Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 532 din 3 aprilie 2007  pentru modificarea si completarea   Ordinului ministrului finantelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 532 din 3 aprilie 2007 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 260 din 18 aprilie 2007
În temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 187, 189^1, 191 şi 192^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale pct. 14, 15 şi 18^2 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 19 februarie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Se aprobã formularul 122 «Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv», cod M.F.P. 14.13.01.03/d, prevãzut în anexa nr. 3.
(2) Formularul 122 se completeazã conform instrucţiunilor prevãzute în anexa nr. 4.
(3) Caracteristicile de tipãrire, modul de utilizare şi pãstrare ale formularului 122 sunt prevãzute în anexa nr. 5."
2. Anexa nr. 1 "Procedurã de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv", se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
2.1. La capitolul C punctul I, dupã subpunctul 1.1 se introduce subpunctul 1.1^1, cu urmãtorul cuprins:
"1.1^1. Prin derogare de la dispoziţiile subpct. 1.1, antrepozitele fiscale expeditoare care îşi desfãşoarã activitatea pe raza teritorialã a unui municipiu reşedinţã de judeţ sau a municipiului Bucureşti, care aparţin unui antrepozitar autorizat care face parte din categoria contribuabililor mari sau mijlocii, astfel cum sunt definiţi potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, depun exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire dupã cum urmeazã:
a) antrepozitele fiscale expeditoare care îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul municipiului reşedinţã de judeţ, aparţinând unui contribuabil mare sau mijlociu, depun exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire la administraţia finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene;
b) antrepozitele fiscale expeditoare care îşi desfãşoarã activitatea pe raza municipiului Bucureşti, aparţinând unui contribuabil mijlociu, depun exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire la Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti;
c) antrepozitele fiscale expeditoare care îşi desfãşoarã activitatea pe raza teritorialã a municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, aparţinând marilor contribuabili, depun exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire la Direcţia Generalã de Administrare a Marilor Contribuabili."
2.2. La capitolul C punctul II, dupã subpunctul 1 se introduce subpunctul 1^1, cu urmãtorul cuprins:
"1^1. Dispoziţiile subpct. 1.1^1 al pct. I sunt aplicabile în mod corespunzãtor."
2.3. La capitolul C punctul IV, subpunctul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"2. Totodatã, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune, în termenul prevãzut la pct. IV subpct. 1, la organul fiscal competent formularul 122 «Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv», întocmitã potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3."
2.4. La capitolul D punctul IV, subpunctul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"2. Totodatã, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune, în termenul prevãzut la pct. IV subpct. 1, la organul fiscal competent formularul 122 «Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv», întocmitã potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3."
3. Anexa nr. 2 «Procedurã de stabilire şi de identificare a gradului de risc fiscal în cazul produselor accizabile expediate din România, în regim suspensiv, pe teritoriul comunitar» se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
4. Anexa nr. 3 «Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv» se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
ART. II
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 3 aprilie 2007.
Nr. 532.

ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 2 la <>Ordinul nr. 110/2007 )
-------------------------------------

PROCEDURA
de stabilire şi de identificare a gradului de risc fiscal
în cazul produselor accizabile expediate din România, în regim
suspensiv, pe teritoriul comunitar

I. Aspecte generale
Procedura prevãzutã în prezenta anexã se aplicã în vederea determinãrii gradului de risc pe care îl comportã toate livrãrile de produse accizabile transportate în regim suspensiv pe teritoriul comunitar.
Analiza de risc se realizeazã în douã etape, aşa cum sunt descrise la cap. II şi III:
- stabilirea punctajului indicatorilor care reflectã comportamentul fiscal al antrepozitarului autorizat;
- stabilirea punctajului indicatorilor care reflectã riscul prezentat de livrarea de produse accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitar.
Dupã parcurgerea acestor etape se va obţine Coeficientul de Risc al Transportului (CRT).
Coeficientul de risc al transportului (CRT) reprezintã o sumã obţinutã automat în urma analizei de risc, clasificatã ulterior pe 3 nivele de risc, indicând proporţional şi în ordine crescãtoare riscul dezvoltat:
- CRT stabilit este sub valoarea de 10 puncte ponderate - fãrã risc;
- CRT stabilit este între valorile de 11-60 de puncte ponderate - risc scãzut;
- CRT stabilit este între valorile 61-100 de puncte ponderate - risc ridicat.
Un CRT se va acorda fiecãrui document administrativ de însoţire aferent unui transport pe teritoriul comunitar şi va fi determinat la momentul primirii exemplarului 5 din documentul administrativ de însoţire de cãtre Serviciul central de legãturi, cu suportul Direcţiei Generale a Tehnologiei Informaţiei, în baza de date centralã.
Se va identifica un grad de risc al transportului respectiv, pe baza datelor deţinute despre antrepozitarul autorizat şi antrepozitul fiscal expeditor şi a celor din documentul administrativ de însoţire. Fiecãrui indicator de risc i se acordã o pondere la calcularea CRT, care reprezintã procentul ariei de risc în cadrul riscului general.
Valoarea CRT reprezintã ponderea punctajelor indicatorilor de risc care reflectã comportamentul fiscal al antrepozitarului şi al celor asociaţi livrãrii de produse accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitar.
Excepţie de la analiza de risc vor face urmãtoarele categorii de operaţiuni, care se vor califica în mod automat ca având un risc ridicat:
- operaţiunile având ca obiect tranzacţiile cu ţigarete, alcool etilic şi bãuturi spirtoase provenind sau având ca destinaţie o ţarã terţã;
- livrãrile de produse accizabile realizate de antrepozitarii aflaţi în stare de insolvabilitate;
- livrãrile de produse accizabile realizate de antrepozitarii care se aflã în prima lunã de activitate;
- operaţiunile realizate de antrepozitari care au fost declaraţi inactivi.
II. Indicatori care reflectã comportamentul fiscal al antrepozitarului autorizat expeditor
II.1. Indicatori calculaţi de cãtre autoritatea fiscalã teritorialã în a cãrei administrare se aflã antrepozitarul expeditor
Indicatorii se calculeazã pentru prima datã în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei proceduri şi apoi semestrial, începând cu data de 5 august 2007, într-un termen maxim de 5 zile.
Înainte de stabilirea punctajelor acestor indicatori, compartimentul de specialitate din cadrul autoritãţii fiscale de administrare a antrepozitarului autorizat expeditor va solicita, în scris, compartimentelor de specialitate implicate confirmarea actualizãrii, la zi, a tuturor bazelor de date care furnizeazã informaţii utilizate în aplicarea procedurii.
Dupã calcularea indicatorilor, compartimentul de specialitate din cadrul autoritãţii fiscale de administrare a antrepozitarului autorizat expeditor va comunica punctajele cãtre Serviciul central de legãturi.
Indicatorii urmãriţi şi punctajul aferent acestora sunt:
1. Mãrimea contribuabilului
Punctaj:
0 puncte - mari contribuabili
50 de puncte - contribuabili mijlocii şi mici.
2. Antecedente fiscale
Punctaj:
0 puncte - nu are fapte înscrise în cazierul fiscal
100 de puncte - are fapte înscrise în cazierul fiscal.
3. Modul de verificare a antrepozitarului (sumele reprezintã rezultatele cumulate ale tuturor inspecţiilor fiscale efectuate în perioada de referinţã)
