Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 575 din 21 iulie 2006  privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 575 din 21 iulie 2006 privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE-AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 701 din 16 august 2006
În temeiul <>art. 11 alin. (1^2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 33 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Contribuabilii vor fi declaraţi inactivi dacã îndeplinesc una dintre urmãtoarele condiţii:
a) se sustrag de la efectuarea inspecţiei fiscale, prin declararea unor date de identificare a sediului social care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
b) organele fiscale au constatat cã nu funcţioneazã la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat.
(2) Contribuabilii sunt declaraţi inactivi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 2
(1) Pe perioada în care este declarat inactiv contribuabilului îi sunt aplicabile procedurile de administrare fiscalã referitoare la gestiunea, controlul şi colectarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), contribuabilii incluşi în Lista contribuabililor declaraţi inactivi nu vor fi supuşi procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea declaraţiilor.
ART. 3
(1) De la data declarãrii ca inactiv contribuabilul nu mai are dreptul de a utiliza facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare tipizate cu regim special.
(2) Documentele fiscale emise de un contribuabil declarat inactiv cu încãlcarea interdicţiei prevãzute la alin. (1) nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal.
ART. 4
(1) Pe perioada stãrii de inactivitate toate procedurile de avizare, autorizare, certificare, licenţiere sau alte proceduri similare, cât şi orice operaţiune şi procedurã vamalã cu privire la contribuabilul inactiv şi la activitãţile acestuia, precum şi oricare dintre avizele, autorizaţiile, licenţele, acordurile şi orice alte acte în baza cãrora contribuabilii inactivi sunt autorizaţi sã funcţioneze sau sã desfãşoare diverse activitãţi economice se suspendã de drept.
(2) Suspendarea nu determinã prelungirea termenelor pentru care avizele, autorizaţiile, licenţele, acordurile sau alte astfel de acte sunt acordate şi nici amânarea în vreun fel ori exonerarea de obligaţiile de platã datorate pentru eliberarea, modificarea sau prelungirea acestora.
ART. 5
(1) Competenţa pentru constatarea îndeplinirii condiţiilor de declarare a stãrii de inactivitate revine organelor de inspecţie fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi al unitãţilor subordonate.
(2) În cazul în care organele de inspecţie fiscalã constatã cã un contribuabil îndeplineşte condiţiile de declarare ca inactiv, vor completa un dosar cuprinzând documentele precizate la pct. 13 din anexa nr. 1.
(3) Dosarele, împreunã cu referatele privind propunerea echipei de control de includere pe Lista contribuabililor inactivi, avizate de conducãtorul ierarhic superior, vor sta la baza întocmirii listei contribuabililor propuşi a fi declaraţi inactivi, conform anexei nr. 2.
(4) Dosarele întocmite pentru declararea contribuabililor inactivi vor fi pãstrate, ca parte componentã a dosarului fiscal, la fiecare direcţie generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, sau la Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, dupã caz.
ART. 6
(1) Starea de inactivitate înceteazã dacã se constatã de organele menţionate la art. 5 alin. (1) cã nu mai sunt îndeplinite condiţiile pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv sau ca urmare a unei hotãrâri judecãtoreşti, de la data la care aceasta rãmâne irevocabilã.
(2) Constatarea încetãrii motivelor pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv se va face de organele de inspecţie fiscalã competente, în baza cererii de reactivare, depusã de reprezentantul legal al contribuabilului declarat inactiv.
(3) În baza cererii de reactivare, organele de inspecţie fiscalã vor efectua inspecţia fiscalã şi dupã finalizarea acesteia vor întocmi un referat cu propunerea de reactivare. Referatul va fi avizat de directorul executiv coordonator şi va sta la baza întocmirii Listei contribuabililor reactivaţi.
(4) Încetarea stãrii de inactivitate a unui contribuabil se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) Dupã reactivarea unui contribuabil declarat inactiv, restricţiile prevãzute în art. 3 înceteazã începând cu data publicãrii ordinului de reactivare în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
(1) Contribuabilii declaraţi inactivi vor fi înscrişi în Lista contribuabililor declaraţi inactivi (anexa nr. 2), iar contribuabilii cãrora le înceteazã starea de inactivitate vor fi cuprinşi în Lista contribuabililor reactivaţi (anexa nr. 3).
(2) Listele menţionate la alin. (1) se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet www.mfinante.ro, la secţiunea "Informaţii contribuabili".
(3) Lista contribuabililor declaraţi inactivi şi Lista contribuabililor reactivaţi vor fi actualizate, de regulã, lunar.
ART. 8
(1) Pentru fiecare contribuabil cuprins în Lista contribuabililor declaraţi inactivi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice, la secţiunea "Informaţii contribuabili", vor fi afişate data de la care contribuabilul a fost declarat inactiv, împreunã cu urmãtoarea menţiune: "Contribuabil inactiv de la data de ZZ.LL.AA".
(2) Pentru fiecare contribuabil cuprins în Lista contribuabililor reactivaţi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice, la secţiunea "Informaţii contribuabili", vor fi afişate perioada pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv, împreunã cu urmãtoarea menţiune: "Contribuabil inactiv în perioada ZZ.LL.AA - ZZ.LL.AA".
ART. 9
(1) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor - Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statisticã vamalã va utiliza în procesul de vãmuire baza de date privind contribuabilii declaraţi inactivi, în vederea suspendãrii operaţiunilor de vãmuire, actualizatã conform procedurii prevãzute în anexa nr. 4.
(2) Comunicarea cãtre contribuabilii inactivi cu privire la neînregistrarea datelor de identificare în baza de date a sistemului informatic vamal se va face utilizându-se formularul prevãzut în anexa nr. 5.
ART. 10
Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã, Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia antifraudã fiscalã, Direcţia generalã tehnologia informaţiei, Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare, Direcţia economicã şi administrativã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, precum şi Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, Garda Financiarã, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili vor lua mãsuri pentru aplicarea şi ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 11
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 12
La data publicãrii prezentului ordin se abrogã Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 374/2005 privind stabilirea şi aprobarea procedurii de selectare, control şi publicare a contribuabililor inactivi şi <>Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 375/2005 privind stabilirea condiţiilor pentru declararea contribuabililor inactivi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 719 din 9 august 2005.
ART. 13
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscalã,
Sebastian Bodu

