Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 547 din 16 iulie 2008  privind organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv propriu pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, in cazul operatiunilor privind gestionarea si implementarea asistentei financiare nerambursabile alocate Programului operational Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 547 din 16 iulie 2008 privind organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv propriu pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, in cazul operatiunilor privind gestionarea si implementarea asistentei financiare nerambursabile alocate Programului operational "Dezvoltarea capacitatii administrative"

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 614 din 20 august 2008
ORDIN nr. 547 din 16 iulie 2008
privind organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, în cazul operaţiunilor privind gestionarea şi implementarea asistenţei financiare nerambursabile alocate Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative"
EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 614 din 20 august 2008


Având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 , Regulamentului Comisiei nr. 1.828/2006 privind stabilirea regulilor de implementare a Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1.995/2006 al Consiliului din 13 decembrie 2006 de modificare a Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1.605/2002 privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitãţilor Europene, Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitãţilor Europene, Deciziei CE 5.748/2007 de adoptare a Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative", <>Hotãrârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale, <>Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţãrii şi a cofinanţãrii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 249/2007 , cu completãrile ulterioare, ale <>Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 911/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţãrii şi a cofinanţãrii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 249/2007 , ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicatã, cu modificãrile ulterioare, <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 ,

ministrul internelor şi reformei administrative emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Controlul financiar preventiv propriu pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, în cazul operaţiunilor privind gestionarea şi implementarea asistenţei financiare nerambursabile alocate Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative", se organizeazã în cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacitãţii administrative, cu rol de autoritate de management, şi se va exercita de cãtre persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.
ART. 2
Cadrul general al documentelor şi operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu este prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 3
(1) Viza de control financiar preventiv propriu se exercitã prin semnãtura persoanei desemnate în acest sens, precum şi prin aplicarea sigiliului personal, care va cuprinde urmãtoarele informaţii:
- Ministerul Internelor şi Reformei Administrative;
- Direcţia generalã pentru dezvoltarea capacitãţii administrative;
- menţiunea "Vizat pentru control financiar preventiv propriu";
- numãrul de identificare al titularului sigiliului;
- data acordãrii vizei.
(2) Actul de desemnare a persoanelor împuternicite sã exercite controlul financiar preventiv propriu va cuprinde şi specimenele de semnãturi ale acestora.
ART. 4
Persoanele în drept sã exercite controlul financiar preventiv propriu rãspund, potrivit legii, în raport de culpa lor, pentru legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele prevederilor bugetare aprobate a operaţiunilor pentru care au acordat viza de control financiar preventiv propriu.
ART. 5
(1) Proiectele de operaţiuni privind angajarea şi ordonanţarea cheltuielilor se prezintã pentru viza de control financiar preventiv propriu numai cu viza de specialitate a persoanelor desemnate în acest scop.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) rãspund pentru realitatea, exactitatea şi legalitatea operaţiunilor ale cãror documente justificative le-au certificat.
ART. 6
În cazul în care, din cauza circuitului documentului, niciun exemplar al acestuia nu rãmâne în cadrul compartimentului în care se acordã viza de control financiar preventiv propriu, aceasta se va aplica pe o copie special realizatã de pe documentul în cauzã.
ART. 7
Documentele prezentate la vizã se înscriu în Registrul privind operaţiunile prezentate la viza de control financiar preventiv propriu, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 8
Documentele care au primit viza de control financiar preventiv propriu se supun aprobãrii ordonatorului principal de credite ori înlocuitorilor de drept ai acestuia, desemnaţi prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.
ART. 9
(1) Proiectele de operaţiuni care se supun şi controlului financiar preventiv delegat se vor prezenta la vizã doar dupã efectuarea controlului financiar preventiv propriu, conform reglementãrilor în vigoare.
(2) Proiectele de operaţiuni care fac obiectul controlului financiar preventiv delegat se supun aprobãrii ordonatorului principal de credite numai dupã obţinerea vizei de control financiar preventiv delegat.
ART. 10
(1) Persoanele desemnate sã exercite controlul financiar preventiv propriu verificã operaţiunile supuse controlului financiar preventiv propriu prin utilizarea listelor de verificare (check-lists), prezentate în anexa nr. 3.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a formula propuneri de perfecţionare a listelor de verificare, în funcţie de modificãrile legislative, de propunerile primite de la compartimentele implicate în operaţiunile respective sau de alte condiţii apãrute.
(3) Se deleagã directorul general al Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacitãţii administrative sã aprobe propunerile de perfecţionare a listelor de verificare (check-lists), formulate conform alin. (2).
ART. 11
Directorul general al Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacitãţii administrative asigurã coordonarea, îndrumarea metodologicã şi monitorizarea activitãţii persoanelor care exercitã controlul financiar preventiv propriu în condiţiile prezentului ordin.
ART. 12
Cu aprobarea conducerii Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacitãţii administrative, personalul desemnat sã exercite controlul financiar preventiv propriu participã la cursuri de pregãtire profesionalã organizate de instituţiile abilitate.
ART. 13
Directorul general al Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacitãţii administrative face evaluarea activitãţii persoanelor prevãzute la art. 1 pe linia controlului financiar preventiv propriu.
ART. 14
Anexele nr.1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 15
Direcţia generalã pentru dezvoltarea capacitãţii administrative va lua mãsuri de aplicare a prezentului ordin.
ART. 16
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 16 iulie 2008.
Nr. 547.