Punctaj:
0 puncte - a avut inspecţii fiscale în ultimii 3 ani şi au fost calculate sume suplimentare pentru accize, inclusiv accesorii mai mici de 10.000 lei sau nu au fost calculate sume suplimentare pentru accize
50 de puncte - a avut inspecţii fiscale în ultimii 3 ani şi au fost calculate sume suplimentare pentru accize, inclusiv accesorii cuprinse între 10.001 lei şi 100.000 lei
70 de puncte - a avut inspecţii fiscale în ultimii 3 ani şi au fost calculate sume suplimentare pentru accize, inclusiv accesorii mai mari de 100.000 lei
100 de puncte - nu a avut inspecţii fiscale în ultimii 3 ani.
4. Sancţiuni aplicate
Punctaj:
0 puncte - antrepozitarul nu a primit nicio sancţiune contravenţionalã la regimul produselor accizabile, prevãzute în Codul de procedurã fiscalã, în ultimele 12 luni
50 de puncte - antrepozitarul a primit pânã la 3 sancţiuni contravenţionale la regimul produselor accizabile, prevãzute în Codul de procedurã fiscalã, în ultimele 12 luni
100 de puncte - antrepozitarul a primit mai mult de 3 sancţiuni contravenţionale la regimul produselor accizabile, prevãzute în Codul de procedurã fiscalã, în ultimele 12 luni.
5. Documente administrative de însoţire neînchise
Punctaj:
0 puncte - nu are documente administrative de însoţire neînchise în ultimele 12 luni
100 de puncte - are documente administrative de însoţire neînchise în ultimele 12 luni
6. Gradul de conformare la îndeplinirea obligaţiilor declarative prevãzute de vectorul fiscal
Punctaj:
0 puncte - îndeplinirea voluntarã şi la termen a tuturor obligaţiilor declarative în ultimele 12 luni
50 de puncte - îndeplinirea tuturor obligaţiilor declarative în ultimele 12 luni, dar fãrã respectarea termenelor legale
100 de puncte - neîndeplinirea parţialã sau totalã a obligaţiilor declarative în ultimele 12 luni (cel puţin un impozit sau o taxã nedeclarat(ã) în ultimele 12 luni).
7. Executãri silite înregistrate
Punctaj:
0 puncte - antrepozitarul nu a fost supus unei executãri silite de la autorizarea sa
50 de puncte - antrepozitarul a fost supus unei executãri silite mai vechi de un an
100 de puncte - antrepozitarul a fost supus unei executãri silite în ultimul an.
8. Nivelul datoriilor nete la bugetul general consolidat (total datorat - total de rambursat/restituit)
Punctaj:
0 puncte - contribuabili care nu au datorii
10 puncte - contribuabili mari care au datorii sub 500.000 lei, contribuabili mici şi mijlocii care au datorii sub 350.000 lei
50 de puncte - contribuabili mari care au datorii între 500.001 lei şi 1.000.000 lei, contribuabili mici şi mijlocii care au datorii între 350.001 lei şi 1.000.000 lei
100 de puncte - contribuabili care au datorii ce depãşesc 1.000.000 lei.
9. Nivelul capitalurilor totale (se calculeazã potrivit bilanţului pentru ultimul an fiscal încheiat)
Punctaj:
0 puncte - antrepozitarul deţine capitaluri totale de peste 10.000.000 lei
10 puncte - antrepozitarul deţine capitaluri totale între 5.000.001 şi 10.000.000 lei
50 de puncte - antrepozitarul deţine capitaluri totale între 1.000.001 şi 5.000.000 lei
100 de puncte - antrepozitarul deţine capitaluri totale sub 1.000.000 lei sau nu existã date pentru calcularea indicatorului
10. Active imobilizate (se calculeazã potrivit bilanţului pentru ultimul an fiscal încheiat)
Punctaj:
0 puncte - antrepozitarul deţine active imobilizate de peste 10.000.000 lei
10 puncte - antrepozitarul deţine active imobilizate între 5.000.001 şi 10.000.000 lei
50 de puncte - antrepozitarul deţine active imobilizate între 1.000.001 şi 5.000.000 lei
100 de puncte - antrepozitarul deţine active imobilizate sub 1.000.000 lei sau nu existã date pentru calcularea indicatorului.
11. Variaţii ale rezultatelor fiscale anuale - profit/pierdere (se calculeazã potrivit bilanţurilor depuse pentru ultimii 2 ani fiscali încheiaţi)
Punctaj:
