┌────┬────────────────┬──────────────────────────┬────────────────┬───────────────────────────┬────────┐
│Nr. │Proiectul de │Documentele justificative │Compartimentul │ Persoanele desemnate │Termenul│
│crt.│operaţiune supus│ │care iniţiazã │ pentru acordarea vizei │ de │
│ │controlului │ │operaţiunea ├────────────┬──────────────┤acordare│
│ │financiar │ │ │ de │ de control │a vizei │
│ │preventiv │ │ │specialitate│ financiar │ │
│ │propriu │ │ │ │ preventiv │ │
│ │ │ │ │ │ propriu │ │
├────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼────────────┼──────────────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┴────────────────┴──────────────────────────┴────────────────┴────────────┴──────────────┴────────┤
│ A. DESCHIDEREA, REPARTIZAREA ŞI MODIFICAREA CREDITELOR BUGETARE │
├────┬────────────────┬──────────────────────────┬────────────────┬────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1. │Cererea de │- Notã justificativã │- Biroul │Personalul │Persoane │ 3 zile │
│ │deschidere de │- Fundamentarea pe │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │credite bugetare│baza normelor specifice │financiar din │management │ordin al │ │
│ │ │fiecãrui ordonator de │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │ │credite pentru cheltuie- │generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │ │de deschidere a credi- │capacitãţii │ │reformei │ │
│ │ │telor bugetare │administrative │ │administrative│ │
│ │ │- Deconturile justificati-│ │ │ │ │
│ │ │ve pe articole bugetare │ │ │ │ │
│ │ │- Cereri de avans, dupã │ │ │ │ │
│ │ │caz │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼────────────┼──────────────┼────────┤
│ 2. │Dispoziţia │Documentaţia privind │- Biroul │Personalul │Persoane │ 1 zi │
│ │bugetarã sau, │fundamentarea sumelor │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │dupã caz, │înscrise în dispoziţiile │financiar din │management │ordin al │ │
│ │ordinul de platã│bugetare de repartizare │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │pentru reparti- │pentru bugetul propriu şi │generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │zarea creditelor│bugetelor ordonatorilor │dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │bugetare (sau │subordonaţi │capacitãţii │ │administrative│ │
│ │alimentãri) │ │administrative │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼────────────┼──────────────┼────────┤
│ 3. │Documentul │Fundamentarea │- Biroul │Personalul │Persoane │ 3 zile │
│ │pentru modifi- │propunerii ordonatorului │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │carea reparti- │principal de credite │financiar din │management │ordin al │ │
│ │zãrii pe │pentru modificarea │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │trimestre a │repartizãrii iniţiale pe │generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │zarea creditelor│trimestre a creditelor │dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │creditelor │bugetare │capacitãţii │ │administrative│ │
│ │bugetare, care │ │administrative │ │ │ │
│ │se efectueazã cu│ │ │ │ │ │
│ │aprobarea │ │ │ │ │ │
│ │Ministerului │ │ │ │ │ │
│ │Economiei şi │ │ │ │ │ │
│ │Finanţelor │ │ │ │ │ │
├────┴────────────────┴──────────────────────────┴────────────────┴────────────┴──────────────┴────────┤
│ B. ANGAJAMENTE LEGALE DIN CARE REZULTÃ DIRECT SAU INDIRECT OBLIGAŢII DE PLATÃ │
├────┬────────────────┬──────────────────────────┬────────────────┬────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1. │Contractul/ │- Planificarea lansãrii │- Biroul │Personalul │Persoane │ 5 zile │
│ │ordinul de │cererilor de idei de │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │finanţare din │proiecte şi a cererilor de│financiar din │management │ordin al │ │
│ │Fondul Social │proiecte │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │European, în │- Anunţul de lansare a │Generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │cadrul │cererii de proiecte pentru│dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │Programului │domeniul şi axa prioritarã│capacitãţii │ │administrative│ │
│ │operaţional │din care se finanţeazã │administrative │ │ │ │
│ │"Dezvoltarea │proiectul │ │ │ │ │
│ │capacitãţii │- Documentaţia pentru │ │ │ │ │
│ │administrative" │solicitant în vederea │ │ │ │ │
│ │ │întocmirii cererii de │ │ │ │ │
│ │ │finanţare (ghidul │ │ │ │ │
│ │ │solicitantului) │ │ │ │ │
│ │ │- Documentul de numire │ │ │ │ │
│ │ │a ofiţerului de proiect │ │ │ │ │
│ │ │sau a persoanei desemnate │ │ │ │ │
│ │ │- Documentul de numire │ │ │ │ │
│ │ │a evaluatorilor │ │ │ │ │
│ │ │- Lista de verificare a │ │ │ │ │
│ │ │conformitãţii │ │ │ │ │
│ │ │administrative şi a │ │ │ │ │
│ │ │eligibilitãţii │ │ │ │ │
│ │ │- Raportul de evaluare a │ │ │ │ │
│ │ │cererii de finanţare │ │ │ │ │
│ │ │- Decizia de finanţare │ │ │ │ │
│ │ │- Scrisoarea de informare │ │ │ │ │
│ │ │a solicitantului cu │ │ │ │ │
│ │ │privire la decizia de │ │ │ │ │
│ │ │finanţare a proiectului │ │ │ │ │
│ │ │- Documentul privind so- │ │ │ │ │
│ │ │luţionarea contestaţiilor │ │ │ │ │
│ │ │referitoare la modul în │ │ │ │ │
│ │ │care a fost evaluatã │ │ │ │ │
│ │ │cererea de finanţare │ │ │ │ │
│ │ │- Cererea de finanţare │ │ │ │ │
│ │ │(în forma finalã) │ │ │ │ │
│ │ │- Propunerea de │ │ │ │ │
│ │ │angajare a unei cheltuieli│ │ │ │ │
│ │ │- Angajamentul bugetar │ │ │ │ │
│ │ │individual │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼────────────┼──────────────┼────────┤
│ 2. │Actul adiţional/│- Contractul/ordinul de │- Biroul │Personalul │Persoane │ 3 zile │
│ │ordinul de │finanţare, cu anexele │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │modificare │aferente │financiar din │management │ordin al │ │
│ │încheiat la │- Documentele transmise de│cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │contractul/ │beneficiar prin care se │generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │ordinul de │fundamenteazã necesitatea │dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │finanţare din │încheierii actului │capacitãţii │ │administrative│ │
│ │Fondul Social │adiţional la contractul │administrative │ │ │ │
│ │European, în │de finanţare │ │ │ │ │
│ │cadrul │- Decizia de aprobare a │ │ │ │ │
│ │Programului │actului adiţional la │ │ │ │ │
│ │operaţional │contractul de finanţare │ │ │ │ │
│ │"Dezvoltarea │- Propunerea de angajare │ │ │ │ │
│ │capacitãţii │a unei cheltuieli, dacã │ │ │ │ │
│ │administrative" │este cazul │ │ │ │ │
│ │ │- Angajamentul individual,│ │ │ │ │
│ │ │dacã este cazul │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼────────────┼──────────────┼────────┤
│ 3. │Protocoale de │Documentele privind │- Biroul │Personalul │Persoane │ 5 zile │
│ │afiliere, con- │propunerea de afiliere │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │venţii, acorduri│ │financiar din │management │ordin al │ │
│ │de participare │ │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │la organisme │ │Generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │internaţionale, │ │Dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │protocoale şi │ │Capacitãţii │ │administrative│ │
│ │acorduri de │ │Administrative │ │ │ │
│ │colaborare cu │ │ │ │ │ │
│ │alte instituţii │ │ │ │ │ │
│ │privind gestio- │ │ │ │ │ │
│ │narea fondurilor│ │ │ │ │ │
│ │structurale ale │ │ │ │ │ │
│ │Uniunii Europene│ │ │ │ │ │
├────┴────────────────┴──────────────────────────┴────────────────┴────────────┴──────────────┴────────┤
│ C. ORDONANŢAREA CHELTUIELILOR DIN CREDITE BUGETARE ŞI DIN ALTE FONDURI PUBLICE │
├────┬────────────────┬──────────────────────────┬────────────────┬────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1. │Ordonanţarea de │- Contractul/ordinul de │- Biroul │Personalul │Persoane │ 3 zile │
│ │platã privind │finanţare şi actul │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │cheltuielile │adiţional/ordinul de │financiar din │management │ordin al │ │
│ │validate în sco-│modificare, dacã este │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │pul efectuãrii │cazul │generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │plãţilor cãtre │- Cererea de rambursare │dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │beneficiarii │- Lista de verificare │capacitãţii │ │administrative│ │
│ │Programului │administrativã întocmitã │administrative │ │ │ │
│ │operaţional │la cererea de rambursare │ │ │ │ │
│ │"Dezvoltarea │- Raportul tehnic de │ │ │ │ │
│ │capacitãţii │progres │ │ │ │ │
│ │administrative",│- Lista de verificare a │ │ │ │ │
│ │din fonduri UE, │raportului tehnic de │ │ │ │ │
│ │din cofinanţarea│progres │ │ │ │ │
│ │naţionalã şi │- Raportul de control │ │ │ │ │
│ │taxa pe valoarea│efectuat la nivelul │ │ │ │ │
│ │adãugatã afe- │beneficiarului, dacã este │ │ │ │ │
│ │rentã acestor │cazul │ │ │ │ │
│ │sume │- Lista de verificare │ │ │ │ │
│ │ │financiarã întocmitã la │ │ │ │ │
│ │ │cererea de rambursare │ │ │ │ │
│ │ │- Fişa de calcul privind │ │ │ │ │
│ │ │deducerea cheltuielilor │ │ │ │ │
│ │ │eligibile, dacã este cazul│ │ │ │ │
│ │ │- Raportul de validare │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼────────────┼──────────────┼────────┤
│ 2. │Ordonanţarea de │- Solicitarea de acordare │- Biroul │Personalul │Persoane │ 3 zile │
│ │platã privind │a prefinanţãrii │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │acordarea de │- Lista de verificare a │financiar din │management │ordin al │ │
│ │prefinanţare │solicitãrii de acordare a │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │beneficiarilor │prefinanţãrii din punct de│generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │Programului │vedere administrativ │dezvoltarea │ │reformei │ │
│ │operaţional │- Lista de verificare a │capacitãţii │ │administrative│ │
│ │"Dezvoltarea │solicitãrii de acordare a │administrative │ │ │ │
│ │capacitãţii │prefinanţãrii din punct de│ │ │ │ │
│ │administrative",│vedere financiar │ │ │ │ │
│ │în cadrul │- Contractul/ordinul de │ │ │ │ │
│ │contractelor/ │finanţare încheiat între │ │ │ │ │
│ │ordinelor de │Direcţia generalã pentru │ │ │ │ │
│ │finanţare │dezvoltarea capacitãţii │ │ │ │ │
│ │încheiate │administrative şi │ │ │ │ │
│ │ │beneficiar │ │ │ │ │
│ │ │- Contractul de prestare │ │ │ │ │
│ │ │de servicii încheiat între│ │ │ │ │
│ │ │beneficiar şi un terţ │ │ │ │ │
│ │ │(operator economic,alt tip│ │ │ │ │
│ │ │de contractor) │ │ │ │ │
