Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 578 din 20 aprilie 2021 privind stoparea şi/sau recuperarea ajutoarelor de stat sau de minimis acordate prin intermediul schemei de ajutor de minimis stabilite prin Ordinul ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.509/2017 privind stabilirea schemei de ajutor de minimis pentru activităţi din cadrul priorităţilor de investiţii 6/c - Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural, 7/c - Dezvoltarea şi îmbunătăţirea sistemelor de transport ecologice (inclusiv cu un nivel redus de zgomot) şi cu emisii reduse de carbon, inclusiv transporturile fluviale interne şi maritime, porturile, legăturile multimodale şi infrastructura aeroportuară, pentru promovarea mobilităţii regionale şi locale durabile şi 8/b - Sprijinirea unei creşteri favorabile ocupării forţei de muncă, prin dezvoltarea potenţialului endogen ca parte a unei strategii teritoriale pentru anumite zone, care să includă reconversia regiunilor industriale aflate în declin, precum şi sporirea accesibilităţii şi dezvoltarea resurselor naturale şi culturale specifice, prin Programul Interreg V-A România - Ungaria şi prin intermediul schemei de ajutor de stat stabilite prin Ordinul ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.510/2017 privind stabilirea unei scheme transparente de ajutor de stat destinate finanţării priorităţilor de investiţii 6/c - Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural şi 8/b - Sprijinirea unei creşteri favorabile ocupării forţei de muncă, prin dezvoltarea potenţialului endogen ca parte a unei strategii teritoriale pentru anumite zone, care să includă reconversia regiunilor industriale aflate în declin, precum şi sporirea accesibilităţii şi dezvoltarea resurselor naturale şi culturale specifice prin Programul Interreg V-A România - Ungaria
EMITENT: Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 484 din 11 mai 2021
Având în vedere prevederile:
- art. 25 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
– Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare;
– art. 4 alin. (2) lit. p) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei;
– Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.510/2017 privind stabilirea unei scheme transparente de ajutor de stat destinate finanţării priorităţilor de investiţii 6/c - Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural şi 8/b - Sprijinirea unei creşteri favorabile ocupării forţei de muncă, prin dezvoltarea potenţialului endogen ca parte a unei strategii teritoriale pentru anumite zone, care să includă reconversia regiunilor industriale aflate în declin, precum şi sporirea accesibilităţii şi dezvoltarea resurselor naturale şi culturale specifice prin Programul Interreg V-A România - Ungaria, cu modificările şi completările ulterioare;
– Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.509/2017 privind stabilirea schemei de ajutor de minimis pentru activităţi din cadrul priorităţilor de investiţii 6/c - Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural, 7/c - Dezvoltarea şi îmbunătăţirea sistemelor de transport ecologice (inclusiv cu un nivel redus de zgomot) şi cu emisii reduse de carbon, inclusiv transporturile fluviale interne şi maritime, porturile, legăturile multimodale şi infrastructura aeroportuară, pentru promovarea mobilităţii regionale şi locale durabile şi 8/b - Sprijinirea unei creşteri favorabile ocupării forţei de muncă, prin dezvoltarea potenţialului endogen ca parte a unei strategii teritoriale pentru anumite zone, care să includă reconversia regiunilor industriale aflate în declin, precum şi sporirea accesibilităţii şi dezvoltarea resurselor naturale şi culturale specifice, prin Programul Interreg V-A România - Ungaria, cu modificările şi completările ulterioare;
– Memorandumului de implementare - Aranjamente între statele membre implicate în Programul Interreg V-A România - Ungaria (MoI) - încheiat între Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, în calitate de stat membru şi Autoritate de management cu funcţie de certificare, şi Ministerul Afacerilor Externe şi Comerţului din Ungaria, în calitate de stat membru şi Autoritate naţională (AN);
– Programului Interreg V-A România - Ungaria, aprobat de Comisia Europeană prin Decizia nr. 9.112 din 9.12.2015, amendat prin Decizia Comisiei Europene nr. 1.783 din 7.03.2019, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020,
ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei emite următorul ordin:
CAP. I
Stoparea şi recuperarea ajutoarelor de stat/de minimis dispuse de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, ca urmare a monitorizării ajutoarelor de stat/de minimis acordate în cadrul Programului Interreg V-A România - Ungaria