0 puncte - dacã a înregistrat profit în ultimii 2 ani fiscali încheiaţi pentru care existã bilanţ depus sau, în cazul în care antrepozitarul este nou-înfiinţat, dacã a încheiat primul an fiscal având profit
50 de puncte - dacã a înregistrat profit în ultimul an şi pierdere în anul anterior
70 de puncte - dacã a înregistrat în ultimul an fiscal pierdere şi profit în anul anterior
100 de puncte - dacã a înregistrat pierdere în ultimii 2 ani consecutivi.
12. Variaţii ale cifrei de afaceri în ultimii 2 ani (se calculeazã potrivit bilanţurilor depuse pentru ultimii 2 ani fiscali încheiaţi)
Se calculeazã:
Variaţia = [(CA din ultimul an - CA din penultimul an)/CA din penultimul an]x100
Punctaj:
0 puncte - dacã a înregistrat o variaţie pozitivã a cifrei de afaceri de peste 25% în ultimii 2 ani consecutivi
30 de puncte - dacã a înregistrat o variaţie pozitivã a cifrei de afaceri între 0-25% în ultimii 2 ani consecutivi
100 de puncte - dacã a înregistrat o variaţie negativã a cifrei de afaceri în ultimii 2 ani consecutivi sau nu existã date pentru calcularea indicatorului.
13. Gradul de îndatorare = (datorii totale/total active imobilizate) x 100 (se calculeazã potrivit bilanţului pentru ultimul an fiscal încheiat)
Punctaj:
0 puncte - gradul de îndatorare este sub 100%
50 de puncte - gradul de îndatorare este între 101% şi 150%
100 de puncte - gradul de îndatorare este peste 150% sau nu existã date pentru calcularea indicatorului.
II.2. Indicatori calculaţi la nivel central
Indicatorii se calculeazã pentru prima datã în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei proceduri şi apoi, semestrial, începând cu data de 5 august 2007, într-un termen maxim de 5 zile.
Înainte de stabilirea punctajelor acestor indicatori, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei va lua mãsuri în vederea actualizãrii, la zi, a tuturor bazelor de date care furnizeazã informaţii utilizate în aplicarea procedurii.
Dupã calcularea indicatorilor, punctajele obţinute împreunã cu punctajele calculate pentru indicatorii menţionaţi la pct. II.1 şi comunicaţi de cãtre autoritatea fiscalã de administrare a antrepozitarului autorizat expeditor vor fi pãstrate într-o bazã de date.
Indicatorul urmãrit şi punctajul aferent acestuia sunt:
14. Istoricul activitãţii antrepozitarului
Punctaj:
0 puncte - data autorizãrii antrepozitarului depãşeşte 3 ani, iar în aceastã perioadã a funcţionat fãrã întreruperi de nicio naturã (suspendarea autorizaţiei unui antrepozit, încetarea activitãţii);
20 de puncte - data autorizãrii antrepozitarului este între 1 şi 3 ani, iar în aceastã perioadã a funcţionat fãrã întreruperi de nicio naturã (suspendarea autorizaţiei unui antrepozit, încetarea activitãţii);
50 de puncte - data autorizãrii antrepozitarului depãşeşte un an, iar în aceastã perioadã activitatea antrepozitarului a suferit întreruperi (încetarea activitãţii urmatã de o nouã autorizare, suspendarea autorizaţiei unui/unor antrepozit/antrepozite);
70 de puncte - data autorizãrii antrepozitarului este între un an şi 6 luni;
100 de puncte - data autorizãrii antrepozitarului nu depãşeşte 6 luni.
III. Indicatori care reflectã riscul prezentat de livrarea de produse accizabile în regim suspensiv
La momentul recepţionãrii exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire, în format electronic, de cãtre autoritatea fiscalã în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea antrepozitul fiscal expeditor, acesta va fi transmis în aceeaşi zi lucrãtoare cãtre Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei, într-o bazã de date centralã.
Documentele administrative de însoţire recepţionate dupã ora 18,00 vor fi transmise a doua zi lucrãtoare pânã cel târziu la ora 10,00.
Calcularea punctajelor indicatorilor de mai jos se va realiza la nivel central, pe baza datelor din documentul administrativ de însoţire.
Indicatorii urmãriţi şi punctajul aferent acestora sunt:
