Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 592 din 25 mai 2017  pentru aprobarea modelelor de procese-verbale, rapoarte şi decizii,  utilizate în activitatea de control în sănătate publică şi inspecţia sanitară de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 592 din 25 mai 2017 pentru aprobarea modelelor de procese-verbale, rapoarte şi decizii, utilizate în activitatea de control în sănătate publică şi inspecţia sanitară de stat

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 443 din 14 iunie 2017

     Văzând Referatul de aprobare al Inspecţiei Sanitare de Stat nr. F.B. 4.897 din 24.05.2017,
     având în vedere prevederile art. 5 lit. f) şi ale art. 27 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
     în temeiul art. 64 din Hotărârea Guvernului nr. 857/2011 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice, cu completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

     ministrul sănătăţii emite următorul ordin:

    ART. 1
     Se aprobă modelele de procese-verbale, rapoarte şi decizii utilizate în activitatea de control în sănătate publică şi inspecţia sanitară de stat, prevăzute în anexele nr. 1-7.

    ART. 2
     Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
     La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.546/2011 privind aprobarea formularului-model pentru procesul-verbal de constatare a contravenţiilor utilizat în activitatea de control din domeniul sănătăţii publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 811 din 16 noiembrie 2011, cu modificările ulterioare.

    ART. 4
     La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă anexele nr. 1 şi 2 la Normele privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei Sanitare de Stat, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 824/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 617 din 18 iulie 2006, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
     Inspecţia Sanitară de Stat din cadrul Ministerului Sănătăţii şi direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 6
     Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.




                     Ministrul sănătăţii,
                     Florian-Dorel Bodog


     Bucureşti, 25 mai 2017.
     Nr. 592.

    ANEXA nr. 1


     MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
     Direcţia de Sănătate Publică a .................

     PROCES-VERBAL DE CONSTATARE
     Astăzi, ........... 20........

    
        Subsemnatul/Subsemnata ..................., îndeplinind funcţia de .............. la ............
    însoţit(ă) de .............., îndeplinind funcţia de .............. la ................, în urma
    inspecţiei sanitare de stat efectuate la unitatea ................, cu sediul în judeţul .............,
    localitatea ................., str. ............. nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., pendinte de
    ....................., cu sediul în localitatea .............., str. ............... nr. ......, în
    prezenţa domnului/doamnei ............., în calitate de ............, am constatat următoarele:
        ...................................................................................................
        ...................................................................................................
        ...................................................................................................
        ...................................................................................................
        În urma celor constatate şi în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în
    domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică măsuri şi se
    formulează următoarele prescripţii şi recomandări:
        ...................................................................................................
        ...................................................................................................
        ...................................................................................................
        Prezentul proces-verbal conţine ........ pagini şi a fost întocmit în două exemplare, dintre care
    unul rămâne la ................ .

             Organul constatator, Am primit originalul.
       ................................. .................................
       .................................

        Observaţiile organului constatator: ...............................................................
        Reprezentantul/Persoana din unitatea controlată în prezenţa căreia s-a efectuat controlul/inspecţia
        sanitară de stat refuză să semneze procesul-verbal de constatare.



    ANEXA nr. 2


     MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
     Direcţia de Sănătate Publică a ...................

     PROCES-VERBAL
     de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
     Seria .......... nr. ..........
     Încheiat astăzi, .....(ziua, luna, anul)....., la .....

