Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul <>art. 156^4 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin: ART. 1 Se aprobã modelul şi conţinutul formularului "Declaraţie recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri" (390 VIES), cod MFP: 14.13.01.02/r, prevãzut în anexa nr. 1. ART. 2 Formularul prevãzut la art. 1 se completeazã şi se depune conform Instrucţiunilor de completare prevãzute în anexa nr. 2. ART. 3 Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi arhivare ale formularului prevãzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3. ART. 4 Procedura de gestionare a declaraţiei recapitulative privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri este stabilitã în anexa nr. 4. ART. 5 Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin. ART. 6 La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 955/2006 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului "Declaraţie recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 703 din 16 august 2006. ART. 7 Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 8 Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor şi Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia generalã legislaţie impozite indirecte şi Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Ministrul finanţelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu Bucureşti, 3 aprilie 2007. Nr. 537. ANEXA 1
┌───────┬──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│390 │ DECLARATIE RECAPITULATIVA │ │
│VIES │ PRIVIND LIVRARILE/ACHIZITIILE │ [SIGLA] │
│ │ INTRACOMUNITARE DE BUNURI │ │
└───────┴──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│PERIOADA DE RAPORTARE │
├────┬──┬──┬──┬──┬────────────┬──┬──┬─────────────────────────────────────────┤
│ANUL│ │ │ │ │PERIOADA: │ │ │Perioada trimestriala: T1, T2, T3 sau T4 │
└────┴──┴──┴──┴──┴────────────┴──┴──┴─────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│FELUL DECLARATIEI │
├───────────────────────────────────────┬─┬─────────────────────────────────┬─┤
│DECLARATIE INITIALA │ │DECLARATIE RECTIFICATIVA │ │
└───────────────────────────────────────┴─┴─────────────────────────────────┴─┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE │
├──────────────────────────────────────────┬────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤
│COD DE IDENTIFICARE FISCALA │ RO │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┴────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┤
│DENUIRE/NUME,PRENUME │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DOMICILIUL FISCAL │
├───────────────────┬────────────────────────────────────┬─────────────┬──────┤
│JUDET │ │ SECTOR │ │
├───────────────────┼────────────────────────────────────┴─────────────┴──────┤
│LOCALITATE │ │
├───────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│STRADA │ │
├───────────────────┼───────────┬───┬─────────────┬───────┬───────────────────┤
│COD POSTAL │ │NR │ │BLOC │ │
├───────────────────┼───┬───────┼───┴─────────────┼───────┼───────────────────┤
│SCARA │ │ETAJ │ │AP │ │
├───────────────────┼───┴───────┴───────┬──────┬──┴───────┴───────────────────┤
│TELEFON │ │ FAX │ │
├───────────────────┴───────────────────┴──────┴──────────────────────────────┤
│E-MAIL │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│REZUMAT DECLARATIE │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┤
│NUMAR TOTAL PAGINI ANEXA LA DECLARATIE │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┼─┼─┼─┤
│NUMAR TOTAL AL OPERATORILOR INTRACOMUNITARI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│SUMA LIVRARILOR/ACIZITIILOR INTRACOMUNITARE DE BUNURI │
├───────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│LIVRARI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ACHIZITII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│LIVRARI IN CADRUL UNEI OPERATIUNI TRIUNGHIULARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele │
│inscrise in acest formular sunt corecte si complete │
├─────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│Numele persoanei care face declaratia │ │
├────────────────────┬────────────────────┴───────┬───────────────────────────┤
│Functia │ │ │
├────────────────────┼────────────────────────────┤ Stampila │
│Semnatura │ │ │
└────────────────────┴────────────────────────────┴───────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeaza de personalul organului fiscal │
├──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┤
│Organ fiscal │ │
├──────────────────────┼───────────────┬──────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│Numar inregistrare │ │Data inregistrare │ │ │/│ │ │/│ │ │ │ │
├──────────────────────┴───────────┬───┴──────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│Numele persoanei care a verificat │ │
└──────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘
Cod MFP: 14.13.01.02/r
┌─────┬────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬───────┬─┬─┬─┬─┬─────────┬─┬─┬───────┬─┬─┬─┬─┐
│COD │RO │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ANUL │ │ │ │ │ PERIOADA│ │ │ PAG │ │ │ │ │
└─────┴────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴───────┴─┴─┴─┴─┴─────────┴─┴─┴───────┴─┴─┴─┴─┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ LISTA OPERATIUNILOR INTRACOMUNITARE │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│TARA COD DENUMIRE/NUME, TIP*) BAZA IMPOZABILA │
│ OPERATOR INTRACOMUNITAR PRENUME OPERATOR (A/L/T │
│ INTRACOMUNITAR │
└┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬───┬─────────────────┬──┬──┬─┬──┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬┘
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─────────────────┘ └──┘ └──┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│TOTAL pagina │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│TOTAL GENERAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
________
*) TIP operatiune se completeaza cu: A achizitie si acizitie in cadrul unei
operatiuni triunghiulare, L livrare, T livrari in cadrul unei operatiuni
triunghiulare.
