Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul <>art. 147^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 50 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 83 alin. (2) şi <>art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin: ART. 1 Se aprobã Procedura de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã cãtre persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii, prevãzutã în anexa nr. 1. ART. 2 Se aprobã modelul şi conţinutul formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii", cod MFP 14.13.03.02/13, prevãzut în anexa nr. 2. ART. 3 Instrucţiunile de completare a formularului menţionat la art. 2 sunt prevãzute în anexa nr. 3. ART. 4 Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare ale formularului menţionat la art. 2 sunt prevãzute în anexa nr. 4. ART. 5 Se aprobã modelul şi conţinutul formularului "Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii", cod MFP 14.13.02.02/13, prevãzut în anexa nr. 5. ART. 6 Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul ordin. ART. 7 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 8 Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare şi Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, precum şi Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Ministrul finanţelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu Bucureşti, 3 aprilie 2007. Nr. 530. ANEXA 1 PROCEDURĂ de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã cãtre persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii 1. Rambursarea taxei pe valoarea adãugatã cãtre persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Uniunii Europene, potrivit dispoziţiilor <>art. 147^2 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 50 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se efectueazã potrivit prezentei proceduri. 2. Pentru a beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adãugatã achitate, persoana impozabilã trebuie sã îşi desemneze un reprezentant în România în scopul rambursãrii, potrivit pct. 50 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 3. Reprezentantul solicitã rambursarea taxei pe valoarea adãugatã prin completarea şi depunerea formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii", prevãzut în anexa nr. 2. 4. Reprezentantul desemnat în scopul rambursãrii trebuie sã înregistreze la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal actul de împuternicire în formã autenticã, potrivit dispoziţiilor <>art. 18 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Conţinutul şi limitele reprezentãrii sunt cele stabilite prin lege, respectiv de pct. 50 alin. (6) şi (7) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În vederea înregistrãrii fiscale, reprezentantul desemnat depune la organul fiscal competent declaraţia de înregistrare fiscalã, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare. Comunicarea certificatului de înregistrare fiscalã se face fie la sediul organului fiscal, prin prezentarea reprezentantului, fie prin poştã prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire. Codul de înregistrare fiscalã atribuit reprezentantului va fi utilizat numai pentru rambursarea taxei pe valoarea adãugatã persoanei reprezentate, stabilitã în afara Uniunii Europene. 5. Cererea se depune la registratura organului fiscal competent sau la poştã, prin scrisoare recomandatã, însoţitã de documentaţia prevãzutã la pct. 50 alin. (7) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care sã evidenţieze taxa a cãrei rambursare se solicitã. Cererea se depune însoţitã şi de dovada emisã de organul fiscal competent din ţara în care solicitantul este stabilit, din care sã rezulte cã, potrivit legislaţiei naţionale a acelui stat, o persoanã impozabilã stabilitã în România ar avea acelaşi drept de rambursare în ceea ce priveşte taxa pe valoarea adãugatã sau alte impozite ori taxe similare aplicate în ţara respectivã. 6. Documentele justificative, documentele din care rezultã cã persoana este angajatã într-o activitate economicã ce ar face-o sã fie consideratã persoanã impozabilã în condiţiile art. 127 din legea nr. 571 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã ar fi stabilitã în România, precum şi declaraţiile în limba strãinã vor fi însoţite de traduceri în limba românã certificate de traducãtori autorizaţi, potrivit prevederilor <>art. 8 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 7. De la registraturã, cererea însoţitã de documentaţie se repartizeazã Compartimentului de analizã de risc, denumit în continuare compartiment de specialitate, care înregistreazã cererile în Registrul de evidenţã a cererilor de rambursare, organizat potrivit anexei nr. 1a) la prezenta procedurã. 8. Toate documentele anexate la cererea de rambursare se scaneazã şi se arhiveazã în format electronic. 9. Compartimentul de specialitate analizeazã documentaţia depusã, verificând respectarea condiţiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 50 alin. (1)-(11) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Rezultatul analizei se consemneazã într-un referat, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 1b) la prezenta procedurã. 