    
        Subsemnatul(a), ............, în calitate de ..........., din cadrul ...............,
        Subsemnatul(a), ............, în calitate de ..........., din cadrul ...............,
        am constatat că:
        1. Persoana juridică .......(denumirea)........., cu sediul social în ...................,
    str. ....................... nr. ...., bl. ....., sc. ....., ap. ....., judeţul (sectorul) ............,
    cod unic de înregistrare/cod de înregistrare fiscală ..............., număr de înmatriculare la registrul
    comerţului ...................., reprezentată prin domnul/doamna ......................., în calitate
    de ......................, domiciliat(ă) în ......................, str. ................ nr. .....,
    bl. ....., sc. ......, ap. ........, judeţul (sectorul) .............., legitimat(ă) cu BI/CI seria ...
    nr. ......., eliberat(ă) la data de .............., CNP .................., la unitatea/punctul de lucru
    al societăţii sus-menţionate din localitatea ................, str. ............... nr. ...., bl. ....,
    sc. ...., ap. ...., judeţul (sectorul) .........................
        2. Persoană fizică - domnul/doamna ............................, născut(ă) la data de ..........
    în .................., judeţul .................., domiciliat(ă) în ....................,
    str. ................. nr. ....., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul (sectorul) .................,
    legitimat(ă) cu BI/CI seria ..... nr. .............., eliberat(ă) de .............. la data de
    ............., CNP .................., în calitate de ................ la punctul de lucru
    ..........................., str. .............................. nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ....,
    judeţul (sectorul), pendinte de operatorul economic (persoană juridică, persoană fizică autorizată sau
    asociaţie familială) ..........................., cu sediul social în ................., str. ..........
    nr. ...., bl. ....., sc. ......, ap. ......, judeţul (sectorul) ..............................
        Pentru contravenient cetăţean străin sau cetăţean român cu domiciliul în străinătate se completează:
    paşaport seria .... nr. ............, statul emitent ................., data eliberării ................
        Se face vinovat/vinovată de următoarea/următoarele faptă/fapte:
        ....................................................................................................

    ........................................................................................................

    ........................................................................................................

    ........................................................................................................

    ........................................................................................................

    ........................................................................................................

    ........................................................................................................

    ...., consemnată/consemnate în Procesul-verbal de constatare a condiţiilor igienico-sanitare nr. .......
    din data ......................, săvârşită/săvârşite la data de .............., ora ........., în
    următoarele împrejurări: ..............................................................................,
    contravenind prin aceasta dispoziţiilor ............(Se vor nota de către agenţii constatatori tipul
    actului şi numărul/data emiterii.)...................,
        care atrag:
        [] sancţionarea cu avertisment, conform dispoziţiilor .......(Se menţionează tipul actului, numărul
    şi data emiterii.).........., art. ...... lit. ..... pct. .......
        [] sancţionarea cu .................:
        conform dispoziţiilor ........(Se menţionează tipul actului, numărul şi data emiterii.)...........,
    art. ...... lit. ..... pct. ............, de la .......... la ........... lei;
        conform dispoziţiilor ........(Se menţionează tipul actului, numărul şi data emiterii.)...........,
    art. ...... lit. ..... pct. ............, de la .......... la ........... lei;
        conform dispoziţiilor ........(Se menţionează tipul actului, numărul şi data emiterii.)...........,
    art. ...... lit. ..... pct. ............, de la .......... la ........... lei;
        [] sancţiunea complementară ..........................., conform dispoziţiilor ....(Se menţionează
    tipul actului, numărul şi data emiterii.)........., art. ...... lit. ..... pct. ............

        Dovada faptelor se poate face prin orice mijloace de probă admise de lege.

               Agent constatator, Am primit copia procesului-verbal.
        ............................. Contravenient/Reprezentant legal,
        ............................. ..................................
          (semnătura şi ştampila) (semnătura şi ştampila, după caz)


        Obiecţiile contravenientului şi mijloacele de probă de care se va servi în cauză:
        ...................................................................................................

        Observaţiile agenţilor constatatori: ..............................................................

        Contravenientul nu este de faţă, refuză sau nu poate semna.

        Martor: Numele ............................., prenumele ........................................,
    domiciliat/domiciliată în ..............................., str. ........................... nr. ...,
    bl. ..., sc. ..., ap. ..., CNP ..........................., posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de
    identitate seria ....... nr. ..............., emis/emisă de ................ la data de .................