ANEXA 2 INSTRUCŢIUNI pentru completarea declaraţiei recapitulative 1. Declaraţia recapitulativã se depune trimestrial, în condiţiile prevãzute la <>art. 156^4 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pânã la data de 25, inclusiv, a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, de cãtre persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform <>art. 153 şi 153^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care au efectuat în trimestrul de raportare livrãri şi/sau achiziţii intracomunitare, precum şi livrãri şi achiziţii în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, aşa cum sunt definite în titlul VI din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 2.1. Declaraţia recapitulativã se depune în format electronic, astfel: - la registratura organului fiscal competent; - la poştã, prin scrisoare recomandatã; - prin completare, pe pagina de web a Ministerului Finanţelor Publice; - prin SEN. 2.2. Formatul electronic depus pe suport electronic va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilã cu ajutorul programului de asistenţã, semnat şi ştampilat, conform legii. Formatul se editeazã în douã exemplare: - un exemplar se depune la unitatea fiscalã, împreunã cu suportul electronic; - un exemplar se pãstreazã de cãtre persoana impozabilã. Formatul electronic al declaraţiei recapitulative se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic. Programul de asistenţã este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unitãţile fiscale sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro. Direct pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice depun contribuabilii care dispun de un certificat digital eliberat de Ministerul Finanţelor Publice. Prin SEN depun contribuabilii care dispun de un certificat digital eliberat de Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei. 3. Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA vor depune declaraţia recapitulativã numai în trimestrul de raportare în care ia naştere exigibilitatea taxei pentru livrãrile/achiziţiile intracomunitare, precum şi pentru livrãrile şi achiziţiile în cadrul unei operaţiuni triunghiulare efectuate. Modul de completare a declaraţiei recapitulative Secţiunea 1 Cartuşul Perioada de raportare se completeazã cu: - anul la care se referã declaraţia; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (exemplu: 2007); - perioada de raportare aferentã operaţiunilor realizate; este formatã din douã caractere, primul fiind litera "T" şi al doilea fiind cifra aferentã trimestrului respectiv (exemplu: pentru trimestrul 2 se va înscrie "T2"). Declaraţia depusã iniţial se rectificã prin depunerea unei noi declaraţii, pe acelaşi format, bifând cãsuţa corespunzãtoare de pe formular. În declaraţia rectificativã se rectificã tranzacţii declarate în orice perioadã de raportare anterioarã şi se cuprind numai informaţiile corecte referitoare la tranzacţiile pentru care se opereazã rectificarea. Se completeazã câte o declaraţie rectificativã pentru fiecare perioadã de raportare pentru care se opereazã rectificãri. Declaraţia rectificativã se foloseşte şi pentru reducerea bazei de impozitare a achiziţiilor intracomunitare în situaţia prevãzutã de lege. Cartuşul Date de identificare conţine: 1. Cod de identificare fiscalã - se înscrie codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA, înscris în certificatul de înregistrare în scopuri de TVA. Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta. 2. Denumire/nume, prenume - se înscriu, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile. 3. Domiciliul fiscal - se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA. Cartuşul Rezumat declaraţie conţine: - numãrul total al paginilor anexã la declaraţie; - numãrul total al operatorilor intracomunitari, indiferent de numãrul operaţiunilor; - valoarea operaţiunilor, defalcatã pe tipuri: livrãri, livrãri în cadrul operaţiunilor triunghiulare şi achiziţii. Secţiunea a 2-a Se completeazã cu tranzacţiile intracomunitare efectuate, în urmãtoarea ordine: 1. livrãri intracomunitare de bunuri (L); 2. livrãri ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare (T); 3. achiziţii intracomunitare de bunuri şi achiziţii de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare (A). Fiecare paginã aferentã secţiunii a 2-a va conţine, în antet, informaţii privind codul de înregistrare în scopuri de TVA, perioada aferentã şi numãrul paginii. 1. Livrãri intracomunitare de bunuri - se înscrie suma totalã a livrãrilor intracomunitare de bunuri scutite de la plata taxei în condiţiile <>art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe fiecare cumpãrãtor pentru care exigibilitatea taxei ia naştere în trimestrul calendaristic respectiv. 