Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 559 din 30 iulie 2008  pentru aprobarea Procedurii de inventariere a locuintelor afectate de calamitati naturale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 559 din 30 iulie 2008 pentru aprobarea Procedurii de inventariere a locuintelor afectate de calamitati naturale

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 577 din 31 iulie 2008

Având în vedere cã:
- fenomenele meteorologice, cu efecte devastatoare pe teritoriul României, s-au produs în ultimii ani cu o frecvenţã din ce în ce mai mare, sub formã de inundaţii şi alunecãri de teren care au generat pagube considerabile atât populaţiei, cât şi mediului înconjurãtor, şi cã Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor îi este necesar sã deţinã date şi informaţii complete pentru toate zonele în care se produc asemenea fenomene;
- stabilirea unei proceduri coerente pentru cunoaşterea efectului calamitãţilor naturale asigurã operativitatea luãrii unor mãsuri care vizeazã repararea, reabilitarea, reconstrucţia şi demolarea locuinţelor afectate de calamitãţi naturale, procedura fiind aplicabilã pentru toate programele guvernamentale care se vor promova în acest scop,
în temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 ,

ministrul dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor şi ministrul internelor şi reformei administrative emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de inventariere a locuinţelor afectate de calamitãţi naturale, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltãrii,
lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Laszlo Borbely

p. Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat


ANEXĂ

PROCEDURĂ
de inventariere a locuinţelor afectate de calamitãţi naturale

1. Instituţiile prefectului monitorizeazã inventarierea locuinţelor afectate de calamitãţi naturale - inundaţii şi alunecãri de teren - şi antropice, situate în raza administrativ-teritorialã în care îşi exercitã autoritatea, şi fac propuneri pentru repararea, reabilitarea, reconstrucţia şi demolarea acestora, pentru fiecare unitate administrativ-teritorialã din judeţ, propuneri pe care le transmit Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, în vederea stabilirii şi solicitãrii sumelor necesare a fi alocate de la bugetul de stat, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezenta procedurã.
2. Pentru efectuarea propunerilor precizate la pct. 1, instituţiile prefectului vor lua urmãtoarele mãsuri:
a) constituirea unor comisii de inventariere din care sã facã parte primarul sau viceprimarul localitãţii, un reprezentant al instituţiei prefectului, un reprezentant al inspectoratului judeţean pentru situaţii de urgenţã, un reprezentant al inspectoratului judeţean în construcţii şi, dupã caz, experţi sau specialişti în construcţii ori în economia construcţiilor;
b) constituirea unei comisii sociale care va analiza starea socialã a familiilor sinistrate, numãrul de persoane din fiecare familie, situaţia materialã a acestora şi alte aspecte de naturã sã conducã la concluzia cã respectivii pot sau nu pot sã îşi repare, sã îşi reabiliteze sau sã îşi reconstruiascã locuinţa în regie proprie.
3. Comisiile de inventariere prevãzute la pct. 2 lit. a) prezintã instituţiei prefectului inventarul locuinţelor distruse sau avariate, dupã modelul prevãzut în anexa nr. 1, defalcat pentru fiecare unitate administrativ-teritorialã în care îşi exercitã autoritatea consiliile locale, inventar care va fi însoţit în mod obligatoriu de fişele tehnice ale locuinţelor, întocmite conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezenta procedurã.
4. Propunerile instituţiilor prefectului, prevãzute la pct. 1, se întocmesc în baza inventarelor efectuate în condiţiile pct. 3 şi a rezultatelor anchetelor sociale prezentate de comisia prevãzutã la pct. 2 lit. b), precizându-se distinct locuinţele care nu pot fi reparate, reabilitate sau reconstruite în regie proprie de cãtre proprietari datoritã incapacitãţii fizice a acestora de a realiza asemenea lucrãri şi/sau a lipsei surselor de finanţare pentru contractarea lor cu prestatori de servicii şi executanţi specializaţi.


ANEXA 1
-------
la procedurã
------------





Localitatea .......................
Judeţul ...........................
Nr. ............/..........


VIZAT
Prefect,
.................


FIŞA (INVENTAR)
de analizã în teren a locuinţelor distruse sau grav avariate
ca efect al calamitãţilor naturale, care se propun pentru a fi
reparate, reabilitate sau reconstruite în localitãţile aflate
pe raza de autoritate a Consiliului Local ................


────┬─────────┬─────────┬──────┬─────────┬────────────┬─────────┬────────────────────────┬──────────────────────────────┬────┐
Nr. │Numele şi│Numãrul │Adresa│Suprafaţa│Deschiderea │Numãrul │Descrierea locuinţei │Gradul de avariere a locuinţei│ │
crt.│prenumele│membrilor│locu- │totalã a │terenului la│cadastral├───────┬────────┬───────┼────────┬─────────┬───────────┤ │
│proprie- │de │inţei │terenului│stradã (m) │(parcelã)│Numãrul│Mate- │Supra- │ │ Avarii │ Avarii │ │
│tarului │familie │ │ (mp) │ │ │ de │rialul │faţa │Distrusã│ struc- │ nestruc- │ │
│ │ │ │ │ │ │camere │din care│constru│(prãbu- │ turale │ turale │ │
│ │ │ │ │ │ │ │a fost │itã │şitã) │ (în │ (uşor │ │
│ │ │ │ │ │ │ │constru │ (mp) │ │ pericol │ afectatã) │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ itã │ │ │ de │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ prãbu- │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ şire) │ │ │
────┼─────────┼─────────┼──────┼─────────┼────────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────┼───────────┼────┤
0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │
────┴─────────┴─────────┴──────┴─────────┴────────────┴─────────┴───────┴────────┴───────┴────────┴─────────┴───────────┴────┤
1. Localitatea (1) │
────┬─────────┬─────────┬──────┬─────────┬────────────┬─────────┬───────┬────────┬───────┬────────┬─────────┬───────────┬────┤
x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ │
────┼─────────┼─────────┼──────┼─────────┼────────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────┼───────────┼────┤
x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ │
────┴─────────┴─────────┴──────┴─────────┴────────────┴─────────┴───────┴────────┴───────┴────────┴─────────┴───────────┴────┤
n. Localitatea (n) │
────┬─────────┬─────────┬──────┬─────────┬────────────┬─────────┬───────┬────────┬───────┬────────┬─────────┬───────────┬────┤
x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ │
────┼─────────┼─────────┼──────┼─────────┼────────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼────────┼─────────┼───────────┼────┤
x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ │
────┴─────────┴─────────┴──────┴─────────┴────────────┴─────────┴───────┴────────┴───────┴────────┴─────────┴───────────┴────┤
Total case propuse pentru a fi reconstruite pe raza de autoritate a Consiliului Local ............... │
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



NOTĂ:
Coloana 1 - se menţioneazã numele şi prenumele proprietarului locuinţei.
Coloana 2 - se înregistreazã numãrul membrilor familiei care gospodãresc efectiv în locuinţã.
Coloana 3 - adresa va fi cât mai exactã pentru a se putea identifica în teren.
Coloana 4 - suprafaţa totalã a terenului pe care se aflã amplasatã construcţia (nu se cuprind alte terenuri).
Coloana 5 - se menţioneazã deschiderea terenului la stradã în m.
Coloana 6 - se menţioneazã numãrul cadastral (parcelã).
Coloanele 7, 8, 9 cuprind date referitoare la locuinţa, respectiv numãr de camere (se va detalia numãrul camerelor de locuit, vestibul, bucãtãrie etc.), tipul de material din care a fost construitã, suprafaţa desfãşuratã construitã (fãrã anexe gospodãreşti).
Coloanele 10, 11, 12 - se va marca cu semnul X situaţia existentã la momentul întocmirii fişei.
Coloana 13 - se trec orice observaţii ce se considerã necesar a fi menţionate cu privire la posibilitatea de execuţie a lucrãrilor în regie proprie de cãtre proprietari sau prin prestatori de servicii şi executanţi specializaţi;
- se menţioneazã locuinţele care sunt propuse pentru strãmutarea amplasamentelor.


AVIZAT
Inspectoratul Judeţean în Construcţii ..............


Inspector-şef judeţean, Primar,
........................... ...............


ANEXA 2
--------
la procedurã
------------

Localitatea ......................
Judeţul ..........................

VIZAT
Consiliul Local
....................

Primar,
...................

FIŞA TEHNICĂ A LOCUINŢEI

Numele şi prenumele:
Numãrul membrilor de familie locatarã a locuinţei:
Adresa locuinţei:
Suprafaţa totalã a terenului pe care este amplasatã construcţia (mp):
Deschiderea terenului la stradã (m):
Numãrul parcelei:
Descrierea locuinţei: - camere de locuit
- bucãtãrie
- baie
- hol (vestibul, cãmarã)
- materialul din care a fost construitã:
- suprafaţa desfãşuratã construitã a locuinţei (fãrã anexe gospodãreşti) (mp):
- starea de degradare: - distrusã (prãbuşitã)
- avarii structurale (în pericol de prãbuşire)
- avarii nestructurale (uşor afectatã)
Concluzii privind acţiunea necesarã (reparare, reabilitare, reconstrucţie, demolare, demolare şi reconstrucţie a locuinţei şi, dacã este necesarã, strãmutarea):


Data
...............

DE ACORD,
------------
(semnãtura proprietarului)

Reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice locale,
..................................
Reprezentant al instituţiei prefectului,
..................................
Reprezentant al inspectoratului judeţean pentru situaţii de urgenţã,
................................
Reprezentant al inspectoratului judeţean în construcţii,
....................................
Experţi/Specialişti în construcţii,
....................................
Se completeazã de cãtre reprezentanţii autoritãţii publice locale în comisia de inventariere.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016