Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 558 din 15 iunie 2018  privind condiţiile de decontare din fonduri europene a cheltuielilor efectuate pentru lucrările executate în regie proprie în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 558 din 15 iunie 2018 privind condiţiile de decontare din fonduri europene a cheltuielilor efectuate pentru lucrările executate în regie proprie în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020

EMITENT: Ministerul Fondurilor Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 571 din 6 iulie 2018
    Având în vedere necesitatea de a susţine absorbţia integrală a fondurilor europene alocate din Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020 (POIM),
    luând în considerare situaţiile concrete cu care unii beneficiari POIM se confruntă în urma rezilierii unor contracte finanţate din fonduri europene, fiind necesară găsirea de alternative eficiente şi rapide pentru continuarea şi finalizarea lucrărilor în vederea atingerii obiectivelor proiectelor,
    având în vedere faptul că, pentru finalizarea unor lucrări ajunse la un stadiu de progres fizic de 80%, practica implementării a arătat în mai multe cazuri un interes redus al antreprenorilor, concretizat prin neparticipare la procedurile de achiziţii publice aferente,
    având în vedere, de asemenea, o limită valorică reprezentând aproximativ 1% din piaţa anuală a investiţiilor în infrastructura publică, limită menită să nu distorsioneze piaţa de profil într-un mod semnificativ,
    având în vedere prevederile art. 69 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului,
    în temeiul prevederilor art. VII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2016 privind unele măsuri de eficientizare a implementării proiectelor de infrastructură de transport, unele măsuri în domeniul transporturilor, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, ale art. 14 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene,
    ministrul fondurilor europene şi ministrul transporturilor emit următorul ordin:
    ART. 1
    Domeniul de aplicabilitate a prevederilor prezentului ordin
    Beneficiarii POIM pot solicita spre rambursare din fonduri europene cheltuieli reprezentând contravaloarea unor lucrări executate în regie proprie în cadrul unui contract de finanţare POIM, în condiţiile stabilite în prezentul ordin.

    ART. 2
    Condiţii pentru execuţia unor lucrări în regie proprie
    (1) Un beneficiar POIM poate recurge la execuţia de lucrări în regie proprie în cadrul unui proiect finanţat prin POIM numai dacă sunt îndeplinite, în mod cumulativ, următoarele condiţii:
    a) lucrările executate în regie proprie reprezintă lucrări de finalizare a unui contract de lucrări, atunci când continuarea lucrărilor de către executantul prevăzut în contractul de lucrări a devenit imposibilă ca urmare a rezilierii sau încetării anticipate a acestui contract;
    b) contractul de lucrări menţionat la lit. a) se afla, la momentul rezilierii sau încetării anticipate, la un progres fizic de cel puţin 80%;
    c) costul total estimat, fără TVA, al lucrărilor de finalizare a contractului menţionat la lit. a) nu depăşeşte 100.000.000 lei;
    d) beneficiarul nu a mai recurs anterior la lucrări în regie proprie pentru lucrări aferente contractului menţionat la lit. a).

    (2) În cazul în care sunt îndeplinite condiţiile stabilite la alin. (1) şi beneficiarul POIM decide să recurgă la execuţia de lucrări în regie proprie, beneficiarul va elabora un referat tehnico-economic privind execuţia de lucrări în regie proprie, care va fi supus aprobării consiliului de administraţie al beneficiarului (sau al organului cu puteri echivalente, în cazul în care nu există consiliu de administraţie). Referatul tehnico-economic va avea cuprinsul specificat în anexa nr. 1 la prezentul ordin şi va prezenta în mod detaliat următoarele elemente:
    a) justificarea necesităţii şi oportunităţii de a recurge la lucrări în regie proprie;
    b) stabilirea valorii maxime a lucrărilor în regie proprie, cu justificările aferente. Stabilirea unei valori maxime a lucrărilor în regie proprie mai mică decât valoarea rezultând din analiza bazată pe preţuri de piaţă reprezintă analiză de rentabilitate;
    c) prezentarea capacităţii beneficiarului de a întreprinde aceste lucrări în regie proprie;
    d) prezentarea programului de execuţie şi a resurselor aferente;
    e) prezentarea planului de achiziţii publice;
    f) prezentarea structurilor organizatorice pentru execuţia lucrărilor;
    g) prezentarea structurilor organizatorice pentru certificarea realităţii, cantităţii şi calităţii lucrărilor;
    h) prezentarea modului concret de respectarea a legislaţiei incidente.