2. Livrãri de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare - se înscrie suma totalã a livrãrilor de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, prevãzute la <>art. 132^1 alin. (5) lit. b) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, efectuate în statul membru de sosire a bunurilor expediate sau transportate, pe fiecare beneficiar al livrãrii ulterioare ce are desemnat un cod T şi pentru care exigibilitatea taxei ia naştere în trimestrul calendaristic respectiv; - se va completa doar de cãtre cumpãrãtorul revânzãtor. 3. Achiziţii intracomunitare de bunuri - se înscrie suma totalã a achiziţiilor intracomunitare de bunuri, pe fiecare furnizor, pentru care persoana impozabilã care depune declaraţia este obligatã la plata taxei conform <>art. 151 din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi pentru care exigibilitatea taxei intervine în trimestrul calendaristic. 4. Achiziţii de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare - se înscrie suma totalã a achiziţiilor de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare pentru care furnizorul a desemnat persoana impozabilã beneficiarã drept persoana obligatã la plata taxei, în conformitate cu <>art. 150 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Coloana Ţara - codul ţãrii care a emis codul de înregistrare în scopuri de TVA al clientului/furnizorului. Coloana Cod operator intracomunitar - codul de înregistrare în scopuri de TVA al operatorului fãrã codul de ţarã. Acesta trebuie introdus fãrã spaţii, virgule sau puncte. Coloana Tipul operaţiunii L - pentru livrãri intracomunitare cãtre alte state membre; T - pentru livrãri în cadrul unei operaţiuni triunghiulare; A - pentru achiziţii intracomunitare şi achiziţii în cadrul unei operaţiuni triunghiulare din alte state membre; Coloana Baza impozabilã - valoarea tranzacţiei/ tranzacţiilor efectuate în perioada de raportare cu respectivul client/furnizor (baza impozabilã pentru calculul TVA, stabilitã potrivit prevederilor titlului VI din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare). În subsolul paginii se înscrie suma totalã a tranzacţiilor înscrise în pagina respectivã, iar pe ultima paginã a declaraţiei se înscrie şi totalul general al operaţiunilor. Toate sumele se înscriu în lei. NOTĂ: Pentru achiziţii intracomunitare de bunuri şi achiziţii de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, în cazul în care furnizorul nu comunicã un cod valabil de TVA, dar bunurile sunt transportate de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, achiziţia se declarã în declaraţia recapitulativã, astfel: Coloana Ţara - codul ţãrii membre din care s-a efectuat livrarea intracomunitarã Coloana Cod operator intracomunitar - nu se va înscrie nimic. Coloana Denumire/Nume, prenume operator intracomunitar - se va înscrie denumirea/numele şi prenumele a/ale furnizorului care a emis factura. Coloana Tipul operaţiunii - se va înscrie A. Coloana Baza impozabilã - valoarea tranzacţiei/ tranzacţiilor efectuate în perioada de raportare cu respectivul furnizor (baza impozabilã pentru calculul TVA, stabilitã potrivit prevederilor titlului VI din <>Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare). ANEXA 3 CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE modul de difuzare, utilizare şi arhivare ale Declaraţiei recapitulative privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri Denumirea formularului: Declaraţie recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri Cod: 14.13.01.02/r Format: A4/t1 Caracteristici de tipãrire: - pe o singurã faţã; - se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie, gratuit, de Ministerul Finanţelor Publice. Se difuzeazã: gratuit. Se utilizeazã la: declararea operaţiunilor intracomunitare. Se întocmeşte de: persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care realizeazã operaţiuni intracomunitare. Circulã: - în format electronic, la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã persoana impozabilã înregistratã în scopuri de taxã pe valoarea adãugatã îşi are domiciliul fiscal; - în format hârtie, în douã exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care: - un exemplar la contribuabil; - un exemplar la organul fiscal. Se arhiveazã: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice; - formatul de hârtie, la dosarul fiscal al contribuabilului. ANEXA 4 PROCEDURA de gestionare a Declaraţiei recapitulative privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri În vederea îndeplinirii cerinţelor Regulamentului CE nr. 1798/2003, persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care realizeazã operaţiuni intracomunitare, au obligaţia sã depunã, trimestrial, Declaraţia recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri (390 VIES), potrivit dispoziţiilor <>art. 156^4 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 1. Depunerea declaraţiei recapitulative 1.1. Declaraţia recapitulativã se depune trimestrial, pânã la data de 25, inclusiv, a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, la organul fiscal competent. 