Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 52 din 31 ianuarie 2003  privind metodologia de finantare a programelor Ministerului Tineretului si Sportului in domeniul activitatii de tineret    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 52 din 31 ianuarie 2003 privind metodologia de finantare a programelor Ministerului Tineretului si Sportului in domeniul activitatii de tineret

EMITENT: MINISTERUL TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 173 din 19 martie 2003
În temeiul art. 3 alin. (1) şi al <>art. 6 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 6/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu modificãrile ulterioare,

ministrul tineretului şi sportului emite prezentul ordin.

PARTEA I
Dispoziţii generale

ART. 1
În sensul prezentului ordin, urmãtorii termeni se definesc astfel:
1. Ministerul Tineretului şi Sportului, denumit în continuare MTS, - instituţie a administraţiei publice centrale care aplica strategia şi politicile Guvernului în domeniul tineretului;
2. direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare DTSJ/DTSMB, - servicii publice descentralizate în subordinea MTS;
3. Agenţia Nationala pentru Sprijinirea Iniţiativelor Tinerilor, denumita în continuare ANSIT, - instituţie publica în subordinea MTS;
4. Planul naţional de acţiune pentru tineret în România, denumit în continuare PNAT-R, - document de programare pentru politici de tineret, care include Strategia nationala în domeniul tineretului;
5. programele MTS - set de acţiuni/proiecte de tineret orientate pentru atingerea unor indicatori/mãsuri indicative/obiective în implementarea PNAT-R;
6. acţiune/proiect de tineret - activitãţi în implementarea programelor MTS;
7. parteneriat - relatie de colaborare între persoane fizice şi/sau juridice, statuata printr-un acord de parteneriat, respectiv convenţie/protocol/contract, acord care precizeazã responsabilitãţile partenerilor în realizarea acţiunii de tineret, precum şi atribuţiile şi contribuţiile acestora;
8. structuri asociative de tineret, denumite în continuare SAT, - persoane juridice de drept privat, fãrã scop patrimonial, care funcţioneazã în condiţiile legii cu privire la asociaţii şi fundaţii şi care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele criterii:
a) modul de organizare şi funcţionare prevede constituirea în baza liberei asocieri a membrilor şi asigura accesul la conducere pe baza de criterii democratice;
b) în realizarea scopului prevãzut în actul constitutiv şi statut vizeazã obiective şi desfãşoarã activitãţi de tineret;
c) cel puţin doua treimi din numãrul total al membrilor sunt tineri cu varsta cuprinsã între 14 şi 29 de ani inclusiv.
ART. 2
Programele MTS în domeniul activitãţii de tineret, aprobate prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 , sunt:
1. Program de înfiinţare şi dezvoltare a unei reţele de centre de tineret, denumit în continuare P1;
2. Program de acţiuni pentru implementarea PNAT-R, denumit în continuare P2;
3. Program de cercetare socialã în domeniul tineretului, denumit în continuare P3;
4. Program de relaţii internaţionale în domeniul tineretului, denumit în continuare P4;
5. Program comunitar de tineret "YOUTH", denumit în continuare P5.
ART. 3
(1) Reglementãrile din prezenta metodologie privind finanţarea P1, P2, P3 şi P4 se aplica MTS, DTSJ/DTSMB şi, parţial, ANSIT.
(2) Alte reglementãri pentru ANSIT privind finanţarea P1, P2, P3 şi P4, precum şi reglementãri privind finanţarea P5 sunt prevãzute în metodologia ANSIT, aprobatã prin ordin al ministrului tineretului şi sportului, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 198/2002 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Sprijinirea Iniţiativelor Tinerilor - ANSIT.

PARTEA a II-a
Programele Ministerului Tineretului şi Sportului în domeniul activitãţii de tineret

SECŢIUNEA 1
Program de înfiinţare şi dezvoltare a unei reţele de centre de tineret - P1

ART. 4
Scop: diversificarea ofertei de servicii şi programe pentru tineret.
ART. 5
Obiectiv: crearea infrastructurii specifice dezvoltãrii activitãţilor de tineret.
ART. 6
Prioritati naţionale şi mãsuri indicative:
1. Participarea economicã se realizeazã prin urmãtoarele mãsuri indicative:
a) dezvoltarea de activitãţi pentru identificarea şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale la tineri;
b) acordarea de consultanţa pentru orientarea profesionalã/optimizarea raportului dintre cerere şi oferta;
c) crearea de condiţii pentru dezvoltarea abilitãţilor tinerilor în utilizarea tehnologiei informationale.
2. Participarea civicã şi politica/implicarea tinerilor în actul decizional se realizeazã prin urmãtoarele mãsuri indicative:
a) acţiuni pentru sensibilizarea instituţiilor publice asupra problematicii specifice tinerei generaţii;
b) promovarea de mãsuri şi reglementãri-cadru pentru o participare mai larga a tinerilor la actul decizional, pentru responsabilizarea tinerilor şi deplasarea accentului de la abordarea tineretului ca "problema" la abordarea sa ca "resursa";
c) sprijinirea de acţiuni specifice de promovare a voluntariatului;
d) încurajarea apariţiei de noi structuri asociative de tineret şi dezvoltarea celor existente;
e) dezvoltarea de parteneriate între structurile de tineret şi instituţiile administraţiei publice la nivel local şi central/promovarea de mãsuri care sa faciliteze permanentizarea consultãrii între autoritãţile centrale şi locale şi structurile reprezentative de tineret/dezvoltarea de proiecte care sa ajute la implicarea tinerilor în viata comunitãţii;
f) reorganizarea structurii de centre de informare şi consultanţa pentru tineret/crearea şi dezvoltarea unor reţele de informare specifice - programul de dotare a tuturor şcolilor cu calculatoare cu acces la Internet/construirea Bazei naţionale de date destinate tineretului;
g) facilitarea accesului tinerilor la serviciile publice specifice.
3. Participarea culturalã se realizeazã prin urmãtoarele mãsuri indicative:
a) crearea de facilitãţi pentru creşterea consumului cultural în rândul tinerilor;
b) sprijinirea de proiecte în domeniul creativitatii culturale.
4. Participarea la educaţie se realizeazã prin urmãtoarele mãsuri indicative:
a) dezvoltarea şi diversificarea ofertei educaţionale nonformale pentru tineret/facilitarea accesului tinerilor la aceasta oferta prin promovarea programului de înfiinţare şi dezvoltare a unei reţele de centre de tineret/formarea personalului aferent centrelor de tineret;
b) formarea de formatori în domeniul educaţiei nonformale;
c) promovarea unui sistem formativ apt sa faciliteze mobilitatea tinerilor între sistemul de învãţãmânt şi piata muncii;
d) dezvoltarea de acţiuni de informare şi educare cu privire la valorile europene, protecţia mediului şi pentru încurajarea sportului şi turismului pentru tineret.
5. Atenuarea impactului factorilor de risc care conduc la marginalizare şi excludere socialã se realizeazã prin dezvoltarea de programe alternative şi proiecte de prevenire şi combatere a factorilor de risc specifici, în vederea reducerii numãrului de tineri aflaţi în pericol sau în situaţie de marginalizare ori excludere socialã (devianti, delincventi, tineri institutionalizati şi postinstitutionalizati, tineri cu handicap psihic/fizic, tineri consumatori de droguri, tineri din mediul rural, tineri romi), şi prin stimularea construcţiei de locuinţe sociale pentru tineri etc.
6. Stimularea creativitatii tinerilor se realizeazã prin încurajarea dezvoltãrii unor centre de excelenta pentru ţinerii cu potenţial ridicat/construirea unui sistem formativ adaptat evoluţiei acestora.
7. Optimizarea cadrului institutional şi ajustarea politicilor în domeniu se realizeazã prin urmãtoarele mãsuri indicative, în paralel cu dezvoltarea de programe alternative în domeniu:
a) parteneriat şi mãsuri/programe corelate/integrate cu alte instituţii abilitate în vederea asigurãrii unor politici specifice de "tranzitie" pentru grupurile de varsta ce sunt sub sau la limita inferioarã a grupului de adresabilitate a MTS;
b) initiativa MTS pentru dezvoltarea de noi parteneriate cu alte autoritãţi centrale pentru promovarea şi susţinerea de programe specifice de tineret.

SECŢIUNEA a 2-a
Program de acţiuni pentru implementarea PNAT-R - P2

ART. 7
Scop: dezvoltarea de proiecte pentru tineret.
ART. 8
Obiectiv: realizarea mãsurilor indicative din PNAT-R.
ART. 9
Prioritati naţionale şi mãsuri indicative:
1. Participarea economicã se realizeazã prin urmãtoarele mãsuri indicative:
a) dezvoltarea de activitãţi pentru identificarea şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale la tineri;
b) acordarea de consultanţa pentru orientarea profesionalã/optimizarea raportului dintre cerere şi oferta;
c) crearea de condiţii pentru dezvoltarea abilitãţilor tinerilor în utilizarea tehnologiei informationale;
d) susţinerea de mãsuri pentru valorificarea superioarã a potenţialului tinerilor de inalta calificare în domenii de vârf, diminuarea "exodului de inteligenta".
2. Participarea civicã şi politica/implicarea tinerilor în actul decizional se realizeazã prin urmãtoarele mãsuri indicative:
a) acţiuni pentru sensibilizarea instituţiilor publice asupra problematicii specifice tinerei generaţii;
b) promovarea de mãsuri şi reglementãri-cadru pentru o participare mai larga a tinerilor la actul decizional, pentru responsabilizarea tinerilor şi deplasarea accentului de la abordarea tineretului ca "problema" la abordarea sa ca "resursa";
c) încurajarea apariţiei de noi structuri asociative de tineret şi dezvoltarea celor existente;
d) sprijinirea de acţiuni specifice de promovare a voluntariatului;
e) sprijinirea reorganizãrii şi dezvoltãrii consiliului naţional al tineretului;
f) dezvoltarea de parteneriate între structurile de tineret şi instituţiile administraţiei publice la nivel local şi central/promovarea de mãsuri care sa faciliteze permanentizarea consultãrii între autoritãţile centrale şi locale şi structurile reprezentantive de tineret/dezvoltarea de proiecte care sa ajute la implicarea tinerilor în viata comunitãţii;
g) reorganizarea structurii de centre de informare şi consultanţa pentru tineret/crearea şi dezvoltarea unor reţele de informare specifice - programul de dotare a tuturor şcolilor cu calculatoare cu acces la Internet/construirea Bazei naţionale de date destinate tineretului;
h) optimizarea fluxului informaţional privind politicile de tineret;
i) sprijinirea iniţiativelor tinerilor/recunoaşterea funcţiilor specifice promotoare ale organizaţiilor neguvernamentale de şi pentru tineret, socializare-integrare-participare;
j) facilitarea accesului tinerilor la serviciile publice specifice;
k) sprijinirea reglementãrii accesului tinerilor la infrastructuri specifice, inclusiv stimularea participãrii directe a structurilor asociative de tineret în administrarea patrimoniului fostei UTC, conform prevederilor legale în vigoare.
3. Participarea culturalã se realizeazã prin urmãtoarele mãsuri indicative:
a) crearea de facilitãţi pentru creşterea consumului cultural în rândul tinerilor;
b) sprijinirea de proiecte în domeniul creativitatii culturale;
c) promovarea şi susţinerea tinerelor talente, cu accent pe cele defavorizate social.
4. Participarea la educaţie se realizeazã prin urmãtoarele mãsuri indicative:
a) dezvoltarea şi diversificarea ofertei educaţionale nonformale pentru tineret/facilitarea accesului tinerilor la aceasta oferta prin promovarea programului de înfiinţare şi dezvoltare a unei reţele de centre de tineret/formarea personalului aferent centrelor de tineret;
b) promovarea unui sistem formativ apt sa faciliteze mobilitatea tinerilor între sistemul de învãţãmânt şi piata muncii;
c) formarea de formatori în domeniul educaţiei nonformale;
d) sanse egale pentru toţi ţinerii în procesul educaţional;
e) promovarea cunoaşterii culturii şi traditiilor naţionale în procesul educaţional;
f) marcarea unor evenimente specifice tinerilor, Ziua adolescentului etc.;
g) dezvoltarea de acţiuni de informare şi educare cu privire la valorile europene, protecţia mediului şi pentru încurajarea sportului şi turismului pentru tineret.
5. Atenuarea impactului factorilor de risc care conduc la marginalizare şi excludere socialã se realizeazã prin urmãtoarele mãsuri indicative:
a) dezvoltarea de programe alternative şi proiecte de prevenire şi combatere a factorilor de risc specifici, în vederea reducerii numãrului de tineri aflaţi în pericol sau în situaţie de marginalizare ori excludere socialã (devianti, delincventi, tineri institutionalizati şi postinstitutionalizati, tineri cu handicap psihic/fizic, tineri consumatori de droguri, tineri din mediul rural, tineri romi), şi prin stimularea construcţiei de locuinţe sociale pentru tineri etc.;
b) informarea tinerilor asupra riscului reprezentat de abandonul şcolar şi asupra necesitãţii adaptãrii la cerinţele pieţei muncii.
6. Stimularea creativitatii tinerilor se realizeazã prin urmãtoarele mãsuri indicative:
a) organizarea de acţiuni stimulative pentru ţinerii cu potenţial creativ deosebit/promovarea de mãsuri-cadru pentru valorificarea superioarã a acestui potenţial, cu precãdere în domeniul tehnico-ştiinţific;
b) încurajarea dezvoltãrii de centre de excelenta pentru ţinerii cu potenţial ridicat, construirea unui sistem formativ adaptat evoluţiei acestora.
7. Promovarea mobilitatii tinerilor în spaţiul european se realizeazã prin atragerea de manifestãri internaţionale ale tineretului şi promovarea imaginii României în lume.
8. Optimizarea cadrului institutional şi ajustarea politicilor în domeniu, în paralel cu dezvoltarea de programe alternative în domeniu:
a) reglementãri pentru creşterea capacitãţii instituţionale în domeniu, inclusiv reorganizarea unitãţilor din subordinea MTS într-o structura integrata;
b) actualizarea periodicã a PNAT-R/fundamentarea acesteia pe cercetare;
c) parteneriat şi mãsuri/programe corelate/integrate cu alte instituţii abilitate, în vederea asigurãrii unor politici specifice de "tranzitie" pentru grupurile de varsta ce sunt sub sau la limita inferioarã a grupului de adresabilitate a MTS;
d) initiativa MTS pentru dezvoltarea de noi parteneriate cu alte autoritãţi centrale pentru promovarea şi susţinerea de programe specifice de tineret.

SECŢIUNEA a 3-a
Program de cercetare socialã în domeniul tineretului - P3

ART. 10
Scop: cunoaşterea tendinţelor în evoluţia socialã a tineretului, în vederea fundamentarii politicilor în domeniu.
ART. 11
Obiectiv: evaluarea relatiei dintre nevoile tinerilor şi politicile de tineret.
ART. 12
Prioritati naţionale şi mãsuri indicative:
Optimizarea cadrului institutional şi ajustarea politicilor în domeniu: în paralel cu dezvoltarea de programe alternative în domeniu se realizeazã actualizarea periodicã a PNAT-R, fundamentatã pe cercetare.

