administrativ-teritoriale solicitante.
    ^3) Se înscrie denumirea unităţii administrativ-teritoriale solicitante.
    ^4) Se înscrie codul de înregistrare fiscală a unităţii administrativ-terioriale.
    ^5) Se înscrie adresa paginii de internet a unităţii administrativ-teritoriale.
    ^6) Se completează cu denumirea proiectului/proiectelor.

┌──────────────────────────────────────┐
│Cartuş necesar de inserat pe orice │
│hotărâre a consiliului local, după │
│atestarea autenticităţii acesteia │
├──────────────────────────────────────┤
│Proceduri administrative obligatorii, │
│ulterioare adoptării Hotărârii │
│Consiliului Local nr. .../20... │
├────┬──────────────┬─────┬────────────┤
│ │ │ │Semnătura │
│Nr. │Operaţiuni │Data │persoanei │
│crt.│efectuate │ZZ/LL│responsabile│
│ │ │/AN │să efectueze│
│ │ │ │procedura │
├────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│0 │1 │2 │3 │
├────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│ │Adoptarea │... │ │
│1 │hotărârii^1) │/.../│ │
│ │ │20...│ │
├────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│ │Comunicarea │... │ │
│2 │către primarul│/.../│ │
│ │comunei^2) │20...│ │
├────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│ │Comunicarea │... │ │
│3 │către │/.../│ │
│ │prefectul │20...│ │
│ │judeţului^3) │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│ │Aducerea la │... │ │
│4 │cunoştinţă │/.../│ │
│ │publică^4+5) │20...│ │
├────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│ │Comunicarea, │ │ │
│ │numai în cazul│... │ │
│5 │celei cu │/.../│ │
│ │caracter │20...│ │
│ │individual^ │ │ │
│ │4+5) │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│ │Hotărârea │ │ │
│ │devine │ │ │
│ │obligatorie^6)│... │ │
│6 │sau produce │/.../│ │
│ │efecte │20...│ │
│ │juridice^7), │ │ │
│ │după caz │ │ │
├────┴──────────────┴─────┴────────────┤
│Extrase din Ordonanţa de urgenţă a │
│Guvernului nr. 57/2019 privind Codul │
│administrativ, cu modificările şi │
│completările ulterioare: │
│^1) art. 139 alin. (1): „În │
│exercitarea atribuţiilor ce îi revin, │
│consiliul local adoptă hotărâri, cu │
│majoritate absolută sau simplă, după │
│caz.“; │
│^2) art. 197 alin. (2): „Hotărârile │
│consiliului local se comunică │
│primarului.“; │
│^3) art. 197 alin. (1), adaptat: │
│Secretarul general al unităţii/ │
│subdiviziunii │
│administrativ-teritoriale comunică │
│hotărârile consiliului local.... │
│prefectului în cel mult 10 zile │
│lucrătoare de la data adoptării...; │
│^4) art. 197 alin. (4): „Hotărârile │
│(...) se aduc la cunoştinţa publică şi│
│se comunică, în condiţiile legii, prin│
│grija secretarului general al(...)“; │
│^5) art. 199 alin. (1): „Comunicarea │
│hotărârilor (...) cu caracter │
│individual către persoanele cărora li │
│se adresează se face în cel mult 5 │
│zile de la data comunicării oficiale │
│către prefect.“; │
│^6) art. 198 alin. (1): „Hotărârile │
│(...) cu caracter normativ devin │
│obligatorii de la data aducerii lor la│
│cunoştinţă publică.“; │
│^7) art. 199 alin. (2): „Hotărârile │
│(...) cu caracter individual produc │
│efecte juridice de la data comunicării│
│către persoanele cărora li se │
│adresează.“ │
│IMPORTANT! │
│Potrivit prevederilor art. 197 alin. │
│(5) din Codul administrativ, │
│coroborate cu cele ale art. 5 alin. │
│(2) din anexa nr. 1 la Codul │
│administrativ, începând cu data de 1 │
│ianuarie 2020: Hotărârile, atât cele │
│cu caracter normativ, cât şi cele cu │
│caracter individual, se publică, │
│pentru informare, în format electronic│
│şi în monitorul oficial local, în │
│format „pdf“ editabil, pentru a se │
│păstra macheta şi aspectul │
│documentului intacte, astfel încât │
│acesta să arate exact aşa cum a fost │
│realizat şi să poată fi tipărit corect│
│de oricine şi de oriunde, fără să │
│cuprindă semnăturile olografe ale │
│persoanelor, asigurându-se respectarea│
│reglementărilor în materia protecţiei │
│datelor personale. │
└──────────────────────────────────────┘