1.2. Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA depun declaraţia recapitulativã numai în trimestrul de raportare în care ia naştere exigibilitatea taxei pentru livrãrile/achiziţiile intracomunitare, precum şi pentru livrãrile şi achiziţiile în cadrul unei operaţiuni triunghiulare efectuate. 2. Prelucrarea declaraţiei recapitulative 2.1. Prelucrarea declaraţiilor recapitulative depuse de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA se realizeazã de cãtre organul fiscal competent, prin folosirea programului informatic de prelucrare pus la dispoziţie de Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei, pânã la data de 5 a lunii urmãtoare termenului de depunere a declaraţiei. 2.2. Dupã prelucrare, declaraţia recapitulativã se arhiveazã la dosarul fiscal al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA. 3. Verificarea formalã a declaraţiilor recapitulative 3.1. Pentru fiecare declaraţie recapitulativã, organul fiscal competent verificã: a) corectitudinea codului de înregistrare în scopuri de TVA al persoanei impozabile care realizeazã operaţiuni intracomunitare, prin verificarea datelor de identificare din declaraţie cu cele existente în Registrul persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA; b) integralitatea codurilor de înregistrare în scopuri de TVA ale operatorilor strãini înscrişi în declaraţie: înscrierea corectã a codului de ţarã, precum şi a numãrului de caractere al codului; c) corelarea totalului sumelor aferente livrãrilor/achiziţiilor intracomunitare din declaraţia recapitulativã cu cele înscrise în rândurile corespunzãtoare din Decontul de TVA sau Decontul special de TVA, dupã caz, astfel: - livrãri + livrãri în cadrul unei operaţiuni triunghiulare din declaraţia recapitulativã = livrãri intracomunitare din Decontul de TVA; - achiziţii + achiziţii în cadrul unei operaţiuni triunghiulare din declaraţia recapitulativã = achiziţii intracomunitare din decont de TVA sau decont special de TVA, dupã caz; d) îndeplinirea obligaţiei de depunere a declaraţiei recapitulative, prin încrucişarea informaţiilor referitoare la persoanele impozabile care au declarat livrãri/achiziţii în deconturile de TVA şi deconturile speciale de TVA depuse cu informaţiile referitoare la persoanele impozabile care au depus declaraţii recapitulative. 3.2. În cazul persoanelor impozabile cu obligaţii declarative lunare, precum şi în cazul în care în cadrul trimestrului de raportare au fost depuse mai multe deconturi speciale de TVA de cãtre contribuabil, corelaţiile se verificã având în vedere totalul livrãrilor, respectiv al achiziţiilor înscrise în toate declaraţiile depuse în cadrul perioadei la care se referã declaraţia recapitulativã. 4. Notificarea persoanelor impozabile 4.1. Dupã prelucrarea declaraţiilor recapitulative se identificã: - persoanele impozabile care nu au depus declaraţia recapitulativã, deşi în Decontul de TVA sau în Decontul special de TVA au declarat livrãri/achiziţii intracomunitare, potrivit pct. 3.1 lit. d); - persoanele impozabile care au depus declaraţii recapitulative care prezintã erori, potrivit pct. 3.1 lit. a)-c). 4.2. Pentru persoanele impozabile prevãzute la pct. 4.1 se emit: a) notificãri pentru nedepunerea declaraţiei; b) notificãri pentru corectarea declaraţiei. 4.3. Notificãrile prevãzute la pct. 4.2 se emit pânã cel târziu la data de 25 a lunii urmãtoare termenului legal de depunere a declaraţiei recapitulative. 4.4. Persoanele impozabile care depun cu întârziere declaraţia recapitulativã sunt sancţionate potrivit <>art. 189 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu amendã de la 50 lei la 1.500 lei pentru persoanele fizice şi cu amendã de la 500 lei la 10.000 lei pentru persoanele juridice. 4.5. Declaraţiile recapitulative depuse sau corectate ca urmare a notificãrilor transmise se prelucreazã în momentul primirii lor de la persoanele impozabile. 