────────
la normele metodologice
────────────────────────
CONTRACT - CADRU
de furnizare de produse
1. Pãrţi contractante
Între:
autoritatea contractantã ......, adresa/sediul ......, telefon/fax ......., numãr de înmatriculare ........., codul fiscal ............, cont (trezorerie, banca) .........., reprezentatã prin ........./(denumirea conducatorului)......., funcţia ..........................,în calitate de achizitor,
şi
furnizorul ...../(denumirea)....., adresa/sediul ......, telefon/fax ........, numãrul de înmatriculare ........., codul fiscal ..........., cont (trezorerie, banca) ..........., reprezentat prin ......./(denumirea conducatorului)........, funcţia ..............., în calitate de furnizor,
a intervenit prezentul contract.
2. Obiectul şi preţul contractului
2.1. Furnizorul se obliga sa furnizeze îngrãşãminte chimice ambalate în saci - 50 kg, care sa conţinã cel puţin doua elemente fertilizante, dintre care unul obligatoriu fosfor, cu o concentraţie minima de 40% substanta activa, în perioada/perioadele convenitã/convenite şi în conformitate cu obligaţiile asumate prin prezentul contract.
2.2. Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, plãtibil furnizorului de cãtre achizitor conform graficului de plati, este de ......... mii lei, din care T.V.A. ........ mii lei.
3. Durata contractului
3.1. Furnizorul se obliga sa furnizeze îngrãşãminte chimice, astfel cum este prevãzut în graficul de livrare, în decurs de ......... de la data intrãrii în vigoare a contractului, dar nu mai târziu de 30 aprilie 2003.
4. Definiţii
4.1. În prezentul contract urmãtorii termeni vor fi interpretati astfel:
a) contract - actul juridic care reprezintã acordul de vointa al celor doua pãrţi, încheiat între o autoritate contractantã, în calitate de achizitor, şi un furnizor de produse, în calitate de furnizor;
b) achizitor şi furnizor - pãrţile contractante, astfel cum sunt acestea denumite în prezentul contract;
c) preţul contractului - preţul plãtibil furnizorului de cãtre achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrala şi corespunzãtoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;
d) produse - îngrãşãminte chimice pe care furnizorul se obliga prin contract sa le furnizeze achizitorului;
e) servicii - servicii aferente livrãrii produselor, respectiv activitãţi legate de furnizarea produselor, cum ar fi: transportul, manipularea şi depozitarea;
f) standarde - standardele, reglementãrile tehnice sau altele asemenea, prevãzute în caietul de sarcini şi în propunerea tehnica;
g) origine - locul unde produsele au fost realizate sau fabricate. Produsele sunt fabricate atunci când prin procesul de fabricare, prelucrare sau asamblare majorã şi esenţialã a componentelor rezulta un produs nou, recunoscut comercial, care este diferit, prin caracteristicile sale de baza, prin scop sau prin utilitate, de componentele sale. Originea produselor şi serviciilor poate fi distinctã de naţionalitatea furnizorului;
h) destinaţie finala - locul unde furnizorul are obligaţia de a furniza produsele;
i) zi - zi calendaristicã; an - 365 de zile;
j) reprezentantul legal al achizitorului în decontarea produselor livrate - direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti.
5. Aplicabilitate
5.1. Contractul intra în vigoare dupã semnarea acestuia de ambele pãrţi.
6. Documentele contractului
6.1. Documentele contractului sunt:
a) graficul de livrare;
b) acte adiţionale, dacã exista;
c) propunerea tehnica şi propunerea financiarã;
d) caietul de sarcini;
e) alte anexe la contract.
7. Standarde
7.1. Produsele furnizate în baza contractului vor respecta standardele prezentate de furnizor în propunerea sa tehnica.
7.2. Când nu este menţionat nici un standard sau nici o reglementare aplicabilã se vor respecta standardele sau alte reglementãri autorizate în ţara de origine a produselor.
8. Caracterul confidenţial al contractului
8.1. - (1) O parte contractantã nu are dreptul, fãrã acordul scris al celeilalte pãrţi:
a) de a face cunoscut contractul sau orice prevedere a acestuia unei terţe pãrţi, în afarã acelor persoane implicate în îndeplinirea contractului;
b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului, în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvaluirea oricãrei informaţii fata de persoanele implicate în îndeplinirea contractului se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii contractului.
8.2. O parte contractantã va fi exoneratã de rãspunderea pentru dezvaluirea de informaţii referitoare la contract, dacã:
a) informaţia era cunoscutã partii contractante înainte ca ea sa fi fost primitã de la cealaltã parte contractantã; sau
b) informaţia a fost dezvaluita dupã ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte pãrţi contractante pentru asemenea dezvaluire; sau
c) partea contractantã a fost obligatã în mod legal sa dezvaluie informaţia.
