Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 56 din 21 martie 2025  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 10/2017     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 56 din 21 martie 2025 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 10/2017

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 273 din 28 martie 2025
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 10/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 123 din 15 februarie 2017, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 16, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) IGI îndeplineşte funcţia de organism intermediar pentru FAMI, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 privind gestionarea financiară a fondurilor europene dedicate Afacerilor interne alocate României pentru perioada de programare 2021-2027 şi ale Hotărârii Guvernului nr. 868/2022 privind stabilirea sistemului de management integrat şi control în vederea gestionării programelor naţionale Afaceri interne pentru perioada 2021-2027."

    2. După articolul 16 se introduce un nou articol, art. 16^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 16^1
    (1) În cadrul relaţiilor de serviciu/muncă funcţionează principiul egalităţii de tratament faţă de toţi angajaţii.
    (2) Sunt interzise orice formă de discriminare, bazată pe criteriul de sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, apartenenţă naţională, rasă, culoare, etnie, religie, origine socială, handicap, situaţie sau responsabilitate familială, apartenenţă ori activitate sindicală, funcţie sau apartenenţă la o anumită categorie profesională, precum şi emiterea oricărei dispoziţii în măsură de a discrimina o persoană.
    (3) Pentru prevenirea şi eliminarea oricăror comportamente definite drept discriminare, IGI are obligaţiile prevăzute de Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor privind discriminarea se realizează în conformitate cu prevederile legale în vigoare."

    3. După articolul 19 se introduce un nou articol, art. 19^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 19^1
    Inspectorul general şi inspectorul general adjunct, desemnat şef al structurii de securitate, coordonează activitatea privind cifrul de stat la nivelul IGI."

    4. La articolul 23 alineatul (1), după litera g) se introduce o nouă literă, lit. h), cu următorul cuprins:
    "h) redactează dispoziţia zilnică pe unitate, în conformitate cu art. 1 alin. (2) din Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 173/2020 privind dispoziţia/ordinul de zi pe unitate, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative."

    5. La articolul 24 alineatul (1), litera m) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "m) prelucrează date cu caracter personal, efectuează verificări şi formulează, potrivit competenţelor, răspunsuri către instituţiile şi persoanele fizice care au solicitat astfel de date, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) şi ale Legii nr. 363/2018 privind protecţia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autorităţile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării, urmăririi penale şi combaterii infracţiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative şi de siguranţă, precum şi privind libera circulaţie a acestor date;"

    6. La articolul 25 alineatul (1), literele n) şi v) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "n) coordonează, controlează, sprijină şi îndrumă consilierii juridici încadraţi la centrele regionale de primire şi cazare a solicitanţilor de azil şi la structurile teritoriale ale IGI, pentru a asigura interpretarea corectă şi unitară a dispoziţiilor legale, precum şi îndeplinirea cu rigurozitate a atribuţiilor pe linie de asistenţă juridică, şi formulează propuneri privind înlăturarea deficienţelor constatate cu această ocazie;
    ...........................
v) desfăşoară activităţi cu caracter juridic specifice gestionării fondurilor acordate României prin programele naţionale de Afaceri interne cofinanţate din fondurile europene dedicate afacerilor interne - FAMI;"

    7. La articolul 25 alineatul (3), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) participă în comisiile de achiziţie, în comisiile selecţiilor de proiecte în care IGI acţionează ca organism intermediar pentru FAMI, în comisiile de soluţionare a contestaţiilor şi la negocierea proiectelor de contracte, în procedurile de achiziţie publică şi negocierile derulate de către sau prin IGI;"

    8. La articolul 26 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) desfăşoară activităţi specifice în vederea întocmirii documentelor şi/sau actelor administrative privind acordarea de compensaţii, indemnizaţii ori alte drepturi salariale, prevăzute de lege, personalului IGI;"

    9. La articolul 26 alineatul (1), litera m) se abrogă.
    10. La articolul 26 alineatul (1), după litera l) se introduc două noi litere, lit. l^1) şi l^2), cu următorul cuprins:
    "l^1) consultă evidenţa nominală, manuală sau automată, în vederea realizării situaţiilor statistice, pe linia de competenţă;
l^2) operează, manual şi electronic, actele administrative în documentele de evidenţă;"

    11. La articolul 26 alineatul (1), după litera ţ) se introduc două noi litere, lit. u) şi v), cu următorul cuprins:
    "u) îndeplineşte atribuţii specifice implementării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile şi întocmeşte documentaţia referitoare la drepturile salariale pentru gestionarea de proiecte finanţate din fonduri europene;
v) soluţionează petiţiile repartizate serviciului de către conducerea IGI."

