Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
┌──────────────────────────────────┬─────────────────────┬─────────────────────┐
│DIRECŢIA REGIM PERMISE DE │ │ ┌────┐ │
│CONDUCERE ŞI ÎNMATRICULARE │REGULI CIRCULAŢIE │ Comisia │ │ │
│A VEHICULELOR │ Ctg. B │ │....│ │
│Serviciul Public Comunitar Regim │ │ └────┘ │
│Permise de Conducere şi ├──────────┬──────────┤ Poziţia ┌────┐ │
│Înmatriculare a Vehiculelor │Întrebarea│Întrebarea│ de │ │ │
│al Judeţului ............... ├──────────┼──────────┤ programator │....│ │
│ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ └────┘ │
│ Data ............. │ │a│ │ │a│ │ Categoria ........ │
│ │ ├─┤ │ ├─┤ │ (Subcategoria) │
│ │ 1 │b│ │ 8 │b│ │ │
│ │ ├─┤ │ ├─┤ │ │
│ Şeful Serviciului, │ │c│ │ │c│ ├──────────┬──────────┤
│ .................. │ └─┘ │ └─┘ │Întrebarea│Întrebarea│
│ ├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │
│ ANEXA │ │a│ │ │a│ │ │a│ │ │a│ │
│ LA CHESTIONARUL Nr. │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │
│ │ 2 │b│ │ 9 │b│ │ 15 │b│ │ 21 │b│ │
│ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │
│ Numele şi prenumele ........... │ │c│ │ │c│ │ │c│ │ │c│ │
│ ............................... │ └─┘ │ └─┘ │ └─┘ │ └─┘ │
│ CNP [][][][][][][][][][][][][] ├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ S A A L L Z Z N N N N N C │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │
│ Domiciliul în .... str. ........ │ │a│ │ │a│ │ │a│ │ │a│ │
│ nr. .... judeţul (sectorul) .... │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │
│ Actul de identitate seria ...... │ 3 │b│ │ 10 │b│ │ 16 │b│ │ 22 │b│ │
│ nr. ..... eliberat de .......... │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │
│ │ │c│ │ │c│ │ │c│ │ │c│ │
│ Semnatura candidatului ........ │ └─┘ │ └─┘ │ └─┘ │ └─┘ │
│ ├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │
├─────────────────────┐ │ │a│ │ │a│ │ │a│ │ │a│ │
│ │ PRECIZÃRI │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │
│ REGULI SPECIFICE │........... │ 4 │b│ │ 11 │b│ │ 17 │b│ │ 23 │b│ │
│ Ctg. C şi D │● Anexa se │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │
│ │completeazã │ │c│ │ │c│ │ │c│ │ │c│ │
├──────────┬──────────┤numai cu │ └─┘ │ └─┘ │ └─┘ │ └─┘ │
│Întrebarea│Întrebarea│cerneala ├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
├──────────┼──────────┤(stilou sau │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │
│ ┌─┐ │ ┌─┐ │pix) │ │a│ │ │a│ │ │a│ │ │a│ │
│ │a│ │ │a│ │ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │
│ ├─┤ │ ├─┤ │● Modul de │ 5 │b│ │ 12 │b│ │ 18 │b│ │ 24 │b│ │
│ 1 │b│ │ 8 │b│ │completare │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │
│ ├─┤ │ ├─┤ │ │ │c│ │ │c│ │ │c│ │ │c│ │
│ │c│ │ │c│ │............│ └─┘ │ └─┘ │ └─┘ │ └─┘ │
│ └─┘ │ └─┘ │ ├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
├──────────┼──────────┤ _ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │
│ ┌─┐ │ ┌─┐ │|a| Toate │ │a│ │ │a│ │ │a│ │ │a│ │
│ │a│ │ │a│ │├-┤raspunsu-│ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │
│ ├─┤ │ ├─┤ │|b|rile sunt│ 6 │b│ │ 13 │b│ │ 19 │b│ │ 25 │b│ │
│ 2 │b│ │ 9 │b│ │├-┤incorecte│ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │
│ ├─┤ │ ├─┤ │|c| │ │c│ │ │c│ │ │c│ │ │c│ │
│ │c│ │ │c│ │└-┘ │ └─┘ │ └─┘ │ └─┘ │ └─┘ │
│ └─┘ │ └─┘ │ ├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
├──────────┼──────────┤............│ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │
│ ┌─┐ │ ┌─┐ │ │ │a│ │ │a│ │ │a│ │ │a│ │
│ │a│ │ │a│ │ _ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │
│ ├─┤ │ ├─┤ │|X| Un sin- │ 7 │b│ │ 14 │b│ │ 20 │b│ │ 26 │b│ │
│ 3 │b│ │ 10 │b│ │├-┤gur ras- │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │ ├─┤ │
│ ├─┤ │ ├─┤ │|b|puns este│ │c│ │ │c│ │ │c│ │ │c│ │
│ │c│ │ │c│ │├-┤corect │ └─┘ │ └─┘ │ └─┘ │ └─┘ │
│ └─┘ │ └─┘ │|c| └──────────┴──────────┴──────────┴──────────┤
├──────────┼──────────┤└-┘ | │
│ ┌─┐ │ ┌─┐ │.....................| │
│ │a│ │ │a│ │ _ | REZULTATUL PROBEI │
│ ├─┤ │ ├─┤ │|X| Doua raspunsuri | │
│ 4 │b│ │ 11 │b│ │├-┤ sunt corecte | │
│ ├─┤ │ ├─┤ │|X| | CIRCULAŢIE ............... │
│ │c│ │ │c│ │├-┤ | REGULI SPECIFICE ........... │
│ └─┘ │ └─┘ │|c| | CALIFICATIV ................ │
├──────────┼──────────┘└-┘ | GRADUL, NUMELE ŞI PRENUMELE │
│ ┌─┐ │ | (în clar) .............. │
│ │a│ │................................┤ │