Bucureşti, 21 iulie 2006.
Nr. 575.

ANEXA 1

PROCEDURA
de selectare, control şi publicare a contribuabililor inactivi

CAP. I
Procedura de selectare pentru control a contribuabililor

1. (1) Administraţiile finanţelor publice vor transmite Activitãţii de inspecţie fiscalã din cadrul fiecãrei direcţii generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti Lista contribuabililor cuprinşi în evidenţa specialã, întocmitã în baza <>Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 296/2005 , modificat şi completat prin <>Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 460/2005 .
(2) Orice modificare a acestei liste va fi comunicatã Activitãţii de inspecţie fiscalã din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti.
2. (1) Contribuabilii din evidenţa specialã vor fi selectaţi de Activitatea de inspecţie fiscalã din fiecare direcţie generalã a finanţelor publice judeţeanã sau a municipiului Bucureşti.
(2) Programarea pentru control a acestor contribuabili va fi efectuatã în funcţie de capacitatea de control a fiecãrei unitãţi şi de celelalte sarcini dispuse prin programele de activitate aprobate de conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
3. Pentru marii contribuabili, astfel cum sunt definiţi în <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 753/2006 privind organizarea activitãţii de administrare a marilor contribuabili, procedura prevãzutã la pct. 1 şi 2 va fi realizatã de Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili.