├────┴────────────────┴──────────────────────────┴────────────────┴────────────┴──────────────┴────────┤
│ D. CONCESIONAREA, ÎNCHIRIEREA, TRANSFERUL, VÂNZAREA ŞI SCHIMBUL BUNURILOR DIN PATRIMONIUL │
│ INSTITUŢIILOR PUBLICE │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ nu se aplicã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ E. ALTE OPERAŢIUNI ŞI DOCUMENTE SUPUSE CONTROLULUI FINANCIAR PREVENTIV PROPRIU │
├────┬────────────────┬──────────────────────────┬────────────────┬────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1. │Declaraţia de │Bugetul aprobat şi anexa │- Biroul │Personalul │Persoane │ 5 zile │
│ │cheltuieli la │de prezentare şi de │management │Biroului │desemnate prin│ │
│ │nivelul │fundamentare a fondurilor │financiar din │management │ordin al │ │
│ │Programului │aferente instrumentelor │cadrul Direcţiei│financiar │ministrului │ │
│ │operaţional │structurale, precum şi a │generale pentru │ │internelor şi │ │
│ │"Dezvoltarea │contribuţiei naţionale │gezvoltarea │ │reformei │ │
│ │capacitãţii │incluse în poziţia globalã│capacitãţii │ │administrative│ │
│ │administrative" │"Cofinanţarea asistenţei │administrative │ │ │ │
│ │ │financiare nerambursabile │ │ │ │ │
│ │ │postaderare de la │ │ │ │ │
│ │ │Comunitatea Europeanã" │ │ │ │ │
│ │ │- Notificãrile cu privire │ │ │ │ │
│ │ │la contractele de furni- │ │ │ │ │
│ │ │zare de bunuri/prestare de│ │ │ │ │
│ │ │servicii/execuţie de lu- │ │ │ │ │
│ │ │crãri încheiate între │ │ │ │ │
│ │ │beneficiar şi un operator │ │ │ │ │
│ │ │economic │ │ │ │ │
│ │ │- Previziunea fluxului de │ │ │ │ │
│ │ │plãţi trimestriale pentru │ │ │ │ │
│ │ │prefinanţare │ │ │ │ │
│ │ │- Previziunea fluxului de │ │ │ │ │
│ │ │numerar trimestrial pentru│ │ │ │ │
│ │ │sume aferente fondurilor │ │ │ │ │
│ │ │de la bugetul de stat │ │ │ │ │
│ │ │- Previziunea fluxului de │ │ │ │ │
│ │ │numerar lunar pentru sume │ │ │ │ │
│ │ │aferente fondurilor │ │ │ │ │
│ │ │externe nerambursabile │ │ │ │ │
│ │ │- Centralizator al │ │ │ │ │
│ │ │rapoartelor de validare │ │ │ │ │
│ │ │- Centralizatorul privind │ │ │ │ │
│ │ │plãţile de efectuat │ │ │ │ │
│ │ │- Procesele-verbale de │ │ │ │ │
│ │ │constatare a creanţelor │ │ │ │ │
│ │ │bugetare provenite din │ │ │ │ │
│ │ │nereguli │ │ │ │ │
│ │ │- Rapoartele trimestriale │ │ │ │ │
│ │ │privind neregulile │ │ │ │ │
└────┴────────────────┴──────────────────────────┴────────────────┴────────────┴──────────────┴────────┘
┌────┬─────────────────┬─────────────┬──────────────┬────────────┬───────────────┬───────────────┬────────────────┬───────────────┐
│ │ Denumirea │ Conţinutul │ │ Data │ Valoarea │ Valoarea │Data restituirii│ │
│Nr. │ documentului │operaţiunilor│Compartimentul│prezentãrii │ operaţiunilor │ operaţiunilor │ actelor │ Observaţii │
│crt.│Nr./data emiterii│ înscrise │ emitent │ la vizã a │pentru care s-a│pentru care s-a│ justificative/ │ │
│ │ │ în document │ │documentului│ acordat viza │ refuzat viza │ semnãtura │ │
├────┼─────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├────┼─────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────┴─────────────┴──────────────┴────────────┴───────────────┴───────────────┴────────────────┴───────────────┘
Cod A.1
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt.│ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa actelor justificative │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1.│Nota de fundamentare pentru solicitarea deschiderii de credite │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2.│Solicitãrile ordonatorilor secundari şi/sau terţiari, dupã caz, pentru repartizarea de credite bugetare│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3.│Situaţia creditelor bugetare deschise anterior şi neutilizate │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.4.│Bugetul aprobat │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale, dupã caz, pentru: │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1.│Actele justificative de la pct. 1. │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2.│Cererea pentru deschiderea de credite bugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Încadrarea sumei pentru care se cere deschiderea de credite în: │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.1.│Creditele bugetare repartizate pe an/trimestre/luni şi detaliate conform clasificaţiei bugetare │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.2.│Limitele lunare de cheltuieli stabilite de Guvern │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.3.│Nivelul prevãzut în actul normativ de aprobare a acţiunii (unde este cazul) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.4.│Nivelul rezultat din nota de fundamentare │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Stabilirea sumei pentru care se cere deschiderea de credite, având în vedere: │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.1.│Creditele deschise anterior şi neutilizate │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2.│Ca întreaga suma sã fie utilizatã pânã la finele perioadei pentru care se solicitã deschiderea │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Completarea corectã a cererii pentru deschiderea de credite cu privire la: │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.1.│Beneficiarul deschiderii de credite │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.│Conturile de trezorerie │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.3.│Suma pentru care se cere deschiderea de credite │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.4.│Corespondenţa dintre suma solicitatã şi detalierea de pe versoul formularului │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.5.│Celelalte rubrici prevãzute de formular │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Cod A.2
┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt.│ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa actelor justificative │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1.│Nota de fundamentare pentru solicitãrile ordonatorilor principali, secundari şi/sau terţiari, dupã caz, pentru │
│ │repartizarea de credite bugetare (alimentare de cont) │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2.│Fundamentarea repartizãrii de credite pentru bugetul propriu, în cazul ordonatorului principal │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3.│Cererea de deschidere de credite │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.4.│Bugetul aprobat │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale, dupã caz, pentru: │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1.│Actele justificative de la pct. 1 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2.│Dispoziţia bugetarã pentru repartizarea creditelor bugetare │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.3.│Existenţa vizei de control financiar preventiv propriu pe Centralizatorul dispoziţiilor bugetare pentru │
│ │repartizarea creditelor bugetare sau Borderoul centralizator al ordinelor de platã pentru alimentãri de conturi │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Încadrarea sumei prevãzute pentru repartizare, în: │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.1.│Prevederile bugetului ordonatorului principal de credite, repartizate pe an/trimestre şi luni şi detaliate conform│
│ │clasificaţiei bugetare │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.2.│Limitele de cheltuieli aprobate pe capitole, titluri ale clasificaţiei bugetare, pentru fiecare ordonator secundar│
│ │şi/sau terţiar din subordine │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.3.│Cererea de deschidere de credite │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.4.│Nivelul dispoziţiei bugetare de retragere (când este cazul) │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.5.│Nivelul rezultat din solicitare/fundamentare │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Completarea corectã a dispoziţiei bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare, cu privire la: │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.1.│Beneficiarul creditelor repartizate │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2.│Conturile de trezorerie │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.3.│Suma repartizatã │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.4.│Corespondenţa dintre suma repartizatã şi detalierea de pe versoul formularului │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.5.│Totalul dispoziţiilor de repartizare sau al ordinelor de platã sã corespundã cu Centralizatorul dispoziţiilor │
│ │bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare sau Borderoul centralizator al ordinelor de platã pentru │
│ │alimentãri de conturi │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Cod A.3
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa actelor justificative │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1.│Nota de fundamentare a propunerii pentru modificarea repartizãrii iniţiale pe trimestre a creditelor │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2.│Existenţa prevederilor bugetare în trimestrele, capitolele şi titlurile de cheltuieli pentru care urmeazã a se │
│ │solicita modificãrile bugetare trimestriale │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3.│Dacã modificarea este în competenţa de aprobare a Ministerului Finanţelor Publice sau a ordonatorilor principali │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1.│Actele justificative de la pct. 1 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2.│Concordanţa propunerii de modificare cu obligaţiile ce decurg din acţiuni şi sarcini noi sau reprogramate │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Încadrarea modificãrilor bugetare trimestriale solicitate în prevederile <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice│
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Încadrarea modificãrii repartizãrii pe trimestre a creditelor bugetare în prevederile legilor bugetare anuale │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Cod B.1
┌─────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt. │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1. │Planificarea lansãrii cererilor de idei de proiecte şi a cererilor de proiecte │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2. │Anunţul de lansare a cererii de proiecte pentru domeniul şi axa prioritarã din care se finanţeazã proiectul │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3. │Documentaţia pentru solicitant, în vederea întocmirii cererii de finanţare (ghidul solicitantului) │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.4. │Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei desemnate │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.5. │Documentul de numire a evaluatorilor │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.6. │Lista de verificare a conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.7. │Raportul de evaluare a cererii de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.8. │Decizia de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.9. │Scrisoarea de informare a solicitantului cu privire la decizia de finanţare a proiectului │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.10.│Documentul privind soluţionarea contestaţiilor referitoare la modul în care a fost evaluatã cererea de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.11.│Cererea de finanţare (în forma finalã) │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.12.│Propunerea de angajare a unei cheltuieli │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.13.│Angajamentul bugetar individual │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa semnãturilor, vizelor, aprobãrilor pentru: │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1. │Planificarea lansãrii cererilor de idei de proiecte şi a cerererilor de proiecte │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2. │Anunţul de lansare a licitaţiei pentru domeniul şi axa prioritarã din care se finanţeazã proiectul │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.3. │Documentaţia pentru solicitant în vederea întocmirii cererii de finanţare (ghidul solicitantului) │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.4. │Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei desemnate │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.5. │Documentul de numire a evaluatorilor │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.6. │Lista de verificare a conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.7. │Raportul de evaluare a cererii de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.8. │Decizia de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.9. │Scrisoarea de informare a beneficiarului cu privire la rezultatul evaluãrii │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.10.│Cererea de finanţare (în forma finalã) │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.11.│Documentul de soluţionare a posibilelor contestaţii referitoare la modul în care a fost evaluatã cererea de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.12.│Proiectul de contract de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.13.│Propunerea de angajare a unei cheltuieli │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.14.│Angajamentul bugetar individual │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Încadrarea contractului/ordinului în: │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.1. │Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, dupã caz │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.2. │Valoarea cererii de finanţare aprobatã pentru proiectul selectat │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Contractul/ordinul: │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.1. │Obiectul contractului/ordinului sã se incadreze în activitãţile prevãzute în cererea de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2. │Valoarea totalã a proiectului din contractul/ordinul de finanţare coincide cu valoarea totalã a proiectului din cererea │
│ │de finanţare │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.3. │Sã fie încheiat în perioada de valabilitate a Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.4. │Sã cuprindã datele de identificare a pãrţilor contractante │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.5. │Sã se încadreze din punctul de vedere al obiectului în lista activitãţilor eligibile, conform regulilor de eligibilitate│
│ │stabilite la nivelul autoritãţii de management │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.6. │Sã respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau comunitare, dupã caz │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.7. │Sã prezinte viza de legalitate │
└─────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Cod B.2
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa actelor justificative │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1.│Contractul/ordinul de finanţare, cu anexele aferente │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2.│Documentele transmise de beneficiar, prin care se fundamenteazã necesitatea încheierii actului adiţional la │
│ │contractul de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3.│Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.4.│Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacã este cazul │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.5.│Angajamentul bugetar individual, dacã este cazul │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa semnãturilor, vizelor, aprobãrilor pentru: │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1.│Contractul/ordinul de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2.│Documentele transmise de beneficiar, prin care se fundamenteazã necesitatea încheierii actului adiţional la │
│ │contractul de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.3.│Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.4.│Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacã este cazul │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.5.│Angajamentul bugetar individual, dacã este cazul │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Încadrarea actului adiţional/ordinului de modificare în: │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.1.│Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, dupã caz │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Actul adiţional/ordinul de modificare: │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.1.│Sã fie încheiat în perioada de valabilitate a contractului/ordinului de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2.│Sã fie incheiat în conformitate cu prevederile contractului/ordinului de finanţare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.3.│Sã cuprindã toate datele de identificare a pãrţilor contractante stipulate în contractul/ordinul de finanţare│
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.4.│Sã respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau comunitare, dupã caz │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.5.│Sã prezinte viza de legalitate │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Cod B.3
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt.│ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea operaţiunii │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa actului de ordin superior, ratificat │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale pentru nota de fundamentare │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Viza pentru legalitate a compartimentului juridic │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Documentul sã cuprindã clauze privind obligaţiile instituţiei conforme cu actul superior, ratificat│
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Cod C. 1
┌──────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│crt. │ │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Existenţa actelor justificative │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.1. │Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de modificare, dacã este cazul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.2. │Cererea de rambursare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.3. │Lista de verificare administrativã întocmitã la cererea de rambursare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.4. │Raportul tehnic de progres (transmis la cererea de rambursare) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.5. │Lista de verificare a raportului de progres │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.6. │Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacã este cazul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.7. │Lista de verificare financiarã întocmitã la cererea de rambursare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.8. │Fişa de calcul privind deducerea cheltuielilor eligibile, dacã este cazul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.9. │Raportul de validare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale pentru: │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.1. │Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de modificare, dacã este cazul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.2. │Cererea de rambursare semnatã de compartimentele responsabile pentru verificarea tehnicã şi administrativã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Cererea de rambursare semnatã de compartimentele responsabile pentru verificarea financiarã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.3. │Lista de verificare administrativã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.4. │Raportul tehnic de progres (transmis la cererea de rambursare) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.5. │Lista de verificare a raportului de progres │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.6. │Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacã este cazul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.7. │Lista de verificare financiarã întocmitã la cererea de rambursare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.8. │Fişa de calcul privind deducerea cheltuielilor eligibile, dacã este cazul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.9. │Raportul de validare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.10. │Centralizatorul privind plãţile de efectuat │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.11. │Ordonanţarea de platã la rambursare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Stabilirea corectã a sumei propuse pentru platã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Încadrarea sumei pentru care se solicitã rambursarea în: │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.1. │Nivelul sumei din Raportul de validare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.2. │Nivelul angajamentului bugetar │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.3. │Nivelul angajamentului legal │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.4. │Disponibilul în cont │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele justificative (corelarea între acestea) privind: │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.1. │Corepondenţa datelor dintre angajamentul bugetar individual şi ordonanţarea de platã la rambursare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.2. │Corespondenţa datelor din ordonanţarea de platã la rambursare cu cele din actele justificative pentru: │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.1.│Natura plãţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.2.│Beneficiarul sumei │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.3.│Banca beneficiarului sumei │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.3. │Legalitatea şi regularitatea documentelor justificative, corespunzãtor prevederilor actelor normative care │
│ │reglementeazã operaţiunea şi/sau domeniul respectiv │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.4. │Exactitatea sumei datorate care rezultã din Raportul de validare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.5. │Calculul ratei cofinanţãrii pentru contribuţia Uniunii Europene şi bugetul de stat, atât în procent, cât şi ca sumã│
└──────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Cod C.2
┌──────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt. │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕. │Existenţa actelor justificative │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1. │Solicitarea de acordare a prefinanţãrii │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2. │Lista de verificare a solicitãrii de acordare a prefinanţãrii din punct de vedere administrativ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3. │Lista de verificare a solicitãrii de acordare a prefinanţãrii din punct de vedere financiar │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.4. │Contractul/ordinul de finanţare încheiat între Direcţia generalã pentru dezvoltarea capacitãţii administrative şi beneficiar│
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.5. │Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un tert (operator economic, alt tip de contractor) │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale pentru: │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1. │Lista de verificare a solicitãrii de acordare a prefinanţãrii din punct de vedere administrativ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2. │Lista de verificare a prefinanţãrii din punct de vedere financiar │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.3. │Contractul/ordinul de finanţare încheiat între Direcţia generalã pentru dezvoltarea capacitãţii administrative şi beneficiar│
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.4. │Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor) │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.5. │Documentele justificative au fost semnate pentru certificare în privinţa realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii, de cãtre │
│ │conducãtorii compartimentelor de specialitate emitente │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.6. │Ordonanţarea de platã pentru acordarea de prefinanţare │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. │Stabilirea corectã a sumei propuse în limita de acordare a prefinanţãrii, în procent de maximum 15% │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. │Încadrarea sumei pentru care se solicitã prefinanţare în: │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.1. │Solicitarea de acordare a prefinanţãrii │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2. │Nivelul angajamentului bugetar individual │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.3. │Nivelul angajamentului legal │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.4. │Disponibilul în cont │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙. │Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele justificative (corelarea între acestea) privind: │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.1. │Corepondenţa datelor dintre angajamentul bugetar individual şi ordonanţarea de platã pentru acordarea de prefinanţare │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2. │Corespondenţa datelor din ordonanţarea de platã pentru acordarea de prefinanţare cu cele din actele justificative pentru: │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.1.│Natura plãţii │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.2.│Beneficiarul sumei │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2.3.│Banca beneficiarului sumei │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.3. │Contractul de prestare de servicii este încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor) │
│ │anterior contractului de finanţare │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.4. │Obiectivul contractului de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de │