SECŢIUNEA a 4-a
Program de relaţii internaţionale în domeniul tineretului - P4

ART. 13
Scop: dezvoltarea relaţiilor internaţionale în domeniul tineretului.
ART. 14
Obiectiv: promovarea de acţiuni cu caracter internaţional.
ART. 15
Prioritati naţionale şi mãsuri indicative:
1. Participarea civicã şi politica/implicarea tinerilor în actul decizional se realizeazã prin sprijinirea de acţiuni specifice de promovare a voluntariatului.
2. Promovarea mobilitatii tinerilor în spaţiul european se realizeazã prin urmãtoarele mãsuri indicative:
a) încheierea de protocoale la nivel guvernamental cu autoritãţile responsabile în domeniul politicilor de tineret din terţe tari;
b) încurajarea dezvoltãrii de parteneriate internaţionale între organizaţii neguvernamentale de tineret din România şi cele similare din alte tari/încurajarea schimburilor interculturale de tineri;
c) dezvoltarea de acţiuni de informare şi educare privind valorile europene, protecţia mediului şi pentru încurajarea sportului şi turismului pentru tineret;
d) atragerea de manifestãri internaţionale ale tineretului şi promovarea imaginii României în lume.

SECŢIUNEA a 5-a
Program comunitar de tineret "YOUTH" - P5

ART. 16
Scop: promovarea mobilitatii, iniţiativei, învãţãrii culturale şi solidaritãţii între ţinerii cu varste cuprinse între 15 şi 25 de ani, din Europa şi din intreaga lume.
ART. 17
Obiective:
1. Creşterea sentimentului de solidaritate a tinerilor, în sensul apartenentei la un spaţiu comun european
2. Implicarea activa a tinerilor în toate domeniile vieţii sociale
3. Creşterea spiritului de initiativa, solidaritate şi antreprenorial la tineri
4. Includerea în toate acţiunile programului a tinerilor cu oportunitati reduse.

PARTEA a III-a
Condiţii şi criterii pentru finanţarea proiectelor de tineret din cadrul programelor Ministerului Tineretului şi Sportului în domeniul activitãţii de tineret

CAP. 1
Condiţii şi criterii de eligibilitate pentru structuri asociative de tineret şi pentru proiecte de tineret

ART. 18
Structuri asociative de tineret:
1. Sunt eligibile SAT definite la art. 1 pct. 8.
2. Pentru a face dovada eligibilitãţii SAT trebuie sa prezinte:
a) declaraţie, în original, pe propria rãspundere a conducatorului SAT referitoare la numãrul de membri şi ponderea procentualã pentru membrii cu varsta cuprinsã între 14 şi 29 de ani inclusiv;
b) copie de pe hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare, definitiva şi irevocabilã;
c) copii de pe statut şi actul constitutiv, precum şi modificãrile aduse acestora;
d) copii de pe hotãrârile judecãtoreşti rãmase definitive şi irevocabile, prin care s-au admis modificãri ale statutului şi actului constitutiv;
e) copie de pe situaţia financiarã pe anul anterior, înregistratã la organul fiscal competent, cu excepţia SAT înfiinţate în anul în curs;
f) copie de pe dovada de sediu.
ART. 19
Proiecte de tineret:
În sensul prezentului ordin, urmãtoarele proiecte de tineret sunt neeligibile în vederea finanţãrii:
a) proiecte care nu corespund obiectivelor prioritatilor naţionale şi mãsurilor indicative din programele MTS;
b) proiecte incomplete sau depuse de structuri neeligibile;
c) proiecte care nu realizeazã punctajul minim de apreciere;
d) proiecte începute înainte de data selectãrii în cadrul concursului de proiecte de tineret, cu excepţia celor care necesita continuitate;
e) proiecte în care se solicita finanţarea unor categorii de cheltuieli neeligibile, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 806/2001 privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Ministerului Tineretului şi Sportului în domeniul activitãţii de tineret şi altor dispoziţii legale.

CAP. 2
Tipuri de proiecte de tineret ce pot fi finanţate

ART. 20
Proiecte de tineret ce pot fi finanţate de MTS:
a) proiecte proprii şi în parteneriat;
b) proiecte ale SAT, selectate în cadrul Concursului naţional anual de proiecte de tineret, concurs prezentat la art. 24;
c) alte proiecte ale SAT, aprobate de conducerea MTS.
ART. 21
Proiecte de tineret ce pot fi finanţate de DTSJ/DTSMB:
a) proiecte proprii şi în parteneriat;
b) proiecte ale SAT, selectate în cadrul concursurilor de proiecte de tineret, concursuri prezentate la cap. V.
ART. 22
Proiecte de tineret ce pot fi finanţate de ANSIT:
a) proiecte proprii şi în parteneriat;
b) proiecte ale SAT.

CAP. 3
Repartizarea bugetului activitãţii de tineret

ART. 23
MTS repartizeazã bugetul activitãţii de tineret pe programe, respectiv P1, P2, P3 şi P4, şi pe ordonatori de credite, respectiv MTS, DTSJ/DTSMB, ANSIT.
1. Fondurile bugetare aprobate pentru P1 se distribuie astfel:
a) MTS, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat;
b) DTSJ/DTSMB, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat;
c) ANSIT, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat.
2. Fondurile bugetare aprobate pentru P2 se distribuie astfel:
a) MTS, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat, a proiectelor de tineret selectate în cadrul Concursului naţional anual de proiecte de tineret, precum şi pentru finanţarea altor proiecte de tineret ale SAT, aprobate de conducerea MTS;
b) DTSJ/DTSMB, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat, a proiectelor de tineret selectate în cadrul concursurilor de proiecte de tineret;
c) ANSIT, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat şi a proiectelor de tineret ale SAT.
3. Fondurile bugetare aprobate pentru P3 se distribuie astfel:
a) MTS, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat;
b) ANSIT, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat.
4. Fondurile bugetare aprobate pentru P4 se distribuie astfel:
a) MTS, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat şi a proiectelor de tineret ale SAT;
b) DTSJ/DTSMB, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat şi a proiectelor de tineret ale SAT, aprobate de conducerea MTS;
c) ANSIT, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat şi a proiectelor de tineret ale SAT, aprobate de conducerea MTS.

CAP. 4
Modalitãţi de finanţare prin concursuri de proiecte de tineret

ART. 24
MTS poate finanta din fondurile bugetare aprobate pentru P2 proiecte de tineret selectate în cadrul Concursului naţional anual de proiecte de tineret, concurs organizat de MTS, care se desfãşoarã pe baza unei metodologii specifice aprobate prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
ART. 25
(1) DTSJ/DTSMB finanţeazã din fondurile bugetare aprobate pentru P2, conform art. 26, proiecte de tineret selectate în cadrul concursurilor de proiecte de tineret, concursuri organizate de DTSJ/DTSMB.
(2) Pentru fondurile bugetare aprobate pentru P2 şi repartizate pentru proiecte de tineret proprii şi în parteneriat DTSJ/DTSMB pot/poate organiza concursuri pentru finanţarea de proiecte de tineret.
ART. 26
Fondurile bugetare aprobate pentru P2, repartizate DTSJ/DTSMB pentru concursurile de proiecte de tineret, se împart în doua subfonduri:
1. subfondul "Junior": subfond din care se finanţeazã proiectele de tineret ale SAT eligibile, înfiinţate cu mai puţin de 2 ani anterior datei de depunere a proiectului de tineret şi care nu au beneficiat de mai mult de doua finantari de la MTS/DTSJ/DTSMB, în condiţiile în care totalizeazã punctajul minim de apreciere;
2. subfondul "Cofin": subfond din care se finanţeazã proiectele de tineret care dispun de cofinantari, cofinantari care se pot constitui nu numai din fonduri bãneşti, probate prin contracte şi care acoperã minimum 50% din valoarea totalã a bugetului proiectului de tineret şi care totalizeazã punctajul minim de apreciere.