    ANEXA 9

    (Anexa nr. 9 la normele metodologice)

┌───────────┬──────────────────────────┐
│ │……………………………. │
│MINISTERUL │(unitatea │
│FINANŢELOR │administrativ-teritorială,│
│Nr. ……./…… │judeţul ………..) │
│ │Nr. …………/……….. │
└───────────┴──────────────────────────┘

    CONVENŢIE DE ÎMPRUMUT
    În temeiul prevederilor art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Local/Judeţean nr. ............................. din data de ...................... şi Avizul Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale nr. ............... din data de ...........................,
    între Ministerul Finanţelor, cu sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 16, sectorul 5, cod fiscal nr. ............, reprezentat prin ............................................., în calitate de ordonator principal de credite,
    şi .............(unitatea administrativ-teritorială).........., cu sediul în ......................., str. ................... nr. ......, cod fiscal nr. .................., reprezentată legal prin .................................., în calitate de ordonator principal de credite, se încheie prezenta convenţie.
    ART. 1
    (1) În baza art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă .............(unitatea administrativ-teritorială)............... un împrumut în sumă de .................., din venituri din privatizare înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, la nivelul sumei aprobate de comisia de autorizare a împrumuturilor locale.
    (2) Împrumutul se acordă pe o perioadă de.... ani şi cu o rată de dobândă situată la nivelul ratei dobânzii ROBOR la 3 luni comunicate de Banca Naţională a României în ultima zi lucrătoare a lunii anterioare autorizării împrumutului plus o marjă de ........... puncte procentuale, respectiv ............., şi care rămâne fixă pe toată durata de derulare a împrumutului.
    (3) Suma acordată cu titlu de împrumut se utilizează exclusiv pentru destinaţia prevăzută la art. I*) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    Suma prevăzută la art. 1 alin. (1) se virează de către Ministerul Finanţelor astfel: în contul**) ................................., cod IBAN RO ......................., deschis pe numele ........(unitatea administrativ-teritorială).........., la unitatea Trezoreriei Statului ....................., codificat cu codul de identificare fiscală al unităţii administrativ-teritoriale.

    ART. 3
    (1) Rambursarea împrumutului se efectuează în tranşe trimestriale egale, începând cu trimestrul următor acordării.
    (2) Dobânda aferentă se calculează lunar prin aplicarea ratei dobânzii menţionate la art. 1 alin. (2) la soldul împrumutului cu convenţia „număr de zile calendaristice/360“, începând cu luna acordării împrumutului, şi se plăteşte trimestrial, în suma cumulată până la zi.
    (3) Datele de plată a ratei scadente şi a dobânzilor aferente împrumutului sunt cuprinse în scadenţarul anexat. Dacă data scadenţei este o zi nelucrătoare, plata se efectuează în ziua lucrătoare imediat următoare.

    ART. 4
    (1) Pentru neplata la termen a ratelor scadente şi a dobânzilor aferente împrumutului acordat se calculează o dobândă pentru fiecare zi de întârziere la nivelul dobânzii prevăzute la art. 174 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, pe zi de întârziere, până la data stingerii obligaţiei. Dobânda reprezintă venit al bugetului Trezoreriei Statului.
    (2) Dobânda se calculează prin aplicarea ratei prevăzute la alin. (1) la suma obligaţiilor de plată restante, rate de capital plus dobânda aferentă, înmulţită cu numărul de zile calendaristice de întârziere.