10. În cazul în care existã suspiciuni cu privire la unele facturi, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul conducãtorului organului fiscal competent, efectuarea unei cercetãri la faţa locului, potrivit <>art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la persoana impozabilã stabilitã în România, care a emis factura respectivã, precum şi la reprezentant. 11. Pe baza constatãrilor cuprinse în referatul de analizã şi, dupã caz, în procesul-verbal întocmit ca urmare a cercetãrii la faţa locului, compartimentul de specialitate întocmeşte "Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii", potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 5 la ordin. 12. Decizia prevãzutã la pct. 11 se întocmeşte în 3 exemplare, se verificã şi se vizeazã de şeful compartimentului de specialitate şi se înainteazã, împreunã cu documentaţia, referatul de analizã şi, dupã caz, procesul-verbal, spre aprobare conducãtorului unitãţii fiscale sau directorului coordonator, dupã caz. Deciziile de rambursare a TVA emise sunt decizii sub rezerva verificãrii ulterioare, potrivit <>art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 13. Pentru soluţionarea cererii, organul fiscal are dreptul de a cere reprezentantului orice alte documente pe care le considerã necesare. Termenul legal de soluţionare se prelungeşte cu perioada cuprinsã între data emiterii înştiinţãrii privind documentele solicitate şi data limitã stabilitã pentru prezentarea acestora, potrivit <>art. 68^1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 14. Decizia de rambursare, aprobatã de directorul executiv adjunct coordonator, se transmite compartimentului de colectare, în vederea compensãrii şi/sau restituirii, în conformitate cu prevederile <>art. 113 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 15. Compartimentul de colectare, în baza datelor din evidenţa analiticã pe plãtitor şi a Deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã, întocmeşte Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, conform formularelor aprobate. Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume se întocmeşte în 4 exemplare, se semneazã de şeful compartimentului de colectare şi se aprobã de directorul executiv adjunct coordonator. Nota aprobatã se transmite, pe bazã de borderou, compartimentului de trezorerie în vederea efectuãrii compensãrii şi/sau restituirii. 16. Dupã efectuarea compensãrii şi/sau restituirii, compartimentul de trezorerie transmite compartimentului de colectare 3 exemplare ale Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând şi data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare. 17. Compartimentul de colectare reţine Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã şi un exemplar al Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Notei privind restituirea/rambursarea unor sume şi transmite compartimentului de specialitate douã exemplare ale notei, un exemplar pentru a fi comunicat solicitantului şi un exemplar în vederea arhivãrii. 18. Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se efectueazã în lei, în contul indicat de reprezentantul persoanei impozabile, deschis la o instituţie de credit din România. Comisioanele bancare se suportã de cãtre persoana impozabilã. 19. Dupã operarea datelor privind soluţionarea cererii de rambursare în evidenţa specialã, compartimentul de specialitate va transmite dosarul solicitãrii compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare. Dosarul solicitãrii va cuprinde: a) cererea solicitantului; b) referatul de analizã; c) procesul-verbal privind rezultatul cercetãrii la faţa locului, dupã caz; d) Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã; e) Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare. 20. Dupã primirea Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Notei privind restituirea/rambursarea unor sume de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate îl înştiinţeazã pe solicitant despre modul de soluţionare a cererii, prin transmiterea Deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã, a Notei de compensare şi/sau de rambursare, precum şi a documentaţiei care evidenţia taxa pe valoarea adãugatã a cãrei rambursare a fost solicitatã. Toate documentele se ştampileazã de cãtre compartimentul de specialitate, pentru a nu fi folosite pentru cereri viitoare de rambursare ale respectivei persoane impozabile. ANEXA 1a) --------la procedurã------------ EVIDENŢA CERERILOR DE RAMBURSARE A TVA
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Codul Nr.
de iden- şi data Diferenţe Data
Denumirea/ tificare înregis- Suma Decizia Suma constatate efec-
Nr. Nr. de Numele si fiscala trarii soli- orga- apro- fata de tuarii
crt refe- prenumele din tara cererii citata nului bata suma compen-
rinta solici- in care de ram- fiscal*) solicitata sarii
tantului este bursare si/sau
stabilit a TVA resti-
tuirii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
---- *) Se va completa cu: A - în cazul cererilor aprobate; R - în cazul cererilor respinse. ANEXA 1b) --------la procedurã------------
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ..............
Administraţia finanţelor publice ................................
Nr. ..........
Aprobat,
Conducãtorul unitãţii fiscale/
Director coordonator,
.................................
Avizat,
Şef compartiment de specialitate
................................
REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARĂ A. Datele de identificare ale persoanei impozabile Cod de identificare fiscalã .............................................. Denumire ................................................................. Domiciliu fiscal ......................................................... B. Datele de identificare ale reprezentantului Cod de identificare fiscalã .............................................. Denumire ................................................................. Domiciliu fiscal ......................................................... C. Analiza documentarã a cererii de rambursare aferentã lunii/perioadei ......... anul ............ Au fost analizate urmãtoarele documente: În urma analizei s-au constatat urmãtoarele: D. Concluzii a) Se propune aprobarea rambursãrii în urma analizei documentare [] b) Se transmite pentru efectuarea cercetãrii la faţa locului [] Întocmit, ......................... ANEXA 2
┌──────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│ │ Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile │ │
│ [SIGLA] │ neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite │ 313 │
│ │ in afara Comunitatii │ │
└──────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘
┌──────────┬─┬─┬─┬─┬───────────────────────────────────────────┬─┬─┬──────┬─┬─┐
│ ANUL: │ │ │ │ │ PERIOADA: │ │ │ - │ │ │
└──────────┴─┴─┴─┴─┴───────────────────────────────────────────┴─┴─┴──────┴─┴─┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI │
├────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME,PRENUME │ │
├────────────────────────┴─────────────────────────┬───────────┬─┬─┬─┬─┬─┬┬─┬─┤
│COD DE INREGISTRARE IN SCOPURI DE TVA │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├─────────────────────┬────────────────────────────┴───────────┴─┴─┴─┴─┴─┴┴─┴─┤
│TARA DE REZIDENTA │ │
├─────────────────────┴────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│ADRESA COMPLETA IN TARA DE REZIDENTA │ │
├──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────┬────────────────────┬─────────┬──────────────────────────┤
│COD POSTAL │ │TELEFON │ │
├───────────────────┼────────────────────┴──────┬──┴─────┬────────────────────┤
│FAX │ │ E-MAIL │ │
├───────────────────┴────────────────┬──────────┴────────┴────────────────────┤
│OBIECTUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE │ │
└────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DATE DE IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI │
├────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME,PRENUME │ │
├────────────────────────┴─────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬┬─┬─┤
│COD DE IDENTIFICARE FISCALA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├────────────┬──────────────┬────────────┬─────────┼─┴─┴─┴─┴─┴─┴┬┴─┴─┴─┴─┴┴─┴─┤
│JUDET │ │ SECTOR │ │LOCALITATE │ │
├────────────┼──────────────┴────────────┴─────────┼─────┬───┬──┴──┬───┬───┬──┤
│STRADA │ │NR. │ │BLOC │ │SC.│ │
├──────┬─────┼────┬─────┬────────────────┬─────────┼─────┴──┬┴─────┴───┴───┴──┤
│ET. │ │AP. │ │ COD POSTAL │ │TELEFON │ │
├──────┴─────┴────┼─────┴────────────────┴──────┬──┴─────┬──┴─────────────────┤
│FAX │ │E-MAIL │ │
└─────────────────┴─────────────────────────────┴────────┴────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ INFORMATII FINANCIARE │
├──────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬┬─┬─┤
│SUMA SOLICITATA LA RAMBURSARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├───────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼┼─┼─┤
│IBAN │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├───────────────────────────┴─┴─┼─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴┴─┴─┤
│TITULARUL CONTULUI │ │
├────────────────┬──────────────┴─────┬─────────────┬─────────────────────────┤
│CONT NUMARUL │ │CODUL BANCII │ │
├────────────────┼────────────────────┴─────────────┴─────────────────────────┤
│NUMELE BANCII │ │
├────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ADRESA BANCII │ │
├───────────┬────┴──────────────┬──────┬─────────────────────┬────┬───────────┤
│TARA │ │ ORAS │ │COD │ │
└───────────┴───────────────────┴──────┴─────────────────────┴────┴───────────┘
┌────────────┬─┬─┬─┬─────────────┬─┬─┬─┬────────────────────────────────┬─┬─┬─┐
│NR. ANEXE │ │ │ │ NR. FACTURI │ │ │ │ NR. DOCUMENTE DE IMPORT │ │ │ │
└────────────┴─┴─┴─┴─────────────┴─┴─┴─┴────────────────────────────────┴─┴─┴─┘
┌──────────────────────────────────┬─┬────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Ati mai avut cereri de Da │ │Nr. de referinta al │ │ │ │ │ │ │
│rambursare anterioare? │ │cererii anterioare │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼─┼────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│ Nu │ │ │
└──────────────────────────────────┴─┴────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─┐
│Ma angajez sa returnez orice suma mi-ar putea fi rambursata din gresala. │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar urmatoarele: │
│ - in perioada la care se refera actuala cerere de rambursare, nu am │
│efectuat livrari de bunuri sau prestari de servicii ce au avut loc sau au │
│fost considerate ca avand loc in Romania, cu exceptia, dupa caz a serviciilor│