CAP. 5
Procedura de finanţare prin concursuri de proiecte de tineret la nivelul DTSJ/DTSMB

ART. 27
(1) Data concursului şi tipurile de proiecte de tineret eligibile se stabilesc de conducerea DTSJ/DTSMB prin decizie, la propunerea fundamentatã a compartimentului de specialitate.
(2) Datele de organizare a concursurilor de proiecte de tineret sunt urmãtoarele:
a) între 1-5 februarie, pentru perioada februarie-iunie; pentru concursul aferent anului 2003, copia de pe situaţia financiarã pe anul anterior, înregistratã la organul fiscal competent, se va depune împreunã cu documentele necesare decontãrii cheltuielilor pentru acţiunea de tineret;
b) între 25-30 iunie, pentru perioada iulie-septembrie;
c) între 25-30 septembrie, pentru perioada octombrie-decembrie.
ART. 28
(1) Fondurile rãmase nealocate în urma unui concurs de proiecte de tineret se reporteazã pentru urmãtorul concurs de proiecte de tineret, excepţie fãcând situaţia în care, la solicitarea fundamentatã a DTSJ/DTSMB, conducerea MTS aproba utilizarea acestor fonduri pentru acţiuni de tineret proprii şi în parteneriat ale DTSJ/DTSMB.
(2) Sumele nealocate de la subfondul "Junior" nu se reporteazã la subfondul "Cofin".
ART. 29
(1) Anunţarea publica a concursurilor de proiecte de tineret se face obligatoriu prin intermediul unui ziar local, de preferinta ziarul cu cel mai mare tiraj, şi prin afişare la sediul DTSJ/DTSMB.
(2) Data apariţiei anunţului va fi cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înainte de data de desfãşurare a concursului de proiecte de tineret.
(3) Anunţul cuprinde data, ora şi locul de desfãşurare, precum şi termenul limita pana la care se depun proiectele de tineret.
(4) Termenul limita pentru depunerea proiectelor de tineret este cu cel puţin doua zile lucrãtoare înainte de data la care are loc concursul de proiecte de tineret.
ART. 30
(1) Proiectele de tineret, completate citeţ, se depun în doua exemplare la sediul DTSJ/DTSMB, direct sau prin posta.
(2) Pot depune proiecte de tineret şi SAT care au sediul în alt judeţ, dacã acestea sunt relevante pentru judeţul în care se depun.
ART. 31
(1) Proiectele de tineret se selecteaza, în baza punctajului de apreciere prevãzut în anexa nr. 2, de cãtre o comisie cu urmãtoarea componenta:
a) preşedintele comisiei: director/director adjunct de tineret al DTSJ/DTSMB;
b) inspector/consilier de tineret al DTSJ/DTSMB;
c) contabil al DTSJ/DTSMB, fãrã drept de vot;
d) reprezentant al SAT, fãrã drept de vot; SAT care depun proiecte de tineret la concursul de proiecte de tineret respectiv au dreptul de a delega un unic reprezentant în comisie.
(2) La solicitarea SAT, DTSJ/DTSMB pot/poate organiza o sesiune de prezentare a proiectelor de tineret.
ART. 32
(1) Comunicarea rezultatelor concursului de proiecte de tineret se face în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la data acestuia.
(2) Raportul cu rezultatele concursului de proiecte de tineret se semneazã de cãtre membrii cu drept de vot ai comisiei.
(3) Raportul cu rezultatele concursului de proiecte de tineret este însoţit obligatoriu de un proces-verbal în care reprezentanţii SAT prezenţi la concurs au dreptul de a face observaţii. Procesul-verbal se semneazã de cãtre preşedintele comisiei şi de persoana care l-a întocmit.
(4) Copii ale raportului cu rezultatele concursului de proiecte de tineret şi ale procesului-verbal se transmit prin posta la MTS, în termen de 3 zile de la finalizarea acestora.
ART. 33
(1) Proiectele de tineret proprii şi în parteneriat ale DTSJ/DTSMB se prezintã cu respectarea coordonatelor din cererea de finanţare.
(2) Coordonatorul de proiect de tineret şi conducerea DTSJ/DTSMB sunt direct rãspunzãtori de calitatea proiectelor de tineret finanţate.
ART. 34
(1) Pentru finanţarea proiectului de tineret selectat se încheie un contract între DTSJ/DTSMB şi SAT, pe baza unui referat de oportunitate al coordonatorului de proiect de tineret, desemnat de conducerea DTSJ/DTSMB.
(2) Contractul se înainteazã în vederea aprobãrii cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înainte de începerea acţiunii de tineret.
ART. 35
Existenta unor surse de finanţare, altele decât ale SAT şi MTS, obliga SAT la menţionarea explicita a acestora în cererea de finanţare.
ART. 36
(1) Pentru realizarea acţiunilor de tineret se pot acorda avansuri de pana la 30% din valoarea contractului, în condiţiile legii.
(2) Pana la 75% din valoarea contractului poate fi decontatã în timpul desfãşurãrii activitãţilor proiectului de tineret, dacã acestea se întind pe mai mult de 30 de zile, prin decontãri parţiale pe baza documentelor justificative legal întocmite.
ART. 37
Minimum 60% din personalul implicat în realizarea acţiunilor de tineret trebuie sa fie tineri cu varsta cuprinsã între 14 şi 29 de ani inclusiv; reglementarea este valabilã numai în cazul SAT.
ART. 38
Acţiunea de tineret se monitorizeazã/evalueaza de cãtre reprezentanţi ai DTSJ/DTSMB, MTS, SAT, dupã caz.
ART. 39
(1) SAT trebuie sa prezinte un raport de evaluare a acţiunii de tineret, care se transmite la MTS în termen de 5 zile lucrãtoare de la data finalizarii acesteia, conform prevederilor cuprinse în cap. VIII.
(2) Raportul de evaluare trebuie sa conţinã şi punctul de vedere scris al DTSJ/DTSMB, în special cu privire la realizarea indicatorilor propuşi şi a mãsurilor luate în cazul nerealizarii acestora.

CAP. 6
Formularul-tip "Cerere de finanţare"

ART. 40
Proiectul de tineret se prezintã pe formularul-tip "Cerere de finanţare", urmãrind coordonatele din Ghidul pentru completarea Cererii de finanţare, conform anexei nr. 1, şi este însoţit de urmãtoarele documente:
a) curriculum vitae al coordonatorului de proiect de tineret;
b) curriculum vitae al personalului implicat în realizarea acţiunii de tineret;
c) declaraţie, în original, pe propria rãspundere a conducatorului SAT, cu privire la numãrul de membri şi ponderea procentualã pentru membrii cu varsta cuprinsã între 14 şi 29 de ani inclusiv;
d) copie de pe hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare, definitiva şi irevocabilã;
e) copii de pe statut şi actul constitutiv, precum şi modificãrile aduse acestora;
f) copii de pe hotãrârile judecãtoreşti rãmase definitive şi irevocabile, prin care s-au admis modificãri ale statutului şi ale actului constitutiv;
g) copie de pe situaţia financiarã pe anul anterior, înregistratã la organul fiscal competent, cu excepţia SAT înfiinţate în anul în curs;
h) copie de pe dovada de sediu.
ART. 41
(1) Documentele prevãzute la art. 40 lit. a), b) şi c) se completeazã în doua exemplare, citeţ.
(2) Proiectele de tineret nu se transmit prin fax sau e-mail.
(3) Proiectele de tineret respinse nu se returneazã.
ART. 42
Proiectele de tineret se selecteaza pe baza punctajului de apreciere, conform anexei nr. 2.