CAP. II
Programarea acţiunilor de control

4. Contribuabilii cuprinşi în programele de control pentru declarare ca inactivi vor fi supuşi unor controale inopinate la sediul social/domiciliul fiscal al acestora şi/sau la punctele de lucru declarate. Pentru operativitate, controalele inopinate pot fi efectuate şi de personalul Gãrzii Financiare, la solicitarea conducerii executive a direcţiei generale a finanţelor publice în a cãrei competenţã de administrare se aflã contribuabilul.
5. Informaţiile primite atât de la organele fiscale, cât şi de la alte instituţii publice vor sta la baza controlului şi, în mãsura în care sunt relevante pentru fundamentarea unor constatãri sau în lipsa documentelor contribuabilului, vor fi anexate la procesul-verbal încheiat la sfârşitul acţiunii de control.

CAP. III
Efectuarea controlului

6. Echipa de control se va deplasa la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat al contribuabilului pentru verificarea activitãţii acestuia şi, în funcţie de situaţia concretã, acesta se va afla în una dintre situaţiile prevãzute la lit. A, B şi C.
A. Contribuabilii care nu funcţioneazã la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat
7. (1) În situaţia în care nu se poate lua legãtura cu reprezentantul legal al contribuabilului sau contribuabilul nu desfãşoarã activitate la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat, echipa de control va solicita în scris prezenţa acestuia la sediul organului de control, stabilind data şi ora de prezentare.
(2) Solicitarea se va transmite şi la adresa de domiciliu a reprezentantului legal al contribuabilului, dacã acesta este persoanã fizicã rezidentã românã, sau la domiciliul fiscal, dacã este persoanã juridicã românã.
8. În cazul neprezentãrii reprezentantului legal al contribuabilului la sediul organului de control, se va încheia un act de control, în conformitate cu normele legale, în care se vor preciza acţiunile şi toate demersurile întreprinse de organele de control pentru identificarea acestuia.
9. La actul de control întocmit în aceastã situaţie se vor anexa urmãtoarele documente:
a) documentul prin care reprezentantul legal al contribuabilului a fost invitat la sediul organului de control pentru clarificarea situaţiei sale fiscale;
b) procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, dacã este cazul;
c) orice document primit de la organul fiscal sau de la alte instituţii publice.
10. La finalizarea controlului, echipa de control va întocmi un dosar care va cuprinde:
a) actul de control încheiat la sfârşitul acţiunii de control inopinat;
b) lista declaraţiilor lipsã şi perioada pentru care aceste declaraţii nu au fost depuse la organul fiscal la care contribuabilul este înregistrat ca plãtitor de impozite, taxe şi contribuţii cãtre bugetul statului;
c) referatul privind propunerea echipei de control, avizat de conducãtorul ierarhic superior, de includere pe Lista contribuabililor declaraţi inactivi.
11. În situaţia în care autoritatea vamalã constatã cã un contribuabil nu funcţioneazã la domiciliul fiscal sau la sediile secundare declarate, aceasta va înştiinţa organele de inspecţie fiscalã pentru efectuarea procedurii de declarare a contribuabilului ca inactiv.
B. Contribuabilii cu domiciliul fiscal declarat la o adresã inexistentã
12. În cazul în care echipa de control, ca urmare a deplasãrii la faţa locului, constatã cã adresa la care a fost declarat sediul social al contribuabilului nu existã, va întocmi un proces-verbal prin care se va consemna aceastã situaţie.
13. La finalizarea controlului inopinat, echipa de control va întocmi un dosar care va cuprinde:
a) procesul-verbal încheiat ca urmare a acţiunii de control inopinat;
b) lista declaraţiilor lipsã şi perioada pentru care aceste declaraţii nu au fost depuse la organul fiscal la care contribuabilul este înregistrat ca plãtitor de impozite, taxe şi contribuţii cãtre bugetul general consolidat.
C. Contribuabilul desfãşoarã activitate la sediul social declarat
14. Procedura de control, în cazul contribuabililor care desfãşoarã activitate la sediul social declarat, este cea cuprinsã în Codul de procedurã fiscalã, în normele de aplicare şi în ordinele ministrului finanţelor publice şi ale preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, date în aplicarea acestuia.