ANEXA 1
CADRUL GENERAL
privind proiectele de operaţiuni supuse controlului financiar
preventiv propriu




┌────┬────────────────┬──────────────────────────┬────────────────┬───────────────────────────┬────────┐
│Nr. │Proiectul de │Documentele justificative │Compartimentul │ Persoanele desemnate │Termenul│
│crt.│operaţiune supus│ │care iniţiazã │ pentru acordarea vizei │ de │
│ │controlului │ │operaţiunea ├────────────┬──────────────┤acordare│
│ │financiar │ │ │ de │ de control │a vizei │
│ │preventiv │ │ │specialitate│ financiar │ │
│ │propriu │ │ │ │ preventiv │ │
│ │ │ │ │ │ propriu │ │
├────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼────────────┼──────────────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┴────────────────┴──────────────────────────┴────────────────┴────────────┴──────────────┴────────┤
│ A. DESCHIDEREA, REPARTIZAREA ŞI MODIFICAREA CREDITELOR BUGETARE │
├────┬────────────────┬──────────────────────────┬────────────────┬────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1. │Cererea de │- Notã justificativã │- Biroul │Personalul │Persoane │ 3 zile │
│ │deschidere de │- Fundamentarea pe │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │credite bugetare│baza normelor specifice │financiar din │management │ordin al │ │
│ │ │fiecãrui ordonator de │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │ │credite pentru cheltuie- │generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │ │de deschidere a credi- │capacitãţii │ │reformei │ │
│ │ │telor bugetare │administrative │ │administrative│ │
│ │ │- Deconturile justificati-│ │ │ │ │
│ │ │ve pe articole bugetare │ │ │ │ │
│ │ │- Cereri de avans, dupã │ │ │ │ │
│ │ │caz │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼────────────┼──────────────┼────────┤
│ 2. │Dispoziţia │Documentaţia privind │- Biroul │Personalul │Persoane │ 1 zi │
│ │bugetarã sau, │fundamentarea sumelor │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │dupã caz, │înscrise în dispoziţiile │financiar din │management │ordin al │ │
│ │ordinul de platã│bugetare de repartizare │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │pentru reparti- │pentru bugetul propriu şi │generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │zarea creditelor│bugetelor ordonatorilor │dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │bugetare (sau │subordonaţi │capacitãţii │ │administrative│ │
│ │alimentãri) │ │administrative │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼────────────┼──────────────┼────────┤
│ 3. │Documentul │Fundamentarea │- Biroul │Personalul │Persoane │ 3 zile │
│ │pentru modifi- │propunerii ordonatorului │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │carea reparti- │principal de credite │financiar din │management │ordin al │ │
│ │zãrii pe │pentru modificarea │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │trimestre a │repartizãrii iniţiale pe │generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │zarea creditelor│trimestre a creditelor │dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │creditelor │bugetare │capacitãţii │ │administrative│ │
│ │bugetare, care │ │administrative │ │ │ │
│ │se efectueazã cu│ │ │ │ │ │
│ │aprobarea │ │ │ │ │ │
│ │Ministerului │ │ │ │ │ │
│ │Economiei şi │ │ │ │ │ │
│ │Finanţelor │ │ │ │ │ │
├────┴────────────────┴──────────────────────────┴────────────────┴────────────┴──────────────┴────────┤
│ B. ANGAJAMENTE LEGALE DIN CARE REZULTÃ DIRECT SAU INDIRECT OBLIGAŢII DE PLATÃ │
├────┬────────────────┬──────────────────────────┬────────────────┬────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1. │Contractul/ │- Planificarea lansãrii │- Biroul │Personalul │Persoane │ 5 zile │
│ │ordinul de │cererilor de idei de │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │finanţare din │proiecte şi a cererilor de│financiar din │management │ordin al │ │
│ │Fondul Social │proiecte │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │European, în │- Anunţul de lansare a │Generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │cadrul │cererii de proiecte pentru│dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │Programului │domeniul şi axa prioritarã│capacitãţii │ │administrative│ │
│ │operaţional │din care se finanţeazã │administrative │ │ │ │
│ │"Dezvoltarea │proiectul │ │ │ │ │
│ │capacitãţii │- Documentaţia pentru │ │ │ │ │
│ │administrative" │solicitant în vederea │ │ │ │ │
│ │ │întocmirii cererii de │ │ │ │ │
│ │ │finanţare (ghidul │ │ │ │ │
│ │ │solicitantului) │ │ │ │ │
│ │ │- Documentul de numire │ │ │ │ │
│ │ │a ofiţerului de proiect │ │ │ │ │
│ │ │sau a persoanei desemnate │ │ │ │ │
│ │ │- Documentul de numire │ │ │ │ │
│ │ │a evaluatorilor │ │ │ │ │
│ │ │- Lista de verificare a │ │ │ │ │
│ │ │conformitãţii │ │ │ │ │
│ │ │administrative şi a │ │ │ │ │
│ │ │eligibilitãţii │ │ │ │ │
│ │ │- Raportul de evaluare a │ │ │ │ │
│ │ │cererii de finanţare │ │ │ │ │
│ │ │- Decizia de finanţare │ │ │ │ │
│ │ │- Scrisoarea de informare │ │ │ │ │
│ │ │a solicitantului cu │ │ │ │ │
│ │ │privire la decizia de │ │ │ │ │
│ │ │finanţare a proiectului │ │ │ │ │
│ │ │- Documentul privind so- │ │ │ │ │
│ │ │luţionarea contestaţiilor │ │ │ │ │
│ │ │referitoare la modul în │ │ │ │ │
│ │ │care a fost evaluatã │ │ │ │ │
│ │ │cererea de finanţare │ │ │ │ │
│ │ │- Cererea de finanţare │ │ │ │ │
│ │ │(în forma finalã) │ │ │ │ │
│ │ │- Propunerea de │ │ │ │ │
│ │ │angajare a unei cheltuieli│ │ │ │ │
│ │ │- Angajamentul bugetar │ │ │ │ │
│ │ │individual │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼────────────┼──────────────┼────────┤
│ 2. │Actul adiţional/│- Contractul/ordinul de │- Biroul │Personalul │Persoane │ 3 zile │
│ │ordinul de │finanţare, cu anexele │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │modificare │aferente │financiar din │management │ordin al │ │
│ │încheiat la │- Documentele transmise de│cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │contractul/ │beneficiar prin care se │generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │ordinul de │fundamenteazã necesitatea │dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │finanţare din │încheierii actului │capacitãţii │ │administrative│ │
│ │Fondul Social │adiţional la contractul │administrative │ │ │ │
│ │European, în │de finanţare │ │ │ │ │
│ │cadrul │- Decizia de aprobare a │ │ │ │ │
│ │Programului │actului adiţional la │ │ │ │ │
│ │operaţional │contractul de finanţare │ │ │ │ │
│ │"Dezvoltarea │- Propunerea de angajare │ │ │ │ │
│ │capacitãţii │a unei cheltuieli, dacã │ │ │ │ │
│ │administrative" │este cazul │ │ │ │ │
│ │ │- Angajamentul individual,│ │ │ │ │
│ │ │dacã este cazul │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼────────────┼──────────────┼────────┤
│ 3. │Protocoale de │Documentele privind │- Biroul │Personalul │Persoane │ 5 zile │
│ │afiliere, con- │propunerea de afiliere │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │venţii, acorduri│ │financiar din │management │ordin al │ │
│ │de participare │ │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │la organisme │ │Generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │internaţionale, │ │Dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │protocoale şi │ │Capacitãţii │ │administrative│ │
│ │acorduri de │ │Administrative │ │ │ │
│ │colaborare cu │ │ │ │ │ │
│ │alte instituţii │ │ │ │ │ │
│ │privind gestio- │ │ │ │ │ │
│ │narea fondurilor│ │ │ │ │ │
│ │structurale ale │ │ │ │ │ │
│ │Uniunii Europene│ │ │ │ │ │
├────┴────────────────┴──────────────────────────┴────────────────┴────────────┴──────────────┴────────┤
│ C. ORDONANŢAREA CHELTUIELILOR DIN CREDITE BUGETARE ŞI DIN ALTE FONDURI PUBLICE │
├────┬────────────────┬──────────────────────────┬────────────────┬────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1. │Ordonanţarea de │- Contractul/ordinul de │- Biroul │Personalul │Persoane │ 3 zile │
│ │platã privind │finanţare şi actul │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │cheltuielile │adiţional/ordinul de │financiar din │management │ordin al │ │
│ │validate în sco-│modificare, dacã este │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │pul efectuãrii │cazul │generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │plãţilor cãtre │- Cererea de rambursare │dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │beneficiarii │- Lista de verificare │capacitãţii │ │administrative│ │
│ │Programului │administrativã întocmitã │administrative │ │ │ │
│ │operaţional │la cererea de rambursare │ │ │ │ │
│ │"Dezvoltarea │- Raportul tehnic de │ │ │ │ │
│ │capacitãţii │progres │ │ │ │ │
│ │administrative",│- Lista de verificare a │ │ │ │ │
│ │din fonduri UE, │raportului tehnic de │ │ │ │ │
│ │din cofinanţarea│progres │ │ │ │ │
│ │naţionalã şi │- Raportul de control │ │ │ │ │
│ │taxa pe valoarea│efectuat la nivelul │ │ │ │ │
│ │adãugatã afe- │beneficiarului, dacã este │ │ │ │ │
│ │rentã acestor │cazul │ │ │ │ │
│ │sume │- Lista de verificare │ │ │ │ │
│ │ │financiarã întocmitã la │ │ │ │ │
│ │ │cererea de rambursare │ │ │ │ │
│ │ │- Fişa de calcul privind │ │ │ │ │
│ │ │deducerea cheltuielilor │ │ │ │ │
│ │ │eligibile, dacã este cazul│ │ │ │ │
│ │ │- Raportul de validare │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼────────────┼──────────────┼────────┤
│ 2. │Ordonanţarea de │- Solicitarea de acordare │- Biroul │Personalul │Persoane │ 3 zile │
│ │platã privind │a prefinanţãrii │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │acordarea de │- Lista de verificare a │financiar din │management │ordin al │ │
│ │prefinanţare │solicitãrii de acordare a │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │beneficiarilor │prefinanţãrii din punct de│generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │Programului │vedere administrativ │dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │operaţional │- Lista de verificare a │capacitãţii │ │administrative│ │
│ │"Dezvoltarea │solicitãrii de acordare a │administrative │ │ │ │
│ │capacitãţii │prefinanţãrii din punct de│ │ │ │ │
│ │administrative",│vedere financiar │ │ │ │ │
│ │în cadrul │- Contractul/ordinul de │ │ │ │ │
│ │contractelor/ │finanţare încheiat între │ │ │ │ │
│ │ordinelor de │Direcţia generalã pentru │ │ │ │ │
│ │finanţare │dezvoltarea capacitãţii │ │ │ │ │
│ │încheiate │administrative şi │ │ │ │ │
│ │ │beneficiar │ │ │ │ │
│ │ │- Contractul de prestare │ │ │ │ │
│ │ │de servicii încheiat între│ │ │ │ │
│ │ │beneficiar şi un terţ │ │ │ │ │
│ │ │(operator economic,alt tip│ │ │ │ │
│ │ │de contractor) │ │ │ │ │
├────┴────────────────┴──────────────────────────┴────────────────┴────────────┴──────────────┴────────┤
│ D. CONCESIONAREA, ÎNCHIRIEREA, TRANSFERUL, VÂNZAREA ŞI SCHIMBUL BUNURILOR DIN PATRIMONIUL │
│ INSTITUŢIILOR PUBLICE │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ nu se aplicã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ E. ALTE OPERAŢIUNI ŞI DOCUMENTE SUPUSE CONTROLULUI FINANCIAR PREVENTIV PROPRIU │
├────┬────────────────┬──────────────────────────┬────────────────┬────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1. │Declaraţia de │Bugetul aprobat şi anexa │- Biroul │Personalul │Persoane │ 5 zile │
│ │cheltuieli la │de prezentare şi de │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │nivelul │fundamentare a fondurilor │financiar din │management │ordin al │ │
│ │Programului │aferente instrumentelor │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │operaţional │structurale, precum şi a │generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │"Dezvoltarea │contribuţiei naţionale │gezvoltarea │ │reformei │ │
│ │capacitãţii │incluse în poziţia globalã│capacitãţii │ │administrative│ │
│ │administrative" │"Cofinanţarea asistenţei │administrative │ │ │ │
│ │ │financiare nerambursabile │ │ │ │ │
│ │ │postaderare de la │ │ │ │ │
│ │ │Comunitatea Europeanã" │ │ │ │ │
│ │ │- Notificãrile cu privire │ │ │ │ │
│ │ │la contractele de furni- │ │ │ │ │
│ │ │zare de bunuri/prestare de│ │ │ │ │
│ │ │servicii/execuţie de lu- │ │ │ │ │
│ │ │crãri încheiate între │ │ │ │ │
│ │ │beneficiar şi un operator │ │ │ │ │
│ │ │economic │ │ │ │ │
│ │ │- Previziunea fluxului de │ │ │ │ │
│ │ │plãţi trimestriale pentru │ │ │ │ │
│ │ │prefinanţare │ │ │ │ │
│ │ │- Previziunea fluxului de │ │ │ │ │
│ │ │numerar trimestrial pentru│ │ │ │ │
│ │ │sume aferente fondurilor │ │ │ │ │
│ │ │de la bugetul de stat │ │ │ │ │
│ │ │- Previziunea fluxului de │ │ │ │ │
│ │ │numerar lunar pentru sume │ │ │ │ │
│ │ │aferente fondurilor │ │ │ │ │
│ │ │externe nerambursabile │ │ │ │ │
│ │ │- Centralizator al │ │ │ │ │
│ │ │rapoartelor de validare │ │ │ │ │
│ │ │- Centralizatorul privind │ │ │ │ │
│ │ │plãţile de efectuat │ │ │ │ │
│ │ │- Procesele-verbale de │ │ │ │ │
│ │ │constatare a creanţelor │ │ │ │ │
│ │ │bugetare provenite din │ │ │ │ │
│ │ │nereguli │ │ │ │ │
│ │ │- Rapoartele trimestriale │ │ │ │ │
│ │ │privind neregulile │ │ │ │ │
└────┴────────────────┴──────────────────────────┴────────────────┴────────────┴──────────────┴────────┘




ANEXA 2

REGISTRUL
privind operaţiunile prezentate la viza de control
financiar preventiv propriu




┌────┬─────────────────┬─────────────┬──────────────┬────────────┬───────────────┬───────────────┬────────────────┬───────────────┐
│ │ Denumirea │ Conţinutul │ │ Data │ Valoarea │ Valoarea │Data restituirii│ │
│Nr. │ documentului │operaţiunilor│Compartimentul│prezentãrii │ operaţiunilor │ operaţiunilor │ actelor │ Observaţii │
│crt.│Nr./data emiterii│ înscrise │ emitent │ la vizã a │pentru care s-a│pentru care s-a│ justificative/ │ │
│ │ │ în document │ │documentului│ acordat viza │ refuzat viza │ semnãtura │ │
├────┼─────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├────┼─────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────┴─────────────┴──────────────┴────────────┴───────────────┴───────────────┴────────────────┴───────────────┘




ANEXA 3

LISTELE
de verificare a operaţiunilor supuse controlului financiar
preventiv propriu

LISTA
de verificare (check-list) a cererii de deschidere de credite bugetare




Cod A.1
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt.│ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa actelor justificative │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1.│Nota de fundamentare pentru solicitarea deschiderii de credite │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2.│Solicitãrile ordonatorilor secundari şi/sau terţiari, dupã caz, pentru repartizarea de credite bugetare│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3.│Situaţia creditelor bugetare deschise anterior şi neutilizate │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.4.│Bugetul aprobat │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale, dupã caz, pentru: │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1.│Actele justificative de la pct. 1. │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2.│Cererea pentru deschiderea de credite bugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Încadrarea sumei pentru care se cere deschiderea de credite în: │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.1.│Creditele bugetare repartizate pe an/trimestre/luni şi detaliate conform clasificaţiei bugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.2.│Limitele lunare de cheltuieli stabilite de Guvern │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.3.│Nivelul prevãzut în actul normativ de aprobare a acţiunii (unde este cazul) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.4.│Nivelul rezultat din nota de fundamentare │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Stabilirea sumei pentru care se cere deschiderea de credite, având în vedere: │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.1.│Creditele deschise anterior şi neutilizate │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2.│Ca întreaga suma sã fie utilizatã pânã la finele perioadei pentru care se solicitã deschiderea │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Completarea corectã a cererii pentru deschiderea de credite cu privire la: │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.1.│Beneficiarul deschiderii de credite │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.│Conturile de trezorerie │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.3.│Suma pentru care se cere deschiderea de credite │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.4.│Corespondenţa dintre suma solicitatã şi detalierea de pe versoul formularului │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.5.│Celelalte rubrici prevãzute de formular │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




LISTA
de verificare (check-list) a dispoziţiei bugetare sau, dupã caz, a
ordinului de platã pentru repartizarea creditelor bugetare
(sau alimentãri)




Cod A.2
┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt.│ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa actelor justificative │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1.│Nota de fundamentare pentru solicitãrile ordonatorilor principali, secundari şi/sau terţiari, dupã caz, pentru │
│ │repartizarea de credite bugetare (alimentare de cont) │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2.│Fundamentarea repartizãrii de credite pentru bugetul propriu, în cazul ordonatorului principal │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3.│Cererea de deschidere de credite │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.4.│Bugetul aprobat │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale, dupã caz, pentru: │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1.│Actele justificative de la pct. 1 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2.│Dispoziţia bugetarã pentru repartizarea creditelor bugetare │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.3.│Existenţa vizei de control financiar preventiv propriu pe Centralizatorul dispoziţiilor bugetare pentru │
│ │repartizarea creditelor bugetare sau Borderoul centralizator al ordinelor de platã pentru alimentãri de conturi │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Încadrarea sumei prevãzute pentru repartizare, în: │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.1.│Prevederile bugetului ordonatorului principal de credite, repartizate pe an/trimestre şi luni şi detaliate conform│
│ │clasificaţiei bugetare │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.2.│Limitele de cheltuieli aprobate pe capitole, titluri ale clasificaţiei bugetare, pentru fiecare ordonator secundar│
│ │şi/sau terţiar din subordine │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.3.│Cererea de deschidere de credite │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.4.│Nivelul dispoziţiei bugetare de retragere (când este cazul) │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.5.│Nivelul rezultat din solicitare/fundamentare │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Completarea corectã a dispoziţiei bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare, cu privire la: │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.1.│Beneficiarul creditelor repartizate │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2.│Conturile de trezorerie │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.3.│Suma repartizatã │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.4.│Corespondenţa dintre suma repartizatã şi detalierea de pe versoul formularului │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.5.│Totalul dispoziţiilor de repartizare sau al ordinelor de platã sã corespundã cu Centralizatorul dispoziţiilor │
│ │bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare sau Borderoul centralizator al ordinelor de platã pentru │
│ │alimentãri de conturi │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