9. Ambalare şi marcare
9.1. Furnizorul are obligaţia de a ambala produsele în saci de 50 kg pentru ca aceştia sa facã fata, fãrã limitare, la manipularea dura din timpul transportului, tranzitului şi expunerii la temperaturi extreme, la soare şi la precipitatiile care ar putea sa apara în timpul transportului şi depozitarii în aer liber, în asa fel încât sa ajungã în buna stare la destinaţia finala.
9.2. Ambalarea şi marcarea din afarã sacilor vor respecta strict cerinţele ce vor fi special prevãzute în contract, inclusiv cerinţele suplimentare.
9.3. Toate materialele de ambalare a produselor rãmân în proprietatea achizitoriului. În caz de deteriorare a materialelor de ambalare furnizorul va asigura înlocuirea acestora, cu suportarea de cãtre acesta a eventualelor cheltuieli suplimentare.
10. Livrarea produselor şi a documentelor care le însoţesc
10.1. Furnizorul are obligaţia de a livra produsele la centrele de distribuţie judeţene, respectând:
a) datele din graficul de livrare; şi
b) termenul comercial stabilit.
10.2. Furnizorul va transmite achizitorului documentele care însoţesc produsele:
a) factura fiscalã;
b) avizul de expediţie.
10.3. Livrarea produselor se considera încheiatã în momentul în care sunt îndeplinite prevederile clauzelor 10.1 şi 10.2.
11. Transport
11.1. Furnizorul are obligaţia de a asigura şi de a plati transportul ingrasamintelor chimice pana la centrele de distribuţie.
12. Servicii
12.1. Pe lângã furnizarea efectivã a produselor furnizorul are obligaţia de a presta şi serviciile aferente furnizarii produselor, fãrã a modifica preţul contractului.
13. Perioada de garanţie acordatã produselor
13.1. Perioada de garanţie acordatã produselor de cãtre furnizor este cea declarata în certificatul de calitate nr. ..........
13.2. Perioada de garanţie a produselor începe cu data recepţiei şi livrãrii produsului.
13.3. Achizitorul are dreptul de a notifica imediat furnizorului în scris orice plângere sau reclamaţie ce apare în conformitate cu aceasta garanţie.
13.4. La primirea unei astfel de notificãri furnizorul are obligaţia de a înlocui produsul în perioada convenitã, fãrã costuri suplimentare pentru achizitor. Produsele care în perioada de garanţie le înlocuiesc pe cele defecte beneficiazã de o noua perioada de garanţie care curge de la data înlocuirii produsului.
14. Modalitãţi de plata
14.1. Plata se face prin direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, pe mãsura livrãrii produselor ce fac obiectul prezentului contract, pe baza facturii fiscale şi a avizelor de expediţie.
15. Actualizarea preţului contractului
15.1. Pentru produsele livrate şi pentru serviciile prestate plãţile datorate de achizitor furnizorului sunt cele declarate în propunerea financiarã, fãrã posibilitatea de actualizare.
16. Amendamente
16.1. Pãrţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului prin act adiţional numai în cazul apariţiei unei circumstanţe care lezeaza interesele comerciale legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevãzute la data încheierii contractului.
17. Întârzieri în îndeplinirea contractului
17.1. Furnizorul are obligaţia de a îndeplini contractul în perioada/perioadele înscrisã/înscrise în graficul de livrare (1 ianuarie- 30 aprilie 2003).
17.2. Dacã pe parcursul îndeplinirii contractului furnizorul nu respecta graficul de livrare sau de prestare a serviciilor, acesta are obligaţia de a notifica în timp util achizitorului; modificarea datei/perioadelor de furnizare asumate în graficul de livrare se face cu acordul pãrţilor, prin act adiţional.
17.3. Cu excepţia prevederilor clauzei 19 şi în afarã cazului în care achizitorul este de acord cu o prelungire conform clauzei 17.2, o întârziere în îndeplinirea contractului da dreptul achizitorului de a solicita penalitãţi furnizorului.
18. Rezilierea contractului
18.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de cãtre una dintre pãrţi da dreptul partii lezate de a cere rezilierea contractului de furnizare şi de a pretinde plata de daune-interese.
18.2. Achizitorul îşi rezerva dreptul de a denunta unilateral contractul în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în asa mãsura încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrarã interesului public.
18.3. În cazul prevãzut la clauza 18.2 furnizorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzãtoare pentru partea din contract îndeplinitã pana la data denunţãrii unilaterale a contractului.