│ ├─┤ │ _ | ......................... │
│ 5 │b│ │ |X| Toate raspun- | │
│ ├─┤ │ ├-┤ surile sunt | ......................... │
│ │c│ │ |X| corecte | │
│ └─┘ │ ├-┤ | .......................... │
├──────────┤ |X| | │
│ ┌─┐ │ └-┘ | │
│ │a│ │................................┘ SEMNATURA ................. │
│ ├─┤ │ ................. │
│ 6 │b│ │ │
│ ├─┤ │ ● Timpul maxim afectat completãrii │
│ │c│ │ anexei este: ┌───────────────────────┤
│ └─┘ │ - pentru reguli de circulaţie: 30 min; │Neprezentat Gradul, │
├──────────┤ - pentru reguli specifice: 10 min. │la proba numele şi│
│ ┌─┐ │ │practica prenumele│
│ │a│ │ ● Baremul minim pentru a fi declarat │ Data examina- │
│ ├─┤ │ admis este: │ torului │
│ 7 │b│ │ - pentru reguli de circulaţie: 22 puncte │ │
│ ├─┤ │ - pentru reguli specifice: 8 puncte │.......................│
│ │c│ │ │.......................│
│ └─┘ │ │ │
└──────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────┘
- verso -
┌────────────────────────────────────────────────────────────┬──┬──────────────┐
│PENALIZAREA GREŞELILOR ŞI INCALCARILOR COMISE │P │ Examinarea │
│ DE CANDIDAT (PUNCTE) │u │ la categoria │
│ │n │(subcategoria)│
│ │c ├──┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│ │t │ │ │ │ │ │ │ │
│ │e │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ 1. PREGÃTIREA PENTRU DRUM │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- nereglarea scaunului, a oglinzii retrovizoare, nefixarea │ │ │ │ │ │ │ │ │
│centurii de siguranta, neeliberarea franei de ajutor .......│ 6│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- necunoaşterea aparaturii de bord sau a comenzilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│autovehiculului ............................................│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ 2. MANEVRAREA ŞI POZIŢIA AUTOVEHICULULUI ÎN TIMPUL MERSULUI│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- nesincronizarea comenzilor (oprirea motorului, folosirea │ │ │ │ │ │ │ │ │
│incorectã a treptelor de viteza) ...........................│ 6│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- nementinerea direcţiei de mers ...........................│ 9│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- folosirea incorectã a drumului, cu sau fãrã marcaje ......│ 6│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ 3. SCHIMBAREA DIRECŢIEI DE MERS ŞI EFECTUAREA VIRAJELOR │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers .............│ 9│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- executarea neregulamentara a virajelor ...................│ 6│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- nesemnalizarea sau semnalizarea gresita a schimbãrii │ │ │ │ │ │ │ │ │
│direcţiei de mers ..........................................│ 6│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ 4. CIRCULAŢIA ÎN INTERSECTII │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- neincadrarea corespunzãtoare în raport cu direcţia │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de deplasare ...............................................│ 6│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- efectuarea unor manevre interzise (oprire, stationare, │ │ │ │ │ │ │ │ │
│întoarcere, mers înapoi etc.)...............................│ 6│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- neasigurarea la pãtrunderea în intersectii ...............│ 9│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ 5. DEPÃŞIREA │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- ezitarea repetatã de a depãşi alte autovehicule ..........│ 6│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- nerespectarea regulilor de executare a depãşirii ori │ │ │ │ │ │ │ │ │
│efectuarea acesteia în locuri şi situaţii interzise ........│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ 6. PRIORITATEA │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- neacordarea prioritatii vehiculelor şi pietonilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│care au acest drept ........................................│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- tendinte repetate de a ceda trecerea vehiculelor şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pietonilor când nu au prioritate ...........................│ 6│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