CAP. 7
Selecţia proiectelor de tineret în cadrul concursurilor de proiecte de tineret la nivelul DTSJ/DTSMB

ART. 43
Condiţiile şi criteriile eliminatorii, fãrã punctaj, sunt urmãtoarele:
a) nerespectarea de cãtre SAT a contractelor anterioare semnate cu MTS/DTSJ/DTSMB, respectiv dacã nu au respectat termenele pentru depunerea deconturilor la acţiunile de tineret finanţate anterior, nu au îndeplinit angajamentele de mediatizare, au modificat proiectul de tineret sau au înregistrat alte carente semnalate de rapoartele de evaluare;
b) neincadrarea proiectelor de tineret în prioritãţile naţionale şi mãsurile indicative stabilite de conducerea DTSJ/DTSMB;
c) neasigurarea de cãtre SAT a contribuţiei proprii de minimum 10% din bugetul total al proiectului de tineret;
d) neprezentarea situaţiei financiare pe anul anterior, în copie, înregistratã la organul fiscal competent.
ART. 44
(1) În condiţiile în care proiectul de tineret nu îndeplineşte unul dintre criteriile prevãzute la art. 43, acesta este eliminat din concurs.
(2) În condiţiile în care proiectul de tineret nu îndeplineşte criteriul prevãzut la art. 43 lit. a), SAT nu participa la urmãtorul concurs.
ART. 45
(1) Pentru a fi selectat un proiect de tineret trebuie sa totalizeze un punctaj de minimum 9 puncte la criteriile privind SAT şi 21 de puncte la criteriile privind proiectul de tineret, punctaj acordat pe baza cuantificãrii calificativelor urmãtoare şi prevãzut în anexa nr. 3:
a) nesatisfãcãtor - 0 puncte;
b) satisfãcãtor - 1 punct;
c) bine - 2 puncte;
d) foarte bine - 3 puncte.
(2) Fiecare membru cu drept de vot al comisiei acorda pe formularul de apreciere prevãzut în anexa nr. 3 un punctaj care se calculeazã prin însumarea calificativelor cuantificate.
(3) Nerealizarea punctajului minim de 9 puncte şi, respectiv, 21 de puncte elimina proiectul de tineret din concurs.
(4) Pentru proiectele de tineret ale SAT, care nu au mai primit finanţare, se ia în considerare numai punctajul la criteriile privind proiectul de tineret.
(5) Proiectele de tineret selectate primesc finanţare în ordinea descrescãtoare a punctajului, în limita bugetului aprobat pentru fiecare fond destinat concursului de proiecte de tineret.
(6) Punctajul final al proiectului de tineret se calculeazã ca medie aritmetica a punctajelor acordate de toţi membrii cu drept de vot ai comisiei.

CAP. 8
Decontarea cheltuielilor pentru acţiuni de tineret

ART. 46
Pentru justificarea cheltuielilor SAT/instituţia trebuie sa prezinte urmãtoarele documente:
1. adresa de inaintare, care se completeazã conform modelului din anexa nr. 4, cu excepţia acţiunilor de tineret proprii ale MTS, DTSJ/DTSMB, ANSIT;
2. factura fiscalã cod 14-4-10/A sau factura cod 14-4-10a/A, în original, cuprinse în Catalogul formularelor tipizate comune pe economie cu regim special de tipãrire, inseriere şi numerotare, prevãzut în anexa nr. 1A la <>Hotãrârea Guvernului nr. 831/1997 , care atesta bunurile livrate, lucrãrile executate şi serviciile prestate; se detaliazã pe categorii de cheltuieli;
3. documentele justificative, în original, care se restituie; reglementarea este valabilã numai în cazul SAT;
4. documentele justificative, în copie, care au stat la baza emiterii facturii în original cãtre MTS/DTSJ/DTSMB/ANSIT;
5. lista de participanţi: se întocmeşte conform modelului din anexa nr. 5 şi se prezintã indiferent de categoriile de cheltuieli decontate;
6. documentele care împuternicesc coordonatorul de proiect de tineret pentru decontarea cheltuielilor;
7. raportul de evaluare, completat citeţ, cu numãr de înregistrare, stampilat şi semnat de cãtre evaluator şi conducãtorul SAT/instituţiei, care cuprinde date referitoare la:
a) acţiunea de tineret, perioada, locul de desfãşurare, participanţi etc.
b) valorile indicatorilor realizaţi pentru fiecare obiectiv;
c) concordanta dintre obiectivele propuse şi obiectivele realizate;
d) relevanta acţiunii de tineret, mãsura în care acţiunea a rãspuns nevoilor şi problemelor tinerilor;
e) eficacitatea acţiunii de tineret, mãsura în care obiectivele au fost realizate, scopul atins, problema rezolvatã;
f) eficienta acţiunii de tineret, respectiv efectul obţinut raportat la resursele utilizate;
g) rezultatele acţiunii de tineret: modul în care acţiunea de tineret a influentat situaţia participanţilor, a beneficiarilor; posibilitatea de replicare şi extindere a rezultatelor;
h) durabilitatea proiectului de tineret: perspectivele oferite dupã terminarea finanţãrii, extinderea şi posibilitãţile de autosustinere financiarã;
i) mediatizarea acţiunii de tineret: modul de îndeplinire a angajamentului de mediatizare;
j) parteneriatul pentru acţiunea de tineret, respectiv partenerii şi contribuţia realizatã a acestora, dacã este cazul;
k) impactul proiectului de tineret: modul în care a fost influentata situaţia actuala a beneficiarilor direcţi şi indirecti;
l) raportul financiar al acţiunii de tineret, însoţit de copii ale documentelor justificative;
m) referinte privitoare la acţiunea de tineret de la participanţi, beneficiari, coorganizatori, autoritãţi locale; opinii ale SAT/instituţiei referitoare la impact, minusuri şi plusuri în desfãşurarea acţiunii, sugestii;
n) materiale de informare ale SAT/instituţiei şi probe ale îndeplinirii angajamentului de mediatizare;
o) concluzii, menţiuni.
ART. 47
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind alocaţia de masa sunt:
a) factura fiscalã, semnatã şi stampilata de unitatea prestatoare, care cuprinde informaţii privind: denumirea acţiunii de tineret, perioada, numãrul de persoane, numãrul de zile, valoarea/zi/persoana, valoarea totalã;
b) pontaj de masa, întocmit conform modelului din anexa nr. 6; pontajul de masa se întocmeşte şi în cazul în care s-a aprobat finanţarea pentru alimente.
ART. 48
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind cazarea participanţilor sunt:
a) factura fiscalã, semnatã şi stampilata de unitatea prestatoare, care cuprinde informaţii privind: denumirea acţiunii de tineret, perioada, numãrul de persoane, numãrul de zile, valoarea/zi/persoana, valoarea totalã;
b) diagrama de cazare, semnatã, stampilata şi înregistratã de unitatea prestatoare, care cuprinde informaţii privind: numele şi prenumele, numãrul camerei, numãrul de zile, cost/zi/persoana, valoarea totalã.
ART. 49
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind transportul sunt:
a) bilete de tren pentru transportul pe calea feratã, în condiţiile prevãzute de dispoziţiile legale, fãrã a se putea depãşi drepturile de aceasta natura care se pot acorda salariaţilor instituţiilor publice, şi tabel cu participanţii care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, semnat şi stampilat, întocmit conform modelului din anexa nr. 7;
b) bilete pentru transportul cu mijloace de transport auto în comun, la tarifele stabilite pentru aceste mijloace;
c) bonuri fiscale de combustibil, pentru transportul cu autoturisme proprietate personalã, efectuat cu aprobarea prealabilã a ordonatorului de credite, în condiţiile prevãzute de dispoziţiile legale pentru salariaţii instituţiilor publice;
d) bilete pentru transportul cu avionul şi pentru transportul pe cãile de navigaţie fluviala, efectuat cu aprobarea prealabilã a ordonatorului de credite;
e) factura fiscalã şi foaia de parcurs pentru transportul cu mijloace de transport auto închiriate, potrivit dispoziţiilor legale.
ART. 50
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru prestãri de servicii sunt:
a) contractele de munca înregistrate la inspectoratul teritorial de munca;
b) ordinele de plata prin care s-au virat impozitele şi contribuţiile la fondurile prevãzute de lege;
c) statele de plata semnate de conducãtorul SAT/instituţiei.
ART. 51
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind închirierea de bunuri şi servicii sunt:
a) factura fiscalã;
b) contract de închiriere sau nota de comanda ferma.
ART. 52
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru achiziţii de materiale consumabile sunt:
a) factura fiscalã;
b) avizul de însoţire a mãrfii;
c) nota de recepţie şi constatare de diferenţe, cod 14-3-1A, a bunurilor intrate în gestiunea SAT/instituţiei;
d) bonul de consum.
ART. 53
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru realizarea de tiparituri, multiplicari, inscriptionari şi altele asemenea sunt:
a) factura fiscalã;
b) avizul de însoţire a mãrfii;
c) nota de recepţie şi constatare de diferenţe, cod 14-3-1A, a bunurilor intrate în gestiunea SAT/instituţiei;
d) bonul de consum;
e) un exemplar din materialul multiplicat/imprimat.
ART. 54
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru activitãţi social-culturale sunt: factura fiscalã, factura sau alte formulare ori documente cu regim special, aprobate potrivit legii.
ART. 55
Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru tratatii sunt: factura fiscalã, factura sau alte formulare ori documente cu regim special, aprobate potrivit legii.
ART. 56
Achiziţiile publice de bunuri şi servicii se efectueazã cu respectarea prevederilor legale, pe baza de oferte analizate şi adjudecate de cãtre comisia constituitã în acest scop. Documentele în copie, prin care s-au adjudecat ofertele, se transmit finanţatorului, respectiv MTS/DTSJ/DTSMB/ANSIT, înainte de încheierea contractului între pãrţi.
ART. 57
Prestatorii de servicii scutiţi de T.V.A. prezintã facturi simple.
ART. 58
Documentele justificative de cheltuieli se certifica de cãtre conducãtorul SAT/instituţiei privind realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor consemnate şi sunt vizate de persoana imputernicita sa exercite controlul financiar preventiv propriu, conform <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 123/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice privind cadrul general al atribuţiilor şi exercitãrii controlului financiar preventiv propriu.
ART. 59
Documentele stabilite pentru decontarea cheltuielilor pentru acţiuni de tineret se transmit în termenul prevãzut în contractul de finanţare.