CAP. IV
Procedura de publicare şi actualizare a Listei contribuabililor declaraţi inactivi

15. Listele contribuabililor propuşi a fi declaraţi inactivi, precum şi cele cu propunerile de reactivare, întocmite de organele fiscale, vor fi transmise la Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã în vederea centralizãrii, lunar, pânã la data de 15 a lunii urmãtoare.
16. Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã va întocmi Lista contribuabililor declaraţi inactivi şi Lista contribuabililor reactivaţi şi va elabora proiectul de ordin pentru declararea contribuabililor inactivi, respectiv proiectul de ordin de reactivare a contribuabililor.
17. Prin excepţie de la prevederile pct. 15, propunerile de actualizare a listelor se pot face ori de câte ori se constatã situaţii excepţionale care necesitã declararea urgentã a unuia sau mai multor contribuabili ca inactivi sau ca reactivaţi.
18. (1) Ordinul pentru aprobarea Listei contribuabililor declaraţi inactivi şi a Listei contribuabililor reactivaţi va fi transmis Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice pentru actualizarea bazei de date privind informaţiile despre agenţii economici, prin afişarea pentru fiecare contribuabil a menţiunii "contribuabil inactiv" şi a datei de la care la care a fost declarat inactiv, respectiv, în cazul reactivãrii, a perioadei pentru care a fost declarat inactiv.
(2) Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice va transmite Direcţiei de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statisticã vamalã din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor un fişier privind contribuabilii inactivi şi reactivaţi, în vederea identificãrii acestora în procesul de vãmuire şi luãrii mãsurii de suspendare a acordãrii regimului vamal solicitat pânã la reactivarea contribuabilului şi, respectiv, radierea lui din Lista contribuabililor declaraţi inactivi.
19. (1) În cazul în care un contribuabil declarat inactiv nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 1 alin. (1) din ordin, organele de control care au întocmit dosarul contribuabilului şi au propus declararea lui ca inactiv vor efectua o inspecţie fiscalã generalã pe perioada de prescripţie sau de la ultima inspecţie fiscalã, pentru fiecare impozit, taxã sau contribuţie.
(2) Inspecţia fiscalã generalã efectuatã pentru reactivarea contribuabilului declarat inactiv se va face la solicitarea scrisã a reprezentantului legal al contribuabilului declarat inactiv.
(3) La finalizarea inspecţiei fiscale generale, echipa de control va întocmi un referat prin care face propuneri referitoare la reactivarea contribuabilului.
(4) Referatul va fi avizat de directorul executiv coordonator şi va sta la baza întocmirii Listei contribuabililor reactivaţi.
20. Comisarii Gãrzii Financiare şi organele de control ale Direcţiei antifraudã fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã vor fi atraşi în acţiuni pentru declararea unor contribuabili ca inactivi.

CAP. V
Dispoziţii finale

21. Procesele-verbale şi, dupã caz, procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, întocmite cu ocazia verificãrilor pentru declararea ca inactivi a contribuabililor, vor fi transmise organelor fiscale competente, în vederea valorificãrii şi completãrii dosarului fiscal al contribuabilului.
22. În cazul în care organele de inspecţie fiscalã constatã fapte care ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, vor proceda în conformitate cu prevederile Codului de procedurã fiscalã.
23. Echipa de control care constatã cã adresa la care s-a declarat domiciliul fiscal al contribuabilului nu existã fizic, în cazul în care domiciliul fiscal declarat este identic cu sediul social, va sesiza Oficiul Naţional al Registrului Comerţului pentru a lua mãsuri în condiţiile legii.

ANEXA 2

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

LISTA
contribuabililor declaraţi inactivi începând cu data de ............


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Codul unic Denumirea Domiciliul Organul fiscal care a întocmit
crt. de contribua- fiscal dosarul de declarare
înregistrare bilului ca inactiv
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 3

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

LISTA
contribuabililor reactivaţi începând cu data de ............


