Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 53 din 19 februarie 2020 privind aprobarea documentelor necesare înscrierii unităţilor sanitare din ambulatoriu în procesul de acreditare
Având în vedere: - dispoziţiile art. 249 alin. (1), (2) şi alin. (3) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 1 alin. (2) şi (4),art. 2 lit. d^1)-d^3), e) şi f), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (1), art. 6 lit. c) şi g) şi art. 7 din Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calităţii în sistemul de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare; – Standardele Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate pentru serviciile de sănătate acordate în regim ambulatoriu, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 353/2019, precum şi Metodologia de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 358/2019; – prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 32/2020 privind aprobarea modalităţii de plată de către unităţile sanitare a taxei de acreditare; – Referatul Biroului de standarde pentru serviciile de sănătate din ambulatoriu, aprobat cu nr. 812 din 19 februarie 2020,
în temeiul art. 13 alin. (6) din Legea nr. 185/2017, cu modificările şi completările ulterioare, preşedintele Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate emite prezentul ordin. ART. 1 Prevederile prezentului ordin se aplică unităţilor sanitare din ambulatoriu care se înscriu în procesul de acreditare potrivit art. 5 alin. (1) din Metodologia de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 358/2019.
ART. 2 Se aprobă modelul cererii de înscriere a unităţilor sanitare din ambulatoriu în procesul de acreditare în ciclul I, prevăzută în anexa nr. 1.
ART. 3 (1) Se aprobă lista documentelor necesare înscrierii unităţilor sanitare din ambulatoriu în procesul de acreditare, prevăzută în anexa nr. 2. (2) La înscrierea în procesul de acreditare, unităţile sanitare din ambulatoriu depun o declaraţie, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3. (3) Documentele prevăzute la alin. (1) şi (2) se depun în format electronic pentru fiecare categorie de asistenţă medicală pentru care se solicită acreditarea, prin intermediul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de către Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate, în contul de utilizator obţinut de către unitatea sanitară la momentul finalizării înregistrării prevăzute la art. 4 din Metodologia de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 358/2019.
ART. 4 La finalizarea înscrierii în procesul de acreditare, unităţilor sanitare din ambulatoriu li se emite, din aplicaţia informatică pusă la dispoziţie de către Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate, o adeverinţă de înscriere în procesul de acreditare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4.
ART. 5 (1) Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin. (2) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate, Vasile Cepoi
Bucureşti, 19 februarie 2020. Nr. 53. ANEXA 1
CERERE de înscriere în procesul de acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu - Ciclul I - Subsemnata/Subsemnatul, ....................................., având funcţia de reprezentant legal al unităţii sanitare ............(denumirea completă aprobată).............., cu sediul în localitatea ......................, str. .................... nr. ....., judeţul/sectorul ......................, tel. ................., fax ................, e-mail ....................., vă solicit prin prezenta: ÎNSCRIEREA ÎN PROCESUL DE ACREDITARE Menţionez că unitatea sanitară funcţionează în baza Autorizaţiei sanitare de funcţionare nr. ......... din data de ............... . La data transmiterii prezentei cereri, unitatea sanitară furnizează următoarele servicii de sănătate în ambulatoriu: ............................................................................................................ ..............................................................................................................................., din care solicit înscrierea în procesul de acreditare pentru următoarele servicii de sănătate: ............................................................................................................ ............................................................................................................ În vederea înscrierii în procesul de acreditare am depus în format electronic pentru fiecare categorie de asistenţă medicală pentru care se solicită acreditarea, prin intermediul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de către Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate, toate documentele solicitate. Număr ieşire unitate sanitară/data: .......................................... Semnătura .................................................... (reprezentant legal al unităţii sanitare)
ANEXA 2
LISTA documentelor necesare înscrierii unităţilor sanitare din ambulatoriu în procesul de acreditare Documentele necesare înscrierii unităţilor sanitare din ambulatoriu în procesul de acreditare sunt următoarele: a) dovada înfiinţării unităţii sanitare (actul constitutiv însoţit de certificatul de înregistrare în registrul comerţului şi de certificatul constatator emis în baza Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, certificat de înregistrare fiscală etc.); b) dovada înfiinţării punctelor de lucru care nu sunt cuprinse în actul constitutiv, dacă este cazul, inclusiv documentele eliberate de către oficiile registrului comerţului; c) autorizaţia sanitară de funcţionare; d) decizia de desemnare a persoanei responsabile cu managementul calităţii serviciilor de sănătate şi siguranţei pacientului la nivelul unităţii sanitare; e) documentele prevăzute în anexele 4B.a), 4B.b), 4C.a), 4C.b), 4C.c), 4C.d), 4E, 4G, 4H, 4I, 4J la Metodologia-cadru de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 106/32/2015 pentru aprobarea Regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor naţionale şi a comisiilor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, a standardelor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, precum şi a metodologiei-cadru de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare.
ANEXA 3
DECLARAŢIE Subsemnata/Subsemnatul, ..............................…….., reprezentant legal al furnizorului ...........………….............., cu următoarele date de identificare: cod fiscal ............……., localitatea ......................... , str. ................….. nr….., judeţul ....................., telefon .......................……., fax .................................., e-mail ............……..............................., cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că datele înscrise în documentele depuse în format electronic prin intermediul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de către Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate, pentru fiecare categorie de asistenţă medicală pentru care se solicită acreditarea, corespund cu realitatea şi sunt conforme cu dispoziţiile legale în vigoare. De asemenea, mă oblig să informez Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate în termen de 5 zile asupra modificării oricăreia dintre informaţiile necesare înscrierii în procesul de acreditare şi să reînnoiesc toate documentele solicitate pe toată perioada de valabilitate a adeverinţei de înscriere. Reprezentant legal, Numele şi prenumele ......................................... Semnătura ........................................................ Data ..........................…….
ANEXA 4 *) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil. (a se vedea imaginea asociată) Certific prin semnătură faptul că prezenta adeverinţă este conformă cu documentul primit în format electronic de la Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate Reprezentant legal: ……………………………. Semnătura …………………………… ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email