𗈛. RESPECTAREA SEMNIFICATIEI SEMNELOR ŞI MIJLOACELOR │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ DE SEMNALIZARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- nerespectarea semnificatiei indicatoarelor şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│marcajelor .................................................│ 9│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- nerespectarea semnificatiei culorii roşii a │ │ │ │ │ │ │ │ │
│semaforului ................................................│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- nerespectarea semnificatiei semaforului cu lumina │ │ │ │ │ │ │ │ │
│galbena intermitenta .......................................│ 9│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ 8. VITEZA │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- nereducerea vitezei în locurile impuse de lege ...........│ 9│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- depãşirea vitezei maxime admise ..........................│ 9│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- conducerea cu viteza redusã în mod nejustificat ..........│ 6│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ 9. CONDUCEREA PE TIMP NEFAVORABIL │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- neindemanarea în conducere în condiţii de ploaie, │ │ │ │ │ │ │ │ │
│zapada, mazga, polei .......................................│ 9│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- deplasarea cu viteza neadecvata condiţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│atmosferice şi de drum .....................................│ 9│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
. NERESPECTAREA NORMELOR PRIVIND TRECEREA LA NIVEL │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ CU CALEA FERATÃ ...................................... │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
. EXECUTAREA UNOR MANEVRE OBLIGATORII DE │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ INDEMANARE PE TRASEU │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- oprirea şi pornirea din rampa ............................│ 7│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- parcarea cu fata, cu spatele sau lateral..................│ 7│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- întoarcerea pe o strada cu una sau mai multe benzi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de circulaţie pe sens ......................................│ 7│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│- mersul înapoi ............................................│ 7│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
. PRODUCEREA UNUI ACCIDENT DE CIRCULAŢIE, ORI │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ INTERVENŢIA EXAMINATORULUI PENTRU EVITAREA UNUI ├──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ PERICOL IMINENT ........................................│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│ │
│ MENŢIUNI │
│ │
│ │
│ │
│ │
├────┬────────┬─────────────────────────┬──────────────────────┬───────────────┤
│ │ │ POLIGON* │ TRASEU* │ │
│ │ ├────┬────┬───────────────┼──────┬───────────────┤ │
│DATA│Câte- │Gre-│Timp│Gradul, numele,│Pena- │Gradul, numele,│ CALIFICATIV │
│ │goria │seli│ │prenumele şi │lizari│prenumele şi │ │
│ │(subca- │ │ │Semnatura │ │Semnatura │ │
│ │tegoria)│ │ │examinatorului │ │examinatorului │ │
├────┼────────┼────┼────┼───────────────┼──────┼───────────────┼───────────────┤
├────┼────────┼────┼────┼───────────────┼──────┼───────────────┼───────────────┤
├────┼────────┼────┼────┼───────────────┼──────┼───────────────┼───────────────┤
├────┼────────┼────┼────┼───────────────┼──────┼───────────────┼───────────────┤
├────┼────────┼────┼────┼───────────────┼──────┼───────────────┼───────────────┤
├────┴────────┴────┴────┴───────────────┴──────┴───────────────┴───────────────┤
│ │
│ * EXAMINAT CU AUTO NR. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 4
VEHICULELE FOLOSITE PENTRU EXAMINAREA PRACTICA
Categoria A:
- accesul progresiv: motocicleta fãrã atas, cu o capacitate cilindrica mai mare de 120 cmc şi care atinge o viteza de cel puţin 100 km/h;
- accesul direct [art. 55 alin. (2) din regulament]: motocicleta fãrã atas cu o putere de cel puţin 35 kW.
Subcategoria A1:
- motocicleta fãrã atas, cu o capacitate cilindrica de cel puţin 75 cmc.
Categoria B:
- vehicul de categoria B cu 4 roti şi care trebuie sa atinga o viteza de cel puţin 100 km/h.
Categoria B + E:
- ansamblu format dintr-un vehicul de examen din categoria B şi dintr-o remorca cu masa maxima autorizata de cel puţin 1.000 kg, care atinge o viteza de cel puţin 100 km/h şi care nu intra în categoria B; compartimentul pentru mãrfuri al remorcii trebuie sa fie o caroserie de tip, închisã, cel puţin la fel de lata şi de inalta ca şi vehiculul; caroseria închisã poate fi şi puţin mai lata decât vehiculul, cu condiţia ca vizibilitatea spre spate sa fie posibila cu ajutorul oglinzilor retrovizoare exterioare ale autovehiculului; remorca trebuie sa aibã o greutate realã de minimum 800 kg.
Subcategoria B1:
- autovehicul cu 3 sau 4 roti, care poate atinge o viteza de cel puţin 60 km/h.
Categoria C:
- vehicul din categoria C, a cãrui masa maxima autorizata este de cel puţin 12.000 kg, are lungimea de cel puţin 8 m, lãţimea de cel puţin 2,40 m, atinge o viteza de cel puţin 80 km/h, este echipat cu ABS şi cu o cutie de viteze cu cel puţin 8 trepte de mers înainte, precum şi cu un dispozitiv de înregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85; compartimentul pentru mãrfuri trebuie sa fie o caroserie închisã, cel puţin la fel de larga şi de inalta ca şi cabina; vehiculul trebuie sa aibã o greutate de minimum 10.000 kg.
Categoria C + E:
- un vehicul articulat sau un ansamblu format dintr-un vehicul de examen din categoria C şi o remorca cu lungimea de cel puţin 7,5 m; vehiculul articulat şi ansamblul trebuie sa aibã împreunã o masa totalã maxima autorizata de cel puţin 20.000 kg, o lungime de cel puţin 14 m şi o latime de cel puţin 2,40 m, sa atinga o viteza de cel puţin 80 km/h, sa fie echipate cu ABS şi sa aibã o cutie de viteze cu cel puţin 8 rapoarte de mers înainte şi un dispozitiv de înregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85; compartimentul pentru mãrfuri trebuie sa fie o caroserie închisã, cel puţin la fel de lata şi de inalta ca şi cabina; atât vehiculul, cat şi ansamblul trebuie sa aibã o greutate de minimum 15.000 kg.
Subcategoria C1:
- vehicul din subcategoria C1, a cãrui masa maxima este de cel puţin 4.000 kg, care are o lungime de cel puţin 5 m, atinge o viteza de cel puţin 80 km/h şi este echipat cu ABS şi cu un dispozitiv de înregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85; compartimentul pentru mãrfuri trebuie sa fie o caroserie închisã, cel puţin la fel de lata şi de inalta ca şi cabina. Subcategoria C1 + E:
- ansamblu format dintr-un vehicul de examen din subcategoria C1 şi dintr-o remorca a carei masa maxima autorizata este de cel puţin 1.250 kg; acest ansamblu trebuie sa aibã o lungime de cel puţin 8 m şi sa atinga o viteza de cel puţin 80 km/h; compartimentul de mãrfuri al remorcii trebuie sa fie o caroserie închisã, cel puţin la fel de lata şi de inalta ca şi cabina; caroseria închisã poate sa fie şi puţin mai lata decât autovehiculul, cu condiţia ca vizibilitatea în spate sa fie posibila prin folosirea retrovizoarelor exterioare ale autovehiculului; remorca trebuie sa aibã o greutate de cel puţin 800 kg.
Categoria D:
- vehicul din categoria D, care are o lungime de cel puţin 10 m, o latime de cel puţin 2,40 m şi care poate atinge o viteza de cel puţin 80 km/h, echipat cu ABS şi cu un dispozitiv de înregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85.
Categoria D + E:
- ansamblu format dintr-un vehicul de examen din categoria D şi dintr-o remorca a carei masa maxima autorizata este de cel puţin 1.250 kg, lãţimea de cel puţin 2,40 m şi care este capabil sa atinga o viteza de cel puţin 80 km/h; compartimentul pentru mãrfuri al remorcii trebuie sa fie dintr-o caroserie închisã, cu o latime şi o înãlţime de cel puţin 2 m; remorca trebuie sa aibã o greutate de cel puţin 800 kg.
Subcategoria D1:
- vehicul din subcategoria D1, a carei masa maxima autorizata este de cel puţin 4.000 kg, care are o lungime de cel puţin 5 m şi care poate atinge o viteza de cel puţin 80 km/h, echipat cu ABS şi cu un dispozitiv de înregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85.
Subcategoria D1 + E:
- ansamblu format dintr-un vehicul de examen din subcategoria D1 şi dintr-o remorca a carei masa maxima autorizata este de cel puţin 1.250 kg şi care atinge o viteza de cel puţin 80 km/h; compartimentul pentru mãrfuri al remorcii trebuie sa fie alcãtuit dintr-o caroserie închisã, cu o latime şi cu o înãlţime de cel puţin 2 m; remorca trebuie sa aibã o greutate minima de 800 kg.
Vehiculele de examen din categoriie B+E, C, C+E, C1, C1+E, D, D+E, D1, D1+E, care nu sunt conforme cu criteriile minime menţionate mai sus, dar care erau folosite în momentul sau înaintea intrãrii în vigoare a prezentului ordin, pot fi încã folosite pe o perioada de cel mult 6 ani începând de la aceasta data.
ANEXA 5
NOTA(CTCE)
Schita Poligonului de examinare pentru categoria "A" şi subcategoria "A1", se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 328 din 19 aprilie 2005 (a se vedea imaginea asociata).
ANEXA 6
CODURILE COMUNITARE ARMONIZATE
Conducãtorul auto (probleme medicale):
01. Corecţia şi/sau protecţia vederii
01.01. Ochelari
01.02. Lentile de contact
01.03. Sticla protectoare
01.04. Lentile opace
01.05. Acoperitoare pentru ochi
01.06. Ochelari sau lentile de contact
02. Proteza auditiva/aparat auditiv
02.01. Proteza auditiva pentru o ureche
02.02. Proteza auditiva pentru ambele urechi
03. Proteza/orteza pentru membre
03.01. Proteza/orteza pentru unul sau ambele membre superioare
03.02. Proteza/orteza pentru unul sau ambele membre inferioare
05. Conducere cu restrictie (indicarea subcodului obligatoriu, conducere supusã restrictiilor din motive medicale)
05.01. Restrictie la cãlãtoria pe timpul zilei (de exemplu: o ora dupã rãsãritul soarelui şi o ora înainte de apus)
05.02. Restrictie la cãlãtoria pe o raza de ... km de la locul de resedinta al titularului sau doar în interiorul unui oraş, în perimetrul unei zone/regiuni
05.03. Conducere fãrã pasageri în habitaclul autovehiculului
05.04. Restrictie de utilizare în timpul deplasarii a unei viteze mai mici sau egale cu .... km/h
05.05. Conducere doar atunci când este însoţit de un titular de permis de conducere
05.06. Fãrã remorca
05.07. Interzicerea conducerii pe autostrada
05.08. Interzicerea consumului de bãuturi alcoolice
Adaptari ale vehiculului
10. Cutie de viteze adaptatã
10.01. Schimbator de viteze manual
10.02. Schimbator de viteze automat
10.03. Schimbator de viteze cu comanda electronica
10.04. Levier adaptat pentru schimbat viteza
10.05. Fãrã cutie de transmisie secundarã
15. Ambreiaj adaptat
15.01. Pedala de ambreiaj adaptatã
15.02. Ambreiaj manual
15.03. Ambreiaj automat
15.04. Compartimentare în fata pedalei de ambreiaj/ pedalei de ambreiaj neutralizate/suprimate
20. Mecanisme de franare adaptate
20.01. Pedala de frana adaptatã
20.02. Pedala de frana marita
20.03. Pedala de frana adaptatã pentru piciorul stang
20.04. Pedala de frana pentru talpa
20.05. Pedala de frana cu bascula
20.06. Frana de serviciu actionata cu mana (adaptatã)
20.07. Folosire maxima a franei de serviciu ranforsate
20.08. Folosire maxima a franei de siguranta integrate în frana de serviciu
20.09. Frana de mana (de stationare) adaptatã
20.10. Frana de mana (de stationare) cu comanda electrica
20.11. Frana de mana cu comanda actionata de picior (adaptatã)
20.12. Compartimentare în fata pedalei de frana/pedalei de frana neutralizate/suprimate
20.13. Frana cu comanda actionata la nivelul genunchiului
20.14. Frana principala cu comanda electrica
25. Mecanisme de acceleratie adaptate
25.01. Pedala de acceleratie adaptatã
25.02. Pedala de acceleratie pentru talpa
25.03. Pedala de acceleratie cu bascula
25.04. Acceleratie manualã
25.05. Acceleratie actionata la nivelul genunchiului
25.06. Servo-acceleratie (electronica, pneumatica etc.)
25.07. Pedala de acceleratie plasata la stanga pedalei de frana
25.08. Pedala de acceleratie plasata la stanga
25.09. Compartimentare în fata pedalei de acceleratie/ pedalei de acceleratie neutralizate/suprimate
30. Mecanisme de franare şi de acceleratie combinate, adaptate
30.01. Pedale paralele
30.02. Pedale în (sau aproximativ în) acelaşi plan
30.03. Acceleratie şi frana cu glisiera
30.04. Acceleratie şi frana cu glisiera cu orteza
30.05. Pedala de frana şi de acceleratie neutralizata/suprimatã
30.06. Podea ridicatã
30.07. Compartimentare pe o latura a pedalei de frana
30.08. Compartimentare pentru proteza pe o latura a pedalei de frana
30.09. Compartimentare în fata pedalelor de acceleratie şi de frana
30.10. Rezematoare pentru calcai/picior
30.11. Acceleratie şi frana cu comanda electrica
35. Dispozitive de comanda adaptate
(Faruri, stergator şi spalator de parbriz, claxon, semnalizatoare etc.)
35.01. Dispozitive de comanda care pot fi acţionate fãrã a influenta negativ conducerea
35.02. Dispozitive de comanda care pot fi acţionate fãrã a da drumul volanului sau unor accesorii (maner sferic, furca etc.)
35.03. Dispozitive de comanda care pot fi acţionate fãrã a da drumul cu mana stanga volanului sau unor accesorii (maner sferic, furca etc.)
35.04. Dispozitive de comanda care pot fi acţionate fãrã a da drumul cu mana dreapta volanului/accesoriilor (maner sferic, furca etc.)
35.05. Dispozitive de comanda care pot fi acţionate fãrã a elibera volanul/accesoriile (maner sferic, furca etc.) ori comenzile de acceleratie sau de frana combinate