    12. La articolul 26 alineatul (2), litera h) se abrogă.
    13. La articolul 26 alineatul (2), litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "i) desfăşoară activităţile stabilite în competenţă, în vederea acordării primului grad profesional agenţilor de poliţie şi ofiţerilor de poliţie, absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ ale MAI, agenţilor şi ofiţerilor de poliţie, absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ care formează personal pentru nevoile MAI, repartizaţi la IGI, precum şi agenţilor de poliţie şi ofiţerilor de poliţie încadraţi direct;"

    14. La articolul 26 alineatul (2), litera l) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "l) analizează, întocmeşte şi propune acordarea/respingerea solicitărilor privind compensaţia lunară pentru chirie/ compensaţia lunară pentru chirie pentru plata ratei sau a unei fracţiuni din rata aferentă unui credit ipotecar/imobiliar destinat achiziţionării unei locuinţe ori unui contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate a unei locuinţe;"

    15. La articolul 26 alineatul (2), după litera l) se introduce o nouă literă, lit. l^1), cu următorul cuprins:
    "l^1) ţine evidenţa poliţiştilor care beneficiază de compensaţia lunară pentru chirie pentru plata ratei sau a unei fracţiuni din rata aferentă creditului ipotecar/imobiliar destinat achiziţionării unei locuinţe ori unui contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate a unei locuinţe;"

    16. La articolul 26 alineatul (3), litera t) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "t) avizează rapoartele de concedii de studii şi de scoatere de la locul de muncă şi întocmeşte, în acest sens, proiectele de acte administrative;"

    17. La articolul 26 alineatul (3), după litera v) se introduce o nouă literă, lit. w), cu următorul cuprins:
    "w) verifică în evidenţa electronică şi manuală îndeplinirea condiţiilor de studii necesare pentru înaintarea în gradul profesional următor, la expirarea stagiului minim şi înaintea expirării stagiului minim."

    18. La articolul 26 alineatul (4), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) formulează propuneri, la termenele stabilite, cu privire la poliţiştii care îndeplinesc condiţiile pentru înaintarea în gradul profesional următor, la expirarea stagiului minim şi înaintea expirării stagiului minim, întocmeşte proiectele actelor administrative pentru înaintarea în gradul profesional următor, la expirarea stagiului minim şi înaintea expirării stagiului minim;"

    19. La articolul 26 alineatul (5), litera q) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "q) ţine evidenţa buletinelor de determinare a radiaţiilor electromagnetice care depăşesc valorile de declanşare a acţiunilor prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 520/2016 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate referitoare la expunerea lucrătorilor la riscuri generate de câmpuri electromagnetice şi întocmeşte documentaţia necesară acordării sporului pentru condiţii grele de muncă, conform reglementărilor interne;"

    20. La articolul 26 alineatul (5), după litera z) se introduc două noi litere, lit. aa) şi ab), cu următorul cuprins:
    "aa) consultă evidenţa manuală şi electronică în vederea întocmirii proiectelor de acte administrative privind reducerea programului de lucru pentru salariatele gravide şi a celor privind acordarea concediului şi indemnizaţiei aferente pentru îngrijirea copilului bolnav;
ab) ţine evidenţa electronică şi manuală a personalului care se află în atenţia comisiei de expertiză medico-militară."

    21. La articolul 26 alineatul (7), litera p) se abrogă.
    22. La articolul 27 alineatul (3), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Pe linia gestionării-validării fondurilor, în calitate de organism intermediar sau autoritate delegată, structura Financiar are următoarele atribuţii:"