15. Tipul de autorizare atribuit locului de expediere a produselor în funcţie de codul de accize completat în cãsuţa 15 din documentul administrativ de însoţire (se urmãreşte codul de accize al antrepozitarului român şi codul din Nomenclatorul activitãţilor desfãşurate în cadrul antrepozitului fiscal)
Punctaj:
0 puncte - antrepozite de producţie şi depozitare vin şi bãuturi fermentate, altele decât bere şi vin (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt DD şi PP, iar produsele autorizate în SEED au codurile W2 şi W3)
20 de puncte - antrepozite de producţie şi depozitare bere (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt DD şi PP, iar produsul autorizat în SEED are codul B)
30 de puncte - antrepozite de producţie ţigãri şi ţigãri de foi, tutun destinat rulãrii în ţigarete şi alt tutun de fumat (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt PP, iar produsele autorizate în SEED au codurile T3, T4 sau T5)
40 de puncte - antrepozite de producţie şi depozitare ţigarete (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt DD şi PP, iar produsul autorizat în SEED are codul T2)
50 de puncte - antrepozite de producţie şi depozitare produse intermediare (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt DD şi PP, iar produsul autorizat în SEED are codul I)
70 de puncte - antrepozite de producţie şi depozitare produse energetice (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt DD şi PP, iar produsele autorizate în SEED au codurile E2, E3, E5, E6, E7, E8, E9.1 şi E9.2)
80 de puncte - antrepozite de producţie/depozitare alcool etilic şi bãuturi spirtoase (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt PP sau DD, iar produsele autorizate în SEED au codurile S2, S3, S4 şi S5)
90 de puncte - antrepozite de depozitare produse energetice (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt DD şi produsele autorizate în SEED au codurile E4.1-E4.9)
100 de puncte - antrepozite de producţie produse energetice (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt PP şi produsele autorizate în SEED au codurile E4.1-E4.9).
16. Tipul de autorizare a operatorului destinatar (se urmãreşte codul de accize din cãsuţa 4 din documentul administrativ de însoţire)
Punctaj:
0 puncte - antrepozitar autorizat
50 de puncte - operator înregistrat
100 de puncte - operator neînregistrat.
17. Tipul de autorizare atribuit locului livrãrii produselor (se urmãreşte codul de accize din cãsuţa 4 din documentul administrativ de însoţire şi se urmãreşte pentru ce este autorizat conform nomenclatorului de activitãţi din SEED)
Punctaj:
0 puncte - vin şi bãuturi fermentate, altele decât bere şi vin (codurile W2 şi W3)
20 de puncte - bere (codul B)
40 de puncte - produse din tutun (codurile T2, T3, T4 sau T5)
50 de puncte - produse intermediare (codul I)
70 de puncte - produse energetice (codurile E2, E3, E5, E6, E7, E8, E9.1 şi E9.2)
80 de puncte - alcool etilic şi bãuturi spirtoase (codurile S2, S3, S4 şi S5)
100 de puncte - produse energetice (codurile E4.1-E4.9) sau nu existã nicio codificare.
18. Produsele accizabile care fac obiectul transportului în regim suspensiv (cãsuţele 19a, 19b şi 19c)
Punctaj:
0 puncte - vinuri (NC 2204, 2205), bere (NC 2203 00 sau orice produs care conţine un amestec de bere şi de bãuturi nealcoolice, încadrat la codul NC 2206 00), precum şi alte coduri NC care nu se regãsesc la punctajele de mai jos
20 de puncte - tutun prelucrat (NC 2401, 2402, 2403)
50 de puncte - produsele cu codurile NC de la 1507 la 1518; produsele cu codurile NC 2707 10, 2707 20, 2707 30 şi 2707 50; produsele cu codurile NC de la 2710 11 la 2710 19 69; produsele cu codurile NC 2711 (cu excepţia 2711 11, 2711 21 şi 2711 29); produsele cu codul NC 2901 10; produsele cu codurile NC 2902 20, 2902 30, 2902 41, 2902 42, 2902 43 şi 2902 44; produsele cu codul NC 2905 11 00; produsele cu codul NC 3824 90 99
100 de puncte - alcool etilic (NC 2207, 2208, 2204, 2205 şi 2206 00)
19. Cantitatea sau greutatea netã a produselor accizabile livrate în regim suspensiv
