Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 142.248 din 22.03.2019 al Direcţiei managementul riscului la inundaţii şi siguranţa barajelor, ţinând seama de Avizul tehnic consultativ nr. 146.307 din 21.03.2019 al Comisiei Naţionale pentru Siguranţa Digurilor - CONSIDIG, în temeiul art. 11 din Legea siguranţei digurilor nr. 259/2010, republicată, precum şi al art. 13 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 20/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul apelor şi pădurilor emite următorul ordin: ART. 1 Se aprobă tarifele pentru serviciile de emitere a avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor de funcţionare în condiţii de siguranţă a digurilor de apărare împotriva inundaţiilor, precum şi pentru serviciile de emitere a atestatelor de expert, NTLH-079, prevăzute în anexa nr. 1. ART. 2 În conformitate cu prevederile art. 11 din Legea siguranţei digurilor nr. 259/2010, republicată, tarifele includ şi cheltuielile de funcţionare ale: a) comisiei de avizare organizate la nivelul autorităţii publice centrale din domeniul apelor; b) comisiilor teritoriale de avizare organizate de Administraţia Naţională „Apele Române“; c) comisiei de atestare a experţilor pentru evaluarea stării de siguranţă a digurilor; d) Comisiei Naţionale pentru Siguranţa Digurilor - CONSIDIG. ART. 3 (1) Tarifele necesare emiterii avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor de funcţionare în condiţii de siguranţă a digurilor, precum şi pentru emiterea atestatelor de expert se achită anticipat de către solicitant. (2) În cazul în care, prin cerere, se solicită furnizarea mai multor servicii diferite, tariful se datorează pentru fiecare serviciu solicitat, după natura lui. ART. 4 (1) Tarifele stabilite prin prezentul ordin pot fi plătite cu numerar sau prin virament bancar în contul deschis de Administraţia Naţională „Apele Române“ şi, respectiv, în conturile deschise de administraţiile bazinale de apă ale Administraţiei Naţionale „Apele Române“ şi se utilizează pentru: a) organizarea şedinţelor comisiilor de avizare/atestare şi ale secretariatului tehnic; b) plata indemnizaţiilor membrilor comisiilor de avizare/atestare şi ale secretariatului tehnic; c) realizarea expertizelor pentru evaluarea siguranţei digurilor determinate de situaţii speciale; d) dotarea cu aparatură de secretariat şi birotică, în vederea desfăşurării activităţii comisiei; e) cheltuieli de documentare, achiziţionarea de publicaţii de specialitate (periodice, manuale, cărţi de specialitate, volume ale unor conferinţe etc.); f) cheltuieli de participare la manifestări interne sau internaţionale pe probleme din domeniul siguranţei digurilor. (2) Conturile în care se plătesc sau se virează sumele de bani reprezentând tarifele stabilite prin prezentul ordin sunt prevăzute în anexa nr. 2. (3) Plata indemnizaţiilor de şedinţă către membrii comisiei de atestare, achiziţiile, precum şi cheltuielile de organizare, în vederea desfăşurării şedinţelor de avizare/atestare, se efectuează pe bază de referat de necesitate, aprobat de conducerea comisiei de atestare. ART. 5 Indemnizaţiile de şedinţă pentru emiterea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor de funcţionare în condiţii de siguranţă a digurilor, precum şi pentru emiterea atestatelor de expert sunt prevăzute în anexa nr. 3. ART. 6 Direcţia tehnică de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor şi Administraţia Naţională „Apele Române“ vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 7 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. ART. 8 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul apelor şi pădurilor, Adriana Petcu, secretar de stat Bucureşti, 28 martie 2019. Nr. 521. ANEXA 1 TARIFELE pentru emiterea avizelor, autorizaţiilor, acordurilor, atestatelor de experţi
┌────┬────────┬───────────────┬────────┐
│Nr. │Grupa de│Denumirea │Tariful │
│crt.│servicii│serviciului │(lei), │
│ │ │ │fără TVA│
├────┼────────┼───────────────┼────────┤
│ │ │analiza/ │60% din │
│ │ │verificarea │salariul│
│1 │ │documentaţiilor│minim │
│ │ │de expertiză │brut pe │
│ │ │diguri A şi B │ţară │
├────┤Avizare ├───────────────┼────────┤
│ │ │analiza/ │50% din │
│ │ │verificarea │salariul│
│2 │ │documentaţiilor│minim │
│ │ │de expertiză │brut pe │
│ │ │diguri C şi D │ţară │
├────┼────────┼───────────────┼────────┤
│ │ │emitere/ │35% din │
│ │ │eliberare acord│salariul│
│3 │ │/autorizaţie │minim │
│ │ │diguri A şi B │brut pe │
│ │ │ │ţară │
├────┤Emitere ├───────────────┼────────┤
│ │ │emitere/ │25% din │
│ │ │eliberare acord│salariul│
│4 │ │/autorizaţie │minim │
│ │ │diguri C şi D │brut pe │
│ │ │ │ţară │
├────┼────────┼───────────────┼────────┤
│ │ │ │10% din │
│ │ │verificare │salariul│
│5 │ │dosar │minim │
│ │ │profesional │brut pe │
│ │ │ │ţară │
├────┤ ├───────────────┼────────┤
│ │ │ │20% din │
│ │Atestare│emitere atestat│salariul│
│6 │experţi │expert │minim │
│ │ │ │brut pe │
│ │ │ │ţară │
├────┤ ├───────────────┼────────┤
│ │ │reînnoire/ │15% din │
│ │ │prelungire │salariul│
│7 │ │valabilitate │minim │
│ │ │atestat expert │brut pe │
│ │ │ │ţară │
└────┴────────┴───────────────┴────────┘
ANEXA 2 CONTURILE comisiilor de avizare/atestare 1. Comisia de avizare/atestare organizată de autoritatea publică centrală din domeniul apelor Cont Administraţia Naţională „Apele Române“ IBAN: RO85TREZ700502201X009067 Cod fiscal: RO 24326056 2. Comisia de avizare Transilvania Cont Administraţia Bazinală de Apă Someş-Tisa Cluj-Napoca IBAN: RO43TREZ21620F330800XXXX Cod fiscal: RO 18269681 3. Comisia de avizare Muntenia Cont Administraţia Bazinală de Apă Olt Râmnicu Vâlcea IBAN: RO17TREZ671502201X010664 Cod fiscal: RO 23730128 4. Comisia de avizare Moldova Cont Administraţia Bazinală de Apă Siret Bacău IBAN: RO69TREZ061502201X013928 Cod fiscal: RO 18264854 ANEXA 3 INDEMNIZAŢIILE comisiilor de avizare/atestare
┌────┬────────────┬────────────┬────────┐
│Nr. │Grupa de │Denumirea │Tariful │
│crt.│servicii │serviciului │(lei), │
│ │ │ │fără TVA│
├────┼────────────┼────────────┼────────┤
│ │ │Indemnizaţie│ │
│ │ │membru │30% din │
│ │ │comisie de │salariul│
│1 │ │avizare/ │minim │
│ │ │membru │brut pe │
│ │ │supleant │ţară │
│ │ │(IMCA) │ │
├────┤Avizare ├────────────┼────────┤
│ │comisie de │Indemnizaţie│ │
│ │avizare │membru │75% din │
│2 │ │secretariat │IMCA │
│ │ │comisie de │ │
│ │ │avizare │ │
├────┤ ├────────────┼────────┤
│ │ │Indemnizaţie│ │
│3 │ │casier │50% din │
│ │ │comisie de │IMCA │
│ │ │avizare │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────┤
│ │ │Indemnizaţie│ │
│ │ │membru │20% din │
│ │ │comisie de │salariul│
│4 │ │avizare │minim │
│ │ │teritorială/│brut pe │
│ │ │membru │ţară │
│ │ │supleant │ │
│ │ │(IMCAT) │ │
├────┤Avizare ├────────────┼────────┤
│ │comisie de │Indemnizaţie│ │
│ │avizare │membru │ │
│5 │teritorială │secretariat │75% din │
│ │ │comisie de │IMCAT │
│ │ │avizare │ │
│ │ │teritorială │ │
├────┤ ├────────────┼────────┤
│ │ │Indemnizaţie│ │
│ │ │casier │50% din │
│6 │ │comisie de │IMCAT │
│ │ │avizare │ │
│ │ │teritorială │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────┤
│ │ │Raportor │75% din │
│7 │ │comisie de │IMCA │
│ │Întocmire │avizare │ │
├────┤referate de ├────────────┼────────┤
│ │conformitate│Raportor │ │
│8 │ │comisie de │75% din │
│ │ │avizare │IMCAT │
│ │ │teritorială │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────┤
│ │ │Indemnizaţie│ │
│ │ │membru │25% din │
│ │ │comisie de │salariul│
│9 │ │atestare │minim │
│ │ │experţi/ │brut pe │
│ │ │membru │ţară │
│ │ │supleant │ │
│ │ │(IMCAE) │ │
├────┤ ├────────────┼────────┤
│ │Atestare │Indemnizaţie│ │
│ │experţi │membru │ │
│10 │ │secretariat │50% din │
│ │ │comisie de │IMCAE │
│ │ │atestare │ │
│ │ │experţi │ │
├────┤ ├────────────┼────────┤
│ │ │Indemnizaţie│ │
│ │ │casier │25% din │
│11 │ │comisie de │IMCAE │
│ │ │atestare │ │
│ │ │experţi │ │
└────┴────────────┴────────────┴────────┘
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.