ART. 1
(1) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de Autoritate de management pentru Programul Interreg V-A România - Ungaria, conform prevederilor art. 4 alin. (2) lit. p) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, şi furnizor de ajutor de stat şi/sau de ajutor de minimis, conform Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.509/2017 privind stabilirea schemei de ajutor de minimis pentru activităţi din cadrul priorităţilor de investiţii 6/c - Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural, 7/c - Dezvoltarea şi îmbunătăţirea sistemelor de transport ecologice (inclusiv cu un nivel redus de zgomot) şi cu emisii reduse de carbon, inclusiv transporturile fluviale interne şi maritime, porturile, legăturile multimodale şi infrastructura aeroportuară, pentru promovarea mobilităţii regionale şi locale durabile şi 8/b - Sprijinirea unei creşteri favorabile ocupării forţei de muncă, prin dezvoltarea potenţialului endogen ca parte a unei strategii teritoriale pentru anumite zone, care să includă reconversia regiunilor industriale aflate în declin, precum şi sporirea accesibilităţii şi dezvoltarea resurselor naturale şi culturale specifice, prin Programul Interreg V-A România - Ungaria, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.510/2017 privind stabilirea unei scheme transparente de ajutor de stat destinate finanţării priorităţilor de investiţii 6/c - Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural şi 8/b - Sprijinirea unei creşteri favorabile ocupării forţei de muncă, prin dezvoltarea potenţialului endogen ca parte a unei strategii teritoriale pentru anumite zone, care să includă reconversia regiunilor industriale aflate în declin, precum şi sporirea accesibilităţii şi dezvoltarea resurselor naturale şi culturale specifice prin Programul Interreg V-A România - Ungaria, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere derularea schemei transparente de ajutor de stat şi a schemei de minimis în cadrul Programului Interreg V-A România - Ungaria, denumit în continuare Programul, trebuie să asigure un cadru unitar privind monitorizarea acestora.
(2) Monitorizarea va fi efectuată de către administratorul schemelor, respectiv Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Oradea pentru Graniţa România - Ungaria (BRECO), în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.509/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.510/2017, cu modificările şi completările ulterioare. În cazul în care beneficiarul de ajutor de stat şi/sau de minimis nu coincide cu beneficiarul de finanţare nerambursabilă (ajutor indirect), monitorizarea ajutorului de stat/de minimis va fi efectuată de administratorul schemelor la nivelul beneficiarului de finanţare nerambursabilă care a acordat ajutorul indirect. Beneficiarul de finanţare nerambursabilă are obligaţia să pună la dispoziţia administratorului schemelor toate datele şi informaţiile relevante furnizate de beneficiarii finali de ajutor de stat/de minimis.
ART. 2
(1) Administratorul schemei poate efectua vizite la faţa locului, la locaţia proiectelor aflate în implementare/în perioada de sustenabilitate, conform prevederilor contractului de finanţare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în conformitate cu documentele Programului.
(2) În situaţia în care administratorul schemei constată o situaţie care, în conformitate cu prevederile art. (2) alin. (1) lit. f) şi g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu prevederile de reglementare ale schemelor, determină luarea unor măsuri în privinţa acordării ajutorului de stat/de minimis, acesta va menţiona constatările într-un raport care va cuprinde inclusiv determinarea sumei care este propusă pentru recuperare.
(3) Raportul prevăzut la alin. (2) va fi transmis către furnizorul schemei în termen de 3 zile de la emiterea acestuia.
(4) În exercitarea atribuţiilor de furnizare a ajutorului de stat/de minimis, în situaţia în care administratorul schemei identifică la beneficiarul ajutorului de stat/de minimis din România o situaţie care se încadrează în prevederile art. 2 alin. (1) lit. a), a1) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, acesta va completa formularul prevăzut în anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 875/2011, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv „Suspiciune de neregulă/ Suspiciune de fraudă“.
(5) Formularul menţionat la alin. (4) va fi transmis furnizorului schemei în vederea demarării acţiunilor de verificare şi control, conform procedurilor interne de lucru şi în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 3 zile de la emiterea acestuia.
CAP. II
Mecanismul de stopare/recuperare a ajutoarelor ca urmare a monitorizării ajutoarelor de stat/de minimis
ART. 3
(1) În situaţia prevăzută la art. 2 alin. (2), furnizorul de ajutor de stat/de minimis, în baza raportului prin care se constată nerespectarea de către beneficiarii de ajutor din România a condiţiilor de acordare a ajutorului de stat/de minimis prevăzute în schema aprobată, va emite Decizia privind stoparea ajutorului de stat/de minimis sau, după caz, Decizia privind recuperarea ajutorului de stat/ajutorului de minimis - parţială sau totală, pe numele beneficiarului final de ajutor, indiferent de calitatea acestuia în proiect, respectiv beneficiar principal, beneficiar de proiect sau beneficiar indirect, în baza contractului de finanţare/de cofinanţare/de acordare a ajutorului, a prezentului ordin şi în conformitate cu art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Decizia privind stoparea ajutorului de stat/de minimis acordat, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
a) emitentul deciziei, sediul social şi codul de identificare ale acestuia;
b) numărul şi data deciziei;
c) denumirea beneficiarului;
d) codul unic de înregistrare;
e) domiciliul fiscal;
f) obiectul deciziei;
g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei;
h) temeiul legal şi modalitatea de acordare a ajutorului de stat/de minimis;
i) cuantumul ajutorului de stat/de minimis de care are dreptul să beneficieze;
j) temeiul legal în baza căruia s-a dispus stoparea ajutorului de stat/de minimis;
k) temeiul legal al puterii executorii a deciziei;
l) organul la care se depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia;
m) data la care îşi produce efectele decizia;
n) semnătura reprezentantului legal/împuternicit.
(3) Decizia privind recuperarea ajutorului de stat/ajutorului de minimis de la beneficiarii români, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
a) emitentul deciziei, sediul social şi codul de identificare ale acestuia;
b) numărul şi data deciziei;
c) denumirea debitorului şi a reprezentantului legal al acestuia;
d) codul unic de înregistrare;
e) domiciliul fiscal;
f) obiectul deciziei;
g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei;
h) data la care ajutorul de stat/de minimis a fost pus la dispoziţia debitorului;
i) data până la care s-a calculat dobânda de recuperare;
j) cuantumul ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperată;
k) contul/conturile în care trebuie restituită suma;
l) termenul în care trebuie restituit debitul;
m) rata dobânzii utilizată pentru determinarea cuantumului dobânzii de recuperat;
n) temeiul legal şi/sau contractual în baza căruia s-a dispus recuperarea ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual, precum şi a dobânzilor aferente;
o) temeiul legal al puterii executorii a deciziei;
p) organul la care se depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia;
q) data de la care îşi produce efectele decizia;
r) semnătura reprezentantului legal/împuternicit.
(4) Deciziile prevăzute la alin. (1) au caracter de titlu executoriu, în conformitate cu prevederile art. 25 alin. (4) teza a doua din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare. La decizia de recuperare se va ataşa modalitatea de calcul al dobânzii.
(5) În termen de 5 zile lucrătoare de la emiterea unei decizii, aceasta va fi transmisă spre informare Consiliului Concurenţei, conform prevederilor art. 41 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
(6) În situaţia prevăzută la art. 2 alin. (4), structura de control din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, pe baza informaţiilor primite, va demara activitatea de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 4
(1) Decizia privind stoparea ajutorului de stat/ de minimis sau, după caz, Decizia privind recuperarea ajutorului de stat/ajutorului de minimis se transmite beneficiarului de ajutor, iar sumele recuperate, reprezentând ajutoare de stat/ de minimis, se fac venit la bugetul din care au fost acordate.
(2) În cazul în care Decizia privind stoparea ajutorului de stat/de minimis sau, după caz, Decizia privind recuperarea ajutorului de stat/ajutorului de minimis se referă la un beneficiar de ajutor care nu este şi beneficiar de finanţare (ajutor indirect), decizia va fi adresată beneficiarului final de ajutor, în baza contractului de acordare a ajutorului de stat/de minimis încheiat între beneficiarul de finanţare nerambursabilă şi beneficiarul final de ajutor, a prezentului ordin şi în conformitate cu art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi va include, dacă este cazul, obligaţia beneficiarului final de ajutor de a rambursa ajutorul ilegal/utilizat abuziv, conform prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.
(3) În cazul ajutorului indirect, Decizia privind stoparea ajutorului de stat/de minimis sau, după caz, Decizia privind recuperarea ajutorului de stat/ajutorului de minimis emisă pe numele beneficiarului de ajutor indirect se va comunica şi beneficiarului de finanţare, cu menţiunea de a înceta acordarea ajutorului indirect/avantajului economic.
ART. 5
(1) Rata dobânzii utilizată pentru determinarea cuantumului sumei de recuperat se aplică de-a lungul întregii perioade, de la data plăţii ajutorului până la data recuperării sau a rambursării integrale. În cazul ajutorului indirect, când ajutorul nu constă într-un transfer de bani, valoarea totală a dobânzii se calculează de la data la care beneficiarul final al ajutorului începe să beneficieze efectiv de avantajul economic care reprezintă ajutorul indirect.
(2) Cuantumul sumei de recuperat va fi calculat conform prevederilor Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.509/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.510/2017, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 6
(1) În cazul beneficiarilor ungari de ajutor direct, recuperarea ajutorului de stat/de minimis utilizat abuziv este asigurată prin intermediul Autorităţii naţionale din Ungaria, în conformitate cu prevederile Memorandumului de implementare - Aranjamente între statele membre implicate în Programul Interreg V-A România - Ungaria.
(2) În cazul în care raportul prevăzut la art. 2 alin. (2) semnalează nerespectarea criteriilor de acordare a ajutorului de stat/de minimis prevăzute în schemele aprobate la nivelul Programului, respectiv în cazul în care se constată o situaţie care reprezintă o neregulă, în înţelesul art. 2 punctele 36 şi 38 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, pentru un beneficiar de ajutor de stat/de minimis, persoană juridică ungară, Autoritatea de management va notifica Autoritatea naţională din Ungaria cu privire la constatările raportului privind ajutorul utilizat abuziv, acordat beneficiarilor din Ungaria, inclusiv determinarea sumei care este propusă pentru recuperare.
(3) Pentru toate situaţiile în care punerea în aplicare a măsurii de ajutor nu a determinat încă un prejudiciu adus situaţiei pieţei şi, în consecinţă, nu este necesară o recuperare, Autoritatea de management poate emite o decizie privind stoparea ajutorului de stat/de minimis, care acoperă partea Fondului european de dezvoltare regională (FEDR) a ajutorului acordat beneficiarilor maghiari încă neplătit.
(4) Decizia privind stoparea ajutorului de stat/de minimis sau, după caz, Decizia privind recuperarea ajutorului de stat/ajutorului de minimis - parţială sau totală de la beneficiarul de ajutor de stat/de minimis din Ungaria va fi transmisă de către furnizorul de ajutor de stat/de minimis Consiliului Concurenţei din România, în termen de 5 zile de la emiterea acesteia.
CAP. III
Dispoziţii finale
ART. 7
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 8
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
Matuz Adrian-Zsolt,
secretar de stat
Bucureşti, 20 aprilie 2021.
Nr. 578.
ANEXA 1
- Model -
DECIZIE
Nr. /
de stopare a ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual acordat ............
<denumire beneficiar ajutor de stat/de minimis> în baza <contract de finanţare/cofinanţare/de acordare a ajutorului nr. ............>
1. Date de identificare ale furnizorului
Denumire: Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de Autoritate de management pentru Programul Interreg V-A România-Ungaria
Cod unic de înregistrare: 26369185
Sediul: Bulevardul Libertăţii nr. 16, latura nord, sectorul 5, Bucureşti
2. Date de identificare ale beneficiarului
Denumire: ..............................................................................................................................................................................
Număr de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: .........................................................................................................
Cod unic de înregistrare: ........................................................................................................................................................
Sediul social: ..........................................................................................................................................................................
3. Obiectul deciziei
Stoparea ajutorului de stat/de minimis acordat de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de Autoritate de management pentru Programul Interreg V-A România-Ungaria, în cadrul proiectului ........................ cod ...........