19. Forta majorã
19.1. Forta majorã este constatatã de o autoritate competenta.
19.2. Forta majorã exonereaza pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toatã perioada în care aceasta acţioneazã.
19.3. Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pana la apariţia acesteia.
19.4. Partea contractantã care invoca forta majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
20. Soluţionarea litigiilor
20.1. Achizitorul şi furnizorul vor rezolva pe cale amiabila, prin tratative directe, orice neînţelegere sau disputa care se poate ivi între ei în cadrul sau în legatura cu îndeplinirea contractului.
20.2. Dacã dupã 15 zile de la începerea acestor tratative neoficiale achizitorul şi furnizorul nu reuşesc sa rezolve în mod amiabil o divergenta contractualã, fiecare poate solicita ca disputa sa se soluţioneze fie prin arbitraj la Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, fie de cãtre instanţele judecãtoreşti din România.
21. Limba care guverneazã contractul
21.1. Limba care guverneazã contractul este limba romana.
22. Comunicãri
22.1. - (1) Orice comunicare între pãrţi referitoare la îndeplinirea prezentului contract trebuie sa fie transmisã în scris.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cat şi în momentul primirii.
22.2. Comunicãrile dintre pãrţi se pot face şi prin telefon, telegrama, fax sau e-mail, cu condiţia confirmãrii în scris a primirii comunicãrii.
23. Legea aplicabilã contractului
23.1. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Achizitor, Furnizor,
............... ..................
(semnatura autorizata) (semnatura autorizata)
ANEXA 3
────────
la normele metodologice
────────────────────────
Primãria Comunei ............................
Nr. de înregistrare .........................
Vizat
────────
Verificat Primar,
────────── ...............
Centrul agricol/ (semnatura şi ştampila)
Serviciul comunitar pentru cadastru şi agricultura/
Agentul agricol
Semnatura şi ştampila
CERERE
Subsemnatul:
Persoana fizica ............, cu domiciliul în localitatea .............., str. ........... nr. ......., judeţul/sectorul ................., deţinãtor al buletinului/cãrţii de identitate seria ....... nr. ......, eliberat/eliberata la data de ........ de ..............;
Persoana juridicã ........, cu sediul în localitatea .................., judeţul ..................., înscrisã la Registrul comerţului sub nr. ........, reprezentatã de director/preşedinte .............., deţinãtor al buletinului/cãrţii de identitate seria ....... nr. ...., eliberat/eliberata la data de .......... de ..................,
având în proprietate suprafata de teren arabil în extravilan de ................ ha, pe care îl exploatez în mod direct, solicit cantitatea de îngrãşãminte chimice cuvenitã de ...... kg, pentru suprafata aferentã.
Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, confirm pe propria rãspundere exactitatea datelor prezentate şi ma oblig sa respect prevederile Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor şi al ministrului industriei şi resurselor nr. 573/629/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuita, în anul 2003, a unui ajutor în îngrãşãminte chimice producãtorilor agricoli care au în proprietate teren arabil în extravilan, în suprafata totalã de pana la 2,5 ha.
Am întocmit prezenta cerere în 2 (doua) exemplare, iar dupã avizare un exemplar rãmâne la primãrie şi un exemplar la beneficiarul ajutorului.
Beneficiar,
...................
(semnatura)
──────────────────────
Şef centru agricol/
Şef serviciu comunitar pentru cadastru
şi agricultura/
Agentul agricol,
.........................
(semnatura)
NOTA:
Beneficiarii se înscriu în ordinea înregistratã în registru.
ANEXA 5
────────
la normele metodologice
────────────────────────
Primãria Comunei ................
ÎMPUTERNICIRE
Nr. ........ din ..........
Primãria Comunei ......., reprezentatã de ......, în calitate de primar, şi ..........., în calitate de secretar al primãriei, împuterniceşte pe:
a) persoana fizica ......., domiciliata în localitatea ......., str. ......... nr. ....., judeţul/sectorul ........., deţinãtoare a buletinului/cãrţii de identitate seria ...... nr. ......, eliberat/eliberata la data de ....... de ........;
sau
b) persoana juridicã ........., cu sediul în localitatea ........, judeţul ........., înscrisã la Registrul comerţului sub nr. .........., reprezentatã de director/preşedinte ............., contabil-şef/director economic ..........,
pentru a ridica cantitatea de îngrãşãminte chimice de ....... kg, în numele producãtorilor agricoli prevãzuţi în lista care face parte integrantã din prezenta împuternicire, şi care se obliga sa predea intreaga cantitate beneficiarului/beneficiarilor.