PARTEA a IV-a
Dispoziţii finale

ART. 60
Direcţiile de specialitate din cadrul MTS, DTSJ/DTSMB, ANSIT vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 61
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 62
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului tineretului şi sportului nr. 23/2003 .
ART. 63
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezentul ordin.

Ministrul tineretului şi sportului,
Georgiu Gingaras

Bucureşti, 31 ianuarie 2003.
Nr. 52.



ANEXA 1

┌───────┐ ROMÂNIA
│ │ MTS
│ │ DTSJ/DTSMB
│ │
│ │ ┌────────────────────────────────────────┐
└───────┘ │ Numãr de înregistrare ... din ../../.. │
│ (se completeazã de cãtre finanţator) │
└────────────────────────────────────────┘

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CERERE DE FINANŢARE │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

A. Structura asociativa de tineret (SAT)

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumire: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Adresa sediu: │
├────────────────────────────────────┬──────┬────────┬────────┬──────────┤
│ Strada: │ Nr. │ Bl. │ Sc. │ Ap. │
├───────────────────────────────┬────┴──────┴────────┼────────┴──────────┤
│ Judeţ/Sector: │Localitate: │Cod: │
├───────────────────────────────┴────────────────────┴───────────────────┤
│ Numãr membri/numãr membri activi: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Scop: │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Banca/Sucursala: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Cont (lei): │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Cod fiscal: │
├─────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┤
│ Telefon: │Fax: │
├─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ E-mail: │Web: │
├─────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┤
│ Altele: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Echipa de conducere (nume/funcţie/adresa): │
├────────────────────┬────────────┬──────────────────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────┼──────────────────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────┼──────────────────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────┼──────────────────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────┼──────────────────────────────────────┤
├────────────────────┴────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ Coordonator proiect: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Buget: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ An precedent: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

B. Proiect de tineret

1. Descriere
┌──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│ Titlul: │ │
├──────────────────────────┼────────────────────┬────────────────────────┤
│ Perioada: │ De la: │ Pana la: │
├──────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────────┤
│ Locul de desfãşurare: │ Localitatea: │ Judeţul: │
├──────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────────┤
│ Buget: │ Total: │ Solicitat de la MTS, │
│ │ │ DTSJ/DTSMB: │
└──────────────────────────┴────────────────────┴────────────────────────┘

2. Marcati programul MTS şi precizati prioritatea nationala şi mãsura/
mãsurile indicativa/indicative în care se înscrie proiectul de tineret

┌──────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│1. Program de înfiinţare şi dezvoltare │3. Program de cercetare socialã în│
│a unei reţele de centre de tineret - P1 │domeniul tineretului - P3 │
├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│2. Program de acţiuni pentru implementarea│4. Program de relaţii internatio- │
│PNAT-R - P2 │nale în domeniul tineretului - P4 │
├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ Prioritatea nationala: │Mãsura/mãsurile indicativa/ │
│ │indicative: │
├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ │ │
│ │ │
└──────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘

3. Rezumat (o descriere concisã şi clara a proiectului)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

4. Justificare/Problema identificata (de ce? unde? a cui?
care este problema?)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

5. Scop (un tel, o stare dorita, stadiul în care va ajunge problema)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
6. Obiective*) (pasi definiţi, rezultate scontate, ce se doreşte sa se
obţinã, progrese marcante în atingerea scopului); pe cat posibil sa fie
SMART şi/sau sa permitã mãsurarea performantei - maximum 3 obiective
┌───────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Obiectiv 1 │ │
├───────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Obiectiv 2 │ │
├───────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Obiectiv 3 │ │
└───────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────┘

*) Maximum 3, dar nu obligatoriu 3.

7. Indicatori (unitãţi de mãsura a performantei; arata ce mãsoarã;
cuantifica faptele)

┌───────────────────────┬────────────┬──────────────────┬────────────────────┐
│ Indicatori │Obiective │ Denumirea │ Standard (mãsura │
│ │ │ indicatorului │ stabilitã a fi │
│ │ │ │ atinsa, arata cat │
│ │ │ │ de mult/bine) │
├───────────────────────┼────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Indicatori cantitativi │Obiectiv 1 │ │ │
│(cifre, fapte, timp, ├────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│servicii, persoane ...)│Obiectiv 2 │ │ │
│ ├────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│ │Obiectiv 3 │ │ │
├───────────────────────┼────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Indicatori calitativi │Obiectiv 1 │ │ │
│(efecte, progresul, cat├────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│de bine, bun.., %, a/b)│Obiectiv 2 │ │ │
│ ├────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│ │Obiectiv 3 │ │ │
├───────────────────────┼────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│Indicatori financiari │Obiectiv 1 │ │ │
│(cheltuieli medii, ├────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│cost/beneficiu.., lei) │Obiectiv 2 │ │ │
│ ├────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│ │Obiectiv 3 │ │ │
└───────────────────────┴────────────┴──────────────────┴────────────────────┘


8. Activitãţi (mijloace, metode, ceea ce se face pentru a se obţine
rezultatele scontate şi a se îndeplini obiectivele)

┌───────────┬───────────┬───────────────┬──────────────────┬─────────────────┐
│ Nr. │ Denumirea │ Perioada │Modul de realizare│ Resurse necesare│
│activitãţii│activitãţii│de desfãşurare │ │ │
├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ A1 │ │ │ │ │
├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ A2 │ │ │ │ │
├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
│ A3 │ │ │ │ │
├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤
└───────────┴───────────┴───────────────┴──────────────────┴─────────────────┘

9. Rezultate (beneficii, ceea ce se obţine prin eliminarea sau
diminuarea problemei)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
10. Beneficiari/Participanţi (cei implicaţi direct şi indirect, dar şi
cei pentru care se fac cheltuielile)
┌───────────┬────────────┬─────────────────────────┬─────────────────┬───────┐
│ │Organizatori│Tineri cu varsta cuprinsã│Alţi participanţi│ Total │
│ │ │între 14 şi 29 de ani │ │ │
│ │ │ inclusiv │ │ │
├───────────┼────────────┼─────────────────────────┼─────────────────┼───────┤
│ Numãr de │ │ │ │ │
│ persoane │ │ │ │ │
└───────────┴────────────┴─────────────────────────┴─────────────────┴───────┘

11. Durabilitate (dacã proiectul este parte a unui program, dacã urmeazã
o alta faza, finanţare, dezvoltare sau dacã are o închidere logica ce
prezintã un rezultat vizibil)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
12. Monitorizare (colectarea informaţiilor; urmãrirea resurselor şi
activitãţilor: ce? cine? cum?)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

13. Evaluare (mãsurarea şi compararea performantelor cu indicatori
stabiliţi, emiterea de judecati privind progresul înregistrat în
atingerea obiectivelor, ce şi mai ales cum se vor pune în evidenta
aceste aspecte)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

14. Riscuri/Prevenirea riscurilor (dificultãţi în realizare, mãsuri
de prevenire)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
15. Mediatizare (Indicaţi modalitãţile de mediatizare a proiectului
de tineret şi modul în care veţi promova imaginea Ministerului Tineretului
şi Sportului.)