    ART. 5
    (1) .........(unitatea administrativ-teritorială)........... virează sumele datorate reprezentând rate/dobânzi/dobânzi pentru fiecare zi de întârziere în contul***) ............., cod IBAN ........................., deschis pe numele Ministerului Finanţelor la Trezoreria Operativă Centrală, codificat cu codul de identificare fiscală al unităţii administrativ-teritoriale.
    (2) Stingerea obligaţiilor de plată se efectuează cu data plăţii, în următoarea ordine: dobânzi calculate pentru fiecare zi de întârziere, dobânzi şi rate de capital.

    ART. 6
    În cazul în care nu se respectă termenele de rambursare prevăzute în scadenţar, se sistează alimentarea bugetelor locale atât cu cote defalcate din impozitul pe venit, cât şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, cu excepţia plăţilor pentru achitarea drepturilor salariale şi a contribuţiilor aferente, inclusiv a drepturilor cuvenite asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav, precum şi a indemnizaţiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav şi a plăţilor privind finanţarea sistemului de protecţie a copilului şi a centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap, după caz, până la lichidarea obligaţiilor de plată restante.

    ART. 7
    (1) Restituirea sumelor neutilizate din împrumut sau rambursarea anticipată parţială/integrală se efectuează de unitatea administrativ-teritorială, cu condiţia informării în prealabil a Ministerului Finanţelor şi numai dacă nu prezintă restanţe la plata obligaţiilor scadente.
    (2) Unitatea administrativ-teritorială virează sumele prevăzute la alin. (1) în contul ................., cod IBAN ........................., deschis pe numele Ministerului Finanţelor la Trezoreria Operativă Centrală, codificat cu codul de identificare fiscală al unităţii administrativ-teritoriale.
    (3) Modificarea valorii împrumutului se efectuează cu data creditării contului prevăzut la alin. (2), respectiv cu data extrasului de cont emis de Trezoreria Operativă Centrală.
    (4) În cazul restituirii sumelor neutilizate şi/sau al rambursării anticipate parţial/integral, modificarea prevederilor prezentei convenţii se va face prin act adiţional.

    ART. 8
    (1) Ministerul Finanţelor şi ..............(unitatea administrativ-teritorială)................ sunt de acord ca problemele rezultate din aplicarea prevederilor prezentei convenţii să fie soluţionate de părţi pe cale amiabilă.
    (2) Orice comunicare între părţi este transmisă în scris la adresele şi la persoanele de contact menţionate mai jos:
    a) pentru ..........(unitatea administrativ-teritorială).............., domnul/doamna .........................., în calitate de ................, telefon ................, e-mail ...........................................;
    b) pentru Ministerul Finanţelor (Bd. Libertăţii nr. 16, sectorul 5, municipiul Bucureşti), domnul/doamna ..............................., în calitate de ................................, e-mail ......................, telefon .....................
    *) Se înscrie, după caz:
    - alin. (1) lit. a) pentru asigurarea finanţării cheltuielilor neeligibile, conform prevederilor art. 15 alin. (2) şi ale art. 17 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea realizării/finalizării proiectelor nefinalizate/nefuncţionale derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din fonduri europene în perioada de programare 2014-2020;
    – alin. (1) lit. a^1) cheltuielile neeligibile aferente proiectelor etapizate definite potrivit art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, necesar a fi efectuate până la semnarea contractelor de finanţare aferente perioadei de programare 2021-2027;
    – alin. (1) lit. b) pentru asigurarea prefinanţării şi/sau cofinanţării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale după caz, inclusiv pentru finanţarea cheltuielilor neeligibile asociate respectivelor proiecte;
    – alin. (1) lit. c) pentru asigurarea sumelor necesare implementării proiectelor finanţate prin PNRR, aflate în sarcina bugetului local, evidenţiate distinct în fiecare contract.

    **) Se înscrie, după caz:
    - contul aferent şi suma acordată cu titlu de împrumut din veniturile din privatizare, contractate de unităţile administrativ-teritoriale pentru cheltuielile aflate în sarcina unităţilor administrativ-teritoriale şi a instituţiilor publice finanţate integral din bugetul local; şi/sau
    – contul aferent şi suma acordată cu titlu de împrumut din veniturile din privatizare, contractate de unităţile administrativ-teritoriale pentru cheltuielile aflate în sarcina asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară.

