Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 596 din 6 iulie 2021  privind aprobarea modelului cererii şi al documentelor prevăzute la art. 1^1 alin. (1) lit. b) şi d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 596 din 6 iulie 2021 privind aprobarea modelului cererii şi al documentelor prevăzute la art. 1^1 alin. (1) lit. b) şi d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă

EMITENT: Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 673 din 8 iulie 2021
    Având în vedere dispoziţiile art. 1 alin. (8) din Hotărârea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare şi de plată a sumelor acordate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. II din Hotărârea Guvernului nr. 677/2021 privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare şi de plată a sumelor acordate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă,
    în baza prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, cu completările ulterioare,
    ministrul muncii şi protecţiei sociale emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă modelul cererii, al declaraţiei pe propria răspundere şi al listei, prevăzute la art. 1^1 alin. (1) lit. b) şi d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării.



                    Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                    Raluca Turcan

    Bucureşti, 6 iulie 2021.
    Nr. 596.
    ANEXA 1

    CERERE
    Angajator ......................................................................
    CUI/CIF .........................................................................
    Cod CAEN ....................................................................
    Adresa ..........................................................................
    Cont IBAN .....................................................................
    Deschis la .....................................................................
    Telefon/fax ....................................................................
    E-mail ............................................................................
    Către agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană ........................................../municipiului Bucureşti
    Subsemnatul/Subsemnata ....., în calitate de reprezentant legal al angajatorului ....................................., cu sediul social în localitatea ......................., str. ...................... nr. ....., judeţul ...../municipiul ................., sectorul ......, în temeiul art. 1^1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările şi completările ulterioare, vă solicit decontarea din bugetul asigurărilor pentru şomaj a sumei totale de ..... lei reprezentând indemnizaţia de 75% din salariul de bază brut lunar aferent orelor de reducere a programului de lucru, prevăzută la art. 1 alin. (7) din această ordonanţă de urgenţă, aferent:
    - lunii ..... pentru un număr de ..... salariaţi, conform listei pe care o ataşez prezentei*);
    – lunii ..... din cadrul trimestrului ..... pentru un număr de ..... salariaţi, conform listei pe care o ataşez prezentei**).

    Menţionez că am îndeplinit, potrivit art. 1 alin. (9) din ordonanţa de urgenţă, obligaţiile declarative şi de plată aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor din perioada pentru care se face solicitarea, în conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
    Anexez copia documentului din care rezultă dovada plăţii (ordin de plată/extras de cont etc.) obligaţiilor fiscale aferente lunii/trimestrului ....., respectiv.
    Numele şi prenumele reprezentantului legal, în clar .....................................
    Semnătura .........................................
    Data ...................................................
     *) Se completează de către contribuabilii care declară lunar obligaţiile fiscale aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor.
    **) Se completează câte un rând pentru fiecare lună din cadrul trimestrului pentru care se solicită decontarea de către contribuabilii care declară trimestrial obligaţiile fiscale aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor (spre exemplu, în cazul în care se solicită decontarea pentru lunile iulie şi august din cadrul trimestrului III, se completează o singură cerere cu câte un rând pentru fiecare lună în parte).
    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    conform art. 1^1 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările şi completările ulterioare
    Subsemnatul/Subsemnata ................................, legitimat/legitimată cu CI/BI seria ..... nr. ....., eliberată/eliberat de ................ la data de ..........................., CNP ..................................., în calitate de reprezentant legal al angajatorului .............................., având CUI ..................., cod CAEN ......................, cu sediul social în localitatea ......................, str. ............................. nr. ....., judeţul ................ /municipiul .................., sectorul .........., telefon ....., fax ....., e-mail ................................, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că:
    1. Angajatorul se află în situaţia prevăzută la art. 1 alin. (16) din ordonanţa de urgenţă, respectiv îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
    a) măsura prevăzută la art. 1 alin. (1) afectează cel puţin 10% din numărul de salariaţi ai unităţii;
    b) reducerea activităţii este justificată de faptul că:
    [ ] veniturile realizate în luna ................... *) din anul .........., în sumă de ........ lei, s-au diminuat cu cel puţin 10% faţă de veniturile realizate în luna similară din anul anterior declarării stării de urgenţă/alertă/asediu, respectiv 2019, în sumă de ..... lei**);
    [ ] veniturile realizate în luna ................... *) din anul .........., în sumă de ..... lei, s-au diminuat cu cel puţin 10% faţă de media lunară a cifrei de afaceri din anul anterior declarării stării de urgenţă/alertă/asediu, respectiv 2019, în sumă de ..... lei**);
    [ ] cifra de afaceri realizată în luna ................... *) din anul .........., în sumă de ..... lei, s-a diminuat cu cel puţin 10% faţă de cifra de afaceri realizată în luna similară din anul anterior declarării stării de urgenţă/alertă/asediu, respectiv 2019, în sumă de ..... lei***);
    [ ] cifra de afaceri realizată în luna ................... *) din anul .........., în sumă de ..... lei, s-a diminuat cu cel puţin 10% faţă de media lunară a cifrei de afaceri din anul anterior declarării stării de urgenţă/alertă/asediu, respectiv 2019, în sumă de ..... lei***);
    [ ] cifra de afaceri realizată în luna ................... din anul .........., în sumă de ..... lei, s-a diminuat cu cel puţin 10% faţă de cifra de afaceri realizată în luna .................... din anul ........ anterioară aplicării măsurii prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, în sumă de ........ lei****).