    23. La articolul 27 alineatul (3), literele a), d) şi l) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) verifică şi validează din punctul de vedere al aspectelor financiare cheltuielile efectuate din FAMI şi din alte fonduri externe nerambursabile şi autorizează cheltuielile eligibile şi/sau sumele solicitate la plată în cadrul proiectelor selectate de organismul intermediar pentru FAMI, în conformitate cu prevederile legale europene, naţionale şi contractuale aplicabile;
    ...........................
d) verifică documentele justificative şi plăţile prezentate de către beneficiarii proiectelor selectate de către organismul intermediar pentru FAMI, în cadrul cererilor de plată;
    ...........................
l) participă, prin experţi, la selecţia de proiecte, în conformitate cu cerinţele prevăzute la art. 73 din Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize, cu modificările şi completările ulterioare, şi de cadrul normativ incident;"

    24. La articolul 27 alineatul (3), literele f), h) şi i) se abrogă.
    25. La articolul 27 alineatul (3), după litera ţ) se introduce o nouă literă, lit. u), cu următorul cuprins:
    "u) participă la activităţi în ceea ce priveşte soluţionarea contestaţiilor administrative privind autorizarea cheltuielilor eligibile sau a sumelor solicitate pentru proiectele finanţate în cadrul proiectelor selectate de organismul intermediar pentru FAMI;"

    26. La articolul 28 alineatul (2), literele b), c), e), g), l), m), p), s) şi ş) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) elaborează şi transmite către autoritatea de management domeniul Afacerilor interne propunerile de completare şi modificare a programului naţional FAMI;
c) elaborează şi aprobă la nivelul organismului intermediar pentru FAMI, pentru fiecare apel de proiecte, ghidul specific al apelului, conform modelului comunicat de autoritatea de management şi în conformitate cu metodologia şi criteriile pentru selecţia proiectelor finanţate din programele naţionale Afaceri interne 2021-2027;
    ...........................
e) organizează apeluri de proiecte pentru selectarea proiectelor la nivelul organismului intermediar, conform cerinţelor regulamentelor europene şi ale cadrului normativ incident;
    ...........................
g) întocmeşte şi întreprinde demersuri pentru semnarea contractelor de finanţare nerambursabilă şi angajarea cheltuielilor, cu încadrarea în limita angajamentelor aprobată de autoritatea de management, şi ia măsuri premergătoare implementării activităţilor de către beneficiari, pentru proiectele selectate de organismul intermediar;
    ...........................
l) efectuează controale de gestiune ale tuturor cheltuielilor declarate în cererile de plată aferente proiectelor finanţate de către organismul intermediar, în conformitate cu prevederile acordului de delegare aplicabil;
m) propune măsuri corective în sarcina beneficiarilor şi urmăreşte modul de implementare a acestora;
    ...........................
p) asigură, pentru proiectele de grant, activitatea de prevenire şi constatare a eventualelor nereguli, în colaborare cu autoritatea de management, cu celelalte organisme intermediare şi cu autorităţile de control/audit abilitate, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare;
    ...........................
s) verifică îndeplinirea obligaţiilor privind publicitatea şi asigurarea vizibilităţii sprijinului Uniunii Europene în cadrul proiectelor de grant şi al acţiunilor finanţate din FAMI;
ş) elaborează propuneri de instrucţiuni privind atribuţiile delegate, obligatorii pentru beneficiarii FAMI, şi le înaintează spre emitere autorităţii de management;"

    27. La articolul 28 alineatul (2), după litera ab) se introduc patru noi litere, lit. ac)-af), cu următorul cuprins:
    "ac) evaluează şi verifică cererile de finanţare depuse în cadrul apelurilor de proiecte organizate la nivelul organismului intermediar, selectează pentru finanţare proiectele, elaborează şi transmite către fiecare aplicant notificarea privind rezultatul evaluării cererii de finanţare, conform modelului stabilit de autoritatea de management;
ad) soluţionează contestaţiile administrative depuse ca urmare a derulării apelurilor de proiecte organizate de organismul intermediar;
ae) aprobă cererile de plată, respectiv autorizează cheltuielile eligibile şi/sau sumele solicitate la plată cu titlu de rambursare/prefinanţare, în condiţiile şi termenele stabilite de cadrul normativ incident;
af) soluţionează contestaţiile administrative privind autorizarea cheltuielilor eligibile sau a sumelor solicitate."