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Codul unic Denumirea Domiciliul Organul fiscal care a întocmit
crt. de contribua- fiscal dosarul de reactivare
înregistrare bilului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 4

NORME
pentru utilizarea bazei de date privind contribuabilii declaraţi inactivi în procesul de vãmuire

1. Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statisticã vamalã din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor primeşte lunar un fişier privind contribuabilii inactivi şi reactivaţi, creat de Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, în vederea identificãrii acestora în procesul de vãmuire.
2. (1) Informaţiile conţinute în fişierul privind contribuabilii inactivi sunt analizate de Autoritatea Naţionalã a Vãmilor Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statisticã vamalã, pentru identificarea contribuabililor inactivi care figureazã în baza de date a sistemului informatic vamal şi care sunt înregistraţi cu operaţiuni vamale.
(2) Pentru aceştia, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor - Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statisticã vamalã - Serviciul gestiunea calitãţii datelor procedeazã la inserarea în tabela de "Companii" existenţa în sistemul informatic vamal a indicativului "Inactiv Fiscal" pe primul rând al rubricii destinatã înscrierii adresei agentului economic.
(3) Fişierul privind contribuabilii "inactivi fiscal" este transmis ulterior, prin procedee informatice, direcţiilor regionale vamale, care le distribuie, la rândul lor, birourilor vamale din subordine; aceastã acţiune permite tuturor utilizatorilor sistemului informatic vamal, respectiv direcţiilor regionale vamale, birourilor vamale şi comisionarilor în vamã autorizaţi, sã aibã acces la informaţii.
(4) Menţiunea "Inactiv Fiscal" pe primul rând al rubricii destinate înscrierii adresei agentului economic în tabela de "Companii" a sistemului informatic vamal va fi menţionatã pe toatã perioada în care contribuabilul este declarat ca inactiv fiscal de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
3. Pentru contribuabilii identificaţi ca "inactivi fiscal" se suspendã operaţiunile de vãmuire pânã la reactivarea acestora şi cuprinderea lor în Lista contribuabililor reactivaţi, aprobatã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
4. În cazul în care un contribuabil care figureazã în categoria "inactivi" nu este înregistrat în baza de date a sistemului informatic vamal ca titular de operaţiuni vamale şi se prezintã la prima vãmuire, se parcurg urmãtoarele etape:
a) cererea depusã de contribuabil la biroul vamal pentru înscrierea codului unic de înregistrare sau a codului de identificare fiscalã, dupã caz, precum şi a altor elemente de identificare în baza de date a sistemului informatic vamal este trimisã de biroul vamal pentru verificare la direcţia regionalã vamalã în subordinea cãreia acesta se aflã;
b) direcţia regionalã vamalã, prin intermediul biroului tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statisticã vamalã, verificã dacã solicitantul figureazã ca inactiv fiscal în fişierul privind contribuabilii "inactivi fiscal", iar în caz afirmativ înscrierea codului unic de înregistrare în baza de date a sistemului informatic vamal se suspendã; concomitent cu suspendarea înscrierii codului unic de înregistrare în baza de date, direcţia regionalã vamalã înştiinţeazã contribuabilul despre mãsura luatã, utilizând formularul-tip prevãzut în anexa nr. 5 la ordin; suspendarea înscrierii codului unic de înregistrare în baza de date a sistemului informatic vamal rãmâne în vigoare pânã la clarificarea situaţiei privind statutul de inactiv fiscal al contribuabilului în cauzã;
c) înştiinţarea întocmitã de direcţia regionalã vamalã cãtre contribuabilul inactiv fiscal, potrivit prevederilor lit. b), se remite în copie serviciului supraveghere şi control vamal din cadrul acesteia sau serviciului supraveghere şi control vamal din cadrul direcţiei regionale vamale în a cãrei razã de competenţã teritorialã îşi are domiciliul fiscal contribuabilul inactiv fiscal. Aceste informaţii se transmit Autoritãţii Naţionale a Vãmilor - Direcţia de supraveghere şi control vamal pentru includerea în baza de date a centrului de informaţii vamale;