    ART. 3
    Modificarea contractului de finanţare
    (1) În cazul în care sunt îndeplinite condiţiile stabilite la art. 2, beneficiarul va solicita AM/OI-T, după caz, modificarea contractului de finanţare POIM. Solicitarea va fi însoţită de următoarele documente:
    a) referatul tehnico-economic prevăzut la art. 2 alin. (2), aprobat de către consiliul de administraţie al beneficiarului (sau de către organul cu puteri echivalente, în cazul în care nu există consiliu de administraţie);
    b) angajamentul beneficiarului privind valoarea maximă solicitată pentru lucrările în regie proprie;
    c) modificarea planului de achiziţie al proiectului;
    d) alte modificări ale contractului de finanţare, după caz.

    (2) AM/OI-T, după caz, va analiza solicitarea beneficiarului. Analiza AM/OI-T va include, în principal, următoarele elemente:
    a) îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 2 din prezentul ordin, inclusiv aprobarea referatului tehnico-economic prevăzut la art. 2 alin. (2);
    b) justificarea adecvată a valorii maxime solicitate pentru lucrările în regie proprie;
    c) corectitudinea planului de achiziţie al proiectului;
    d) încadrarea în cadrul proiectului aprobat prin contract de finanţare.

    (3) Acceptarea de către AM/OI-T a solicitării beneficiarului va fi consemnată într-un act adiţional la contractul de finanţare.

    ART. 4
    Condiţii de eligibilitate a cheltuielilor aferente lucrărilor in regie proprie
    (1) Pentru a putea fi declarate eligibile în cadrul POIM, cheltuielile legate de lucrările în regie proprie care se execută în conformitate cu prevederile prezentului ordin trebuie să îndeplinească condiţiile generale legale de eligibilitate stabilite în Hotărârea Guvernului nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020, precum şi regulile specifice prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul ordin. Categoriile de costuri eligibile aferente lucrărilor în regie proprie sunt de asemenea prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Cheltuielile legate de lucrările în regie proprie pentru finalizarea unui contract de lucrări în condiţiile stabilite la art. 2 vor fi eligibile până la valoarea maximă aprobată pentru această destinaţie în cadrul contractului de finanţare. Orice depăşire a valorii maxime va fi neeligibilă.

    ART. 5
    Mecanismul şi condiţiile de plată
    (1) În aplicarea prevederilor prezentului ordin, documentele justificative aferente perioadei de referinţă a cererii de plată/cererii de rambursare şi care vor fi ataşate de către beneficiarul POIM cererilor de plată/cererilor de rambursare sunt următoarele:
    a) situaţia de lucrări certificată, care conţine lista cantităţilor de lucrări executate în perioada de referinţă, întocmită de către structura din cadrul beneficiarului însărcinată cu execuţia şi certificată în ceea ce priveşte realitatea cantităţilor şi calitatea execuţiei, de către structura însărcinată cu verificarea, structură distinctă de cea responsabilă cu execuţia; acest document include detalierea stadiului de execuţie aferent;
    b) facturile şi documentele contabile privind costurile suportate de către beneficiar, aferente lucrărilor executate şi certificate în perioada de referinţă, precum şi centralizatorul acestor documente;
    c) în cazul cererilor de rambursare: documentele justificative privind plata aferentă fiecărei cheltuieli solicitate la rambursare, precum, dar fără a se limita la: ordine de plată şi extrase de cont avizate de bancă/trezorerie, documente justificative cu valoare probatorie echivalentă facturilor în cazul costurilor cu amortizarea;
    d) procese-verbale la faze determinante şi, după caz, proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/recepţie finală, aferente perioadei de referinţă, precum şi centralizatorul acestora.