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

16. Buget (totalitatea nevoilor şi disponibilitãţilor financiare, o
planificare financiarã)

┌───┬──────────┬───────┬──────┬────────┬─────┬───────┬───────────┬─────────────┐
│Nr.│ Categoria│Numãr │ Cost │ Numãr │Cost │Contri-│Contribuţii│ Contribuţie │
│crt│ de │ de │unitar│ de │total│ butie │ alţii │ MTS, DTSJ/ │
│ │cheltuieli│unitãţi│ │persoane│ │ SAT │ │ DTSMB*) │
├───┼──────────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼───────────┼─────────────┤
├───┼──────────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼───────────┼─────────────┤
├───┼──────────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼───────────┼─────────────┤
├───┼──────────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼───────────┼─────────────┤
├───┼──────────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼───────────┼─────────────┤
├───┼──────────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼───────────┼─────────────┤
│ │ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴──────────┴───────┴──────┴────────┴─────┴───────┴───────────┴─────────────┘


------------
*) Conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 806/2001 , precum şi altor dispoziţii legale.

C. Declaraţia solicitantului

Declar pe propria rãspundere ca toate informaţiile din aceasta cerere de finanţare şi toate celelalte informaţii ataşate la cerere sunt în conformitate cu realitatea.

Coordonator:
Numele şi prenumele ................................................
Funcţia ............................................................

Semnatura ..........................................................
Ştampila ...........................................................

Data ...............................................................

Ghid pentru completarea Cererii de finanţare

A. SAT
Se completeazã datele de identificare a SAT, conform hotãrârii judecãtoreşti de înfiinţare, şi bugetul SAT pe anul precedent.
B. Proiect de tineret
a) Titlul: trebuie sa fie descriptiv, clar şi concis.
b) Rezumatul cuprinde:
- scurta prezentare a solicitantului, cu accentuarea elementelor care-i oferã credibilitate;
- prezentarea problemei abordate şi a mãsurilor necesare pentru rezolvarea acesteia;
- scurta prezentare a obiectivelor şi a modului de atingere a obiectivelor, planul de activitãţi;
- precizarea rezultatelor care vor fi obţinute la finalizarea acţiunii de tineret;
- scurta prezentare a planului de monitorizare şi evaluare;
- menţionarea bugetului total al proiectului de tineret;
- menţionarea modului în care proiectul de tineret va evolua dupã încheierea finanţãrii.
c) Justificare/Problema identificata: descrie situaţia actuala a persoanelor/grupurilor cãrora li se adreseazã proiectul de tineret, precum şi strategia prin care se urmãreşte îmbunãtãţirea situaţiei actuale. Pentru aceasta se enunta şi se justifica problema abordata, care este problema de rezolvat, nevoia care trebuie satisfacuta, cine o are, unde şi de când exista, permanenta sau periodicã, cauze ale problemei, consecinţele nerezolvarii, de ce solicitantul este capabil sa o rezolve, succese anterioare, resurse, atuuri şi modalitatea de rezolvare. Pentru sprijinirea afirmaţiilor se prezintã date concrete, uşor verificabile, studii, analize statistice, cercetãri în domeniu, chestionare, articole de presa, aprecieri ale unor experţi.
Solicitantul trebuie sa dovedeascã faptul ca problema abordata este una realã, iar amânarea rezolvarii ei are repercusiuni asupra unui grup semnificativ; trebuie explicat şi ce ar urma sa se intample dacã problema respectiva ar fi lãsatã nerezolvata, precum şi dacã atingerea scopului şi implicit rezolvarea problemei aduc avantaje comunitãţii/societãţii/anumitor grupuri, caz în care avantajele trebuie menţionate.
Solicitantul trebuie sa probeze ca este în mãsura sa abordeze problema respectiva şi sa ducã proiectul de tineret la bun sfârşit, sa-şi demonstreze competenta.
d) Scopul: reprezintã stadiul în care va ajunge problema ca urmare a realizãrii acţiunii de tineret.
Descrie o stare dorita care trebuie maximizata sau un efect nedorit care trebuie minimizat. Se recomanda enunţarea scurta şi clara a scopului, într-o singura propozitie, fãrã explicaţii cu privire la modul în care va fi atins.
e) Obiectivele: sunt rezultatele care trebuie obţinute pentru atingerea scopului şi evidenţiazã implicit rezolvarea problemei, pe parcursul proiectului de tineret şi la final. Obiectivele arata beneficiile obţinute. Indiferent de formula de prezentare aleasã, este necesarã concordanta cu însuşirile pe care obiectivele trebuie sa le întruneascã, respectiv sa fie specifice, masurabile, abordabile, realiste, încadrabile în timp, adicã SMART. Obiectivele proiectului de tineret se cuantifica prin indicatori care mãsoarã performanţele.
f) Indicatorii: sunt unitãţi de mãsura a performantelor efective şi se împart în indicatori cantitativi, calitativi, financiari.
În vederea evaluãrii performantelor trebuie stabilite anumite standarde care arata valoarea indicatorilor pentru a se asigura ca s-au atins rezultatele dorite. Trebuie sa existe cel puţin un indicator de rezultat pentru fiecare obiectiv. Un indicator trebuie sa fie valid, sa masoare ceea ce îşi propune sa masoare şi sa fie de încredere, sa dea informaţii corecte şi exacte, indiferent cine îl mãsoarã. Dupã stabilirea indicatorilor trebuie precizate datele care vor fi colectate, intervalele şi metodele de colectare.
g) Activitãţile: sunt mijloace de atingere a obiectivelor.
Solicitantul trebuie sa enunte fiecare activitate, sa specifice responsabilul pentru activitatea respectiva, sa precizeze necesarul de resurse, sa descrie secventele în timp şi modul în care activitãţile se intrepatrund.
Resursele: includ necesarul: resursele umane, materiale, financiare, informationale şi de timp estimate a fi utilizate; disponibilul: resursele proprii ale SAT şi atrase ce se solicita de la MTS, DTSJ/DTSMB.
Cofinantarea proiectului de tineret este un avantaj în obţinerea de fonduri de la MTS, DTSJ/DTSMB datoritã plusului de credibilitate adus.
h) Rezultatele: reprezintã schimbãrile în bine, beneficiile.
i) Beneficiari/Participanţi: persoanele fizice şi/sau juridice în folosul cãrora se produce schimbarea urmãritã. Beneficiarii direcţi reprezintã persoanele fizice şi/sau juridice care beneficiazã în mod direct, nemijlocit de rezultate/efecte. Beneficiarii indirecti reprezintã persoanele care beneficiazã în mod indirect de rezultate/efecte, ţinându-se cont de efectul multiplicativ. Minimum 80% din beneficiarii indirecti trebuie sa fie tineri cu varsta cuprinsã între 14 şi 29 de ani inclusiv.
Participanţii sunt persoanele implicate direct în realizarea acţiunii.
j) Monitorizarea: reprezintã procesul de colectare sistematica şi de analiza a informaţiilor cu privire la desfãşurarea activitãţilor. Între metodele de colectare a datelor amintim: observatia, interviul, discuţia de grup, chestionarul, statisticile, jurnalele, alte înregistrãri de rutina etc. Se monitorizeazã derularea activitãţilor şi modul de utilizare a resurselor.
k) Evaluarea: reprezintã emiterea de judecati cu privire la progresul înregistrat în atingerea obiectivelor propuse.
Se evalueaza: obiectivele atinse, rezultatele obţinute.
l) Durabilitatea: este imaginea de ansamblu asupra perspectivelor de dezvoltare a proiectului de tineret şi asupra condiţiilor de autosustinere financiarã dupã terminarea finanţãrii.
m) Riscurile/Prevenirea riscurilor: dificultãţile posibile în realizarea obiectivelor/atingerea scopului; mãsuri active preconizate în vederea combaterii riscurilor şi a unui posibil esec.
n) Mediatizarea: reprezintã modalitãţile de promovare a proiectului de tineret şi a imaginii Ministerului Tineretului şi Sportului.
o) Bugetul: este totalitatea resurselor financiare necesare realizãrii acţiunii de tineret, detaliate pe categorii de cheltuieli.
Contribuţia proprie a SAT la realizarea acţiunii de tineret trebuie sa fie de minimum 10% din bugetul total al acţiunii de tineret. Contribuţia SAT poate fi în natura, de exemplu: munca voluntarilor, utilizarea sediului, echipamente puse la dispoziţie etc.
Precizãri:
- în coloana pentru MTS, DTSJ/DTSMB se înscriu sumele care se solicita de la MTS, DTSJ/DTSMB;
- în coloana pentru SAT se înscriu sumele cu care contribuie SAT;
- sumele solicitate se detaliazã în dreptul fiecãrei categorii de cheltuieli;
- categoriile de cheltuieli sunt stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 806/2001 şi alte dispoziţii legale.