LISTA
de verificare (check-list) a documentului pentru modificarea
repartizãrii pe trimestre a creditelor bugetare, care se efectueazã
cu aprobarea Ministerului Economiei şi Finanţelor




Cod A.3
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa actelor justificative │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1.│Nota de fundamentare a propunerii pentru modificarea repartizãrii iniţiale pe trimestre a creditelor │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2.│Existenţa prevederilor bugetare în trimestrele, capitolele şi titlurile de cheltuieli pentru care urmeazã a se │
│ │solicita modificãrile bugetare trimestriale │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3.│Dacã modificarea este în competenţa de aprobare a Ministerului Finanţelor Publice sau a ordonatorilor principali │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1.│Actele justificative de la pct. 1 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2.│Concordanţa propunerii de modificare cu obligaţiile ce decurg din acţiuni şi sarcini noi sau reprogramate │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Încadrarea modificãrilor bugetare trimestriale solicitate în prevederile <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice│
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Încadrarea modificãrii repartizãrii pe trimestre a creditelor bugetare în prevederile legilor bugetare anuale │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



LISTA
de verificare (check-list) a contractului/ordinului de finanţare din
Fondul Social European, în cadrul Programului operaţional
"Dezvoltarea capacitãţii administrative"




Cod B.1
┌─────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt. │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1. │Planificarea lansãrii cererilor de idei de proiecte şi a cererilor de proiecte │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2. │Anunţul de lansare a cererii de proiecte pentru domeniul şi axa prioritarã din care se finanţeazã proiectul │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3. │Documentaţia pentru solicitant, în vederea întocmirii cererii de finanţare (ghidul solicitantului) │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.4. │Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei desemnate │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.5. │Documentul de numire a evaluatorilor │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.6. │Lista de verificare a conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.7. │Raportul de evaluare a cererii de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.8. │Decizia de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.9. │Scrisoarea de informare a solicitantului cu privire la decizia de finanţare a proiectului │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.10.│Documentul privind soluţionarea contestaţiilor referitoare la modul în care a fost evaluatã cererea de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.11.│Cererea de finanţare (în forma finalã) │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.12.│Propunerea de angajare a unei cheltuieli │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.13.│Angajamentul bugetar individual │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa semnãturilor, vizelor, aprobãrilor pentru: │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1. │Planificarea lansãrii cererilor de idei de proiecte şi a cerererilor de proiecte │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2. │Anunţul de lansare a licitaţiei pentru domeniul şi axa prioritarã din care se finanţeazã proiectul │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.3. │Documentaţia pentru solicitant în vederea întocmirii cererii de finanţare (ghidul solicitantului) │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.4. │Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei desemnate │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.5. │Documentul de numire a evaluatorilor │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.6. │Lista de verificare a conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.7. │Raportul de evaluare a cererii de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.8. │Decizia de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.9. │Scrisoarea de informare a beneficiarului cu privire la rezultatul evaluãrii │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.10.│Cererea de finanţare (în forma finalã) │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.11.│Documentul de soluţionare a posibilelor contestaţii referitoare la modul în care a fost evaluatã cererea de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.12.│Proiectul de contract de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.13.│Propunerea de angajare a unei cheltuieli │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.14.│Angajamentul bugetar individual │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Încadrarea contractului/ordinului în: │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.1. │Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, dupã caz │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.2. │Valoarea cererii de finanţare aprobatã pentru proiectul selectat │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Contractul/ordinul: │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.1. │Obiectul contractului/ordinului sã se incadreze în activitãţile prevãzute în cererea de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2. │Valoarea totalã a proiectului din contractul/ordinul de finanţare coincide cu valoarea totalã a proiectului din cererea │
│ │de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.3. │Sã fie încheiat în perioada de valabilitate a Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.4. │Sã cuprindã datele de identificare a pãrţilor contractante │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.5. │Sã se încadreze din punctul de vedere al obiectului în lista activitãţilor eligibile, conform regulilor de eligibilitate│
│ │stabilite la nivelul autoritãţii de management │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.6. │Sã respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau comunitare, dupã caz │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.7. │Sã prezinte viza de legalitate │
└─────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




LISTA
de verificare (check-list) a actului adiţional/ordinului de modificare
încheiat la contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social
European, în cadrul Programului operaţional
"Dezvoltarea capacitãţii administrative"




Cod B.2
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa actelor justificative │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1.│Contractul/ordinul de finanţare, cu anexele aferente │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2.│Documentele transmise de beneficiar, prin care se fundamenteazã necesitatea încheierii actului adiţional la │
│ │contractul de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3.│Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.4.│Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacã este cazul │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.5.│Angajamentul bugetar individual, dacã este cazul │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa semnãturilor, vizelor, aprobãrilor pentru: │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1.│Contractul/ordinul de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2.│Documentele transmise de beneficiar, prin care se fundamenteazã necesitatea încheierii actului adiţional la │
│ │contractul de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.3.│Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.4.│Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacã este cazul │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.5.│Angajamentul bugetar individual, dacã este cazul │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Încadrarea actului adiţional/ordinului de modificare în: │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.1.│Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, dupã caz │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Actul adiţional/ordinul de modificare: │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.1.│Sã fie încheiat în perioada de valabilitate a contractului/ordinului de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2.│Sã fie incheiat în conformitate cu prevederile contractului/ordinului de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.3.│Sã cuprindã toate datele de identificare a pãrţilor contractante stipulate în contractul/ordinul de finanţare│
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.4.│Sã respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau comunitare, dupã caz │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.5.│Sã prezinte viza de legalitate │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



LISTA
de verificare (check-list) a protocoalelor de afiliere, convenţiilor,
acordurilor de participare la organismele internaţionale, protocoalelor
şi acordurilor de colaborare cu alte instituţii privind gestionarea
fondurilor structurale ale Uniunii Europene





Cod B.3
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt.│ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea operaţiunii │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa actului de ordin superior, ratificat │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale pentru nota de fundamentare │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Viza pentru legalitate a compartimentului juridic │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Documentul sã cuprindã clauze privind obligaţiile instituţiei conforme cu actul superior, ratificat│
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




LISTA
de verificare (check-list) a ordonanţãrii de platã privind cheltuielile
validate în scopul efectuãrii plãţilor cãtre beneficiarii Programului
operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative", din fonduri UE,
din cofinanţarea şi taxa pe valoarea adaugatã aferentã acestor sume





Cod C. 1
┌──────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt. │ │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa actelor justificative │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.1. │Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de modificare, dacã este cazul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.2. │Cererea de rambursare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.3. │Lista de verificare administrativã întocmitã la cererea de rambursare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.4. │Raportul tehnic de progres (transmis la cererea de rambursare) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.5. │Lista de verificare a raportului de progres │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.6. │Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacã este cazul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.7. │Lista de verificare financiarã întocmitã la cererea de rambursare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.8. │Fişa de calcul privind deducerea cheltuielilor eligibile, dacã este cazul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.9. │Raportul de validare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale pentru: │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.1. │Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de modificare, dacã este cazul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.2. │Cererea de rambursare semnatã de compartimentele responsabile pentru verificarea tehnicã şi administrativã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Cererea de rambursare semnatã de compartimentele responsabile pentru verificarea financiarã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.3. │Lista de verificare administrativã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.4. │Raportul tehnic de progres (transmis la cererea de rambursare) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.5. │Lista de verificare a raportului de progres │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.6. │Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacã este cazul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.7. │Lista de verificare financiarã întocmitã la cererea de rambursare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.8. │Fişa de calcul privind deducerea cheltuielilor eligibile, dacã este cazul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.9. │Raportul de validare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.10. │Centralizatorul privind plãţile de efectuat │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.11. │Ordonanţarea de platã la rambursare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Stabilirea corectã a sumei propuse pentru platã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Încadrarea sumei pentru care se solicitã rambursarea în: │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.1. │Nivelul sumei din Raportul de validare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.2. │Nivelul angajamentului bugetar │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.3. │Nivelul angajamentului legal │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.4. │Disponibilul în cont │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele justificative (corelarea între acestea) privind: │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.1. │Corepondenţa datelor dintre angajamentul bugetar individual şi ordonanţarea de platã la rambursare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.2. │Corespondenţa datelor din ordonanţarea de platã la rambursare cu cele din actele justificative pentru: │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.1.│Natura plãţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.2.│Beneficiarul sumei │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.3.│Banca beneficiarului sumei │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.3. │Legalitatea şi regularitatea documentelor justificative, corespunzãtor prevederilor actelor normative care │
│ │reglementeazã operaţiunea şi/sau domeniul respectiv │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.4. │Exactitatea sumei datorate care rezultã din Raportul de validare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.5. │Calculul ratei cofinanţãrii pentru contribuţia Uniunii Europene şi bugetul de stat, atât în procent, cât şi ca sumã│
└──────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




LISTA
de verificare (check-list) a ordonanţãrii de platã privind acordarea
de prefinanţare beneficiarilor Programului operaţional
"Dezvoltarea capacitãţii administrative", în cadrul
contractelor/ordinelor de finanţare încheiate