    (2) Beneficiarul se va asigura că progresul financiar este corelat în mod rezonabil cu progresul fizic şi, la solicitarea AM/OI-T, va prezenta justificările necesare. În cazul în care progresul financiar ar fi semnificativ mai mare decât progresul fizic, AM/OI-T va fi îndreptăţit să suspende procesul de plată aferent lucrărilor în regie proprie.
    (3) Prin progres financiar se înţelege totalul sumelor pentru lucrări în regie proprie solicitate la rambursare aferente perioadei de referinţă a unei cereri de plată/cereri de rambursare şi al sumelor pentru lucrări în regie proprie acceptate de AM/OI-T ca fiind eligibile până atunci, exprimat ca procent din valoarea maximă aprobată pentru lucrările în regie proprie în cadrul contractului de finanţare. Prin progres fizic se înţelege totalul lucrărilor în regie proprie certificate până la sfârşitul perioadei de referinţă, exprimat ca procent din totalul lucrărilor în regie proprie de executat pentru finalizarea contractului de lucrări.

    ART. 6
    Integrarea anexelor
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 7
    Publicare
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul fondurilor europene,
                    Rovana Plumb
                    Ministrul transporturilor,
                    Lucian Şova

    ANEXA 1

    Cuprinsul minim al referatului tehnico-economic privind execuţia de lucrări în regie proprie
    Referatul tehnico-economic privind execuţia de lucrări în regie proprie va avea cel puţin următorul cuprins:
    1. Datele de identificare ale beneficiarului
    2. Datele de identificare ale contractului de finanţare
    3. Justificarea necesităţii lucrărilor în regie proprie:
    a) prezentarea situaţiei contractului de lucrări reziliat/încetat anticipat:
    (i) datele de identificare a contractului de lucrări;
    (ii) data, circumstanţele şi motivele rezilierii/încetării anticipate;
    (iii) progresul fizic la data rezilierii/încetării anticipate;
    (iv) evaluarea calitativă a proiectului tehnic pentru continuarea şi finalizarea lucrărilor;
    (v) evaluarea calitativă a lucrărilor executate

    b) evaluarea riscurilor în cazul continuării şi finalizării lucrărilor prin relicitare;
    c) identificarea oricărei situaţii care ar împiedica trecerea la executarea lucrărilor propriu-zise (de exemplu, necesitatea realizării de expertize tehnice).

    4. Justificarea oportunităţii lucrărilor în regie proprie:
    a) calendar estimativ pentru finalizarea lucrărilor prin lucrări în regie proprie;
    b) valoarea lucrărilor în regie proprie;
    c) capacitatea beneficiarului de a întreprinde lucrări în regie proprie;
    d) evaluarea riscurilor în cazul continuării şi finalizării lucrărilor prin lucrări în regie proprie;
    e) îndeplinirea condiţiilor pentru execuţia lucrărilor în regie proprie;
    f) avantajele recurgerii la lucrări în regie proprie în cazul specific considerat.

    5. Stabilirea valorii maxime ale lucrărilor în regie proprie, cu justificările aferente:
    a) valoarea finalizării lucrărilor în conformitate cu prevederile contractului de lucrări reziliat/încetat anticipat;
    b) ajustări ale valorii datorate unor elemente tehnice (a se vedea nota);
    c) ajustări ale valorii datorate unor elemente financiare, legale sau aferente costului resurselor (a se vedea nota);
    d) valoarea maximă a lucrărilor în regie proprie pentru finalizarea lucrărilor.

    6. Prezentarea capacităţii beneficiarului de a întreprinde lucrările în regie proprie:
    a) experienţă în lucrări similare;
    b) capacitate umană şi managerială;
    c) capacitate tehnică şi dotări;
    d) capacitate financiară;
    e) alte aspecte relevante, după caz.

    7. Prezentarea programului de execuţie şi a resurselor aferente:
    a) proiect tehnic de finalizare a lucrărilor, inclusiv specificaţii tehnice, planşe desenate şi liste de cantităţi;
    b) grafic de eşalonare calendaristică Gantt, utilizând analiza drumului critic şi cuprinzând totalitatea activităţilor necesare pentru finalizarea lucrărilor. Vor fi identificate:
    (i) principalele faze ce alcătuiesc executarea lucrărilor (inclusiv achiziţii, construcţii, inspecţii, testare, recepţii);
    (ii) obiectele de construcţii din care sunt alcătuite lucrările;
    (iii) categoriile de lucrări sau stadiile fizice care alcătuiesc lucrările;
    (iv) sectoarele de lucru sau locul în care se vor pune în operă activităţile de construcţii;
    (v) pentru fiecare activitate vor fi identificate şi detaliate:
    1. durata în zile, legătura cu celelalte activităţi;
    2. resursele (principalele materiale ce se vor pune în operă şi sursa lor, manoperă - numărul şi meseriile de muncitori, utilaje), în concordanţă cu necesarul şi disponibilul acestora;
    3. cantităţile de lucrări conform listei de cantităţi;
    4. productivităţile estimate;


