Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 539 din 28 aprilie 2009  pentru aprobarea Procedurii privind declararea starii de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, conform prevederilor   art. 176 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 539 din 28 aprilie 2009 pentru aprobarea Procedurii privind declararea starii de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, conform prevederilor art. 176 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 328 din 18 mai 2009

Având în vedere:
- prevederile <>art. 12 din Legea nr. 130/1999 privind unele mãsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncã, republicatã;
- prevederile <>art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura privind declararea stãrii de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, conform prevederilor <>art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, denumitã în continuare procedurã, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin, precum şi modelele, caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi de pãstrare a formularelor ce constituie anexe la procedurã.
ART. 2
Formularele se emit de cãtre personalul de specialitate din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncã, conform modelelor prevãzute în anexele nr. 1-4 la procedurã.
ART. 3
Direcţia economicã şi monitorizare executare silitã din cadrul Inspecţiei Muncii şi inspectoratele teritoriale de muncã vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Bucureşti, 28 aprilie 2009.
Nr. 539.


ANEXĂ

PROCEDURĂ
privind declararea stãrii de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, conform prevederilor <>art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã

A. Dispoziţii generale privind procedura de declarare a stãrii de insolvabilitate
1. Prezenta procedurã este aplicabilã persoanelor fizice sau juridice care îndeplinesc condiţiile legale în aceastã materie.
2. Creanţele fiscale pentru care se analizeazã posibilitatea declarãrii stãrii de insolvabilitate sunt reprezentate atât de obligaţiile fiscale principale, cât şi de obligaţiile fiscale accesorii aferente acestora.
3. În situaţia în care se constatã îndeplinirea condiţiilor legale în materie, debitorul în cauzã va fi declarat insolvabil în baza unui proces-verbal întocmit de compartimentul de executare silitã din cadrul inspectoratului teritorial de muncã, vizat de compartimentul juridic al acestuia şi aprobat de inspectorul-şef (anexa nr. 3).
4. Procesul-verbal de declarare a stãrii de insolvabilitate se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul se pãstreazã la dosarul de executare, unul la serviciul financiar-contabil, iar celãlalt se transmite debitorului declarat insolvabil.
5. Procedura de declarare a stãrii de insolvabilitate se aplicã în fiecare dintre situaţiile prevãzute la <>art. 176 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, atât în cazul debitorilor ale cãror venituri sau bunuri urmãribile au o valoare mai micã decât obligaţiile fiscale de platã, cât şi în cazul debitorilor care nu au venituri ori bunuri urmãribile.
6. Pe perioada în care un debitor ale cãrui venituri sau bunuri urmãribile au o valoare mai micã decât obligaţiile fiscale de platã este declarat insolvabil, mãsurile de executare silitã nu vor fi întrerupte.
7. Pentru obligaţiile fiscale principale înregistrate de debitorii insolvabili ale cãror venituri sau bunuri urmãribile au o valoare mai micã decât obligaţiile fiscale de platã se datoreazã obligaţii fiscale accesorii, pânã la data stingerii acestora inclusiv.
8. Creanţele fiscale ale debitorilor declaraţi în stare de insolvabilitate care nu au venituri sau bunuri urmãribile se scot din evidenţa curentã şi sunt trecute într-o evidenţã separatã, iar aplicarea mãsurilor de executare silitã se întrerupe.
9. Pentru obligaţiile fiscale principale înregistrate de debitorii insolvabili care nu au venituri sau bunuri urmãribile se datoreazã obligaţii fiscale accesorii pânã la data trecerii acestora în evidenţa separatã, în conformitate cu prevederile <>art. 120 alin. (4) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
10. Creanţele fiscale înregistrate de debitorii declaraţi insolvabili pentru care se continuã executarea silitã, aflate în evidenţa curentã, şi creanţele fiscale înregistrate de debitorii declaraţi insolvabili pentru care executarea silitã se întrerupe, aflate în evidenţa separatã, vor fi scãzute din aceste evidenţe la împlinirea termenului de prescripţie a dreptului de a cere executarea silitã.
