Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 547 din 6 mai 2014  privind autorizarea operatorilor economici pentru desfăşurarea activităţii conexe activităţilor de transport naval - serviciul de siguranţă pilotajul navelor maritime la intrarea şi ieşirea din porturi, între danele aceluiaşi port şi pe căile navigabile interioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 547 din 6 mai 2014 privind autorizarea operatorilor economici pentru desfăşurarea activităţii conexe activităţilor de transport naval - serviciul de siguranţă pilotajul navelor maritime la intrarea şi ieşirea din porturi, între danele aceluiaşi port şi pe căile navigabile interioare

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 14 mai 2014

    În conformitate cu prevederile art. 19 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, republicată, ale art. 12 lit. i) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 9 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 4 alin. (1) pct. 6 şi al art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul transporturilor emite următorul ordin:

    ART. 1
    Activitatea conexă activităţilor de transport naval - serviciul de siguranţă pilotajul navelor maritime la intrarea şi ieşirea din porturi, între danele aceluiaşi port şi pe căile navigabile interioare, denumită în continuare pilotajul navelor maritime, poate fi desfăşurată numai de operatori economici autorizaţi în acest sens, persoane juridice care, potrivit legii, pot desfăşura activităţi economice sub codul CAEN 5222 - Activităţi de servicii anexe transporturilor pe apă, şi care deţin capacităţile şi competenţele necesare desfăşurării acesteia.
    ART. 2
    (1) Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Navală Română, autorizează operatorii economici, la cererea acestora, pentru desfăşurarea pilotajului navelor maritime şi emite Autorizaţia pentru desfăşurarea activităţii conexe activităţilor de transport naval - serviciul de siguranţă pilotajul navelor maritime la intrarea şi ieşirea din porturi, între danele aceluiaşi port şi pe căile navigabile interioare, denumită în continuare autorizaţie.
    (2) Autorizaţia este documentul care atestă capacitatea operatorului economic de a desfăşura activitatea înscrisă în aceasta în porturile şi/sau pe căile navigabile stabilite de către Ministerul Transporturilor, cu respectarea condiţiilor prevăzute în prezentul ordin şi a legislaţiei în vigoare.
    (3) Autorizaţia emisă în vederea desfăşurării pilotajului navelor maritime va avea simbolul PNM.
    (4) Administraţiile portuare şi/sau de căi navigabile pot desfăşura pilotajul navelor maritime fără a deţine autorizaţia prevăzută de prezentul ordin.
    ART. 3
    (1) În vederea autorizării, operatorul economic înaintează Autorităţii Navale Române documentele care fac dovada îndeplinirii criteriilor de autorizare prevăzute în anexa nr. 1, însoţite de o cerere scrisă.
    (2) În termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de autorizare şi a documentaţiei complete, Autoritatea Navală Română va emite autorizaţia solicitată sau va comunica în scris motivele refuzului, după caz.
    ART. 4
    (1) Autoritatea Navală Română organizează şi face publice centrele de primire a cererilor de autorizare.
    (2) Autoritatea Navală Română va afişa la centrele prevăzute la alin. (1) lista documentelor necesare autorizării, precum şi valabilitatea minimă admisă pentru fiecare document.
    (3) Documentele necesare autorizării se depun în copie legalizată sau, în cazul copiilor neautentificate, acestea vor fi însoţite de originale şi vor fi vizate pentru conformitate cu originalul de către personalul Autorităţii Navale Române.
    (4) Centrele de primire a cererilor de autorizare prevăzute la alin. (1) şi lista prevăzută la alin. (2) vor fi publicate pe pagina de internet a Autorităţii Navale Române.
    ART. 5
    (1) Autorizaţia emisă în conformitate cu art. 2 alin. (1) are valabilitate de 5 ani de la data emiterii, cu condiţia reconfirmării anuale.
    (2) Modelul şi conţinutul autorizaţiei sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (3) Formatul şi elementele de siguranţă ale autorizaţiei se stabilesc de către Autoritatea Navală Română, prin decizie a directorului general.
    ART. 6
    (1) Autoritatea Navală Română ţine evidenţa autorizaţiilor emise şi efectuează, prin personalul propriu împuternicit în acest sens, controlul privind respectarea permanentă a criteriilor de autorizare prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) Evidenţa autorizaţiilor emise se ţine în registrul unic, denumit Registrul de evidenţă a autorizaţiilor.
    ART. 7
    (1) Reconfirmarea autorizaţiei se face prin aplicarea vizei anuale.
    (2) Cu cel puţin 30 de zile înainte de data expirării vizei anuale a autorizaţiei, operatorul economic este obligat să solicite în scris Autorităţii Navale Române reconfirmarea autorizaţiei.
    (3) Cererea de reconfirmare a autorizaţiei va fi însoţită de documentele care atestă eventualele modificări în raport cu documentele aflate deja la dosarul de autorizare, precum şi, după caz, de dovada prelungirii termenelor de valabilitate a contractelor de închiriere.
    (4) Autoritatea Navală Română va acorda viza anuală în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii şi a documentelor însoţitoare complete sau va comunica în scris operatorului economic motivele refuzului.
    (5) În cazul în care operatorul economic nu a depus cererea pentru obţinerea vizei anuale în termenul prevăzut la alin. (2), autorizaţia se consideră retrasă din oficiu de la data expirării vizei anuale şi Autoritatea Navală Română va înştiinţa operatorul economic, administraţia portuară şi/sau de căi navigabile pe teritoriul căreia îşi desfăşoară acesta activitatea, precum şi căpităniile de port interesate.
    ART. 8
    La expirarea perioadei de valabilitate a unei autorizaţii, Autoritatea Navală Română va înştiinţa în scris operatorul economic, administraţia portuară şi/sau de căi navigabile pe teritoriul căreia îşi desfăşoară acesta activitatea, precum şi căpităniile de port interesate asupra încetării valabilităţii autorizaţiei, dacă operatorul economic nu a obţinut o nouă autorizaţie pentru respectiva activitate.
    ART. 9
    (1) În cazurile în care, în urma controalelor efectuate de către Autoritatea Navală Română, prin personalul propriu împuternicit în acest sens, se constată că operatorul economic nu mai îndeplineşte criteriile în baza cărora a fost autorizat şi/sau nu respectă reglementările legale privind desfăşurarea pilotajului navelor maritime, autorizaţia se suspendă pentru o perioadă de cel mult 30 de zile.
    (2) Dacă la expirarea perioadei de suspendare operatorul economic nu face dovada remedierii deficienţelor ce au condus la luarea unei astfel de măsuri, Autoritatea Navală Română retrage din oficiu autorizaţia.
    (3) Autorizaţia poate fi retrasă şi la cererea expresă a operatorului economic autorizat.
    ART. 10
    Pe întreaga perioadă de valabilitate a autorizaţiei operatorii economici sunt obligaţi:
    a) să îndeplinească criteriile de autorizare şi condiţiile prevăzute de prezentul ordin;
    b) să respecte reglementările interne şi, după caz, cele internaţionale aplicabile activităţii pentru care au obţinut autorizaţia;
    c) să afişeze la sediul lor şi la toate punctele de lucru câte o copie a autorizaţiei;
    d) să informeze în scris Autoritatea Navală Română cu privire la orice modificare a condiţiilor pe baza cărora a fost emisă autorizaţia, în termen de cel mult 15 zile de la producerea acestora;
    e) să transmită Autorităţii Navale Române datele statistice anuale privind numărul de nave maritime pilotate;
    f) să permită accesul membrilor echipei de control împuterniciţi special de către Autoritatea Navală Română şi să le prezinte toate documentele solicitate.
    ART. 11
    (1) Autoritatea Navală Română va transmite trimestrial Direcţiei navale, din Ministerul Transporturilor, până la data de 15 a lunilor care urmează încheierii fiecărui trimestru, situaţia generală a autorizaţiilor valabile emise pentru fiecare operator economic, precum şi lista operatorilor economici cărora li s-a retras autorizaţia în acel trimestru.
    (2) Autoritatea Navală Română transmite anual Direcţiei navale, din Ministerul Transporturilor, până la data de 30 iunie, datele statistice anuale privind numărul de nave maritime pilotate pentru anul anterior, pe fiecare operator economic.
    ART. 12
    Pentru prestaţiile efectuate în vederea autorizării pilotajului navelor maritime Autoritatea Navală Română percepe tariful aprobat prin ordin al ministrului transporturilor.
    ART. 13
    (1) Autorizaţiile emise şi valabile la data intrării în vigoare a prezentului ordin îşi păstrează valabilitatea până la expirare.
    (2) Pentru autorizaţiile al căror termen de valabilitate depăşeşte data de 30 iunie 2014, operatorii economici care le posedă au obligaţia să le preschimbe până la data de 31 decembrie 2014.
    (3) Autorizaţiile preschimbate în conformitate cu prevederile alin. (2) îşi păstrează termenul de valabilitate acordat iniţial.
    (4) Pentru preschimbarea autorizaţiilor prevăzute la alin. (2), Autoritatea Navală Română nu percepe tarif.
    ART. 14
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, art. 3 din Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.008/2012 pentru stabilirea modului de derulare a serviciului de pilotaj al navelor maritime, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 407 din 19 iunie 2012, se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 3. - Serviciul de pilotaj al navelor maritime se va asigura prin intermediul operatorilor economici specializaţi, autorizaţi în baza prevederilor prezentului ordin, pe bază de contract-cadru încheiat în mod nediscriminatoriu între Compania Naţională «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanţa şi respectivii operatori economici."
    ART. 15
    Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se sancţionează potrivit prevederilor legale.
    ART. 16
    Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 17
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 18
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                Ministrul transporturilor,
                      Dan-Coman Şova


    Bucureşti, 6 mai 2014.
    Nr. 547.

    ANEXA 1

                      CRITERIILE DE AUTORIZARE
            a operatorilor economici pentru a putea desfăşura
                     pilotajul navelor maritime

    ART. 1
    (1) Criteriile pe care trebuie să le îndeplinească operatorii economici pentru a putea desfăşura pilotajul navelor maritime sunt următoarele:
    a) să fie persoane juridice legal constituite, cu drept de funcţionare pe teritoriul României pentru activitatea pentru care solicită autorizarea;
    b) să deţină certificat de înregistrare la registrul comerţului, care să conţină şi codul unic de înregistrare;
    c) activitatea pentru care solicită autorizarea să fie inclusă în obiectul de activitate prevăzut în certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului.
    (2) În porturile maritime operatorii economici trebuie să demonstreze că au în dotare cel puţin următoarele mijloace materiale şi resurse umane, astfel:
    a) punct de lucru, pentru fiecare port maritim în parte;
    b) pilotină, pentru fiecare port maritim în parte;
    c) un radiotelefon fix, pentru fiecare port maritim în parte;
    d) câte un radiotelefon portabil pentru fiecare pilot;
    e) 8 piloţi angajaţi cu contract de muncă permanent pentru portul Constanţa, 4 piloţi angajaţi cu contract de muncă permanent pentru portul Midia şi 2 piloţi angajaţi cu contract de muncă permanent pentru portul Mangalia;
    f) mijloace de salvare individuale pentru fiecare pilot în parte, altele decât cele ale pilotinei.
    (3) Pe Dunărea maritimă operatorii economici trebuie să demonstreze că au în dotare cel puţin următoarele mijloace materiale şi resurse umane, astfel:
    a) sediu;
    b) pilotină;
    c) un radiotelefon fix;
    d) câte un radiotelefon portabil pentru fiecare pilot;
    e) 5 piloţi angajaţi cu contract de muncă permanent;
    f) mijloace de salvare individuale pentru fiecare pilot în parte, altele decât cele ale pilotinei.
    (4) Pe căile navigabile interioare operatorii economici trebuie să demonstreze că au în dotare cel puţin următoarele mijloace materiale şi resurse umane, astfel:
    a) sediu;
    b) şalupă;
    c) un radiotelefon fix;
    d) câte un radiotelefon portabil pentru fiecare pilot;
    e) 3 piloţi angajaţi cu contract de muncă permanent;
    f) mijloace de salvare individuale pentru fiecare pilot în parte, altele decât cele ale pilotinei.
    (5) Toţi piloţii trebuie să aibă pregătirea profesională, experienţa corespunzătoare şi să fie apţi din punct de vedere medical, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    (6) Până la data de 1 iunie 2015 toţi operatorii economici autorizaţi să desfăşoare pilotajul navelor maritime au obligaţia de a-şi dota piloţii cu un sistem ECS (electronic charting system) portabil, specializat pentru piloţi, cu hărţile electronice oficiale actualizate, conectabil la sistemele de navigaţie ale navei sau cu propriul sistem de poziţionare.
    ART. 2
    (1) Pilotina din dotare trebuie să fie în proprietate sau în contract de închiriere pe o perioadă de cel puţin un an de la data solicitării autorizaţiei, iar contractul trebuie să fie înregistrat în registrele Autorităţii Navale Române.
    (2) Pilotina din dotare trebuie să îndeplinească condiţiile de navigaţie stabilite în certificatele tehnice.
    (3) Pilotina trebuie să aibă în dotare un transponder AIS clasa A pentru porturile maritime, respectiv clasa A cu mod de lucru pentru ape interioare (inland waterways mode) pentru Dunărea maritimă şi căile navigabile interioare.