    c) raport descriptiv:
    (i) descrierea generală a modului în care beneficiarul va executa lucrările;
    (ii) descrierea activităţilor critice şi a modului în care beneficiarul va asigura resursele necesare;
    (iii) numărul şi structura formaţiilor de lucru cu care beneficiarul va realiza activităţile;
    (iv) prezentarea listei cu resursele umane (numărul şi meseriile muncitorilor) distribuite pe luni cu identificarea resurselor umane proprii şi a celor atrase/contractate;
    (v) prezentarea listei de utilaje (tip, număr, capacitate) pe care beneficiarul le va avea la dispoziţie, precum şi perioadele de timp în care vor fi folosite, cu identificarea utilajelor proprii şi a celor atrase/ contractate


    8. Planul de achiziţii publice aferent lucrărilor în regie proprie:
    a) contractele de achiziţii publice (de lucrări, servicii sau furnizare) care se intenţionează a fi încheiate de către beneficiar în scopul continuării şi finalizării lucrărilor, cu valorile estimate, procedurile aferente şi datele de publicare;
    b) modul concret de respectare a regulilor privind evitarea divizării artificiale a unor achiziţii.

    9. Prezentarea structurilor organizatorice pentru execuţia lucrărilor:
    a) descrierea structurii din cadrul beneficiarului responsabilă de execuţia lucrărilor;
    b) modul de management şi organizare ale structurii;
    c) sistemul de asigurare a calităţii, responsabil tehnic pentru execuţie, facilităţi de laboratoare;
    d) procedura prin care cheltuielile legate de lucrările în regie proprie se vor înregistra şi menţine distinct în contabilitatea beneficiarului.

    10. Prezentarea structurilor organizatorice pentru certificarea realităţii, cantităţii şi calităţii lucrărilor:
    a) în cazul unei structuri externe (consultant de supervizare): date de identificare, prezentarea contractului de supervizare (valoare, timp, caiet de sarcini, resurse disponibile, stadiul plăţilor etc.);
    b) în cazul unei structuri interne: descrierea structurii şi a modului de organizare, responsabilităţi, diriginţi de şantier pe specialităţi, independenţa funcţională faţă de structurile responsabile cu execuţia lucrărilor.

    11. Prezentarea modului concret de respectarea a legislaţiei incidente, printre care:
    a) studiu de fezabilitate corespunzător;
    b) acord de mediu valabil;
    c) proiect tehnic corespunzător;
    d) autorizaţie de construire valabilă;
    e) asistenţa tehnică din partea proiectantului.

    NOTĂ:
    Elemente de justificare a ajustărilor de preţ

    Ajustările de preţ vor fi pe deplin justificate, după cum urmează:
    - pentru lucrări suplimentare: vor fi folosite ca referinţe preţurile din contractul reziliat, dacă sunt similare şi relevante; dacă preţurile din contractul reziliat nu sunt similare sau relevante, se vor folosi preţuri de piaţă, cum ar fi preţuri din alte contracte pentru lucrări similare;
    – pentru ajustări faţă de inflaţie: se vor folosi coeficienţii de indexare din contractul reziliat; dacă acest contract nu avea formulă de ajustare, se va folosi indicele de cost în construcţii - total publicat de Institutul Naţional de Statistică în Buletinul statistic de preţuri, la tabelul 15, aplicat de la momentul depunerii ofertei pentru contractul reziliat până la momentul elaborării referatului;
    – pentru ajustări pentru schimbări în legislaţie: se va evalua detaliat impactul schimbărilor legislative asupra preţurilor de construcţie.