    28. La articolul 28 alineatul (3), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Pe linia gestionării fondurilor externe nerambursabile din alte surse de finanţare cu excepţia FAMI, serviciul are următoarele atribuţii:"

    29. La articolul 28 alineatul (3), literele d), f), g) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) promovează fişele de proiect la autorităţile de management/structurile finanţatoare, în scopul evaluării, selecţiei şi obţinerii finanţării nerambursabile;
    ...........................
f) desemnează responsabili/membri în echipele de proiect de la nivelul serviciului, în funcţie de natura proiectelor;
g) ca urmare a solicitărilor autorităţilor de management/ structurilor finanţatoare sau ca urmare a identificării unor nevoi, întreprinde măsuri pentru modificarea fişelor de proiect, cu sprijinul structurilor competente şi/sau al structurilor beneficiare din cadrul IGI;
    ...........................
j) operează informaţii şi sprijină echipa de proiect în vederea implementării acestor informaţii în sistemele informatice dedicate gestionării fondurilor europene;"

    30. La articolul 31 alineatul (5), după litera f) se introduc două noi litere, lit. g) şi h), cu următorul cuprins:
    "g) îndeplineşte, prin personalul anume desemnat, atribuţii specifice activităţii de lucru cu cifrul de stat;
h) asigură îndeplinirea responsabilităţilor centrului tehnic prevăzute de art. 8 alin. (3) din Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. S/43/2012 privind asigurarea capacităţii de răspuns la incidente de securitate IT în cadrul infrastructurilor cibernetice ale Ministerului Afacerilor Interne."

    31. La articolul 32 alineatul (1), după litera k) se introduce o nouă literă, lit. l), cu următorul cuprins:
    "l) îndeplineşte atribuţii în implementarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile."

    32. La articolul 33, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) întocmeşte analize de risc, studii, precum şi statistici, prognoze şi materiale documentare în domeniile de competenţă şi le înaintează conducerilor IGI şi MAI, precum şi celorlalte structuri MAI interesate, după caz;"

    33. La articolul 33, după litera s) se introduce o nouă literă, lit. s^1), cu următorul cuprins:
    "s^1) identifică, prin utilizarea surselor deschise de informaţii şi prin verificări în bazele de date la care are acces potrivit legii, entităţi, activităţi, medii, locuri, moduri de operare, forme de manifestare şi orice alte aspecte care prezintă interes pentru activitatea IGI;"

    34. La articolul 35 alineatul (2), literele e), f), g), h) şi k) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "e) coordonează, sprijină, îndrumă şi controlează activităţile de întocmire a anteproiectelor/proiectelor de mandat privind participarea reprezentanţilor României/IGI la activităţile derulate la nivelul instituţiilor UE, pe subiectele de pe agenda ce intră în sfera de competenţă a IGI;
f) definitivează anteproiectul/proiectul de mandat în baza elementelor de mandat ale celorlalte structuri ale IGI cu competenţe şi îl transmite electronic către DGAESRI, spre avizare/informare şi formulare de observaţii sau aprobare, după caz;
g) organizează grupuri de lucru la nivelul IGI, în vederea întocmirii anteproiectelor/proiectelor de mandat necesare participării reprezentanţilor României/IGI la activităţile derulate la nivelul instituţiilor UE;
h) organizează şi participă la reuniunile grupurilor de lucru constituite pe dosarele europene în calitate de responsabili de dosare sau membri în cadrul grupului, constituite în conformitate cu dispoziţiile conducerii MAI;
    ...........................
k) urmăreşte permanent politicile şi procesul legislativ la nivelul UE, monitorizează, coordonează, sprijină şi controlează implementarea politicilor UE şi transpunerea acquis-ului european în legislaţia naţională, în domeniul de competenţă al IGI;"

    35. La articolul 35 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, lit. f^1), cu următorul cuprins:
    "f^1) controlează respectarea poziţiei de negociere a României asumate pentru reprezentarea la reuniunile derulate la nivelul instituţiilor UE, pe subiectele de pe agendă ce intră în sfera de competenţă a IGI;"

    36. La articolul 35 alineatul (2), după litera r) se introduce o nouă literă, lit. s), cu următorul cuprins:
    "s) efectuează controale şi verificări la nivelul structurilor operative şi serviciilor din cadrul IGI privind modul de pregătire a misiunilor de autoevaluare şi/sau a misiunilor periodice de evaluare sau a misiunilor tematice pe domeniile de competenţă, întocmeşte rapoarte şi face propuneri pentru remedierea deficienţelor constatate, pe care le înaintează spre aprobare conducerii IGI."

    37. La articolul 35 alineatul (3), literele d), l) şi m) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) întocmeşte note privind participarea la activităţi de relaţii internaţionale sau de afaceri europene în străinătate, precum şi alte documente aferente deplasării personalului IGI şi privind organizarea în România a activităţilor de relaţii internaţionale sau de afaceri europene, conform prevederilor Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 143/2015 privind activităţile de relaţii internaţionale şi de afaceri europene la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, şi în concordanţă cu cadrul legal în vigoare privind condiţiile de participare;
    ...........................
l) asigură relaţionarea cu structurile interne din cadrul IGI cu atribuţii pe problematica din cadrul Agenţiei Uniunii Europene pentru Azil, denumită în continuare EUAA;
m) asigură relaţionarea dintre Punctul Naţional de Contact Agenţia Europeană pentru Poliţia de Frontieră şi Garda de Coastă, denumită în continuare FRONTEX, şi structurile interne din cadrul IGI cu atribuţii în domeniu;"

    38. La articolul 35 alineatul (3), după litera q) se introduc două noi litere, lit. r) şi s), cu următorul cuprins:
    "r) sprijină, îndrumă, controlează şi desfăşoară activităţi de instructaj, premergătoare desfăşurării activităţilor de relaţii internaţionale;
s) sprijină, îndrumă şi controlează modalitatea de întocmire a rapoartelor de întoarcere din activităţile internaţionale şi afaceri europene şi controlează respectarea mandatului prevăzut în nota de participare."

    39. La articolul 38, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) administrează, dezvoltă şi asigură disponibilitatea permanentă pentru întreg sistemul informatic de la nivelul IGI, cuprinzând atât sistemele şi aplicaţiile SIMS, PKI, Eurodac, DubliNet, eDAC etc., cât şi totalitatea schimburilor de date pe cale informatică dintre IGI şi alte structuri;"

    40. La articolul 38, după litera g) se introduc trei noi litere, lit. h)-j), cu următorul cuprins:
    "h) îndeplineşte, prin personalul anume desemnat, atribuţii specifice activităţii de lucru cu cifrul de stat;
i) organizează şi coordonează activitatea de conducere în secret, secretizare şi protecţie a comunicaţiilor la nivelul IGI;
j) asigură îndeplinirea responsabilităţilor centrului operaţional prevăzute de prevederile art. 9 alin. (2) din Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. S/43/2012 privind asigurarea capacităţii de răspuns la incidente de securitate IT în cadrul infrastructurilor cibernetice ale Ministerului Afacerilor Interne."

    41. La articolul 39 alineatul (1), literele e), h), i) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "e) administrează sistemul intranet, platforma de mesagerie internă, precum şi portalul IGI;
    ...........................
h) acordă sprijin tehnic structurii de securitate pentru administrarea reţelei de poştă electronică securizată din cadrul IGI;
i) se ocupă de toate activităţile informatice premergătoare trecerii la noi generaţii de documente emise de către IGI, la solicitarea structurilor de linie;
j) facilitează accesul utilizatorilor la Sistemul informatic de management al străinilor şi la reţelele de calculatoare din cadrul IGI, în conformitate cu politica de securitate implementată în colaborare cu structura de securitate;"

    42. La articolul 39 alineatul (1), literele o) şi r) se abrogă.
    43. La articolul 39 alineatul (1), litera u) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "u) administrează, configurează şi răspunde de funcţionarea din punct de vedere informatic a sistemului Eurodac la nivel naţional, a sistemului DubliNet, precum şi a componentei IGI a sistemului AFIS naţional;"

    44. La articolul 39 alineatul (1), după litera ad) se introduce o nouă literă, lit. ae), cu următorul cuprins:
    "ae) realizează copii de siguranţă ale bazelor de date aflate în administrare;"

    45. La articolul 39 alineatul (2), litera c) se abrogă.
    46. La articolul 39 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) verifică, prelucrează, gestionează loturile de producţie şi le transmite către Centrul naţional unic de personalizare a paşapoartelor electronice pentru permisele de şedere, cărţile de rezidenţă şi paşapoartele electronice pentru persoane fără cetăţenie;"

    47. La articolul 39 alineatul (2), literele e), j), k) şi m) se abrogă.
    48. La articolul 39 alineatul (2), litera n) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "n) efectuează comparaţiile dactiloscopice şi validează coincidenţele apărute în sistemul Eurodac, furnizând rezultatele obţinute centrelor regionale de proceduri şi cazare pentru solicitanţii de azil şi Direcţiei migraţie şi, după caz, Serviciului Dublin;"

    49. La articolul 39 alineatul (2), litera p) se abrogă.
    50. La articolul 39 alineatul (3), după litera h) se introduce o nouă literă, lit. i), cu următorul cuprins:
    "i) gestionează secretariatul SCI."