        ...........................
                (semnătura)

                        Rezoluţia de aplicare a sancţiunii şi înştiinţarea de plată

        Subsemnatul/Subsemnata, ......................., în calitate de ............................, şi
    subsemnatul/subsemnata, .................................., în calitate de ............................,
    aplic contravenientului/contravenientei ........................................... sus-numit/sus-numite
    o amendă de ....................... lei, conform prezentului Proces-verbal de constatare şi sancţionare
    a contravenţiilor nr. ..................., pe care o va achita la .........................:
        [] în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal;
        sau
        [] în termen de 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal, jumătate din minimul amenzii
    prevăzute.
        (Se va bifa de către agenţii constatatori termenul de achitare a sancţiunii, în funcţie de
    prevederea legală aplicabilă.)
        În termen de 15 zile de la achitarea amenzii, contravenientul/contravenienta va preda sau va trimite
    recomandat prin poştă chitanţa de plată în copie la ............................. .
        În caz de neachitare a amenzii la termenul fixat, se va proceda la executarea silită, conform
    Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
    completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
        Împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi a rezoluţiei de
    aplicare a sancţiunii se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicării acestora, care
    va fi depusă împreună cu copia de pe procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la
    judecătoria în circumscripţia căreia s-a săvârşit fapta.
        Prezentul proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor conţine 3 pagini şi a fost
    întocmit în 3 exemplare, dintre care unul se lasă în primire la .......................................
    .......................................................................................................

               Agent constatator,
        ...................................
            (semnătura şi ştampila)

              Am luat cunoştinţă.
        Contravenient/Reprezentant legal,
         ..............................
       (semnătura şi ştampila, după caz)



    ANEXA nr. 3


     MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
     Direcţia de Sănătate Publică a .................

     PROCES-VERBAL DE RECOLTARE A PROBELOR DE PRODUSE
     pentru examen de laborator
     Nr. .........., data ............., ora................

    
        Subsemnatul(a), ............................, având calitatea de ....................... în cadrul
    ....................., însoţit(ă) de ............................., având calitatea de ................
    la ........................., ne-am prezentat astăzi, .............., ora ......., la unitatea .........
    ................... din ............., aparţinând .........................., cu sediul în ............
    ................................ în prezenţa ........................, în calitate de ..................
    şi, în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată,
    cu modificările şi completările ulterioare, am procedat la recoltarea următoarelor probe în vederea
    efectuării de analize de laborator:
    ┌─────────────┬──────────────────┬───────┬───────────────────────┬──────────┬─────────────────────────┐
    │ Nr. probă │ Tipul probei │ Lot │ Cantitate recoltată │ Stocul │ Examene de laborator │
    ├─────────────┼──────────────────┼───────┼───────────────────────┼──────────┼─────────────────────────┤
    │ │ │ │ │ │ │
    └─────────────┴──────────────────┴───────┴───────────────────────┴──────────┴─────────────────────────┘

        Probele au fost ambalate şi sigilate cu Sigiliul nr. ..........., conform instrucţiunilor în vigoare,
    şi se vor expedia imediat la laboratorul ..........................., prin grija ..................... .
        Contraprobele identice, sigilate cu Sigiliul nr. ............, se păstrează la .....................,
    asigurându-se păstrarea lor corespunzătoare sub responsabilitatea .....................................
    care îndeplineşte funcţia de ....................., având actul de identitate seria ..... nr. .........,
    eliberat de Poliţia ..................................... la data ......................... .
        Până la sosirea rezultatelor examenelor de laborator, stocurile din care s-au recoltat probele
    menţionate mai sus se vor supune următoarelor restricţii: .............................................
    ........................................................................................................
    ........................................................................................................
        Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 4 exemplare, dintre care două însoţesc probele ce se trimit
    la laborator, unul rămâne la reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică a .................., iar un
    exemplar la unitatea controlată.

            Inspector sanitar de stat/ Reprezentant
            Asistent inspector sanitar, unitate controlată,
        .................................. ........................



    ANEXA nr. 4


     MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
     Direcţia de Sănătate Publică a ........................

    

        Către
        ...................................