    În justificarea ajustărilor de preţ şi calculul valorii maxime ale lucrărilor în regie proprie vor fi luate în considerare doar elemente aferente contractului reziliat sau preţurilor de piaţă. Nu se vor lua în considerare ca factori de justificare elemente specifice de costuri ale beneficiarului.

    ANEXA 2

    Condiţii de eligibilitate a cheltuielilor aferente lucrărilor în regie proprie
    Condiţiile specifice în care cheltuielile aferente lucrărilor în regie proprie pot fi eligibile sunt prezentate în tabelul următor:

┌────┬────────────┬────────────────────┐
│Nr. │Tip de │Condiţii specifice │
│crt.│cheltuieli │de eligibilitate │
├────┼────────────┼────────────────────┤
│ │ │Va putea fi eligibil│
│ │ │costul salarial │
│ │ │aferent personalului│
│ │ │beneficiarului │
│ │ │direct implicat în │
│ │ │lucrările în regie │
│ │ │proprie, direct │
│ │ │proporţional cu │
│ │ │timpul fiecărui │
│ │ │membru al │
│ │ │personalului aferent│
│ │ │execuţiei lucrărilor│
│ │ │în regie proprie. │
│ │ │Pentru fiecare lună │
│ │ │vor fi prezentate: │
│ │ │- documente │
│ │ │justificative ale │
│ │ │costului salarial │
│ │ │aferent personalului│
│ │ │beneficiarului │
│ │ │direct implicat în │
│ │ │execuţia lucrărilor │
│ │ │în regie proprie │
│ │ │(documente │
│ │ │justificative pentru│
│ │ │fiecare persoană │
│ │ │relevantă); │
│ │ │- dovada plăţii │
│ │ │salariului şi a │
│ │ │contribuţiilor │
│ │ │aferente (CAS, CASS,│
│ │ │impozit etc.) pentru│
│ │ │personalul │
│ │ │beneficiarului │
│ │ │direct implicat în │
│ │ │execuţia lucrărilor │
│ │ │în regie proprie şi │
│1 │Manopera │pentru perioada │
│ │proprie │calendaristică │
│ │ │aferentă lucrărilor │
│ │ │în regie proprie; │
│ │ │- implicarea directă│
│ │ │a fiecărui membru │
│ │ │relevant al │
│ │ │personalului │
│ │ │beneficiarului în │
│ │ │aceste lucrări se │
│ │ │dovedeşte cu fişe │
│ │ │individuale de │
│ │ │pontaj, semnate de │
│ │ │către persoana │
│ │ │respectivă, │
│ │ │verificate şi │
│ │ │certificate de │
│ │ │structura │
│ │ │responsabilă pentru │
│ │ │certificarea │
│ │ │realităţii, │
│ │ │cantităţii şi │
│ │ │calităţii │
│ │ │lucrărilor. │
│ │ │Pentru a se │
│ │ │determina costurile │
│ │ │cu personalul legate│
│ │ │de implementarea │
│ │ │unei operaţiuni, │
│ │ │remuneraţia pe oră │
│ │ │aplicabilă poate fi │
│ │ │calculată prin │
│ │ │împărţirea celor mai│
│ │ │recente costuri │
│ │ │brute documentate │
│ │ │pentru un an în │
│ │ │legătură cu │
│ │ │personalul angajat │
│ │ │la 1.720 de ore. │
├────┼────────────┼────────────────────┤
│ │ │Va putea fi eligibil│
│ │ │costul de amortizare│
│ │ │aferent utilajelor │
│ │ │proprii ale │
│ │ │beneficiarului │
│ │ │direct implicate în │
│ │ │lucrările în regie │
│ │ │proprie, direct │
│ │ │proporţional cu │
│ │ │timpul fiecărui │
│ │ │utilaj aferent │
│ │ │execuţiei lucrărilor│
│ │ │în regie proprie. │
│ │ │Costurile de │
│ │ │amortizare pot │
│ │ │reprezenta │
│ │ │cheltuieli eligibile│
│ │ │numai dacă sunt │
│ │ │îndeplinite │
│ │ │cumulativ │
│ │ │următoarele │
│ │ │condiţii: │
│ │ │- utilajele/ │
│ │ │echipamentele │
│ │ │proprii respective │
│ │ │au fost │
│ │ │achiziţionate din │
│ │ │alte surse de │
│ │ │finanţare decât cele│
│ │ │nerambursabile │
│ │ │publice. │
│ │ │Beneficiarul va │
│ │ │prezenta pentru │
│ │ │fiecare utilaj o │
│ │ │declaraţie în acest │
│ │ │sens, în care va │
│ │ │identifica sursa de │
│ │ │finanţare aferentă │
│ │ │achiziţionării │
│ │ │utilajului; │
│ │ │- calculul │
│ │ │costurilor de │
│ │ │amortizare este │
│ │ │efectuat în │
│ │Utilaje │conformitate cu │
│2 │proprii │legislaţia naţională│
│ │(costuri de │aferentă. │
│ │amortizare) │Beneficiarul va │
│ │ │prezenta pentru │
│ │ │fiecare utilaj modul│
│ │ │concret de calcul al│
│ │ │costurilor de │
│ │ │amortizare, semnat │
│ │ │de către directorul │
│ │ │responsabil de │
│ │ │activităţile de │
│ │ │contabilitate; │
│ │ │- utilizarea │
│ │ │fiecărui utilaj al │
│ │ │beneficiarului în │
│ │ │aceste lucrări se │
│ │ │dovedeşte cu fişe de│
│ │ │pontaj individuale, │
│ │ │semnate de către │
│ │ │responsabilul tehnic│
│ │ │cu execuţia, │
│ │ │verificate şi │
│ │ │certificate de │
│ │ │structura │
│ │ │responsabilă pentru │
│ │ │certificarea │
│ │ │realităţii, │
│ │ │cantităţii şi │
│ │ │calităţii │
│ │ │lucrărilor. │
│ │ │Pentru a se │
│ │ │determina costurile │
│ │ │cu un utilaj propriu│
│ │ │legate de │
│ │ │implementarea unei │
│ │ │operaţiuni, costul │
│ │ │pe oră aplicabil │
│ │ │poate fi calculat │
│ │ │prin împărţirea │
│ │ │costului cu │
│ │ │amortizarea │
│ │ │utilajului pentru │
│ │ │anul în curs la │
│ │ │numărul de ore │
│ │ │anuale normale de │
│ │ │funcţionare a │
│ │ │utilajului. │
├────┼────────────┼────────────────────┤
│ │ │Costurile de │
│ │ │funcţionare (piese, │
│ │ │combustibil etc.) │
│ │ │vor putea fi │
│ │ │eligibile pe bază de│
│ │ │facturi. Facturile │
│ │ │trebuie să fie │
│ │ │însoţite şi de │
│ │ │dovada plăţii, │
│ │ │precum şi de dovada │
│ │Utilaje │utilizării efective │
│3 │proprii │în lucrări a │
│ │(costuri de │elementelor plătite.│
│ │funcţionare)│Resursele necesare │
│ │ │pentru funcţionarea │
│ │ │utilajelor se │
│ │ │achiziţionează prin │
│ │ │proceduri conforme │
│ │ │cu prevederile │
│ │ │legislaţiei în │
│ │ │domeniul │
│ │ │achiziţiilor │
│ │ │publice, finalizate │
│ │ │prin contracte. │
├────┼────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │
│ │Materiale │Toate resursele │
│4 │(furnizor │externe se │
│ │extern) │achiziţionează prin │
│ │ │proceduri conforme │
├────┼────────────┤cu prevederile │
│ │ │legislaţiei în │
│5 │Manoperă │domeniul │
│ │externă │achiziţiilor │
│ │ │publice, finalizate │
├────┼────────────┤prin contracte. │
│ │ │Pentru a putea │
│ │Utilaje │deconta din FESI - │
│6 │externe │POIM cheltuielile │
│ │(închiriate)│aferente, facturile │
│ │ │trebuie să fie │
├────┼────────────┤însoţite şi de │
│ │ │dovada plăţii, │
│ │Transport │precum şi de dovada │
│ │extern │utilizării efective │
│7 │(de │în lucrări a │
│ │materiale, │elementelor plătite.│
│ │utilaje) │ │
│ │ │ │
└────┴────────────┴────────────────────┘



    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016