4. Motivarea în fapt
În conformitate cu prevederile <contract finanţare/cofinanţare/acordare de ajutor>, ....................... <beneficiar> a beneficiat de un ajutor de stat/de minimis/ajutor de stat individual acordat în baza <Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.509/2017 privind stabilirea schemei de ajutor de minimis pentru activităţi din cadrul priorităţilor de investiţii 6/c - Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural, 7/c - Dezvoltarea şi îmbunătăţirea sistemelor de transport ecologice (inclusiv cu un nivel redus de zgomot) şi cu emisii reduse de carbon, inclusiv transporturile fluviale interne şi maritime, porturile, legăturile multimodale şi infrastructura aeroportuară, pentru promovarea mobilităţii regionale şi locale durabile şi 8/b - Sprijinirea unei creşteri favorabile ocupării forţei de muncă, prin dezvoltarea potenţialului endogen ca parte a unei strategii teritoriale pentru anumite zone, care să includă reconversia regiunilor industriale aflate în declin, precum şi sporirea accesibilităţii şi dezvoltarea resurselor naturale şi culturale specifice, prin Programul Interreg V-A România-Ungaria, cu modificările şi completările ulterioare/Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.510/2017 privind stabilirea unei scheme transparente de ajutor de stat destinate finanţării priorităţilor de investiţii 6/c - Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural şi 8/b - Sprijinirea unei creşteri favorabile ocupării forţei de muncă, prin dezvoltarea potenţialului endogen ca parte a unei strategii teritoriale pentru anumite zone, care să includă reconversia regiunilor industriale aflate în declin, precum şi sporirea accesibilităţii şi dezvoltarea resurselor naturale şi culturale specifice prin Programul Interreg V-A România-Ungaria, cu modificările şi completările ulterioare> (se va alege ordinul în baza căruia a fost acordat ajutorul de minimis/ajutorul de stat) în cuantum de ...., acordat sub formă de ....... <exemplu: finanţare nerambursabilă/ajutor indirect> pentru .......<activitate proiect/avantaj acordat>. Ajutorul de stat/de minimis/Ajutorul de stat individual s-a acordat ...... astfel: .........................
Având în vedere faptul că, în conformitate cu rezultatele raportului întocmit în urma activităţii de monitorizare a ajutorului de stat/de minimis, ........... <beneficiar> se află în următoarea situaţie de fapt ........, se constată că nu pot fi respectate prevederile de la ............, drept care se impune luarea măsurii de stopare a ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual.
Pe cale de consecinţă, cuantumul ajutorului de stat/de minimis de care are dreptul să beneficieze este ........... .
5. Motivarea în drept:
- art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
– prevederile Hotărârii Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei;
– Contractul de finanţare nr. .....;
– Contractul de acordare ajutor indirect (daca este cazul) nr. ....;
– Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
6. Organul la care se poate depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia
Potrivit art. 7 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, decizia se poate contesta la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei - Autoritate de management pentru Programul Interreg V-A România-Ungaria, în calitate de furnizor de ajutor, în termen de 30 de zile de la comunicare.
Procedura de contestaţie este cea prevăzută de dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Decizia de stopare îşi produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual ................., cu sediul social în................ .
În conformitate cu prevederile art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, prezenta decizie are caracter de titlu executoriu.
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei
ANEXA 2
- Model -
DECIZIE
Nr. /
de recuperare a ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual acordat ............
<denumire beneficiar ajutor de stat/de minimis> şi a dobânzii aferente în baza
<contract de finanţare/cofinanţare/ de acordare a ajutorului nr. ......>
1. Date de identificare ale furnizorului
Denumire: Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de Autoritate de management pentru Programul Interreg V-A România-Ungaria
Cod unic de înregistrare: 26369185
Sediul: Bulevardul Libertăţii nr. 16, latura nord, sectorul 5, Bucureşti
2. Date de identificare ale debitorului
Denumire: ........................
Număr de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ...............
Cod unic de înregistrare: .................
Sediul social: .......................
3. Obiectul deciziei
Recuperarea ajutorului de stat/de minimis acordat de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de Autoritate de management pentru Programul Interreg V-A România-Ungaria, în cadrul proiectului ................ cod .......