│prevazute la pct. 50 alin. (3) lit. a) si b) din Normele metodologice de │
│aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, │
│ - bunurile si serviciile pentru care solicit rambursarea taxei aferente │
│au fost utilizate in vederea desfasurarii activitatii mele in calitate de │
│persoana impozabila, │
│ - faptul ca datele inscrise in acest formular sunt corecte si complete. │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│Numele persoanei care face declaratia │ │
├─────────────────┬─────────────────────────┴───────────┬─────────────────────┤
│Functia │ │ │
├─────────────────┼─────────────────────────────────────┤ Stampila │
│Semnatura │ │ │
└─────────────────┴─────────────────────────────────────┴─────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeaza de personalul organului fiscal │
├─────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┤
│Organ fiscal │ │
├─────────────────────┼───────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│Numar inregistrare │ │Data inregistrarii │ │ │/│ │ │/│ │ │ │ │
├─────────────────────┴───────────┴──────┬────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│Numele persoanei care a verificat │ │
└────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘
Cod MFP: 14.13.03.02/13
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU CARE SE SOLICITĂ RAMBURSAREA │
────┬───────┬───────────┬─────────┬────────────┬────────┬────────┬────────────┤
│ │ │ │ Codul │ │ │Suma de taxã│
│ │ Natura │ │ de │ │ │pe valoarea │
Nr. │ │bunurilor │Denumirea│identificare│ Data │Numãrul │ adãugatã │
crt.│Tipul*)│ sau a │partene- │ fiscalã │facturii│facturii│ solicitatã │
│ │serviciilor│ rului │ al │ │ │ la │
│ │ │ │partenerului│ │ │ rambursare │
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┴───────┴───────────┴─────────┴────────────┴────────┴────────┼────────────┤
TOTAL: │ │
─────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘
---- *) A - achiziţie, I - import, S - prestãri servicii ANEXA 3 INSTRUCŢIUNI pentru completarea Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii 1. Cererea de rambursare se depune de cãtre persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii, pentru rambursarea taxei facturate de alte persoane impozabile şi achitate de aceasta pentru bunurile mobile care i-au fost livrate sau serviciile care i-au fost prestate în beneficiul sãu în România, precum şi a taxei achitate pentru importul bunurilor în România pe o perioadã de minimum 3 luni sau de maximum un an calendaristic ori pe o perioadã mai micã de 3 luni rãmasã din anul calendaristic. Cererea se depune în termen de 6 luni de la încheierea anului calendaristic în care taxa devine exigibilã. 2.1. Cererea se depune în format electronic la: - registratura organului fiscal competent; - poştã, prin scrisoare recomandatã. 2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi însoţit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de asistenţã elaborat de Ministerul Finanţelor Publice, semnat şi ştampilat, conform legii. Formatul se editeazã în douã exemplare: - un exemplar se depune la unitatea fiscalã, împreunã cu suportul electronic; - un exemplar se pãstreazã de cãtre solicitant. Formatul electronic al Cererii se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic. Programul de asistenţã este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea fiscalã sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro. Modul de completare a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii Secţiunea 1 - anul la care se referã declaraţia; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (exemplu: 2007) - perioada aferentã operaţiunilor realizate (exemplu: pentru perioada februarie-iunie se va înscrie 01-06) Cartuşul Date de identificare a solicitantului conţine: 1. Denumire/nume, prenume - se înscriu, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile. 2. Cod de înregistrare în scopuri de TVA - se completeazã codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA, înscris în certificatul de înregistrare fiscalã în ţara de origine a solicitantului. 3. Se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al persoanei impozabile. Cartuşul Date de identificare a reprezentantului conţine: 1. Denumire/nume, prenume - se înscriu, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele reprezentantului. 2. Cod de identificare fiscalã - se completeazã codul primit la înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscalã al reprezentantului. Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta. 3. Se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al reprezentantului. Cartuşul Informaţii financiare conţine: 1. Suma solicitatã la rambursare: se înscrie suma solicitatã. Înscrierea cifrelor în casetã se realizeazã cu aliniere la dreapta. 2. IBAN: se înscrie codul IBAN al contului bancar în care se doreşte a fi transferatã suma solicitatã. 3. Titularul contului: se înscrie numele complet al titularului contului bancar. 4. Cont numãrul: se înscrie numãrul contului bancar în care se doreşte a fi transferatã suma solicitatã. 5. Codul bãncii: se înscrie codul bãncii la care se aflã contul nominalizat mai sus. 6. Numele bãncii: se înscrie numele bãncii. 