Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 589 din 27 iunie 2005  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea activitatii de certificare a unitatilor specializate in elaborarea de studii, proiecte, executie lucrari, consultanta in domeniul gospodaririi apelor si documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor si autorizatiilor de gospodarire a apelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 589 din 27 iunie 2005 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea activitatii de certificare a unitatilor specializate in elaborarea de studii, proiecte, executie lucrari, consultanta in domeniul gospodaririi apelor si documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor si autorizatiilor de gospodarire a apelor

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 636 din 20 iulie 2005
În conformitate cu prevederile <>art. 52 din Legea apelor nr. 107/1996 , modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 310/2004 ,
în baza <>art. 4 pct. II.19 din Hotãrârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul mediului şi gospodãririi apelor emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind organizarea activitãţii de certificare a unitãţilor specializate în elaborarea de studii, proiecte, execuţie lucrãri, consultanţã în domeniul gospodãririi apelor şi documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Inspecţia de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, <>Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 50/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea activitãţii de certificare a unitãţilor specializate în elaborarea de studii, proiecte, execuţie lucrãri, consultanţã în domeniul gospodãririi apelor şi documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 447 din 19 mai 2004, îşi înceteazã aplicabilitatea.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Lucia Ana Varga,
secretar de stat

Bucureşti, 27 iunie 2005.
Nr. 589.

ANEXĂ

REGULAMENT
privind organizarea activitãţii de certificare a unitãţilor
specializate în elaborarea de studii, proiecte, execuţie lucrãri,
consultanţã în domeniul gospodãririi apelor şi
documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor
şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Activitatea de elaborare de studii, proiecte, execuţie lucrãri, consultanţã în domeniul gospodãririi apelor şi documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor se poate face numai de unitãţi specializate certificate de Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor. Modul de organizare şi procedura de certificare sunt prevãzute în prezentul regulament.
ART. 2
Recunoaşterea oficialã a certificãrii unitãţilor şi persoanelor abilitate sã desfãşoare activitãţile prevãzute la art. 1 se face prin eliberarea certificatelor de atestare în domeniile stabilite de comisia de certificare.

CAP. II
Organizarea activitãţii de certificare

ART. 3
Certificarea unitãţilor solicitante se realizeazã de comisia de certificare înfiinţatã în acest scop, care îşi desfãşoarã activitatea pe lângã Inspecţia de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor.
ART. 4
Componenţa comisiei de certificare este urmãtoarea:
- preşedinte - secretarul de stat pentru ape din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor;
- vicepreşedinte - directorul Direcţiei managementul resurselor de apã;
- directorul Direcţiei investiţii şi achiziţii publice;
- 3 cadre didactice universitare din învãţãmântul superior de specialitate;
- secretarul comisiei - şeful Inspecţiei de Stat a Apelor.

CAP. III
Atribuţiile comisiei de certificare

ART. 5
Comisia de certificare are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã documentele ce însoţesc cererile de certificare;
b) evalueazã pe baza documentelor depuse la dosar şi a interviului capabilitatea ştiinţificã şi tehnicã a solicitantului, în vederea certificãrii;
c) aprobã eliberarea certificatelor.
ART. 6
Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale comisia de certificare are un secretariat tehnic asigurat de Inspecţia de Stat a Apelor, având urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã înregistrarea dosarelor depuse în scopul obţinerii certificãrii;
b) verificã întocmirea corectã a dosarelor şi existenţa tuturor documentelor solicitate prin prezentul regulament;
c) propune data de desfãşurare a şedinţei comisiei de certificare şi întocmeşte ordinea de zi;
d) redacteazã referatul tehnic aferent fiecãrei persoane juridice solicitante, cu propunerea cãtre comisia de certificare a domeniilor ce urmeazã a fi acordate;
e) înregistreazã şi ţine evidenţa certificatelor emise;
f) îndeplineşte alte sarcini stabilite de membrii comisiei de certificare.