4. Motivarea în fapt
În conformitate cu prevederile <contract finanţare/cofinanţare/acordare de ajutor>, ............ <beneficiar> a beneficiat de un ajutor de stat/de minimis/ajutor de stat individual acordat în baza <Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.509/2017 privind stabilirea schemei de ajutor de minimis pentru activităţi din cadrul priorităţilor de investiţii 6/c - Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural, 7/c - Dezvoltarea şi îmbunătăţirea sistemelor de transport ecologice (inclusiv cu un nivel redus de zgomot) şi cu emisii reduse de carbon, inclusiv transporturile fluviale interne şi maritime, porturile, legăturile multimodale şi infrastructura aeroportuară, pentru promovarea mobilităţii regionale şi locale durabile şi 8/b - Sprijinirea unei creşteri favorabile ocupării forţei de muncă, prin dezvoltarea potenţialului endogen ca parte a unei strategii teritoriale pentru anumite zone, care să includă reconversia regiunilor industriale aflate în declin, precum şi sporirea accesibilităţii şi dezvoltarea resurselor naturale şi culturale specifice, prin Programul Interreg V-A România-Ungaria, cu modificările şi completările ulterioare/Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.510/2017 privind stabilirea unei scheme transparente de ajutor de stat destinate finanţării priorităţilor de investiţii 6/c - Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural şi 8/b - Sprijinirea unei creşteri favorabile ocupării forţei de muncă, prin dezvoltarea potenţialului endogen ca parte a unei strategii teritoriale pentru anumite zone, care să includă reconversia regiunilor industriale aflate în declin, precum şi sporirea accesibilităţii şi dezvoltarea resurselor naturale şi culturale specifice prin Programul Interreg V-A România-Ungaria, cu modificările şi completările ulterioare> (se va alege ordinul în baza căruia a fost acordat ajutorul de minimis/ajutorul de stat) în cuantum de ...., acordat sub formă de .......<exemplu>: finanţare nerambursabilă/ajutor indirect> pentru .......<activitate proiect/avantaj acordat>. Ajutorul de stat/de minimis s-a acordat ......, pe o perioadă ............., astfel: ......................... .
Având în vedere faptul că, în conformitate cu rezultatele raportului întocmit în urma activităţii de monitorizare a ajutorului de stat/de minimis, ........... <beneficiar> se află în următoarea situaţie de fapt ........, se constată că nu pot fi respectate prevederile de la ............, drept care se impune luarea măsurii de recuperare a ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual în sumă totală de .......... .
5. Motivarea în drept:
- art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
– art. 11 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE, cu modificările ulterioare;
– prevederile Hotărârii Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei;
– Contractul de finanţare nr. .....;
– Contractul de acordare ajutor indirect (dacă este cazul) nr. ....;
– Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
6. Cuantumul ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate
Cuantumul ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual ce trebuie restituit de debitorul ................................. este de ............................................................. .
Pentru suma plătită/rambursată de către Autoritatea de management pentru Programul Interreg V-A România-Ungaria, beneficiarul datorează dobânzi calculate conform prevederilor art. 33 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
Valoarea totală a dobânzii se calculează de la data plăţii ajutorului de stat/de minimis de către Autoritatea de management pentru Programul Interreg V-A România-Ungaria şi până la data achitării integrale a debitului.
În cazul unui ajutor indirect, când ajutorul nu constă într-un transfer de bani, valoarea totală a dobânzii se calculează de la data la care beneficiarul final al ajutorului de stat/de minimis primeşte efectiv avantajul economic care reprezintă ajutorul indirect.
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei a calculat dobânda datorată de .........., de la data plăţii ajutorului (xx.xx.xxxx) până la data de (xx.xx.xxxx). Cuantumul dobânzii astfel calculate până la data de (xx.xx.xxxx) este de ...................., iar pentru fiecare zi de întârziere până la data recuperării integrale a debitului principal se va adăuga suma de ........................./zi.
7. Modul de efectuare a plăţii
Restituirea de către debitor a sumelor menţionate anterior se va efectua în termen de ..... de zile de la comunicarea prezentei decizii în contul nr. ..........................pentru lei deschis la ........................................, beneficiar Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, cod SWIFT ............... . Codul de înregistrare fiscală al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei este 26369185.
8. Organul la care se poate depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia
Potrivit art. 7 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, decizia se poate contesta la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei - Autoritate de management pentru Programul Interreg V-A România-Ungaria, în calitate de furnizor de ajutor, în termen de 30 de zile de la comunicare.
Procedura de contestaţie este cea prevăzută de dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Decizia de recuperare îşi produce efectele de la data comunicării acesteia către debitorul ................., cu sediul social în ................ .
În conformitate cu prevederile art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, prezenta decizie are caracter de titlu executoriu.
Nerestituirea ajutorului de stat/de minimis conform termenului indicat atrage transmiterea prezentei decizii de recuperare a ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual către organele de executare silită.
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: