Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 53 din 7 aprilie 2014 pentru stabilirea formei şi conţinutului scrisorii de informare privind încălcarea normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră
EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 269 din 11 aprilie 2014
În temeiul art. 13 alin. (2) din Legea nr. 5/2014 privind unele măsuri pentru facilitarea schimbului transfrontalier de informaţii referitoare la încălcările normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră şi pentru facilitarea executării sancţiunilor aplicate acestor încălcări şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
ART. 1
Prezentul ordin stabileşte forma şi conţinutul scrisorii de informare privind încălcarea normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră, prevăzută de Legea nr. 5/2014 privind unele măsuri pentru facilitarea schimbului transfrontalier de informaţii referitoare la încălcările normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră şi pentru facilitarea executării sancţiunilor aplicate acestor încălcări.
ART. 2
Forma şi conţinutul scrisorii de informare menţionate la art. 1 sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
*
Prezentul ordin transpune în legislaţia naţională anexa II la Directiva 2011/82/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 octombrie 2011 de facilitare a schimbului transfrontalier de informaţii privind încălcările normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 288 din 5 noiembrie 2011.
Viceprim-ministru,
ministrul afacerilor interne,
Gabriel Oprea
Bucureşti, 7 aprilie 2014.
Nr. 53.
ANEXĂ
ROMÂNIA
MINISTERUL AFACERILOR INTERNE Nr. dosar .............
Inspectoratul General al Poliţiei
Sediu ...........................
Tel. .............., fax ........
E-mail ..........................
SCRISOARE DE INFORMARE
privind încălcarea normelor de circulaţie
care afectează siguranţa rutieră
săvârşită pe teritoriul României
DESTINATAR
Numele şi prenumele/Denumirea .................................
Adresa ........................................................
La data de ..........., ora ........., locul ................, poliţia rutieră/poliţia de frontieră ........... a constatat o încălcare a normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră săvârşită de către conducătorul vehiculului cu numărul de înmatriculare .................................... .
Detalii referitoare la încălcare:
- vehiculul marca ......., modelul ........, numărul de înmatriculare .........., statul de înmatriculare ...........;
- încălcarea ................, constând în ..........................................................................;
- proba faptei este înregistrarea efectuată cu dispozitivul tip .........., marca ........, model ........, număr de identificare ........., verificat metrologic până la data de .......;
- [] dispozitivul a indicat o valoare a vitezei de deplasare de .........., pe segmentul de drum pe care viteza maxim admisă, raportată la categoria de vehicul, este de .....................;
- [] dispozitivul a indicat o valoare/a înregistrat ................... .
Întrucât:
[] dumneavoastră sunteţi înregistrat în calitate de titular al certificatului de înmatriculare al vehiculului sus-menţionat;
[] aţi fost indicat de deţinătorul certificatului de înmatriculare al vehiculului sus-menţionat ca fiind persoana care a condus vehiculul respectiv în momentul săvârşirii încălcării,
vă informăm că încălcarea săvârşită constituie:
- [] contravenţia prevăzută de art. ....... din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căruia .................... Încălcarea este sancţionată potrivit art. .......din acest act normativ;
- [] contravenţia prevăzută de art. ....... din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 876 din 26 octombrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căruia ........................................... .
Încălcarea este sancţionată potrivit art. .......... din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- [] infracţiunea prevăzută şi sancţionată de art. ....... din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 510 din 24 iulie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căruia ......................... .
iar sancţiunile aplicabile pentru încălcarea săvârşită sunt:
[] amenda contravenţională în valoare de .....(se completează cu valoarea în euro)..../echivalent lei ...(se completează cu valoarea în lei)...
şi [] aplicarea a ..... puncte penalizare/[] suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule pentru o perioadă de ...... zile pe teritoriul României;
[] ............................................................. .
Aveţi posibilitatea de a achita jumătate din minimul amenzii contravenţionale prevăzute de lege pentru încălcare, respectiv suma de ................. eur/.............. lei, în contul ........................, deschis la [] activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti/[] .........................., şi de a ne informa prin transmiterea dovezii de plată până la expirarea termenului de returnare a formularului de răspuns, anexat.
În cazul în care faceţi dovada achitării amenzii contravenţionale, procedura de sancţionare se închide prin întocmirea, în cauză, a procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii, ce vi se va înmâna sau comunica la adresa de corespondenţă la care aţi primit acest document ori, după caz, la adresa comunicată prin formularul de răspuns.
În context, vă solicităm să completaţi formularul de răspuns şi să îl trimiteţi către autoritatea menţionată în antet.
Prezenta scrisoare de informare nu produce efecte juridice.
INFORMAŢII REFERITOARE LA PROCEDURĂ
Prezenta scrisoare de informare este supusă regimului juridic prevăzut de dreptul intern al statului român.
Procedurile referitoare la scrisoarea de informare şi iniţierea demersurilor legale pentru constatarea faptelor sunt realizate de către ......................., cu sediul în ................................................. .
Termen de plată a amenzii .........................................
Dacă fapta constituie contravenţie, în situaţia în care se achită amenda contravenţională şi este transmisă dovada de plată, procedura se închide prin întocmirea procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii şi comunicarea acestuia către dumneavoastră prin una dintre modalităţile indicate anterior.
Procesul-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii se întocmeşte de poliţia rutieră/poliţia de frontieră care a constatat încălcarea fără a fi necesară desfăşurarea unei alte activităţi judiciare sau iniţierea unei proceduri în faţa unei instanţe de judecată.
Împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii se poate face plângere, în scris, în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia. Plângerea se depune la judecătoria în a cărei circumscripţie a fost săvârşită contravenţia, respectiv ......................., cu sediul în ........................ .
Plângerea suspendă executarea şi se soluţionează cu precădere de către instanţa de judecată. Pentru plângerea împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, pentru recursul formulat împotriva hotărârii judecătoreşti prin care s-a soluţionat plângerea, precum şi pentru orice alte cereri incidente se percep taxele judiciare de timbru prevăzute de lege.
Judecătoria va fixa termen de judecată, care nu va depăşi 30 de zile, şi va dispune citarea contravenientului sau, după caz, a persoanei care a făcut plângerea, a organului care a aplicat sancţiunea, a martorilor indicaţi în procesul-verbal sau în plângere, precum şi a oricăror altor persoane în măsură să contribuie la rezolvarea temeinică a cauzei.
Procedura în faţa instanţei de judecată se desfăşoară în limba română şi este prevăzută de Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Codul de procedură civilă al României.
Procesul-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii devine titlu executoriu în termen de 15 zile de la înmânare/comunicare dacă nu este contestat la instanţa de judecată competentă.
Sancţiunile aplicate prin procesul-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii se înscriu în evidenţa abaterilor conducătorilor de autovehicule. În situaţia în care a fost dispusă suspendarea exercitării dreptului de a conduce, pe perioada comunicată nu aveţi dreptul de a conduce autovehicule pe teritoriul României, în caz contrar fapta urmând a fi urmărită ca infracţiune şi supusă regimului juridic prevăzut de Codul penal şi Codul de procedură penală din România.
În situaţia în care datele furnizate referitoare la încălcare nu sunt suficiente, aveţi posibilitatea solicitării unor date suplimentare, o singură dată, în termen de 15 zile de la primirea scrisorii de informare. Procedura de solicitare, respectiv de comunicare a datelor suplimentare nu prelungeşte termenul de răspuns la scrisoarea de informare.
Executarea sancţiunilor aplicate se face în conformitate cu prevederile legislaţiei române şi/sau europene în vigoare, ale acordurilor sau tratatelor la care România este parte.
Prelucrarea datelor cu caracter personal
Prelucrarea datelor cu caracter personal se face exclusiv în limitele prevăzute de dispoziţiile cuprinse în:
- Legea nr. 5/2014 privind unele măsuri pentru facilitarea schimbului transfrontalier de informaţii referitoare la încălcările normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră şi pentru facilitarea executării sancţiunilor aplicate acestor încălcări, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 31 din 15 ianuarie 2014, care transpune Directiva 2011/82/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 octombrie 2011 de facilitare a schimbului transfrontalier de informaţii privind încălcările normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 288 din 5 noiembrie 2011;
- Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 790 din 12 decembrie 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
Dreptul de acces la date
Orice persoană vizată are dreptul de a obţine de la operator, la cerere şi în mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului că datele care o privesc sunt sau nu sunt prelucrate de acesta, răspunsul la solicitare urmând a fi emis în cel mult 60 de zile de la data primirii cererii întocmite în formă scrisă, datate şi semnate. În cerere solicitantul poate menţiona dacă doreşte ca informaţiile să îi fie comunicate la o anumită adresă, care poate fi inclusiv o adresă de poştă electronică, sau printr-un serviciu de corespondenţă care să asigure că predarea i se va face numai personal.
Aveţi posibilitatea:
- de a consulta registrul de evidenţă a prelucrărilor de date cu caracter personal păstrat de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;
- de a înainta plângere către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;
- de a vă adresa instanţei pentru atacarea deciziilor operatorului, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.
Dreptul de intervenţie asupra datelor
În măsura în care datele vizate nu sunt corecte, aveţi dreptul de a interveni asupra acestora, în condiţiile prevăzute de art. 14 din Legea nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
Termenul de stocare pentru datele prelucrate este de 5 ani. Termenul începe să curgă de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care datele au fost colectate.
Anexă
-----
la scrisoarea de informare
--------------------------
FORMULAR DE RĂSPUNS
(A se completa cu majuscule, de tipar, de către destinatar)
A. Identitatea conducătorului auto
- Numele ......................., prenumele ........................
- Data naşterii ................ şi locul naşterii .................
- Adresa ...........................................................
- Numărul permisului de conducere ........., eliberat la ....(data).... la .....(locul)....,
sau numărul de identificare a persoanei .........
B. Listă de întrebări
1. Vehiculul marca .........., având numărul de înmatriculare ........., este înmatriculat pe numele dumneavoastră ? [] da/[] nu
Dacă nu, titularul certificatului de înmatriculare este .....(numele şi prenumele)........., cu adresa ....................... .
2. Recunoaşteţi că aţi condus vehiculul la momentul săvârşirii încălcării, respectiv că aţi săvârşit încălcarea ? [] da/[] nu
3. În situaţia în care nu recunoaşteţi, motivaţi:
[] nu am condus vehiculul la momentul respectiv, conducătorul acestuia fiind:
numele .................., prenumele .................................
data şi locul naşterii ...............................................
adresa ..............................................................;
Dacă sunt disponibile, date privind permisul de conducere, respectiv numărul ........, data (eliberării) ......... şi locul (eliberării) ............;
[] vehiculul respectiv nu îmi aparţine/?nu mai este al meu, noul proprietar/deţinător fiind:
numele ............................, prenumele ......................
data şi locul naşterii ..............................................
adresa .............................................................;
[] vehiculul a fost identificat greşit întrucât ....................;
[] s-a produs o eroare de identificare în privinţa mea întrucât .....;
[] alte motive ..................................................... .
În cazul în care faceţi dovada achitării amenzii contravenţionale, procedura de sancţionare se închide prin întocmirea, în cauză, a procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii, ce vi se va înmâna sau comunica, la solicitarea dumneavoastră, la:
- [] adresa de corespondenţă la care aţi primit acest document;
- [] telefax la numărul ...........................................;
- [] adresa de poştă electronică (e-mail) ............................................;
- [] alte mijloace ce asigură transmiterea documentului şi confirmarea de primire ....................... .
Sunteţi rugat să trimiteţi formularul completat, în termen de ............. zile de la primirea prezentei scrisori de informare (eventual însoţit de dovada de plată care atestă achitarea amenzii), către autoritatea menţionată în antetul scrisorii de informare.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: