Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 523 din 3 aprilie 2007  pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 523 din 3 aprilie 2007 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 17 aprilie 2007

În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 147^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al pct. 49 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al art. 83 alin. (2) şi <>art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã cãtre persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã modelul şi conţinutul formularului 308 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene", cod MFP 14.13.03.02/8, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Instrucţiunile de completare ale formularului prevãzut la art. 2 sunt prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 4
Caracteristicile de tipãrire ale formularului prevãzut la art. 2 sunt prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 5
Se aprobã modelul şi conţinutul formularului "Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene", cod MFP 14.13.02.02/08, prevãzut în anexa nr. 5.
ART. 6
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 7
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 8
Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare şi Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, precum şi Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 3 aprilie 2007.
Nr. 523.


ANEXA 1

PROCEDURA
de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe
valoarea adãugatã cãtre persoane impozabile neînregistrate
şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA
în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

1. Rambursarea taxei pe valoarea adãugatã cãtre persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, potrivit dispoziţiilor <>art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 49 din normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se efectueazã potrivit prezentei proceduri.
2. Cererea, însoţitã de documentele prevãzute la pct. 49 alin. (5) din normele aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se depune direct la registratura Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti sau la poştã, prin scrisoare recomandatã.
Cererea poate fi depusã şi prin împuternicit desemnat conform <>art. 18 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
3. Documentele justificative, certificatul emis de statul membru în care persoana impozabilã este stabilitã, precum şi declaraţiile în limba strãinã vor fi însoţite de traduceri în limba românã certificate de traducãtori autorizaţi, potrivit prevederilor <>art. 8 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
4.1. De la registraturã, cererea, însoţitã de documentaţie, se repartizeazã Serviciului de administrare a contribuabililor nerezidenţi din cadrul Activitãţii de metodologie şi administrare a veniturilor statului, denumit în continuare compartiment de specialitate, care înregistreazã cererile în Registrul de evidenţã a cererilor de rambursare, organizat potrivit anexei nr. 1a).
4.2. Numãrul de înregistrare în Registrul de evidenţã se utilizeazã ca numãr de referinţã şi se înscrie pe toate documentele referitoare la modul de soluţionare a cererii de rambursare respective.
5. Toate documentele anexate cererii de rambursare se scaneazã şi se arhiveazã în format electronic.
6. La depunerea unei cereri de rambursare, compartimentul de specialitate verificã în evidenţele proprii dacã respectiva persoanã este înregistratã ca plãtitor de impozite, taxe sau contribuţii, potrivit legilor speciale care prevãd înregistrarea directã.
7. Compartimentul de specialitate analizeazã documentaţia depusã de persoana impozabilã, verificând respectarea condiţiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 49 alin. (1)-(9) din normele aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Rezultatul analizei se consemneazã într-un referat întocmit conform modelului din anexa nr. 1b).
8. În cazul în care existã suspiciuni cu privire la unele facturi, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul directorului executiv adjunct coordonator, efectuarea unei cercetãri la faţa locului, potrivit <>art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la persoana impozabilã stabilitã în România care a emis factura respectivã.
9. Pe baza constatãrilor cuprinse în referatul de analizã şi, dupã caz, în procesul-verbal întocmit ca urmare a cercetãrii la faţa locului, compartimentul de specialitate întocmeşte Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 5 la ordin.
Decizia se întocmeşte în douã exemplare, se verificã şi se vizeazã de şeful compartimentului de specialitate şi se înainteazã, împreunã cu documentaţia, referatul de analizã şi, dupã caz, procesul-verbal, spre aprobare directorului executiv adjunct coordonator.
Deciziile de rambursare a TVA emise sunt decizii sub rezerva verificãrii ulterioare, potrivit <>art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
10. În baza datelor din evidenţa analiticã pe plãtitor şi a Deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã, compartimentul de specialitate întocmeşte Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, conform formularelor aprobate.
Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume se întocmeşte în 3 exemplare, se semneazã de şeful compartimentului de specialitate şi se aprobã de directorul executiv adjunct coordonator.
Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, aprobatã, se transmite, pe bazã de borderou, compartimentului de trezorerie, în vederea efectuãrii compensãrii şi/sau restituirii.
11. Dupã efectuarea compensãrii şi/sau restituirii, compartimentul de trezorerie transmite Serviciului de administrare a contribuabililor nerezidenţi douã exemplare ale Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau ale Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând şi data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare.
12. Dupã operarea datelor privind soluţionarea cererii de rambursare în evidenţa specialã, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi arhiveazã dosarul solicitãrii.
Dosarul solicitãrii cuprinde:
- Cererea solicitantului;
- Referatul de analizã;
- Procesul-verbal privind rezultatul cercetãrii la faţa locului, dupã caz;
- Decizia de rambursare;
- Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare.
13. Dupã primirea Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume de la compartimentul de trezorerie, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi îl înştiinţeazã pe solicitant despre modul de soluţionare a cererii, prin transmiterea Deciziei de rambursare a TVA, a Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, precum şi a documentaţiei care evidenţiazã taxa a cãrei rambursare a fost solicitatã.
Toate documentele se ştampileazã de cãtre compartimentul de specialitate, pentru a nu fi folosite pentru cereri viitoare de rambursare ale respectivei persoane impozabile.


ANEXA 1a)

EVIDENŢA CERERILOR DE RAMBURSARE A TVA


───┬──────┬──────────┬────────┬────────┬──────┬────────┬─────┬──────────┬──────┐
│ │ │ Codul │Numãrul │ │ │ │ │ │
│ │ │de iden-│şi data │ │ │ │Diferenţe │Data │
│ │Denumirea/│tificare│înregis-│Suma │Decizia │Suma │constatate│efec- │
Nr.│Nr. de│numele si │fiscala │trarii │soli- │orga- │apro-│ fata de │tuarii│
crt│refe- │prenumele │din tara│cererii │citata│nului │bata │ suma │compen│
│rinta │solici- │in care │de ram- │ │fiscal*)│ │solicitata│sarii │
│ │tantului │ este │bursare │ │ │ │ │si/sau│
│ │ │stabilit│a TVA │ │ │ │ │resti-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │tuirii│
───┼──────┼──────────┼────────┼────────┼──────┼────────┼─────┼──────────┼──────┤
1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
───┴──────┴──────────┴────────┴────────┴──────┴────────┴─────┴──────────┴──────┘


*) Se va completa cu: A - în cazul cererilor aprobate;
R - în cazul cererilor respinse.



ANEXA 1b)


MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice
a Municipiului Bucureşti
Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi
Nr.

Aprobat,
Conducãtorul unitãţii fiscale/
Director coordonator,
.....................

Avizat,
Şef compartiment specialitate,
..............................


REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARĂ

A. Date de identificare ale persoanei impozabile
Cod de identificare fiscalã ....................................
Denumire .......................................................
Domiciliu fiscal .................................................

B. Analiza documentarã a cererii de rambursare aferentã lunii/perioadei
........ an .........
Au fost analizate urmãtoarele documente:

În urma analizei s-au constatat urmãtoarele:

C. Concluzii
a) Se propune aprobarea rambursãrii în urma analizei documentare []
b) Se transmite pentru efectuarea cercetãrii la faţa locului []


Întocmit,
.............



ANEXA 2


┌──────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│ │ Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile │ │
│ [SIGLA] │ neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite │ 308 │
│ │ in alt stat membru al Uniunii Europene │ │
└──────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘
┌──────────┬─┬─┬─┬─┬───────────────────────────────────────────┬─┬─┬──────┬─┬─┐
│ ANUL: │ │ │ │ │ PERIOADA: │ │ │ - │ │ │
└──────────┴─┴─┴─┴─┴───────────────────────────────────────────┴─┴─┴──────┴─┴─┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI │
├────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME,PRENUME │ │
├────────────────────────┴─────────────────────────┬───────────┬─┬─┬─┬─┬─┬┬─┬─┤
│COD DE INREGISTRARE IN SCOPURI DE TVA │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├─────────────────────┬────────────────────────────┴───────────┴─┴─┴─┴─┴─┴┴─┴─┤
│TARA DE REZIDENTA │ │
├─────────────────────┴────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│ADRESA COMPLETA IN TARA DE REZIDENTA │ │
├──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────┬────────────────────┬─────────┬──────────────────────────┤
│COD POSTAL │ │TELEFON │ │
├───────────────────┼────────────────────┴──────┬──┴─────┬────────────────────┤
│FAX │ │ E-MAIL │ │
├───────────────────┴────────────────┬──────────┴────────┴────────────────────┤
│OBIECTUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE │ │
└────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│REPREZENTARE PRIN IMPUTERNICIT │
├─────────────────────────┬───────────────┬─────────────┬─────────────────────┤
│NR. ACT IMPUTERNICIRE │ │ DATA │ │
└─────────────────────────┴───────────────┴─────────────┴─────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DATE DE IDENTIFICARE ALE IMPUTERNICITULUI │
├────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME,PRENUME │ │
├────────────────────────┴─────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬┬─┬─┤
│COD DE IDENTIFICARE FISCALA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├────────────┬──────────────┬────────────┬─────────┼─┴─┴─┴─┴─┴─┴┬┴─┴─┴─┴─┴┴─┴─┤
│JUDET │ │ SECTOR │ │LOCALITATE │ │
├────────────┼──────────────┴────────────┴─────────┼─────┬───┬──┴──┬───┬───┬──┤
│STRADA │ │NR. │ │BLOC │ │SC.│ │
├──────┬─────┼────┬─────┬────────────────┬─────────┼─────┴──┬┴─────┴───┴───┴──┤
│ET. │ │AP. │ │ COD POSTAL │ │TELEFON │ │
├──────┴─────┴────┼─────┴────────────────┴──────┬──┴─────┬──┴─────────────────┤
│FAX │ │E-MAIL │ │
└─────────────────┴─────────────────────────────┴────────┴────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ INFORMATII FINANCIARE │
├──────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬┬─┬─┤
│SUMA SOLICITATA LA RAMBURSARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├───────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼┼─┼─┤
│IBAN │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├───────────────────────────┴─┴─┼─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴┴─┴─┤
│TITULARUL CONTULUI │ │
├────────────────┬──────────────┴─────┬─────────────┬─────────────────────────┤
│CONT NUMARUL │ │CODUL BANCII │ │
├────────────────┼────────────────────┴─────────────┴─────────────────────────┤
│NUMELE BANCII │ │
├────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ADRESA BANCII │ │
├───────────┬────┴──────────────┬──────┬─────────────────────┬────┬───────────┤
│ORASUL │ │ TARA │ │COD │ │
└───────────┴───────────────────┴──────┴─────────────────────┴────┴───────────┘
┌────────────┬─┬─┬─┬─────────────┬─┬─┬─┬────────────────────────────────┬─┬─┬─┐
│NR. ANEXE │ │ │ │ NR. FACTURI │ │ │ │ NR. DOCUMENTE DE IMPORT │ │ │ │
└────────────┴─┴─┴─┴─────────────┴─┴─┴─┴────────────────────────────────┴─┴─┴─┘
┌──────────────────────────────────┬─┬────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│Ati mai avut cereri de Da │ │Nr. de referinta al │ │ │ │ │ │ │
│rambursare anterioare? │ │cererii anterioare │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼─┼────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│ Nu │ │ │
└──────────────────────────────────┴─┴────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─┐
│Ma angajez sa returnez orice suma mi-ar putea fi rambursata din gresala │ │
└──────────────────────────────────────────-────────────────────────────────┴─┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar urmatoarele: │
│ - in perioada la care se refera actuala cerere de rambursare, nu am │
│efectuat livrari de bunuri sau prestari de servicii ce au avut loc sau au │
│fost considerate ca avand loc in Romania, cu exceptia, dupa caz a serviciilor│
│prevazute la pct. 49 alin. (3) lit. (a) si (b) din Normele metodologice de │
│aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, │
│ - bunurile si serviciile pentru care solicit rambursarea taxei aferente │
│au fost utilizate in vederea desfasurarii activitatii mele in calitate de │
│persoana impozabila, │
│ - faptul ca datele inscrise in acest formular sunt corecte si complete. │
│ │
└──────────────────────────────────────────-──────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│Numele persoanei care face declaratia │ │
├─────────────────┬─────────────────────────┴───────────┬─────────────────────┤
│Functia │ │ │
├─────────────────┼─────────────────────────────────────┤ Stampila │
│Semnatura │ │ │
└─────────────────┴─────────────────────────────────────┴─────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeaza de personalul organului fiscal │
├─────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┤
│Organ fiscal │ │
├─────────────────────┼───────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│Numar inregistrare │ │Data inregistrarii │ │ │/│ │ │/│ │ │ │ │
├─────────────────────┴───────────┴──────┬────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│Numele persoanei care a verificat │ │
└────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘
Cod MFP: 14.13.03.02/8

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU CARE SE SOLICITĂ RAMBURSAREA
────┬───────┬───────────┬─────────┬────────────┬────────┬────────┬────────────┐
│ │ │ │ Codul │ │ │Suma de taxã│
│ │ Natura │ │ de │ │ │pe valoarea │
Nr. │ │bunurilor │Denumirea│identificare│ Data │Numãrul │ adãugatã │
crt.│Tipul*)│ sau a │partene- │ fiscalã │facturii│facturii│ solicitatã │
│ │serviciilor│ rului │ al │ │ │ la │
│ │ │ │partenerului│ │ │ rambursare │
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┼───────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────┤
────┴───────┴───────────┴─────────┴────────────┴────────┴────────┴────────────┤
TOTAL: │
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

*) A - achiziţie, I - import, S - prestãri de servicii.



ANEXA 3

INSTRUCŢIUNI
pentru completarea Cererii de rambursare
pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de
TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

1. Cererea de rambursare se depune de cãtre persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, pentru rambursarea taxei facturate de alte persoane impozabile şi achitate de acestea pentru bunurile mobile care le-au fost livrate sau serviciile care au fost prestate în beneficiul lor în România, precum şi a taxei achitate pentru importul bunurilor în România pe o perioadã de minimum 3 luni sau maximum un an calendaristic ori pe o perioadã mai micã de 3 luni rãmasã din anul calendaristic.
Cererea se depune în termen de 6 luni de la încheierea anului calendaristic în care taxa devine exigibilã.
2.1. Cererea se depune în format electronic:
- la registratura Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti,
- la poştã, prin scrisoare recomandatã.
2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi însoţit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de asistenţã, semnat şi ştampilat, conform legii.
Formatul se editeazã în douã exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscalã, împreunã cu suportul electronic;
- un exemplar se pãstreazã de cãtre solicitant.
Formatul electronic al cererii se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic.
Programul de asistenţã este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea fiscalã sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.

MODUL DE COMPLETARE

a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în
scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

Secţiunea 1
- anul la care se referã declaraţia; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (exemplu: 2007)
- perioada aferentã operaţiunilor realizate (exemplu: pentru perioada februarie-iunie se va înscrie 02-06)
Cartuşul Date de identificare a solicitantului conţine:
1. Denumire/nume, prenume - se înscrie, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile.
2. Codul de înregistrare în scopuri de TVA - se înscrie codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA, înscris în certificatul de înregistrare fiscalã în ţara de origine a solicitantului.
Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta.
3. Se completeazã datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al persoanei impozabile.
Reprezentare prin împuternicit - în cazul în care depunerea cererii se realizeazã printr-un împuternicit, se bifeazã cãsuţa corespunzãtoare şi se completeazã datele referitoare la numãrul şi data actului de împuternicire.
Cartuşul Date de identificare ale împuternicitului se completeazã doar în cazul în care depunerea cererii se realizeazã printr-un împuternicit şi conţine:
1. Denumire/nume, prenume - se înscrie, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele împuternicitului.
2. Codul de identificare fiscalã - se înscrie codul primit la înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscalã, sau codul numeric personal, în cazul în care împuternicitul este persoanã fizicã.
Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta.
3. Se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al împuternicitului.
Cartuşul Informaţii financiare conţine:
1. Suma solicitatã la rambursare - se înscrie suma solicitatã. Înscrierea cifrelor în casetã se realizeazã cu aliniere la dreapta.
2. IBAN - se va înscrie codul IBAN al contului bancar în care se doreşte a fi transferatã suma solicitatã.
3. Titularul contului - se înscrie numele complet al titularului contului bancar.
4. Cont numãrul - se înscrie numãrul contului bancar în care se doreşte a fi transferatã suma solicitatã.
5. Codul bãncii - se înscrie codul bãncii la care se aflã contul nominalizat mai sus.
6. Numele bãncii - se înscrie numele bãncii.
7. Adresa, oraşul, ţara şi codul poştal al bãncii - se înscrie adresa exactã a bãncii nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate.
Contul trebuie deschis la o instituţie de credit participantã la sistemul electronic de plãţi din România sau la o instituţie de credit din strãinãtate. În aceastã situaţie, instituţia de credit unde se aflã deschis contul în care urmeazã a se efectua plata trebuie sã aibã un corespondent în România.
Nr. anexe - se înscrie numãrul anexelor ce însoţesc cererea.
Nr. facturi - se înscrie numãrul facturilor ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
Nr. documente de import - se înscrie numãrul documentelor de import ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
În cazul în care solicitantul a mai avut şi alte cereri de rambursare anterioare, acest lucru se specificã prin bifarea cãsuţei corespunzãtoare, precum şi prin specificarea numãrului de referinţã repartizat acelei cereri. În cazul în care nu a mai avut alte cereri de rambursare anterioare, se bifeazã cãsuţa "Nu".
Secţiunea 2
Cuprinde operaţiunile ce stau la baza sumei solicitate şi vor fi introduse nominal toate achiziţiile şi importurile de bunuri, precum şi prestãrile de servicii ce i-au fost efectuate.
Tipul - se înscrie tipul operaţiunii. Se înscrie: A - pentru achiziţii, I - pentru import, S - pentru prestãri de servicii.
Natura bunurilor sau a serviciilor - se înscrie natura bunurilor achiziţionate sau importate ori natura serviciilor care i-au fost prestate.
Denumirea partenerului - se înscriu numele şi prenumele sau denumirea furnizorului ori a prestatorului de servicii.
Codul de identificare fiscalã al partenerului - se înscrie codul de identificare fiscalã comunicat de cãtre furnizor sau prestatorul de servicii.
Data facturii şi numãrul facturii - se înscriu data, respectiv numãrul facturii din care reiese suma solicitatã spre rambursare.
Suma de taxã pe valoarea adãugatã solicitatã la rambursare - se înscrie suma de taxã pe valoarea adãugatã ce reiese din factura respectivã.
Toate sumele se înscriu în lei.

ANEXA 4

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a
Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în
scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

Denumirea formularului: Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
Cod MF: 14.13.03.02/8
Format: A4/t1
Caracteristici de tipãrire:
- se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie gratuit.
Se difuzeazã: gratuit
Se utilizeazã la: rambursarea taxei pe valoarea adãugatã cãtre persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
Se întocmeşte de: persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene
Circulã: - în format electronic, la organul fiscal competent;
- în format hârtie, în douã exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
- un exemplar la solicitant;
- un exemplar la organul fiscal.
Se pãstreazã: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
- formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.

ANEXA 5

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi
Nr. înregistrare ......... data ..........

DECIZIE DE RAMBURSARE A TAXEI PE VALOAREA ADĂUGATĂ
pentru persoanele impozabile
neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în
scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene

Cãtre: Denumire/Nume, prenume .....................................
Cod de identificare fiscalã .......................................
Adresa: Localitatea ..........., str. ........ nr. ...., bl. ....., ap. ....., etaj ......., judeţul/sectorul .........
În baza <>art. 147^2 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, pentru perioada ..........., înregistratã cu nr. ......... din ......... cu numãrul de referinţã ........ şi a analizei/cercetãrii la faţa locului efectuate în perioada .........., se stabileşte taxa pe valoarea adãugatã de rambursat, astfel:
TVA solicitatã la rambursare .............. lei
TVA aprobatã la rambursare ................ lei
TVA respinsã la rambursare ................ lei
Motivul de fapt
.................................................................
.................................................................

Temeiul de drept
Act normativ: ......, art. ... paragraful ... pct. ... lit. ... alin. ....
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
Suma aprobatã la rambursare urmeazã procedura prevãzutã la <>art. 111, 112 sau 113, dupã caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea decãderii, la organul fiscal competent, potrivit <>art. 179 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

Aprobat Verificat Întocmit
Funcţia Funcţia Funcţia
................ ............... ...............
(Nume, prenume) (Nume, prenume) (Nume, prenume)
................ ............... ...............
(Data) (Data) (Data)
................ ............... ...............
(Semnãtura) (Semnãtura) (Semnãtura)
................ ............... ...............


Cod MFP: 14.13.02.02/08
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016