ANEXA 2

PUNCTAJ DE APRECIERE

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Punctajul
crt. Criteriul maxim
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. SAT 15
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- experienta SAT în derularea de acţiuni de tineret 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- capacitatea SAT de implementare a proiectului de tineret 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- experienta coordonatorului de proiect de tineret în
administrarea de proiecte de tineret 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- calificarile şi experienta personalului implicat în realizarea
acţiunii de tineret 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- rezultatele şi calitatea colaborarilor anterioare ale SAT cu
MTS, DTSJ/DTSMB 3*)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Proiectul de tineret 35
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- caracterul novator, faptul ca aduce idei şi metode noi în
sectorul asociativ şi/sau în domeniul tineretului 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- relevanta proiectului de tineret pentru obiectivele,
prioritãţile naţionale, mãsurile indicative din programele MTS
şi pentru beneficiarii direcţi şi indirecti 3*)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- obiective SMART, clar definite, specifice, masurabile,
abordabile, realiste şi încadrabile în timp 3*)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- concordanta dintre obiective, activitãţi, indicatori şi
rezultate 3*)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- specificarea clara a indicatorilor 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- eficienta raport cost/beneficiu 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- planificarea riguroasã şi realista a activitãţilor 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- alocarea corespunzãtoare a resurselor 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- definirea clara a beneficiarilor/participanţilor 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- planul de monitorizare şi evaluare 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- durabilitatea 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- contribuţia partenerilor 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- estimarea realista a bugetului în concordanta cu activitãţile
planificate 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Observaţii:
Dacã la criteriile marcate cu asterisc (*) punctajul acordat este 0, proiectul de tineret este descalificat.
În cazul criteriilor cu punctaj maxim 1, aprecierea se face astfel:
● da - 1 punct;
● nu - 0 puncte.
Dacã la acelaşi criteriu un proiect de tineret primeşte un punctaj cu o diferenţa de 2 puncte între membrii comisiei, se reanalizeaza cererea de finanţare.



ANEXA 3

FORMULAR DE APRECIERE

Denumirea proiectului ............................
Numele şi prenumele membrului comisiei ...........
Data .............................................
Punctajul total acordat ..........................
Semnatura ........................................

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Punctajul
crt. Criteriul acordat
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. SAT
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- experienta SAT în derularea de acţiuni de tineret
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- capacitatea SAT de implementare a proiectului de tineret
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- experienta coordonatorului de proiect de tineret în
administrarea de proiecte de tineret
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- calificarile şi experienta personalului implicat în realizarea
acţiunii de tineret
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- rezultatele şi calitatea colaborarilor anterioare ale SAT cu
MTS, DTSJ/DTSMB
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Proiectul de tineret
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- caracterul novator, faptul ca aduce idei şi metode noi în
sectorul asociativ şi/sau în domeniul tineretului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- relevanta proiectului de tineret pentru obiectivele,
prioritãţile naţionale, mãsurile indicative din programele
MTS şi pentru beneficiarii direcţi şi indirecti
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- obiective SMART, clar definite, specifice, masurabile,
abordabile, realiste şi încadrabile în timp
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- concordanta dintre obiective, activitãţi, indicatori şi
rezultate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- specificarea clara a indicatorilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- eficienta raport cost/beneficiu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- planificarea riguroasã şi realista a activitãţilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- alocarea corespunzãtoare a resurselor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- definirea clara a beneficiarilor/participanţilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- planul de monitorizare şi evaluare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- durabilitatea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- contribuţia partenerilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- estimarea realista a bugetului în concordanta cu
activitãţile planificate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 4

- antet -

ADRESA DE INAINTARE

Nr. ... din ...

Cãtre MTS/DTSJ/DTSMB

Va inaintam alãturat decontul de cheltuieli al acţiunii de tineret ... care a avut loc în localitatea ...., în perioada ....., în valoare de .... lei, finanţatã în baza Contractului nr. .... din ...., conform documentelor justificative anexate:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea
crt. Felul, nr./data documentului Emitentul cheltuielilor Valoarea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Semnatura conducatorului SAT/instituţiei,
a contabilului/directorului economic şi ştampila
.............................................




ANEXA 5

- antet -

LISTA DE PARTICIPANŢI

Acţiunea de tineret .......................
Localitatea ...............................
Perioada ..................................

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Seria/ Data
crt. Numele şi prenumele SAT/instituţia nr. B.I./C.I. naşterii Semnatura
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Semnatura conducatorului SAT/instituţiei şi ştampila
...................................................




ANEXA 6

- antet -

PONTAJ DE MASA

Acţiunea de tineret ........................
Localitatea ................................
Perioada ...................................

┌───┬─────────┬────────┬────────┬────────┬────────┬────────┬────────┬─────────┐
│ │ │ Ziua │ Ziua │ Ziua │ Ziua │ Ziua │ │ │
│Nr.│Numele şi├──┬──┬──┼──┬──┬──┼──┬──┬──┼──┬──┬──┼──┬──┬──┤ SAT/ │Semnatura│
│crt│prenumele│M │D │C │M │D │C │M │D │C │M │D │C │M │D │C │ insti- │partici- │
│ │ │D │ │ │D │ │ │D │ │ │D │ │ │D │ │ │ tutia │pantilor │
├───┼─────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────────┼─────────┤
├───┼─────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────────┼─────────┤
├───┼─────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────────┼─────────┤
├───┼─────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────────┼─────────┤
└───┴─────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴────────┴─────────┘

MD - mic dejun, D - dejun, C - cina

Semnatura şi ştampila unitãţii prestatoare
..........................................

Semnatura conducatorului SAT/instituţiei şi ştampila
..................................................






ANEXA 7

- antet -

TABEL

cu participanţii care au beneficiat de contravaloarea
biletelor de transport

Acţiunea de tineret .....................
Localitatea .............................
Perioada ................................

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Numele şi prenumele Ruta Seria biletului Suma Semnatura
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Semnatura conducatorului SAT/instituţiei şi ştampila
....................................................


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016