    2. Angajatorul nu se află în faliment, dizolvare, lichidare sau nu are activităţile suspendate, potrivit legii.
    3. Angajatorul nu este înregistrat în jurisdicţii necooperante în scopuri fiscale.

    Numele şi prenumele reprezentantului legal, în clar ......................................
    Semnătura ...........................................
    Data ......................................
       *) Se va completa cu luna anterioară aplicării măsurii prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă sau cu luna dinaintea lunii anterioare acesteia.
      **) Se va bifa de către organizaţiile neguvernamentale, precum şi de către angajatorii din categoria reglementată de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016.
     ***) Se va bifa de către celelalte entităţi care au potrivit legii calitatea de angajatori.
    ****) Se va bifa de către societăţile nou-înfiinţate în perioada 1 ianuarie-15 martie 2020 şi care au cel puţin un angajat.
    Angajator ...................................................
    CUI/CIF .....................................................
    LISTA*)
    salariaţilor pentru care se solicită decontarea indemnizaţiei prevăzute de art. 1 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările şi completările ulterioare Luna ................/anul ...............

┌────┬─────────┬────────┬────────────┬──────────┬─────────────┬───────────┬─────────┬──────────┬──────────┬────────┬───────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │Numărul de│ │ │ │
│ │ │ │ │ │Numărul şi │ │ │ore de │ │ │ │
│ │ │ │ │ │data deciziei│ │ │muncă │ │ │ │
│ │ │ │ │ │angajatorului│Perioada de│ │efectiv │ │ │ │
│ │ │ │ │ │privind │reducere a │ │prestate │ │Salariul│ │
│ │ │ │ │Durata │reducerea │timpului │ │ca urmare │Salariul │de bază │ │
│ │ │ │ │timpului │timpului de │de muncă în│Numărul │a │de bază │brut │ │
│ │ │ │Numărul │de muncă │muncă, │perioada │de ore │reducerii │brut │aferent │ │
│Nr. │Numele şi│Cod │şi data │prevăzută │programul de │prevăzută │aferente │timpului │prevăzut │orelor │Suma │
│crt.│prenumele│numeric │contractului│în │lucru, modul │la art. 1 │reducerii│de muncă │în │de │solicitată****)│
│ │ │personal│individual │contractul│de │alin. (1) │timpului │în │contractul│reducere│ │
│ │ │ │de muncă**) │individual│repartizare a│din │de │perioada │individual│a │ │
│ │ │ │ │de muncă │acestuia pe │ordonanţa │muncă**) │prevăzută │de │timpului│ │
│ │ │ │ │(ore)**) │zile şi │de │ │la art. 1 │muncă**) │de │ │
│ │ │ │ │ │drepturile │urgenţă***)│ │alin. (1) │ │muncă**)│ │
│ │ │ │ │ │salariale │ │ │din │ │ │ │
│ │ │ │ │ │aferente │ │ │ordonanţa │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │de │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │urgenţă**)│ │ │ │
├────┼─────────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴─────────┴────────┴────────────┴──────────┴─────────────┴───────────┴─────────┴──────────┴──────────┴────────┼───────────────┤
│TOTAL: │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘


    Numele şi prenumele reprezentantului legal, în clar .....................................
    Semnătura .........................................
    Data ...................................................
       *) Angajatorul îşi asumă răspunderea pentru corectitudinea şi pentru veridicitatea datelor înscrise în prezentul document. Lista se completează pentru fiecare lună în parte în cazul contribuabililor care declară trimestrial obligaţiile fiscale aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor (spre exemplu, în cazul în care se solicită decontarea pentru lunile iulie şi august din cadrul trimestrului III, se completează câte o listă pentru fiecare lună).
      **) Conform Registrului general de evidenţă a salariaţilor.
     ***) Se completează cu numărul de zile lucrătoare.
    ****) 75% din salariul de bază brut lunar aferent orelor de reducere a programului de lucru.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016