Cod C.2
┌──────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt. │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕. │Existenţa actelor justificative │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1. │Solicitarea de acordare a prefinanţãrii │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2. │Lista de verificare a solicitãrii de acordare a prefinanţãrii din punct de vedere administrativ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3. │Lista de verificare a solicitãrii de acordare a prefinanţãrii din punct de vedere financiar │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.4. │Contractul/ordinul de finanţare încheiat între Direcţia generalã pentru dezvoltarea capacitãţii administrative şi beneficiar│
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.5. │Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un tert (operator economic, alt tip de contractor) │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale pentru: │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1. │Lista de verificare a solicitãrii de acordare a prefinanţãrii din punct de vedere administrativ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2. │Lista de verificare a prefinanţãrii din punct de vedere financiar │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.3. │Contractul/ordinul de finanţare încheiat între Direcţia generalã pentru dezvoltarea capacitãţii administrative şi beneficiar│
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.4. │Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor) │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.5. │Documentele justificative au fost semnate pentru certificare în privinţa realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii, de cãtre │
│ │conducãtorii compartimentelor de specialitate emitente │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.6. │Ordonanţarea de platã pentru acordarea de prefinanţare │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. │Stabilirea corectã a sumei propuse în limita de acordare a prefinanţãrii, în procent de maximum 15% │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. │Încadrarea sumei pentru care se solicitã prefinanţare în: │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.1. │Solicitarea de acordare a prefinanţãrii │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2. │Nivelul angajamentului bugetar individual │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.3. │Nivelul angajamentului legal │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.4. │Disponibilul în cont │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙. │Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele justificative (corelarea între acestea) privind: │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.1. │Corepondenţa datelor dintre angajamentul bugetar individual şi ordonanţarea de platã pentru acordarea de prefinanţare │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2. │Corespondenţa datelor din ordonanţarea de platã pentru acordarea de prefinanţare cu cele din actele justificative pentru: │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.1.│Natura plãţii │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.2.│Beneficiarul sumei │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.3.│Banca beneficiarului sumei │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.3. │Contractul de prestare de servicii este încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor) │
│ │anterior contractului de finanţare │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.4. │Obiectivul contractului de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de │
│ │contractor) sã se încadreze în obiectivul din contractul de finanţare şi sã fie in conformitate cu planul de achiziţii │
│ │cuprins în cererea de finanţare │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.5. │Legalitatea şi regularitatea documentelor justificative, corespunzãtor prevederilor actelor normative care reglementeazã │
│ │operaţiunea şi/sau domeniul respectiv │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.6. │Încadrarea sumei ordonanţate la plata în subdiviziunea corespunzãtoare a clasificaţiei bugetare pentru care existã │
│ │angajament bugetar şi legal │
└──────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




LISTA
de verificare (check-list) a declaraţiei de cheltuieli la nivelul
Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative"




E.1
┌──────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt. │ │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕. │Existenţa actelor justificative │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1. │Bugetul aprobat şi anexa de prezentare şi de fundamentare a fondurilor aferente instrumentelor structurale, precum │
│ │şi a contribuţiei naţionale incluse în poziţia globalã "Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare │
│ │de la Comunitatea Europeanã" │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2. │Notificãrile cu privire la contractele de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrãri încheiate între │
│ │beneficiar şi un operator economic, în vederea acordãrii prefinanţãrii │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3. │Previziunea fluxului de plãţi trimestriale pentru prefinanţare │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.4. │Previziunea fluxului de numerar trimestrial pentru sume aferente fondurilor de la bugetul de stat │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.5. │Previziunea fluxului de numerar lunar pentru sume aferente fondurilor externe nerambursabile │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.6. │Centralizatorul rapoartelor de validare │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.7. │Centralizatorul privind plãţile de efectuat │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.8. │Procesele-verbale de constatare a creanţelor bugetare provenite din nereguli pentru stabilirea neregulilor │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.9. │Rapoartele trimestriale privind neregulile │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. │Existenţa semnãturilor, vizelor, aprobãrilor pentru: │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1. │Previziunea fluxului de plãţi trimestriale pentru prefinanţare │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2. │Previziunea fluxului de numerar trimestrial pentru sume aferente fondurilor de la bugetul de stat │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.3. │Previziunea fluxului de numerar lunar pentru sume aferente fondurilor externe nerambursabile │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.4. │Procesele-verbale de constatare pentru stabilirea neregulilor │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.5. │Rapoartele trimestriale privind neregulile constatate de catre Autoritatea de management │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. │Încadrarea valorii declaraţiei în: │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.1. │Nivelul creditelor de angajament şi al creditelor bugetare aprobate şi deschise pentru fiecare axã prioritarã şi │
│ │domeniu major de intervenţie │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. │Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele justificative (corelarea între acestea) privind: │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.1. │Corepondenţa datelor din centralizatorul rapoartelor de validare cu cele din declaraţia de cheltuieli, anexa A │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2. │Corespondenţa datelor din declaraţia de cheltuieli cu cele din actele justificative pentru: │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2.1.│Natura plãţii │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2.2.│Beneficiarul sumei │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2.3.│Banca beneficiarului sumei │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.3. │Sumele plãtite evidenţiate în declaraţia lunarã corespund cu sumele validate din rapoartele de validare pentru │
│ │fiecare beneficiar │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.4. │Sumele evidenţiate în centralizatorul privind plãţile de efectuat se incadreazã în sumele din previziunile fluxurilor de │
│ │plãţi, respectiv numerare │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.5. │Sumele recuperate evidenţiate în declaraţia de cheltuieli corespund cu sumele stabilite prin procesele-verbale de │
│ │constatare a creanţelor bugetare provenite din nereguli şi cu cele din rapoartele trimestriale privind neregulile │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙. │Declaraţia: │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.1. │Sa fie încheiatã în perioada de valabilitate a Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2. │Sã respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau comunitare, dupã caz │
└──────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



----













Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016