11. Creanţele fiscale înregistrate de debitorii persoane juridice vor fi scãzute din evidenţa curentã, respectiv din evidenţa separatã, dupã caz, dupã data la care respectiva persoanã juridicã a fost radiatã din registrul comerţului, în baza încheierii de radiere a judecãtorului-delegat de pe lângã oficiul registrului comerţului.
12. Creanţele fiscale înregistrate de debitorii persoane fizice declaraţi insolvabili vor fi scãzute din evidenţa separatã inclusiv în cursul perioadei de prescripţie, dupã data la care respectiva persoanã fizicã a decedat sau a fost declaratã dispãrutã ori decedatã prin hotãrâre a unei instanţe judecãtoreşti, iar pentru aceasta nu existã moştenitori care au acceptat succesiunea.
13. Scãderea creanţelor fiscale înregistrate de debitori din evidenţa curentã sau din evidenţa separatã, dupã caz, va fi fãcutã, în condiţiile legii, în baza unui proces-verbal de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale (anexa nr. 1) şi a borderoului de adãugare-scãdere anexat acestuia (anexa nr. 4). Procesulverbal de scãdere din evidenţã va fi întocmit de compartimentul de executare silitã din cadrul inspectoratului teritorial de muncã, vizat de compartimentul juridic al acestuia şi aprobat de inspectorul-şef.
14. Dupã data declarãrii stãrii de insolvabilitate a unui debitor persoanã fizicã sau juridicã, în situaţia în care organul de executare constatã îndeplinite condiţiile legale în materia atragerii rãspunderii solidare, va face demersuri legale ce se impun, în conformitate cu prevederile <>art. 27 şi 28 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
B. Procedura de declarare a stãrii de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice ale cãror venituri ori bunuri au o valoare mai micã decât obligaţiile fiscale de platã
15. În scopul declarãrii stãrii de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice ale cãror venituri ori bunuri au o valoare mai micã decât obligaţiile fiscale de platã, compartimentele de executare silitã au urmãtoarele obligaţii:
15.1. sã verifice situaţia patrimonialã a debitorilor persoane juridice sub aspectul cuantificãrii valorii însumate a bunurilor şi veniturilor acestora, prin solicitarea, consultarea şi analizarea, la sediul debitorului, respectiv la punctele de lucru, dupã caz, a datelor înscrise în situaţiile financiar-contabile anuale şi/sau semestriale, din ultima balanţã contabilã încheiatã de societatea debitoare, precum şi cercetarea la faţa locului a bunurilor deţinute de aceştia, avându-se în vedere urmãtoarele:
15.1.1. valoarea de inventar a tuturor bunurilor mobile şi imobile aflate în proprietatea debitoarei;
15.1.2. valoarea însumatã a tuturor veniturilor de naturã comercialã, fiscalã sau provenite din dobânzi bancare aferente unor depozite bãneşti, din titluri de stat cu rãscumpãrare la termen;
15.1.3. valoarea determinatã pe baza cotaţiilor bursiere la zi a titlurilor de participaţie (acţiuni, obligaţiuni);
15.1.4. valoarea însumatã a creanţelor de naturã comercialã, a cambiilor, biletelor la ordin sau a creanţelor de naturã fiscalã (sume de rambursat ori sume de restituit) pe care debitorul persoanã juridicã le are de recuperat;
15.1.5. valoarea însumatã a disponibilitãţilor bãneşti, aşa cum rezultã din fişierul conturilor bancare;
15.2. sã verifice situaţia bunurilor de orice fel care se aflã în proprietatea debitorului persoanã juridicã, precum şi valoarea acestora, prin solicitãri de informaţii de la unitatea administrativteritorialã (primãrie), biroul de carte funciarã, precum şi, dupã caz, de la instituţii care gestioneazã registre publice sau de la alte organe abilitate (Registrul Auto Român, Registrul Naval Român etc.);
15.3. sã verifice situaţia bunurilor de orice fel care se aflã în proprietatea debitorului persoanã fizicã, precum şi valoarea acestora, prin:
15.3.1. solicitãri de informaţii de la unitatea administrativ-teritorialã (primãrie), biroul de carte funciarã, precum şi, dupã caz, de la instituţii care gestioneazã registre publice sau de la alte organe abilitate (Registrul Auto Român, Registrul Naval Român etc.);
15.3.2. cercetãri şi constatãri la domiciliul persoanei fizice cu privire la situaţia materialã a acesteia, precum şi la alte unitãţi sau persoane fizice unde aceasta şi-a desfãşurat activitatea profesionalã ori lucrativã remuneratã, în alte locuri despre care s-au cules informaţii în legãturã cu existenţa bunurilor debitorului persoanã fizicã, dupã caz;
15.3.3. solicitãri de informaţii de la organele ori persoanele abilitate cu privire la moştenitorii care au acceptat succesiunea debitorului decedat sau declarat dispãrut ori decedat;
15.3.4. solicitãri de informaţii de la societãţile bancare cu privire la existenţa unor conturi de disponibilitãţi bãneşti deţinute de debitorul decedat sau declarat dispãrut ori decedat;