Plafon cantitativ:
- NC 2207 alcool etilic nedenaturat cu o concentraţie alcoolicã mai mare sau egalã cu 80% în cantitate de 20 Hl alcool pur (20°C);
- NC 2208 bãuturi spirtoase în cantitate de 12 Hl volum de bãuturi;
- NC 2402.20 ţigarete în cantitate de 500.000 de unitãţi
Punctaj:
10 puncte - antrepozitarul livreazã cantitãţi sub plafonul cantitativ mai sus menţionat
50 de puncte - antrepozitarul livreazã cantitãţi care nu depãşesc cu mai mult de 20% plafonul cantitativ mai sus menţionat
100 de puncte - antrepozitarul livreazã cantitãţi care depãşesc cu mai mult de 20% plafonul cantitativ mai sus menţionat.
IV. Ponderea punctajelor indicatorilor de risc
Punctajul final (CRT) se calculeazã prin însumarea punctajelor aferente fiecãruia dintre indicatorii menţionaţi la pct. II şi III, ponderate cu procentele prevãzute în tabelul de mai jos:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Indicatori Pondere
crt.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Mãrimea contribuabilului 2%
2. Antecedente fiscale 8%
3. Modul de verificare a antrepozitarului 11%
4. Sancţiuni aplicate 6%
5. Documente administrative de însoţire neînchise 6%
6. Gradul de conformare la îndeplinirea obligaţiilor declarative 8%
7. Executãri silite înregistrate 6%
8. Nivelul datoriilor nete la bugetul general consolidat 5%
9. Nivelul capitalurilor totale 3%
10. Active imobilizate 3%
11. Variaţii ale rezultatelor fiscale anuale 4%
12. Variaţii ale cifrei de afaceri în ultimii 2 ani 3%
13. Gradul de îndatorare 4%
14. Istoricul activitãţii antrepozitarului 6%
15. Tipul de autorizare atribuit locului de expediere a produselor 4%
16. Tipul de autorizare a operatorului destinatar 3%
17. Tipul de autorizare atribuit locului livrãrii produselor 4%
18. Produsele accizabile care fac obiectul transportului în
regim suspensiv 8%
19. Cantitatea sau greutatea netã a produselor accizabile
livrate în regim suspensiv 6%
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Dacã prin ponderare CRT nu este numãr întreg, acesta va fi rotunjit.
Calculul CRT aferent unui document administrativ de însoţire recepţionat se realizeazã automat de cãtre sistemul informatic, la primirea documentului administrativ de însoţire în baza de date centralã.
V. Utilizarea rezultatelor analizei de risc
Dupã calcularea CRT pentru documentele administrative de însoţire primite într-o zi lucrãtoare, Serviciul central de legãturi, cu suportul Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei, va lua urmãtoarele mãsuri:
- va transmite documentele administrative de însoţire împreunã cu CRT aferent compartimentului de schimb internaţional de informaţii din cadrul autoritãţii competente în raza cãreia îşi desfãşoarã activitatea antrepozitul fiscal expeditor, în vederea asigurãrii evidenţei la nivel judeţean;
- va transmite documentele administrative de însoţire cu risc ridicat Direcţiei supraveghere produse accizabile şi tranzite din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, în vederea supravegherii transporturilor ce se desfãşoarã pe teritoriul naţional pentru a asigura legalitatea mişcãrii produselor accizabile în regim suspensiv;
- va transmite un mesaj de alertã cãtre statul membru de destinaţie al transportului, atunci când CRT este cuprins între 61 şi 100 de puncte ponderate;
- atunci când CRT este cuprins între 11 şi 60 de puncte ponderate, va analiza documentele administrative de însoţire respective şi va decide asupra oportunitãţii transmiterii unui mesaj de informare cãtre statul membru de destinaţie al transportului.
Baza de date cu documente administrative de însoţire intracomunitare clasificate în funcţie de nivelul de risc va fi disponibilã pentru consultare Serviciului central de legãturi, în vederea îndeplinirii angajamentelor ce revin României conform legislaţiei naţionale şi comunitare în ceea ce priveşte schimbul de informaţii şi cooperarea administrativã pe linie de accize.