    51. La articolul 40 alineatul (2), după litera q) se introduce o nouă literă, lit. r), cu următorul cuprins:
    "r) realizează copii de siguranţă ale bazelor de date aflate în administrarea biroului."

    52. La articolul 41, litera u) se abrogă.
    53. La articolul 42 alineatul (1), litera u) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "u) formulează, potrivit competenţelor, răspunsuri către instituţiile şi persoanele fizice care au solicitat astfel de date, cu respectarea Regulamentului (UE) 2016/679 şi a Legii nr. 363/2018;"

    54. La articolul 42 alineatul (1), după litera m) se introduc două noi litere, lit. m^1) şi m^2), cu următorul cuprins:
    "m^1) participă la misiunile de autoevaluare şi/sau la misiunile periodice de evaluare sau misiunile tematice pe domeniile de competenţă, dispoziţiile Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 143/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale legislaţiei specifice aplicându-se în mod corespunzător;
m^2) întocmeşte raportul privind rezultatele activităţii de relaţii internaţionale sau afaceri europene la care a participat, în termenul prevăzut de Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 143/2015, cu modificările şi completările ulterioare;"

    55. La articolul 43 alineatul (1), după litera k) se introduc două noi litere, lit. l) şi m), cu următorul cuprins:
    "l) emite un răspuns la cererile de consultări prealabile privind acordarea de către autorităţile celorlalte state membre Schengen a vizei uniforme, astfel cum este definită la art. 2 pct. 3 din Regulamentul CE nr. 810/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 iulie 2009 privind instituirea unui Cod comunitar de vize (Codul de vize), pentru cetăţenii din ţările terţe incluse pe lista stabilită la nivel naţional;
m) coordonează şi controlează activitatea de prelungire a perioadei de valabilitate şi/sau a duratei de şedere acordate printr-o viză uniformă, desfăşurată de structurile teritoriale."

    56. La articolul 44 alineatul (1), după litera i) se introduc două noi litere, lit. j) şi k), cu următorul cuprins:
    "j) în aplicarea art. 50 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prelungeşte dreptul de şedere temporară a străinilor a căror şedere pe teritoriul României este în interesul statului român;
k) în aplicarea art. 144^1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 41 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, atribuie codul numeric personal."

    57. La articolul 45 alineatul (2), litera n) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "n) coordonează şi controlează activitatea desfăşurată de structurile teritoriale privind anularea/revocarea vizelor şi a permisului de mic trafic de frontieră şi întreprinde activităţi specifice conform procedurii, la solicitarea structurilor teritoriale sau a altor instituţii;"

    58. La articolul 45 alineatul (3), literele a), c) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) coordonează la nivel naţional activitatea privind dispunerea/încetarea măsurii interdicţiei de intrare pentru străinii care au încălcat regimul juridic al străinilor;
    ...........................
c) urmăreşte modul în care structurile teritoriale aplică prevederile legale privind măsura interdicţiei de intrare şi propune măsuri în situaţiile în care constată că dispunerea interdicţiei s-a făcut cu încălcarea prevederilor legale sau cu aplicarea incorectă a termenelor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    ...........................
e) efectuează verificări şi declanşează procedura de consultare prin intermediul SIRENE cu celelalte state membre Schengen cu privire la rezultatele pozitive ca urmare a efectuării unei căutări în Sistemul informatic naţional de semnalări, potrivit art. 3 din Regulamentul (UE) 2018/1.860 al Parlamentului European şi al Consiliului din 28 noiembrie 2018 privind utilizarea Sistemului de informaţii Schengen pentru returnarea resortisanţilor ţărilor terţe aflaţi în situaţie de şedere ilegală şi art. 24 din Regulamentul (UE) 2018/1.861 al Parlamentului European şi al Consiliului din 28 noiembrie 2018 privind instituirea, funcţionarea şi utilizarea Sistemului de informaţii Schengen (SIS) în domeniul verificărilor la frontiere, de modificare a Convenţiei de punere în aplicare a Acordului Schengen şi de modificare şi abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.987/2006;"