    ***) Se înscrie, după caz:
    - XX.XX.XX „Decontări în contul trezoreriei centrale - Rambursare obligaţii de plată conform art. I alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare“;
    – XX.XX.XX „Decontări în contul trezoreriei centrale - Rambursare obligaţii de plată conform art. I alin. (1) lit. a^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare“;
    – XX.XX.XX „Decontări în contul trezoreriei centrale - Rambursare obligaţii de plată conform art. I alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare“;
    – XX.XX.XX „Decontări în contul trezoreriei centrale - Rambursare obligaţii de plată conform art. I alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024, cu modificările şi completările ulterioare“.



    (3) Orice schimbare intervenită cu privire la adresă, numele persoanelor de contact şi numerele de telefon se va notifica celeilalte părţi semnatare a prezentei convenţii, fără a fi necesară modificarea convenţiei de împrumut.

    ART. 9
    Prezenta convenţie s-a încheiat în două exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatară.

    ART. 10
    Prevederile prezentei convenţii intră în vigoare la data semnării acesteia de către toate părţile implicate, ambele exemplare originale având aceeaşi valoare juridică.


┌───────────┬──────────────────────────┐
│ │……………………………. │
│MINISTERUL │(unitatea │
│FINANŢELOR │administrativ-teritorială,│
│Numele şi │judeţul ………..) │
│prenumele │Numele şi prenumle │
│Funcţia │………………………. │
│………………………….│Funcţia │
│Semnăturile│………………………. │
│autorizate │Semnăturile autorizate │
│ │………………………. │
└───────────┴──────────────────────────┘


    ANEXA 10

    (Anexa nr. 10 la normele metodologice)

┌───────────┬──────────────────────────┐
│ │……………………………. │
│MINISTERUL │(unitatea │
│FINANŢELOR │administrativ-teritorială,│
│Nr. ……./…… │judeţul ………..) │
│ │Nr. …………/……… │
└───────────┴──────────────────────────┘

    ACT ADIŢIONAL Nr. ........
    la Convenţia de împrumut nr. ....../......./2024
    În temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Convenţia de împrumut nr. ..../....../2024, între Ministerul Finanţelor, cu sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 16, sectorul 5, cod fiscal nr. ............., reprezentat legal prin ..............................., în calitate de ordonator principal de credite,
    şi
    .......(unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială).................., cu sediul în ..............., str. .............. nr. ...., cod fiscal nr. ............, reprezentată legal prin .................., în calitate de ordonator principal de credite,
    se încheie prezentul act adiţional.
    ART. 1
    Valoarea împrumutului prevăzut la art. 1 din Convenţia de împrumut se modifică începând cu data de .............., data creditării contului „Decontări în contul Trezoreriei Centrale - operaţiuni proprii“, respectiv cu data extrasului de cont emis de Trezoreria Operativă Centrală şi devine .............. lei, ca urmare a restituirii sumelor neutilizate/rambursării anticipate parţial/integral a împrumutului contractat potrivit art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 35/2024 pentru asigurarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative aferente reprezentării statului în litigiile arbitrale şi judiciare internaţionale şi concesionării proprietăţii publice a statului şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    Scadenţarul prevăzut la art. 3 alin. (3) din Convenţia de împrumut se reface având în vedere prevederile art. 1 din prezentul act adiţional.

    ART. 3
    Celelalte articole din Convenţia de împrumut rămân neschimbate.

    ART. 4
    Prezentul act adiţional s-a încheiat în 2 (două) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte semnatară.


┌───────────┬──────────────────────────┐
│ │……………………………. │
│MINISTERUL │(unitatea │
│FINANŢELOR │administrativ-teritorială,│
│Numele şi │judeţul ………..) │
│prenumele │Numele şi prenumle │
│Funcţia │………………………. │
│………………………….│Funcţia │
│Semnăturile│………………………. │
│autorizate │Semnăturile autorizate │
│ │………………………. │
└───────────┴──────────────────────────┘


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016