        În conformitate cu prevederile legale în vigoare din domeniul sănătăţii publice, pentru nerespectarea
    normelor igienico-sanitare constatate prin Procesul-verbal de constatare nr. ......... din ............,
    întocmit ......................................,

        vă înaintăm: DECIZIA nr. .......... din ............. privind

                                  ÎNCHIDEREA UNITĂŢII

        În unitatea ........................... din ..................., str. ................. nr. ........,
    pendinte .................................. din ..................., str. ................. nr. ........,
    începând cu ziua ....... luna ........ anul ................ .
        Cauzele care au determinat emiterea prezentei decizii sunt: ........................................
    ........................................................................................................
    ........................................................................................................
        Neducerea la îndeplinire a prezentei dispoziţii atrage după sine răspunderea faţă de organele
    judiciare şi aplicarea sigiliului de către organele noastre.
        Prezenta decizie poate fi contestată la instanţa de contencios administrativ în condiţiile şi
    termenele prevăzute de lege.

                                 Inspector sanitar-şef,
                                ........................



    ANEXA nr. 5


     MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
     Direcţia de Sănătate Publică a .................

    

        Către
        ...................................

        În conformitate cu prevederile legale în vigoare din domeniul sănătăţii publice, pentru
    nerespectarea normelor igienico-sanitare constatate prin Procesul-verbal de constatare nr. ...........
    din .................., întocmit ......................................................................,
        vă înaintăm: DECIZIA nr. ............ din .................. privind

                                SUSPENDAREA ACTIVITĂŢII

        În unitatea ........................... din ..................., str. ................. nr. ........,
    pendinte .................................. din ..................., str. ................. nr. ........,
    începând cu ziua ....... luna ........ anul ................ .
        Cauzele care au determinat emiterea prezentei decizii sunt:
        ....................................................................................................

        Redeschiderea unităţii se va face numai cu acordul nostru după constatarea remedierii deficienţelor.
        Neducerea la îndeplinire a prezentei dispoziţii atrage după sine răspunderea faţă de organele
    judiciare şi aplicarea sigiliului de către organele noastre.
        Prezenta decizie poate fi contestată la instanţa de contencios administrativ în condiţiile şi
    termenele prevăzute de lege.

                                 Inspector sanitar-şef,
                             ..............................



    ANEXA nr. 6


     MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
     Direcţia de Sănătate Publică a ........................

    

         Către
         ............................

        Ca urmare a solicitării dumneavoastră, înregistrată la ................., sediul cu nr. ......../
    .............., prin care solicitaţi reluarea activităţii unităţii ................................
    din ......................, str. ....................... nr. ........., pendinte de ..................
    din ......................, str. ....................... nr. .........., vă facem cunoscut că: suntem/nu
    suntem de acord, din punct de vedere sanitar, cu reluarea activităţii acestei unităţi, întrucât, în
    urma controlului făcut de organele sanitare ale ................... în data de ....................,
    conform Procesului-verbal nr. ........./..........., întocmit de .............., deficienţele care au
    stat la baza emiterii Deciziei de suspendare a activităţii nr. ........ din ............. au fost
    remediate/nu au fost remediate.

        Clauze
         .................................................................................................
    ......................................................................................................

        Data

                                  Inspector sanitar-şef,
                                 ........................



    ANEXA nr. 7


     MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
     Direcţia de Sănătate Publică a ..............

    

                                  RAPORT DE INSPECŢIE

        Obiectivul controlat ...........................................................................
        Numele şi prenumele persoanelor împuternicite de a efectua inspecţia sanitară de stat:
        ................................................................................................
        Unitatea de care aparţin
        ................................................................................................
        Tipul controlului
        ................................................................................................
        Numărul legitimaţiei de control
        ................................................................................................
        Obiectivele controlului
        ................................................................................................
        Perioada controlului
        ................................................................................................
        Temeiul legal în baza căruia se efectuează controlul
        ................................................................................................
        Constatări
        ................................................................................................
        Măsuri:
        Recomandări - termene - responsabilităţi
        ................................................................................................
        Sancţionare contravenţională - baza legală
        ................................................................................................
        Suspendare de activitate
        ................................................................................................
        Scoateri din consum de alimente
        ................................................................................................

        Data întocmirii raportului: ..............

        Semnătura: ...............................

        NOTĂ:
        Acest raport de control va fi întocmit conform formularului de mai sus, în două exemplare.





     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016