d) structurile de specialitate menţionate la lit. c) efectueazã verificãrile necesare potrivit competenţelor cu care sunt învestite şi informeazã ulterior Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã asupra constatãrilor şi mãsurilor luate.
5. În cazul în care contribuabilul care a mai efectuat operaţiuni de vãmuire şi are codul unic de înregistrare înscris în baza de date a sistemului informatic vamal se prezintã pentru îndeplinirea formalitãţilor vamale la un birou vamal şi, potrivit indicativului "Inactiv Fiscal" de pe primul rând al rubricii destinate înscrierii adresei agentului economic din tabela de "Companii", se gãseşte în categoria "inactiv fiscal", se parcurg urmãtoarele etape:
a) dacã se solicitã depozitarea temporarã a mãrfurilor potrivit prevederilor Codului vamal, biroul vamal are obligaţia ca la începutul fiecãrei sãptãmâni sã verifice datele de identificare a contribuabilului - denumire şi cod unic de înregistrare, înscrise în declaraţiile sumare depuse în sãptãmâna anterioarã; verificarea se face prin compararea denumirii şi codului unic de înregistrare înscrise în declaraţiile sumare depuse în sãptãmâna precedentã faţã de cele înscrise în tabela de "Companii" aferentã sistemului informatic vamal şi, eventual, identificarea indicativului "Inactiv Fiscal" pe primul rând al rubricii destinate înscrierii adresei agentului economic;
b) dacã se solicitã plasarea mãrfurilor sub regim vamal, iar declararea pentru vãmuire se face prin intermediul unui comisionar în vamã, acesta din urmã are obligaţia de a suspenda imediat procesul de redactare a declaraţiei vamale înainte de înregistrarea acesteia şi de a informa contribuabilul despre imposibilitatea derulãrii operaţiunii vamale, în conformitate cu dispoziţiile prezentului ordin. În conformitate cu prevederile Regulamentului de aplicare a Codului vamal al României, comisionarul în vamã are obligaţia de a transmite operativ, în aceeaşi zi în care a constatat statutul de inactiv al contribuabilului, o informare scrisã biroului vamal; biroul vamal înştiinţeazã contribuabilul despre mãsura luatã, utilizând formularul-tip din anexa nr. 5 la ordin. Mãsura de suspendare a acordãrii regimului vamal solicitat rãmâne în vigoare pânã la radierea contribuabilului din Lista contribuabililor declaraţi inactivi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã;
c) informaţiile deţinute de birourile vamale privind contribuabilii inactivi fiscal pentru care s-a solicitat depozitarea temporarã a mãrfurilor sau acordarea unui regim vamal sunt transmise direcţiilor regionale vamale cãrora li se subordoneazã, care, la rândul lor, vor transmite operativ informaţiile primite cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor - Direcţia de supraveghere şi control vamal pentru includerea în baza de date a centrului de informaţii vamale;
d) mãrfurile prezentate la vãmuire aflate în situaţia descrisã la lit. b) se înregistreazã cu declaraţie sumarã în evidenţa biroului vamal.

ANEXA 5

Cãtre ...........................................................
Ref.: Adresa dumneavoastrã nr. ..................................
Prin prezenta vã aducem la cunoştinţã cã, potrivit Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. ......, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. ...., aţi fost declarat/declaratã inactiv fiscal.
În temeiul <>art. 11 alin. (1^2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, "nu sunt luate în considerare de autoritãţile fiscale tranzacţiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã".
Având în vedere cele de mai sus, vã comunicãm faptul cã nu se aprobã solicitarea de înregistrare a datelor dumneavoastrã de identificare în baza de date a sistemului informatic vamal pânã la radierea dumneavoastrã din Lista contribuabililor declaraţi inactivi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.

Director executiv al Direcţiei Regionale Vamale,
................................................

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016