15.4. sã procedeze la compararea valorii însumate a bunurilor şi veniturilor debitorului persoanã fizicã sau juridicã cu totalul obligaţiilor fiscale principale şi accesorii datorate de acesta şi neachitate la data comparãrii.
16. Dupã analiza datelor şi informaţiilor menţionate la lit. B pct. 15, compartimentul de executare silitã din cadrul inspectoratului teritorial de muncã, în funcţie de situaţia în care se încadreazã, va proceda la întocmirea procesului-verbal de declarare a stãrii de insolvabilitate a debitorului persoanã fizicã sau juridicã, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3 la prezenta procedurã.
C. Procedura de declarare a stãrii de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice care nu au venituri ori bunuri urmãribile
17. În scopul declarãrii în stare de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice care nu au venituri ori bunuri urmãribile, care îndeplinesc condiţiile legale, compartimentele de executare silitã au urmãtoarele obligaţii:
17.1. sã verifice situaţia juridicã a debitorului persoanã juridicã, prin solicitarea de informaţii de la oficiul registrului comerţului sau de la alte instituţii competente, dupã caz, urmãrind eventualele menţiuni înscrise în certificatul constatator referitoare la dizolvare, lichidare ori radiere;
17.2. sã verifice domiciliul fiscal, sediul social şi/sau sediul secundar, dupã caz, al debitorilor persoane fizice ori juridice care urmeazã a fi declaraţi în stare de insolvabilitate, prin:
17.2.1. solicitãri de informaţii de la organele abilitate, iar în cazul în care acesta nu este gãsit, sã se facã menţiunea "nu este gãsit la adresã";
17.2.2. deplasarea la domiciliu şi/sau la sediul secundar cunoscute;
17.2.3. solicitãri de informaţii de la:
a) organele de poliţie referitoare la domiciliul/reşedinţa, dupã caz, al/a administratorilor, asociaţilor/acţionarilor persoanei juridice debitoare;
b) organele de poliţie referitoare la domiciliul/reşedinţa al/a persoanei fizice debitoare;
c) organul fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã ori s-au aflat sediile principale sau secundare, dupã caz;
17.3. sã verifice existenţa bunurilor de orice fel care se aflã în proprietatea debitorului persoanã fizicã sau juridicã, precum şi a veniturilor acestuia, prin:
17.3.1. examinarea datelor cuprinse în situaţiile financiarcontabile anuale sau semestriale, precum şi în ultima balanţã contabilã încheiatã de societatea debitoare;
17.3.2. consultarea fişierului conturilor bancare;
17.3.3. verificarea înregistrãrilor în arhiva electronicã de garanţii reale mobiliare;
17.3.4. solicitãri de informaţii de la unitatea administrativteritorialã (primãrie), biroul de carte funciarã, precum şi, dupã caz, de la instituţii care gestioneazã registre publice sau de la alte organe abilitate (Registrul Auto Român, Registrul Naval Român etc.);
17.3.5. cercetãri şi constatãri la domiciliul fiscal şi/sau sediul secundar, precum şi în alte locuri despre care s-au cules informaţii în legãturã cu existenţa bunurilor debitorului persoanã juridicã sau fizicã, dupã caz.
18. Dupã culegerea datelor şi informaţiilor menţionate la lit. C pct. 17, compartimentul de executare silitã din cadrul inspectoratului teritorial de muncã, în funcţie de situaţia în care se încadreazã, va proceda la întocmirea procesului-verbal de declarare a stãrii de insolvabilitate a debitorului persoanã fizicã sau juridicã, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3 la prezenta procedurã.
18.1. Existenţa documentaţiei prevãzute mai sus nu are caracter limitativ şi stã la baza aplicãrii prevederilor <>art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
18.2. Toatã documentaţia se îndosariazã şi se pãstreazã la dosarul de executare silitã al debitorului în cauzã.
19. Verificarea situaţiei debitorului care nu are bunuri sau venituri urmãribile declarat în stare de insolvabilitate se va face de cãtre compartimentul de executare silitã din cadrul inspectoratului teritorial de muncã, cel puţin o datã pe an, fiind reluate investigaţiile prevãzute la lit. B din prezenta procedurã ori de câte ori este necesar, conform prevederilor legale.
19.1. În situaţia în care se constatã dobândirea de cãtre debitorul declarat insolvabil a unor bunuri sau venituri urmãribile, compartimentul de executare silitã din cadrul inspectoratului teritorial de muncã va proceda, în conformitate cu prevederile <>art. 176 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la trecerea creanţelor respectivului debitor persoanã fizicã sau juridicã din evidenţa separatã în cea curentã şi la începerea/reluarea mãsurilor de executare silitã.
19.2. Dupã trecerea creanţelor debitorului declarat insolvabil din evidenţa separatã în cea curentã, pe perioada de timp în care acestea rãmân în evidenţa curentã, sunt aplicabile prevederile lit. A pct. 7 din prezenta procedurã.
19.3. Trecerea creanţelor din evidenţa separatã în evidenţa curentã se face de cãtre compartimentul de executare silitã din cadrul inspectoratului teritorial de muncã, prin întocmirea unui proces-verbal de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta procedurã.
19.4. Dupã valorificarea prin executare silitã a bunurilor sau veniturilor identificate, creanţele fiscale rãmase nestinse la platã vor fi trecute din nou în evidenţã separatã destinatã debitorilor declaraţi insolvabili care nu deţin bunuri sau venituri urmãribile. În acest scop, compartimentul de executare silitã din cadrul inspectoratului teritorial de muncã va proceda, prin analogie, în conformitate cu procedura prevãzutã la pct. 19.3.
D. Procedura de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale
20. Din evidenţele inspectoratelor teritoriale de muncã se scad obligaţiile fiscale restante înregistrate de debitori în urmãtoarele situaţii:
a) la împlinirea termenului de prescripţie a dreptului de a cere executarea silitã;
b) pentru debitorii persoane fizice decedate sau declarate dispãrute ori decedate prin hotãrâre a unei instanţe judecãtoreşti;
c) pentru debitorii persoane juridice radiate din registrul comerţului.
21. În situaţia în care compartimentul de executare silitã din cadrul inspectoratului teritorial de muncã constatã îndeplinirea uneia dintre condiţiile în care pot fi scãzute din evidenţã creanţe înregistrate de un debitor, va proceda la întocmirea unui proces-verbal de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 1 la prezenta procedurã.
22. Scãderea din evidenţã a obligaţiilor fiscale înregistrate de persoanele juridice radiate din registrul comerţului se face numai în baza încheierii de radiere a judecãtorului-delegat de pe lângã oficiul registrului comerţului.
23. Scãderea din evidenţã a obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul persoanã fizicã decedatã sau declaratã dispãrutã ori decedatã se face numai în baza certificatului de deces ori a hotãrârii judecãtoreşti prin care aceasta a fost declaratã dispãrutã ori decedatã.
24. Documentele prevãzute la pct. 22 şi 23 se anexeazã, în copie, la procesul-verbal de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale, alãturi de borderoul de adãugare-scãdere a creanţelor.
E. Dispoziţii finale de aplicare
25. Întocmirea şi verificarea documentaţiei necesare declarãrii stãrii de insolvabilitate se efectueazã de cãtre compartimentul cu atribuţii de executare silitã din cadrul inspectoratului teritorial de muncã, în conformitate cu prevederile <>art. 6 din Legea nr. 130/1999 privind unele mãsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncã, republicatã, în administrarea debitorului respectiv persoanã fizicã sau juridicã.
26. Dupã finalizarea analizei de caz se procedeazã, în termen de 5 zile lucrãtoare, la întocmirea procesului-verbal de declarare a stãrii de insolvabilitate a debitorului persoanã fizicã sau juridicã.
27. Compartimentul cu atribuţii de executare silitã din cadrul inspectoratului teritorial de muncã va lua mãsurile necesare referitoare la întreruperea executãrii silite, calculul obligaţiilor fiscale accesorii şi scãderea obligaţiilor fiscale din evidenţã, prevãzute de <>art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în conformitate cu prezenta procedurã, de fiecare datã când se constatã o modificare a situaţiei debitorilor declaraţi insolvabili sau a obligaţiilor fiscale restante înregistrate de aceştia.
28. Procesul-verbal de constatare a stãrii de insolvabilitate a debitorului persoanã fizicã sau juridicã, procesul-verbal de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil şi procesul-verbal de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil sunt aprobate de inspectorul-şef al inspectoratului teritorial de muncã, fiind pãstrate la dosarul de executare silitã al debitorului insolvabil.
29. În cazul debitorilor care nu au venituri sau bunuri urmãribile declaraţi în stare de insolvabilitate, prin bifarea opţiunii speciale în procesul-verbal de constatare a stãrii de insolvabilitate, inspectorul-şef al inspectoratului teritorial de muncã va dispune trecerea lor în evidenţa separatã.
30. Trecerea în evidenţa separatã a creanţelor debitorilor declaraţi insolvabili, în conformitate cu prezenta procedurã, are ca obiect evidenţierea distinctã a acestor arierate, care vor fi scoase din masa globalã a arieratelor fiscale.


ANEXA 1


───────
la procedurã
─────────────

I.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
INSPECŢIA MUNCII
Inspectoratul Teritorial de Muncã al Judeţului ...................
Str. .........................nr. .....................
Localitatea ...........................................

PROCES - VERBAL Nr. ......................
de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale
Încheiat astãzi, ......................
(ziua, luna, anul)

În urma verificãrilor efectuate de compartimentul executare silitã în perioada ........ asupra stãrii debitorului ........ , cu ultimul domiciliu/domiciliul fiscal cunoscut în str. ....... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., situat în localitatea ........ judeţul/sectorul ........., cod de identificare fiscalã*1) ........., declarat insolvabil prin Procesul-verbal nr. ...../....., respectiv asupra situaţiei obligaţiilor fiscale înregistrate de acesta, dupã caz, a rezultat cã:
- debitorul*2) .............................. a decedat sau a fost declarat dispãrut ori decedat prin hotãrâre a unei instanţe judecãtoreşti.
Documentele doveditoare sunt: .................................*3);
- debitorul*4)............ a fost radiat din registrul comerţului.
Documentele doveditoare sunt: .................................*3);
- termenul de prescripţie a dreptului de a cere executarea silitã s-a împlinit, la data de 1/01/ ....., pentru obligaţii fiscale restante în sumã totalã de ..... lei, dupã cum urmeazã:





┌──────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│Natura obligaţiei │ Suma datoratã (lei) │
│ ├─────────┬────────────────────────────────────┬───────────┤
│ │ Debit │ Accesorii*5) │ Total │
│ │ ├─────────┬──────────────────────────┤ │
│ │ │ Dobânzi │ Penalitãţi de întârziere │ │
├──────────────────┼─────────┼─────────┼──────────────────────────┼───────────┤
├──────────────────┼─────────┼─────────┼──────────────────────────┼───────────┤
├──────────────────┼─────────┼─────────┼──────────────────────────┼───────────┤
├──────────────────┼─────────┼─────────┼──────────────────────────┼───────────┤
└──────────────────┴─────────┴─────────┴──────────────────────────┴───────────┘


_________
*1) Se va completa codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz.
*2) Se completeazã în cazul debitorilor persoane fizice.
*3) Se consemneazã tipul documentului, instituţia eliberatoare, numãrul şi data acestuia.
*4) Se completeazã în cazul debitorilor persoane juridice.
*5) Obligaţiile fiscale accesorii calculate pânã la data de 31 decembrie 2005 vor fi evidenţiate cu titulatura de dobândã/penalitate de întârziere, iar cele calculate începând cu data de 1 ianuarie 2006 vor fi evidenţiate cu titulatura de majorare de întârziere.


Având în vedere cele consemnate, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, obligaţiile fiscale înregistrate de debitorul decedat ori dispãrut, radiat din registrul comerţului, respectiv cele pentru care s-a împlinit termenul de prescripţie a dreptului de a cere executarea silitã, dupã caz, se scad din evidenţa curentã/separatã, dupã caz, prin borderou de adãugare-scãdere a creanţelor.
Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 exemplare, dintre care unul se pãstreazã la dosarul de executare, unul la serviciul contabilitate, iar celãlalt va fi transmis debitorului declarat insolvabil.

Aprobat


───────
Inspector-şef,
.....................
L.S.

Întocmit
────────
Comp. executare silitã
........................

Avizat
──────
Comp. legislaţie-contencios
.............................

II.
1. Denumire: Proces-verbal de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe ambele feţe.
4. Se utilizeazã: de cãtre inspectoratul teritorial de muncã.
5. Se întocmeşte: în 3 exemplare.
6. Circulã: - un exemplar la debitorul declarat insolvabil;
- douã exemplare la inspectoratul teritorial de muncã, dintre care unul la dosarul de executare silitã şi unul la serviciul contabilitate.
7. Se arhiveazã: un exemplar la compartimentul executare silitã care îl întocmeşte.


ANEXA 2
───────
la procedurã
────────────

I.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
INSPECŢIA MUNCII
Inspectoratul Teritorial de Muncã al Judeţului .................
Str. .......... nr. ............
Localitatea .....................................

PROCES - VERBAL
de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul
declarat insolvabil
Încheiat astãzi, ....................
(ziua, luna, anul)

În urma verificãrilor efectuate de compartimentul executare silitã în perioada ...... asupra bunurilor/veniturilor aparţinând patrimoniului debitorului ......., cu ultimul domiciliu/domiciliul fiscal cunoscut în str. ......... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., situat în localitatea ......, judeţul/sectorul ....., cod de identificare fiscalã*1) ......., declarat insolvabil prin Procesul-verbal nr. ....../....., a rezultat:
- existenţa unor bunuri sau venituri dupã cum urmeazã: ....................;
- inexistenţa vreunui bun sau venit.
Având în vedere cã debitorul ....... este înscris în evidenţa curentã [] /evidenţa separatã [] cu obligaţii fiscale restante în sumã totalã de ............................... lei, precum şi faptul cã acesta deţine [] /nu deţine [], la aceastã datã, bunuri şi venituri urmãribile, creanţele debitorului vor fi transferate, în conformitate cu prevederile <>art. 176 alin. (2) şi (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã caz, în evidenţa curentã [] /evidenţa separatã [].
Obligaţiile fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil au urmãtoarea structurã:





┌────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Natura obligaţiei │ Suma datoratã (lei) │
│ ├───────┬────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Debit │ Accesorii*2) │
│ │ ├───────┬───────────────┬────────────────────────┤
│ │ │Dobânzi│ Penalitãţi de │ Majorãri de întârziere │
│ │ │ │ întârziere │ │
├────────────────────┼───────┼───────┼───────────────┼────────────────────────┤
├────────────────────┼───────┼───────┼───────────────┼────────────────────────┤
├────────────────────┼───────┼───────┼───────────────┼────────────────────────┤
├────────────────────┼───────┼───────┼───────────────┼────────────────────────┤
├────────────────────┼───────┼───────┼───────────────┼────────────────────────┤
├────────────────────┼───────┼───────┼───────────────┼────────────────────────┤
└────────────────────┴───────┴───────┴───────────────┴────────────────────────┘


__________
*1) Se va completa codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz.
*2)Obligaţiile fiscale accesorii calculate pânã la data de 31 decembrie 2005 vor fi evidenţiate cu titulatura de dobândã/penalitate de întârziere, iar cele calculate începând cu data de 1 ianuarie 2006 vor fi evidenţiate cu titulatura de majorare de întârziere.

Obligaţiile fiscale înregistrate de debitor vor fi:
[] administrate în continuare în evidenţa curentã;
[] trecute în evidenţa separatã.
De la data prezentului proces-verbal:
[] se întrerup aplicarea mãsurilor de executare silitã pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil şi trecute în evidenţa curentã, precum şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora;
[] se reia sau se iniţiazã, dupã caz, aplicarea mãsurilor de executare silitã pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil care a dobândit bunuri sau venituri şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora.
Prezentul proces-verbal a fost întocmit în douã exemplare, dintre care unul se pãstreazã la dosarul de executare şi unul la serviciul contabilitate.

Aprobat


───────
Inspector-şef,
..................
L.S.

Întocmit
────────
Comp. executare silitã
.........................

Avizat
──────
Comp. legislaţie-contencios
...............................

Se anexeazã urmãtoarele documente justificative ..................
..................................................................

II.
1. Denumire: Proces-verbal de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe ambele feţe.
4. Se utilizeazã: de cãtre inspectoratul teritorial de muncã.
5. Se întocmeşte: în douã exemplare.
6. Circulã: - un exemplar la dosarul de executare silitã;
- un exemplar la serviciul contabilitate.
7. Se arhiveazã: un exemplar la compartimentul executare silitã care îl întocmeşte.


ANEXA 3
───────
la procedurã
─────────────

I.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
INSPECŢIA MUNCII
Inspectoratul Teritorial de Muncã al Judeţului .................
Str. .......... nr. .............
Localitatea ............................

PROCES - VERBAL Nr. ............
de declarare a stãrii de insolvabilitate
Încheiat astãzi, ..........................
(ziua, luna, anul)

Având în vedere cã debitorul ....., cu ultimul domiciliu/domiciliul fiscal cunoscut în str. ...... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., situat în localitatea ....., judeţul/sectorul, cod de identificare fiscalã*1) ......, este înscris în evidenţa analiticã pe plãtitori, la data de ......., cu obligaţii fiscale restante în sumã totalã de ....... lei, precum şi faptul cã acesta înregistreazã, la aceastã datã, bunuri şi venituri urmãribile cu o valoare însumatã estimatã, conform documentelor contabile, de ...................... lei/nu înregistreazã bunuri sau venituri urmãribile, în baza prevederilor <>art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prin prezentul proces-verbal este constatatã starea de insolvabilitate a debitorului ........................ .
În conformitate cu datele cuprinse în evidenţa analiticã pe plãtitori, obligaţiile fiscale restante sunt urmãtoarele:





┌────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Natura obligaţiei │ Suma datoratã (lei) │
│ ├───────┬────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Debit │ Accesorii*2) │
│ │ ├───────┬───────────────┬────────────────────────┤
│ │ │Dobânzi│ Penalitãţi de │ Majorãri de întârziere │
│ │ │ │ întârziere │ │
├────────────────────┼───────┼───────┼───────────────┼────────────────────────┤
├────────────────────┼───────┼───────┼───────────────┼────────────────────────┤
├────────────────────┼───────┼───────┼───────────────┼────────────────────────┤
├────────────────────┼───────┼───────┼───────────────┼────────────────────────┤
├────────────────────┼───────┼───────┼───────────────┼────────────────────────┤
├────────────────────┼───────┼───────┼───────────────┼────────────────────────┤
└────────────────────┴───────┴───────┴───────────────┴────────────────────────┘


____________
*1) Se va completa codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz.
*2) Obligaţiile fiscale accesorii calculate pânã la data de 31 decembrie 2005 vor fi evidenţiate cu titulatura de dobândã/penalitate de întârziere, iar cele calculate începând cu data de 1 ianuarie 2006 vor fi evidenţiate cu titulatura de majorare de întârziere.


Pentru realizarea acestor creanţe fiscale s-au luat urmãtoarele mãsuri:
- au fost întocmite şi comunicate somaţiile nr. ............/..........., nr. ......../........, nr. ......./.......;
- au fost înfiinţate popriri asupra disponibilitãţilor bãneşti din conturile bancare/veniturilor proprii prin adresele nr. ......./....., nr. ....../.....;
- a fost înfiinţat sechestru asigurãtor/executoriu asupra bunurilor mobile prin Procesul-verbal nr. ...../....... asupra ..............................;
- a fost înfiinţat sechestru asigurãtor/executoriu asupra bunurilor imobile prin Procesul-verbal nr. ......./....... asupra ............................;
- a fost aplicatã procedura legalã pentru evaluarea bunurilor ..........;
- au fost luate mãsurile legale privind înregistrarea ipotecilor la birourile de carte funciarã ................................................;
- au fost luate mãsurile legale privind publicitatea în vederea valorificãrii respectivelor bunuri, astfel: ................................;
- au fost luate mãsurile legale în vederea valorificãrii respectivelor bunuri prin licitaţii publice organizate la data de ........................;
- a fost necesarã reorganizarea licitaţiilor publice dupã cum urmeazã: ............................................................................;
- în urma licitaţiilor publice organizate au fost valorificate urmãtoarele: ............., fiind realizate creanţe în cuantum de ................... lei;
- anterior întocmirii prezentului proces-verbal au fost întreprinse urmãtoarele .............................................................. .
A1. A fost verificatã situaţia patrimonialã a debitorului persoanã juridicã sub aspectul cuantificãrii valorii însumate a bunurilor şi veniturilor deţinute, prin solicitarea şi consultarea datelor înscrise în situaţiile financiar-contabile anuale şi/sau semestriale, precum şi în ultima balanţã contabilã încheiatã de societatea debitoare, fapt din care rezultã cã:
a) valoarea de inventar a tuturor bunurilor mobile şi imobile aflate în proprietatea debitoarei este de ............................ lei;
b) valoarea însumatã a tuturor veniturilor de naturã comercialã, fiscalã sau provenite din dobânzi bancare aferente unor depozite bãneşti, din titluri de stat cu rãscumpãrare la termen este de ..................... lei;
c) valoarea determinatã pe baza cotaţiilor bursiere la zi a titlurilor de participaţie (acţiuni, obligaţiuni) este de ..................... lei;
d) valoarea însumatã a creanţelor de naturã comercialã, a cambiilor, a biletelor la ordin sau a creanţelor de naturã fiscalã (sume de rambursat sau sume de restituit) pe care debitorul persoanã juridicã le are de recuperat este de .................... lei;
e) valoarea însumatã a disponibilitãţilor bãneşti, aşa cum rezultã din fişierul conturilor bancare, este de ....................... lei.
A2. Au fost verificate situaţia bunurilor de orice fel care se aflã în proprietatea debitorului persoanã juridicã, precum şi valoarea acestora prin solicitãri de informaţii de la:
- (unitatea administrativ-teritorialã) Primãria .......................*3);
- Biroul de Carte Funciarã ............................................*3);
- Registrul Auto Român ................................................*3);
- Registrul Naval Român .............................................. *3);
- (altã instituţie care gestioneazã registre publice) .................*3), din care a rezultat ....................................................... .
B1. A fost verificatã situaţia bunurilor de orice fel care se aflã în proprietatea debitorilor persoanã fizicã, fiind solicitate informaţii de la:
[](unitatea administrativ-teritorialã) Primãria .......................*3)
[] Biroul de Carte Funciarã ...........................................*3)
[] Registrul Auto Român ...............................................*3)
[] Registrul Naval Român ..............................................*3)
[] (altã instituţie care gestioneazã registre publice) ................*3)
din care a rezultat .................................. .
__________
*3)Se va indica denumirea instituţiei în cauzã.