    ANEXA 2

    (faţă)

                        MINISTERUL TRANSPORTURILOR
                        AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ

                              AUTORIZAŢIE
        pentru desfăşurarea activităţii conexe activităţilor de transport
         naval - serviciul de siguranţă pilotajul navelor maritime la
           intrarea şi ieşirea din porturi, între danele aceluiaşi port
                     şi pe căile navigabile interioare

                              PNM ........... nr.

    În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, republicată, în baza documentelor prezentate,
    Se autorizează ......... *1) cu sediul în .......... *2), având Certificatul de înregistrare la registrul comerţului seria ..... nr. .........., codul unic de înregistrare nr. ......, să desfăşoare pilotajul navelor maritime în ......... *3), cu obligativitatea respectării prevederilor legale în domeniu.
    Prezenta autorizaţie atestă capacitatea operatorului economic de a efectua pilotajul navelor maritime, cu obligativitatea respectării prevederilor legale în domeniu.

    Data emiterii ..........................................
    Valabilă până la data de ...............................

    Semnătura şi ştampila*4)
    ........................
____________
    *1) Se înscrie denumirea operatorului economic.
    *2) Se înscrie adresa completă.
    *3) Se vor specifica porturile şi/sau căile navigabile, după caz.
    *4) Se semnează de către persoana autorizată din cadrul Autorităţii Navale Române.

    (verso)

                              VIZE ANUALE

    În baza documentelor depuse la data de .................................
    Valabilitatea autorizaţiei se prelungeşte până la data de ..............

    Data .............. Locul ......................................
                            Semnătura persoanei autorizate .................
                                Ştampila


    În baza documentelor depuse la data de .................................
    Valabilitatea autorizaţiei se prelungeşte până la data de ..............

    Data .............. Locul ......................................
                            Semnătura persoanei autorizate .................
                                Ştampila


    În baza documentelor depuse la data de .................................
    Valabilitatea autorizaţiei se prelungeşte până la data de ..............

    Data .............. Locul ......................................
                            Semnătura persoanei autorizate .................
                                Ştampila


    În baza documentelor depuse la data de .................................
    Valabilitatea autorizaţiei se prelungeşte până la data de ..............

    Data .............. Locul ......................................
                             Semnătura persoanei autorizate ................
                                Ştampila



                       ________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016