ANEXA 2
--------
(Anexa nr. 3 la <>Ordinul nr. 110/2007 )
-------------------------------------



Ministerul Finantelor Publice
122 [SIGLA] Agentia Nationala
de Administrare Fiscala

DECLARATIE PRIVIND ACCIZELE AFERENTE
DIFERENTELOR DE PRODUSE ACCIZABILE TRANSPORTATE
IN REGIM SUSPENSIV

┌────────────────────────────┐
│ Declaratie rectificativa │
│Se completeaza cu X │
│numai in cazul declaratiilor│
│rectificative │
└────────────────────────────┘

A. DATE DE IDENTIFICARE ALE PLATITORULUI

┌────────────────────────────────────────────┐
│Codul de |_||_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │
│identificare │
│fiscala │
├────────────────┬───────────────────────────┴──────────────────────────┐
│Denumire │ │
├─────────────┬──┴──────────┬──────────────┬────────────────────────────┤
│Judet │ │Localitate │ │
├───────┬─────┴──┬───────┬──┴─────┬─────┬──┴─────┬──────┬────┬──────────┤
│Strada │ │Nr. │ Bloc │ │Scara │ │Ap. │ │
├───────┼────────┴──┬────┴──┬──┬──┴─┬───┴────┬───┼──────┴──┬─┴────┬─────┤
│Cod │ │Sector │ │Tel:│ │Fax│ │E-mail│ │
│postal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴───────────┴───────┴──┴────┴────────┴───┴─────────┴──────┴─────┘

B. DIFERENTE DE ACCIZE
┌──────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Documentul administrativ de insotire seria .... nr. ..... │
│crt. ├─────────────────────────────────┬──────────────────────────────┤
│ │Codul de accize al expeditorului │ │
│ ├─────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │Data expedierii produselor │ │
│ │accizabile │ │
│ ├─────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │Tipul accizei*) │ │
│ ├─────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │Codul bugetar │ │
│ ├─────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │Suma datorata │ │
└──────┴─────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prezenta declaratie reprezinta titlu de creanta si produce efecte juridice
ale instiintarii de plata de la data depunerii acesteia, in conditiile
legii.
Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele
inscrise in acesta formular sunt corecte si complete.

Nume, prenume ............................ ┌──────────────────┐
Functia .................................. │ Semnatura │
│ si stampila │
└──────────────────┘

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Loc rezervat organului fiscal

Nr. inregistrare ..................
Data .................................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Se completeaza conform Nomenclatorului din anexa.



ANEXĂ



┌─────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt. │ Tipul accizei │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1 │Accize pentru bere │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2 │Accize pentru vinuri spumoase │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3 │Accize pentru bauturi fermentate spumoase, altele decat bere si vinuri │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4 │Accize pentru produse intermediare │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5 │Accize pentru alcool etilic │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6 │Accize pentru tigarete │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7 │Accize pentru tigari si tigari de foi │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8 │Accize pentru tutun de fumat │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9 │Accize pentru benzina cu plumb │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10 │Accize pentru benzina fara plumb │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11 │Accize pentru motorina │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12 │Accize pentru pacura │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│13 │Accize pentru gaz petrolier lichefiat │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│14 │Accize pentru petrol lampant (kerosen) │
└─────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016