7. Adresa, ţara, oraşul şi codul poştal ale bãncii: se înscrie adresa exactã a bãncii nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate. Nr. anexe: se înscrie numãrul anexelor ce însoţesc cererea. Nr. facturi: se înscrie numãrul facturilor ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate. Nr. documente de import: se înscrie numãrul documentelor de import ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate. În cazul în care solicitantul a mai avut şi alte cereri de rambursare anterioare, acest lucru va fi specificat prin bifarea cãsuţei corespunzãtoare, precum şi prin specificarea numãrului de referinţã repartizat acelei cereri. În cazul în care nu a mai avut alte cereri de rambursare anterioare va bifa cãsuţa "Nu". Secţiunea a 2-a Cuprinde operaţiunile ce stau la baza sumei solicitate şi vor fi introduse nominal toate achiziţiile şi importurile de bunuri, precum şi prestãrile de servicii ce i-au fost efectuate. Tipul - se înscrie tipul operaţiunii. Se înscrie: A - pentru achiziţii, I - pentru import, S - pentru prestãri servicii. Natura bunurilor sau a serviciilor - se înscrie natura bunurilor achiziţionate sau importate sau natura serviciilor care i-au fost prestate. Denumirea partenerului - se înscriu numele şi prenumele sau denumirea furnizorului ori a prestatorului de servicii. Codul de identificare fiscalã al partenerului: se înscrie codul de identificare fiscalã comunicat de cãtre furnizor sau de cãtre prestatorul de servicii. Data facturii şi Numãrul facturii: se înscrie data, respectiv numãrul facturii din care reiese suma solicitatã spre rambursare. Suma de taxã pe valoarea adãugatã solicitatã la rambursare - se înscrie suma de taxã pe valoarea adãugatã ce reiese din factura respectivã. Toate sumele se înscriu în lei. ANEXA 4 CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii Denumire formular: Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii Cod MFP: 14.13.03.02/13 Format: A4/t1 Caracteristici de tipãrire: - se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice. Se difuzeazã: gratuit Se utilizeazã la: rambursarea taxei pe valoarea adãugatã cãtre persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii Se întocmeşte de: persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii Circulã: - în format electronic, la organul fiscal competent; - în format hârtie, în douã exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care: - un exemplar la solicitant; - un exemplar la organul fiscal. Se pãstreazã: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice; - formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului. ANEXA 5
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia generalã a finanţelor publice ..............................
Administraţia finanţelor publice ....................................
Nr. de înregistrare .................... Data .......................
DECIZIE DE RAMBURSARE A TAXEI PE VALOAREA ADĂUGATĂ pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii Cãtre: Denumire/Nume, prenume .............................................. Cod de identificare fiscalã ................................................ Adresa: Ţara .................. Regiunea ................................... Localitate ........., cod poştal ............., str. ....... nr. ......... . Reprezentat prin: Denumire/Nume, prenume: .................................................... Cod de identificare fiscalã ................................................ Adresa: Oraş ........., str. ........, cod poştal ........, nr. ......., bl. ....., et. ......, ap. ...... . În baza <>art. 147^2 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunitãţii, pentru perioada .........., înregistratã sub nr. ........., din ..........., cu numãrul de referinţã ..........., şi a analizei/cercetãrii la faţa locului, efectuatã în perioada ........., se stabileşte taxa pe valoarea adãugatã de rambursat astfel: TVA solicitatã la rambursare .................... lei TVA aprobatã la rambursare ...................... lei TVA respinsã la rambursare ...................... lei Motivul de fapt ........................................................................................................................................................................................................... Temeiul de drept Act normativ: ............, articol: ........, paragraf: ..........., punct: ........., litera: .........., alineat: .............. . ........................................................................................................................................................................................................... Suma aprobatã la rambursare urmeazã procedura prevãzutã la <>art. 111, 112 sau 113, dupã caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea decãderii, la organul fiscal competent potrivit <>art. 179 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Aprobat, Verificat, Întocmit,
...................... ...................... ................
(funcţia, numele, (funcţia, numele, (funcţia, numele,
prenumele, prenumele, prenumele,
data şi semnãtura) data şi semnãtura) data şi semnãtura)
Cod MFP: 14.13.02.02/13
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.