40. Direcţie adaptatã
40.01. Servodirectie standard
40.02. Servodirectie ranforsata
40.03. Servodirectie cu sistem de securitate
40.04. Coloana de direcţie alungita
40.05. Volan ajustat (volan mai gros/mai subtire; volan cu diametru redus etc.)
40.06. Volan cu basculare
40.07. Volan vertical
40.08. Volan orizontal
40.09. Actionare cu piciorul
40.10. Actionare cu dispozitiv adaptat (mansa etc.)
40.11. Maner la volan
40.12. Orteza pentru mana pe volan
40.13. Orteza de tenodeza
42. Oglinda/oglinzi retrovizoare modificatã/modificate
42.01. Oglinda retrovizoare exterioarã, stanga sau dreapta
42.02. Oglinda retrovizoare exterioarã, montata pe aripa
42.03. Oglinda retrovizoare interioarã, suplimentarã pentru observarea traficului
42.04. Oglinda retrovizoare interioarã, panoramica
42.05. Oglinda retrovizoare de unghi mort
42.06. Oglinda/oglinzi retrovizoare exterioarã/exterioare, cu comanda electrica
43. Scaun pentru sofer, modificat
43.01. Scaun pentru conducãtor, cu înãlţime adecvatã pentru vizibilitate şi distanta normalã fata de volan şi pedale
43.02. Scaun pentru conducãtor, adaptat la forma corpului
43.03. Scaun pentru conducãtor, cu sustinere laterala pentru o buna stabilitate
43.04. Scaun pentru conducãtor, cu rezematoare pentru coate
43.05. Scaun pentru conducãtor, cu glisiera alungita
43.06. Centura de siguranta adaptatã
43.07. Centura de siguranta de tip jug
44. Modificãri ale motocicletelor (subcod obligatoriu)
44.01. Frana cu comanda unica
44.02. Frana de mana (adaptatã) (pentru roata din fata)
44.03. Frana de picior (adaptatã) (pentru roata din spate)
44.04. Maneta de acceleratie (adaptatã)
44.05. Cutie de viteze manualã şi ambreiaj manual (adaptate)
44.06. Oglinda/oglinzi retrovizoare adaptatã/adaptate
44.07. Comenzi (adaptate) (indicatoare de direcţie, faruri de oprire etc.)
44.08. Înãlţimea scaunului permitand conducatorului sa ajungã cu ambele picioare la pãmânt
45. Numai motocicleta cu atas
50. Limitat la un vehicul/numãr de sasiu particular (numãr de identificare al vehiculului, VIN)
51. Limitat la un vehicul/placa de înmatriculare particular (numãr de înmatriculare al vehiculului, VIN)
Probleme administrative
70. Schimbarea permisului nr. ......., eliberat de ...... (semn distinctiv U.E./O.N.U. în cazul unei tari terţe, de pilda: 70.0123456789NL)
71. Duplicatul permisului nr. ...... (semn distinctiv U.E./O.N.U. în cazul unei tari terţe, de pilda: 71.987654321HR)
72. Limitat la vehiculele din categoria A, cu capacitate cilindrica maxima de 125 cmc şi o putere maxima de 11 kW(A1)
73. Limitat la vehiculele din categoria B, cu trei sau patru roti şi motor (B1)
74. Limitat la vehiculele din categoria C, a cãror masa maxima autorizata nu depãşeşte 7.500 kg (C1)
75. Limitat la vehiculele din categoria D, care nu au mai mult de 16 locuri pe scaune în afarã locului conducatorului (D1)
76. Limitat la vehiculele din categoria C, a cãror masa maxima autorizata nu depãşeşte 7.500 kg (C1), cuplate la o remorca a carei masa maxima autorizata depãşeşte 750 kg, cu condiţia ca masa totalã maxima autorizata sa nu depãşeascã 12.000 kg şi ca masa maxima autorizata a remorcii sa nu depãşeascã masa vehiculului tragator gol (C1 + E)
77. Limitat la vehiculele din categoria D, care nu au mai mult de 16 locuri pe scaune în afarã locului conducatorului (D1), cuplate la o remorca a carei masa maxima autorizata depãşeşte 750 kg, cu condiţia ca:
a) masa totalã maxima autorizata sa nu depãşeascã 12.000 kg şi ca masa maxima autorizata a remorcii sa nu depãşeascã masa vehiculului tragator gol; şi b) remorca sa nu fie folositã pentru transportul de cãlãtori (D1 + E)
78. Limitat la vehiculele cu schimbator automat de viteze [ Directiva 91/439/CEE , anexa II, pct. 8.1.1 alin. (2)]
79. (...) Limitat la vehiculele care îndeplinesc condiţiile indicate între paranteze, în contextul aplicãrii art. 10 alin. (1) din directiva
90.01: la stanga
90.02: la dreapta
90.03: stanga
90.04: drept (dreapta)
90.05: mana
90.06: picior
90.07: folosibil
95. Conducãtor auto care deţine certificat de competenta profesionalã (CCP), emis conform Directivei Parlamentului European şi a Consiliului 2003/59/CE , valabil pana la data de... (de exemplu "95.01.01.2012").
Codurile naţionale încep de la 100.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.