│ │contractor) sã se încadreze în obiectivul din contractul de finanţare şi sã fie in conformitate cu planul de achiziţii │
│ │cuprins în cererea de finanţare │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.5. │Legalitatea şi regularitatea documentelor justificative, corespunzãtor prevederilor actelor normative care reglementeazã │
│ │operaţiunea şi/sau domeniul respectiv │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.6. │Încadrarea sumei ordonanţate la plata în subdiviziunea corespunzãtoare a clasificaţiei bugetare pentru care existã │
│ │angajament bugetar şi legal │
└──────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
E.1
┌──────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt. │ │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕. │Existenţa actelor justificative │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.1. │Bugetul aprobat şi anexa de prezentare şi de fundamentare a fondurilor aferente instrumentelor structurale, precum │
│ │şi a contribuţiei naţionale incluse în poziţia globalã "Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare │
│ │de la Comunitatea Europeanã" │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.2. │Notificãrile cu privire la contractele de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrãri încheiate între │
│ │beneficiar şi un operator economic, în vederea acordãrii prefinanţãrii │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.3. │Previziunea fluxului de plãţi trimestriale pentru prefinanţare │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.4. │Previziunea fluxului de numerar trimestrial pentru sume aferente fondurilor de la bugetul de stat │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.5. │Previziunea fluxului de numerar lunar pentru sume aferente fondurilor externe nerambursabile │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.6. │Centralizatorul rapoartelor de validare │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.7. │Centralizatorul privind plãţile de efectuat │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.8. │Procesele-verbale de constatare a creanţelor bugetare provenite din nereguli pentru stabilirea neregulilor │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕.9. │Rapoartele trimestriale privind neregulile │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. │Existenţa semnãturilor, vizelor, aprobãrilor pentru: │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.1. │Previziunea fluxului de plãţi trimestriale pentru prefinanţare │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.2. │Previziunea fluxului de numerar trimestrial pentru sume aferente fondurilor de la bugetul de stat │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.3. │Previziunea fluxului de numerar lunar pentru sume aferente fondurilor externe nerambursabile │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.4. │Procesele-verbale de constatare pentru stabilirea neregulilor │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖.5. │Rapoartele trimestriale privind neregulile constatate de catre Autoritatea de management │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. │Încadrarea valorii declaraţiei în: │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗.1. │Nivelul creditelor de angajament şi al creditelor bugetare aprobate şi deschise pentru fiecare axã prioritarã şi │
│ │domeniu major de intervenţie │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. │Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele justificative (corelarea între acestea) privind: │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.1. │Corepondenţa datelor din centralizatorul rapoartelor de validare cu cele din declaraţia de cheltuieli, anexa A │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2. │Corespondenţa datelor din declaraţia de cheltuieli cu cele din actele justificative pentru: │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2.1.│Natura plãţii │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2.2.│Beneficiarul sumei │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.2.3.│Banca beneficiarului sumei │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.3. │Sumele plãtite evidenţiate în declaraţia lunarã corespund cu sumele validate din rapoartele de validare pentru │
│ │fiecare beneficiar │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.4. │Sumele evidenţiate în centralizatorul privind plãţile de efectuat se incadreazã în sumele din previziunile fluxurilor de │
│ │plãţi, respectiv numerare │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘.5. │Sumele recuperate evidenţiate în declaraţia de cheltuieli corespund cu sumele stabilite prin procesele-verbale de │
│ │constatare a creanţelor bugetare provenite din nereguli şi cu cele din rapoartele trimestriale privind neregulile │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙. │Declaraţia: │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.1. │Sa fie încheiatã în perioada de valabilitate a Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙.2. │Sã respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau comunitare, dupã caz │
└──────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