    59. La articolul 45 alineatul (3), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) creează, actualizează şi şterge semnalările privind interdicţiile de intrare după executarea obligaţiei de returnare, precum şi pe cele dispuse împotriva străinilor declaraţi indezirabili sau cărora le-a fost aplicată pedeapsa complementară a interzicerii dreptului de a se afla pe teritoriul României, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;"

    60. La articolul 46, literele a)-f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) face propuneri de luare în custodie publică, de prelungire ori de extindere în mod excepţional a perioadei de luare în custodie publică a străinilor, în condiţiile legii;
b) gestionează, coordonează şi verifică activităţile desfăşurate pe linia introducerii, cazării, scoaterii şi transferului între centrele de cazare al străinilor luaţi în custodie publică;
c) efectuează verificări specifice în scopul stabilirii identităţii străinilor în cazul cărora a fost dispusă măsura luării în custodie publică sau tolerarea ca alternativă la măsura luării în custodie publică;
d) efectuează demersurile necesare la misiunile diplomatice şi oficiile consulare acreditate în România şi asigură reprezentarea pentru obţinerea documentelor de călătorie pentru străinii împotriva cărora s-a dispus îndepărtarea sub escortă de pe teritoriul României şi care nu posedă documente de călătorie;
e) coordonează, sprijină şi controlează structurile teritoriale şi centrele de cazare a străinilor luaţi în custodie publică în vederea îndepărtării sub escortă a străinilor;
f) organizează, coordonează şi pune în executare, după caz, activităţile de îndepărtare sub escortă a străinilor în ţările de origine, destinaţie sau tranzit, pe cale terestră sau aeriană, inclusiv prin zboruri charter, naţionale sau comune;"

    61. La articolul 46, după litera ac) se introduce o nouă literă, lit. ad), cu următorul cuprins:
    "ad) personalizează titluri de călătorie."

    62. La articolul 47 alineatul (1), literele b) şi ş) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) coordonează, sprijină şi îndrumă activităţile de intervievare, analizare şi soluţionare a cererilor de azil în faza administrativă a procedurii de azil;
    ...........................
ş) formulează, potrivit competenţelor, răspunsuri către instituţiile şi persoanele fizice care au solicitat astfel de date, cu respectarea Regulamentului (UE) 2016/679 şi a Legii nr. 363/2018;“."

    63. La articolul 47 alineatul (1), după litera ţ) se introduc două noi litere, lit. u) şi v), cu următorul cuprins:
    "u) participă la misiunile de autoevaluare şi/sau la misiunile periodice de evaluare sau misiunile tematice pe domeniile de competenţă, dispoziţiile Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 143/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale legislaţiei specifice aplicându-se în mod corespunzător;
v) întocmeşte raportul privind rezultatele activităţii de relaţii internaţionale sau afaceri europene la care a participat, în termenul prevăzut de Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 143/2015, cu modificările şi completările ulterioare."

    64. La articolul 48 alineatul (1), literele e) şi f) se abrogă.
    65. La articolul 48 alineatul (3), literele b), c), g)- n), p)- r) şi ş)-u) se abrogă.
    66. La articolul 50 alineatul (1), litera i) se abrogă.
    67. La articolul 50 alineatul (1), literele j) şi k) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "j) elaborează şi implementează proiecte operative de monopol cu finanţare din FAMI şi alte fonduri externe nerambursabile, în domeniul de competenţă;
k) participă la monitorizarea proiectelor de grant finanţate din FAMI şi alte fonduri externe nerambursabile, prin vizite în teren, analizarea rapoartelor de progres şi consultări cu beneficiarii proiectelor, în scopul stabilirii unor măsuri de îmbunătăţire a activităţilor specifice;"

    68. La articolul 50 alineatul (3), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) întocmeşte raportul anual prevăzut la art. 22 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit protecţie internaţională sau un drept de şedere în România, precum şi a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2020;"

    69. În tot cuprinsul regulamentului, acronimul „BESA“ se înlocuieşte cu acronimul „EUAA“.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Silviu Nicu Macovei,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 21 martie 2025.
    Nr. 56.

    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016