CAP. IV
Funcţionarea comisiei de certificare

ART. 7
La analizarea fiecãrui dosar înaintat comisiei de certificare se vor evalua realizãrile şi posibilitãţile solicitantului, împreunã cu referatul tehnic întocmit în acest sens.
ART. 8
Comisia de certificare va decide dacã acordã sau nu certificatul. În cazul neacordãrii certificatului, toate documentele vor fi returnate solicitantului.
ART. 9
Domeniile de certificare, în sensul prezentului ordin, sunt urmãtoarele:
a) întocmirea de studii de gospodãrire a apelor: studii hidrologice, hidrogeologice, de explorare prin foraje, bilanţuri;
b) întocmirea de studii de fezabilitate şi proiecte în domeniile:
1. gospodãrirea apelor: ansamblul activitãţilor de protecţie şi valorificare raţionalã a folosinţelor de apã;
2. hidroedilitare: lucrãri de folosire a apelor, cu construcţiile şi instalaţiile aferente, respectiv alimentãri cu apã potabilã şi industrialã, lucrãri de canalizare şi evacuare a apelor uzate, staţii şi instalaţii de prelucrare a calitãţii apelor;
3. construcţii hidrotehnice: baraje, acumulãri, derivaţii, apãrãri şi consolidãri de maluri şi albii, rectificãri şi reprofilãri de albii, lucrãri de dirijare a apei, traversãri de cursuri de apã cu poduri, conducte, linii electrice, extragerea agregatelor minerale din albiile cursurilor de apã, depozite de deşeuri etc.;
4. amenajãri hidrotehnice pentru irigaţii, desecãri şi instalaţiile aferente;
5. lucrãri de regularizare a scurgerii pe versanţi, lucrãri de corectare a torenţilor;
c) execuţie (c1-c5) aferentã domeniilor prevãzute la lit. b);
d) consultanţã (d1-d5) aferentã domeniilor prevãzute la lit. a), b) şi c);
e) întocmirea documentaţiilor tehnice necesare pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor.
ART. 10
Certificatele acordate de comisia de certificare se referã numai la persoane juridice.
ART. 11
(1) Comisia de certificare are dreptul sã retragã certificatul în cazul în care autoritãţile competente în domeniu:
a) resping cel puţin douã documentaţii întocmite, datoritã slabei lor calitãţi şi nerespectãrii cerinţelor legale în vigoare;
b) în cazul antreprenorilor sau al executanţilor de lucrãri, constatã cã aceştia nu respectã pe parcursul execuţiei lucrãrilor normele şi reglementãrile în vigoare legate de calitatea şi siguranţa în exploatare a construcţiilor, precum şi existenţa unor declaraţii neconforme cu realitatea.
(2) Inspecţia de Stat a Apelor poate suspenda certificatul pânã când comisia de certificare îl analizeazã şi îl anuleazã. Pe perioada suspendãrii certificatului toate unitãţile subordonate Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor vor fi informate operativ în vederea luãrii mãsurilor legale ce se impun.
ART. 12
Lucrãrile comisiei de certificare sunt conduse de preşedinte sau, în lipsa acestuia, de vicepreşedinte.
ART. 13
Convocarea comisiei de certificare şi ordinea de zi se aprobã de preşedintele acesteia, la propunerea secretariatului tehnic.
ART. 14
Propunerile fãcute în cadrul comisiei de certificare se aprobã cu votul a douã treimi din numãrul membrilor comisiei prezenţi la şedinţa de certificare.
ART. 15
Şedinţele comisiei de certificare se pot desfãşura numai în prezenţa a douã treimi din numãrul membrilor acesteia.
ART. 16
Hotãrârile comisiei de certificare se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei. Procesul-verbal va fi redactat de secretariatul tehnic şi va fi semnat de fiecare membru al comisiei de certificare.

CAP. V
Criterii de certificare

ART. 17
(1) Stabilirea domeniilor de certificare se face în funcţie de politica de personal, de politica de calitate (în conformitate cu standardele ISO 9000, 9001 şi 9002) şi de experienţa în domeniul pentru care se solicitã certificarea. Politica de personal a firmelor ce doresc certificarea în domeniile stabilite de prezentul regulament va consta în stabilirea unui numãr optim necesar de specialişti în domeniu (apreciat de comisia de certificare), atestaţi conform <>Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare, pentru complexitatea şi tipul activitãţilor ce vor fi realizate.
(2) Politica de calitate se va înscrie în prevederile <>Legii nr. 10/1995 şi pachetului de reglementãri ISO 9000.

CAP. VI
Procedura de certificare

ART. 18
Dosarul pentru obţinerea certificãrii trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) cerere-tip;
b) memoriu de activitate în domeniu, cu exemple de lucrãri realizate în domeniul pentru care se solicitã certificarea;
c) lista cuprinzând personalul atestat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, curriculum vitae al acestuia, copii de pe atestatele eliberate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului experţilor care reprezintã societatea solicitantã (susţinutã de acte doveditoare), la cererea secretariatului comisiei de certificare;
d) actul constitutiv al solicitantului - în copie;
e) certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului - în copie;
f) lista cuprinzând personalul de specialitate angajat, însoţitã de curriculum vitae al acestuia (copii de pe diploma ce atestã calificarea);
g) lista cuprinzând utilajele şi aparatura de calcul, dupã caz, din dotare;
h) recomandãri de la asociaţiile profesionale din domeniu şi de la beneficiarii lucrãrilor realizate în domeniul pentru care se solicitã certificarea;
i) recomandare din partea Institutului Naţional de Hidrologie şi Gospodãrirea Apelor - S.A. - Laboratorul de hidrogeologie şi izotopi de mediu - pentru societãţile care proiecteazã şi executã foraje sau realizeazã studii hidrogeologice.
ART. 19
Dosarul complet se depune şi se înregistreazã de solicitant la Inspecţia de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, urmând a fi transmis spre verificare la secretariatul tehnic al comisiei de certificare.
ART. 20
Comisia de certificare analizeazã în plen dosarul solicitantului, în prezenţa acestuia, şi în urma interviului cu reprezentantul legal al solicitantului decide admiterea sau respingerea certificatului pentru domeniile solicitate.
ART. 21
În termen de maximum 60 de zile de la desfãşurarea interviului, comisia de certificare va acorda certificatul solicitantului.
ART. 22
Certificatele sunt valabile un termen de 3 ani de la data emiterii lor, putând fi prelungite la cerere.
ART. 23
Pentru prelungirea valabilitãţii certificatului se întocmeşte un dosar care trebuie sã conţinã:
a) cerere de solicitare a prelungirii certificatului;
b) memoriu de activitate al unitãţii certificate privind activitatea din perioada certificatã, cu exemple de lucrãri;
c) certificatul deţinut anterior - în copie;
d) recomandãri de la beneficiarii lucrãrilor prezentate în memoriu;
e) eventuale modificãri referitoare la obiectul de activitate al unitãţii certificate, la structura de personal sau orice alte modificãri survenite.
ART. 24
Prelungirea valabilitãţii certificatului se aprobã de comisia de certificare, pe baza propunerii secretariatului tehnic, care primeşte şi verificã dosarul de solicitare a prelungirii valabilitãţii certificatului, în urma unui nou interviu.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 25
Membrii comisiei de certificare şi ai secretariatului tehnic sunt nominalizaţi prin ordin al ministrului.
ART. 26
Specialiştii care au responsabilitãţi în domeniul certificãrii sunt atestaţi pentru domeniile definite prin prezentul ordin. Exercitarea acestui drept se poate face numai dupã încetarea activitãţii desfãşurate de cãtre aceştia în cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, inclusiv în unitãţile sale teritoriale.
ART. 27
Modelul cererii pentru obţinerea certificãrii este prezentat în anexa nr. 1.
ART. 28
Modelul certificatului este prezentat în anexa nr. 2.
ART. 29
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

Nr. ....../....

CERERE
pentru obţinerea certificãrii

Unitatea .......(denumirea)...., având codul unic de înregistrare nr. ...., înregistratã în registrul comerţului la nr. ......, cu sediul în ....., str. ......... nr. ..., judeţul/sectorul ......, telefon/fax ....., reprezentatã legal prin director/manager ......, solicit participarea la verificarea în vederea eliberãrii certificatului pentru domeniul (domeniile) ........ de cãtre comisia de certificare din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor.
Anexãm dosarul întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului privind organizarea activitãţii de certificare a unitãţilor specializate în elaborarea de studii, proiecte, execuţie lucrãri, consultanţã în domeniul gospodãririi apelor şi documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 589/2005.


Data ........
......................................
(funcţia, numele, prenumele şi semnãtura)

L.S.

ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

MINISTERUL MEDIULUI ŞI GOSPODşRIRII APELOR
Comisia de certificare a unitãţilor specializate în
elaborarea de studii, proiecte, execuţie de lucrãri,
consultanţã în domeniul gospodãririi apelor şi
documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor şi
autorizaţiilor de gospodãrire a apelor

CERTIFICAT
Cod numeric ...... Ordinul nr. .../2005

În conformitate cu prevederile <>Legii apelor nr. 107/1996 , modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 310/2004 , şi ale Ordinului ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 589/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea activitãţii de certificare a unitãţilor specializate în elaborarea de studii, proiecte, execuţie lucrãri, consultanţã în domeniul gospodãririi apelor şi documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor,
se certificã ......., având codul unic de înregistrare nr. ......, înregistrat în registrul comerţului la nr. ........, cu sediul în ......, pentru efectuarea de ........., în baza Cererii şi Dosarului nr. ....... .

Emis la data de .......... .
Valabil pânã la data de ......., cu respectarea condiţiilor înscrise pe verso.


Preşedintele comisiei de certificare,
.....................................

- verso -

Prezentul certificat poate fi utilizat numai de titular.
Cu 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, titularul va solicita reînnoirea certificatului.
Responsabilitatea pentru corectitudinea şi calitatea lucrãrilor proiectate şi executate revine în exclusivitate elaboratorului.
Prezentul certificat îşi pierde valabilitatea în condiţiile prevãzute la art. 11 din Regulamentul privind organizarea activitãţii de certificare a unitãţilor specializate în elaborarea de studii, proiecte, execuţie lucrãri, consultanţã în domeniul gospodãririi apelor şi documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 589/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 636 din 20 iulie 2005.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016