B2. Au fost efectuate cercetãri şi constatãri la domiciliul persoanei fizice cu privire la situaţia materialã a acesteia, precum şi la alte unitãţi sau persoane fizice unde aceasta şi-a desfãşurat activitatea profesionalã ori lucrativã remuneratã, în alte locuri despre care s-au cules informaţii în legãturã cu existenţa bunurilor debitorului persoanã fizicã, din care au rezultat ................................. .
B3. Au fost solicitate informaţii de la organele ori persoanele abilitate, cu privire la moştenitorii care au acceptat succesiunea debitorului decedat sau declarat dispãrut ori decedat, din care a rezultat .................... .
B4. Au fost solicitate informaţii de la societãţile bancare cu privire la existenţa unor conturi de disponibilitãţi bãneşti deţinute de debitorul decedat sau declarat dispãrut ori decedat, din care a rezultat ................ .
În urma constatãrilor de mai sus rezultã cã debitorul se încadreazã în prevederile <>art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi este declarat insolvabil întrucât:
[] valoarea bunurilor şi veniturilor acestuia este mai micã decât valoarea obligaţiilor fiscale neachitate;
[] acesta nu are bunuri sau venituri urmãribile.
Creanţele înregistrate de debitorul ........., declarat insolvabil prin prezentul proces-verbal, vor fi:
[] administrate în continuare în evidenţa curentã;
[] trecute în evidenţa separatã;
De la data prezentului proces-verbal:
[] se continuã aplicarea mãsurilor de executare silitã pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora;
[] se întrerup aplicarea mãsurilor de executare silitã pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil, precum şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora.
Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 exemplare, dintre care unul se pãstreazã la dosarul de executare, unul la serviciul contabilitate, iar celãlalt va fi transmis debitorului declarat insolvabil.

Aprobat


───────
Inspector-şef,
....................
L.S.

Întocmit
────────
Comp. executare silitã
..........................

Avizat
──────
Comp. legislaţie-contencios
............................


Se anexeazã urmãtoarele documente justificative:
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
II.
1. Denumire: Proces-verbal de declarare a stãrii de insolvabilitate
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe ambele feţe.
4. Se utilizeazã: de cãtre inspectoratul teritorial de muncã.
5. Se întocmeşte: în 3 exemplare.
6. Circulã: - un exemplar la debitorul declarat insolvabil;
- douã exemplare la inspectoratul teritorial de muncã, dintre care unul la dosarul de executare şi unul la serviciul contabilitate.
7. Se arhiveazã: un exemplar la compartimentul executare silitã care îl întocmeşte.


ANEXA 4
───────
la procedurã
─────────────

I.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
INSPECŢIA MUNCII
Inspectoratul Teritorial de Muncã al Judeţului ...................
Str. ..................... nr. .........
Localitatea ..................................

BORDEROU
de adãugare/scãdere a obligaţiilor fiscale*1)





┌────┬───────────┬──────────┬────────────┬────────────┬──────────┬───────┬─────┐
│Nr. │ Numele şi │Codul de │Nr. şi data │ Natura │Categoria │Termen │Suma │
│crt.│prenumele/ │înregis- │documentului│obligaţiei │obligaţiei│ de │(lei)│
│ │denumirea │ trare │constatator │ fiscale │fiscale*5)│ platã │ │
│ │debitorului│fiscalã*2)│pentru │ adãugate │ │ │ │
│ │ │ │adãugare/ │sau scãzute │ │ │ │
│ │ │ │scãdere*3) │din evidenţa│ │ │ │
│ │ │ │ │fiscalã*4) │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────┼─────┤
├────┼───────────┼──────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────┼─────┤
├────┼───────────┼──────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────┼─────┤
├────┼───────────┼──────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────┼─────┤
├────┼───────────┼──────────┼────────────┼────────────┼──────────┼───────┼─────┤
└────┴───────────┴──────────┴────────────┴────────────┴──────────┴───────┴─────┘


_____________
*1) Se întocmeşte distinct, atât pentru debitele luate în evidenţa fiscalã, cât şi pentru cele scãzute. Se numeroteazã la nivelul fiecãrui an fiscal, cu numãrul zilei din anul în care a fost emis.
*2) Se va completa codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz.
*3) Documentul va deţine obligatoriu codul de înregistrare fiscalã al debitorului, numãrul şi data, natura şi categoria obligaţiei fiscale, termenul de platã şi suma acesteia.
*4) Se va preciza denumirea obligaţiei fiscale.
*5) Se va înscrie atributul sumei (curentã, restantã, dobânzi, penalitãţi de întârziere).


Verificat


─────────
Şef Serviciu F.C.A.P.A.,
.........................
(semnãtura)

Întocmit
────────
Data .................................
Semnãtura ............................

II.
1. Denumire: Borderou de adãugare/scãdere a obligaţiilor fiscale
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe ambele feţe.
4. Se utilizeazã: la centralizarea datelor cuprinse în documentele constatatoare pentru adãugare sau scãdere.
5. Se întocmeşte: în douã exemplare, de serviciul contabilitate, separat pentru adãugãri şi scãderi.
6. Se arhiveazã: la serviciul contabilitate.

_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016