4.6. Declaraţiile recapitulative care prezintã erori, potrivit pct. 3.1 lit. a)-c), pentru care organul fiscal competent a transmis notificarea prevãzutã la pct. 4.2.b) se corecteazã prin depunerea unei noi declaraţii corect completate, pânã cel târziu la data de 25 a lunii urmãtoare termenului legal de depunere a declaraţiei recapitulative pe care o corecteazã, fãrã a se bifa cãsuţa de rectificare. 4.7. Declaraţia recapitulativã prevãzutã la pct. 4.6 înlocuieşte declaraţia recapitulativã depusã iniţial şi, dupã prelucrare, se arhiveazã la dosarul fiscal al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA. 5. Prelucrarea declaraţiilor recapitulative rectificative 5.1. Declaraţiile recapitulative se rectificã, din oficiu, de cãtre persoana impozabilã, prin depunerea unei declaraţii recapitulative rectificative. 5.2. În declaraţia recapitulativã rectificativã se corecteazã informaţiile eronate declarate în perioade de raportare anterioare, precum şi informaţii din declaraţia recapitulativã aferentã ultimei perioade de raportare, care nu au fost corectate pânã la data de 25 a lunii urmãtoare datei de raportare, în urma notificãrilor transmise potrivit pct. 4. 5.3. Declaraţiile recapitulative rectificative se prelucreazã în momentul primirii lor de la persoanele impozabile. 5.4. Se verificã existenţa bifei în cãsuţa prevãzutã de formular, în vederea marcãrii corespunzãtoare în sistemul informatic. 5.5. Dupã prelucrare, declaraţiile rectificative se arhiveazã la dosarul fiscal al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA. 6. Organizarea bazei centrale de date "Declaraţii recapitulative" 6.1. Informaţiile din declaraţiile recapitulative depuse la termenele legale de depunere, precum şi cele depuse ca urmare a notificãrilor transmise de organele fiscale competente se introduc într-o bazã de date denumitã "Declaraţii recapitulative". 6.2. Baza de date "Declaraţii recapitulative" cuprinde douã secţiuni: - livrãri - în care se înscriu toate livrãrile intracomunitare de bunuri (cod L) şi toate livrãrile ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare (cod T); - achiziţii - în care se înscriu achiziţiile intracomunitare de bunuri şi achiziţiile de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare (cod A). 6.3. Informaţiile din declaraţiile recapitulative rectificative depuse de persoanele impozabile se introduc în aceeaşi bazã centralã de date, însã se marcheazã corespunzãtor. 7. Centralizarea informaţiilor din declaraţiile recapitulative 7.1. Pânã la sfârşitul lunii urmãtoare termenului legal de depunere a declaraţiei recapitulative, organul fiscal competent transmite direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti baza de date cuprinzând declaraţiile recapitulative depuse, şi anume: - declaraţiile recapitulative corecte; - declaraţiile recapitulative corectate ca urmare a notificãrilor transmise persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA; şi - declaraţii recapitulative cu erori, pentru care nu a fost efectuatã corecţia ca urmare a notificãrilor transmise persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA. Organul fiscal competent este responsabil pentru completitudinea şi corectitudinea informaţiilor transmise. 7.2. În termen de maximum 5 zile, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili transmit informaţiile din declaraţiile recapitulative Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei şi sunt responsabile pentru completitudinea informaţiilor transmise. 7.3. În termen de 5 zile, Serviciul central de legãturi verificã dacã informaţiile din declaraţiile recapitulative au fost transmise de cãtre toate direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de cãtre Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili. 8. Centralizarea datelor din declaraţiile recapitulative rectificative 8.1. La sfârşitul fiecãrei luni, organul fiscal competent transmite direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti baza de date cuprinzând declaraţiile recapitulative rectificative depuse în luna respectivã. Organul fiscal competent este responsabil pentru completitudinea şi corectitudinea informaţiilor transmise. 8.2. În termen de maximum 5 zile, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili transmit informaţiile din declaraţiile recapitulative rectificative Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei şi sunt responsabile pentru completitudinea informaţiilor transmise. 8.3. La solicitãrile punctuale formulate de statele membre, Serviciul central de legãturi verificã existenţa unor eventuale declaraţii recapitulative rectificative. ------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.